Tähän syyllistyy nykyään jonkun verran itsekin. "Kuka toi näyttelijä on?" "Katson wikistä".."Mikä noista aluksista olikaan isoin?" "Katson netistä" jne. En osaa sanoa onko tuo hyvä tai huono mutta nykyisellään sellaista tarpeetonta tietoa tulee koko ajan..ja yleensä toisesta korvasta sisään ja samalla toisesta ulos. Sulla menee 5sek kun tarkistat minkä tahansa faktan (toki kaikki netissä ei ole totta mutta kuitenkin).Itselläni yksi mitä vihaan nykyään, on kun kaikesta tiedosta on internetin ja älypuhelimien takia tullut aivotonta fastfoodia. Ennen ajateltiin asioita omilla aivoilla, puhuttiin asioista, nykyään menee siihen että joku kaivaa wikipedian/googlen ja antaa vastauksen samantien. Se on tylsää, eikä opettavaista, koska itse ei joudu ajattelemaan.
Tää varmaan vaikuttaa koulujuttuihin aika tavalla. Sillon 80/90 luvulla kun mä olin koulussa niin tietoa haettiin kirjastosta Tongittiin jotain tietosanakirjoja, erilaisia lehtiä jne. Otettiin kopioita, kirjoitettiin käsin ja nähtiin vaivaa. Nykyään koululaiset ottaa copy-pastea netistä..