Crossplay eri konsolisukupolvien välillä olisi aika turhaa työtä, kun ensi vuodesta lähtien vanhalle sukupolvelle ei taas pelejä julkaista. Eri konsolivalmistajien välillä taas kyse on siitä, että konsolivalmistajat eivät kovin innolla tue crossplayta. Ymmärtääkseni asia menee talouspuolen kikkailuksi, koska konsolivalmistajat haluavat vetää välistä, jos crossplay halutaan mukaan.Marginaalilajin marginaalipeli, jota pieni devi-tiimi puuhastelee. Pienikään lisäpanostus ei ole vaivan arvoinen julkaisijan näkökulmasta. Crossplayn puute on ihan täysi vitsi, joka aiheuttaa pelaajapopulaation jakautumisen nyt neljälle eri alustalle, neljään eri porukkaan.
Jossain oli juttua, että tämä devi-tiimi olisi kooltaan noin 40 hlöä. Siinä ei paljoa vuosittaisen rosteripäivityksen lisäksi pysty tekemään. Ja myös NHL voi katsoa tässä kohtaa peiliin, kun antavat markkinoida bisnestään tuollaisella low budget-kuralla. Ja vieläpä itse nostavat peliä esiin some-kanavissaan.
Sääli että NHL 2k-sarja katosi. NHL2k3 on edelleen lähempänä jääkiekkoa pelin muodossa kuin yksikään tähän asti julkaistu EA:n NHL-peli.
Dev-tiimin kokoon nähden nykyänärit ovat ihan helvetin hyviä pelejä. FIFA-sarja nettoaa lähes kymmenkertaisen määrän rahaa, mutta itse pelit eivät ole erityisesti NHL-pelisarjan edellä, vaan monet aktiivisesti molempia pelaavat ovat sitä mieltä, että NHL-sarja on jopa parempi näistä kahdesta.
Tuo 2k-sarjan ihannointi menee välillä ihan liian pitkälle. Aikanaan olivat kyllä sen aikaisia EA:n tekeleitä selvästi edellä, mutta ei puhettakaan, että pärjäisivät nykyisille EA:n NHL-peleille. Nykyiset pelit ovat lopulta ihan helvetin hyviä lätkäpelejä ja itse olen tyytyväinen, että ainoa tarjolla oleva pelisarja on näinkin laadukas, vaikka tämän lajin suosion vuoksi pelit eivät ihan hirveästi koskaan ole myyneet.