Sanoin et voin rahat palauttaa ja ottaa kortin takaisin, mutta sanoi ettei anna rikkinäisen tilalle uutta, eli siis jimssille lähtenyt rma:han.
Öö. Siis. Ostaja meinaa että maksat 400e korvauksia vaikka hän on saamassa uuden kortin tilalle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sanoin et voin rahat palauttaa ja ottaa kortin takaisin, mutta sanoi ettei anna rikkinäisen tilalle uutta, eli siis jimssille lähtenyt rma:han.
Blokkiin tuollaiset ja jatkat elämääsi.Käyttäjä nimi Torwulf, kaks viestiä koko palstalla ja ettinyt vaan korttia täältä.
Jep, ja huutelee varkaaksi ja kusettajaksiÖö. Siis. Ostaja meinaa että maksat 400e korvauksia vaikka hän on saamassa uuden kortin tilalle?
Jep, ja huutelee varkaaksi ja kusettajaksi
Käyttäjä nimi Bommero_90. Myynyt minulle tietoisesti rikkinäisen näytönohjaimen, toimivan hinnalla ilmoittamatta missään kohtaan että kyseessä on tosiaan rikkinäinen näytönohjain. Jonka jälkeen hän on tehnyt minusta vääriä ilmoituksia.
Jos testasit sen itse ostohetkellä ja toimi niin ei se silloin mikään rikkinäinen ollut.Käyttäjä nimi Bommero_90. Myynyt minulle tietoisesti rikkinäisen näytönohjaimen, toimivan hinnalla ilmoittamatta missään kohtaan että kyseessä on tosiaan rikkinäinen näytönohjain. Jonka jälkeen hän on tehnyt minusta vääriä ilmoituksia.
Kortti on siis lähtenyt jo RMA:hanEli siis:
- Bommero_90 on myynyt kortin Torwulf hintaan 1200€
- Bommero_90 on vienyt kortin Torwulf kotiin, jossa hän on testannut kortin..Virtakaapelit saattoivat olla huonosti kiinni.. Toimi silti.
- Torwulf on jättänyt positiivisen palautteen
- Bommero_90 on saanut viestejä, että kortti ei toimikaan luvatusti ja ostaja haluaa 400€ korvauksen (koska syyt)
- Bommero_90 on toimittanut kuitit ja hänellä toimi ja takuu on voimassa
- Bommero_90 tarjoutuu ottamaan kortin takaisin ja palauttamaan rahat, mutta se ei käy (?)
Ihan näillä tiedoilla, @Torwulf mikset lähetä korttia takuuseen? Jos siinä menee omaa aikaa ja rahaa ja vaivaa - ja 400€ on mielestäsi tästä oikea korvaus -> niin ei ole. Joskus käy näin ja sen kanssa pitää vaan elää.
Jos kortti ei vaan toimi ja jatkat sen käyttöä puolikuntoisena, niin tämäkin on minun mielestäni, näillä tiedoilla, ihan omaa syytä.
Onko tässä nyt jotain, mitä missaan?
Möin näyttökortin omasta puolesta toimivana, mutta uusi käyttäjä totesi testailun jälkeen rikkinäiseksi ja lähetti takuuseen ja vaatii minulta 400€ hyvitystä, kun möin rikkinäisen kortin hänen mielestä omalla testailulla.(mikä itsellä kyllä omissa peleissä toimi)
Kortissa takuu voimassa ja kuitit yms. annettu uudelle omistajalle.
Vein kortin vielä hänelle suoraan kotiin, siitä tuli mieleen hassu seikka: Tökkäs kortin silloin suoraan koneeseen kiinni kun oli virtapiuha kiinni ja psu 1 asennossa. Näyttiksestä sytty virtapiuha paikkoihin punaset valot, kun lisävirtapiuhat eivät olleet kiinni. Tästä en kyllä sanonut mitään. Superpositionia ajeli ja totesi toimivaksi.
Vähän nyt kyllä ihmetyttää tämä ajatusmailma miksi olisin tässä tilanteessa millään tavalla korvausvelvollinen.
Mistä käynyt ilmi, että rikkinäisen kortin myynti on ollut tietoista? Tai että kortti on ollut ylipäätään rikki jo ennen kuin sait sen käsiisi?Myynyt minulle tietoisesti rikkinäisen näytönohjaimen
Koska se ei ole hänellä toiminut ilmeisesti.Mistä käynyt ilmi, että rikkinäisen kortin myynti on ollut tietoista?
Jos sanovat korvaavansa 800€, niin sitten menee vaikeaksi..
Tuskin tuosta minulle mitään ilmoitusta tulee.@Bommero_90
Jos Jimm'siltä tulee tuomio: "Kortti toimii oikein ja veloitamme virheellisestä takuupalautuksesta 50€.", niin pistätkö sen tänne?
Tässä on vielä mahdollisuus, että joku virtajohto jäi kytkemättä ja sen takia kortti reistaili. Jimm'sillä varmaan huomaavat tämän.
Näillä tiedoilla, mitä täällä on, en maksaisi yhtään mitään korvauksia, mutta se olenkin minä... Ja paljon riippuu siitä, mitä Jimm's sanoo siihen korvausvaatimukseen. Jos sanovat korvaavansa 800€, niin sitten menee vaikeaksi..
Joo tämä on yksi, vittumainen vaihtoehto. Jos kortti on ostaessa maksanut 800 euroa eikä hyllyssä ole korvaavaa korttia, niin Jimms palauttaa alkuperäisen ostosumman...
Että oikein 400€kiä hyvitystä...is this an out of season april fools joke.
Tarjosin mut ei kelvannut, kun oli kortin laittanut RMA:n puolelle jo. Argumentti tässähän oli ettei anna rikkinäisen tilalle toimivaa.Näin jälkiviisaana tässähän olisi mm. voinut:
1. Viedä kortti takaisin myyjälle ja saada rahat takaisin.
2. Testata korttia ennen kaupan purkua tai ennen RMA-prosessia mm. myyjän järjestelmässä jos haluaa suorittaa vianetsintää ja sulkea pois muiden komponenttien/asennusten yhteensopivuusongelmia.
Möin näyttökortin omasta puolesta toimivana, mutta uusi käyttäjä totesi testailun jälkeen rikkinäiseksi ja lähetti takuuseen ja vaatii minulta 400€ hyvitystä, kun möin rikkinäisen kortin hänen mielestä omalla testailulla.(mikä itsellä kyllä omissa peleissä toimi)
Kortissa takuu voimassa ja kuitit yms. annettu uudelle omistajalle.
Vein kortin vielä hänelle suoraan kotiin, siitä tuli mieleen hassu seikka: Tökkäs kortin silloin suoraan koneeseen kiinni kun oli virtapiuha kiinni ja psu 1 asennossa. Näyttiksestä sytty virtapiuha paikkoihin punaset valot, kun lisävirtapiuhat eivät olleet kiinni. Tästä en kyllä sanonut mitään. Superpositionia ajeli ja totesi toimivaksi.
Vähän nyt kyllä ihmetyttää tämä ajatusmailma miksi olisin tässä tilanteessa millään tavalla korvausvelvollinen.
Käyttäjä nimi Bommero_90. Myynyt minulle tietoisesti rikkinäisen näytönohjaimen, toimivan hinnalla ilmoittamatta missään kohtaan että kyseessä on tosiaan rikkinäinen näytönohjain. Jonka jälkeen hän on tehnyt minusta vääriä ilmoituksia.
25.10 on tuo eka screenshotti missä todetaan et kortti on lähtenyt huoltoon ja ei uskota et ois miulla toiminut.Kortti nähtävästi vaihtanut omistajaa jos viime kuussa, niin milloin Torwulf kertoi sinulle että kortti olisi rikki?
Sinulla ei tässä ole siis mitään muuta tietoa kun huijarin sanat, mutta OK, hyvä tietää miten puolueellista ylläpitoa täälläkin onJos on kerran itse testannut toimivaksi ja ostanut niin mitään perusteita mihinkään 400€ hyvitykseen ei ole. Vielä vähemmän jos on tarjottu palauttamaan rahat takaisin, mutta lähettänyt kortin takuuseen. @Torwulf sulla on kauppa- ja käytöstavat aika pahasti hukassa.
Valitettavasti, kyseinen vika on ollut semmonen jota ei huonolla tuurilla huomaa siinä puolen tunnin vakaustestissä mikä ostotilanteessa viitti tehdä. Ei se oo millään tavalla kohtuullista odottaa että myyjä oottaa sen 2h et tekee perusteelisemmat testit niin tietyllä tasolla on vaan luotettava puutteelliseen tulokseen.Jos on kerran itse testannut toimivaksi ja ostanut niin mitään perusteita mihinkään 400€ hyvitykseen ei ole. Vielä vähemmän jos on tarjottu palauttamaan rahat takaisin, mutta lähettänyt kortin takuuseen. @Torwulf sulla on kauppa- ja käytöstavat aika pahasti hukassa.
Jos tuote on rikki, niin kaupanpurku on tähän ratkaisu. Myyjä saa tällöin itse laittaa takuuseen. Jos kerran laitoit itse takuuseen, niin saat sieltä uuden kortin ja asia on sillä selvä, eikä myyjä ole velvollinen korvaamaan mitään.Sinulla ei tässä ole siis mitään muuta tietoa kun huijarin sanat, mutta OK, hyvä tietää miten puolueellista ylläpitoa täälläkin onÄijä myy rikkinäistä tavaraa mainitsematta mitään ilmoituksessa ja vielä samalla hinnalla kun toimivat, sit vasta kun jää kiinni tarjoaa palauttaa tuotetta vastaan rahat sillon kun tietää ettei kyseinen ole mahdollista saatavuus tilanteen vuoksi. Mut hän lähti valittamaan ensimmäisenä nii häneen luotetaan.
Ylläpito totesikin jo saman kuin me kaikki muut.Nyt kannattaa ehkä odottaa ylläpitoa paikalle.
Ei tässä empatiaa tarvita, vaan peruskaupankäynnin sääntöjen ymmärtämistä. Jos ostaa kaupasta tuotteen ja se on rikki ei tällöinkään korvata ajankäytöstä.Torwulf ehkä kärsii empatiakyvyn puutteesta, eli ei omista kykyä asettua myyjän asemaan.
Mulle tuli kyllä heti käsitys, että ei ole aikuinen kyseessä. Mutta ei sen puoleen, olen monien nuorempiekin tyyppien kanssa hoitanut kauppaa, ja kaikki on aina hoitunut yhteisessä ymmärryksessä.On kyllä käsittämätöntä että (oletettavasti) aikuisia ihmisiä