Aika harvoin on omalla kohdalla kauhukokemukset tai legenda osoittautunut paikkansapitäväksi, mutta Elcaren kohdalla päästään aika lähelle.
Acerin kuvan- / videonkäsittelyyn tarkoitettu 32" ProDesigner näyttö hajosi kesäkuun puolivälissä. Takuuta pitkälti jäljellä, joten tein tilauksen huoltotyölle Elcaren sivuilta.
Alkuperäistä pakkausta ei sattuneesta syystä ollut enää saatavilla, joten laitoin asiakaspalveluun sähköpostia tiedustellakseni joko sopivan kuljetuslaatikon tai kuljetuspalvelun hintaa.
Vahvistusviestiä lukuunottamatta en saanut ikinä mitään vastausta. Asiakaspalveluun soittaessa ei myöskään saanut mitään selkeää tai järjellistä vastausta kummankaan saatavuuteen, joten pakkasin näytön ainoaan riittävän
isoon pahvilaatikkoon mikä tuli vastaan ja kuljetin sen suoraan Vantaalle korjaamolle.
Pari tuntia laitteen korjaamolle saapumisen jälkeen (28.6), huoltoteknikko oli testannut sen ja todennut paneelin olevan viallinen.
Uusi paneeli tilaukseen ja odotettu valmistumisaika 5.7.
5.7 meni ja arvioitu valmistumisaikakin siivottiin jossain vaiheessa seurannasta kokonaan pois.
19.7 eli päivälleen kaksi viikkoa alkuperäisen, arvioidun valmistumispäivän jälkeen kyselin näytön tilannetta ja tiedustelin vaihtolaitteen saatavuutta, mikäli varaosaa ei saa järkevässä ajassa.
Varaosan, eli paneelin saatavuudesta "ei ollut mitään tietoa" ja "Acerillä ei ole mitään vaihtolaitteita".
Torstaina 22.7 "ei mitään tietoa saatavuudesta" toimitusajalla varustettu paneeli kuitenkin oli jo saapunut ja perjantaiaamuna se oli jo asennettu laitteeseen.
Samana päivänä tuli ilmoitus, että laitteen voi noutaa Vantaan huoltopisteestä.
Kioskin aukioloaikojen ollessa myöskin perseestä (Ma - Pe 08:30 - 15:30) totesin, etten ehdi hakemaan ja pyysin lähettämään postitse tai kuriirilla.
Erinäisten vaiheiden jälkeen sain näytön takaisin tänään.
Näyttö itsessään oli yllättävän hyvin pakattu, varustettu ainakin pääpiirteittäin toimivalla paneelilla, mutta:
- Laite on yltä päältä paskainen (pölyä, siitepölyä tms).
- Takakuori on irrotettu jollain "sovelletulla" työkalulla, taka ja etupaneelin reunat on täynnä valkoisia naarmuja
- Laite on vedetty takaisin nippuun, ennenkuin takakuori on ollut täysin hollillaan >> yksi USB3 liittimistä vääntynyt ja lytyssä
Kaksi ensimmäistä nyt on pinnallisia juttuja, mutta toi USB hieman harmittaa. Jos liitin on edelleen kiinni piirilevyllä ja toimii, niin oikaisen sen varmasti itse ja annan olla, mutta melko tuuheaa touhua kaikilta osin
Firman asiakaspalvelu pelaa jees ja saat nopeasti vastauksen yhteydenottoon, mutta vain jos tiedät huoltohenkilön sähköpostin tai puhelinnumeron suoraan.
Normaaliin asiakaspalveluun lähetettyyn viestiin (18.6) odottelen vieläkin vastausta. Siis jos vahvistusviestiä viestin lähettämiseen ei lasketa
Jatkossa en välttämättä osta monitoria, jolla ei ole on-site / vaihtotakuuta ja jonka huollosta vastaa Elcare (helpommin sanottu, kuin tehty...).
ps. Jos jollakin tulee joskus eteen sama ongelma, eli löytää riittävän suuri pahvilaatikko ison monitorin tai pienemmän TV:n kuljetusta / lähetystä varten, Niemeltä (muuttoliike) saa isoimmat ja muutenkin sopivimmat pahvilaatikot mitä itse löysin.
Taululaatikko soveltuu taulujen ja peilien suojaamiseen. Sisämitat: 100 × 10 × 60 cm. Ulkomitat: 105,5 × 10,7 × 62 cm. Vinkki! Suojaa taulut voimakuplakalvolla ennen taululaatikkoon laittamista.
kauppa.niemi.fi