Elcare (InfoCare) kokemuksia.

Kuvat on kyllä otettu ennen huoltoa ja huollon jälkeen. Toimitettu jo lenovolle. En tiedä mitä nuo lenovon teknikot on oikein vetänyt tänään aamupalaksi kun totesivat että pelkkä näyttö vaihdetaan. Asiakaspalvelija oli kyllä heti sitä mieltä että vaihtokunnossa on suurin osa koneesta.
 
Mitenhän tässä nyt kannattaisi ruveta etenemään? Elisa josta kone ostettu pesi jo kädet heti alkuunsa kun reklamoin koneen saapuessa pikselivioista, sieltä sanoivat suoraan että takuuholmat tulee hoitaa valmistajan kautta. Eli onko seuraava steppi nyt sit kuluttajansuoja?

Jos homma ei hoidu huollon kanssa niin ole Elisaan yhteydessä Twitterin tai Facebookin kautta julkisesti. Jos ei etene tai et halua julkisesti sitä tehdä niin sitten virallinen reklamaatio Elisalle ja huoltoon sekä yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Sieltä voivat sitten myös kysellä Elisalta että miksei homma hoidu. Viime kädessä sitten kuluttajariitakuntaan, mutta se on vähintään vuoden odotusaika päätökselle.
 
Eikös myyjä ole vastuussa myymästään tuotteesta? Vai onko mennyt mulla jotain pahasti ohi?
Eli Elisaan vaan yhteyttä ja tapelkoot he elcaren ja valmistajan kanssa.
 
Eikös myyjä ole vastuussa myymästään tuotteesta? Vai onko mennyt mulla jotain pahasti ohi?
Eli Elisaan vaan yhteyttä ja tapelkoot he elcaren ja valmistajan kanssa.

Tämähän se kaikista järkevin tapa on. Kuluttajan ei tarvitse tietää mitä valmistaja tai huolto asiasta on mieltä, kannettava on ostettu Elisalta ja siis kuluttaja asioi Elisan kanssa. Elisa voi sitten neuvotella valmistajan kanssa.
 
Kaipa se on laitettava Elisalle viestiä. Tuo Elisan konekauppa on muutenkin aika mielenkiintoista, vaikka tuo kone on tilattu elisan kautta niin se tuli kuitenkin mulle suoraan lenovolta. Eli toimivat vaan välikätenä ja eivät missään vaiheessa ota mihinkään "omaan varastoon".
 
Vähän kuumottelee kun lukee näitä juttuja. Oma töllö olisi lähdössä Elcareen ihmeteltäväksi kaatuilun takia. Ilmeisesti täytyy kuvata mahdollisimman tarkasti laite ennen lähetystä :nb:
 
Vähän kuumottelee kun lukee näitä juttuja. Oma töllö olisi lähdössä Elcareen ihmeteltäväksi kaatuilun takia. Ilmeisesti täytyy kuvata mahdollisimman tarkasti laite ennen lähetystä :nb:

Oli sama itselläni jokunen aika sitten. Kuvasin TV:n tarkasti ja pistin laatikkoonsa. Sitten jännitettiin. Emolevyn vaihtoivat ja takaisin tuli ilman moitteita.
Ei jälkiä, ei naarmuja, ei mitään moitittavaa.
 
Aina on toivoa. Jos korjauksen onnistumisprosentti olisi nolla, tuskin valmistajat tuota kovin pitkään katselisi. Riittävän iso osa kuluttajista kuitenkin valittaa kunnes homma on kunnossa, ja joka vaihdosta / korjauksesta tulee kustannus.

Mutta tarkempaa onnistumisen todennäköisyyttä onkin ikävän vaikea arvioida. Riippuu varmaan tuotteesta, vian laadusta, paikallisesta toimipisteestä, kohdalle sattuvasta työvoimasta jne. Ja lisäksi yleensä jostain vaikeasti hahmotettavasta kuten nimipäiväsi suhteesta auringonpilkkujen tämän hetkisiin sijainteihin.
 
Aina on toivoa. Jos korjauksen onnistumisprosentti olisi nolla, tuskin valmistajat tuota kovin pitkään katselisi. Riittävän iso osa kuluttajista kuitenkin valittaa kunnes homma on kunnossa, ja joka vaihdosta / korjauksesta tulee kustannus.

Mutta tarkempaa onnistumisen todennäköisyyttä onkin ikävän vaikea arvioida. Riippuu varmaan tuotteesta, vian laadusta, paikallisesta toimipisteestä, kohdalle sattuvasta työvoimasta jne. Ja lisäksi yleensä jostain vaikeasti hahmotettavasta kuten nimipäiväsi suhteesta auringonpilkkujen tämän hetkisiin sijainteihin.
Juuri noin :D Tuo ongelma nimenomaan kun on sen laatuinen että varmaa keinoa toistaa ei ole. TV vaan tuppaa kaatuilemaan välillä joka käynnistyksellä ja välillä toimia OK jonkun aikaa, mutta ainakin kaikki mitä itse asialle voi tehdä on tehty ja loppu jääköön Elcaren & Sonyn pohdittavaksi. Eniten tässä pelottaa sen lisäksi, että laite tulee rujossa kunnossa takaisin on se, että vian luonteen vuoksi tästä tulee huoltorumba. Sellaiselle ei nimittäin ihan hirveästi olisi tilausta. Ison laitteen käsittelyssä kun on jo mahdollisuudet vahinkoihin melko korkealla.
 
Juuri noin :D Tuo ongelma nimenomaan kun on sen laatuinen että varmaa keinoa toistaa ei ole. TV vaan tuppaa kaatuilemaan välillä joka käynnistyksellä ja välillä toimia OK jonkun aikaa, mutta ainakin kaikki mitä itse asialle voi tehdä on tehty ja loppu jääköön Elcaren & Sonyn pohdittavaksi. Eniten tässä pelottaa sen lisäksi, että laite tulee rujossa kunnossa takaisin on se, että vian luonteen vuoksi tästä tulee huoltorumba. Sellaiselle ei nimittäin ihan hirveästi olisi tilausta. Ison laitteen käsittelyssä kun on jo mahdollisuudet vahinkoihin melko korkealla.

Tossa tiivistelmä omasta sonyn huollosta ( viimevuoden puolella )
Huollossa käynnin jälkeen on muutaman kerran pätkinyt.
Mutta ei pahemmin.Enkä viitsi enää tonne ELCaren tunareille lähetellä.
 

Liitteet

  • ElCare.PNG
    ElCare.PNG
    318,6 KB · Luettu: 369
Tossa tiivistelmä omasta sonyn huollosta ( viimevuoden puolella )
Huollossa käynnin jälkeen on muutaman kerran pätkinyt.
Mutta ei pahemmin.Enkä viitsi enää tonne ELCaren tunareille lähetellä.
Oho! :confused2: Täytyy katsoa mitä tekevät omalle yksilölle, nuo resetit ja firmispäivitykset kun on itsekin jo monesti tehty... Toisaalta tuntuu, että sen verta veemäinen voin olla että avaan vaan Sonyn suuntaan uutta tikettiä kunnes ongelma on korjattu, mutta toisaalta onhan tossa tekemistä 65" ruudun kanssa temppuilla. No toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Tossa tiivistelmä omasta sonyn huollosta ( viimevuoden puolella )
Huollossa käynnin jälkeen on muutaman kerran pätkinyt.
Mutta ei pahemmin.Enkä viitsi enää tonne ELCaren tunareille lähetellä.

Vähän semmonen kuva tosta kuvauksesta jää että enemmän tökkii siellä SONYn päässä nyt toi homma.
 
TV palautui tänään Elcarelta, oli taas lähettäjän päässä pakattu rullakkoon pystyyn. :thumbsdown: TV oli kyllä pakattu hyvin ja toppauksia oli riittävästi, mutta järjetöntä ottaa riskiä ja kuljettaa pystyssä. Korjaus oli yllätys yllätys "ambilight cable reconnected". Tällä kertaa en huomannut että olisi ilmestynyt lisää naarmuja ja toistaiseksi kaikki toimii. Tasan kuukausi meni nyt toisellakin kierroksella.

Näköjään koskaan ei ole aikaa tehdä asioita kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä uudestaan..



Elcare2.jpgElcare3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mikä homma tuon huollon seurannan turvakoodin kanssa? Sähköposteista ei löydy mitään siihen viittaavaa :hmm:
 
TV palautui tänään Elcarelta, oli taas lähettäjän päässä pakattu rullakkoon pystyyn. :thumbsdown: TV oli kyllä pakattu hyvin ja toppauksia oli riittävästi, mutta järjetöntä ottaa riskiä ja kuljettaa pystyssä. Korjaus oli yllätys yllätys "ambilight cable reconnected". Tällä kertaa en huomannut että olisi ilmestynyt lisää naarmuja ja toistaiseksi kaikki toimii. Tasan kuukausi meni nyt toisellakin kierroksella.

Näköjään koskaan ei ole aikaa tehdä asioita kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä uudestaan..



Elcare2.jpgElcare3.jpg

Pakko kyllä kysyä että mitä se haittaa jos pystyssä tuodaan? Ehkä painosta johonkin muovien nurkkaan kulumaa?
 
Mulla taisi käydä ihan hyvin kuulokkeiden huollon kanssa, kunnes ne alkoivat käytössä rätisemään niin pahasti, että pitää taas harkita huoltoa. Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia?
 
Pakko kyllä kysyä että mitä se haittaa jos pystyssä tuodaan? Ehkä painosta johonkin muovien nurkkaan kulumaa?

Niin en osaa sanoa ja sitähän aikaisemmassa viestissäkin kyselinkin, että näinkö näitä saa kuljettaa ihan miten sattuu. Lähinnä ajattelin että pystyasennossa paneeliin voi kohdistua enemmän rasitusta / vääntöä, varsinkin kun ei ole pakattu mitenkään "kiinteästi" tuohon palautuslaatikkoon. Valmistajan ohje oli hyvin selkeä, että pystyssä ei saa kuljettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Oma philipsin ambilight töllö saatu tänään takaisin.
Melkein 5vk meni.
Näyttäisi että korjattu ensimmäisellä huoltokerralla oikein eikä nopeasti katsottuna löytynyt lisävikoja :nb:
 
Oma philipsin ambilight töllö saatu tänään takaisin.
Melkein 5vk meni.
Näyttäisi että korjattu ensimmäisellä huoltokerralla oikein eikä nopeasti katsottuna löytynyt lisävikoja :nb:
Eli vaihdettu todnäk emolevy, itse työhön menee noin 20min.
 
Lueskelin tätä ketjua ja vähän arvelinkin, että tästä taitaa tulla aikamoinen rumba jos siihen lähtee. Minut siis ohjattiin Elcaren hoiviin tämän näytön ominaisuuksien tiimoilta:


Mietin siis jo nyt, kuinka monta kierrosta tulee olemaan edessä ja kannattaako siihen edes lähteä. Neuvoja otetaan vastaan, miten tämä kannattaisi toteuttaa niin että pääsisi mahdollisimman vähällä vaivalla/kannattaako ylipäätään lähettää takuuhuoltoon näillä eväillä.

Acerin vastaus kun kysyin, kuuluuko takuuhuollon piiriin:

Tämä tosiaan meni takuuseen ja huollossa kesti toista kuukautta ellei kaksi. Jossain viikon kohdilla tuli ilmoitus että huolto odottaa varaosaa. Eli näyttö tuli viiveellä kuntoon ja toimii nyt varanäyttönä, mutta kukaan ei taida tietää mitä sille on tehty. Koetin kysyä asiaa kolmesti. Vastaukset tarkentaviin kysymyksiin:

"Katsoin että monitorinne näyttö osa on vaihdettu."
"Monitoriin oli vaihdettu varaosana näyttö niminen osa."
"Näyttöönne on vaihdettu yksi osa muuten se on sama alkuperäinen näyttö."
 
Omaan Legion 7 tapaukseen (parilla viime sivulla keskustelua) jossa infocaren (elcaren) rasvanäppi huoltomies tuhosi läppärin totaalisesti, sen verran päivitystä että parin viikon taistelun jälkeen tuli lenovolta viestiä "koska korjaus vaatisi lähes koko koneen uusimisen ja varaosien saatavuus hankalaa" niin lähettävät minulle kokonaan uuden koneen. Pikkasen kyllä ärsyttää kun tältä turhalta odottelulta olisi säästytty jos lenovo olisi alun alkujaankin toiminut DOA käytännön mukaan & vaihtanut koneen jo silloin uuteen (jota heille myös silloin ehdotin). Kone oli kuitenkin näytön osalta viallinen heti paketista ja reklamoitu heti koneen saapumispäivänä.

Mutta jos joskus tulee otsikon putiikin kanssa asioitua ni ottakaa hyvät ihmiset kattavat & hyvälaatuiset kuvat time stampilla ennenkun annatte mitään tuotetta tän roskalafkan huollettavaksi. Itse tuli kauhutarinoita lukeneena onneksi otettu koneesta käytännössä joka vinkkelistä kuvia reilusti päivä ennen huoltoa ni pystyin helposti todistamaan että huoltomies käytännössä tuhosi koko koneen ulkoisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin joskus muinoin lenovon DOA käytäntö oli se että kokeiltiin kolme kertaa/osaa vaihtaa ja jos ei tule kuntoon niin kone kokonaan uusiksi. Tästä sitten vuosia, en oo ikuisuuksiin niiden kanssa enään ollut tekemsissä :D
 
Sama "3 huollon käytäntö" on nykyäänkin. Nyt vaan kävi "tuuri" että huoltomies tuhosi koneen niin pahasti että totesivat ettei kannata enää huoltaa.
 
Sama "3 huollon käytäntö" on nykyäänkin. Nyt vaan kävi "tuuri" että huoltomies tuhosi koneen niin pahasti että totesivat ettei kannata enää huoltaa.
Jos käyttävät tuon keilahallin puliukkoja yleensäkin, lienee aika harvinaista että mikään laite selviytyisi korjauskelpoisena kolmannelle korjaamokäynnille. :rofl:
 
Omaan Legion 7 tapaukseen (parilla viime sivulla keskustelua) jossa infocaren (elcaren) rasvanäppi huoltomies tuhosi läppärin totaalisesti, sen verran päivitystä että parin viikon taistelun jälkeen tuli lenovolta viestiä "koska korjaus vaatisi lähes koko koneen uusimisen ja varaosien saatavuus hankalaa" niin lähettävät minulle kokonaan uuden koneen. Pikkasen kyllä ärsyttää kun tältä turhalta odottelulta olisi säästytty jos lenovo olisi alun alkujaankin toiminut DOA käytännön mukaan & vaihtanut koneen jo silloin uuteen (jota heille myös silloin ehdotin). Kone oli kuitenkin näytön osalta viallinen heti paketista ja reklamoitu heti koneen saapumispäivänä.

Mutta jos joskus tulee otsikon putiikin kanssa asioitua ni ottakaa hyvät ihmiset kattavat & hyvälaatuiset kuvat time stampilla ennenkun annatte mitään tuotetta tän roskalafkan huollettavaksi. Itse tuli kauhutarinoita lukeneena onneksi otettu koneesta käytännössä joka vinkkelistä kuvia reilusti päivä ennen huoltoa ni pystyin helposti todistamaan että huoltomies käytännössä tuhosi koko koneen ulkoisesti.
Eilen tuli uusi kone ja kaikinpuolin priima. Eli tuon osalta nyt kaikki kunnossa.

Mutta ei tuo lenovon toimintakaan nyt oikein vakuuta. Samassa viestissä jossa sanoivat toimittavansa uuden koneen mainitsivat että kuljetusyhtiö/TNT ottaa minuun yhteyttä hetimiten että sovitaan nouto risalle koneelle. No eipä ole kuulunut mitään vaikka nyt jo kohta 4 arkipäivää mennyt. Eiköhän tässä vielä jotain ongelmia tule eteen kun mikään ei tunnu toimivan niinkun pitää. Olisi kiva tuo romu saada jo pois omista käsistä ja tapaus loppuunkäsitellyksi, Reilut kuukaudenpäivät joutunut kuitenkin jo tuhlaamaan aikaa täysin turhaan tähän keissiin.
 
Mutta ei tuo lenovon toimintakaan nyt oikein vakuuta. Samassa viestissä jossa sanoivat toimittavansa uuden koneen mainitsivat että kuljetusyhtiö/TNT ottaa minuun yhteyttä hetimiten että sovitaan nouto risalle koneelle. No eipä ole kuulunut mitään vaikka nyt jo kohta 4 arkipäivää mennyt. Eiköhän tässä vielä jotain ongelmia tule eteen kun mikään ei tunnu toimivan niinkun pitää. Olisi kiva tuo romu saada jo pois omista käsistä ja tapaus loppuunkäsitellyksi, Reilut kuukaudenpäivät joutunut kuitenkin jo tuhlaamaan aikaa täysin turhaan tähän keissiin.
Jaahas, ei tosiaan taaskaan mene ihan nappiin. TNT:ltä tullut näköjään eilen illalla mailia koskien palautusta (mennyt roskapostiin) ja tossa on nyt sitten parikin ongelmaa. Ajankohta noudolle on ma-pe klo:9-16 joka ei kyllä onnistu mitenkään, miten klo: 7-15.30 päivätyössä käyvä voi olla tuohon aikaan kotona pakettia luovuttamassa? Kuski kun ei ilmeisesti edes soita/ilmoita koska on tulossa ni käytännössä pitäisi olla koko päivä päivystämässä kotona joka käytännön mahdottomuus. Toinen asia on että pitäisi itse tulostaa ja täyttää palautuslomakkeet? Kuinka monella on nykyään tulostin kotona? Ei itsellä ole ainakaan ollut enää ainakaan 5+ vuoteen kun eipä nykyään tarvi juuri mitään tulostaa kun oikeastaan kaikki pystyy hoitamaan sähköisesti.

DHL kanssa on kuski tuonut lippulappuset mukanaan tai kyydin tilannut firma lähettänyt ne kotiin postitse. Saas nyt sit nähdä millainen sotku tästä nyt taas saadaan :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Jos noudon voi itse ajoittaa mille tahansa päivälle tuolla välillä (ma-pe), mikä ongelma on sitten tulostaa se paperi töissä vaikka maanantaina ja pitää myöhemmin etäpäivä tai sopia lyhyempi työpäivä?

Kaipa töissä sentään joku printteri on jossain?
 
En ole missään toimistohommissa, vaan tehdasolosuhteissa. Eli ei tosiaankaan ole printteriä :) Etäpäiviä meillä ei tunneta ja lyhyempi työpäivä ei auta mitään (vaikka periaatteessa onnistuisikin kun +tunteja kertynyt työaikapankkiin) kun kuskit eivät soita sopiakseen noutoaikaa.Käytännössä pitäisi päivystää 9-16 haarukassa kotona koska kuski sattuu saapumaan paikalle. Tän kuun pekkanenkin pidetty jo huoltoa varten ja elcaren huoltomies jätti saapumatta sovittuna ajankohtana (sovittu paikallisesti että pidetään joka kuukausi 1 pekkanen) ni vaihtoehdot aika vähissä.
 
Viimeksi muokattu:
Käytännössä pitäisi päivystää 9-16 haarukassa kotona koska kuski sattuu saapumaan paikalle.

Pystyskö noudon järjestämään työpaikalta? Raato mukaan töihin ja kuski soittaa kun siellä/tulossa ja käyt antamassa vaikka parkkipaikalla koneen kuskille? Tai jos siellä on rahtifirmalla toimipiste/asiamies jossain lähellä niin jättäis sinne?

Yleensä nääkin saa järjestymään kun vaan toiselle osapuolelle tekee selväks että se kotona päivystäminen 9-16 nyt vaan ei töiden takia onnistu. Yleensä vaihtoehtoisia tapoja alkaa löytymään jossain vaiheessa.
 
Noudon pystyisi järjestämään työpaikalle omasta puolesta, mutta lenovon tuki sanoi itselle että TNT kuskit eivät soita koska ovat tulossa noutamaan, ilmestyvät vaan paikalle klo:9-16. Mitään ongelmaahan tässä ei olisi jos antaisivat tarkan ajan koska ovat hakemaan tulossa. Tuossa tapauksessa voisin töistä lähtä vaikka käymään kotona koneen luovuttamassa, tai ottaisin töihin mukaan ja kävisin portilla sen kuskille luovuttamassa.. Toimipisteitä TNT:llä ei Suomessa ole kun vantaalla,turussa ja tampereella. Kotkasta aika pitkä matka lähtä viemään :)

Tai no kunhan nyt ensin keksii miten saan nuo lippulaput tekaistua.
 
Viimeksi muokattu:
Noudon pystyisi järjestämään työpaikalle omasta puolesta, mutta lenovon tuki sanoi itselle että TNT kuskit eivät soita koska ovat tulossa noutamaan, ilmestyvät vaan paikalle klo:9-16. Mitään ongelmaahan tässä ei olisi jos antaisivat tarkan ajan koska ovat hakemaan tulossa. Tuossa tapauksessa voisin töistä lähtä vaikka käymään kotona koneen luovuttamassa, tai ottaisin töihin mukaan ja kävisin portilla sen kuskille luovuttamassa.. Toimipisteitä TNT:llä ei Suomessa ole kun vantaalla,turussa ja tampereella. Kotkasta aika pitkä matka lähtä viemään :)

Tai no kunhan nyt ensin keksii miten saan nuo lippulaput tekaistua.
Mä kyllä toteisin että jos menee näin hankalaksi niin heitetään kone sitten serriin. Eihän tuommosta pelleilyä kukaan jaksa. Ymmärrän kyllä rahtifirman puolesta ettei mitään tarkkoja aikoja voida sopia, mutta onhan tuo tavallisen pulliaisen puolelta kovin vaikeahkoa jos noutoaika on joskus normi työpäivän aikana. Monethan näistä kuriifirmoista nykyään toimittavat ihan iltaisin ja uskoisin että noudotkin onnistuu. Isommissa kaupungeissa siis. Mutta vähän tuo kuulostaa lenovon ongelmalta tässä kohdin jos sulla on jo uusi kone kourassa ja vanha pitäis saada lenovolle. Itsellä ei ainakaan olisi mitään intressejä tehdä asian eteen mitään tuommoisen sähläyksen jälkeen. Siinäs kun hakevat ja jos eivät hae niin sitten eivät hae
 
Onko mitenkään mahdollista saada kaveria tai tuttavaa päivystämään siksi aikaa, että rahtifirma noutaa laitteen kotoa?
 
Mä kyllä toteisin että jos menee näin hankalaksi niin heitetään kone sitten serriin. Eihän tuommosta pelleilyä kukaan jaksa. Ymmärrän kyllä rahtifirman puolesta ettei mitään tarkkoja aikoja voida sopia, mutta onhan tuo tavallisen pulliaisen puolelta kovin vaikeahkoa jos noutoaika on joskus normi työpäivän aikana. Monethan näistä kuriifirmoista nykyään toimittavat ihan iltaisin ja uskoisin että noudotkin onnistuu. Isommissa kaupungeissa siis. Mutta vähän tuo kuulostaa lenovon ongelmalta tässä kohdin jos sulla on jo uusi kone kourassa ja vanha pitäis saada lenovolle. Itsellä ei ainakaan olisi mitään intressejä tehdä asian eteen mitään tuommoisen sähläyksen jälkeen. Siinäs kun hakevat ja jos eivät hae niin sitten eivät hae
Juu laitoin jo lenovolle mailia että jos toimittavat rahtilaput tulostettuna mulle kotiin ja sopivat TNT kanssa että ottavat yhteyttä ennenkun ovat tulossa noutamaan ni voin koneen sitten luovuttaa kuskille joko kotoa tai vaihtoehtoisesti työpaikalta tuossa 9-16 haarukassa. Jos tuo ei onnistu ni sit saavat keksiä jonkun toisen tavan saada kone itselleen. Tuo nyt on ihan kohtuutonta yksityisen asiakkaan kannalta että pitäisi työaikana olla koko päivä päivystämässä koska rahtifirma kurvaa pihaan.

Onko mitenkään mahdollista saada kaveria tai tuttavaa päivystämään siksi aikaa, että rahtifirma noutaa laitteen kotoa?
No ei kyllä ole ketään tuttua nyt työttömänä, tosin vaikka olisikin niin en kyllä kehtaisi ketään pyytää koko päiväksi päivystämään paketin noutoa :rofl2:
 
Tuo nyt on ihan kohtuutonta yksityisen asiakkaan kannalta että pitäisi työaikana olla koko päivä päivystämässä koska rahtifirma kurvaa pihaan.
Tämä on muuten hyvä huomio yleisemminkin kuin vain yhtä kusilafkaa koskien. Ilmaisen työn teettäminen asiakkaalla yhtiön virheen takia on vähintäänkin vittuilua ja 0/5 asiakaspalvelua. Jos oletetaan, että asiakas ryhtyy päivystämään koko päivän, kyseessä on sosiopaattinen pyrkimys suoranaiseen riistoon tai hyvin matala tajunnan taso. Ihan sama oletetaanko tällaista oletettuna työ- vai vapaa-aikana. No can.

Minä ärsyynnyn jo ihan tarpeeksi siitä, että saan absurdin keräilyvirheen takia väärät tuotteet ja joudun ravaamaan postiin tekemään asiakaspalautusta ilman omaa virhettä. Sellaisesta kannattaa vähintäänkin antaa pikku lahjakortti, jos haluaa asiakasta kovasti juoksuttaa. Eihän siitä aina ole paljon vaivaa, mutta joskus on. Viimeksikin tilasin verrattain painavaa ja isoa tavaraa osoitteeseen(sen läheiseen postiin), jossa en joka päivä majaile. Yhden noutoroudauksen sijaan jouduin näihin reissuihin ajoittaen tekemään kaksi noutoroudausta ja yhden vientiroudauksen sekä käytin kuitenkin aikaani ilmaiseen toimistotyöhön huonosti toimivan yhteydenottokanavan kautta. Asiallinen ja lähes ystävällinen asiakaspalveluviestintä ei tässä kohtaa riitä vaan silloin siitä huolimatta tiedän, mistä en enää koskaan osta mitään. Eihän se nyt iso juttu ollut, mutta tästäkin pikkujutusta tuli todellisia kilometrikuluja kymmenien eurojen arvosta ja laskutettavaa työaikaa toista sataa euroa, 200 euron tuotteen takia. Pienellä pelisilmällä olisi voinut vaikkapa ehdottaa että pidän sen satasen alennuksella.
 
Käy kirjastossa tulostamassa, jos et muuten saa lappuja käsiisi.
 
Nykyaikana pitäisi kyllä minkä tahansa alan yrityksen pystyä arvioimaan parin tunnin tarkkuudella koska työ (postin nouto tässä tapauksessa) suoritetaan. Mutta ei noita paria yrityksille palvelunsa suuntaavia lähetti palveluita kiinnosta yksityiset tai näiden murheet.
 
Saisin nyt nuo laput tulosteltua sukulaisen toimesta, mutta eipä tuo nyt tuo tähän mitään ratkaisua. Sanoin jo eilen mailissa lenovon tuelle että tuo 9-16 päivystäminen ei itselle ole mahdollista ja kuskin olisi soitettava/laitettava viestiä edes suht tarkasta ajasta koska on paikalle saapumassa. Olivat tänään kysyneet TNT:ltä ja suora vastaus oli että kuskit eivät soita asiakkaalle vaan saapuvat paikalle tuossa mainitussa aikavälissä. Menee siis mahdottomaksi itselle. Seisokoot sitten kone omissa nurkissa, kaipa lenovolla jossain vaiheessa keksivät jonkun toimivan ratkaisun jos koneen takaisin haluavat.

Mulla on jo tähän tuhraantunut tolkuttomasti omaa aikaa, yksi turhaan pidetty vapaapäivä kun huoltokaveri ei saapunut sovittuna aikana ja kun saapui tuhosi koneen totaalisesti. Alkaa olemaan mielekiinto aikalailla nollissa koko tapausta kohtaan. Muutenkaan takuuhuollosta ei saisi asiakkaalle koitua kustannuksia ni melko erikoista on tää toiminta.

Kyseessä siis vielä lenovon "premium care takuu". En edes uskalla ajatella minkälaiset heidän perus koneiden normaalit takuuehdot on.
 
Viimeksi muokattu:
Saisin nyt nuo laput tulosteltua sukulaisen toimesta, mutta eipä tuo nyt tuo tähän mitään ratkaisua. Sanoin jo eilen mailissa lenovon tuelle että tuo 9-16 päivystäminen ei itselle ole mahdollista ja kuskin olisi soitettava/laitettava viestiä edes suht tarkasta ajasta koska on paikalle saapumassa. Olivat tänään kysyneet TNT:ltä ja suora vastaus oli että kuskit eivät soita asiakkaalle vaan saapuvat paikalle tuossa mainitussa aikavälissä. Menee siis mahdottomaksi itselle. Seisokoot sitten kone omissa nurkissa, kaipa lenovolla jossain vaiheessa keksivät jonkun toimivan ratkaisun jos koneen takaisin haluavat.

Sano niille että jos noutoajan sopiminen ei millään onnistu niin voit vaihtoehtoisesti joko jättää koneen asuinkiinteistösi ulko-ovelle noudettavaksi Lenovon vastuulla, tai kiikuttaa koneen suoraan SER-keräykseen niin ei tartte sitten kenenkään soitella mihinkään. Kone lähtee sitten joko kuskin tai jonkun satunnaisen ohikulkijan matkaan mutta eipähän ole enää sun murhe :rolleyes:

Tai sitten ehdotat niille että ne kompensoi sulle yhden palkattoman vapaapäivän että jäät odottelemaan sitä tnt:n kuskia jos siellä firmassa asiakaspalvelu on kerran noin persereiästä...
 
Toihan on nyt jo selvää vittuilua.
Ensin huoltofirman idioottiasentaja pistää koneen paskaksi.
Sitten Elcare ei ota mitään vastuuta asentajansa hommista.
Periaatteessa olisi huoltofirma ensikädessä vastuussa.
Nyt sitten Lenovon ja TNT,n puolelta pompotetaan asiakasta mennentullen.

Onnistuuko Lenovolta,että pistät koneen menemään taxilla heille.
Pistät koneen pakettiin ja tilaat taxin pihalle.
Osoite kuskille käteen ja taximatkan maksaa Lenovo.
 
Juu kyllä tässä alkaa olemaan huumori lopussa. Toki sain uuden ja tälläkertaa täysin toimivan koneen, mutta arvasihan sen ettei tämä nyt taas helposti voi hoitua missään kohtaa. No jokatapauksessa vastailtu lenovolle että koittakaa keksiä joku toinen ratkaisu tuohon palautukseen kun tuolla TNT tarjoamalla palvelullu palautus ei ole itselle mahdollista.

Voisin melkein lyödä vetoa että seuraavassa vastauksessa alkaa ukaasit että jos konetta ei ole palautettu heidän kuuriirifirman (TNT) kautta päivään X mennessä rupeavat laittamaan laskua koneesta.
 
Nykyaikana pitäisi kyllä minkä tahansa alan yrityksen pystyä arvioimaan parin tunnin tarkkuudella koska työ (postin nouto tässä tapauksessa) suoritetaan. Mutta ei noita paria yrityksille palvelunsa suuntaavia lähetti palveluita kiinnosta yksityiset tai näiden murheet.
Et näe metsää puilta. Yksittäisen asiakkaan on tietysti helppo harmistua pitkästä liukumasta aika-arviossa, mutta kun ne kuriirit eivät lähde kuskaamaan pelkästään sitä omaa pakettia sinulle, vaan aamulla lähdetään ajamaan kierrosta, jossa saattaa olla kymmeniä kohteita matkan varreöla ja reitti lvoi varmistua vasta samana aamuna. Ei siinä todellakaan aleta jokaiselle erikseen soittelemaan ja kyselemään milloinka sopii tulla. Firmoille tälläinen yleensä sopii hyvin kun joku on "aina" paikalla, mutta yksityisille huonosti, se on totta ja valitettavaa. On.niitä ajallisrsti tarkempia kotiinkuljetustuotteita mm. Postillakin, mutta ne maksaakin sitten lähettäjälle ihan eri luokkaa.
 
Tuossa pitäisi firmojen sitten ruveta käyttämään järkeä ja miettiä järkevämpiä vaihtoehtoja palautukseen/takuuhuoltoihin. Suurin osa asiakkaista on kuitenkin ihan päivätyössä käyviä yksityisiä henkilöitä joille ilman erikoisjärjestelyjä tuollainen summittainen aikahaarukka ei kovin usein käy.Firmojen välillä tuollainen kuriiripalvelu varmasti todella toimiva, kyllä meillekkin työmaalla päivittäin tulee/lähtee DHL:n,DB Schenkerin ja kaukokiidon kautta paketteja/kolleja mutta noille tuleville/lähteville on kylläkin aina sovittu jo etukäteen melko tarkat ajat. Niinkun jo mainitsit niin työpaikalla on yleensä aina joku työaikana paikalla, mutta ei kaikkiin firmoihin edes pääse sisään ilman ennakkoilmoitusta.
 
Viimeksi muokattu:
Et näe metsää puilta. Yksittäisen asiakkaan on tietysti helppo harmistua pitkästä liukumasta aika-arviossa, mutta kun ne kuriirit eivät lähde kuskaamaan pelkästään sitä omaa pakettia sinulle, vaan aamulla lähdetään ajamaan kierrosta, jossa saattaa olla kymmeniä kohteita matkan varreöla ja reitti lvoi varmistua vasta samana aamuna. Ei siinä todellakaan aleta jokaiselle erikseen soittelemaan ja kyselemään milloinka sopii tulla. Firmoille tälläinen yleensä sopii hyvin kun joku on "aina" paikalla, mutta yksityisille huonosti, se on totta ja valitettavaa. On.niitä ajallisrsti tarkempia kotiinkuljetustuotteita mm. Postillakin, mutta ne maksaakin sitten lähettäjälle ihan eri luokkaa.
Niin, jotenkin kuitenkin moni muu pystyy siihen. Foodie, budbee, postnordkin taisi olla päivittänyt itseään nykyaikaan ja pitääkin päivittää jos meinaa kuljetella jotain amazonin paketteja tulevaisuudessa. Se, ettei pysty uudistumaan teknologian sen mahdollistamana ajaa monen firman nurin. Toki se maksaa hankkia uusia järjestelmiä ja kouluttaa porukkaa sen käyttöön, mutta elämä on.
 
Oma tapaus nyt saatu clousattua. Niinhän siinä kuitenkin kävi että lenovo oli uudestaan ollut yhteydessä TNT:hen josta ilmoitettiin allekirjoittaneelle tiistaina tarkka aika koska kuski on tulossa keskiviikkona työpaikan portilta konetta noutamaan (joka piti 10min tarkkuudella paikkansa). Eli ei kannata olla lammas ja suostua pompoteltavaksi, kyllä firmat jonkun ratkaisun keksii jos pakko on.
 
Oma 65" Sony kävi nyt kaatuilusta johtuneen huoltokierroksen läpi. TV lähti minulta pe 1.10 ja posti toimitti perille huoltoon 6.10. Huolto oli valmis 19.10 ja laite palautui 25.10. Ei muuta valittamista kuin, se että turvakoodi huollon seurantaan löytyi vasta tv:n mukana tulleelta huoltokirjalta, eli vähän myöhään :D

Huoltokirjan mukaan vaihdettu järjestelmälevy/mainboard. Ulkoisesti laite on täydellisessä kunnossa, onneksi!

Eli tämän perusteella huolto oli onnistunut, vaikka televisio nyt aamulla taas ensi töikseen kaatuikin. Seuraavasta sitten uutta yhteyttä Sonyyn.
 
Olipas suorastaan kelvoton takuukorjauskokemus Elcaren kanssa. Kännykkä lähti postilla huoltoon, kirjoitin nettilomakkeeseen ja vielä erikseen lapulle paketin sisälle isolla "HALUAN SÄILYTTÄÄ TIEDOSTOT, PALJON TÄRKEITÄ KUVIA YM". No, ilman mitään ilmoitusta olivat sitten pyyhkineet kaikki tiedostoni, puhelin täysin nollattu.

Tämä firma mainostaa kotisivuillaan tiedostojen palautuspalveluita, mutta asiakkaan pyynnön vastaisesti poistivat kaikki tiedostot. En käsitä tällaista välinpitämättömyyttä.

Reklamaatioon tuli perus pahoitteluvastaus ja linkki johonkin vastuuvapautuslausekkeeseen, etteivät ole vastuussa tietojen säilymisestä. Lisäksi muistutus siitä, että tiedostot pitäisi varmuuskopioida ennen huoltoon lähettämistä. Tämä vaikutti lähes vittuilulta, kun eihän kukaan voi etukäteen tietää, koska kännykkä hajoaa...

Sitten puheluita muihin firmoihin, jotka tarjoavat tiedostojen palautuspalveluita. Tuli hyvin pian selväksi, ettei tehdasasetuksiin nollatusta Androidista saa enää tiedostoja ulos. Koska kryptaus, tietoturvallisuus jne.

Eli Elcaren toiminnan takia en pysty enää saamaan tiedostojani takaisin. Ennen heidän tekemäänsä uudelleenasennusta siihen olisi ollut vielä mahdollisuus. Miksi kukaan ei soittanut minulle ja sanonut, että tiedostot katoavat? Olisin ilman muuta ottanut rikkinäisen puhelimeni takaisin ja vienyt vaikka minne saadakseni tiedostoni säilymään.

En ymmärrä tällaista asiakaspalvelua, ihan onnetonta. Vissiin ei tarvitse mistään välittää, kun äkkiseltään vaikuttavat olevan vastuussa noin suunnilleen kaikkien kodinkoneketjujen laitteiden korjaamisesta. Töitä varmaan riittää. En todellakaan suosittele kenellekään.

Sainpas ainakin oppitunnin, takuusta viis ja tästä lähin puhelin maksulliseen firmaan ammattilaisten käsiin. Lisäksi varmuuskopiointia täytyy tehdä paljon useammin, siitä en voi syyttää kuin itseäni.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 254
Viestejä
4 501 848
Jäsenet
74 375
Uusin jäsen
wookie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom