Elcare (InfoCare) kokemuksia.

Elcare Nordic ja Verkkokauppa.com.

Asus-kone kosketusnäytöllä. 399 ovh 499 kaksi vuotta sitten. VK.com takuulaajennus 3v. Kone ollut vain työpödällä. Kantta avattu ja suljettu käyttäjien toimesta. Kahden vuoden lopussa tulki halkeamille, ilmeisesti lasi rasittui. Vk.com myyjä katseli joka suunnasta eikä huomannut mitään ulkopuolista iskua tai kulumaa, Laittoi huoltoon maininnalla, että Elcaren teknikko voi mahdollisesti laskuttaa, josta voi kieltäytyä. Hinnasta ei puhunut. Maanantaina elcare laittaa viestiä, näyttölasin vaihto 250e tai 81e katselmus ja lähetys takaisin. Kone oli kunnossa lähtiessä, vain tuo halkeama. Kuulemma mekaaninen vika.

Vk.com reklamaatio. Sähköpostissa suostuivat 50% huollosta, koska myyjän olisi pitänyt kertoa riskeistä ja hinnoista... huoltotiskillä. Emme suostuneet, koska mielestämme vika kuuluu takuuseen, koska tullut normaalikäytössä. Lopulta hierottiin ilmaisen koneen palautuksen. Yllätys oli suuri, kun kone tuli isommalla halkeamalla ja näyttö ei toimi enää. Ei reagoi kosketuksiin ja jos reagoi, elementit jäävät pomppimaan ym.

Eli joku elcarella rikkoi koneemme siihen malliin, ettei sitä voi enää käyttää. Olimme pakotettuja ostamaan uuden, koska ainoa kone.

Chromebook. Kävimme myymälässä, jossa huoltotiskillä kaksi myyjä ei edes pahoitellut asiaa!! Ja sitten esimies tuli pätemään että hänelläkin on useita puhelimia, joista näyttö mennyt useasti halkeamille.

Siis miten vitussa puhelin liittyy läppäriin? 20 min siinä väänsimme ja meni yksinkertaisesti hermo ja jätimme koko koneen vk-com tiskille.

Sanoimme suoraan että nyt ja jatkossa GIGANTTIIN. Sieltä saimme palvelua ja Chromebookin 299e -20% eli alle 249 huollon hinnan päästiin reippaasti!

Tuskin tule asioita vk.com myymälöissä enää. Välttäkää elcaren huoltoa kuin ruttoa, tuotteenne tulle isomman vikalistan kanssa kuin sinne tullessa ja korjaamatta saat...
 
Yleinen hyvä ohje Infocare/Elcare huoltoon meneville tuotteille , jos sinne on pakko jotain laittaa : ota kuva joka ainoasta kulmasta ja pinnasta, lisäksi vielä video jossa laite käynnistyy ja toimii huoltoon lähtiessään, jos ei ole täysin pimeä. Muuten kyllä tulee väitettä että 'nuo 2mm syvyiset naarmut oli siinä jo' ja 'tuote oli täysin rikki jo saapuessaan huoltoon' jne.

Jos tuote on arvokas, harkitse lähettämistä suoraan valmistajalle takuuhuoltoon, näissä joutuu usein maksamaan postimaksut itse, mutta 99% todennäköisyydellä tuote saapuu takaisin toimivana ja priimakuntoisena, toisin kuin Info/Elcaren 'huollon' jäljiltä.
 
Ihan mielenkiinnosta luin palautteet elcare (infocare) huollosta ja täytyy sanoa että joko kovaa trollausta tai sitten vaan uskomattoman huonoa tuuria.
Oma kokemus on pelkästään positiivinen. Koneesta meni näytönohjain, tai näin epäilin kun alkoi kaatuilemaan ja windowsin rekkarin virheilmoitukset viittasi näyttikseen. Soitin Asukselle josta ohjattiin ottamaan yhteys elcareen. Soitto sinne josta annettiin nettiosoite johon tehdä huoltotilaus. Tein tilauksen mikä oli erittäin helppoa. Sieltä tuli mailiin jatko ohjeet ja tulostettavat lähetyslistat ym. Kone pakettiin ja lliput ja laput matkaan. Viime maanantaina vein koneen postiin. Mailissa oli linkki josta pääsi seuraamaan työn edistymistä. Keskiviikkona kone oli perillä ja otettu haltuun. Työt aloitettiin ja sieltä tulikin heti tietoa että todellakin näytönohjain oli kärähtänyt. Uusi tilaukseen, toimitus aika osalle 5 päivää. Mutta jostain olivat saaneet uuden näyttiksen jo samana päivänä. Kortti kiinni , testit läpi, kone pakettiin ja postiin. Tänään tuli ilmoitus että paketin voi hakea paketti automaatista, hain paketin ja jännityksellä laitoin koneen kiinni. Näitä juttuja lukeneena olin hieman skeptinen että kone toimisi. No pelko oli turhaa , kone ja näyttis toimii niinkuin uuutena. ISO KIITOS ELCARELLE!
 

Liitteet

  • 7D5A018D-D18A-4E00-A9B0-3476ECCC3AB5.png
    7D5A018D-D18A-4E00-A9B0-3476ECCC3AB5.png
    232,9 KB · Luettu: 258
Viimeksi muokattu:
Jep, ihan noin läpinäkyvää mainosta ei kannata kirjoittaa, koska se vaan pahentaa asiaa.



Että sellaista tällä kertaa. :lol:

Jep,jep,hyvä mainos,mutta ei ihan mene lävitse.
Saako puljun mainostamisesta hyvätkin provikat.:cool::rofl:

@ Voihan homma nopeutua,jos sattuu olemaan kaveri hommissa,
niin vetäisee huoltohomman jonon ohitse.:giggle:
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tossa se mahdollisuus, että koneessa on mennyt joku ns. valmistajan myöntämä yleisesti tiedetty viallinen komponentti. Koodi minkä kone antaa ulos on suoraan vamistajan ohjeesta ja pulju ei lähde edes rikkomaan konetta lisää. Joka tapauksessa, poikkeus vahvistaa säännön.
 
Onhan tossa se mahdollisuus, että koneessa on mennyt joku ns. valmistajan myöntämä yleisesti tiedetty viallinen komponentti. Koodi minkä kone antaa ulos on suoraan vamistajan ohjeesta ja pulju ei lähde edes rikkomaan konetta lisää. Joka tapauksessa, poikkeus vahvistaa säännön.

No jokainen tapaushan hoidetaan tietenkin erikseen.
Hyvällä tuurilla voi joku saada hilavitkuttimensa viikossa kuntoon.
Joillakin voi sitten mennä 3-4 viikkoa ja laite tulee takaisin,
merkinällä mitään vikaa ei löytynyt.:cigarbeye:
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tossa se mahdollisuus, että koneessa on mennyt joku ns. valmistajan myöntämä yleisesti tiedetty viallinen komponentti. Koodi minkä kone antaa ulos on suoraan vamistajan ohjeesta ja pulju ei lähde edes rikkomaan konetta lisää. Joka tapauksessa, poikkeus vahvistaa säännön.

Onhan toki mahdollisuuksia, mutta halleluujaa-ylistysviesti varta vasten luodulta tunnukselta...
 
Tästä kokemuksesta on jo vuosikausia aikaa. Tapahtui syksyllä 2012, firmoina InfoCare ja Verkkokauppa.com

Tilasin Verkkokauppa.comista Optoman projektorin. Laite oli heti paketista purettuna viallinen, kuva oli omituisen punertava.. Sain uuden tykin reilun kuukauden odottelun jälkeen, täysin identtinen laite. Tässä uudessa laitteessa oli kuitenkin se tismalleen sama vika kuin siinä, jonka lähetin huollettavaksi. Kysyin kaupan purkua, mutta Verkkokauppa.com ei suostunut moiseen, vedoten siihen, että palautusaika oli umpeutunut.


No, tämä uusi laite lähtee taas huoltoon InfoCarelle. Kauppa oli tehty elokuussa. Lokakuun puolivälin tienoilla InfoCarelta tulee puhelu. Nyt tämä toinen videotykkini on menossa vaihtoon, he ilmoittavat. En muista, lupasivatko he aikaa, jolloin saan tykin takaisin. Sitä ei kuitenkaan ikinä tullut. Infocare ilmoitti, että se on heiltä lähtenyt, mutta Verkkokauppa.com ei ole tykkiä käsiinsä saanut. Tässä vaiheessa otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, joka totesi, että neljä viikkoa on kohtuullinen aika tapauksessa, jossa laite ei ole välttämätön. Otin jälleen yhteyttä Verkkokauppa.comiin, tällä kertaa he taipuivat ja palauttivat rahat. Koskaan ei selvinnyt, että mihin tämä Infocarelta lähtenyt toinen tykki oikein katosi. Melko pian tämän episodin jälkeen Verkkokauppa.com poisti kyseisen videotykin valikoimistaan.
 
jo on s...n vääräleuat taas aukomassa päätään. No ei nyt satu olemaan mitäön kytköksiä firmaan, ja ihan ensimmäistä kertaa jouduin tekemisiin kyseisen firman kanssa. Ehkä oli vaan sitten tuuria että mulla meni homma nappiin. Kyllä sillon ku koneen jouduin tonne lähettää luin täältä näitä kokemuksia niin alkoi epäusko kalvaa . Mut onneks näin tällä kertaa.
3663A725-09D2-4022-90F2-021F1D1F9B20.png
 
Onhan rikkinäinen kellokin kaksi kertaa päivässä oikeassa. Jos netti on täynnä huonoja kokemuksia tästä lafkasta ja seassa ainoastaan muutama hyvä kokemus, niin kertoo se enemmän kuin yksi yksittäinen ISO KIITOS ELCRELLE!

Oli miten oli, niin hyvä kun sulla hoitui homma erinomaisesti. Toi sun alkuperäinen teksti vaikutti vaan niin mainospuheelta, että pisti hieman naurattamaan. Harvoin yhtään mistään huollosta saa 5 päivässä yhtään mitään. Mulla kesti näytön vaihto uuteen kuukauden päivät.

Ei toki yhden kuvan liittäminen foorumille todista ettetkö olisi itse tai joku kaverisi töissä kyseisessä lafkassa. Ei sillä nyt niin väliä ole kuitenkaan. Elämä jatkuu. :thumbsup:
 
Kerran vein yhden koneen tuonne taisi olla 2012 loppukesästä niin minulle sanottiin että huoltoon voi mennä viikko tai enemmän. Vein koneen sinne ja sai sen parin päivän päästä takaisin. Sille oli tehty emolevyn vaihto ja toimi sen jälkeen hyvin. Kone oli takuussa ja olin ostanut sen NetAnttilasta. Tosin erona saattaa olla se että vein sen itse Vantaan toimipisteen tiskille ja kaikki meni hyvin. Toinen kokemus taisi olla vuodelta 2010. Silloin kyseiseen koneeseen vaihdettiin näyttö. Sekin tuli nopeesti.
 
Yhtenä kappaleena TV tuli vuoden vaihteessa Elcarelta mutta onneksi ei kiire ollut kun piirilevyn taisivat siihen vaihtaa ja reilu kuukausi meni.
 
jo on s...n vääräleuat taas aukomassa päätään.
No ei sen pitäisi olla ihme kun uudella tunnuksella postaa selvästi sissimarkkinoinnin oloisen viestin.
No ei nyt satu olemaan mitäön kytköksiä firmaan, ja ihan ensimmäistä kertaa jouduin tekemisiin kyseisen firman kanssa. Ehkä oli vaan sitten tuuria että mulla meni homma nappiin. Kyllä sillon ku koneen jouduin tonne lähettää luin täältä näitä kokemuksia niin alkoi epäusko kalvaa . Mut onneks näin tällä kertaa.
Firma on todella niin pahamaineinen, että jopa yksittäistä positiivista kokemusta epäillään ja ensimmäinen ajatus sellaisesta on trolli tai mainos.

Tämän pitäisi viimeistään herättää Elcarella todellisuuteen. Tai sitten ei. Jotenkin universumin lainalaisuuksissa vallitsee tässä kohtaa bugi, ja jokin yhtiö voi tietyssä välikädessä toimia miten huonosti tahansa(juuri huonommin ei ole mahdollista toimia kuin Elcare toimii, vaikka miten yrittäisi) ja silti saa pitää urakkansa. Vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Maailma on pahasti rikki.
 
Minulta lähti LG:n oled televisio tuonne takuuhuoltoon pari viikkoa sitten pikselivian takia. LG tilasi siis noudon suoraan tuolle ja olettaisin että paneeli siis vaihdetaan takuuseen. Huoltoon meni viikon verran ja postitukseen näköjään toinen viikko. Hitaasti siis lähtee paketti eteenpäin tuolta vaikka huolto on ollut valmis jo jonkin aikaa. Katsotaan nyt mitä sieltä tulee takaisin torstaina.
 
Minulta lähti LG:n oled televisio tuonne takuuhuoltoon pari viikkoa sitten pikselivian takia. LG tilasi siis noudon suoraan tuolle ja olettaisin että paneeli siis vaihdetaan takuuseen. Huoltoon meni viikon verran ja postitukseen näköjään toinen viikko. Hitaasti siis lähtee paketti eteenpäin tuolta vaikka huolto on ollut valmis jo jonkin aikaa. Katsotaan nyt mitä sieltä tulee takaisin torstaina.
Jotenkin osuvaa olisi tähän saumaan, että lähettäisivät takaisin vaikka jonkun vanhan modeemin. :lol:
 
Minulta lähti LG:n oled televisio tuonne takuuhuoltoon pari viikkoa sitten pikselivian takia. LG tilasi siis noudon suoraan tuolle ja olettaisin että paneeli siis vaihdetaan takuuseen. Huoltoon meni viikon verran ja postitukseen näköjään toinen viikko. Hitaasti siis lähtee paketti eteenpäin tuolta vaikka huolto on ollut valmis jo jonkin aikaa. Katsotaan nyt mitä sieltä tulee takaisin torstaina.

Vastoin kaikkea täältä luettua täytyy todeta että tämä keikka meni kaiken kaikkiaan ihan kunnialla maaliin saakka. Tänään siis televisio tuli takaisin huollosta ja paneeli on tosiaan vaihdettu ja näin ensimmäisten minuuttien testien jälkeen vaikuttaisi että kaikki on ihan kunnossa. Katsoin vielä tarkemmin huoltotyön tilanteen kun sain tuon huoltolapun television mukana. Televisiolle tosiaan tilattiin takuuhuolto LG:n toimesta jumiutuneen pikselin takia 1.6. Posti soitteli jo 2.6 että olisi tulossa noutamaan pakettia ja samana päivänä televisio pakattiin alkuperäiseen pakkaukseen ja laitettiin postin matkaan. Televisio oli perillä elcarella postin mukaan 4.6. Muutamaan päivään ei mitään kuulunut ja 11.6. tuli elcarelta sähköpostia että pakettisi on lähetetty. Näin jälkikäteen tarkemman seurannan mukaan 2.6. on televisioon tilattu uusi paneeli ja se on saapunut elcarelle 8.6. Televisio on rekisteröity korjaamolle 9.6. ja huolto on otettu työn alle 10.6. jolloin se on myöskin valmistunut. Itse tuosta valmistumisilmoituksesta ja kuljetuksen tilauksesta 11.6. kesti neljä päivää ennen kuin televisio varsinaisesti oli postin kuljetuksessa. Ensimmäinen postin kuljetuksen kirjaus on siis 15.6. ja tänään 17.6. televisio tuli ehjänä perille.
Plussat:
Takuuhuolto onnistui kohtalaisen hyvin ja mutkattomasti.
Televisiolle oli oikeasti tehty huolto eli paneelin vaihto eikä takaisin tullut leivänpaahdinta.
Televisiota oli oikeasti testattu ainakin jollain tasolla paneelin vaihdon jälkeen, koska tästä on muutama kuva tuolla huoltosivulla.
Moitteet:
Television noudon olisi voinut tilata vasta kun varaosa on saapunut eli olisin voinut itse "varastoida" (katsoa) televisiota vielä varaosan saapumisen ajan (7 päivää) varsinkin kun LG:n huoltotilauksessa ilmoitettiin että huolto ottaa yhteyttä kuljetuksen tilaamiseksi kun ovat saaneet varaosan.
Teknikko ei ilmeisesti tiedä miten oled televisioiden paketit puretaan eli paketti puretaan television ympäriltä pois eikä televisiota pureta paketista. Tämän huomaa siitä että minun teippaukset oli ehjät ja paketti oli avattu päältä mistä sitä ei ennen ollut avattu. Sinänsä televisio oli ehjä kuitenkin huollon ja kuljetuksen jälkeen, joten isoa vahinkoa ei tästä tapahtunut, mutta 65" kokoisen 5mm ohuen oledin käsittely on huomattavasti helpompaa kun paketin avaa oikein.
Huollon valmistumisesta paketin lähtöön kesti mielestäni kohtuuttoman kauan (5 päivää).

Plussan puolelle tästä kuitenkin jäätiin kun huolto oli onnistunut, mutta selkeästi asiakkaan palvelemisen kannalta parantamisen varaa olisi. Tietysti huollon onnistumiseen saattoi vaikuttaa selkeä näkyvä vika jota ei tarvitse sen enempää metsästää sekä takuuhuolto eli kohtalaisen selkeä keissi kaiken kaikkiaan.
 
Läppäristä vaihdettiin emolevy takuuseen ja nyt toimii vain kun on kytkettynä seinään. Tunnistaa akun, mutta ei lataa ja sammuu heti, kun irroittaa virtalähteen.
 
Läppäristä vaihdettiin emolevy takuuseen ja nyt toimii vain kun on kytkettynä seinään. Tunnistaa akun, mutta ei lataa ja sammuu heti, kun irroittaa virtalähteen.


Ei muuta,kun valitusten kera takaisin Elcare huoltoon.
Jotakin ovat sössineet & ryssineet.:darra::grumpy:
Oliskos joku akun liitäntäpiuha heikosti kiinni liittimessä.
Akku tunnistuu,mutta ei lataa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei muuta,kun valitusten kera takaisin Elcare huoltoon.
Jotakin ovat sössineet & ryssineet.:darra::grumpy:
Oliskos joku akun liitäntäpiuha heikosti kiinni liittimessä.
Akku tunnistuu,mutta ei lataa.
Tai sitten se "uusi" emolevy on "korjattu" jo kertaalleen, joko tehtaalla, etiopialaisessa hikipajassa tai sitten elcaren takahuoneessa. Testatessa on unohtunut testata latauspuoli.
 
Ei ne siellä korjaa mitään, vaihtavat vain osat mitä valmistaja lähettää, joskus ne osat jo valmiina rikki tai huonosti teknikko suojannut itsensä tai työpöydän ja hajoaa korjatessa. Aikataulut kannettavien suhteen kovat ja kappaletavoitteet per päivä voi vaihdella pomon mielen mukaan että ei niitä kovin ehitä testaa muutakuin että menevät päälle ja sitten seuraava työnalle.
 
Ukkosella meni PS5 pimeäksi ja lähetin sen Elcarelle kesäkuussa. Tapahtumalokissa lukee vain lähetetty ulkoiseen korjaimoon. Yli kuukausi jo mennyt että kyllä on nopeaa perkele! Japaniinko ne lähetti sen xD
 
Ukkosella meni PS5 pimeäksi ja lähetin sen Elcarelle kesäkuussa. Tapahtumalokissa lukee vain lähetetty ulkoiseen korjaimoon. Yli kuukausi jo mennyt että kyllä on nopeaa perkele! Japaniinko ne lähetti sen xD
Kaipa siellä tutkitaan, että missä vika.

Itse tosin olisin laittanut kotivakuutukseen ja uutta konetta tilalle ilman huoltoja.
 
Aika harvoin on omalla kohdalla kauhukokemukset tai legenda osoittautunut paikkansapitäväksi, mutta Elcaren kohdalla päästään aika lähelle.

Acerin kuvan- / videonkäsittelyyn tarkoitettu 32" ProDesigner näyttö hajosi kesäkuun puolivälissä. Takuuta pitkälti jäljellä, joten tein tilauksen huoltotyölle Elcaren sivuilta.


Alkuperäistä pakkausta ei sattuneesta syystä ollut enää saatavilla, joten laitoin asiakaspalveluun sähköpostia tiedustellakseni joko sopivan kuljetuslaatikon tai kuljetuspalvelun hintaa.
Vahvistusviestiä lukuunottamatta en saanut ikinä mitään vastausta. Asiakaspalveluun soittaessa ei myöskään saanut mitään selkeää tai järjellistä vastausta kummankaan saatavuuteen, joten pakkasin näytön ainoaan riittävän
isoon pahvilaatikkoon mikä tuli vastaan ja kuljetin sen suoraan Vantaalle korjaamolle.

Pari tuntia laitteen korjaamolle saapumisen jälkeen (28.6), huoltoteknikko oli testannut sen ja todennut paneelin olevan viallinen.
Uusi paneeli tilaukseen ja odotettu valmistumisaika 5.7.

5.7 meni ja arvioitu valmistumisaikakin siivottiin jossain vaiheessa seurannasta kokonaan pois.
19.7 eli päivälleen kaksi viikkoa alkuperäisen, arvioidun valmistumispäivän jälkeen kyselin näytön tilannetta ja tiedustelin vaihtolaitteen saatavuutta, mikäli varaosaa ei saa järkevässä ajassa.
Varaosan, eli paneelin saatavuudesta "ei ollut mitään tietoa" ja "Acerillä ei ole mitään vaihtolaitteita".

Torstaina 22.7 "ei mitään tietoa saatavuudesta" toimitusajalla varustettu paneeli kuitenkin oli jo saapunut ja perjantaiaamuna se oli jo asennettu laitteeseen.

Samana päivänä tuli ilmoitus, että laitteen voi noutaa Vantaan huoltopisteestä.
Kioskin aukioloaikojen ollessa myöskin perseestä (Ma - Pe 08:30 - 15:30) totesin, etten ehdi hakemaan ja pyysin lähettämään postitse tai kuriirilla.

Erinäisten vaiheiden jälkeen sain näytön takaisin tänään.

Elcare.png


Näyttö itsessään oli yllättävän hyvin pakattu, varustettu ainakin pääpiirteittäin toimivalla paneelilla, mutta:

- Laite on yltä päältä paskainen (pölyä, siitepölyä tms).
- Takakuori on irrotettu jollain "sovelletulla" työkalulla, taka ja etupaneelin reunat on täynnä valkoisia naarmuja
- Laite on vedetty takaisin nippuun, ennenkuin takakuori on ollut täysin hollillaan >> yksi USB3 liittimistä vääntynyt ja lytyssä

Elcare_Acer.jpg


Kaksi ensimmäistä nyt on pinnallisia juttuja, mutta toi USB hieman harmittaa. Jos liitin on edelleen kiinni piirilevyllä ja toimii, niin oikaisen sen varmasti itse ja annan olla, mutta melko tuuheaa touhua kaikilta osin :scrackmakeup:

Firman asiakaspalvelu pelaa jees ja saat nopeasti vastauksen yhteydenottoon, mutta vain jos tiedät huoltohenkilön sähköpostin tai puhelinnumeron suoraan.
Normaaliin asiakaspalveluun lähetettyyn viestiin (18.6) odottelen vieläkin vastausta. Siis jos vahvistusviestiä viestin lähettämiseen ei lasketa :joy:

Jatkossa en välttämättä osta monitoria, jolla ei ole on-site / vaihtotakuuta ja jonka huollosta vastaa Elcare (helpommin sanottu, kuin tehty...).

ps. Jos jollakin tulee joskus eteen sama ongelma, eli löytää riittävän suuri pahvilaatikko ison monitorin tai pienemmän TV:n kuljetusta / lähetystä varten, Niemeltä (muuttoliike) saa isoimmat ja muutenkin sopivimmat pahvilaatikot mitä itse löysin.
 
Hieman alle kolme vuotta vanhaan Philipsin 65" olediin ilmestyi vihreä pikseli, jonka johdosta otin yhteyttä Philipsin tukeen. He avasivat tiketin Elcarella, joka puolestaan toimitti kuljetuslaatikon tv:tä varten. Bulkki laatikon sisällä oli LG:n tv:n laatikko. Kuljetusyhtiön laittoi laatikon kyljelleen kuorma-autoon ja nyt kun tv palautui kuukautta myöhemmin (1.9), oli se pystyssä rullakossa ainoastaan yhdessä laatikossa toki runsaassa kuplamuovissa.

Oledin paneeli oli vaihdettu uuteen ja tv:n takamuoviin oli ilmestynyt pieni naarmu. Tämä ei toki sieltä näy, joten kaiken kaikkiaan tällä kertaa huolto meni suunnilleen putkeet 4/5. Saako näitä oledeja tosiaan kuljetella ihan miten päin sattuu?
huolto.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Laite on yltä päältä paskainen (pölyä, siitepölyä tms).

Tätä laitteiden paskaisuutta huollon jälkeen ihmettelin itsekin kun läppäri kävi siellä huollossa. Kone lähti kotoa siistinä ja puhtaana, mutta palautettiin pölyisenä ja likaisena. Kohtuullisen huolestuttavaa kun miettii että kyse on elektroniikkahuollosta...

Lisäksi koneessa oli akku rungon sisällä ja olivat jättäneet akun piuhan irti kun lähettivät takaisin, joten jouduin ensi töikseni avaamaan koneen kotona ja kiinnittämään akun piuhan takaisin paikalleen :facepalm:
 
Täälläkin odotellaan ja ilmeisesti paneelinvaihtoa... Tuntuu olevan aika hidasta. Mitään ei ole tapahtunut tuon 30.8 jälkeen.
 

Liitteet

  • 2021-09-06 12_37_16-Window.png
    2021-09-06 12_37_16-Window.png
    21,7 KB · Luettu: 53
Viimeksi muokattu:
Oma philipsin tv lähti viikko sitten tuonne.
Taustavalo oli keskeltä rikki.

Eli ilmeisesti saa lähettää uusiksi takaisin kun joskus sieltä tulee :P
 
On kyllä melko "ammattitaitoista" purukkaa infocarella töissä. Melkein uuteen Lenovo Legion 7 läppäriin suoritettiin paneelinvaihto infocaren huoltomiehen toimesta (useamman viallisen pikselin rykelmän takia) ja oli kyllä virhe. Jos olisin tiennyt että infocare lenovon huollot hoitaa olisin varmasti harkinnut useaan otteeseen uskaltaako tuohon ryhtyä. Nyt on sitten kallis kone täysin romuna ulkoisesti ja näyttökään ei ainakaan parempi nyt ole koska ihan liimatahroissa.


Koneen sain siis takaisin tämän näköisenä.

kehys oikea yläkulma.jpgvasen yläkulma.jpgyleiskuva.jpgliimaa lcd paneelissa.jpgkansi liimassa.jpg

Kone on siis melkein uusi ja oli täysin priima/uudenveroinen ennen huoltoa poislukien nuo vialliset pikselit. Nyt huollon jälkeen lopputulos on että paneeli asennettu ihan päin prinkkalaa, paneeli ilmeisesti liimattavaa mallia ja liimaa lääpitty niin itse näytön paneeliin, koneen runkoon,kanteen sekä näppäimistöön (numpadiin). Muutenkin koko kone nyt todella törkyisessä kunnossa.

Lenovolle laitettu reklamaatiota, saa nähdä mitä tästä nyt sit seuraa. En rupea purematta nielemään että uusi kone saadaan huollon toimesta ihan järkyttävään kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Ei helvetti :x3: Se on näköjään vaihdettava vielä tuohon tilattuun halpis Lenovoon onsite takuu :hmm:
 
Siis tuossa omassakin on onsite takuu, huoltomies kävi aamulla työpaikalta hakemassa koneen ja toi takaisin iltapäivällä. Kerkesin vasta about 1h kuluttua palautuksesta konetta tutkimaan kahvipaussilla. Kone oli siis repussa lähtiessä ja tuotaessa. Soitin kyllä samantien huoltomiehelle kun koneen avasin ja näin tuhot, mutta eipä tuo antanut juuri edes mitään selitystä tuolle täystuholle. Ei paljon "ammattimiehellä" ammattiylpeyttä ole kun kehtaa laitteen edes tuoda takaisin tuon näköisenä.

Muutenkin koko huolto sujui päin sitä itseään alusta alkaen. Alunperin huoltomiehen piti jo eilen tulla huolto tekemään mun kotiosoitteeseen joka oli sovittu edellisen viikon lopulla. Otin oikein pekkapäivän eiliseksi että olisin kotona huoltoa varten, mutta kappas huoltomiehestä ei kuulunut mitään. Vasta klo17 jälkeen soitti että "ei kerennyt tänään kun oli muuta hommaa niin paljon". Alkoi jo tossa vaiheessa pikkasen kiristämään kun tuhlasin vapaapäivän ihan turhaan, mutta nyt sit vielä tämä ni alkaa olemaan kuppi totaalisen nurin.

Eli onsite takuunkin kohdalla kannattaa olla silmä kovana vieressä katsomassa mitä touhuavat, lenovon onsite huollot hoitaa suomessa siis infocare.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, tuli vastaus lenovolta. Eivät vaihda konetta uuteen vaan "vaihtavat kaikki vioittuneet osat" Eli käytännössä siis koko kone uusiksi sisuskaluja lukuunottamatta. Voi v*ttu mitä p*skaa nyt taas. Eivätköhän pistä vielä saman rasvanäpin tuhoamaan koneen lopullisesti :rage:
 
Viimeksi muokattu:
Eikös se ole ihan hyväksyttävää että vaihtavat kaiken näkyvän jos kerran sisuskaluissa ei vikaa ole?
 
No voi kai se noinkin olla, mutta kone oli käytännössä DOA jo saapuessaan viallisen näytön osalta ja reklamoin tuosta samana päivänä kun laitteen sain. Suurin osa puljuista olisi vaihtanut suoriltaan uuteen. Nyt sitten odotellaan ties kuinka kauan varaosia. Tuossa pelkässä lcd paneelissakin meni pari viikkoa että saapui infocarelle.

Mutta juu, jos oikeasti saavat osia vaihtamalla tuon uudenveroiseksi ni ei siinä mitään. Aika skeptinen kyllä täytyy olla tuon toteutumisesta. Jos kys huoltofirman kaverit ei osaa edes näyttöä vaihtaa koko konetta tuhoamatta, niin miten sitten mahtaa onnistua käytännössä koko koneen rakentaminen uudenveroiseen kuntoon purkamalla se ensin ihan atomeiksi? Vaihtamaan tuohon joutuu nyt kuitenkin rungon, kannen, lcd paneelin ja kehyksen, näppäimistön (numpadiinkin sohittu liimasormilla) ni onnistumisprosentti uudenveroiseksi saamiseksi ei tuolla ammattitaidolla kovin korkea voi olla.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä kävi sitten varmaan tuuri töissä Elcaren suhteen, kun ei ollut mitään valittamista 2-3vk takaisen korjauksen suhteen.

Yhdestä ASUSin läppärin näytöstä alkoi kadota kuva 1-3 päivän välein ilman mitään selkeää syytä. Koneesta oli loppunut takuukin muistaakseni 2kk aikaisemmin, silti kone fiksattiin ilmaiseksi (RMA-ilmoituksessa kerroin heti, että takuu on loppunut koneesta, mutta virhevastuu pätee edelleen) vaihtamalla uusi emolevy koneeseen.

Mitään ylimääräisiä jälkiä, puuttuvia ruuveja, tjms. en havainnut koneesta, kun se takaisin saatiin.

Joskus näinkin.
 
Ei näemmä ole ElCaren toiminta muuttunut sitten InfoCaren aikojen. Mitä nyt asiakas sanoi että hänellä koneensa kanssa ongelmia niin InfoCare lähettää sinne ohjelmistopuolen työntekijän ja kehtaa laskuttaa siitä vaikka tälle olisi pitänyt jo heti alussa sanoa että vie koneen Vantaan toimipisteelle. He vain haluavat laskuttaa asiakasta ilman että asiakas saa mitään apua.
 
Konehan on siis melkein uusi ja oli täysin priimakunnossa ennen huoltoa poislukien nuo vialliset pikselit. Nyt huollon jälkeen lopputulos on että paneeli asennettu ihan päin prinkkalaa, paneeli ilmeisesti liimattavaa mallia ja liimaa lääpitty niin itse näytön paneeliin, koneen runkoon,kanteen sekä näppäimistöön (numpadiin). Muutenkin koko kone nyt todella törkyisessä kunnossa.

Lenovolle laitettu reklamaatiota, saa nähdä mitä tästä nyt sit seuraa. En rupea purematta nielemään että uusi kone saadaan huollon toimesta ihan järkyttävään kuntoon.
Lienee korjauskelvoton viimeistään seuraavan paikkausyrityksen jälkeen ellei jo nyt - ja jos ihme kävisikin, niin eiköhän tuossa ole siinä kohtaa ylitetty kuluissa aika reippaasti laitevaihdon kustannus. Jessus.

Ei kategorisesti noin paskaa jälkeä ja tuhoa voi saada aikaan edes huonoimman pään amisharjoittelijoilla, joilla voi olla motiivi sabotoida kokemansa hyväksikäytön takia. Siellä käytetään jotain orjatyövoimaa tai apinatyövoimaa, ellei muuten vaan olla töissä rajussa kännissä. Seuraavalle kierrokselle laittavat saman kaverin korjaamaan uudelleen mutta antavat vasaran mukaan.

Miten on mahdollista että tällainen touhu jatkuu? Kuka sen lopulta maksaa? Tällainen pelleilyhän maksaa varmasti takuunantajalle enemmän kuin kaikkien pikkuvikaistenkin vaihtaminen suoraan uuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Lienee korjauskelvoton viimeistään seuraavan paikkausyrityksen jälkeen ellei jo nyt - ja jos ihme kävisikin, niin eiköhän tuossa ole siinä kohtaa ylitetty kuluissa aika reippaasti laitevaihdon kustannus. Jessus.

Ei kategorisesti noin paskaa jälkeä ja tuhoa voi saada aikaan edes huonoimman pään amisharjoittelijoilla, joilla voi olla motiivi sabotoida kokemansa hyväksikäytön takia. Siellä käytetään jotain orjatyövoimaa tai apinatyövoimaa, ellei muuten vaan olla töissä rajussa kännissä. Seuraavalle kierrokselle laittavat saman kaverin korjaamaan uudelleen mutta antavat vasaran mukaan.

Miten on mahdollista että tällainen touhu jatkuu? Kuka sen lopulta maksaa? Tällainen pelleilyhän maksaa varmasti takuunantajalle enemmän kuin kaikkien pikkuvikaistenkin vaihtaminen suoraan uuteen.
Juu ei pysty ymmärtämään. Pakko sanoa että tuon huoltomiehen ulkoinen habituskaan ei konetta noutaessa varsinaisesti herättänyt luottamusta. Kaveri näytti enemmänkin joltain pikkukylän perukoilla sijaitsevan autokorjaamon rasvamontusta juuri ylösnousseelta duunarilta (paskaisine farkkuineen ja paitoineen) kun herkän eletroniikan huoltoammattilaiselta. Totaalisessa kaaoksessa oleva vanhahko farkku autona jonka tavaratila & takapenkki täynnä jotain tulostinroinaa miten sikonsokin sattuu läjässä ei nyt ainakaan lisännyt luottamusta. Mutta ajattelin että kai Lenovon kaltainen iso firma tietää kelle huoltonsa antavat tehtäväksi, väärässä olin.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ei pysty ymmärtämään. Pakko sanoa että tuon huoltomiehen ulkoinen habituskaan ei konetta noutaessa varsinaisesti herättänyt luottamusta. Kaveri näytti enemmänkin joltain pikkukylän perukoilla sijaitsevan autokorjaamon rasvamontusta juuri ylösnousseelta duunarilta (paskaisine farkkuineen ja paitoineen) kun herkän eletroniikan huoltoammattilaiselta. Totaalisessa kaaoksessa oleva vanhahko farkku autona jonka tavaratila & takapenkki täynnä jotain tulostinroinaa miten sikonsokin sattuu läjässä ei nyt ainakaan lisännyt luottamusta. Mutta ajattelin että kai Lenovon kaltainen iso firma tietää kelle huoltonsa antavat tehtäväksi, väärässä olin.
Kaverilla vastaava kokemus onsite-huollon työntekijöiden laadusta, huoltomies soitti että on hieman myöhässä ja että käy vielä ennen paikalle tuloa huoltiksella kusella (kirjaimellisesti). Kaikkea ei asiakkaalle tarvitse kertoa...
 
Alkaa kyllä itsellä keittämään yli koko tapauksen kanssa(Nyt myös lenovon kanssa) Eilen asiakaspalvelija oli vielä sitä mieltä että kaikki uusitaan jota töherretty ja korjataan kone uudenveroiseksi. Nyt kuitenkin tänään tuli uutta viestiä että "lenovon teknikoiden" mielestä koneeseen ei tarvitse vaihtaa kun lcd paneeli ja kehys ja ainoastaan nuo nyt tilattu huoltoa varten. Loput jäljet "pitäisi lähtä putsaamalla". Tää alkaa olemaan kun jostain painajaisesta. Täysin uudenveroinen kone lähti huoltoon, nyt kone näyttää useamman vuoden käytetyltä/rusikoidulta & "teknikoiden" mielestä on näköjään ok että huollon kaverit saa romuttaa koneen ulkoisesti ihan miten haluaa, asiakkaalla ei tuohon one mitään sanomista. Pelkällä uudellä näytön paneelilla tuosta ei kyllä enää uudenveroista tule saamaan

Mitenhän tässä nyt kannattaisi ruveta etenemään? Elisa josta kone ostettu pesi jo kädet heti alkuunsa kun reklamoin koneen saapuessa pikselivioista, sieltä sanoivat suoraan että takuuholmat tulee hoitaa valmistajan kautta. Eli onko seuraava steppi nyt sit kuluttajansuoja?
 
Alkaa kyllä itsellä keittämään yli koko tapauksen kanssa(Nyt myös lenovon kanssa) Eilen asiakaspalvelija oli vielä sitä mieltä että kaikki uusitaan jota töherretty ja korjataan kone uudenveroiseksi. Nyt kuitenkin tänään tuli uutta viestiä että "lenovon teknikoiden" mielestä koneeseen ei tarvitse vaihtaa kun lcd paneeli ja kehys ja ainoastaan nuo nyt tilattu huoltoa varten. Loput jäljet "pitäisi lähtä putsaamalla". Tää alkaa olemaan kun jostain painajaisesta. Täysin uudenveroinen kone lähti huoltoon, nyt kone näyttää useamman vuoden käytetyltä/rusikoidulta & "teknikoiden" mielestä on näköjään ok että huollon kaverit saa romuttaa koneen ulkoisesti ihan miten haluaa, asiakkaalla ei tuohon one mitään sanomista. Pelkällä uudellä näytön paneelilla tuosta ei kyllä enää uudenveroista tule saamaan

Mitenhän tässä nyt kannattaisi ruveta etenemään? Elisa josta kone ostettu pesi jo kädet heti alkuunsa kun reklamoin koneen saapuessa pikselivioista, sieltä sanoivat suoraan että takuuholmat tulee hoitaa valmistajan kautta. Eli onko seuraava steppi nyt sit kuluttajansuoja?
Ei se kuluttajasuoja mitään nyt auta. Siellä on kyllä ihan määritelty, että huollolle on annettava mahdollisuus korjata virheensä ennen mitään muita vaatimuksia.
 
No jokatapauksessa pelkällä paneelin vaihdolla tuosta ei enää samankuntoista (virheetöntä) saa kun se oli ennen huoltoa. Eli pystyy jo tässävaiheessa sanomaan että huollon virhe ei tuolla vaihdolla tule korjaantumaan.
 
Viimeksi muokattu:
No sitten dokumentaatiota, kuvia ja reklamaatio, mikäli huolto ei saa koneesta virheetöntä. Kannattaa kuvata nyt kaikki virheet kunnolla, hyvällä laadulla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom