Elcare (InfoCare) kokemuksia.

Lisäksi muistutus siitä, että tiedostot pitäisi varmuuskopioida ennen huoltoon lähettämistä. Tämä vaikutti lähes vittuilulta, kun eihän kukaan voi etukäteen tietää, koska kännykkä hajoaa...
Tämäkin saattaa kuulostaa vittuilulta, mutta ei ole tarkoitettu sellaiseksi. Varmuuskopioinnin idea ei ole, että se tehdään juuri ennen laiterikkoa, joka voidaan aina ennustaa.

Hyvä että vahingosta oppii. Enkä yhtään kyseenalaista Elcaren paskuutta, josta on varsin kattavasti näyttöä.
 
Itse juuri tänään vein oman pelikoneen Eclareen, koska oli jotain ongelmia. Sillä tietokone käynnistyi mutta mikään muu ei joten toivotaan, että tulee takas ehjänä ja voisin myös pelata kun se on vähän niinkuin elämäni tällä hetkellä kun olen vielä nuori.
 
Itse juuri tänään vein oman pelikoneen Eclareen, koska oli jotain ongelmia. Sillä tietokone käynnistyi mutta mikään muu ei joten toivotaan, että tulee takas ehjänä ja voisin myös pelata kun se on vähän niinkuin elämäni tällä hetkellä kun olen vielä nuori.
NmJaa vanhempana ei voi enää pelata, vai? Nyt ilman konetta on aikaa kokeilla muitakin asioita kuin se pelaaminen. Nyt kun terveyttä vielä oletettavasti piisaa.
 
Täällä odotellaan jännityksellä tapaus El Carea. MSI:n näyttöpaneeli suli muodottomaksi kesken käytön. Verkkiksessä tähän asti nämä selvät tuoterikkoontumiset ovat menneet tuotevaihdolla, nyt jostain syystä halusivat näytön lähettää huoltoon. Hieman arveluttaa ottaa tuollaista tulipaloriskiä uudestaan käyttöön, kun lukee näitä firman takuuhuoltokokemuksia.
 
Olipas suorastaan kelvoton takuukorjauskokemus Elcaren kanssa. Kännykkä lähti postilla huoltoon, kirjoitin nettilomakkeeseen ja vielä erikseen lapulle paketin sisälle isolla "HALUAN SÄILYTTÄÄ TIEDOSTOT, PALJON TÄRKEITÄ KUVIA YM". No, ilman mitään ilmoitusta olivat sitten pyyhkineet kaikki tiedostoni, puhelin täysin nollattu.

Tämä firma mainostaa kotisivuillaan tiedostojen palautuspalveluita, mutta asiakkaan pyynnön vastaisesti poistivat kaikki tiedostot. En käsitä tällaista välinpitämättömyyttä.

Reklamaatioon tuli perus pahoitteluvastaus ja linkki johonkin vastuuvapautuslausekkeeseen, etteivät ole vastuussa tietojen säilymisestä. Lisäksi muistutus siitä, että tiedostot pitäisi varmuuskopioida ennen huoltoon lähettämistä. Tämä vaikutti lähes vittuilulta, kun eihän kukaan voi etukäteen tietää, koska kännykkä hajoaa...

Sitten puheluita muihin firmoihin, jotka tarjoavat tiedostojen palautuspalveluita. Tuli hyvin pian selväksi, ettei tehdasasetuksiin nollatusta Androidista saa enää tiedostoja ulos. Koska kryptaus, tietoturvallisuus jne.

Eli Elcaren toiminnan takia en pysty enää saamaan tiedostojani takaisin. Ennen heidän tekemäänsä uudelleenasennusta siihen olisi ollut vielä mahdollisuus. Miksi kukaan ei soittanut minulle ja sanonut, että tiedostot katoavat? Olisin ilman muuta ottanut rikkinäisen puhelimeni takaisin ja vienyt vaikka minne saadakseni tiedostoni säilymään.

En ymmärrä tällaista asiakaspalvelua, ihan onnetonta. Vissiin ei tarvitse mistään välittää, kun äkkiseltään vaikuttavat olevan vastuussa noin suunnilleen kaikkien kodinkoneketjujen laitteiden korjaamisesta. Töitä varmaan riittää. En todellakaan suosittele kenellekään.

Sainpas ainakin oppitunnin, takuusta viis ja tästä lähin puhelin maksulliseen firmaan ammattilaisten käsiin. Lisäksi varmuuskopiointia täytyy tehdä paljon useammin, siitä en voi syyttää kuin itseäni.

Vastaan linkillä: Delete or restore your photos & videos - Android - Google Photos Help . Tuo syncci kannattaa olla käytössä järkiään aina, mutta jos ei ole ollut käytössä, niin se on sitten siinä. Useamman androidin vaihtaneena kaikki mahdolliset on synkkautunu uuteen luuriin google-tilin ansiosta, mihin on puhelimessa ollut jatkuva backup-sync päällä. Jos ei niin se on sitten oppirahoja makseltava...Ei tuosta Elcarea voi oikein syyttää mitenkään, koska jos joku komponentti vaihdetaan, niin ei siellä aleta yksittäisen käyttäjän foldereita perkaamaan; se on suoraan factory-reset. Jos et luota google-tilin syncciin, niin suosittelen ison muistikortin hankkimista ja tallentamaan tavarat sinne.
 
Hieman jännittää että miten käy. 6 kk sitten ostettu Tv sanoi sopimuksen irti. Gigantin sivuilla lupasivat, että yli 40" töllölle on mahdollista tilata nouto kotoa. Tv on 55". Tein tilauksen takuuhuollolle elcaren sivujen kautta. Vahvistaessani tilausta sain postin rahtikirjan liitteenä ja käskivät viedä lähimpään postin toimipisteeseen. Kyseessä outlet tuote, joten kelmua kummempaa ei mukana tullut. Nyt työnumeron seurantaa katsoessa lukee heidän sivuilla "Odottaa toimitusta postille". Mitään toimitusvaihtoehtoja ei tarjottu tilausta laatiessa. Eli kannattaako tässä edes enää odotella, että soittavat tai kolkuttavat ovelle työkalupakki kädessä? Vai onko homma jäissä siihen asti, että tuote on postilla. Onko muilla kokemuksia viime kuukausilta siitä että miten näiden kanssa toimitaan? Televisio on Sony.
 
Jos itse pitäisi laittaa pennoset vetoon, niin veikkaan että vaikka odottaisit maailman tappiin ei elcare tule mitään automaattisesti osoitteestasi hakemaan. Toiselta palstalta lueskelin myös yhtä tv-korjaus keissiä takuun piirissä ja juuri tuon kuljetuksen kanssa oli vääntöä.
 
Ole Giganttiin yhteydessä ja ilmoita ettei ole laatikkoa. Turhaan sä itse elcareen olet yhteydessä. Gigantti sen telkkarin on sulle myynyt niin asioi heidän kanssaan.
 
Itse sain hoidettua asian tätäkautta.
Sony Support.

Tein vikailmoituksen sonylle.
Sonyn kautta meni tieto El Carelle ja he tilasivat noudon kotoa.
Siinä kysyttiin,että onko pakkauslaatikkoa,vai pitääkö tuoda noudettaessa.
Itselläni oli laatikko tallessa.
Sitten soitettiin kuljetuksesta ja sovittiin noutoaika.
Tais olla postin kuriiri joka haki kotoa ja sitten toi toosan huollon jälkeen kotia sovitusti.

sony.3.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Itse sain hoidettua asian tätäkautta.
Sony Support.

Tein vikailmoituksen sonylle.
Sonyn kautta meni tieto El Carelle ja he tilasivat noudon kotoa.
Siinä kysyttiin,että onko pakkauslaatikkoa,vai pitääkö tuoda noudettaessa.
Itselläni oli laatikko tallessa.
Sitten soitettiin kuljetuksesta ja sovittiin noutoaika.
Tais olla postin kuriiri joka haki kotoa ja sitten toi toosan huollon jälkeen kotia sovitusti.

sony.3.PNG
Kiitos neuvoista. Edit: Maanantaina soitettu Sonylle ja ilmoitettu ongelmasta. Sony lupasi järjestää noudon laitteelle. Tiistaina Elcarelta soittivat ja kertoivat aiemmin ilmoitettujen oireiden viittaavan television paneelin hajoamiseen. TV kuulemma niin iäkäs ettei kannata korjata. Vuoden 2020 malli. Vaihtolaite tilattu ja toimittivat tänään (PE) puolilta päivin. Näillä näkymin olemme ihan tyytyväisiä Sonyn ja Elcaren toimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekkin jouduin lähettämään Philips television takuukorjaukseen kyseiseen puljuun. Posti hakenut television keskiviikkona 3.8 ja posti toimittanut heille seuraavana päivänä 4.8.
Huoltoseurannassa näkyy kuitenkin vain, että kuljettaja vastaanottanut kuljetuksen tiistaina 2.8. Sen jälkeen ei mitään päivitystä. Sähköpostia laitettu 11.8 mutta ei mitään vastausta, soittamaan en rupea koska maksullinen numero ja tuskin sieltäkään viisaammaksi tulisi. :rolleyes:

Luulisi että näin massiivinen määrä negatiivisia palautteita vuosien aikana saisi asioita muuttumaan mutta ei näemmä. :hmm:

Noh toivotaan että jouluksi saisi televison takaisin :D
 
Alkanut sonyn luureissa vasen puoli särkemään ja taidan ennemmin kärsiä sitä kuin lähettää elcarelle tämän ketjun perusteella :D

Mä pyrin ostamaan kaikki sen mukaan, ettei missään ole vahingossakaan mahkua, että Elcare huoltais. Esim. läppärin kun ostin äskettäin, niin oli suosiolla ostettava Lenovo onsitellä (kaupan päälle). Oisin selvinny huonommalla ja halvemmalla, mutta maksan mieluusti 50 % enempi ettei vaan joudu... :D
 
Mä pyrin ostamaan kaikki sen mukaan, ettei missään ole vahingossakaan mahkua, että Elcare huoltais. Esim. läppärin kun ostin äskettäin, niin oli suosiolla ostettava Lenovo onsitellä (kaupan päälle). Oisin selvinny huonommalla ja halvemmalla, mutta maksan mieluusti 50 % enempi ettei vaan joudu... :D
Mitä meinaat että tuo onsite auttaa? Elcaren puliukot noita lenovon onsite takuitakin hoitaa suomessa. Löytyy esim oma tapaus tästä langasta millaista jälkeä tulee lenovon(elcare) onsite huollossa. (Legion 7 kone, joka oli käytännössä uusi tuhottiin totaalisesti huoltomiehen toimesta)
 
Mitä meinaat että tuo onsite auttaa? Elcaren puliukot noita lenovon onsite takuitakin hoitaa suomessa. Löytyy esim oma tapaus tästä langasta millaista jälkeä tulee lenovon(elcare) onsite huollossa. (Legion 7 kone, joka oli käytännössä uusi tuhottiin totaalisesti huoltomiehen toimesta)

Ei hoida Elcare onsite hommia lenovolle. Infocare saattaa hoitaa.
 
Elcare/infocare on tasan sama lafka :rofl2:

Ja kyllä vaan hoitaa. Omakohtaista kokemusta (valitettavasti) on.
 
Selvä homma. Melko sekavalta vaikuttaa jos samalla nimellä monta eri firmaa :rofl2:

Se nyt kuitenkin on fakta että elcare( tai mikä infocare sit onkaan) hoitaa lenovon huollot niin onsite puolella kun huoltoon lähetettäessä ainakin kuluttajatuotteissa. Elcaresta ainakin allekirjoittaneeseen oltiin yhteydessä onsite huollon osalta.
 
Viimeksi muokattu:
En ole ollu lähelläkään korjaamoa niin ei ole sikäli mitään makeita tarinoita :D
Omalle kohdalle ei mitään makeaa sattunut, enemmänkin niitä makeita selityksiä asiakkailta. Kone lakkaa yks kaks toimimasta ja sitten kun meet paikanpäälle niin jo koneen käteen ottaessa haistaa sen battery tölkin sisällön joka sinne näppikseen on valunut. Tai se että läppäri on kasattu jeesusteippillä... ja näitä sattui siis lähinnä kotikäynneillä.
Suurimmaksi osaksi olin isompien yritysten kanssa tekemisissä, hommat hoitui mutkattomasta. Osat kainaloon, paikalle ja laite oli lähes aina juurikin kuvaillun vian kaltaisessa kunnossa eikä mitään yllätyksiä tullut puolin eikä toisin ellei sattunut niin onneton tuuri että varaosa sekin olisi jo valmiiksi hajalla tehtaalta tullessaan, niinkin sattui aina silloin tällöin.
Haastetta hommaan toki toi se että piti osata korjata järkyttävä määrä erilaisia laitteita läppäreistä lääkintälaitteisiin, ei sillä että se olisi haitannut kun uusien vehkeiden kanssa puuhailu oli ihan mielenkiintoista eikä sitä varmaan olisikaan jaksanut tehdä jos olis samoja laitteita pitänyt koko ajan korjailla. Eli loppujen lopuksi tykkäsin työstä eikä työnantajassakaan ainakaan silloin ollut mitään vikaa, päin vastoin oli parempi kuin yksikään niistä suurista IT-taloista missä olen töissä ollut.

Power Mill huolto muistaakseni liittyi elcareen ja siitä on sikäli hassu muisto että kerran kun lähetettiin sinne asiakkaan näyttö huoltoon joskus 2000-luvun alussa niin ne tökkäs laatikosta jollakin rauta hässäkällä läpitte ja yritti maksattaa näyttöä asiakkaalla kun oli kuulemma huonosti pakattu.
 
Alkanut sonyn luureissa vasen puoli särkemään ja taidan ennemmin kärsiä sitä kuin lähettää elcarelle tämän ketjun perusteella :D
Vanha viesti mutta itellä sony wf-1000xm4 nappien oikean puoleiseen nappiin tuli vika, ja lykkäsin takuuhuollon tilaamista muutaman kuukauden just Elcaren takia. Etenkin kun vika oli vaikeasti toistettava, eli "haamupainalluksia" kuulokkeen kosketuspinnalla. Joskus heti kun aloitti käytön 10 kertaa putkeen, joskus muutama tunti ilman ongelmia. Ja kun suurimman osan ongelmasta pystyi ratkaisemaan poistamalla kosketustoiminnon käytöstä viallisessa napissa. Koska näissä on 2 vuoden takuu ja vasta pari päivää yli vuoden olleet käytössä, niin ei ollut sinällään kiire. Se satunnainen piippailu alkoi kuitenkin ärsyttämään ja reilu pari viikkoa sitten tilasin huoltoajan.

Vähän jo pelkäsin, että sieltä tulee joku lasku "aiheettomasta työstä" tai jotain vastaavaa ja varmuuden vuoksi resetoin napit pariin kertaan sekä koekäytin aina pari päivää niin, että vika varmasti toistui useaan kertaan. Aika tasan 1,5 viikkoa sitten lähetin napit huoltoon ja tänään tulivat takaisin. Ei mitään ongelmia tällä kertaa ja viallinen nappi vaihdettu uuteen. wh-1000xm4 luurien kanssa oli aikanaan myös tota toisen puolen särkemistä, mutta ostosta oli sen verran lyhyt aika et sain kaupasta saman tien uudet mukaan niin ei tarvinnut takuun kanssa säätää enempää. Tosin, olin varautunut ostamaan uudet siinä palautuskerran yhteydessä jos ne olis lähetetty elcarelle huoltoon.
 
Vanha viesti mutta itellä sony wf-1000xm4 nappien oikean puoleiseen nappiin tuli vika, ja lykkäsin takuuhuollon tilaamista muutaman kuukauden just Elcaren takia. Etenkin kun vika oli vaikeasti toistettava, eli "haamupainalluksia" kuulokkeen kosketuspinnalla. Joskus heti kun aloitti käytön 10 kertaa putkeen, joskus muutama tunti ilman ongelmia. Ja kun suurimman osan ongelmasta pystyi ratkaisemaan poistamalla kosketustoiminnon käytöstä viallisessa napissa. Koska näissä on 2 vuoden takuu ja vasta pari päivää yli vuoden olleet käytössä, niin ei ollut sinällään kiire. Se satunnainen piippailu alkoi kuitenkin ärsyttämään ja reilu pari viikkoa sitten tilasin huoltoajan.

Vähän jo pelkäsin, että sieltä tulee joku lasku "aiheettomasta työstä" tai jotain vastaavaa ja varmuuden vuoksi resetoin napit pariin kertaan sekä koekäytin aina pari päivää niin, että vika varmasti toistui useaan kertaan. Aika tasan 1,5 viikkoa sitten lähetin napit huoltoon ja tänään tulivat takaisin. Ei mitään ongelmia tällä kertaa ja viallinen nappi vaihdettu uuteen. wh-1000xm4 luurien kanssa oli aikanaan myös tota toisen puolen särkemistä, mutta ostosta oli sen verran lyhyt aika et sain kaupasta saman tien uudet mukaan niin ei tarvinnut takuun kanssa säätää enempää. Tosin, olin varautunut ostamaan uudet siinä palautuskerran yhteydessä jos ne olis lähetetty elcarelle huoltoon.
Itse olen noissa nappikuulokkeissa käynyt liikkeessä valittamassa, jos on ollut jotain vikaa ja saanut sieltä heti uudet käteen. Ainakin Honor ja LG:n napeissa on saanut uudet. Honorilla vielä niin että sain pykälää uudemmat, kun ei enää ollut kyseistä mallia enää myynnissä. Toiset oli ostettu Telialta ja toiset DNA:lta. Ja kumpikin kuulokkeista on ollut noin vuoden päivät käytössä ennen kuin vikaantuivat.

Ihan vaan vinkiksi jos joutuu nappeja huollattamaan niin kannattaa varmistaa ostoliikkeestä mikä heidän periaate on.
 
Ihan vaan vinkiksi jos joutuu nappeja huollattamaan niin kannattaa varmistaa ostoliikkeestä mikä heidän periaate on.
Verkkokauppa.comista ostettu, ja sieltä ohjaavat oman kokemuksen mukaan ihan suoraan valmistajalle / valmistajan huoltoon. Toki ottavat vastaan varmasti. Noi isommat sonyn luurit sain verkkokaupasta heti tiskillä vaihdettua uusiin, mutta siinä oli tosiaan todella lyhyt aika välissä. Nappien osalta Airpods Pro:t lähti applelle huoltoon takuuaikana, joten sen perusteella skippasin suosiolla välikäden ja toimitin suoraan elcarelle. Nettisivuillakin ohjaavat Sonyn audiotuotteiden kohdalla suoraan elcareen ottamaan yhteyttä. Tosin, yllättävän monta tuotetta on saanut verkkiksessä vaihdettua suoraan tiskillä uuteen, kuten Philipsin 65" TV:n, joka myös olis muuten mennyt Elcarelle.

Toisaalta, jos olis ollut ainoat käytettävissä olevat kunnolliset napit, niin olisin saattanut mennä tiskille yrittämään vaihtoa.


E: Näemmä Sonylla ainakin seuraavat huoltoprosessin kulkua. Hetki tämän viestin jälkeen tuli kyselyä Sony europelta, että miten Elcare onnistui takuuhuollossa ja miten koko prosessi ylipäätään sujui.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt ensimmäisiä omia kokemuksia Elcaresta, tarina on vielä alkuvaiheessa kyllä.

Verkkiksestä 2 kk sitten ostettu Samsungin 55" TV hajosi. Haeskelin Verkkiksen sivuilta ohjeet ja sieltä löytyi että Elcare hoitaa. Laitoin heille huoltopyynnön nettilomakkeella. Sarjanumero, kuitti ja vian kuvaus. Tähän saakka kaikki OK.

Välittömästi huoltotilauksen laitettuani sain linkin tilausvahvistukseen ja kahteen muuhun asiakirjaan. Toinen oli joku postin lappu jolla olisin voinut viedä TV:n laatikossa postin toimitettavaksi, ja toinen oli joku lappu missä oli työn tiedot ja minun yhteystietoni, joka olisi pitänyt pakata lähetyksen sisään.
Välittömästi sähköpostilla otin yhteyttä ettei minulla ole keinoja toimittaa TV:tä postiin, vaan TV pitää noutaa.

Sitten tässä välissä omaa kärsimättömyyttäni ja asioita lueskeltuani laitoin tukipyynnön suoraan Samsungille. Olin jo ennakolta niin varma että Elcare vielä veloittaisi TV:n noudosta vaikka kyseessä on takuuhuolto, ja ajattelin että Samsungin kautta voisi saada huoltomiehen suoraan kotiin vaihtamaan mikä lie osa TV:ssä nyt onkaan rikki.

Seuraavana päivänä (perjantaina) tuli viesti Elcarelta, että huoltotyö on avattu (sama numero jonka sain jo tilausvahvistuksessa). Tässä tarjottiin jo noutoa ilman mitään viittausta aiempaan yhteydenottooni. Kysyttiin onko laatikkoa vai ei. Vastasin että laatikko löytyy, MUTTA että palaisin asiaan vasta kun kuulen takaisin Samsungilta että järjestyykö kotihuolto. Tähän ei vastausta.
Maanantaina iltapäivällä kilahtaa tekstiviesti Fetchistä, että TV tullaan noutamaan illalla. Kiirehdin töistä kotiin pakkaamaan TV:n laatikkoon. Lopulta nouto viivästyi puolitoista tuntia ilmoitetusta. No, se oli ehkä enemmän Fetchin vika kuin Elcaren.

Kuskin lähdettyä jäin arvuuttelemaan että vieläköhän se yhdeksän aikaan illalla vie pakettia Elcarelle vai jääkö kuljetus myöhemmäksi. Ja jos se menee toiselle kuskille niin hitostako se tietää minne viedä kun ei Fetchiltä tullut mitään pyyntöä merkitä laatikkoon mitään tunnuksia. Ellei kuski sitten autossa tehnyt mokomaa.

Elcaren seurannassa edellinen merkintä yhä perjantailta, että nouto tilattu.

Nyt tuli viesti Samsungilta että huoltopyyntö avattu ja huoltofirma tulee ottamaan yhteyttä. Laitoin vastauksen että pyynnön voi perua, katsotaan miten käy vai tuleeko huomenna taas joku kuski hakemaan ei-oota.


No joo, sekaannus Samsungin kanssa oli omaa kärsimättömyyttä mutta se on selvä ettei Elcarella asiakkaan viestejä lueta kokonaan. Ei tullut edes kysymystä noutoajasta johon olisi voinut vielä kertaalleen reagoida että älkää noutako vielä. Katsotaan montako viikkoa TV siellä viipyy ja tuleeko laskua kuljetuksista. V******aa jo ennakkoon. Ugh.
 
Siks TV:tä ja kaikkea ostaessa valitaan merkki sen mukaan että huolto ei ole Elcarella :D

Osto tilanteessa se voikin olla joku muu mutta kun markkinat elää siellä huollon puolellakin niin siinä vaiheessa kun apua tarttee niin se voikin olla se elcare se joka palvelun tarjoaa.
 
Elcare kävi kaksi kertaa huoltamassa television. Kaksi kertaa sinä aikana eivät joko ilmestyneet sovittuun aikaan tai muuten peruuttivat sovitun ajan. Lopuksi totesivat television olevan kunnossa vaikka sama vika oli vieläkin. Onneksi Verkkokauppa kuitenkin palautti rahat ja televisio lähetettiin takaisin heille.

Aivan turha firma tuo Elcare.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt ensimmäisiä omia kokemuksia Elcaresta, tarina on vielä alkuvaiheessa kyllä.

Verkkiksestä 2 kk sitten ostettu Samsungin 55" TV hajosi. Haeskelin Verkkiksen sivuilta ohjeet ja sieltä löytyi että Elcare hoitaa. Laitoin heille huoltopyynnön nettilomakkeella. Sarjanumero, kuitti ja vian kuvaus. Tähän saakka kaikki OK.

Välittömästi huoltotilauksen laitettuani sain linkin tilausvahvistukseen ja kahteen muuhun asiakirjaan. Toinen oli joku postin lappu jolla olisin voinut viedä TV:n laatikossa postin toimitettavaksi, ja toinen oli joku lappu missä oli työn tiedot ja minun yhteystietoni, joka olisi pitänyt pakata lähetyksen sisään.
Välittömästi sähköpostilla otin yhteyttä ettei minulla ole keinoja toimittaa TV:tä postiin, vaan TV pitää noutaa.

Sitten tässä välissä omaa kärsimättömyyttäni ja asioita lueskeltuani laitoin tukipyynnön suoraan Samsungille. Olin jo ennakolta niin varma että Elcare vielä veloittaisi TV:n noudosta vaikka kyseessä on takuuhuolto, ja ajattelin että Samsungin kautta voisi saada huoltomiehen suoraan kotiin vaihtamaan mikä lie osa TV:ssä nyt onkaan rikki.

Seuraavana päivänä (perjantaina) tuli viesti Elcarelta, että huoltotyö on avattu (sama numero jonka sain jo tilausvahvistuksessa). Tässä tarjottiin jo noutoa ilman mitään viittausta aiempaan yhteydenottooni. Kysyttiin onko laatikkoa vai ei. Vastasin että laatikko löytyy, MUTTA että palaisin asiaan vasta kun kuulen takaisin Samsungilta että järjestyykö kotihuolto. Tähän ei vastausta.
Maanantaina iltapäivällä kilahtaa tekstiviesti Fetchistä, että TV tullaan noutamaan illalla. Kiirehdin töistä kotiin pakkaamaan TV:n laatikkoon. Lopulta nouto viivästyi puolitoista tuntia ilmoitetusta. No, se oli ehkä enemmän Fetchin vika kuin Elcaren.

Kuskin lähdettyä jäin arvuuttelemaan että vieläköhän se yhdeksän aikaan illalla vie pakettia Elcarelle vai jääkö kuljetus myöhemmäksi. Ja jos se menee toiselle kuskille niin hitostako se tietää minne viedä kun ei Fetchiltä tullut mitään pyyntöä merkitä laatikkoon mitään tunnuksia. Ellei kuski sitten autossa tehnyt mokomaa.

Elcaren seurannassa edellinen merkintä yhä perjantailta, että nouto tilattu.

Nyt tuli viesti Samsungilta että huoltopyyntö avattu ja huoltofirma tulee ottamaan yhteyttä. Laitoin vastauksen että pyynnön voi perua, katsotaan miten käy vai tuleeko huomenna taas joku kuski hakemaan ei-oota.


No joo, sekaannus Samsungin kanssa oli omaa kärsimättömyyttä mutta se on selvä ettei Elcarella asiakkaan viestejä lueta kokonaan. Ei tullut edes kysymystä noutoajasta johon olisi voinut vielä kertaalleen reagoida että älkää noutako vielä. Katsotaan montako viikkoa TV siellä viipyy ja tuleeko laskua kuljetuksista. V******aa jo ennakkoon. Ugh.
Täällä aika vastaava tilanne Philipsin 65" kanssa. Koitin vastailla, että laatikko löytyy, mutta en edes yksin TV:tä sinne saa ja olisiko se kotihuolto mahdollista. Vastauksissa aina sivuutettu täysin mitä on kysynyt; "kiitos yhteydenotosta, voitte seurata huollon etenemistä linkin kautta.." tmv.
Lopulta kiroilun päätteeksi paketti saatu matkaan, joka kesti viikon (pääkaupunkiseudulle kotoa matkaa n.40min autolla). Sama homma nyt kun huolto valmistunut viime perjantaina -> ensi maanantaille perillä.
Huoltotyö tilattu 22.1 ja huolto valmistui 22.2.
24.2 lähettivät takaisinpäin ja 6.3 pitäisi saapua.
 
Täällä aika vastaava tilanne Philipsin 65" kanssa. Koitin vastailla, että laatikko löytyy, mutta en edes yksin TV:tä sinne saa ja olisiko se kotihuolto mahdollista. Vastauksissa aina sivuutettu täysin mitä on kysynyt; "kiitos yhteydenotosta, voitte seurata huollon etenemistä linkin kautta.." tmv.
Lopulta kiroilun päätteeksi paketti saatu matkaan, joka kesti viikon (pääkaupunkiseudulle kotoa matkaa n.40min autolla). Sama homma nyt kun huolto valmistunut viime perjantaina -> ensi maanantaille perillä.
Huoltotyö tilattu 22.1 ja huolto valmistui 22.2.
24.2 lähettivät takaisinpäin ja 6.3 pitäisi saapua.
Auts, no tiedänpä mitä odottaa. Vähän himottaisi tilata uudet vehkeet (palata LG:hen) ja laittaa Samsungi Toriin heti kun joskus palailee.
Samsungin tuesta kerrottiin tänään että varaosatilaus laitettu. Sain peruttua vielä, eli nyt vain Elcarea odotellaan. Tuliko sinulle Elcaren seurantaan mitään tietoa kun TV oli heillä perillä?
 
Auts, no tiedänpä mitä odottaa. Vähän himottaisi tilata uudet vehkeet (palata LG:hen) ja laittaa Samsungi Toriin heti kun joskus palailee.
Samsungin tuesta kerrottiin tänään että varaosatilaus laitettu. Sain peruttua vielä, eli nyt vain Elcarea odotellaan. Tuliko sinulle Elcaren seurantaan mitään tietoa kun TV oli heillä perillä?
Kirjoittelin tuossa aiemmin tekevisiosta jota Elcare yritti pari kertaa korjata tuloksetta, kyseessä oli LG:n TV.
 
Kirjoittelin tuossa aiemmin tekevisiosta jota Elcare yritti pari kertaa korjata tuloksetta, kyseessä oli LG:n TV.
Niissä vaan ei itselläni ole huoltoa vaativia vikoja ilmennyt, enkä viitsi lähteä valitsemaan TV-merkkiä huoltofirman perusteella. Eli purraan hammasta ja toivotaan parasta taas seuraavissa hankinnoissa. Ja viisastuneena jos ongelmia tulee niin ensimmäinen yhteydenotto valmistajalle. Tai myymälään. Ei Elcarelle.
 
Lenovon läppäri ei käynnistynyt kunnolla joten emolevy meni vaihtoon takuun piikkiin. Elcare hoiti vaihdon mallikkaasti vaikka työasioiden takia tuli meno toiselle puolelle Suomea. Emolevy seurasi kiltisti perässä ja paikallinen asentaja tuli suorittamaan vaihdon. Teki kyllä tarkkaa työtä eikä koneeseen tullut yhtään naarmua ja tuli kerralla kuntoon.
 
Auts, no tiedänpä mitä odottaa. Vähän himottaisi tilata uudet vehkeet (palata LG:hen) ja laittaa Samsungi Toriin heti kun joskus palailee.
Samsungin tuesta kerrottiin tänään että varaosatilaus laitettu. Sain peruttua vielä, eli nyt vain Elcarea odotellaan. Tuliko sinulle Elcaren seurantaan mitään tietoa kun TV oli heillä perillä?
Työt
PQ board replaced. OLED-ohjainkortti vaihdettu
 

Liitteet

  • Screenshot_20230302_000036_Chrome.jpg
    Screenshot_20230302_000036_Chrome.jpg
    119,3 KB · Luettu: 144
Työt
PQ board replaced. OLED-ohjainkortti vaihdettu
Okei, eli lähetys kuitataan saapuneeksi vasta kun joku alkaa tehdä jotain. Toivottavasti ei oikeasti ollut matkalla noin kauaa. Ja viikko aloituksesta tilataan varaosa, hienoa toimintaa kyllä. :facepalm:
 
Story so far:
To 23.2. huoltopyyntö laitettu
Ma 27.2. Fetch nouti TV:n kotoa.
To 2.3. saapunut korjaamolle
Ma 6.3. korjaus aloitettu, varaosa tilattu (mainboard) ja saapunut samana päivänä
Ke 8.3. Tilattu uusi varaosa (paneeli)
Ma 13.3. Varaosa saapunut
Ti 14.3. huoltotyö valmis ja kuljetus tilattu Fetchiltä.
Ke 15.3 (tänään) ei vielä mitään ilmoitusta kuljetusajankohdasta.

Tuossa pääpointit tapahtumalistalta. Kai tässä täytyy olla tyytyväinen jos tällä viikolla telkkarin saa, eli kolmessa viikossa pyynnöstä. Tuo tapahtumalista vaan on todella hämmentävää luettavaa, kun usein on samalla minuutilla useampi tapahtuma. Mikä lie tilakone siellä taustalla joka pakottaa siirtymään yhteen tilaan toisen kautta. Azm0:n liittämä oli sentään paljon selkeämpi.
Mitä esim. tarkoittaa "odottaa korjausta huoltokutsuun"? Minä keksin tuolle ainakin kolme eri merkitystä joista vain yksi on hyvää suomea, enkä tajua mikä huoltokutsussa on muka vikana (paitsi ehkä toteutumatta jäänyt Postin kuljetus).

Edit: Saapui 15.3. eli ylläolevan kirjoituspäivän iltana ja toimiikin vielä. Vielä saa nähdä tuleeko noudosta ja toimituksesta lasku perässä.
 
Viimeksi muokattu:
Lisätään nyt vielä saagaan tänään tullut yllätys tekstiviesti Fetchiltä, että Elcare tilaus olisi saapumassa. Arvioitua aikaa ei ollut ja laitoin kuljettajalle Fetchin kautta viestiä, että oliko kyseessä jokin virhe kun odottamani tilaus oli tullut jo edellisenä iltana. Tällä toimituksella oli kuitenkin eri numero, tosin sama toissapäiväinen tilausaika minuutilleen. Elcaren seurannassa ei mitään uutta.
Pari tuntia myöhemmin tuli uusi viesti jossa oli arvioitu toimitusaika ja aloin jo miettiä että tuleeko sieltä oikeasti jotain ja pitää taas harrastukset perua illalta. Kävi mielessä, että ne laittaisi piruuttaan vielä laskun kotiinkuljetuksena tai että toimittaisivat mulle rikkinäiset osat takaisin :D). Ja siitä puoli tuntia niin tilaus merkittiinkin toimitetuksi ja kiitettiin tilauksesta, pyydettiin palautetta ilman minkään sortin vastausta kysymykseen. Palautetta laitoinkin epätietoisuuden aiheuttamisesta tällä kertaa Fetchille ja uskalsin lähteä harrastuksiin. Eikä ole kuulunut mitään.
 
Kirjoitan toisen kokemukseni Elcaresta melkein 10kk takautuvasti, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan :think:
Touhu vitutti sen ollessa ajankohtainen sen verran isosti, etten ihan kasettiteknillisistä syistä kirjoittanut tätä reaaliajassa, ja myöhemmin työkiireet ajoi sen edelle.

Eli kyseessä oli jo melko lailla tasan vuotta aiemmin kertaalleen Elcarella korjattavana käynyt Acerin ProDesigner-sarjan näyttö.
Aiemman reissun tapahtumat ja sillä tulleet "kolhut" voi lukea tästä #145 :think:

Acerin monitoreilla on mallisarjasta riippuen 24-36kk takuu. Tämä kyseinen näyttö kuuluu yrityssegmentin P-mallisarjaan, eli sillä on 36kk takuu.
Takuun pituus selviää myös näytön mukana toimitettavasta takuukirjasesta sekä jälleenmyyjän sivuilta (Gigantti), vaikkakaan kuitissa sitä ei tuttuun tyyliin luekaan.

Joka tapauksessa, tällä viimeisimmällä, toisella hajoamiskerralla näytöllä oli reilu 4kk takuuta jäljellä tuosta valmistajan myöntämästä alkuperäisestä 36kk takuuajasta.

Näytön hajottua kaikki sujui alkuun täysin normaalisti, tein huoltotilauksen ja pakkasin näytön Vantaan toimipisteeseen toimitusta varten.
Näyttöä toimipisteeseen vietäessä, huoltotöitä vastaanottava vanhempi herrasmies totesi suoraan faktana, että kaikilla Acerin näytöillä on 24kk takuu ja että näytöllä ei siten nyt n. 32kk ikäisenä ole enää takuuta.
Koska jälleenmyyjän kuitissa ei takuuaikaa lue, eikä Acerin sivuilta tuota takuuaikalistausta heti tuolloin löytynyt niin kyseinen herra tyytyi väittelyn jälkeen kuitenkin ottamaan palautuksen vastaan, mutta merkitsi sen ehdollisena, eli että "takuun voimassaolo
selvitetään ja korjauksesta annetaan kustannusarvio, mikäli laite ei ole takuunalainen" :asif:

Vajaa 2 viikkoa laitteen toimituksesta huoltoon Elcarelta tuli tämännäköinen meili:

1681177299163.png


Tiedustelin vielä saman päivän aikana, että mikä mahtaa olla syynä takuun epäämiseen, kun sekä valmistajan että jälleenmyyjän mukaan laitteella on 36kk takuu, joka on edelleen voimassa.
Toimitin meilissä linkit sekä Acerin, että Gigantin sivuille josta takuuaika selviää ja mainitsin myös laitteen mukana toimitetun takuutodistuksen olemassaolosta.
Jo aiemmalta huoltokerralta tuttuun tapaan, tähänkään tiedusteluun ei tullut ikinä tullut mitään vastausta. Sen sijaan pari päivää viestin lähettämisen jälkeen huoltostatus muuttui "odottaa varaosaa" tilaan ja reilu viikko siitä laite palautettiin korjattuna
takaisin postitse.

Laitteen saavuttua takaisin testasin sen toiminnan välittömästi, koska luotto tämän puulaakin toimintaan ei voisi olla mitenkään alhaisempi.
Alkuperäinen vika oli kyllä korjattu, sillä näyttö käynnistyi heti virtakaapelin kytkemisen jälkeen ja antoi kuvan, mutta vastaavasti se vaihteli sisääntuloja itsestään, erittäin nopeaan tahtiin. Jotain mitä näyttö ei ikinä aiemmin ole tehnyt, ei edes tehdasasetusten palauttamisen jälkeen .
Samassa yhteydessä totesin, ettei näytön takana olevat kytkimet tai joystick tee mitään, virtakytkintä lukuun ottamatta :think: Pakkasin näytön samaan pakettiin jossa se oli tullutkin ja näyttö toimitettiin takaisin Elcaren osaaviin käsiin.

Muutamaa päivää myöhemmin sain Elcarelta uuden sähköpostin, jossa kerrottiin että A) laite on matkalla takaisin ja B) laitteessa ei ole kuvattua vikaa ja että ongelman syynä oli "Fast Mode", johon näyttö oli asetettu.

Ainoa ongelma tuon käytökseen syynä olleen "Fast Moden" kanssa on se, että en vielä tänäkään päivänä tiedä mikä asetus mahtaa olla kyseessä. Näytön manuaalista tai valikoista ei löydy mitään tuolla nimellä olevaa asetusta, enkä myöskään ole mitään tuollaista käytöstä väitetysti aiheuttavaa asetusta muutenkaan löytänyt :think:
Näyttö palautui parin päivän sisällä ja toimi nyt myös sen kytkinpaneelinsa osalta. Laitteen mukana olisi ilmeisesti kuulunut tulla myös lasku aiheettomasta takuupalautuksesta (yhteensä 76€), mutta jostain syystä laskua ei ollut mukana ja sain sitten aikanaan suoraan viivästyskorolla varustetun muistutusmaksun. Tulin tulokseen että kun näyttö
on vihdoin, ainakin toistaiseksi taas toimivana pöydällä niin tuon "aiheettomasta takuupalautuksesta" vaaditun tarkastusmaksun riitauttamisella ei ole pelkoa tuntipalkalle pääsemisestä, pyllistin (maksoin) ja annoin olla :dead:

Jokainen voi vetää omat johtopäätökset siitä, että oliko tuo valmistajan takuuhuolloista vastaavan yrityksen tietämättömyys asiakkaansa takuuaikojen pituudesta vilpitön erehdys, vai jotain muuta.
Tuota mallisarjaa johon oma näyttöni kuuluu ei epäilemättä tule jatkuvasti vastaan, mutta tuo pidempi takuu löytyy myös monesta muusta mallisarjasta, myös alle 200€ hintaluokan laitteista, joten sen perusteella väite ettei 36kk takuuta ole Acerilla
yleensäkään olemassa on aika mielenkiintoinen siltä kantilta.

Näiden kokemusten perusteella en tule ikinä ostamaan ainuttakaan laitetta, joiden takuusta vastaa Elcare.
 
Viimeksi muokattu:
VAROKAA YRITYSTÄ!
Piti tehdä tunnukset tälle foorumille ihan tätä viestiketjua varten. Kaikki alkoi kun uuteen LG monitoriini ilmestynyt harmaita vaakaviivoja. Tyyppivika, joka korjaantuu vaihtamalla paneeli. Korjaus kuului takuun piikkiin, joten eikun lähetys Elcarelle. Useiden viikkojen odottelun jälkeen, sain viestin, että tämä takuuhuolto tulee maksamaan minulle puolet koko näytön alkuperäisestä hinnasta. Takuu ei korvannut sitä vasaran iskujälkeä, mikä oli tullut näyttöön huollon aikana. Maksajaksi onneksi lopulta joutui Elcare, vaikka yrittivät kyllä kovasti viedä rahani. Kuluttajariitalautakunnan päätöstä asiasta sai odotella kaksi vuotta, eli hemmetin pitkä huoltokeikka oli. Onneksi olin ottanut paljon valokuvia näytöstäni ennen sen lähettämistä, niin pystyin todistamaan, että en laittanut sitä siinä kunnossa menemään. Mielestäni on käsittämätöntä, että firma on edes pystyssä, saatikka että Gigantissa SUOSITELLAAN jatkotakuupalvelua tältä yritykseltä.
 
Olisi jännä tietää, miten katastrofaalinen tilanne Elcaressa todella on. Huonoksihan tuo firma tiedetään ja ryssiminen on jatkuvaa, mutta liekö tämä mielisairaalameno jopa ihan pääsääntö ja onnistuneet huollot harvinaisia?
 
Mielestäni on käsittämätöntä, että firma on edes pystyssä, saatikka että Gigantissa SUOSITELLAAN jatkotakuupalvelua tältä yritykseltä.
Johtunee siitä, että Gigantti osti kyseisen puljun Gigantti ostaa laitehuoltoyhtiön
Gigantin budjetilla myös pysynee pystyssä, kun lienee halvempaa pyörittää tuota itse kuin ostopalveluna.

Oma ~3½ vuoden ikäinen LG OLED tässä kaipaa huoltoa ja löytyy tuo 5 vuoden kalliimpi (on-site) lisätakuu, niin huoltotiskillä kirjausta tehdessä pähkäili, että joko Elcare noutaa laitteen huoltoon tai vaihtoehtoisesti LG:n huoltojampat tulee korjaamaan laitteen kotiin.
Saas nähdä miten episodi etenee, Infocaresta aikoinaan Philipsin televisioiden kanssa hieman huonot kokemukset, joten toivottavasti saisi tuon LG:n tekemänä. Samsungilla ainakin homma toimi loistavasti, kun heidän omat huoltojantterit vaihtoivat paneelin ihan kotona.
 
Olisi jännä tietää, miten katastrofaalinen tilanne Elcaressa todella on. Huonoksihan tuo firma tiedetään ja ryssiminen on jatkuvaa, mutta liekö tämä mielisairaalameno jopa ihan pääsääntö ja onnistuneet huollot harvinaisia?

Huoltopuolella maksetaa sen alimman palkkatason mukaan ja ns. kadulta suoraan otetaan osaajia harjoittelemaan, hyvät osaajat ymmärtää vaihtaa firmaa paremmalle palkkatasolle ja loput siellä sitten vääntää osaamistason mukaan noita, hyviä tyyppejä joukossa. Oma huolettavasi voi olla harjoituskappale tyypille mikä aloitti vasta tänään mikä selittää sitä miten noiden huoltojen onnistumiset vaihtelee.
 
Joo, ymmärrän että kyseessä on työpaikkana täysi paskaduuni jossa vaihtuvuus on suurta ja osaaminen heikkoa. Näistä tarinoista käy kuitenkin lisäksi ilmi, ettei se tähän jää. Asiakkaita yritetään huijauslaskuttaa, tavaraa katoaa ja laitteita on lyöty vasaralla rikki. Siellä vaikuttaa siis olevan kaikki mahdolliset ongelmat. Ihmettelen taas kerran juuri tätä mysteeriä - miten ihmeessä jokin yritys pysyy tähän tyyliin toiminnassa.
 
Pikkasen hirvittää laittaa Philipsin OLEDi pikseliongelmien takia tuonne takuuhuoltoon kun tätä palstaa lueskelee...mutta pakko se kai on kun laitevalmistajan kautta tuota tarjosivat...
 
Hmm.. tarkoittaakohan tämä nyt siis että jollei halua törmätä infocareen kannattaa ostaa mistä tahansa muualta kuin Gigantista? Ei kai ne kilpailijan myymiä korjaa...? Eihän?
Elcare on käsittääkseni kuitenkin edelleen oma yrityksensä vaikka Gigantti sen omistaa, joten se toimii ns. virallisena huoltona joillekin tuotemerkeille.
Esim. Powerin takuulistalta ensimmäinen mikä tuli vastaan on MSI Takuu - Power.fi

Ja Infocare ja Infocare Workshop (tämä jälkimmäinen on siis nykyisin Elcare) on eri firmoja, mutta keskustelusta päätellen ongelmat kuitenkin pitkälti samoja.
 
Hmm.. tarkoittaakohan tämä nyt siis että jollei halua törmätä infocareen kannattaa ostaa mistä tahansa muualta kuin Gigantista? Ei kai ne kilpailijan myymiä korjaa...? Eihän?
Vaikea olla törmäämättä ko. puulaakiin, jos laitteeseen iskee vika ja takuu voimassa. Iso osa laitteiden (telsut, läppärit yms.) maahantuojat/myyjäliikkeet suomessa ohjanneet takuuhuollot tuon puulaakin tehtäväksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom