Jep, tota epäilin itsekin ekana, mutta ongelma toistuu kaikilla kolmella noista asetuksista, eli myös tilaääni pois päältä. En myöskään usko ongelman liittyvän mihinkään muuhunkaan asetukseen, sillä ongelma toistuu eri laitteilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep, tota epäilin itsekin ekana, mutta ongelma toistuu kaikilla kolmella noista asetuksista, eli myös tilaääni pois päältä. En myöskään usko ongelman liittyvän mihinkään muuhunkaan asetukseen, sillä ongelma toistuu eri laitteilla.
Joku softaongelma tosiaan. Mulla samat napit iPhonen kanssa käytössä, ja jos jotain puhepitoistakin kuunteli, niin ääni ajelehti välillä, ihan kuin head tracking olis mennyt hetkeksi päälle itellään. Softavika se useimmilla vissiin on, kun ongelma on pari vuotta vanha jo eikä varsinaista korjausta ole tullut, redditissä ihmiset yrittänyt tätä ratkoa ja toiset siinä onnistuneet. Jos käyttää iPhonea, niin monilla ongelma poistuu kun pistää ääniasetuksista monoäänen päälle, joka kytkee päänseurannan pois (vaikka se olis jo pois), ja sit laittaa monoäänen pois. Samaten automaattinen mikrofonin valinta on (ehkä) auttanut, eli se pois ja vaan toiseen kuulokkeeseen.Jep, tota epäilin itsekin ekana, mutta ongelma toistuu kaikilla kolmella noista asetuksista, eli myös tilaääni pois päältä. En myöskään usko ongelman liittyvän mihinkään muuhunkaan asetukseen, sillä ongelma toistuu eri laitteilla.
Pari viikkoa meni huollossa, olivat vaihtaneet oikean nappikuulokkeen uuteen ja onneksi mainitsin vaahtomuovitulppien olevan huonossa hapessa ja olivat nekin vaihtaneet uusiin. Nyt huomaa että vasen nappi ei ole enää uuden vertainen, kestää sen 4h meluisassa tehtaassa ANC päällä kun tuo uusi nappi kestää 6h. Eipä siinä mitään, aika normaalia kulumista melkein 2v vanhoille kuulokkeille.
Ihan tyytyväinen onnistuneeseen huoltoon, joka tosin oli aika simppeli.
Ainakin ennen kun itse olin huoltotiskillä ottamassa tuotteita vastaan, niin esim. tietyn valmistajan kuulokkeista tyyliin alle 100€ kuulokkeet vaihdettiin uuteen ja kalliimmat sitten eteenpäin valmistajalle korjattavaksi. Liekö jostain vastaavasta kyse.Laitoin tuotteen huoltoon liitteenä tuotteen mukana tullut lappu jossa lukee "Säilytä tämä lähete takuukuittina".
Nyt sieltä pyydettiin ostokuittia jossa pitää näkyä tuotteen hinta. Oli aika outoa, mutta laitoin sitten tilausvahvistuksen menemään, siinä näkyy ostohinta. Mitään muuta erillistä kuittiahan tuosta ei ole.
Onko muilla kokemusta tälläisestä? Tuntuu vain kummalliselta, miten ostohinta vaikuttaa tuotteen huoltoon jos takuukuitti kuitenkin on lähetetty![]()
Aivan joo, tämä käy järkeen. Nämä juurikin ovat Sonyn WH-1000XM4 (ostettu hintaan 249€) jotka alkoivat katkomaan Bluetooth yhteyttä yllättäen. Eli varmaan sitten lähettävät muualle huoltoon, voi kökkö.Ainakin ennen kun itse olin huoltotiskillä ottamassa tuotteita vastaan, niin esim. tietyn valmistajan kuulokkeista tyyliin alle 100€ kuulokkeet vaihdettiin uuteen ja kalliimmat sitten eteenpäin valmistajalle korjattavaksi. Liekö jostain vastaavasta kyse.
Eikö ole keinoa todistaa virhettä mitenkään kuvalla/videolla, myyjän lausunnolla tms?Onko muilla tekkiläisillä kokemusta tuosta että elcare ei löydä vikaa? Onko muuta vaihtoehtoa kuin pulittaa kiltisti, ja heittää laite roskiin.
Ei, tossa kesällä postsin aiheesta tähän lankaan. Kuulokkeissa ääni ajelehtii kuulokkeelta toiselle, ja elcare ei löytänyt vikaa.Eikö ole keinoa todistaa virhettä mitenkään kuvalla/videolla, myyjän lausunnolla tms?
Yleisesti ottaen takuuaikana ei voi laskuttaa ”aiheettomasta” huollosta.Onko muilla tekkiläisillä kokemusta tuosta että elcare ei löydä vikaa? Onko muuta vaihtoehtoa kuin pulittaa kiltisti, ja heittää laite roskiin.
Takuukorjaus on ostajalle maksuton
Takuunantaja vastaa korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa kuluttajalle tavaran toimittamisesta korjattavaksi aiheutuneet kulut, varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.
Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.
Joskushan muistaakseni yleisesti rutistuna ongelmana oli, että asiakasta harhautettiin tai kiristettiin jälleenmyyjän tiskillä allekirjoittamaan tällaisen ***caren tms. huijausfirman paperi. Toisin sanoen joko ostat maksullisen palvelun tai meenyvittuu mutta ei takuuta.Se mitä huoltofirma laskuttaa myyjältä on niiden välinen asia ja lasku saattaa jäädä myyjän vahingoksi, mutta asiakkaalta sitä ei kovin helposti saa perittyä ellei asiakas maksa suoraan kun nätisti pyytää.
Juu, joku tollainen huoltosopimus tuli allekirjoitettua. Olisiko siinä joku kikka millä voisi säästyä allekirjoittamiselta?Joskushan muistaakseni yleisesti rutistuna ongelmana oli, että asiakasta harhautettiin tai kiristettiin jälleenmyyjän tiskillä allekirjoittamaan tällaisen ***caren tms. huijausfirman paperi. Toisin sanoen joko ostat maksullisen palvelun tai meenyvittuu mutta ei takuuta.
Niin, en oikein tiedä. Lähtökohtana pitäisin, että asiakkaan pitäisi voida hoitaa takuuasioita allekirjoittamatta mitään akuankkasopimuksia. Toisin sanoen jos menen johonkin verkkokauppacomin tiskille ja allekirjoitusta tivattaessa vaan häivyn ja jätän romut siihen, asian pitäisi edetä omalla painollaan.Toisekseen, kuinkakohan laillista on allekirjoituttaa tollanen haistapaskasoppari asiakkaalla
Nyt ei olla jenkeissä, joten tuskin tuollaisella sopimuksella on mitään virkaa.Juu, joku tollainen huoltosopimus tuli allekirjoitettua. Olisiko siinä joku kikka millä voisi säästyä allekirjoittamiselta?
Toisekseen, kuinkakohan laillista on allekirjoituttaa tollanen haistapaskasoppari asiakkaalla kun takuun pitäisi olla ilmainenOnkohan tuon sopimuksen tarkoitus vain huijata asiakas luopumaan oikeuksistaan.
No eihän sinulle mitään laskua tule koska he korjasivat takuun puitteissa imurin (tekemällä resetin).Juu, joku tollainen huoltosopimus tuli allekirjoitettua. Olisiko siinä joku kikka millä voisi säästyä allekirjoittamiselta?
Toisekseen, kuinkakohan laillista on allekirjoituttaa tollanen haistapaskasoppari asiakkaalla kun takuun pitäisi olla ilmainenOnkohan tuon sopimuksen tarkoitus vain huijata asiakas luopumaan oikeuksistaan.
Resetoidun imurin omistava asiakas oli eri käyttäjä. @voiviis mainitsi viallisista kuulokkeista, resetoinnista tms toimenpiteistä ei ollut puhetta, huolto "ei löydä" vikaa.No eihän sinulle mitään laskua tule koska he korjasivat takuun puitteissa imurin (tekemällä resetin).
Tämä taitaa olla yleistä elektroniikkahuollossa ylipäänsä. Mutta tämä yhtiöhän on erikoistapauksena tunnettu erittäin huonosta palvelusta ja työn jäljestä.Tota kamaa tuli oikeasti paljon missä ei ole vikaa, vaan kyse on käyttäjävirheestä tai jonkun velmuilun kautta palautuksesta.
Tarkoitat siis että huollossa on tahalleen hajotettu asiakkaan laite? Ei kyllä tietääkseni tapahtunut.Tämä taitaa olla yleistä elektroniikkahuollossa ylipäänsä. Mutta tämä yhtiöhän on erikoistapauksena tunnettu erittäin huonosta palvelusta ja työn jäljestä.
Tapasitko urallasi tällaisia tapauksia joissa joku ilmiselvästi ainoana vianmäärityksenä rikkoo tuotteen vasaralla tai kuulokkeet huoltoon lähettäneelle ilmoitetaan "leivänpaahtimenne on aivan kunnossa, maksakaa 60 euroa tarkastusmaksua niin saatte sen takaisin"?
Niin ja vielä työn jäljestä ja laadusta en enempää kommentoi kuin että huoltomäärät vuositasolla oli valtavat. Puhutaan siis kymmenistä ja sadoista tuhansista korjauksista vuodessa. Niin jos 150 000 huollettuun laitteeseen vuodessa osuu muutama sata ”epäonnistunut” huolto, puhutaan aika pienestä epäonnistumisprosentista. Netissä vaan se parisataa ihmistä saa paljon ääntä aikaiseksi.Tämä taitaa olla yleistä elektroniikkahuollossa ylipäänsä. Mutta tämä yhtiöhän on erikoistapauksena tunnettu erittäin huonosta palvelusta ja työn jäljestä.
Tapasitko urallasi tällaisia tapauksia joissa joku ilmiselvästi ainoana vianmäärityksenä rikkoo tuotteen vasaralla tai kuulokkeet huoltoon lähettäneelle ilmoitetaan "leivänpaahtimenne on aivan kunnossa, maksakaa 60 euroa tarkastusmaksua niin saatte sen takaisin"?
Tarkoitat siis että huollossa on tahalleen hajotettu asiakkaan laite? Ei kyllä tietääkseni tapahtunut.
Sellasta kyllä ajoittain sattui, että huoltotoimenpiteen aikana joku laitteen ehjä osa hajoaa ja tämä tuottaa asiakkaalle ikävää lisäodottelua, kun joudutaan taas osia tilaamaan. Hyllyssä niitä osia ei juuri ollut vaan iso osa osista pitää tilata valmistajalta.
Joku tapaus ainakin omalla kohdalla tulee mieleen kun vaihdoin paneelin TVseen ja takakantta kiinnittäessä ruuvi oli mennyt sekaisin (takakannessa saattaa olla useita eri pituisia ruuveja) ja tuli etupaneelista läpi. Siinä ei auta kuin tilata uusi etukehys ja pistää viestiä huollon viivästymisestä.
Täällä myös oli juttua huollossa naarmutetuista laitteista. En sano että se olisi mahdotonta, mutta tiskille tuodut asiakastilaukset kuvattiin huoltoon ottaessa, ja liikkeiden kautta tulleissa huollon vastaanottajan piti kirjata aina kaikki mahdolliset viat ja naarmut. Työpöydät olivat myös päällystetty esd matoilla / telineet suojattu, että ei niitä missään hiekkalaatikossa pyöritetty. Sama homma päti myös tässä tilanteessa kuin ylemmässä esimerkissä, että jos teknikko naarmutti vahingossa vaikka läppärin kannen, niin sitten tilattiin ja vaihdettiin uusi saman tien, ei niitä koitettu salailla vaan ilmoitettiin tiimin esimiehelle.
En myöskään muista omalle kohdalleni osuneen laitetta mikä näyttäisi tahalleen asiakkaan hajoittamalta. Paitsi jotain ”Wiin kapula näytöstä läpi” vakuutusyhtiö keissejä.
Turhien huoltojen tarkastusmaksut olivat sillonkin käytössä, jotka olisi pitänyt aina velottaa jos vikaa ei ole. Näissä tapauksissa (takuu aika voimassa) yleensä etsin valmistajan päivitysraportista vähänkään kuvattua vikaa muistuttavan ongelmakorjauksen, ajoin päivitykset ja laitoin takaisin ja näin asiakas välttyi tarkastusmaksulta.
Vikojen etsimisestä vielä, että joskus viat voivat olla todella vaikea toistaa huollossa ja huoltoa ei voi suorittaa jos vikaa ei saada esiin. Muistuu mieleen ajoittainen kuvan välkkyminen HDMIn kautta Playstationia käyttäessä pimeässä huoneessa. Istu siinä sitten viikko pimiössä (sellainenkin oli) tuijottamassa välkähtääkö se kuva joskus. Ja sitten kun se välkähtää niin pitää selvittää onko vika kaapelissa, pleikassa vai tvssä.
Ei se ole aina helppoa siellä huollon suorittavassa päässä.
Kyllä ne testata piti. En omana aikana muista tollasia keissejä. Mutta voin kyllä samaistua että epähuomiossa jää näppäimet testaamatta, ei niitä kukaan huoltoteknikon suorittaman työn jälkeen erikseen testannut. Yleensä siinä saattoi olla vaikka viisikin konetta samaan aikaan pöydällä eri vaiheissa menossa (testissä, tarkastuksessa, korjauksessa, päivityksessä) yms.Philipsin TV:n infocarella huollattaneena mielenkiinnosta kysyn että miten huollon/remontin jälkeinen testaus? Siihen luultavasti olemassa ihan proseduurit?
Oma kävi muutaman viikon käytön jälkeen jonkin piirilevyn vaihdossa. Saatuani laitteen korjauksesta vika kyllä oli korjattu mutta mikään painike TV:n takana ei toiminut. Kiusaus oli kova avata kuoret ja kytkeä irti jäänyt lattakaapeli mutta minkäs teet, pakko oli palauttaa.
Kuinka usein tällaisia tapahtui?
Sinetin rikkominen ei evää takuuta Suomessa tai EU:ssa. Siis todellakin Elcaressa rikotaan lakia?Ainiin, jossain laitteissa missä oli sinetti, niin sinetin rikkoutuminen (asiakas on avannut itse laitteen kuoret) eväsi takuun. Näitä oli ainakin jossain digibokseissa.
Lue edelliset viestit niin löydät vastauksen. Niin tietokoneen sinetti ei evää takuuta. Siellä on sisällä komponentteja mitkä on tarkoitettu käyttäjän vaihdettavaksi. Digiboksissa taas ei ole sisällä mitään semmoista mihin Matti meikäläisen pitäisi koskea tai telkkarissa. Ja valmistaja ne takuuehdot määrittää ja huolto noudattaa niitä. Oikea osoite kitinälle on valmistaja jos ei joku ehto miellytä.Sinetin rikkominen ei evää takuuta Suomessa tai EU:ssa. Siis todellakin teidän huoltofirmassa rikotaan lakia? Mikä on firman nimi?
Sinänsä jos takuu on huonompi kuin lakisääteinen virhevastuu niin tavaran myyjä on vastuussa virhevastuun mukaisesta korjauksesta. Myyjä voi sit toki kitistä valmistajalle jos omasta pussista joutuu huollattamaan.Oikea osoite kitinälle on valmistaja jos ei joku ehto miellytä.
Kyseessä näyttäisi olevan juurikin topicin firma Elcare.Lue edelliset viestit niin löydät vastauksen. Niin tietokoneen sinetti ei evää takuuta. Siellä on sisällä komponentteja mitkä on tarkoitettu käyttäjän vaihdettavaksi. Digiboksissa taas ei ole sisällä mitään semmoista mihin Matti meikäläisen pitäisi koskea tai telkkarissa. Ja valmistaja ne takuuehdot määrittää ja huolto noudattaa niitä. Oikea osoite kitinälle on valmistaja jos ei joku ehto miellytä.
Mikäs firma nyt siis oli edes kyseessä? Se ei myöskään ole huoltofirma joka tekee jotain väärin, puhumattakaan että laittomasti, jos kieltäytyy korjaamasta jotain, josta kukaan ei ko. firmalle suostu maksamaan.Kiitos pitää laittaa tuollainen laittomuuksia harrastava firma boikottiin.
Näyttäisi olevan Elcare. Ei ylläri.Mikäs firma nyt siis oli edes kyseessä? Se ei myöskään ole huoltofirma joka tekee jotain väärin, jos kieltäytyy korjaamasta jotain, josta kukaan ei ko. firmalle suostu maksamaan.
Eli käytännössä jos korjaus joudutaan tekemään virhevastuun puitteissa, niin sen joutuu maksamaan laitteen myyjä, tukku tai valmistaja, ei huoltofirma itse. Jos valmistaja kieltäytyy maksamasta niin se on sitten näiden kolmen välistä tappelua miten kustannukset hoidetaan.
Tulipas törmättyä tähän ketjuun. Olen ollut kyseisessä yrityksessä huoltoteknikkona vuosia takaperin.
Niin sanoit pistäväsi Pertti_Pasanen_Speden viestin perusteella firman boikottiin joten en tiedä miten 1hty:n ex-työpaikka liittyy asiaan.Näyttäisi olevan Elcare. Ei ylläri.
Mistä sinä revit tuon omaan piikkiin ja miksi se mielestäsi on relevanttia? Kuten itsekkin mainitsit, se on heidän asia selvittää kuka sen lopulta maksaa. Huoltoa ei voi evätä rikotun sinetin takia, vaikka valmistaja olisi eri mieltä.No kerropas mikä huoltofirma huoltaa sellaiset laitteet omaan pikkiin, joiden huoltoa ei tehdas, maahantuoja tai myyjä suostu maksamaan?
Väitän ettei sellaista olekaan ja pointti on siis: Jos syytät tilanteesta huoltoa niin sormi osoittaa väärään suuntaan.
Ainiin, jossain laitteissa missä oli sinetti, niin sinetin rikkoutuminen (asiakas on avannut itse laitteen kuoret) eväsi takuun. Näitä oli ainakin jossain digibokseissa.
Älä viitsi vetää pelleilyksi tätä. Korjasin vain virheellisiä väittämiä sinetistä.No minäpä toimitan kaikki minun rikkinäiset laitteet sinulle niin korjaat ne ja selvität sitten kuka maksaa. Kuulostaa hyvältä.
En mielestäni ole vetänyt mitään pelleilyksi. Oma väitteesi että se on huoltofirman vika jos valmistaja ei suostu kustantamaan sinettirikkonaisten laitteiden huoltoja on nähdäkseni ainoa virheellinen väittämä ja koitin havainnollistaa, että se johtaisi aivan absurdiin tilanteeseen jos huoltofirma olisi asiasta vastuussa.Älä viitsi vetää pelleilyksi tätä. Korjasin vain virheellisiä väittämiä sinetistä.
Ei muuten ole. Elcare on valmistajan alihankkija eikä laitteen valmistaja tai myyjä joten heidän bisneksensä ei todellakaan ole ottaa selvää kuka homman maksaa jos valmistaja sanoo ei.Näyttäisi olevan Elcare. Ei ylläri.
Joo virhevastuun tilanteessa se on heidän asia, kuka sen huollon maksaa. Ei ole asiakkaan ongelma. Jokatapauksessa huollon evääminen rikotun sinetin takia on laitonta.
Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.151 euron lasku napsahti tänään postiin takuuaikana(verkkokauppa.com) huolletusta (eivät löytäneet vikaa) televisiosta.
Verkkokauppa taitanee ohjeistaa toimimaan suoraan huoltoliikkeen kanssa, joten kyllä tuosta voi verkkikselle valittaa. Mitä tulee tuohon "selvästi turhaan", niin tuskin voi olettaa että ostajalla olisi ohjekirjaa tarkempaa ymmärrystä television toiminnasta.Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.
![]()
Kieltämättä hieman tulkinnanvarainen teksti KKV:lla, että onko se sitten "selvästi turhaan".
Televisio luultavasti lähtenyt kuljetusfirman matkassa (?) tarkistettavaksi, niin ei taida voida vedota siihenkään, että huoltotiskillä oltaisiin verkkiksen henkilön kanssa yhdessä todettu vika ennen lähettämistä.
Mikäs oli vialla ja mikä töllö?151 euron lasku napsahti tänään postiin takuuaikana(verkkokauppa.com) huolletusta (eivät löytäneet vikaa) televisiosta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.