Elcare (InfoCare) kokemuksia.

Edelleen puhelin reissussa...
Vaikuttaa siltä että ensiksi valmistaja ulkoistaa huollon infocare workshopille/elcarelle ja huoltofirma taas ulkoistaa sen seuraavalle jne...

Mitenköhän hirveä homma tätä on sitten oikeasti lähteä ajamaan kuluttajariitalautakunnan kautta?

Valmistaja:n asiakaspalvelu sanoo että valitus/vaade on kirjattu ja joku esimies käy sen sitten läpi... Muuta eivät kuulemma voi tehdä. Siitäkin on varmaan jo kuukausi aikaa kun tuo vastaus saapui.
 
Viimeksi muokattu:
Edelleen puhelin reissussa...
Vaikuttaa siltä että ensiksi valmistaja ulkoistaa huollon infocare workshopille/elcarelle ja huoltofirma taas ulkoistaa sen seuraavalle jne...

Mitenköhän hirveä homma tätä on sitten oikeasti lähteä ajamaan kuluttajariitalautakunnan kautta?

LG:n asiakaspalvelu sanoo että valitus/vaade on kirjattu ja joku esimies käy sen sitten läpi... Muuta eivät kuulemma voi tehdä. Siitäkin on varmaan jo kuukausi aikaa kun tuo vastaus saapui.
Ei huoltofirma mihinkään voi itse ulkoistaa. Lg itse ne päätökset tekee huoltojen suhteen miten ne toimivat. Jo iät ajat on ollut ns huolloiksi itseään mainostavia paikkoja mitkä toimivat ainoastaan välipisteinä eivätkä koske puhelimeen vaan lähettävät sen eteenpäin. Sen takia kannattaakin suosia paikkoja missä se huolto oikeasti tapahtuu kyseisessä paikassa.
 
Piti oikein alkaa etsimään tietoa viimeinkin tästä "huolto" yhtiöstä. Tietokone kolmatta kertaa huollossa 6kk sisään ja nyt vaan odotella, että tuleeko huonommassa kunnossa takaisin. Miten tämä pulju voi edes olla auki enään!?!? Mitkä firmat OIKEASTI käyttävät tätä "huoltoa"!?!?!?
 
Kyseinen firma on pitkälti monopolisoinut kulutuselektroniikan merkkihuollon suomessa.

Eilen tuli vihdoinkin viestiä että puhelimeni on palautunut huollosta... Korjaamattomana ja että puhelimesta käynnistetään korvausmenettely valmistajan kanssa.

Ihme hommaa kun olen valmistajalta saanut tuon saman tiedon jo viikkoja sitten, mutta asian etenemiseksi piti vissiin odotella että infocare/elcare saa logattua puhelimen taas heille. Ihmi miten siinä aina menee viikkoja että inforcaren puolella tapahtuu mitään homman eteen.
 
Siinä vaiheessa kun huomaa, että tietokoneessa on edelleen vikaa kahden huollon jälkeen ja löytää kovalevy ongelmia... Niin usko tuohon puljuun on kaukana.... Mutta lähetellään nyt sinne heidän kiusaukseen kun vielä takuuta on jäljellä

Tuon jälkeen voikin sitten vaatia uutta tietokonetta.
 
Tuon jälkeen voikin sitten vaatia uutta tietokonetta.
Tämäpä juuri, että oikeastaan minullehan siinä ei ole mitään väliä saako he sitä tietokonetta kuntoon.. Mutta kyllähän se päähän ottaa suunnattomasti lähettää tietokonetta edestakaisin ilman mitään muutosta ja kyseinen firma vielä pystyy veloittamaan tuosta "huollosta"...
 
Infocaresta yleisesti Audio/video-puolelta, myöhemmin myös IT. Joku >10v sitten olin vieläpä kilpailijalla (parissakin) töissä.

Siellä on hinnat painettu niin alas ettei pienemmillä firmoilla ole ollut enää mahdollisuutta kilpailla pitkään aikaan. Varaosia on varaa pitää hyllyssä niihin _suosituihimpiin_, ja jos tulee ruuhkaa niin so what. Rahat saat valmistajalta silti. Jos silloin tällöin huolto menee ihan päin vittua, niin sen voi ottaa firman piikkiin.

Valmistajat seuraa laitteiden huolloissa yleensä:
- Huollon kestoaika (keskiarvo)
- Huollon hinta (keskiarvo)
- "Uusintakierrokset"
- Palautukset

Toistaiseksi joko Infocare tekee parempaa työtä mitä esim. puolalaiset. Tai sitten vain suomalaiset on liian kilttiä kansaa ja/tai ei jaksa valittaa.

Omat henk.koht kokemukset ja ohjeet on että laitteen huollostahan ei saa aiheutua kustannuksia. Ja mikäli huolto epäonnistui niin bumerangia heti takaisin, pitäisi tietysti osata heti alata myös vaatimaan korvaavaa laitetta jne.
Valitettavan usein myös ns. vittumaisuus auttaa asiaan. Pitää vain osata sekin kohdistaa oikeaan ihmiseen.

Edit: >10v sitten siellä harva osasi käyttää juotinta/yleismittaria/skooppia. Tuskin on ainakaan parantunut meno + vanhoilta työkavereilta kuullut niin 10€/h ei alata hirveesti "analysoimaan" vikaa.
 
Meni Sonyn toosa takuuhuoltoon.
Hakivat sen perjantaina.4.12.2020
Kauankohan menee,kun tulee takaisin,ja missä kunnossa.
Onko tehty mitään.Tuleeko perinteinen ilmoitus,vikaa ei löytynyt.
Onko jollakin kokemuksia televisioiden huolloista tällä firmalla.

Entinen Infocare
Elcare Nordic » Finland (Suomeksi)
 
Meni Sonyn toosa takuuhuoltoon.
Hakivat sen perjantaina.4.12.2020
Kauankohan menee,kun tulee takaisin,ja missä kunnossa.
Onko tehty mitään.Tuleeko perinteinen ilmoitus,vikaa ei löytynyt.
Onko jollakin kokemuksia televisioiden huolloista tällä firmalla.

Entinen Infocare
Elcare Nordic » Finland (Suomeksi)

Mikäli sonyn telkussa on takuun alainen laitevika, huolto toteaa sen ja tilaa Sonylta vaihtolaitteen. 10-20 arkipäivää kannattaa varautua.
 
Tänään vasta kirjattu sisään.
Varmaankin menee vuodenvaihteeseen.:darra:
Ettei menisi ensivuoden puolelle.
Varatelkkaria huollon ajaksi ei kuulemma saa.
No sain naapurilta toosan lainaan.
Hänellä oli vanha toosa kellarissa.Oli hiljattain ostanut uuden.:smile:


Elcare.PNG
 
Updatea: Puhelimen korvausmenettelyn kysely on lähtenyt valmistajalle Elcare:n/infocaren seurannan perusteella 1.12. Eipä ole sen jälkeen kuulunut mitään asiaan liittyen vaikka olen jo erikseen valmistajalta saanut varmistuksen että puhelin on menossa korvausmenettelyyn.

120 päivää siitä kun puhelin on lähtenyt huoltoon. Helvetin hienoa toimiintaa sekä Elcarelta että valmistaja:lta tämän asian kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Sain toosani takaisin.18.12.2020.
Oli päivitetty firmis,ei mitään muuta.
Oikein 1 tunti tehty hommia.
Loppuaika valohoitoa koko rahan edestä
Sama ongelma alkoi uudelleen ( 25.12.2020 ) kun oli viikonpäivät ollut käytössä.
Nyt toistaiseksi taas toimii,mutta koska taas alkaa tökkimään.

Alkuperäinen viankuvaus oli,kun kanavat katosivat,
eivätkä käynnistyneet ollenkaan.
Kun toosan avasi,niin kuva ja ääni tuli,pysyi päällä 3-5 sekuntia.
Kun vaihteli kanavia,niin joka kanavalla sama homma.
Sitten meni ruutu pimeeksi.

Kun muutaman kerran käynnisteli ja välillä irroitti piuhat seinästä,
niin taas toimi oman aikansa,kunnes alkoi taas tökkimään samalla tavalla.
Oma käsitykseni asiasta oli laitteen viritinmoduulin viallisuus.

Sony support antoi aina,kun asiasta kyselin,niin käskettiin päivittää laite.
Ei muuta ohjetta heiltä saanut.Sitten väännön jälkeen sain laitteen huoltoon.


Vian kuvaus Elcaren työselitteessä.
TV loses all channels randomly issue occours rather frequently.
The product is fitted a stand.
Original packaging still available.
Firmware updated tested ok.

Että näin hommat hoituu tossa firmassa.
Laadukasta & tehokasta valohoitoa,takuutyönä.

@ Ainoa hyväpuoli asiassa oli,että ei kuljetusliike tumpuloinut
laitetta mennen tullen,kun oli nouto / palautus Elcaren sopimuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko kysyä, että onko kenelläkään hyviä kokemuksia tästä firmasta?

Ketjun perusteella alkaa vaikuttaa, että firman ansaintalogiikka ei vain toimisi jos laitteet laitettaisiin kerralla kuntoon. Jotain intressejä näillä selvästi on vitkutella asioiden kanssa, ja jotain intressejä myös valmistajilla tai maahantuojalla tuntuu olevan samaan. Ja siis selvästi myös muutenkin kuin tehdä huolto mahdollisimman edullisesti.
 
Pakko kysyä, että onko kenelläkään hyviä kokemuksia tästä firmasta?

Ketjun perusteella alkaa vaikuttaa, että firman ansaintalogiikka ei vain toimisi jos laitteet laitettaisiin kerralla kuntoon. Jotain intressejä näillä selvästi on vitkutella asioiden kanssa, ja jotain intressejä myös valmistajilla tai maahantuojalla tuntuu olevan samaan. Ja siis selvästi myös muutenkin kuin tehdä huolto mahdollisimman edullisesti.
Ostin vuosina 2009 ja 2011 pari läppäriä. Molemmat sain takuukorjattua tuolla ja vielä nopeasti. Jälkimmäinen toimi korjauksen jälkeen vuoteen 2018 asti kunnes siitä hajosi sata-kaapeli. Itse kone toimi senkin jälkeen. Tämän korjaus taisi kestää muutaman päivän mutta veinkin ne suoraan sinne.

Nykyään tästä saa kuvan että rahastusta vaan tekevät. Aiemmin sinne sai helposti 010-numeroon yhteyttä ja tilattua osat ilman ongelmia. Nyt pitää soittaa riistorahastusnumeroon takuun jälkeen jos haluaa ostaa varaosia.
 
Elcare (ent. InfoCare) FAQ sivu sanoo seuraavaa:

7. Sain juuri laitteen huollosta, mutta se on edelleen rikki?
Ota tässä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme, puhelinnumero: 010 574 5200 tai sähköpostilla huolto.fi@elcare.com.

Jos tuo on FAQ numero 7, heillä taitaa aika hyvin olla hallussa laitteiden toimivuuden tarkastus huollon jälkeen :) :)

ps. ketjun aloittaja on bannattu, joku moderaattori voisi lisätä ketjun otsikkoon Elcare koska se on nykyään niiden nimi.
 
Pakko kysyä, että onko kenelläkään hyviä kokemuksia tästä firmasta?

Ketjun perusteella alkaa vaikuttaa, että firman ansaintalogiikka ei vain toimisi jos laitteet laitettaisiin kerralla kuntoon. Jotain intressejä näillä selvästi on vitkutella asioiden kanssa, ja jotain intressejä myös valmistajilla tai maahantuojalla tuntuu olevan samaan. Ja siis selvästi myös muutenkin kuin tehdä huolto mahdollisimman edullisesti.

Kuluttajapuolella valmistajia ei kiinnosta muu kuin raha eli halvalla pitää saada huollot hoidettua. Elcare on haalinut ja polkenut hinnat niin alas kun käytännössä hoitaa nykyään suomessa 90% takuuhuolloista. Tämän takia myös siellä huollossa pitää toimia liukuhihna tyyppisesti elikkä per huolto ei ole varattu kuin minimaalinen aika ja varaosa pitää kerrasta saada tilattua ja toivoa että homma onnistuu. Sen takia ne epämääräisellä vialla olevat yleensä tulee reset/päivitetty tyyppisesti takaisin koska ei niihin ole aikaa testailla.

Yrityspuolella yleensä huollot taas on ulkoistettu on-site tyyppisiksi joista myös vähän maksetaan premiumia mutta pääosin hoidetaan kunnolla.
 
Philips TV:n posti nouti Elcarelle takuukorjattavaksi. Wish me luck. Ambilight toimi mutta signaali ei tule ruudulle saakka.
 
Kirjataan tänne myös oma kokemus ko. firmasta TV:n huollon aikataulun suhteen.

20.12.2020 Havaittu paneelissa vikaa ja selvitetty asiaa sen verran, ettei ole softavika.
21.12.2020 Ilmoitus ongelmasta myyjäliikkeeseen ja sieltä ohjaus Elcaren suuntaan.
22.12.2020 Elcarella huoltotyö rekisteröity.
28.12.2020 Kuljetuslaatikko TV:lle saapuu.
29.12.2020 TV luovutettu kuljetukseen Postille.
5.1.2021 Tiedusteltu huollon tilannetta. Ei näy vielä päivitystä huoltoportaalissa.
11.1.2021 Tiedusteltu uudestaan huollon tilannetta. Ei näy vieläkään päivitystä huoltoportaalissa.

Kysytään loppuviikosta uudelleen huollon tilannetta. Ei tätä nyt vielä voi kovin nopeaksi kehua...
 
Omakin tv aloittanut huoltoprosessin 19.12 ja nyt vasta 08.01 oli saapunut. Kuljetuslaatikko piti samoten tilata (käyttöön tarkoitus jättää niin mitäpä säästelemään). 14.12 kumminkin saapunut.
 
ELCARE "huolto" sitten jätti kahviautomaatin korjaamatta ja paskoi sen täyteen kahvia.

Kone on siis edelleen rikki ja huonommassa kunnossa kuin lähetyshetkellä... Keitetty alle 200 kuppia ja 2kk vanha.

O-renkaat edelleen halki, oli varmaan tehty puhdistus ja sitten heitelty koneeseen puruja? Varmuudeksi laitettu puruja myös vesisäiliöön? Sotkettu kyljet ja etulevyt loppukasauksessa?

Muuhun en ota kantaa mutta purut ja tahrat todennäisimmin tulleet postin hellässä huomassa kun pakettia on lingottua ylös alas jne. olitko putsannut keittimen itse putipuhtaaksi sisältä?
 
Ja päivitystä oman puhelimen huollosta.

Huoltoseurannan mukaan 30.12.2020 huolto on valmistunut.
Valmistaja:n mukaan puhelin menee korvausmenettelyyn jonka hoitaa minulla DNA (Puhelimen alunperin myynyt liike).
Elcare:lta sai viestiä asiasta vasta kysymällä ja sain heiltä RMA numeron jonka kautta tiedustella asiaa DNA:lta.

Infocare:n ja valmistaja:n mukaan DNA:n olisi pitänyt olla minuun yhteydessä. Noh, eipä ole ollut.
Ei ole annettu mitään informaatiota mihin DNA:lla pitäisi olla yhteydessä...

DNA:n normaali asiakaspalvelu täysin kädet pystyssä. Tänään kun soitin taas uudestaan, niin ohjasivat DNA Kaupan asiakaspalveluun joka lupasi selvittää asiaa.

Eli sama farssi jatkuu vaikka asian pitäisi olla jo loppuun asti selvitetty.

Tämä on kyllä malliesimerkki siitä kun mikään ei toimi niin kuin sen pitäisi.

Ja laite siis lähti huoltoon Infocaren järjestämällä Express paketilla 13.08.2020
 
Viimeksi muokattu:
dna selvitys..PNG


DNA as palvelu nosti kädet pystyyn.Siirsi selvityksen toiselle taholle.
Toinen taho lupasi selvittää asiaa.
Varaudu siihen että asiaa selvitetään vielä seuraavat puolivuotta.
Kaikin keinoin yritetään vetäytyä vastuusta.
Dna,lle ei kelpaa nykyään,kun asiakkaiden rahat.
Mitä enemmän ja nopeemmin,niin sen parempi.
 
Ei kyllä ole hyviä kokemuksia Elcaresta kertoa, puhelimessa pyörii joku vanha infocaren nauha; aspa tuntuu osaamattomalta jne.
 
Noniin,

Viimeinen päivitys tuohon puhelimen:n huoltosekoiluun.

Minulle hyvitetään puhelimen jäännösarvo DNA Kaupan lahjakorttina.

Lisäksi asia on myös erikseen käsitelty valmistaja:n kautta.

Eli tämä asia näyttää vihdoinkin tulleen päätökseensä vaikka kauan siinä kestikin.

LG:n itsensä kanssa asian selvittely toimi kohtalaisen hyvin, vaikka vastauksissa kestikin aikaa. Huolto ja huollon kommunikaatio oli toteutukseltaan täysi pohjanoteeraus.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjataan tänne myös oma kokemus ko. firmasta TV:n huollon aikataulun suhteen.

20.12.2020 Havaittu paneelissa vikaa ja selvitetty asiaa sen verran, ettei ole softavika.
21.12.2020 Ilmoitus ongelmasta myyjäliikkeeseen ja sieltä ohjaus Elcaren suuntaan.
22.12.2020 Elcarella huoltotyö rekisteröity.
28.12.2020 Kuljetuslaatikko TV:lle saapuu.
29.12.2020 TV luovutettu kuljetukseen Postille.
5.1.2021 Tiedusteltu huollon tilannetta. Ei näy vielä päivitystä huoltoportaalissa.
11.1.2021 Tiedusteltu uudestaan huollon tilannetta. Ei näy vieläkään päivitystä huoltoportaalissa.

Kysytään loppuviikosta uudelleen huollon tilannetta. Ei tätä nyt vielä voi kovin nopeaksi kehua...
20.1.2021 Eilen TV saapui huollosta kotiin. Huollon mukaan vika on korjattu ja huoltotyö siten valmis. Paneelissa oli kuitenkin nyt uudessa paikassa sinertäviä täpliä eli vika ei korjautunut.
21.1.2021 Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen (Gigantti) ja he ilmoittivat, että tässä tapauksessa Elcare hoitaa takuuhuollon kokonaan. TV:ssä on Gigantin myymä 5v jatkotakuu ja laite on 3v vanha, joten valmistajan takuu on jo päättynyt.

Nyt kysynkin, että voiko myyjäliike siirtää takuuasioiden hoidon ulkopuoliselle taholle ja "pestä kätensä" asiasta?
 
Nyt kysynkin, että voiko myyjäliike siirtää takuuasioiden hoidon ulkopuoliselle taholle ja "pestä kätensä" asiasta?
Kyllähän myyjäliikkeellä on oikeus lähettää tuotteesi mihin vaan ulkopuolisele taholle korjaukseen. Olisi aika epärealistista olettaa, että myyjäliikkeillä olisi omat korjaajat.

Jos laite ei korjaannu 3 korjauskerran aikana, silloin voit vaatia myyjäliikkeeltä rahallista korvausta tai uutta vastaavaa tilalle.
 
20.1.2021 Eilen TV saapui huollosta kotiin. Huollon mukaan vika on korjattu ja huoltotyö siten valmis. Paneelissa oli kuitenkin nyt uudessa paikassa sinertäviä täpliä eli vika ei korjautunut.
21.1.2021 Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen (Gigantti) ja he ilmoittivat, että tässä tapauksessa Elcare hoitaa takuuhuollon kokonaan. TV:ssä on Gigantin myymä 5v jatkotakuu ja laite on 3v vanha, joten valmistajan takuu on jo päättynyt.

Nyt kysynkin, että voiko myyjäliike siirtää takuuasioiden hoidon ulkopuoliselle taholle ja "pestä kätensä" asiasta?
Kyllähän myyjäliikkeellä on oikeus lähettää tuotteesi mihin vaan ulkopuolisele taholle korjaukseen. Olisi aika epärealistista olettaa, että myyjäliikkeillä olisi omat korjaajat.

Jos laite ei korjaannu 3 korjauskerran aikana, silloin voit vaatia myyjäliikkeeltä rahallista korvausta tai uutta vastaavaa tilalle.

Myyjä vastaa myymistään laitteista. Ihan sama kuka sen korjaa, mutta myyjä on edelleen se "päävastuullinen".

Saavat kyllä ohjata soittamaan sinne Elcareen, mutta kun asiakkaan ei ole pakko. Gigantin vastuulla on hoitaa laite asiakkaalta ja takaisin asiakkaalle, ilman kuluja takuukorjauksesta.

Tavaran kauppa: Virhevastuu ja takuu | Kuluttajaliitto
 
Myyjä vastaa myymistään laitteista. Ihan sama kuka sen korjaa, mutta myyjä on edelleen se "päävastuullinen".

Saavat kyllä ohjata soittamaan sinne Elcareen, mutta kun asiakkaan ei ole pakko. Gigantin vastuulla on hoitaa laite asiakkaalta ja takaisin asiakkaalle, ilman kuluja takuukorjauksesta.

Tavaran kauppa: Virhevastuu ja takuu | Kuluttajaliitto
Yllättävän huonoa palvelua Gigantin asiakaspalvelusta, kun puhelimessa väitettiin kiven kovaa, että takuuhuollon asiat käsitellään vain Elcaren kautta tässä tapauksessa. Vasta, kun asiakaspalveluun laittoi viestiä ja selvästi artikuloi vastuuasiat, niin soittivat takaisin ja lupasit hoitaa asiat Elcaren suuntaan. Nyt odotellaan kauanko menee, että saavat TV:n uusintakierrokselle ja toivottavasti korjatuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Lueskelin tätä ketjua ja vähän arvelinkin, että tästä taitaa tulla aikamoinen rumba jos siihen lähtee. Minut siis ohjattiin Elcaren hoiviin tämän näytön ominaisuuksien tiimoilta:


Mietin siis jo nyt, kuinka monta kierrosta tulee olemaan edessä ja kannattaako siihen edes lähteä. Neuvoja otetaan vastaan, miten tämä kannattaisi toteuttaa niin että pääsisi mahdollisimman vähällä vaivalla/kannattaako ylipäätään lähettää takuuhuoltoon näillä eväillä.

Acerin vastaus kun kysyin, kuuluuko takuuhuollon piiriin:

kuvien perusteella on mahdoton sanoa onko näytössä huoltoa vaativa vika ja kuuluuko vika takuuseen vai ei. Voit toki lähettää laitteen huoltoon tarkastettavaksi, jossa huoltotiimi laitteen nähtyään pystyy sanomaan onko vika takuuseen kuuluva vai ei.

..

Mikäli huollossa todetaan takuun ulkopuolinen vika veloitetaan laitteen tutkimisesta aina vähintään tarkistusmaksu kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan, hinnasto löytyy Elcare Nordicin verkkosivuilta Elcare Nordic » Hinnasto.
 
Ilmeisesti näillä liikkeillä on hieman tulkintaeroja sen suhteen, että miten tulkitaan ajanmääre viipymättä. Olen ymmärtänyt, että laitteen huollon epäonnistuessa ensisijainen vaihtoehto on aina virheen korjaus eli tässä tapauksessa huolto uudelleen ja ajanmääre huollon suorittamiselle on viipymättä. Tässä on mennyt pian kaksi viikkoa, kun laite saapui viallisena huollosta, eikä asia ole edennyt niin Gigantin kuin Elcaren suunnalta mihinkään. Viimeksi, kun kysyin Gigantin asiakaspalvelusta asiaa, lupasivat selvittää tilannetta ja mahdollisuutta käyttää paikallista huoltoa.

Pitänee muistaa antaa palautetta molemmille toimijoille jahka tämä episodi saadaan joskus päätökseen. :facepalm:
 
elcare.xx.PNG

Raportteja voidaan kirjoitella 3,men promillen kännissä.
Vedet valuu muuntajan / piuhojen päälle.
Niin tosta on hyvät mahdollisuudet saada kunnon sähköiskut.
Tuskin on tehty yhtään mitään,perinteistä valohoitoa annettu firman mallin mukaisesti.:poop::grumpy:
 
elcare.xx.PNG

Raportteja voidaan kirjoitella 3,men promillen kännissä.
Vedet valuu muuntajan / piuhojen päälle.
Niin tosta on hyvät mahdollisuudet saada kunnon sähköiskut.
Tuskin on tehty yhtään mitään,perinteistä valohoitoa annettu firman mallin mukaisesti.:poop::grumpy:
Offtopic:; Miksi laitat noi lainaukset kuvina/kuvankaappauksina? Sitä varten on ihan nuo lainaus/vastaa -namiskat.
 
No niin kahvinkeitin haettu toiselta huoltoreissulta ja eihän se kuntoon tullut.

Nyt venttiili vaihdettu, hieman arveluttaa onko väärästä mallista, koska vuotaa kylmät vedet suoraan koneen alle. Sähköiskun vaara, koska taitaa tulla tuolta oletetun muuntajan puolelta?


Raportin mukaan taas testit ajettu ok! Kone yhtä paskainen kuin ennenkin joten linja jatkuu :D


Ei hemmetti mitä touhua.

Nyt ilmoitusta jonnekkin viranomaiselle tms jos vedet oikeasti tulevat alle samasta tilasta missä laitteen sähköt ovat.

Hengenvaarallista huoltoa....
 
Viimeksi muokattu:
elcare.xx.PNG

Raportteja voidaan kirjoitella 3,men promillen kännissä.
Vedet valuu muuntajan / piuhojen päälle.
Niin tosta on hyvät mahdollisuudet saada kunnon sähköiskut.
Tuskin on tehty yhtään mitään,perinteistä valohoitoa annettu firman mallin mukaisesti.:poop::grumpy:

Mikä juttu tää on, että lainaukset on kuvana ja vielä eri fontilla?
Mutta aikamoista perseilyä, jos jo sähköiskun vaarakin on. Testaako ne noita ollenkaan.

Voisi jo Iltapäivälehdille kohta kirjoitella,
 
elcare.xx.PNG

Raportteja voidaan kirjoitella 3,men promillen kännissä.
Vedet valuu muuntajan / piuhojen päälle.
Niin tosta on hyvät mahdollisuudet saada kunnon sähköiskut.
Tuskin on tehty yhtään mitään,perinteistä valohoitoa annettu firman mallin mukaisesti.:poop::grumpy:
Älä laita lainauksia kuvina, vaan käytä foorumin vastaa/lainaa-toimintoa. Kiitos.
 
No niin kauppa purettu ja uusi laite tilattu. Valinta ei kohdistunut Phillips tuotemerkkiin. Ilmeisesti se Puolen vuoden Phillips sanonta on nykyään lähempänä kuukautta tai kahta.

Olen kyllä monena iltana miettinyt oman huoltoliikkeen perustamista, ei vaadi kokemusta, eikä taitoa.

Ongelmana vain on se että huoltosoppareita et sitten saa miltään valmistajalta kun eräs firma on käytännössä monopolisoinut virallisen huollon.
 
Aivan älyttömän huono systeemi. Mun episodi Sonyn kuulokkeiden kanssa alkoi 11.1.2021, jolloin päätin toimia, kun kuulokkeet eivät suostuneet lataamaan. No otin Sony ohjeiden mukaan yhteyttä Elcare Nordicin huoltopalveluun. Sieltä sanottiin, että taytä huoltolomake. Lomakkeen täyttäminen onnistui mutta lähettäminen ei. Annettiin ohjeet lähettää laite tulostettujen liitteiden kanssa postin lähetystunnuksella eteenpäin. Tein ohjeiden mukaan ja Postin tietojen mukaan lähetys oli siellä perillä 13.1.

Mitään tietoa minulle ei kuulunut. Soitin perään ja laitoin sähköpostia 21.1. Sanoivat, että lähetys odottaa vielä käsittelyä.

29.1 laitoin viestiä.


Moi,
Minulle ei ole edelleenkään tullut mitään statusilmoitusta kuulokkeitteni tilanteesta.”

1.2 vastasi


Hei!

Kiitos yhteydenotostasi!



Olemme lähettäneet vaihtolaitteen joka korvaa alkuperäisen laitteen teille tänään.



Ystävällisin terveisin
Minna/Elcare Nordic



No seurantakoodia ei kuulunut ja nyt perjantaina 5.2 kysyin seurantakoodia. Laittoivat koodin mutta se ei toimi


vastaus tiedusteluuni”
Hei!



Postin kuljetustilaus päivittyy hieman jäljessä.

Laite on lähtenyt meiltä eilen joten varmasti tänään illansuussa tila päivittyy.”

No ei päivittynyt. Tulee melkein mieleen, että olenko joutunut älykkään huijauksen kohteeksi? Jos en ole joutunut, niin tämän huonompaa palvelua on vaikea tuottaa.
 
Tulee melkein mieleen, että olenko joutunut älykkään huijauksen kohteeksi?
Paremminkin olet tahallisen kiusaamisen, vittuilun ja tosielämän trollauksen kohteena. Kyllä sieltä joku paketti vielä tulee. "Vaihtolaite" saattaa olla toisen asiakkaan vielä huonokuntoisempi, jonka yli ovat vitsillä ajaneet trukilla.
 
Ilmeisesti näillä liikkeillä on hieman tulkintaeroja sen suhteen, että miten tulkitaan ajanmääre viipymättä. Olen ymmärtänyt, että laitteen huollon epäonnistuessa ensisijainen vaihtoehto on aina virheen korjaus eli tässä tapauksessa huolto uudelleen ja ajanmääre huollon suorittamiselle on viipymättä. Tässä on mennyt pian kaksi viikkoa, kun laite saapui viallisena huollosta, eikä asia ole edennyt niin Gigantin kuin Elcaren suunnalta mihinkään. Viimeksi, kun kysyin Gigantin asiakaspalvelusta asiaa, lupasivat selvittää tilannetta ja mahdollisuutta käyttää paikallista huoltoa.

Pitänee muistaa antaa palautetta molemmille toimijoille jahka tämä episodi saadaan joskus päätökseen. :facepalm:

Tänään 8.2. TV tuli kuntoon, kun paikallisen huoltoliikkeen asentaja tuli käymään kotikäynnille ja vaihtoi rikkinäisen paneelin ehjään vajaaseen puoleen tuntiin. Kokonaiskesto takuuhuollolle oli siis puolitoista kuukautta ja kaksi korjauskertaa, joista toinen tuotti tulosta.

Mitä tästä opittiin. Pidä laitekanta niin tuoreena, että valmistajan takuu on voimassa ja pääset käyttämään muuta kuin Elcaren tarjoamaa huoltoa.
 
Tähän kuukesaagaan tuli viimein päätös. Saan uudet kuulokkeet tänään 22.2. Syy miksi ei tullut aikaisemmin oli se, että Posti oli hukannut kuulokkeet jo eka reissulla. Elcare oli taas lähettänyt minulle jonkun aivan muun kuin tätä tapausta koskevan seurantakoodin.
 
Miten ihmeessä verkkokauppa.com hoitaa nämä niin paljon paremmin, onko niillä omat huoltodiilit suoraan valmistajien kanssa tjsp ? Jos siellä joskus joku huolto viivästyy niin lähettävät uuden tavaran ilman mutinoita. Infocaren kanssa aina kauhea sota joka eurosta.
 
No tässä tapauksessa huolto oli Infocarella. Jouduin ottamaan episodin aikana Infocareen yhteyttä varmaan noin 10 kertaa ja Postiin kaksi kertaan. Laitoin myös viestiä Sonylle ja Verkkokauppa.comiin. Olisi ehkä pitänyt olla aikaisemmin yhteydessä sinne. Ovat kiinnostuneita asikkaiden asioiden hoitamisesta. Mutta homma menee niin, että Infocaren täytyy tehdä vaihtopyyntö ja sit sen perusteella Verkkokauppa.com voi lähettää uuden tuotteen.
 
Itellä menny aika sujuvasti tähän saakka. Katotaan miten menee loppuun ja tuleeko laite oikeasti ehjänä takaisin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210401-152354276 (1).jpg
    Screenshot_20210401-152354276 (1).jpg
    201,6 KB · Luettu: 390
Jaa ny se onkin jo valmis.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210401-161603908 (1).jpg
    Screenshot_20210401-161603908 (1).jpg
    54,9 KB · Luettu: 170
Tulipa opittua kantapään kautta että ei kannata näyttöä lähettää firmware päivitykseen tuonne. MSI tukeen olin yhteydessä parista pikku viasta ja viat oli korjattu uudella firmwarella, täältä käskivät huollon katella ja olla sinne yhteydessä.

Näytön sinne lähetin ja meni reilu viikko ennekuin mitään tapahtamia näkyi huollon seurannassa paketin perilli saapumisesta. Lopulta näyttö hyvitettiin enkä tiedä miksi ja asiakaspalvelusta ei saanut irti muutakuin että myyjään olla yhteydessä. Saa nyt nähdä miten tässä käy kun myyjän en ollut alunperin mitenkään yhteydessä huollon tiimoilta. Kummasti myös oli account.msi sivuilta minun rekisteröidyistä tuotteista näyttö hävinnyt. Meneekö tuonne muka tieto jos joku tuote nakataan SER-lavalle? Perin kummallinen tämä koko soppa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom