• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Eduskuntavaalit 2019

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Sanoisin että ehkä vähän munaa ja kanaa. Persut ja persujen kannatus (2011, 2015 ja
ennennäkemätön äänivyöry 2019 :cigar:
) aiheuttaa Rennietä valmistavan Bayerin osakkeen kovaa kurssinousua ja tämä toki ruokkii vastapuolta eli persuja heittämään bensaa liekkeihin entistä enemmän. Ei se me vastaan kaikki muu ole tyhjiössä syntynyt vaan vuosikausia (nyt sitä mielestäni ei enää ole erityisemmin) jatkunut median parku persuista on sitä ruokkinut ansiokkaasti. 2011 oli näitä äänekkäästi suomesta kovasti pois muuttavia luusereita (toki 2015 myös) esillä niin mediassa kuin somessakin, somehan tässä on entistä isompaa roolia ottanut jossa vastakkainasettelua on hyvä paisuttaa. Media tässä toki on alullesaattajana ollut niin vähän turha esittää mitään kauhisteluja ilmapiirin huonontumisena tai toimittajien halveksunnasta yleensäkin. Halla-ahoa vastaan käyty ristiretki asiaa myös auttanut uskoakseni erittäin paljon. Voisi sanoa että äänekkäät jeesustelijat ja persut yleisesti tässä toisiaan ovat viime vuodet ruokkineet, mediaa on mielestäni jo aika väsynyttä enää syytellä mistään persuvihoista. Persuja ei mielestäni kohdella yhtään sen epäreilummin mediassa kuin muitakaan puolueita. J Ha puolestaan jauhottanut vuosien saatossa jokaisen joka yrittänyt lässyttää ja enää siihen ei enää joko "maalituksen pelossa" viitsitä tai ovat ymmärtäneet Mestarin viisauden eivätkä enää liikaa viitsi kyseenalaistaa,
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 349
Tää on nyt vähän sama perustelu, kuin joku Alkon neuvova myyjä. Harvemmin multa on mitään kyselty apteekissa, jos haen jotain peruskipulääkkeitä tai vastaavaa.
Toki, mutta ainakaan itse en ole aina suoraan varma, että mitä kannattaisi ostaa, jos on tietty vaiva. Apteekissa osataan neuvoa sen sijaan, että joutuisin itse viettämään 5-10 minuuttia hyllyjen välissä paketteja lukien ja pähkäillen, että mikä olisi sopiva tuote. Olen jopa joskus lähtenyt apteekista tyhjin käsin, kun farmaseutti sanoi, ettei kannata omassa tilanteessani ostaa tiettyä tuotetta.

Rinnastus Alkon myyjään on aika naurettavaa, koska siinä kyse on makuasioista, eikä alkoholimyyjän suosituksilla voi perustella Alkon monopolia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 020
Toki, mutta ainakaan itse en ole aina suoraan varma, että mitä kannattaisi ostaa, jos on tietty vaiva. Apteekissa osataan neuvoa sen sijaan, että joutuisin itse viettämään 5-10 minuuttia hyllyjen välissä paketteja lukien ja pähkäillen, että mikä olisi sopiva tuote. Olen jopa joskus lähtenyt apteekista tyhjin käsin, kun farmaseutti sanoi, ettei kannata omassa tilanteessani ostaa tiettyä tuotetta.

Rinnastus Alkon myyjään on aika naurettavaa, koska siinä kyse on makuasioista, eikä alkoholimyyjän suosituksilla voi perustella Alkon monopolia.
Kyllähän tuon muutoksen jälkeenkin ne buranat voi silti ostaa apteekistakin. Tuskin ne mihinkään sieltäkään katoaisivat. Voivat sitten vaikka laittaa sen asiantuntemuksen katteeseen.

P.S. Oon varmaan vängännyt netissä liian kauan, kun oon kuullut tuonkin perusteen Alkon olemassaololle :D
 
  • Tykkää
Reactions: hmb

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Toki, mutta ainakaan itse en ole aina suoraan varma, että mitä kannattaisi ostaa, jos on tietty vaiva. Apteekissa osataan neuvoa sen sijaan, että joutuisin itse viettämään 5-10 minuuttia hyllyjen välissä paketteja lukien ja pähkäillen, että mikä olisi sopiva tuote. Olen jopa joskus lähtenyt apteekista tyhjin käsin, kun farmaseutti sanoi, ettei kannata omassa tilanteessani ostaa tiettyä tuotetta.

Rinnastus Alkon myyjään on aika naurettavaa, koska siinä kyse on makuasioista, eikä alkoholimyyjän suosituksilla voi perustella Alkon monopolia.
Jos mennään tuolle linjalle, niin millä pätevyydellä joku farmaseutti hoitaa lääkärin työtä ja neuvoo vaivaan hoitoa?

Itse en ole koskaan tarvinnut apteekista muuta apua kuin että mistä tämä tuote löytyy. Tiedot mitä tarvitaan, on hommattu ihan muuta kautta. Eikä ikinä apteekissa ole kyseenalaistettu mun ostoksiani tyyliin, että aika paljon kipulääkkeitä kai tiedät, että tätä annosta ei saisi ylittää.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 349
Itse en ole koskaan tarvinnut apteekista muuta apua kuin että mistä tämä tuote löytyy. Tiedot mitä tarvitaan, on hommattu ihan muuta kautta. Eikä ikinä apteekissa ole kyseenalaistettu mun ostoksiani tyyliin, että aika paljon kipulääkkeitä kai tiedät, että tätä annosta ei saisi ylittää.
Tämän ketjun perusteella apteekista ei tarvitse ostaa muuta kuin Buranaa. Itse olen kyllä nähnyt siellä muitakin tuotteita.

Tuossa omassa tapauksessani oli kyse rautavalmisteista, joita ei kuulemma kannata alkaa napsia, jos tutkimuksissa ei ole todettu anemiaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 958
Sääntö numero yksi, jos ja kun kritisoi uhriutujia, ei kannata itse esittää sellaista, aina kun on mahdollista.

Toki persuja lehdistö ja media kohtelee huonommin kuin muita puolueita, se on selkeästi havaittava asia. Tosin homma on selkeästi mennyt parempaan suuntaan.
Kun vaikka katsoo vuoden 2009 perssiklubin jossa oli ruben,saska,leif ja hallis ja vertaa sitä nykypäivään, on ero huomattava.
Mutta koska persujen yksi selkeä toimitaperiaate on kritisoida safe space uhriutujia, ei itsensä uhriuttaminen vaan näytä hyvältä.
Epäasiallisesta käyttäytymisesta tulee toki mainita, mutta asioiden paisuttelu, tippasilmässä valittamenen jne. ei vaan anna toimi kun esiinnytään sananvapauden ja muiden vapauksien puolestapuhujana.
Jussi näyttää ymmärtävän tämän, hän kommentoi (usein ivallisesti) ja kun asia on käsitelty, hän antaa sen olla, keskittyen asiansa esittämiseen. Tästä propsit.
Media ja lehdistö ei hiljene sillä että jatkuvasti itketään, päinvastoin, se kaivaa kaikki mahdolliset pienetkin paskat, vain siksi että koska persut itkevät, asia tulee näkyväksi ja on puheenaiheena pidempään.
Suomessa ei tykätä itkijöistä, jatkuva loukkaantuminen nähdään heikkoutena, näin se vain on. Puolensa toki pitää pitää, sitä arvostetaan.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tämän ketjun perusteella apteekista ei tarvitse ostaa muuta kuin Buranaa. Itse olen kyllä nähnyt siellä muitakin tuotteita.

Tuossa omassa tapauksessani oli kyse rautavalmisteista, joita ei kuulemma kannata alkaa napsia, jos tutkimuksissa ei ole todettu anemiaa.
Niin, Suomessa tuo virallinen lääketiede tuntuu olevan joissain asioissa sen verran vanhanaikainen, että jos on kaikenlaisia vaivoja, niin apua pitää osata etsia muualta kuin lähimmästä terveyskeskuksesta.

Käsittääkseni rautavarannon vähyys ei näy jossain perinteisessä verikokeessa ja kaiketikin virallisesti se on ihan huuhaata. Virallinen tarkoittaa tässä yhteydessä terveyskeskuksia ja sairaaloita. Yksityisiltä saa kyllä tutkimuspaketit.

Todellakin, ensin kannattaisi löytää se lääkäri, joka asiasta jotain tietää ja maksaa ne tutkimukset. Tilaa korjataan kaiketikin sen verran rajusti, että joku satunnainen eka käsiin osunut rautavalmiste ei auta yhtään.

Vaikkapa tässä Mehiläisen tiedote.
Raudanpuute ja ferritiini | Mehiläinen
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
Yleistä pohdintaa taas vaihteeksi:

Keskustelu kiihtyy yhä pelokkaampaan suuntaan kun ensimmäinen äänestyspäivä lähenee. Minusta poliittisista mielipiteistä on mukava keskustella kasvotusten, mutta netissä en itse edes yritä. Kasvotustenkin henkilöstä riippuen se on hankalaa ja kannattaa välttää, mikä tuo esille sen miksi emme edelleenkään pysty keskustelemaan aiheesta syvällisemmin. Tämä ei tosin haittaa minua kunhan riitelyltä ja sorsimiselta vältytään.

Tässä yksi tuttuni sanoi mielestäni osuvasti että kaikkien puolueiden päämärät toteutuessaan saman aikaisesti tarkottaisi sitä, että eläisimme paratiisissa. Voihan sitä olla joku terroristipuoluekin olemassa, mutta pääsääntöisesti jokainen puolue ajaa kansan ja maan etua, tavoitteena sama lopputulos kuin muillakin, eli hyvinvointi, erona tapa tai menettely päästäkseen tähän lopputulokseen.

Kyseinen asettelu tulee aina vastaan kaikessa. Ihmiset haluavat lopulta samoja asioita, yleensä hyviä ja hyödyllisiä, mutta he lähtevät niitä hakemaan eri kautta. Lähestymistapa on ainoastaan eri ja siitä on hyvä keskustella ennen päätösten tekoa. Rahaa ja muita varoja kun on rajallisesti, niin joudutaan valitsemaan rajatumpi tie, mutta kukaan ei tahdo mitään ikävää lopputulosta.

Joka kerta hämmentää alkukantainen pelko siitä mitä tapahtuu jos omaa puoluetta ei äänestetä. Tilannehan ei ole nyt eikä koskaan ollut kansanvallassa se, että mikään puolue syöksisi maan kumoon, ainakaan tarkoituksella. Kuullessani kenen tahansa poliittisen näkökannan, yritän aina ymmärtää mitä kautta hän on lopputulokseen tullut ja koitan samaistua hänen ajattelutapaansa. Se on mielestäni mielenkiintoista ja hauskaa keskustelua missä oppii niin ihmisistä kuin keinoista.

Toisinaan sitten tulee vastaan henkilö jonka kanssa jostain syystä mainitaan pari sanaa politiikasta vaikka vasten tahtoisesti ja usein keskustelu alkaa todella ei rakentavalla tavalla, esimerkiksi luettelona puolueista mitä ei saa äänestää tai muuten on päästään sekaisin. Lisäksi tulee tietysti solvaukset tietyistä politikoista, nykyisen tai edeltävän hallituksen lynkkaus, vitsi jostakin puolueesta miten se epäonnistuisi vallassa ollessaan ja miten heillä on se perinteinen salainen tavoite tehdä jotain todella mittavaa harmia kansalle vain pelkän vahingon tähden. Tällainen on aivan arvotonta ja sivistymätöntä keskustelua jos minulta kysytään, jota on kohdannut varmaan kaikki.

Toivon mukaan, oli sitten tuleva hallitus millainen tahansa, ainakin politikot osaavat keskustella rakentavasti ja kuunnella ensin. Minua hieman harmitti kun tässä yksi SPD:n edustaja kotikunnassani tuumasikin minulle, että kuntahallituksessakin kaivattaisiin ns. kristillistä järjestystä enemmän, eli keskustelu on ilmeisimmin ollut hyökkäävää ja asiatonta, aivan kuten välillä tällä Tekin palstalla. On mielestäni omituista miten päätöksiä tehdessä niin monesta pelko saa otteen. En tiedä onko siinä ajatus taustalla siitä ettei oma etu toteudu, kun minulle sillä ei taas ole niin suurta väliä, sillä näen pysyväni hengissä ja terveenä tässä maassa oli lopullinen hallitus mikä tahansa. Ei mikään puolue kuitenkaan pohjimmiltaan niin erilainen toisesta ole että he jotain kaaosta viljelisivät.

Koittakaa siis nyt hieman rauhoittua vaalien ajaksi ja antakaa ihmisten tehdä äänestyksensä rauhassa. Minulle sopii aina kuulla jotain hyvää jostain puolueesta, mutta puolueiden lyttääminen, sekä keskustelijoiden ja politikkojen haukkuminen ei tuo pisteitä ollenkaan. Kannattaa jo keskustellessa ja äänestäessä hyväksyä se, ettei oma unelmalopputulos tule toteutumaan, mutta lähelle voidaan päästä jos hyvä tuuri käy. Äänestys ja päättäminen on mielekästä silloin kun ei hakkaa omaa kantaansa kallioon ja taistele sen puolesta kääntäen selän kaikelle muulle.

...

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mikä on IOtechin äänestys jakauma. Olisko äänestykselle aihetta?
Tee ihmeessä tuollainen ketju missä voi valita vaihtoehtonsa, toki täysin nimettömänä. Kannattaa ottaa pienimmätkin puolueet mukaan jos mahdollista.

MUOK. Korjasin sanojen asettelua.
 
Viimeksi muokattu:

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Laitas nyt kuule vähän esimerkkejä.
Persukannattajia on joo asiallisiakin, mutta ne asiallisetkin pystyy myöntämään, että siinä puolueessa on jopa ehdokkaina aikamoista porukkaa. Kyllä täälläkin on aika usein kovat defenssit päällä, jos persuja menee arvostelemaan. Sitten on useasti persuvihaaja tai kannattaa lasten raiskaamista.

E: Minkä muun puolueen arvostelemisesta saa samanlaista palautetta? ;)
Mitä muuta puoluetta arvostellaan samalla lailla ja laajuudella? Ei mitään.

Minkä muun puolueen arvostelemista ei saa arvostella ja antaa palautetta? Ei minkään.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Apteekissa on joku neuvomassa niiden reseptivapaiden lääkkeiden valinnassa. Marketissa ei.
Ja apteekissakin voi olla ottamatta mitään neuvoja. Eli mitään pakkoa neuvonnassa ei ole, joten argumenttisi on tyhjänpäiväinen.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mikä on IOtechin äänestys jakauma. Olisko äänestykselle aihetta?
Mutulla heittäisin että kok/ps radikaalisti suurimmat. Vaikea uskoa että demari/keskusta olisi kovin suuressa huudossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 020
Mitä muuta puoluetta arvostellaan samalla lailla ja laajuudella? Ei mitään.
Tai sitten vaan perukannattajilla on tämä kuva. Aika sekopäistä väittää, ettei esim. joku kepu olisi saanut kuraa niskaansa tämän hallituskauden aikana. Täällä nyt ei kuitenkaan ole oikein kukaan valkoisena ritarina puolustamassa jokaista kepulaisen aivopierua ja selittelemässä sitä paremmin päin.

Mun pointti on, että osalla persukannattajilla (huom! not all) on vähän sama meininki, kun pahimmilla Applen fanipojilla, kun on ihan pakko puolustaa sitä omaa "joukkuetta" joka tilanteessa :)
 
Liittynyt
21.01.2018
Viestejä
500
Mutulla heittäisin että kok/ps radikaalisti suurimmat. Vaikea uskoa että demari/keskusta olisi kovin suuressa huudossa.
Veikkaisin, että nukkuvien puolue saisi todella paljon enemmän ääniä kuin mikään muu puolue. Jos siis mennään sillä tavalla, että jokaisella käyttäjällä on yksi ääni ja äänestämättä jättäminen menee nukkuvien puolueelle.

Kakkosena sitten kokoomus tai perussuomalaiset.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 031
Onko puoluetta, jotka kannattaa pakolaislakien järkeistämistä, eutanasian laillistamista, kannabiksen laillistamista (huumelakien järkeistämistä), kaivoslakien järkeistämistä?

Siinä on sellasiat asiat mitä haluun seuraavalta(kin) eduskunnalta ajettavan.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mun pointti on, että osalla persukannattajilla (huom! not all) on vähän sama meininki, kun pahimmilla Applen fanipojilla, kun on ihan pakko puolustaa sitä omaa "joukkuetta" joka tilanteessa :)
Tuollaisia "mun puolue" tyyppejä on yllättävän paljon, vaikka eivät edes kuulu puolueeseen tai sinänsä hyödy sen menestyksestä tippaakaan.

Itse voin todeta, että Persut menee luiskaan heti, kun pettävät kaiken mitä ovat väittäneet ajavansa. Eli jos muut puolueet pystyvät pitämään persut ikuisesti oppositiossa ja persujen ajamat asiat pysyvät samoina, niin ei ole mitään mahdollisuutta, että lopettaisin niiden kannattamisen.

Eli ainoa tapa saada vaikka mut muuttamaan mieleni persuista, on ottaa ne hallitukseen tekemään huonoja ja vielä huonompia päätöksiä.
Toki siinä on riski, että Halla-aho tekee Salvinit ja tuplaa kannatuksensa.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Tuo polttomoottoriautojen myynnin kiellon vastustaminen (Sekä maltillinen ilmastolinja muutenkin) tulee tuomaan aivan helvetisti äänestäjiä perussuomalaisille. Sen verran tässä maassa on autoilijoita ja tavallisia ihmisiä joille se auto on välttämätön asia ja ovat selailleet sähköautojen hintoja ja eivät halua laskea sen varaan että ne hinnat mahdollisesti voivat tippua joskus siedettävälle tasolle.
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tuo polttomoottoriautojen myynnin kiellon vastustaminen (Sekä maltillinen ilmastolinja muutenkin) tulee tuomaan aivan helvetisti äänestäjiä perussuomalaisille. Sen verran tässä maassa on autoilijoita ja tavallisia ihmisiä joille se auto on välttämätön asia ja ovat selaillee sähköautojen hintoja ja eivät halua laskea sen varaan että ne hinnat mahdollisesti voivat tippua siedettävälle tasolle.
Itse veikkaan, että suurin osa luottaa noiden olevan tyhjää puhetta eivätkä välitä siitä.

Se raivo realisoituu vasta sitten, jos nuo ihan oikeasti alkavat tekemään lakeja asiaan liittyen. Silloin seuraavissa vaaleissa voi varmasti tulla menestystä sille, joka lupaa perua kiellot.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 597
Tuo polttomoottoriautojen myynnin kiellon vastustaminen (Sekä maltillinen ilmastolinja muutenkin) tulee tuomaan aivan helvetisti äänestäjiä perussuomalaisille. Sen verran tässä maassa on autoilijoita ja tavallisia ihmisiä joille se auto on välttämätön asia ja ovat selaillee sähköautojen hintoja ja eivät halua laskea sen varaan että ne hinnat mahdollisesti voivat tippua siedettävälle tasolle.
Itse äänestän myös Persujen ilmastopolitiikan takia heitä. Ennen olen ollut lähes henkeen ja vereen kokkare, mutta heidän ulostulemisensa vaalien alla ovat olleet selvää äänestäjien kosintaa.. Persujen ilmastopolitiikka on fiksua, maltillista. Suomi on jo nyt ollut vuodesta toiseen se EU-maa, joka vähentää vuosittain päästöjä enemmän kuin muut. Meillä menee hyvin. Se vihreä politiikka, että Suomen pitää olla heti *naps* päästötön, murentaa tämän valtion. Metsäteollisuus elää siinä kilpailukyvyn kintaalla Suomessa. Niinkuin UPM:n TJ sanoi: Suomi tarvitsee metsäteollisuutta, mutta metsäteollisuus ei tarvitse Suomea. Ajamme äkkiä teollisuuden pois täältä. Tekee hallaa Suomen taloudelle, mutta tekee myös hallaa maailman ilmastolle. Yritykset toimivat pääasiassa eri maissa paikallisten päästörajoitusten ja lakien mukaan. Todennäköisesti Suomesta siirtyvä tehdas saastuttaisi enemmän jossain kehitysmaassa.

Lisäksi sähköautohössötys; sähköauton valmistus saastuttaa enemmän kuin bensiiniauton valmistus. Ja jos nyt ajelen uudella bensiiniautolla seuraavat 10 vuotta, niin olen aiheuttanut vähemmän päästöjä, mitä uudella sähköautolla olisin aiheuttanut. Nopean aikataulun siirto sähköautoihin vain vaikuttaa negatiivisesti ilmastoon. Sähköautolla pitää kuitenkin ajaa se 70-100tkm ennenkuin se päästöt jäävät pienemmiksi kuin bensiiniautossa. Järkevämpi luvata nyt vielä pitkälle halpaa ajamista polttomoottoriautoilla, jotta voidaan ajaa "vanhat" koslat loppuun. Oikea ilmastoteko. Toki sähköautoiluun siirrytään aikanaan, mutta Suomessa tulee ratkaista vielä monta asiaa ennen sitä, kuten kerrostaloasukkaiden latausmahdollisuudet. Meillä oli vaikea saada jo taloyhtiön kokouksessa perusremontti läpi, jolle tuli hintaa noin 50€/neliö. Eli muutamista tonneista puhuttiin, ja siihenkin haluttiin melkein kymmenen vuoden lainaa... Voin kuvitella vain mitä sitten kun sähköliittymät pitää uusia, kun sähköautot yleistyvät. Sähköremontti on tehty 10 vuotta sitten tähän ja peruslataus voisi olla helposti toteutettavissa, mutta itse toivon pikalatauksen mahdollisuutta päivystysluonteisen työnkin takia (pitää välillä lähteä kesken yönkin liikenteeseen)..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 758
Mun pointti on, että osalla persukannattajilla (huom! not all) on vähän sama meininki, kun pahimmilla Applen fanipojilla, kun on ihan pakko puolustaa sitä omaa "joukkuetta" joka tilanteessa :)
Olisiko ihan siinä että PS on varmasti yliedustettuna forumilla suhteessa oikeaan kannatusmäärään. Persujen kannatus on forumille juurtunut, jolloin sekaan mahtuu näitä sokeasti persuja kannattavia. Mene vaikka vauva.fi niin varmasti löydät vihervasemmistoa sokeasti puolustavia yhtälailla.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 153
Olisiko ihan siinä että PS on varmasti yliedustettuna forumilla suhteessa oikeaan kannatusmäärään. Persujen kannatus on forumille juurtunut, jolloin sekaan mahtuu näitä sokeasti persuja kannattavia. Mene vaikka vauva.fi niin varmasti löydät vihervasemmistoa sokeasti puolustavia yhtälailla.
Politiikkaosastolla, mutta entä yleisesti foorumilla?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 663
Lisäksi sähköautohössötys; sähköauton valmistus saastuttaa enemmän kuin bensiiniauton valmistus. Ja jos nyt ajelen uudella bensiiniautolla seuraavat 10 vuotta, niin olen aiheuttanut vähemmän päästöjä, mitä uudella sähköautolla olisin aiheuttanut. Nopean aikataulun siirto sähköautoihin vain vaikuttaa negatiivisesti ilmastoon. Sähköautolla pitää kuitenkin ajaa se 70-100tkm ennenkuin se päästöt jäävät pienemmiksi kuin bensiiniautossa. Järkevämpi luvata nyt vielä pitkälle halpaa ajamista polttomoottoriautoilla, jotta voidaan ajaa "vanhat" koslat loppuun. Oikea ilmastoteko. Toki sähköautoiluun siirrytään aikanaan, mutta Suomessa tulee ratkaista vielä monta asiaa ennen sitä, kuten kerrostaloasukkaiden latausmahdollisuudet. Meillä oli vaikea saada jo taloyhtiön kokouksessa perusremontti läpi, jolle tuli hintaa noin 50€/neliö. Eli muutamista tonneista puhuttiin, ja siihenkin haluttiin melkein kymmenen vuoden lainaa... Voin kuvitella vain mitä sitten kun sähköliittymät pitää uusia, kun sähköautot yleistyvät. Sähköremontti on tehty 10 vuotta sitten tähän ja peruslataus voisi olla helposti toteutettavissa, mutta itse toivon pikalatauksen mahdollisuutta päivystysluonteisen työnkin takia (pitää välillä lähteä kesken yönkin liikenteeseen)..
Ja kerta Suomessa ajetaan autoilla varmaan helposti päälle 250000 tkm ennen romutusta niin sähköautot ovat jo nykyisellään ilmastoteko. Keskimääräisillä suomalaisilla ajokilometreillä tuo 70tkm raja saavutetaan noin neljässä vuodessa. Lisäksi kukaan ei ole kieltämässä polttomoottoriautoja nyt vaan ehkä vuonna 2030.
Se että asetetaanko jotain konkreettista vuosilukua yli 10 vuoden päähän vai ei on mielestäni vähän turha argumentti ylipäätänsä. Todennäköisesti tuossa vaiheessa ollaan muutenkin pisteessä että tarjolla on hyvin pitkälle vain sähköautoja joten joku tarkka raja on tuskin tarpeellinen. Mutta tuo raja voisi motivoida väkeä korjaamaan juurikin nuo infran ongelmat jotka ovat suuri este sähköautoille (esim. itse varmaan hommaisin seuraavaksi täyssähkön jossei se vaatisi myös kämpän vaihtoa). Kuitenkin tärkeämpää olisi keksiä keinoja vahvistaa tuota sähköautoilun infraa ja sitten autojen myyntiä esim. verohelpotuksin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 020
Olisiko ihan siinä että PS on varmasti yliedustettuna forumilla suhteessa oikeaan kannatusmäärään. Persujen kannatus on forumille juurtunut, jolloin sekaan mahtuu näitä sokeasti persuja kannattavia. Mene vaikka vauva.fi niin varmasti löydät vihervasemmistoa sokeasti puolustavia yhtälailla.
Joo tarkoitinkin lähinnä tällä foorumilla, kun on tuo kannatusjakauma kallellaan sinne persujen suuntaan. En tiedä vauva-foorumista, mutta varmasti jossain esim. vegaanifoorumilla vinouma on erilainen ja siellä on sitten se oma vastaava faniporukkansa :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 758
Joo tarkoitinkin lähinnä tällä foorumilla, kun on tuo kannatusjakauma kallellaan sinne persujen suuntaan. En tiedä vauva-foorumista, mutta varmasti jossain esim. vegaanifoorumilla vinouma on erilainen ja siellä on sitten se oma vastaava faniporukkansa :)
Ja mun pointti oli siinä että kun otanta on tarpeeksi suuri, niin sekaan mahtuu niitä fanaattisempiakin tapauksia. Yhtä lailla kaikilla on kuitenkin ääni ja oikeus ilmaista mielipiteensä (en siis väitä että haluat rajoittaa tätä! Toim.huom.)

edit: Olisi pitänyt lainata koko alkuperäistä viestiäsi, niin sopisi vastaukseni paremmin asiayhteyteen. Pahoitteluni.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Onko puoluetta, jotka kannattaa pakolaislakien järkeistämistä, eutanasian laillistamista, kannabiksen laillistamista (huumelakien järkeistämistä), kaivoslakien järkeistämistä?

Siinä on sellasiat asiat mitä haluun seuraavalta(kin) eduskunnalta ajettavan.
On. Piraattipuolue ajaa tuota kaikkea.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Eikös tuota saisi tehty ihan foorumille, niin ei pääse äänestämään kahteen kertaan?
Ei tuossakaan pitäisi päästä. En ainakaan itse saanut kun testasin ja valitsin asetuksista IP blockin.

Edit. siis jos kommentoit minun tekemää galluppia etkä kaiserin pollia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 556
Orpo on kyllä käsittämättömän täynnä paskaa. Jännä saarnaava asenne kaikkeen mahdolliseen.

Miten ihmeessä Kokoomuksesta ei löydy hyvää puheenjohtajaa?
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Tuollainen äänestämishomma pitäisi melkein olla oma ketju, ei välttämättä toisaalta kiinnitetty kun niitä ei kukaan lue. Silloinkin alleviivata äänestäjien määrää että jos se on muutamia kymmeniä niin yhtä tyhjän kanssa.

Sinänsä ihan mielenkiintoinen kuriositeetti toki.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 231
Halla-aho tuntuu saavan vähiten puheaikaa MTV:n Pääministeritentissä.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Missäs ovat kommunistit listalla?
En jaksanut avata listaa jokaisesta rekisteröidystä puolueesta. Tossa on kyllä kaikki joilla on edes teoreettinen mahdollisuus saada edustaja läpi. Vaalivalvojaisissakin laitetaan noin alle 2% puolueet kategoriaan "muut"

Ei tuossakaan pitäisi päästä. En ainakaan itse saanut kun testasin ja valitsin asetuksista IP blockin.

Edit. siis jos kommentoit minun tekemää galluppia etkä kaiserin pollia.
Ip duplicate check ja captcha ovat päällä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 181
"Ilmastomuutos on globalistien keino saada ihmisiä totalitarismiin"
- Marco 2019

Vittu tää on hyvää viihdettä :D
Pienpuoluetentti on aina parhautta.



(Ylläpito varmaan ymmärtää huumoria tässä asiassa ja ei tule penalttia pelkästään hauskan kuvan postaamisesta.)
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 053
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 181
[Offtopic]
Eipätuo nyt hauskuudessakaan vedä vertoja esim. tälle: https://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?t=442688

[/Offtopic]

Ehkä voidaan pitää ketju edes jossain määrin asiallisena ja jättää nää "hauskat kuvat" postaamatta.
Sori jos meni tunteisiin. Tarkoitus ei ollut loukata ehdokasta/puoluettasi eikä pilata asiallista keskustelua. Pienpuoluetentti vaan perinteisesti naurattaa niin paljon että unohtaa vakavan ja asiallisen nettikeskustelun idean. Ajatushautomo PiF:llä myös huumori selkeästi kukkinut, ja myönnetään että tuo hieman hymyilytti itseänikin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 336

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Se ei todellakaan pidä paikkaansa vaikka persujen kannattajat niin tykkäävät sanoa. Kertoo enemmän persujen kannattajista ja osaltaan aiheuttaa sen, että PS nähdään negatiivisena.
Kuten vihervasemmistolaisten jankkaus persuista maahanmuuttovastaisina tai maahanmuuton vastustajina ja varsinkin rasisteina kertoo enemmän heistä kuin persuista ja osaltaan aiheuttaa sen, että vihervasemmisto nähdään negatiivisena. Tässä se ironia vähän niin kuin olikin.

Omalta osaltani myös Huhtasaaren ja Hakkaraisen kaltaiset näkyvät johtohahmot painavat PS imagoa alas.
En osaa sanoa näiden ehdokkaiden kokonaisvaikutusta persujen imagoon, mutta henk. koht. olen samaa mieltä. Hakkarainen ei kyllä käsittääkseni ole mikään johtohahmo vaan ainoastaan median keppihevonen ja "onnenpotku" PS uutisoinnissa. Mitä taas Hakkaraiseen ja Huhtasaareen tulee niin voi olla että sisäisiä riitoja tulee jatkossa Halla-Ahon ja muiden kanssa. Ennen vaaleja ei ole kuitenkaan mitään järkeä alkaa sisäisiin taisteluihin.

Tuntuu myös perin erikoiselta kuinka jatkuvasti jaksetaan muistuttaa kuinka kyseessä on ainoastaan puolueen valinta eikä henkilövaalit, mutta persujen kohdalla itse puolueen linja tuntuu olevan toissijainen niin kuin myös suurin osa persujen ehdokkaista ja homma fokusoituu puheenjohtajan lisäksi käytännössä kahteen mediassa perseileeseen kansanedustajaan. Veikkaisin että olipa vaalitulos mikä tahansa ei Huhtasaari ja Hakkarainen tule nousemaan Suomen dikraattoreiksi tai edes persujen.

PS:n suhtautuminen EU:hun on tainnut muuttua, nykyään he ovat EU:ssa pysymisen puolella.
EU:n vastaista linjaa tuntui aikaisemmin ajavan pääosin Soini. Halla-Aho itse kommentoi että EU:ssa pysymällä pystytään paremmin hallitsemaan maahanmuuttoa ja pakolaisuutta EU:n sisällä.

Ihan yhtä implisiittisesti persut sitten varmaan kannattaa lasten liikenteessä kuolemista :facepalm:
En nyt tiedä mitä tällä tarkoitat? Ilmeisesti mitä muut käyttäjät ehdottivat eli ettei persut ole aktiivisesti ajamassa autojen kieltoa/rajoitusta?

Outo vertaus. Vaikka oletkin oikeassa siinä että autot tuovat epäsuoria haittoja kuten liikenneonnettomuudet ja siten esim. "lasten liikenteessä kuolemisen" niin autoilun edut ovat kuitenkin äärettömän paljon suurempia ja autoilu myös mahdollistaa ihmisten nopean liikkumisen hädässä minkä merkitys varsinkin kasvaa syrjäseudulla joten autoilu myös "pelastaa lasten henkiä". Puhumattakaan siitä kuinka autoilu ylipäätään on aivan fundamentaalinen komponentti globaalia infraa ja käytännössä mahdollistaa yhteiskuntien toimimisen.

Sen sijaan se että puuroonsylkevät sossuluukun kuluttajat, raiskaajat, entiset ISIS-taistelijat yms. postitetaan takaisin lämpimään, ei edes päästetä astumaan Suomen maaperälle tai se ettei maista/alueista mitkä ovat kaikista yliedustetuimpia (10-20 kertaa kantavöäestöön nähden) vakavissa rikoksissa sallita rajat auki tyylistä hallitsematonta pakolaistulvaa sellaisella volyymillä jota ei voida hallita tuo pelkästään hyötyjä Suomelle ja vastakkaiset teot taas pelkästään haittaa.*

Vertasit siis lähes täydellisiä vastakohtia keskenään. Ei yllätä eikä oikeastaan sekään että toit turhaan ylimääräisen hatusta vetämäsi "vertauksen" tähän vaikka jo aikaisemmin puhuttiin persuista maahanmuuttovastaisina mihin laitoin sitten vastineena edellisen kommenttini. Tarkoitus ei ollut listailla irrelevanteimpia vertauksia vaan tuoda esille keskustelun ristiriita, mutta yllättäen eipä näy vastuunkantajia sen suhteen vaan keskustelua viedään sivuun. :D

Jos joku haluaa oikeasti vastustaa persuja niin vinkkinä: kannattaa lopettaa persujen erilainen/epäoikeudenmukainen käsittely, keskustelun vääristäminen ja valehtelu. Se vain lisää pökköä pesään persujen kannattajille ja muille kun todisteet "vastapuolen" epärehellisyydestä tulee jatkuvasti esille. Ihan riippumatta siitä olivatpa persut sitten taivaan siunaus tai pahinta mitä Suomelle on ikinä tapahtunut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 558
Viestejä
4 288 124
Jäsenet
71 674
Uusin jäsen
Panj

Hinta.fi

Ylös Bottom