Elcare (InfoCare) kokemuksia.

Vai että sellainen pulju.

Sonyyn otin yhteyttä, ja sanoivat että laite tarkastukseen Infocarelle. Ongelma siis omassa Sonyn soundbarissa - lämmetessään alkaa alkaa kuulumaan "naksahtelevia" ääniä ilmeisesti jostain liitoksista tms., ns. lämpölaajenemista. En tiedä sitten oisiko jotain kiristyksiä jäänyt tehtaalla jostain löysäksi tai jotain. Ei siis valtava vika, mutta ärsyttävyydessään kyllä iso mielestäni, (näitä ääniä saatta randomisti esiintyä parinkin tunnin ajan) enkä ole muilta omistajilta vastaavasta kuullut. Laite muutaman kuukauden vanha.

Vika kun on aika vaikeasti toistettavissa (yleensä itseltäni vaatii ainakin reilun 1h päälläpidon, volumea tarpeeksi) ja kun näitä kauhutarinoita lukee tästä firmasta, niin tässä vähän pelkää että lopputulemana tulee joku kolhittu laite takaisin, vikaa ei ole löydetty ja mahdollisesti joku maksukin vielä turhasta huollosta? :facepalm: Vai mitenhän tuollaisessa tapauksessa yleensä menetellään, kun "vikaa ei löydy"?

e: Menikin kirjoitus aika offtopiciksi, mutta siis päällimmäisenä pohdiskeluna tässä oli siis se, että uskaltaako tuonne edes lähettää mitään tarkastukseen, varsinkin kun vika on tällainen, noh, himean vaikeammin todettava. :D
 
Viimeksi muokattu:
Kysellääs täällä vähän kokemuksia infocare workshopista. Kun tilanne on tämä vajaa 3 vuotta vanha yleiskone sanoi voimansiirron osalta itsensä irti. Takuu 2 vuotta, mutta olin OBH Nordicaan eli valmistajaan yhteydessä. Lupasivat korjata takuuna.
Lähetin tietojen kanssa laitteen vantaalle.

Niin missä ajassa edes ottavat työn alle ja onko meno muillakin laitteilla korjaus yhtä menestyksekästä kuin puhelimilla joista olen kuullut melko huonoa?

Toistaiseksi kaikki mennyt niinkuin kuuluu, mutta laite postin mukaan toimitettu jo eilen infocarelle, mutta infocaren sivujen mukaan he odottavat yhä laitetta eli eivät ole edes rekisteröineet tuotetta saapuneeksi.
Päivitetääs tänne tilanne eli muuten meni loistavasti eli laite tuli kuntoon, mutta luvattoman kauan siinä meni eli laite saapui heille 5.2. ja tuote oli valmis 20.3. Posti kulki kyllä nopeasti kun se oli jo seuraavana päivänä haettavissa lähipostista.
 
Vai että sellainen pulju.

Sonyyn otin yhteyttä, ja sanoivat että laite tarkastukseen Infocarelle. Ongelma siis omassa Sonyn soundbarissa - lämmetessään alkaa alkaa kuulumaan "naksahtelevia" ääniä ilmeisesti jostain liitoksista tms., ns. lämpölaajenemista. En tiedä sitten oisiko jotain kiristyksiä jäänyt tehtaalla jostain löysäksi tai jotain. Ei siis valtava vika, mutta ärsyttävyydessään kyllä iso mielestäni, (näitä ääniä saatta randomisti esiintyä parinkin tunnin ajan) enkä ole muilta omistajilta vastaavasta kuullut. Laite muutaman kuukauden vanha.

Vika kun on aika vaikeasti toistettavissa (yleensä itseltäni vaatii ainakin reilun 1h päälläpidon, volumea tarpeeksi) ja kun näitä kauhutarinoita lukee tästä firmasta, niin tässä vähän pelkää että lopputulemana tulee joku kolhittu laite takaisin, vikaa ei ole löydetty ja mahdollisesti joku maksukin vielä turhasta huollosta? :facepalm: Vai mitenhän tuollaisessa tapauksessa yleensä menetellään, kun "vikaa ei löydy"?

e: Menikin kirjoitus aika offtopiciksi, mutta siis päällimmäisenä pohdiskeluna tässä oli siis se, että uskaltaako tuonne edes lähettää mitään tarkastukseen, varsinkin kun vika on tällainen, noh, himean vaikeammin todettava. :D
Kuvaa itsellesi video, kun ongelma esiintyy niin voit sen tarvittaessa näyttää. Jos se ongelma tulee lämpölaajenemisesta ja kuoret ääntelee niin ei se silloin ole edes vika.
 
Kuvaa itsellesi video, kun ongelma esiintyy niin voit sen tarvittaessa näyttää. Jos se ongelma tulee lämpölaajenemisesta ja kuoret ääntelee niin ei se silloin ole edes vika.

No tätä olen itsekin pohtinut, että saisipa tuon jotenkin taltioitua. Haasteellista tuossa vaan se, että ne pienet (tai vähän suuremmat) naksahtelut jää helposti kaiken muun äänen alle peittoon, eikä sitä mitenkään helposti varmaan pysty esille tuomaan videokuvan välityksellä (etekin jollain puhelimen videokuvalla). Helpompi se on todeta, kun livenä tuota ihmettelee ja kuuntelee. Pitäisi olla kunnon vehkeet millä tuon saisi äänitettyäa ja silloinkin varmaan pitäisi editoinnin kautta saada jotenkin korostettua noita häiriöääniä sieltä muun äänen seasta.

Ja tuota kanssa olen pohtinut, että meneekö tuo edes minkään vian piikkiin.. Erityisen häiritsevää vaan ja toivoisi, että äänilaitteesta ei tulisi muita ääniä kun sitä, mitä sieltä toistetaan. Jotenkin tuntuu että tuo sattuu naksahtelemaan juuri silloin, kun on joku hiljaisempi kohtaus meneillään elokuvaa/sarjaa katsellessa, ja silloinhan se erityisesti laittaakin ärsyttämään. Ärsyttää myös se, että muilta saman laitteen omistajilta en ole vastaavasta kuullut, eli taisi sattua itselle vaan nyt sellainen yksilö kohdalle, jossa osat päästelee noita ääniä.

Mutta se siitä OT:sta. Pitää vielä miettiä ryhtyykö lottoamaan huollon kanssa.
 
Laitetaampas tähän ketjuun viestiä.

LG:n puhelin lähti 17.08.2020 huoltoon infocare workshoppiin kuulokeliitännän kontaktihäiriöiden takia.

Paketti lähti heidän järjestämällä Postin Express paketilla jonka postin seuranta kuittasi toimitetuksi 18.08.2020.

Mitään ei kuulu lafkan puolesta, joten 24.08 laitoin kyselyä että mikä on homman tilanne.

Vastausta ei kuulu ja laitan uudestaan viestiä 28.08 ja saan vastauksen muutaman tunnin päästä että he ovat "katsoneet tapausta" ja vaikka postin seurannan mukaan paketti olisi luovutettu heille niin "Tämä ei kuitenkaan näyttäisi pitävän paikkansa.". Sanoivat selvittävänsä asiaa.

Vastaan heti viestiin ilmoittaen paketin tuntomerkit ja liittäen vielä kuvat paketista jotka otin ennen lähetystä.

03.09 laitoin uudestaan sähköpostia kysellen tietoja, ei vastausta.

06.09 Uudestaan sähköpostia ja vielä lisää tietoja paketista ja miten se on pakattu.

Eipä ole kuulunut pihaustakaan koko lafkasta.

Eli aika haiseva kokemus lahkasta tähän mennessä.
 
Viimeksi muokattu:
Katotaas miten näytön kanssa menee.
Koska oli menoa helsinkiin niin samalla vein tuon Samsungin 27" näytön 4.9 infocareen.
Tänään oli varaosa tilattu ja varaosan saapumispäivänä "Ei arvioitua toimituspäivää", saas nähdä meneekö miten pitkään, jos menee pidempää kuin 3 viikkoa viemisestä niin menee vaatimus sisään korvauksesta joko uusi vastaava tilalle tai rahallinen korvaus pidentyneestä huoltoajasta.

Päivitys :
9.9 oli tullut ilmoitus infocare huollon seurantaan että ovat paneelin saaneet Samsungilta ja odottaa vapaata huoltoteknikkoa.
10.9 valmis, katotaas miten pitkään kestää postitus heillä.
15.9 eipä ole vielläkään lähtenyt postissa takaisin näyttö.
17.9 soitin infocarelle ja sanovat "tänään lähtee" sellaisella hätäisellä äänellä, tietävät varmaan että olisin vaatimassa korvauksia jos eivät olisi lähettäneet
21.9 tänään tuli näyttö, ja korjattu on, eikä ole tullut lisää naarmuja jne..
 
Viimeksi muokattu:
Päivitystä: Ei ole vieläkään kuulunut mitään vastausta koko pirun firmasta. Välttäkää lafkaa jos vain mahdollista.

Jos ei ala kuulumaan tämän viikon aika asian tiimoilta jotain, niin lähden ajamaan asiaa eteenpäin anastettuna omaisuutena muita väyliä pitkin.
 
Aikanaan väännettiin eksän thinkpad edgen huollosta infocaren kautta, kone kävi kolme kertaa huollossa mutta vilkkuvaa näyttöä ei saatu korjattua. Tässä kohtaa eksä totesi että antaa olla.

Vein kesällä puhelimen elisan liikkeen kautta huoltoon, ja alkoi vähän ahdistamaan kun kuulin että IC huoltaa. No, lopulta ei ikinä selvinnyt mihin puhelin hävisi, mutta sille tielle se jäi. Sain liikkeestä toisen luurin tilalle.
 
Aikanaan väännettiin eksän thinkpad edgen huollosta infocaren kautta, kone kävi kolme kertaa huollossa mutta vilkkuvaa näyttöä ei saatu korjattua. Tässä kohtaa eksä totesi että antaa olla.
Tuo vasta typerää oli. Koska on noin monta kertaa yritetty huoltaa, olisit voinut vaatia uutta konetta tilalle.
 
Tänään tuli näyttö infocaresta ja näyttää siltä että ei ole tullut lisää naarmuja ja ovat korjanneet näytön kunnolla. Eli vaihtaneet paneelin uuteen.

Kyllä piti soittaa sinne että näyttö lähti takaisin. Vakuuttivat sellaisella hätäisellä äänellä että "tänään lähtee, rahtikirja tehty" :)

Päivitystä: Ei ole vieläkään kuulunut mitään vastausta koko pirun firmasta. Välttäkää lafkaa jos vain mahdollista.

Jos ei ala kuulumaan tämän viikon aika asian tiimoilta jotain, niin lähden ajamaan asiaa eteenpäin anastettuna omaisuutena muita väyliä pitkin.

Kuulostaa siltä että joku huollossa on ottanut laitteen omaan käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on tullut viestiä että laite on löytynyt ja jatkaa matkaa hultoon... Saa nähdä mitä tulee takaisin
 
Nyt on tullut viestiä että laite on löytynyt ja jatkaa matkaa hultoon... Saa nähdä mitä tulee takaisin
Eikös tuolla ollut tabletistakin kasvanut läppäri, joten kai puhelimesta tulee tabletti tai ehkä modeemi. Saisikohan sinne lähetettyä mopon, josko se kasvaisi kuussataseksi tai ainakin mönkijäksi. Molemmille olisi enemmän tarvetta.

Toisaalta rahtikulttihenkinen trolliteoriani saattaakin olla väärä. Voi sieltä tulla vaikka joku vanha imuri tai leivänpaahdin.
 
Tarkoitus oli Zenfone 5z:n akku vaihdattaa syksyn aikana ja valitettavasti Elisan Asuksen huolto on täällä.

Asushuolto.png

Taidanpa kuitenkin jättää tuolla hinnalla väliin ja hommata jouluna uuden luurin.
 
Olen ollut infocarella töissä 4kk. Mukava paikka. Valitettavasti pitää toimia tietyn protokollan mukaan ja kaikesta säästää.
Muistan vaihtaneeni jokaiselle koneelle paremman tahnan ja pesseen koneen uuteen kuntoon ja laittavani serristä nappuloita kannettaviin jos puuttui.

Ainoa harmi ettei työpaikkaa löytynyt. Neljä vuotta kysellyt työpaikkaa ja ei vieläkään auennut. Harjoittelua löytyy toki ja hirveä työkiire siellä on.
Aikanani jokanen valitteli yt-neuvotteluista ja työkavereiden menetyksistä. Yritin olla infocarella mahdollisimman nopea ja hoitaa monta konetta nopeasti, mutta ongelmaksi koitui ettei saa tilata osia noin vain.

Ainoa asia, mitä opin oli ettei koskaan saa kiristää kannettavaa liian lujaa ja mitä halvemmin ja nopeammin korjaat sitä enemmän pomo arvostaa.
Eri merkit antavat eri verran joustoa varaosien tilauksessa. Ärsyttävintä oli ettei saanut ääneen sanoo asiakkaalle, et vaatii rahat takas myymälästä, kun ollut huollossa jo kuudesti esim.

Telkkujen korjaus on silkkaa painelua aistien varassa jos sattus et tilattu osa korjaa vian.
+Hyvä työyhteisö
+Työtä on paljon
+Nopea rytmi

-En saanut töitä ja tein amiksen kaut ilmatteeks 4kk
-Ei haluttu et teen ilmatteeks töitä lisää ja pyydän vaivanpalkaks lounasta. (Halusin viel kesälkin jatkaa, mut ei saanut)
-Ei saa asiakkaaseen ottaa yhteyttä vaan toimii mututuntumalla vianhaussa.
-Lounas piti ite maksaa, kun muut meni ravintolaa... (prkele ahneet)

En kauheasti kehuisi asiakaspalvelijaa/vastaanottajaa. Korjaajilla on välillä huono päivä tai liikaa urakkaa.
Painostusta tulee välillä, et pitää tiettyy määrä korjaa tai tulee loparit. Keppii tai porkkana käytössä ja oma hierarkiansa.

En itse asioisi enää vanhempana tuossa puljussa vaan vaadin suorastaan uuden laitteen tilalle tai vaihtamaan kaikki sisukalut laitteesta, kuin laitteesta kuoria myöten.
Etenkin kun isolla varmuudella tuote on yleensä isomman firman sutta ja sekundaa isolla skaalalla. (Monet varmaan muistaa tablet katastrofin ja halppis puhelin ongelmat ja pienkoneet, mitkä lakkaa toimimast)
 
Kuulostaa juuri sellaiselta firmalta joka ensiksi valtaan itselleen markkinat käytännössä katsoen kokonaisuudessaan.
Sen jälkeen kun ollaan monopoliasemassa niin koitetaan tehdä voittoa mahdollisimman paljon mahdollisimman kustannustehokkaasti.

Paska homma vain kun nämä menevät aina siihen että mikään osapuoli ei lopulta ole tyytyväinen;

Asiakas saa paskaa tavaraa huollosta ja joutuu käyttämään sitä useasti huollossa.

Liikkeen laskurit kusee kun työntä pitää korjailla jälkikäteen. Pomot saa paskaa niskan isoilta pomoilta jotka istuvat jossain huvilallaan kun tuotot eivät ole 20 kertaiset.

Palvelut ostanut firma saa kuraa niskaansa kun huolton laatu ei vastaa lupauksia ja huollot venyvät.

Työntekijät ovat hikipajaympäristössä joka syö mielialaa ja jaksamista. Lisäksi asiakspalvelu saa paskaa niskaansa...

Noh johtoportaassa bonukset toki heiluu...

Menee hermo näihin ns isoihin yhtiöihin jotka pelkällä omalla massallaan ajavat pienemmät paremmin toimivat yritykset konkkaan.

Viime perjantaina kuukauden hukassaolon jälkeen luvattiin että puhelin menee pikana huoltoon. Ei ainakaan vielä lue että olisi huollettavana
 
Kuulostaa juuri sellaiselta firmalta joka ensiksi valtaan itselleen markkinat käytännössä katsoen kokonaisuudessaan.
Sen jälkeen kun ollaan monopoliasemassa niin koitetaan tehdä voittoa mahdollisimman paljon mahdollisimman kustannustehokkaasti.

Paska homma vain kun nämä menevät aina siihen että mikään osapuoli ei lopulta ole tyytyväinen;

Asiakas saa paskaa tavaraa huollosta ja joutuu käyttämään sitä useasti huollossa.

Liikkeen laskurit kusee kun työntä pitää korjailla jälkikäteen. Pomot saa paskaa niskan isoilta pomoilta jotka istuvat jossain huvilallaan kun tuotot eivät ole 20 kertaiset.

Palvelut ostanut firma saa kuraa niskaansa kun huolton laatu ei vastaa lupauksia ja huollot venyvät.

Työntekijät ovat hikipajaympäristössä joka syö mielialaa ja jaksamista. Lisäksi asiakspalvelu saa paskaa niskaansa...

Noh johtoportaassa bonukset toki heiluu...

Menee hermo näihin ns isoihin yhtiöihin jotka pelkällä omalla massallaan ajavat pienemmät paremmin toimivat yritykset konkkaan.

Viime perjantaina kuukauden hukassaolon jälkeen luvattiin että puhelin menee pikana huoltoon. Ei ainakaan vielä lue että olisi huollettavana

Noin se menee käytännössä. Jos et yllä tuloksiin, mitä pomo asettanut "sen parikyt konetta päivässä" niin saat valitusta.
Jouduin itsekkin ottaa usein jonosta ne "helpoimmat", eli tyyliin näyttö rikki tai kone ei käynnisty ja vaihtaa emolevyn.

Vaikeempia tai haastavia huoltoja jätetään hyllyyn, kunnes ehtii "katsoa". Asiakaspalvelija on ihan pihalla yleensä asioista ja ei ole eläissään avanut konetta.
Huollon tekijät ei saa vastaa puhelimeen ja vaikka asiakas jättäisi heippalapun ja puhelin numeron, niin ei ehdi ohjeistaa miten toimia tai ei halua yksinkertaisesti, koska asiakas heittää kaiken huollon syyksi.

Varaosat ovat yleensä tehdashuollettuja osia, joita on välillä jätetty tarkastamatta ja huollossa joutuu toteamaan viallinen osa tuli ja lähettää viallisen osan takas lähtömaahan ja oottaa seuraavaa postii.
Työntekijöitä eivät tule palkkaamaan pitkään aikaa lisää, kunnes nykyset syystä tai toisesta luovuttavat tai lopettavat. Oli enemmän käytössä tulos systeemi ja laskivat montako konetta huolsit, jos väitit huoltavasi vaikka sata konetta ja kaikki oottaa hyllyssä, niin saa palkkaa bonusta kuukaudessa. Noh en saanut töitä siellä, niin en tee tälläkään tiedolla yhtään mitään ja pysyn katkerana.

Luultavasti osa vakituisista on vieläkin katkeria, kun säästösyistä väkeä vähennettiin ja kerrottiin lounasrahaston ylijäämästä ja kulutti sen pitsapäivää. Nauttikaa pitsoista, kun työkaverinne potkittu sen tähden.
Osa jätti tilaamatta pitsan silloin ja valitteli vihasesti pomolle. Kiusallinen tilanne mulle harjoittelijana, mut kaikkee sitä piti jaksaa siellä haluamattaa et pääsee vaa eroo amiksesta.

Mikset vetoa myymäläst, mistä ostit kännykän ja vaadi kaupanpurkua ja vetoo kohtuulliseen huoltoaikaan? Sano ettei ruuhka ole mikää pätevä syy ja vaadi lahjakorttia. Ei se huoltaja siellä voi "nopeuttaa" korjausta. Korkeintaan asiakaspalvelija tulee sanoo et "otaks ton millon", "jooh", "okei mä pelaan aikaa".

Ei mikää koskaan hukassa ole, vain varaosien postitus kestää tai liikaa töitä. Laitteita ei ole priorisoitu mitenkään jonotukseen.
Järjestelmä saattaa herjaa jos kauan ollut huollossa. Asiakkaan tehtävä se valittaa on. Kaikki huolto on Gigantille, Powerille, Elisalle ym. ym. tappiollista puuhaa.
Joten halvalla vedetää infocarella ja ootetaan ettei asiakas älyä vaatia mitään korvauksia.

Jos maksava firma maksaa infocarelle suoraan ilman rajotteita, niin tilaisivat suoraan vialliset osat. Pitää eka testaa pääseekö kuinka halvalla ja hakee lupia. Selkeisiin tapauksiin ei tarvii kysyy.
Esim. vesivahinko ja kone takuuseen, ne olivat helpoimmat projektit.
 
Viimeksi muokattu:
IMG_20200929_162136.jpg

Hah hah hah.... PRKL

Vai että pikana korjataan kun vihdoin löysivät puhelimen... 1,5 viikkoa tuosta viestistä jonka jälkeen pierasivat päin ja lähettivät jonnekkin ulkoistettuun korjaamoon.

Tuon pirun korjaus on takalasi irti, flatflex kaapelilla emoon menevä erillinen PCB vaihtoon jossa viallinen liitin on ja puhelin takaisin kiinni. Tai sitten puhallinjuottimella lättää uuden liittimen suoraan levylle... Mutta kun ei...

Olisivat piru vieköön HETI lähettäneet sen eteenpäin, mutta ei... Jo kuukauden reissussa ollutta vehjettä piti seisottaa vielä se 1,5 viikkoa.
 
IMG_20200929_162136.jpg

Hah hah hah.... PRKL

Vai että pikana korjataan kun vihdoin löysivät puhelimen... 1,5 viikkoa tuosta viestistä jonka jälkeen pierasivat päin ja lähettivät jonnekkin ulkoistettuun korjaamoon.

Tuon pirun korjaus on takalasi irti, flatflex kaapelilla emoon menevä erillinen PCB vaihtoon jossa viallinen liitin on ja puhelin takaisin kiinni. Tai sitten puhallinjuottimella lättää uuden liittimen suoraan levylle... Mutta kun ei...

Olisivat piru vieköön HETI lähettäneet sen eteenpäin, mutta ei... Jo kuukauden reissussa ollutta vehjettä piti seisottaa vielä se 1,5 viikkoa.
Mistäs tiedät mitä siellä huollossa on tehty? Jos onkin kokeiltu vaihtaa osa ja vika ei sillä korjautunutkaan. En hirveästi lähtisi kommentoimaan, kun sulla ei selvästi ole mitään hajua miten takuuhuoltokäytännöt toimii eikä taida puhelinten korjaamisestakaan kokemusta löytyä. Jos joku osa on tarkoitettu vaihdettavaksi modulina ei sieltä mitään yhtä osaa lähdetä vaihtamaan vaan koko moduli. Vika voi olla ihan muualla, kuin siinä itse liittimessä myös.
 
Pari viikkoa sitten posti toimitti television infocarelle. Ei ole seurantaan päivittynyt että mitään olisi tehty eivätkä vastaa sähköpostiinkaan. Mitenhän tuollainen firma saa jatkaa toimintaansa? Luulisi että nämä jutut kantautuu maahantuojien korviin ja vaihtaisivat huoltofirmaa jos ei homma toimi.
 
Laitetaampas tähän ketjuun viestiä.

LG:n puhelin lähti 17.08.2020 huoltoon infocare workshoppiin kuulokeliitännän kontaktihäiriöiden takia.

Paketti lähti heidän järjestämällä Postin Express paketilla jonka postin seuranta kuittasi toimitetuksi 18.08.2020.

Mitään ei kuulu lafkan puolesta, joten 24.08 laitoin kyselyä että mikä on homman tilanne.

Vastausta ei kuulu ja laitan uudestaan viestiä 28.08 ja saan vastauksen muutaman tunnin päästä että he ovat "katsoneet tapausta" ja vaikka postin seurannan mukaan paketti olisi luovutettu heille niin "Tämä ei kuitenkaan näyttäisi pitävän paikkansa.". Sanoivat selvittävänsä asiaa.

Vastaan heti viestiin ilmoittaen paketin tuntomerkit ja liittäen vielä kuvat paketista jotka otin ennen lähetystä.

03.09 laitoin uudestaan sähköpostia kysellen tietoja, ei vastausta.

06.09 Uudestaan sähköpostia ja vielä lisää tietoja paketista ja miten se on pakattu.

Eipä ole kuulunut pihaustakaan koko lafkasta.

Eli aika haiseva kokemus lahkasta tähän mennessä.
Mielenkiintoinen tapaus sinulla. Jäi ihmetyttämään missä paketti oli ton 18.8-18.9 välisen ajan?
Kuluttajan suojan sivuilta alla lainaus.
"
Jos sijaislaitetta ei ole annettu, eikä korjausta ole mahdollista tehdä kohtuullisessa ajassa, kuluttaja voi vaatia
  • hinnanalennusta tai tuotteen välitöntä vaihtamista virheettömään. Kuluttaja voi myös vaatia kaupan purkamista, jos virhe ei ole vähäinen.
  • korjauksen viivästymisestä aiheutuneiden kulujen korvaamista, jos korjattavaa laitetta ei voi käyttää pitkään aikaan. Esimerkiksi jos kameraa korjataan kuukausi ja kuluttaja joutuu lomamatkalla turvautumaan kertakäyttökameraan tai pyykkikoneen korjauksen pitkittyessä vaatteet on pestävä pesulassa.
  • korvausta siitä, että ei voi hyödyntää ostamaansa tavaraa. Korvauksiin käyttöhyödyn menetyksestä on oikeus vain, jos myyjä on toiminut huolimattomasti ja haitta on merkittävä. Hyvitystä käyttöhyödyn menetyksestä voi vaatia, vaikka suoranaista taloudellista vahinkoa ei olekaan syntynyt.
"

Minusta tapauksessasi on kohtuullinen korjausaika jo käytetty, oletan että pystyt näyttämään toteen ton 18.8.2020 paketin toimituksen. Oletan, että koska kuljetus on heidän järjestämänsä
vastuu lopusta ajasta ei olisi sinulla.
=> Hakisin jo ihan muidenkin takia korvausta toivoen sen auttavan palvelun parantumiseen myös tuolta osin.
 
Mistäs tiedät mitä siellä huollossa on tehty? Jos onkin kokeiltu vaihtaa osa ja vika ei sillä korjautunutkaan. En hirveästi lähtisi kommentoimaan, kun sulla ei selvästi ole mitään hajua miten takuuhuoltokäytännöt toimii eikä taida puhelinten korjaamisestakaan kokemusta löytyä. Jos joku osa on tarkoitettu vaihdettavaksi modulina ei sieltä mitään yhtä osaa lähdetä vaihtamaan vaan koko moduli. Vika voi olla ihan muualla, kuin siinä itse liittimessä myös.
Niin siis tuossa on 3,5mm kuulokeliitännässä kosketushäiriötä. Korjaan yleensä kaiken elektroniikan itse, mutta koska puhelimessa oli takuuta jäljellä laitoin sen valmistajan huoltoon korjattavaksi.

Tuo pcb jossa liitäntä on on oma pieni levynsä joka on kontaktissa muuhun puhelimeen painekontakteilla joilla se yhdistyy emolevyyn. Ongelma on selvästi mekaaninen vika liittimen rakenteessa joka joko murtuman taikka muuten vaurioituneen rakenteen takia ei saa stabiilia kontaktia kokoaikaisesti.

Tuo moduuli on siis pelkästään kyiseinen liitin eikä siinä ole muita komponentteja. Tuo pelkän liittimen vaihto tuli heittona aikaisempaan viestiini.

Vikakuvaus on selvästi ilmoitettu huoltoon mukaanlukien se että häiriö on sisäinen joka ei parantunut pelkällä liitännän kontaktien puhdistuksella. Vika on kuvattu niin tarkasti kuin se rakennetta avaamalla voidaan kuvata.

Ärsytystä tässä kohtaa aiheuttaa se että lupasivat tehdä pikaisen huollon laitteen sen kuukauden kadoksissa olon takia, mutta 1,5 viikon jälkeen he vain heittävät sen ulkoiseen huoltoon.

En lähtisi laukomaan mitään arvioita toisen henkilön kokemuksesta elektroniikan korjauksesta sen perusteella että jonkin laitteen takuuhuolto on mennyt täysin päin persettä.
Terveisin elektroniikan korjauksesta jonkinmoisia kouluja käynyt.
 
Mielenkiintoinen tapaus sinulla. Jäi ihmetyttämään missä paketti oli ton 18.8-18.9 välisen ajan?
Kuluttajan suojan sivuilta alla lainaus.
"
Jos sijaislaitetta ei ole annettu, eikä korjausta ole mahdollista tehdä kohtuullisessa ajassa, kuluttaja voi vaatia
  • hinnanalennusta tai tuotteen välitöntä vaihtamista virheettömään. Kuluttaja voi myös vaatia kaupan purkamista, jos virhe ei ole vähäinen.
  • korjauksen viivästymisestä aiheutuneiden kulujen korvaamista, jos korjattavaa laitetta ei voi käyttää pitkään aikaan. Esimerkiksi jos kameraa korjataan kuukausi ja kuluttaja joutuu lomamatkalla turvautumaan kertakäyttökameraan tai pyykkikoneen korjauksen pitkittyessä vaatteet on pestävä pesulassa.
  • korvausta siitä, että ei voi hyödyntää ostamaansa tavaraa. Korvauksiin käyttöhyödyn menetyksestä on oikeus vain, jos myyjä on toiminut huolimattomasti ja haitta on merkittävä. Hyvitystä käyttöhyödyn menetyksestä voi vaatia, vaikka suoranaista taloudellista vahinkoa ei olekaan syntynyt.
"

Minusta tapauksessasi on kohtuullinen korjausaika jo käytetty, oletan että pystyt näyttämään toteen ton 18.8.2020 paketin toimituksen. Oletan, että koska kuljetus on heidän järjestämänsä
vastuu lopusta ajasta ei olisi sinulla.
=> Hakisin jo ihan muidenkin takia korvausta toivoen sen auttavan palvelun parantumiseen myös tuolta osin.

Lähetin jo aikaisemmin heille viestiä tuohon nimenomaiseen asiaan liittyen.

Lähetin heille nyt suoraan vaateen korvata minulle väliaikaisen laitteen hankinnasta koituneet kulut vedoten kuluttajansuojalakiin. Olen niin kyllästynyt tähän koko hommaan että lähden ajamaan asiaa eteenpäin kuluttajariitalautakunnan kautta jolleivat he ala tulla vastaan asiassa.

Korvausvaatimus on nyt hemmetin halvan, huonotasoisen ja käytetyn luurin hinta joka kuitenkin ostettaessa oli täysin toimiva ja takuullinen. Vaatimus ei ole edes 10% korjaukseen lähettetyn puhelimen hankintahinnasta.
 
Lähetin jo aikaisemmin heille viestiä tuohon nimenomaiseen asiaan liittyen.

Lähetin heille nyt suoraan vaateen korvata minulle väliaikaisen laitteen hankinnasta koituneet kulut vedoten kuluttajansuojalakiin. Olen niin kyllästynyt tähän koko hommaan että lähden ajamaan asiaa eteenpäin kuluttajariitalautakunnan kautta jolleivat he ala tulla vastaan asiassa.

Korvausvaatimus on nyt hemmetin halvan, huonotasoisen ja käytetyn luurin hinta joka kuitenkin ostettaessa oli täysin toimiva ja takuullinen. Vaatimus ei ole edes 10% korjaukseen lähettetyn puhelimen hankintahinnasta.
Ostoliike on paikka mihin se sun vaatimus pitää tehdä ei huolto.
 
Niin siis tuossa on 3,5mm kuulokeliitännässä kosketushäiriötä. Korjaan yleensä kaiken elektroniikan itse, mutta koska puhelimessa oli takuuta jäljellä laitoin sen valmistajan huoltoon korjattavaksi.

Tuo pcb jossa liitäntä on on oma pieni levynsä joka on kontaktissa muuhun puhelimeen painekontakteilla joilla se yhdistyy emolevyyn. Ongelma on selvästi mekaaninen vika liittimen rakenteessa joka joko murtuman taikka muuten vaurioituneen rakenteen takia ei saa stabiilia kontaktia kokoaikaisesti.

Tuo moduuli on siis pelkästään kyiseinen liitin eikä siinä ole muita komponentteja. Tuo pelkän liittimen vaihto tuli heittona aikaisempaan viestiini.

Vikakuvaus on selvästi ilmoitettu huoltoon mukaanlukien se että häiriö on sisäinen joka ei parantunut pelkällä liitännän kontaktien puhdistuksella. Vika on kuvattu niin tarkasti kuin se rakennetta avaamalla voidaan kuvata.

Ärsytystä tässä kohtaa aiheuttaa se että lupasivat tehdä pikaisen huollon laitteen sen kuukauden kadoksissa olon takia, mutta 1,5 viikon jälkeen he vain heittävät sen ulkoiseen huoltoon.

En lähtisi laukomaan mitään arvioita toisen henkilön kokemuksesta elektroniikan korjauksesta sen perusteella että jonkin laitteen takuuhuolto on mennyt täysin päin persettä.
Terveisin elektroniikan korjauksesta jonkinmoisia kouluja käynyt.
Esimerkkinä se miksei sitä kuulokeliitintä lähdetä siitä kortilta irroittamaan ja juottamaan on se ettei sitä ole niin tarkoitettu tehtäväksi niin vaan se koko moduuli vaihdetaan. Ei virallisissa takuuhuolloissa voida soveltaa vaan vaihdetaan se osakokonaisuus minkä valmistaja on vaihdettavaksi valinnut.

7v noissa huolloissa tullut aikoinaan työskenneltyä, joten tiedossa on kyllä hyvin miten noiden virallisten käytännöt toimii. Lisäksi muutenkin sähköinen korjaus on vuosi vuodelta vähentynyt Suomessa ja niitä on ruvettu siirtämään tehtäväksi halvempiin maihin.
 
Esimerkkinä se miksei sitä kuulokeliitintä lähdetä siitä kortilta irroittamaan ja juottamaan on se ettei sitä ole niin tarkoitettu tehtäväksi niin vaan se koko moduuli vaihdetaan. Ei virallisissa takuuhuolloissa voida soveltaa vaan vaihdetaan se osakokonaisuus minkä valmistaja on vaihdettavaksi valinnut.

7v noissa huolloissa tullut aikoinaan työskenneltyä, joten tiedossa on kyllä hyvin miten noiden virallisten käytännöt toimii. Lisäksi muutenkin sähköinen korjaus on vuosi vuodelta vähentynyt Suomessa ja niitä on ruvettu siirtämään tehtäväksi halvempiin maihin.
Minua kiinnostaa tässä toi virallinen käytäntö? Laitetta ei korjata siellä mihin se kehoitetaan toimittamaan?
 
Minua kiinnostaa tässä toi virallinen käytäntö? Laitetta ei korjata siellä mihin se kehoitetaan toimittamaan?
Mitä merkitystä sillä on missä se korjaus tapahtuu? Jos vika on semmoinen mitä ei Suomessa voida/saada korjata niin se korjataan muualla ja Nokian tapauksessa kustannukset oli syy miksi ne sähköiset korjaukset tehtiin ulkomailla. Ei toki päde kaikkiin merkkeihin, mutta Nokian kanssa ainakin oli noin, mutta toki asioihin on muutoksia voinut tulla, kun ei hetkeen ole alalla enää tullut työskenneltyä.
 
Mitä merkitystä sillä on missä se korjaus tapahtuu? Jos vika on semmoinen mitä ei Suomessa voida/saada korjata niin se korjataan muualla ja Nokian tapauksessa kustannukset oli syy miksi ne sähköiset korjaukset tehtiin ulkomailla. Ei toki päde kaikkiin merkkeihin, mutta Nokian kanssa ainakin oli noin, mutta toki asioihin on muutoksia voinut tulla, kun ei hetkeen ole alalla enää tullut työskenneltyä.
Sillä on merkitystä korjauksen kestoon, pahimmillaa taas uusi paikka minne "kadota".
 
Tuo puhelin on sellainen vehje että jos sille jotain pitää tehdä niin siitä pitää takalasi ottaa pois. Sen irroittamisen jälkeen vain muutama kaapeli ja ruuvi irti niin tuo flatflex lätty johon liitin on laitettu irtoaa.
Jos tietäisivät että eivät saa itse puhelinta auki, niin ihan turha sitä olisi tuolla ollut seisottaa.

Ja se itse moduuli on tälläinen: LG V30 Headphone Jack Replacement | Fixez.com
Ja tuo on siis puhelimen rungossa siten että emolevy painaa itsensä kiinni painekontakteilla tuohon kun se ruuvataan kiinni. Yksinkertaisempaa vaihdettavaa osaa on vaikea löytää.
 
Yksinkertaisempaa vaihdettavaa osaa on vaikea löytää.

No, kyllä tuossa kohtuullisesti on hommaa. Varsinkin tuon takalasin irroittaminen EHJÄNÄ.



Ja muutenkin yleensä liittimet on hajalla siksi, kun ne on itse runnottu rikki. Itse olisin tyytyväinen, jos korjaus menee takuuseen, eikä joudu itse maksamaan.
 
No, kyllä tuossa kohtuullisesti on hommaa. Varsinkin tuon takalasin irroittaminen EHJÄNÄ.



Ja muutenkin yleensä liittimet on hajalla siksi, kun ne on itse runnottu rikki. Itse olisin tyytyväinen, jos korjaus menee takuuseen, eikä joudu itse maksamaan.

Siksipä sanoinkin tuossa viestissäni että jos tietävät etteivät saa puhelinta auki, niin ihan turha sitä on heillä seisoittaa.
Tuo viimeinen kommentti viittaa siihen että puhelimen avaamisen jälkeen tuo liitäntä on erittäin yksinkertainen vaihtaa.

Ja tässä tapauksessa ongelma ei ole puhelin itsessään vaan se että puhelin on ollut huoltoreissulla yli 1,5 kuukautta ilman että sitä olisi edes yritetty huoltaa.
 
Käsittääkseni Mobylife:n mentyä konkkaan, puhelimia korjataan melkolailla ulkomailla, eli niitä vaan välitetään eteenpäin suomesta. Posti toimittaa kamaa rullakoissa ja jokaista lähetystä ei skannata erikseen, vaan oletetaan, että kaikki on kyydissä mitä pitäisi olla. Järjestelmän mukaan kuitenkin kaikki toimitettu. Ikäväähän tuo on, että on jo 1,5kk ollut matkalla, varsinkin, jos ei ole mitään varapuhelinta.
 
Käsittääkseni Mobylife:n mentyä konkkaan, puhelimia korjataan melkolailla ulkomailla, eli niitä vaan välitetään eteenpäin suomesta. Posti toimittaa kamaa rullakoissa ja jokaista lähetystä ei skannata erikseen, vaan oletetaan, että kaikki on kyydissä mitä pitäisi olla. Järjestelmän mukaan kuitenkin kaikki toimitettu. Ikäväähän tuo on, että on jo 1,5kk ollut matkalla, varsinkin, jos ei ole mitään varapuhelinta.


Tämä on mobylife uudella nimellä ja uusilla omistajilla matkapuhelinhuolto - korjaukset ja takuuhuollot - Resete.fi
 
Noniin näkyy olevan emolevy ja paneeli menossa vaihtoon tuohon 65PUS7803 philipsiin. Reilu 3 viikkoa ollut reissussa ja nyt odottaa varaosia.
 
Kerran olen joutunut käyttämään yhtä kannettavaa takuuhuollossa kyseisessä firmassa ja ei mikään hyvä kuva jäänyt kyllä. Toisella kerralla tuli vasta kuntoon ja pitkät odotusajat. Paikan päälläkin oli ihan jonoa siihen vastaanottotiskille helposti yli puoli tuntia.
 
Miten oirehti? Itellä sama ruutu kävi viime talvena myös mutkan infocarella.
Taustavalo syttyi ja ääni kuului mutta kuva puuttui välillä kun käynnisti. Lisäksi kuvassa oli tumma värisevä vaakaraita tai kaksi, riippui vähän päivästä. En usko että nuo raidat johtui itse paneelista vaan jostain muusta elektroniikasta koska niiden paikka vaihteli.
 
Taustavalo syttyi ja ääni kuului mutta kuva puuttui välillä kun käynnisti. Lisäksi kuvassa oli tumma värisevä vaakaraita tai kaksi, riippui vähän päivästä. En usko että nuo raidat johtui itse paneelista vaan jostain muusta elektroniikasta koska niiden paikka vaihteli.
Tismalleen sama kuin itsellä poislukien tuo raita.
Ekan kerran kun tuli huollosta niin olivat jättäneet kytkemättä takapuolen painikkeet sekä ambilightin kaapelit. Ei muuta kuin takaisin ja vitunmoisen kiroilun saattelemana.
 
Tismalleen sama kuin itsellä poislukien tuo raita.
Ekan kerran kun tuli huollosta niin olivat jättäneet kytkemättä takapuolen painikkeet sekä ambilightin kaapelit. Ei muuta kuin takaisin ja vitunmoisen kiroilun saattelemana.
Heh,täällä sama töllö ja sama vika.
Ruutu pimeänä aina välillä kun tv:n aukaisee.Äänet kuuluu,kanava vaihtuu mutta kuvaa ei näy.
Lisäksi töllössä pitäis olla dualband Wi-fi mutta ei löydä kuin 2,4ghz verkkoja ja laite ei ole koskaan pariutunut minkään Bluetooth laitteen kanssa,ei edes laitteen oman kaukosäätimen kanssa.

Infocare antoi huollon keston arvioksi kolme viikkoa mutta kuulostaa siltä että tuokin on alakanttiin.
Ihan kiva olla ilman telkkaria viikkokausia kun olet etätöissä ja sosiaalisia kontakteja pitäis välttää...Lapsillekin pitäis keksiä jotain...
Onkohan kukaan keksinyt pyytää korvauksia suoratoistopalveluiden jne maksuista kun on Cmore liigaa,netflixiä ja pleikkari plussaa jotka olet etukäteen maksanut ja joita et pysty täyspäiväisesti käyttämään?
 
Heh,täällä sama töllö ja sama vika.
Ruutu pimeänä aina välillä kun tv:n aukaisee.Äänet kuuluu,kanava vaihtuu mutta kuvaa ei näy.
Lisäksi töllössä pitäis olla dualband Wi-fi mutta ei löydä kuin 2,4ghz verkkoja ja laite ei ole koskaan pariutunut minkään Bluetooth laitteen kanssa,ei edes laitteen oman kaukosäätimen kanssa.

Infocare antoi huollon keston arvioksi kolme viikkoa mutta kuulostaa siltä että tuokin on alakanttiin.
Ihan kiva olla ilman telkkaria viikkokausia kun olet etätöissä ja sosiaalisia kontakteja pitäis välttää...Lapsillekin pitäis keksiä jotain...
Onkohan kukaan keksinyt pyytää korvauksia suoratoistopalveluiden jne maksuista kun on Cmore liigaa,netflixiä ja pleikkari plussaa jotka olet etukäteen maksanut ja joita et pysty täyspäiväisesti käyttämään?
5ghz Wifi piti olla tietyllä kanavalla että toimii enkä just nyt muista mitkä ne kanavat oli. Tänään huolto valmistunut eli 4 viikkoa meni. Varmaan ens viikolla postipate tuo takaisin.
 
+ 2 kuukautta puhelin reissussa eikä mitään tietoa homman statuksesta... Huoh...
 
No nyt tämä koko lafka on mennyt sitten vaihtamaan nimensä toiseksi. En yhtään ihmettelisi jos yrittävät pestä kuraa niskastaan nimeä vaihtamalla. Maine tuntui olevan vanhat nimen alla kyseenalainen kaikkialla pohjolassa.

Elikkä nimi on nykyään " Elcare Nordic ".

Samalla muuten hävisi huollon seuranta omasta huoltotilauksesta...
 
No nyt tämä koko lafka on mennyt sitten vaihtamaan nimensä toiseksi. En yhtään ihmettelisi jos yrittävät pestä kuraa niskastaan nimeä vaihtamalla. Maine tuntui olevan vanhat nimen alla kyseenalainen kaikkialla pohjolassa.

Elikkä nimi on nykyään " Elcare Nordic ".

Samalla muuten hävisi huollon seuranta omasta huoltotilauksesta...
Onkos johto pysynyt samana?
 
Onkos johto pysynyt samana?
Empä usko että yhtiön rakenteeseen on tullut muutoksia.

Järjellä ajatellen nimen vaihto on pitkän matkan strategiaa joka liittyy siihen että infocare workshop myytiin norjalaiselle "Elkjøp":lle jossain kohtaa. Nimi todennäköisesti johdettu tuosta emokonsernin nimestä.

Tunteella ajatellen pyyhkivät vanhan nimen mainetta maton alle.
 
Samalla muuten hävisi huollon seuranta omasta huoltotilauksesta...

Onko kukaan keksinyt tapaa päästä huoltotietoihin käsiksi uudella sivustolla?

Vanha linkki ei enää toimi infocareworkshop.fi /msbridge/record_by_guid/xx-xx
 
Eikös se siellä pääsivulla ole heti ensimmäisenä.

Näköjään nuo tiedot löytyivät yhdestä liitetiedostosta. Aikaisemmin olen mennyt huoltotilauksen vahvistusviestin linkin kautta seurantaan ja tuo linkki ei enää toimi.

Lisäksi tuo seuranta on kyllä tällä hetkellä täysin rikki. Huoltoseurannan kehys on 3 rivin korkuinen ja vaikka siihen taitaa aueta koko huollon seuranta, niin sitä ei pysty scrollaamaan mihinkään suuntaan että näkee enemmän kuin ne 3 riviä tekstiä.

Tosin uutena tietona kolmannella rivillä näkyi että mihin puhelin on lähetetty huoltoon.

Edit: Scrollaus ei päällä ja kehys ei mukaudu sivun kokoon vaan pysyy tuossa pikku ruudussa. Alla kuva. Käsin kun korjailee kehyksen niin pääsee lukamaan kaikki tiedot.
scrolling_no.png
 
Viimeksi muokattu:
Positiivinen kokemus:

3kk ikäinen 65" Lg b9sla hajosi yllättäen. Raitaa ruudussa ja sammui itsekseen 10sek kuluttua. Soitto 24.9 lg:lle josta laitettu huoltopyyntö infocareen (nyk. Elcare nordic).

24.9 huoltotyö rekisteröitiin infocaressa ja samalla lähetettiin paketti johon television pakkaan. Mukana oli myös seurantatunnus ja koodi jolla voi seurata huollon etenemistä.

25.9 paketti saapui.
Vklp välissä
28.9 posti haki paketin
8.10 kysyin huollon tilaa kun mitään ei kuulunut.
9.10 vastaus jossa pahoiteltiin viivettä huolloissa ja ilmoitettiin että todennäköisesti televisio korjataan 16.10. Samana päivänä seurannassa näkyi että televisio saapui korjaamolle (olisiko lojunut jonkin aikaa jo siellä ilman että on kirjattu sisään tai sitten posti sekoillut.
12.10 odottaa vapaata huoltoteknikkoa
19.10 korjaus aloitettu ja valmistui samana päivänä.
19.10 kysyin tuleeko minun tehdä jotain infocaren suuntaan paketin vastaanottamiseksi
20.10 vastauksena ilmoitettiin että paketti on lähetetty ja sain postin seurantakoodin.
21.10 paketti tuli perille. Television paneeli oli vaihdettu.

Toki toivoisi että korjaus järjestyisi vielä nopeammin ja odottavan aika on aina pitkä, mutta huonoja kokemuksia luettuani olin varautunut paljon pidempään odotukseen.

Nyt aikaa meni 3vk2pv siitä kun posti haki paketin siihen kun telkku oli ehjänä perillä. Televisio oli todella hyvin pakattu kun sain sen takaisin ja myös huoltoon lähetystä varten saamani paketti oli todella hyvä ja hyvin suojattu.

Lisäksi kyselyihini vastattiin viimeistään seuraavana päivänä ja asiakaspalvelu toimi muutenkin moitteetta ainakin minun kohdallani. Toivottavasti ovat onnistuneet parantamaan toimintaansa muidenkin asiakkaiden kohdalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom