- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 242
Onkos porukalla minkälaisia kokemuksia Infocaren tarjoamasta lähituesta yrityksille?
Ei huoltofirma mihinkään voi itse ulkoistaa. Lg itse ne päätökset tekee huoltojen suhteen miten ne toimivat. Jo iät ajat on ollut ns huolloiksi itseään mainostavia paikkoja mitkä toimivat ainoastaan välipisteinä eivätkä koske puhelimeen vaan lähettävät sen eteenpäin. Sen takia kannattaakin suosia paikkoja missä se huolto oikeasti tapahtuu kyseisessä paikassa.Edelleen puhelin reissussa...
Vaikuttaa siltä että ensiksi valmistaja ulkoistaa huollon infocare workshopille/elcarelle ja huoltofirma taas ulkoistaa sen seuraavalle jne...
Mitenköhän hirveä homma tätä on sitten oikeasti lähteä ajamaan kuluttajariitalautakunnan kautta?
LG:n asiakaspalvelu sanoo että valitus/vaade on kirjattu ja joku esimies käy sen sitten läpi... Muuta eivät kuulemma voi tehdä. Siitäkin on varmaan jo kuukausi aikaa kun tuo vastaus saapui.
Liian moni.Mitkä firmat OIKEASTI käyttävät tätä "huoltoa"!?!?!?
Siinä vaiheessa kun huomaa, että tietokoneessa on edelleen vikaa kahden huollon jälkeen ja löytää kovalevy ongelmia... Niin usko tuohon puljuun on kaukana.... Mutta lähetellään nyt sinne heidän kiusaukseen kun vielä takuuta on jäljelläLiian moni.
Tuon jälkeen voikin sitten vaatia uutta tietokonetta.Siinä vaiheessa kun huomaa, että tietokoneessa on edelleen vikaa kahden huollon jälkeen ja löytää kovalevy ongelmia... Niin usko tuohon puljuun on kaukana.... Mutta lähetellään nyt sinne heidän kiusaukseen kun vielä takuuta on jäljellä
Tämäpä juuri, että oikeastaan minullehan siinä ei ole mitään väliä saako he sitä tietokonetta kuntoon.. Mutta kyllähän se päähän ottaa suunnattomasti lähettää tietokonetta edestakaisin ilman mitään muutosta ja kyseinen firma vielä pystyy veloittamaan tuosta "huollosta"...Tuon jälkeen voikin sitten vaatia uutta tietokonetta.
Mikäli sonyn telkussa on takuun alainen laitevika, huolto toteaa sen ja tilaa Sonylta vaihtolaitteen. 10-20 arkipäivää kannattaa varautua.Meni Sonyn toosa takuuhuoltoon.
Hakivat sen perjantaina.4.12.2020
Kauankohan menee,kun tulee takaisin,ja missä kunnossa.
Onko tehty mitään.Tuleeko perinteinen ilmoitus,vikaa ei löytynyt.
Onko jollakin kokemuksia televisioiden huolloista tällä firmalla.
Entinen Infocare
Elcare Nordic » Finland (Suomeksi)
Ostin vuosina 2009 ja 2011 pari läppäriä. Molemmat sain takuukorjattua tuolla ja vielä nopeasti. Jälkimmäinen toimi korjauksen jälkeen vuoteen 2018 asti kunnes siitä hajosi sata-kaapeli. Itse kone toimi senkin jälkeen. Tämän korjaus taisi kestää muutaman päivän mutta veinkin ne suoraan sinne.Pakko kysyä, että onko kenelläkään hyviä kokemuksia tästä firmasta?
Ketjun perusteella alkaa vaikuttaa, että firman ansaintalogiikka ei vain toimisi jos laitteet laitettaisiin kerralla kuntoon. Jotain intressejä näillä selvästi on vitkutella asioiden kanssa, ja jotain intressejä myös valmistajilla tai maahantuojalla tuntuu olevan samaan. Ja siis selvästi myös muutenkin kuin tehdä huolto mahdollisimman edullisesti.
Kuluttajapuolella valmistajia ei kiinnosta muu kuin raha eli halvalla pitää saada huollot hoidettua. Elcare on haalinut ja polkenut hinnat niin alas kun käytännössä hoitaa nykyään suomessa 90% takuuhuolloista. Tämän takia myös siellä huollossa pitää toimia liukuhihna tyyppisesti elikkä per huolto ei ole varattu kuin minimaalinen aika ja varaosa pitää kerrasta saada tilattua ja toivoa että homma onnistuu. Sen takia ne epämääräisellä vialla olevat yleensä tulee reset/päivitetty tyyppisesti takaisin koska ei niihin ole aikaa testailla.Pakko kysyä, että onko kenelläkään hyviä kokemuksia tästä firmasta?
Ketjun perusteella alkaa vaikuttaa, että firman ansaintalogiikka ei vain toimisi jos laitteet laitettaisiin kerralla kuntoon. Jotain intressejä näillä selvästi on vitkutella asioiden kanssa, ja jotain intressejä myös valmistajilla tai maahantuojalla tuntuu olevan samaan. Ja siis selvästi myös muutenkin kuin tehdä huolto mahdollisimman edullisesti.
Muuhun en ota kantaa mutta purut ja tahrat todennäisimmin tulleet postin hellässä huomassa kun pakettia on lingottua ylös alas jne. olitko putsannut keittimen itse putipuhtaaksi sisältä?ELCARE "huolto" sitten jätti kahviautomaatin korjaamatta ja paskoi sen täyteen kahvia.
Kone on siis edelleen rikki ja huonommassa kunnossa kuin lähetyshetkellä... Keitetty alle 200 kuppia ja 2kk vanha.
O-renkaat edelleen halki, oli varmaan tehty puhdistus ja sitten heitelty koneeseen puruja? Varmuudeksi laitettu puruja myös vesisäiliöön? Sotkettu kyljet ja etulevyt loppukasauksessa?
20.1.2021 Eilen TV saapui huollosta kotiin. Huollon mukaan vika on korjattu ja huoltotyö siten valmis. Paneelissa oli kuitenkin nyt uudessa paikassa sinertäviä täpliä eli vika ei korjautunut.Kirjataan tänne myös oma kokemus ko. firmasta TV:n huollon aikataulun suhteen.
20.12.2020 Havaittu paneelissa vikaa ja selvitetty asiaa sen verran, ettei ole softavika.
21.12.2020 Ilmoitus ongelmasta myyjäliikkeeseen ja sieltä ohjaus Elcaren suuntaan.
22.12.2020 Elcarella huoltotyö rekisteröity.
28.12.2020 Kuljetuslaatikko TV:lle saapuu.
29.12.2020 TV luovutettu kuljetukseen Postille.
5.1.2021 Tiedusteltu huollon tilannetta. Ei näy vielä päivitystä huoltoportaalissa.
11.1.2021 Tiedusteltu uudestaan huollon tilannetta. Ei näy vieläkään päivitystä huoltoportaalissa.
Kysytään loppuviikosta uudelleen huollon tilannetta. Ei tätä nyt vielä voi kovin nopeaksi kehua...
Kyllähän myyjäliikkeellä on oikeus lähettää tuotteesi mihin vaan ulkopuolisele taholle korjaukseen. Olisi aika epärealistista olettaa, että myyjäliikkeillä olisi omat korjaajat.Nyt kysynkin, että voiko myyjäliike siirtää takuuasioiden hoidon ulkopuoliselle taholle ja "pestä kätensä" asiasta?
20.1.2021 Eilen TV saapui huollosta kotiin. Huollon mukaan vika on korjattu ja huoltotyö siten valmis. Paneelissa oli kuitenkin nyt uudessa paikassa sinertäviä täpliä eli vika ei korjautunut.
21.1.2021 Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen (Gigantti) ja he ilmoittivat, että tässä tapauksessa Elcare hoitaa takuuhuollon kokonaan. TV:ssä on Gigantin myymä 5v jatkotakuu ja laite on 3v vanha, joten valmistajan takuu on jo päättynyt.
Nyt kysynkin, että voiko myyjäliike siirtää takuuasioiden hoidon ulkopuoliselle taholle ja "pestä kätensä" asiasta?
Myyjä vastaa myymistään laitteista. Ihan sama kuka sen korjaa, mutta myyjä on edelleen se "päävastuullinen".Kyllähän myyjäliikkeellä on oikeus lähettää tuotteesi mihin vaan ulkopuolisele taholle korjaukseen. Olisi aika epärealistista olettaa, että myyjäliikkeillä olisi omat korjaajat.
Jos laite ei korjaannu 3 korjauskerran aikana, silloin voit vaatia myyjäliikkeeltä rahallista korvausta tai uutta vastaavaa tilalle.
Yllättävän huonoa palvelua Gigantin asiakaspalvelusta, kun puhelimessa väitettiin kiven kovaa, että takuuhuollon asiat käsitellään vain Elcaren kautta tässä tapauksessa. Vasta, kun asiakaspalveluun laittoi viestiä ja selvästi artikuloi vastuuasiat, niin soittivat takaisin ja lupasit hoitaa asiat Elcaren suuntaan. Nyt odotellaan kauanko menee, että saavat TV:n uusintakierrokselle ja toivottavasti korjatuksi.Myyjä vastaa myymistään laitteista. Ihan sama kuka sen korjaa, mutta myyjä on edelleen se "päävastuullinen".
Saavat kyllä ohjata soittamaan sinne Elcareen, mutta kun asiakkaan ei ole pakko. Gigantin vastuulla on hoitaa laite asiakkaalta ja takaisin asiakkaalle, ilman kuluja takuukorjauksesta.
Tavaran kauppa: Virhevastuu ja takuu | Kuluttajaliitto
kuvien perusteella on mahdoton sanoa onko näytössä huoltoa vaativa vika ja kuuluuko vika takuuseen vai ei. Voit toki lähettää laitteen huoltoon tarkastettavaksi, jossa huoltotiimi laitteen nähtyään pystyy sanomaan onko vika takuuseen kuuluva vai ei.
..
Mikäli huollossa todetaan takuun ulkopuolinen vika veloitetaan laitteen tutkimisesta aina vähintään tarkistusmaksu kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan, hinnasto löytyy Elcare Nordicin verkkosivuilta Elcare Nordic » Hinnasto.
Offtopic:; Miksi laitat noi lainaukset kuvina/kuvankaappauksina? Sitä varten on ihan nuo lainaus/vastaa -namiskat.
Raportteja voidaan kirjoitella 3,men promillen kännissä.
Vedet valuu muuntajan / piuhojen päälle.
Niin tosta on hyvät mahdollisuudet saada kunnon sähköiskut.
Tuskin on tehty yhtään mitään,perinteistä valohoitoa annettu firman mallin mukaisesti.
No niin kahvinkeitin haettu toiselta huoltoreissulta ja eihän se kuntoon tullut.
Nyt venttiili vaihdettu, hieman arveluttaa onko väärästä mallista, koska vuotaa kylmät vedet suoraan koneen alle. Sähköiskun vaara, koska taitaa tulla tuolta oletetun muuntajan puolelta?
Raportin mukaan taas testit ajettu ok! Kone yhtä paskainen kuin ennenkin joten linja jatkuu
Mikä juttu tää on, että lainaukset on kuvana ja vielä eri fontilla?
Raportteja voidaan kirjoitella 3,men promillen kännissä.
Vedet valuu muuntajan / piuhojen päälle.
Niin tosta on hyvät mahdollisuudet saada kunnon sähköiskut.
Tuskin on tehty yhtään mitään,perinteistä valohoitoa annettu firman mallin mukaisesti.
Älä laita lainauksia kuvina, vaan käytä foorumin vastaa/lainaa-toimintoa. Kiitos.
Raportteja voidaan kirjoitella 3,men promillen kännissä.
Vedet valuu muuntajan / piuhojen päälle.
Niin tosta on hyvät mahdollisuudet saada kunnon sähköiskut.
Tuskin on tehty yhtään mitään,perinteistä valohoitoa annettu firman mallin mukaisesti.
Ongelmana vain on se että huoltosoppareita et sitten saa miltään valmistajalta kun eräs firma on käytännössä monopolisoinut virallisen huollon.No niin kauppa purettu ja uusi laite tilattu. Valinta ei kohdistunut Phillips tuotemerkkiin. Ilmeisesti se Puolen vuoden Phillips sanonta on nykyään lähempänä kuukautta tai kahta.
Olen kyllä monena iltana miettinyt oman huoltoliikkeen perustamista, ei vaadi kokemusta, eikä taitoa.
Paremminkin olet tahallisen kiusaamisen, vittuilun ja tosielämän trollauksen kohteena. Kyllä sieltä joku paketti vielä tulee. "Vaihtolaite" saattaa olla toisen asiakkaan vielä huonokuntoisempi, jonka yli ovat vitsillä ajaneet trukilla.Tulee melkein mieleen, että olenko joutunut älykkään huijauksen kohteeksi?
Tänään 8.2. TV tuli kuntoon, kun paikallisen huoltoliikkeen asentaja tuli käymään kotikäynnille ja vaihtoi rikkinäisen paneelin ehjään vajaaseen puoleen tuntiin. Kokonaiskesto takuuhuollolle oli siis puolitoista kuukautta ja kaksi korjauskertaa, joista toinen tuotti tulosta.Ilmeisesti näillä liikkeillä on hieman tulkintaeroja sen suhteen, että miten tulkitaan ajanmääre viipymättä. Olen ymmärtänyt, että laitteen huollon epäonnistuessa ensisijainen vaihtoehto on aina virheen korjaus eli tässä tapauksessa huolto uudelleen ja ajanmääre huollon suorittamiselle on viipymättä. Tässä on mennyt pian kaksi viikkoa, kun laite saapui viallisena huollosta, eikä asia ole edennyt niin Gigantin kuin Elcaren suunnalta mihinkään. Viimeksi, kun kysyin Gigantin asiakaspalvelusta asiaa, lupasivat selvittää tilannetta ja mahdollisuutta käyttää paikallista huoltoa.
Pitänee muistaa antaa palautetta molemmille toimijoille jahka tämä episodi saadaan joskus päätökseen.