EA NHL 22 (Xbox one, Series S/X, PS4 & PS5)

Alkuperäsillä asetuksilla peli todella huono, siksi noin huonot pisteet.
Ihan sama se on änäriin aina pätenyt.
En mä oo ainoastakaan änäristä tykänny vakiona. Jokainen kunnon slidereilla todella hyvä ja selvästi edellisvuotta parempi.
Ja esim nyt 21:ssä pelit on todella vaihtelevia ja ihan erittyppisiä ja itseasias nyt uutta Manager modea takana ~10 peliä ja 2-3 voittoa alla. Välillä tiukkaa, välillä murskajaiset puolin ja toisin.
 
Ihan sama se on änäriin aina pätenyt.
En mä oo ainoastakaan änäristä tykänny vakiona. Jokainen kunnon slidereilla todella hyvä ja selvästi edellisvuotta parempi.
Ja esim nyt 21:ssä pelit on todella vaihtelevia ja ihan erittyppisiä ja itseasias nyt uutta Manager modea takana ~10 peliä ja 2-3 voittoa alla. Välillä tiukkaa, välillä murskajaiset puolin ja toisin.
Asetuksia säätämällä saa iha ok pelin, muttei realistista. Itse pelaan jokaisen pelin, nii en tiedä tuosta manager modesta. Ja siinä ei peleissä ole vaihtelua. CPU pelaa samanlailla, pelaajat on samasta muotista. Samat maalit, torjunnat, taklaukset yms pelistä toiseen. Siksi peli käy tylsäksi melko nopeesti.
 
Täytyy kyllä sanoa oma mielipide tuohon NHL-pelien laatuun. Mielestäni nuo eivät edes oikeaa jääkiekkoa kovinkaan paljoa. Vuodesta toiseen yksin pelaajalla pyörittäminen/yksi syöttö josta suora laukaus on meta eikä yhtään voi esim. siniviivassa pyörittää kiekkoa. Mailat menevät miten sattuu jaloista läpi ja yhtäkkiä sitten pelaaja kaatuukin syystä x. Peli on ylipäätään erittäin paljon liian nopeatempoista verrattuna oikeaan jääkiekkoon.

Tämä kaikki on omaa mielipidettäni eikä tarvitse vetää hernettä nenään.
Tästä tulee lähinnä mieleen, että oletko edes pelannut nykyisiä änäreitä juurikaan? Meta on aina metaa, jos pelin realistisuutta hakee jostain 1vs1 matseista, missä on opittu yksi tapa tehdä maaleja ja toistetaan sitä jatkuvasti, niin ei se tarkoita, että tuo olisi ainoa tapa tehdä maaleja. Mailojen fysiikat eivät ole täydellisiä, mutta merkittävää haittaa tuo ei itse pelaamiseen tuo. Jos pelaaja kaatuu mailaan, niin sen voi vaikka uusinnasta tarkistaa, että käytännössä aina se maila on ollut siellä jaloissa. Joskus animaatio tulee vähän viiveellä, mutta itse tilanne menee silti pitkälti "realistisen" kaavan mukaisesti. Ja viivassa todellakin voi pitää kiekkoa. Ylivoiman pyörittäminen onnistuu oikein hyvin. Kaikki pelitavat ja taktiikat ovat enemmän tai vähemmän oikeasta lätkästä tuttuja. Peli on kuitenkin peli ja jos siinä on yksi kaveri puikoissa pelaamassa, niin sitä peliä voi pelata miten itse haluaa. Voi pyrkiä monipuoliseen ja realistiseen pelaamiseen, tai sitten vetää yhtä kikkaan hamaan loppuun saakka.

Nopeatempoisempaa tuo toki on, enkä ole muuta väittänytkään. Kuten aiemmin sanoin, niin tiettyjä vapauksia pitää ottaa, että peli saadaan pidettyä viihdyttävänä. Aika puuduttavaa olisi pelata täysin simulaattorimaista lätkää täysimittaisilla erillä.

Mutta toki AI:n käyttäytyminen on näin nopeatempoisessa pelissä haastavaa toteuttaa. Siksi EASHL on NHL-pelien parasta antia, kun jokaisella pelipaikalla on oikea pelaaja. Silloin peli tuntuu hyvin pitkälti aidolta jääkiekolta ja jokaisen joukkuekaverin kanssa täytyy pelata aidon lätkän tyyliin oikealla tavalla yhteen, jos ei halua ottaa turpaan pelistä toiseen.
 
Paljonkos nettipelaajia on tällä hetkellä esim NHL18:lla?
Ne on niitä jokaisen omia valintoja. Juuri tämän vuoksi itse tyytyväisenä ostan joka vuosi uuden änärin, kun sen parissa menee joka tapauksessa satoja tunteja. Maksan muutaman kympin vuodessa ilomielin siitä, että saan jokaiselle eurolle vähintään 10 tuntia vastinetta.

Jos ei halua maksaa joka vuosi uudesta pelistä, niin sitten täytyy pelata offlinessa tai pitää taukoa pelaamisesta, jos netissä haluaa pelata.

Mutta joko haluaisit kertoa mitä jääkiekon perusperiaatteita NHL-peleistä puuttuu, kun kerran ilmeisesti puuttuu aikamoinen kasa? Ei pitäisi olla vaikea vastata tähän, kun mielipiteesi on noin jyrkkä.
 
Asetuksia säätämällä saa iha ok pelin, muttei realistista. Itse pelaan jokaisen pelin, nii en tiedä tuosta manager modesta. Ja siinä ei peleissä ole vaihtelua. CPU pelaa samanlailla, pelaajat on samasta muotista. Samat maalit, torjunnat, taklaukset yms pelistä toiseen. Siksi peli käy tylsäksi melko nopeesti.
Ei siitä 2k10:stä saanut yhtään realistisempaa - päinvastoin. Aika kultaa näköjään muistoja joidenkin kohdalla. Tuossa vaiheessa EA oli jo ottanut 2k:n etumatkan kiinni ja oikeastaan mennyt ohikin. 2k10 myi todella huonosti, koska se ei enää pärjännyt EA:n pelille ja tämä johti lopulta koko pelisarjan tuhoon.
 
Kyllähän sen kaikki tietää mitä Änärit varsinkin online puolella on, niin kauan kun vanhat koodin pätkät pyörii taustalla oli moottori sitten mikä tahansa. Itseäni vaan ihmetyttää Änärin ja myös Fifan puolella se, miten porukka jaksaa vuodesta toiseen pelata samalla tyylillä toisessa pyöritään ja veivataan kunnes saadaan bugiranne auki tai onetimer (unohtamatta varmoja läpiajo maaleja) ja toisessa spämmättään läpipalloa nopeille hyökkääjille jne. Voisi olettaa että moni kuiteskin on kyseisten lajien fani, niin miksi tarkoituksella pelataan mahdollismman vähän kys. Lajia muistuttaen.. "Jee voitin pelin tekemällä samaa p**kaa " ja tätä jatkuu vuosikymmen jos toinenkin ja jopa monta tuntia päivässä. En vaan ymmärrä
 
Kyllähän sen kaikki tietää mitä Änärit varsinkin online puolella on, niin kauan kun vanhat koodin pätkät pyörii taustalla oli moottori sitten mikä tahansa. Itseäni vaan ihmetyttää Änärin ja myös Fifan puolella se, miten porukka jaksaa vuodesta toiseen pelata samalla tyylillä toisessa pyöritään ja veivataan kunnes saadaan bugiranne auki tai onetimer (unohtamatta varmoja läpiajo maaleja) ja toisessa spämmättään läpipalloa nopeille hyökkääjille jne. Voisi olettaa että moni kuiteskin on kyseisten lajien fani, niin miksi tarkoituksella pelataan mahdollismman vähän kys. Lajia muistuttaen.. "Jee voitin pelin tekemällä samaa p**kaa " ja tätä jatkuu vuosikymmen jos toinenkin ja jopa monta tuntia päivässä. En vaan ymmärrä
En ymmärrä minäkään. Onneksi nykyään tuntuu online pelaajista aika iso osa pelaavan EASHL:n puolella, jossa pitää pelata monipuolisesti ja järkevästi, jos haluaa oikeasti pärjätä. Eikä toimi perinteiset maalikikat samalla kaavalla, kun on ihmisveska vastassa.

Mitkään vanhat koodinpätkät eivät ole ongelma, vaan AI on se ongelma. Tämä korostuu, kun pelaajat itse päättävät tehdä sitä yhtä hyväksi todettua asiaa, eikä ole mitään aitoa yritystä pelata monipuolista peliä. Itse peli on AI:ta lukuunottamatta oikein pätevä tekele. Tämä toistuu käytännössä kaikissa urheilupeleissä (ja muissakin peleissä). On lähes mahdoton tehtävä tehdä AI:sta niin järkevää, että sitä ei pystyisi millään tavoin ennustamaan. Sen AI:n kanssa on vain pakko tottua elämään, jos ei kiinnosta siirtyä niihin pelimuotoihin, missä AI on vähemmän mukana.
 
Ne on niitä jokaisen omia valintoja. Juuri tämän vuoksi itse tyytyväisenä ostan joka vuosi uuden änärin, kun sen parissa menee joka tapauksessa satoja tunteja. Maksan muutaman kympin vuodessa ilomielin siitä, että saan jokaiselle eurolle vähintään 10 tuntia vastinetta.

Jos ei halua maksaa joka vuosi uudesta pelistä, niin sitten täytyy pelata offlinessa tai pitää taukoa pelaamisesta, jos netissä haluaa pelata.

Mutta joko haluaisit kertoa mitä jääkiekon perusperiaatteita NHL-peleistä puuttuu, kun kerran ilmeisesti puuttuu aikamoinen kasa? Ei pitäisi olla vaikea vastata tähän, kun mielipiteesi on noin jyrkkä.
Oletko lukenut muiden kommentteja ketjusta ollenkaan? Onhan noita puutteita tullut jo vaikka kuinka.

Miksi urheilupelissä on animaatioita, joita ei voi keskeyttää mitenkään. Laita- ja kulmakahinoilla ei ole oikeastaan mitään virkaa. Ylipäätään kiekkoon olennainen kaksinkamppailupelaaminen puuttuu kokonaan. Kovemmat pelaajat tietää tasan tarkkaan että miten pelissä tehdään satavarmat maalit ja jos haluat pärjätä niin ne maalikikat pitää osata puolustaa pois. Veivaa, veivaa, veivaa, hae se one-timer takatolpalle tai leikkaa keskelle ja ranteella etuylänurkkaan. Sitten kilpaillaan että kumpi noita saa tehtyä enemmän.

Hyökkäyspään pelaamisessa pakille ei ole mitään järkeä syöttää, koska pakki muljauttaa kiekon aina siniviivan väärälle puolelle kun kuljetat kiekkoa viivan tuntumassa. Tuon voisi ehkäistä helposti vaikka vision-napin avulla, jolloin pakki pitäisi kiekon automaattisesti onside vaikka liikkuisit siniviivan tuntumassa.

Kiekossa pelivälinettä siirrellään paljon ränniä pitkin, mutta ei pelissä ole mitään järkeä edetä rännin kautta tai kierrättää edes kiekkoa ränniin, koska veivaamalla pääset paljon paremmin etenemään ja maalipaikoille.

Muutenkin jääkiekolle tyypilliset räkämaalit puuttuu kokonaan, kun maalille heitetty räkäkiekko ei muuta mistään suuntaa matkan varrella.

Rystylämäri pelistä kai on jo korjattu pois kuitenkin? :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Oletko lukenut muiden kommentteja ketjusta ollenkaan? Onhan noita puutteita tullut jo vaikka kuinka.

Miksi urheilupelissä on animaatioita, joita ei voi keskeyttää mitenkään. Laita- ja kulmakahinoilla ei ole oikeastaan mitään virkaa. Ylipäätään kiekkoon olennainen kaksinkamppailupelaaminen puuttuu kokonaan. Kovemmat pelaajat tietää tasan tarkkaan että miten pelissä tehdään satavarmat maalit ja jos haluat pärjätä niin ne maalikikat pitää osata puolustaa pois. Veivaa, veivaa, veivaa, hae se one-timer takatolpalle tai leikkaa keskelle ja ranteella etuylänurkkaan. Sitten kilpaillaan että kumpi noita saa tehtyä enemmän.

Hyökkäyspään pelaamisessa pakille ei ole mitään järkeä syöttää, koska pakki muljauttaa kiekon aina siniviivan väärälle puolelle kun kuljetat kiekkoa viivan tuntumassa. Tuon voisi ehkäistä helposti vaikka vision-napin avulla, jolloin pakki pitäisi kiekon automaattisesti onside vaikka liikkuisit siniviivan tuntumassa.

Kiekossa pelivälinettä siirrellään paljon ränniä pitkin, mutta ei pelissä ole mitään järkeä edetä rännin kautta tai kierrättää edes kiekkoa ränniin, koska veivaamalla pääset paljon paremmin etenemään ja maalipaikoille.

Muutenkin jääkiekolle tyypilliset räkämaalit puuttuu kokonaan, kun maalille heitetty räkäkiekko ei muuta mistään suuntaa matkan varrella.

Rystylämäri pelistä kai on jo korjattu pois kuitenkin? :rofl:
Tästä huomaa, että et ole seitsemään vuoteen pelejä pelannut. Animaatioista kyllä samaa mieltä, mutta varsin harvoin niistä on merkittävää haittaa pelituntumalle tai pelaamiseen ylipäätään.

Laita- ja kulmakahinoita toivoisin vähän paranneltavan, mutta kyllä niitä nytkin on. On ihan pelaajista itsestään kiinni, että miten sitä peliä pelataan, mutta kulmavääntöjä saa kyllä aikaiseksi, jos niin haluaa. Siellä suojataan kiekkoa, kaivetaan kiekkoa jaloista, nostellaan mailaa ja taklataan. Sama koskee kaksinkamppailupelaamista ylipäätään. Kyllä sitä pelissä on, mutta vaikea sitä on pelaajille pakottaa, kun halutaan vain paahtaa vauhdilla kaikista ohi ja välttää kaikki mahdolliset kontaktit vastustajan pelaajiin. Mitä kovempitasoisiin peleihin EASHL:n puolella mennään, niin sitä enemmän näkyy näitäkin puolia pelistä.

Itse pelaan vs-peleissä pakille usein ja paljon. Ohjurimaalit ovat yleisiä ja pakin kautta on usein kannattavaa pelata. Toki itsekin toivoisin parannusta viivan päällä pelaamiseen, mutta ei se viivan oikealla puolella pysyminen mahdotonta ole nytkään, vaan aika harvakseltaan pelaajalle tulee animaatioita, jotka johtavat tahattomiin paitsioihin viivan päällä.

Toki tässä nyt huomaa, että itse pelaan nykyään eniten EASHL:ää, jossa jokaisella pelipaikalla on ihmispelaaja. Siellä ei pitkälle pärjää, jos ei osaa pelata monipuolisesti. Maaleja tehdään todella monin eri tavoin, eikä varmoja maalikikkoja ole yhtäkään, kun vastassa on arvaamattomasti pelaava ihmisveska. Kiekkoa pelataan pakeille viivaan erittäin paljon, ohjureita ja ripareita haetaan aktiivisesti. Kiekkoa pelataan rännin kautta todella usein, meidän joukkueen tapauksessa lähes jokainen pidempi hyökkäys sisältää rännittelyä jossain määrin. Räkämaalejakin tulee todella paljon, mutta niitä tulee kyllä vs-peleissäkin nykyään ihan kohtalaisesti, jos pelaaja pelaa sillä tavoin, että niitä ylipäätään voi syntyä.

Eli tässä huomaa nyt kaksi asiaa. Puhut selvästi siitä näkökulmasta millaisia änärit olivat monta vuotta sitten, etkä siitä millaisia ne ovat nyt. Lisäksi puhut siitä, että pelataan AI:n pelaajia ja maalivahtia vastaan. Ymmärrän kyllä kritiikin AI:sta, mutta toisaalta vähän jopa nykypäivänä ihmettelen, että miksi NHL-peleissä halutaan niin paljon pelata AI:n kanssa, kun muissa moninpeleissä AI harvoin on oleellisesti mukana. Nykyään kun änäriäkin voi pelata ilman AI:ta ja homma toimii erittäin hienosti. Suosittelen varauksetta kaikille.
 
Tästä huomaa, että et ole seitsemään vuoteen pelejä pelannut. Animaatioista kyllä samaa mieltä, mutta varsin harvoin niistä on merkittävää haittaa pelituntumalle tai pelaamiseen ylipäätään.

Laita- ja kulmakahinoita toivoisin vähän paranneltavan, mutta kyllä niitä nytkin on. On ihan pelaajista itsestään kiinni, että miten sitä peliä pelataan, mutta kulmavääntöjä saa kyllä aikaiseksi, jos niin haluaa. Siellä suojataan kiekkoa, kaivetaan kiekkoa jaloista, nostellaan mailaa ja taklataan. Sama koskee kaksinkamppailupelaamista ylipäätään. Kyllä sitä pelissä on, mutta vaikea sitä on pelaajille pakottaa, kun halutaan vain paahtaa vauhdilla kaikista ohi ja välttää kaikki mahdolliset kontaktit vastustajan pelaajiin. Mitä kovempitasoisiin peleihin EASHL:n puolella mennään, niin sitä enemmän näkyy näitäkin puolia pelistä.

Itse pelaan vs-peleissä pakille usein ja paljon. Ohjurimaalit ovat yleisiä ja pakin kautta on usein kannattavaa pelata. Toki itsekin toivoisin parannusta viivan päällä pelaamiseen, mutta ei se viivan oikealla puolella pysyminen mahdotonta ole nytkään, vaan aika harvakseltaan pelaajalle tulee animaatioita, jotka johtavat tahattomiin paitsioihin viivan päällä.

Toki tässä nyt huomaa, että itse pelaan nykyään eniten EASHL:ää, jossa jokaisella pelipaikalla on ihmispelaaja. Siellä ei pitkälle pärjää, jos ei osaa pelata monipuolisesti. Maaleja tehdään todella monin eri tavoin, eikä varmoja maalikikkoja ole yhtäkään, kun vastassa on arvaamattomasti pelaava ihmisveska. Kiekkoa pelataan pakeille viivaan erittäin paljon, ohjureita ja ripareita haetaan aktiivisesti. Kiekkoa pelataan rännin kautta todella usein, meidän joukkueen tapauksessa lähes jokainen pidempi hyökkäys sisältää rännittelyä jossain määrin. Räkämaalejakin tulee todella paljon, mutta niitä tulee kyllä vs-peleissäkin nykyään ihan kohtalaisesti, jos pelaaja pelaa sillä tavoin, että niitä ylipäätään voi syntyä.

Eli tässä huomaa nyt kaksi asiaa. Puhut selvästi siitä näkökulmasta millaisia änärit olivat monta vuotta sitten, etkä siitä millaisia ne ovat nyt. Lisäksi puhut siitä, että pelataan AI:n pelaajia ja maalivahtia vastaan. Ymmärrän kyllä kritiikin AI:sta, mutta toisaalta vähän jopa nykypäivänä ihmettelen, että miksi NHL-peleissä halutaan niin paljon pelata AI:n kanssa, kun muissa moninpeleissä AI harvoin on oleellisesti mukana. Nykyään kun änäriäkin voi pelata ilman AI:ta ja homma toimii erittäin hienosti. Suosittelen varauksetta kaikille.
Eli tarjoat nyt vaihtoehdoksi ostaa peli 2-3v välein ja pelata paskaa AI:ta vastaan kun nettipelaajia ei vanhoissa enää ole? Tai sitten pitää ostaa joka vuosi peli täydellä hinnalla että voi pelata ihmispelaajien kanssa? Ja tämä on ihan jees toimintamalli?
 
Eli tarjoat nyt vaihtoehdoksi ostaa peli 2-3v välein ja pelata paskaa AI:ta vastaan kun nettipelaajia ei vanhoissa enää ole? Tai sitten pitää ostaa joka vuosi peli täydellä hinnalla että voi pelata ihmispelaajien kanssa? Ja tämä on ihan jees toimintamalli?

Itse en kyllä tuota pelin jokavuotista ostamista hirveänä ongelmana koe. Jos yhtään katsoo, että mistä pelin poimii matkaansa, niin senhän saa selvästi muita uutuuksia halvemmalla. Esim. tänä vuonna PS5-versio irtoaa 45 eurolla, kun yleisesti PS5 uutuudet maksavat noin 60-70 euroa. PS4-versio on vielä jonkun verran halvempi. Jos pelin laittaa kiertoon vaikka tuossa kesän korvalla ja saa siitä pari kymppiä, ei kauden peleille nyt ihan törkeää hintaa jää. Tulee vaan mieleen, että paljonkohan osa jengistä käytti aikanaan rahaa vaikka johonkin WOWin kuukausimaksuihin (onko siinä edelleen sama systeemi?).

Toki esim. joka toinen vuosi pelin ostaminen on vaihtoehto. Vaikka suurin osa nettipelaajista takookin varmaan aina sitä viimeisintä versiota, uskoisin, että sentään edellisvuoden pelillekin jonkun verran pelaajia löytyy. Valintojahan nämä ovat.
 
Eli tarjoat nyt vaihtoehdoksi ostaa peli 2-3v välein ja pelata paskaa AI:ta vastaan kun nettipelaajia ei vanhoissa enää ole? Tai sitten pitää ostaa joka vuosi peli täydellä hinnalla että voi pelata ihmispelaajien kanssa? Ja tämä on ihan jees toimintamalli?
Optimaalinen toimintamalli tuo ei pelaajien näkökulmasta ole, mutta en myöskään itse näe sitä ongelmallisena. Tämä tuntuu olevan ainoa toimintamalli, jonka avulla on mahdollista ylläpitää tämän tason pelisarjaa, jonka pohjana on jääkiekko.

Mutta siinä ne vaihtoehdot ovat. Jos tuntuu siltä, että omalla kohdalla ei saa vuosittain riittävästi vastinetta, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi peli harvemmin. Itse saan jokaisesta änäristä satoja pelitunteja irti, niin ei ole millään tavoin vaikeaa perustella itselle tuon vuosipäivityksen ostamista. Joka vuosi uudistuksia on riittävästi, että se uusi peli tuntuu virkistävältä ja sitä odottaa innolla. Tänä vuonna uudistuksia on selvästi normaalia enemmän, joka on todella hieno juttu.
 
Ei siitä 2k10:stä saanut yhtään realistisempaa - päinvastoin. Aika kultaa näköjään muistoja joidenkin kohdalla. Tuossa vaiheessa EA oli jo ottanut 2k:n etumatkan kiinni ja oikeastaan mennyt ohikin. 2k10 myi todella huonosti, koska se ei enää pärjännyt EA:n pelille ja tämä johti lopulta koko pelisarjan tuhoon.
Et ole pelannu 2k10 ikinä tai et ole ainakaa säätäny slidereiden kanssa jos noin väität. Kyllä tuo on realismi näkökulmasta valovuoden edellä nykyisiä änäreitä.

Ei ole aika kullannu muistot. Itellä tuli ostettua xbox 360 ja siihen 2k10, kun halvalla sai. Olipas mukava taas pelata vuosien jälkeen tuohon.

Eli tässä huomaa nyt kaksi asiaa. Puhut selvästi siitä näkökulmasta millaisia änärit olivat monta vuotta sitten, etkä siitä millaisia ne ovat nyt. Lisäksi puhut siitä, että pelataan AI:n pelaajia ja maalivahtia vastaan. Ymmärrän kyllä kritiikin AI:sta, mutta toisaalta vähän jopa nykypäivänä ihmettelen, että miksi NHL-peleissä halutaan niin paljon pelata AI:n kanssa, kun muissa moninpeleissä AI harvoin on oleellisesti mukana. Nykyään kun änäriäkin voi pelata ilman AI:ta ja homma toimii erittäin hienosti. Suosittelen varauksetta kaikille.
Itellä syy pelata vsCPU pelejä, koska netissä överiarcadea. Toiseksi ite aina tykänny urheilupeleissä franchise muodoista, sitä kun ei pysty änärissä enää netissä pelaamaan.
 
En mä pelaa yksinpeliä tai 1vs1 pelejä juuri muuta kuin reenin vuoksi, ei vaan umpityhmän (oma AI) ja toisaalta ylivoimaisen (CPU AI) AI:n takia pää kestä näitä pelitiloja. Varsinkin vaikka BaP-tilassa korostuu, kuinka umpityhmiä sun joukkuekaverit on. Sitten siihen vielä muut typeryydet, niin kuin että AI sitoo sut silmän räpäyksessä laitaa vasten, jos olet vähänkin laidan lähella, ja vaikka olet jo ohi mennyt.... :btooth:

Ainoa siedettävä pelitila on EASHL ja 6v6, no joskus on pakko pelata AI-veskoilla, joille tosiaan menee ne bugiranteet etukulmaan ja muuta. Hyvällä porukalla EASHL on kyllä tosi hauskaa.

Uudesta änäristä on odotukset sillä lailla korkealla, että ne olis viimeinkin saaneet pari tärkeää parannusta peliin: mailat on enempi fyysisiä eikä mene jalkojen läpi (ainakaan niin paljon). Tämä vaikuttaa todella paljon pelin luonteeseen. Lisäksi nyt pitäisi olla mahdollista katkoa syöttöjä, niin että ne kimpoilee enempi. Aiemmissahan oli se, että joko et katkaise syöttöä ollenkaan vaikka olisit täydellisesti oikeassa paikassa (koska syyt), tai sitten katkaiset sen syötön vaikka olisi selin kiekkoon tms. Nyt pitäisi onnistua semmoset 'refleksi' katkotkin, eli 'epäpuhtaasti' mailan tai luistimen saat väliin ja kiekko kimpoaa siitä. Pelkästään nää kaksi muutosta tulee vaikuttamaan paljon, elleivät nyt pasko sitten jotenkin...katsotaan nyt.
 
Itseäni vaan ihmetyttää Änärin ja myös Fifan puolella se, miten porukka jaksaa vuodesta toiseen pelata samalla tyylillä toisessa pyöritään ja veivataan kunnes saadaan bugiranne auki tai onetimer (unohtamatta varmoja läpiajo maaleja) ja toisessa spämmättään läpipalloa nopeille hyökkääjille jne. Voisi olettaa että moni kuiteskin on kyseisten lajien fani, niin miksi tarkoituksella pelataan mahdollismman vähän kys. Lajia muistuttaen.. "Jee voitin pelin tekemällä samaa p**kaa " ja tätä jatkuu vuosikymmen jos toinenkin ja jopa monta tuntia päivässä. En vaan ymmärrä
Tuon takia lopetin kokonaan netissä randomeita vastaan pelaamisen jo yli vuosikymmen sitten. Vaikka iso osa pelaajista olisikin ihan OK, ja pelaisivat ns. järkevää lätkää/futista/whatever, niin aina osuu yksi kusipää kohdalle, joka pyörii koko erän ympäri omaa maalia tai jatkuvasti runkkaa samaa maalintekoyritystä tms. täysin päätöntä.

Lisäksi kiinnostusta onlineen syö sekin, että defaultina nettipelin asetukset on liian nopeaa ja arcadea. Pitäisi olla mahdollisuus asettaa custom-sliderit tai pystyä edes valitsemaan noista EA:n tekemistä se NHL Sim, en muista miten tämä nykyään menee...Tai vaikka kokonaan erilliset lobbyt tms. eri asetuksille. En tajua miksi ne arcade-asetukset pitää olla ne defaultit. No ehkä eivät vaan uskalla näitä muuttaa, jos oikeasti kilpailulliset pelaajat tms. ei siitä niin tykkää.

No omalla kohdalla Änäreiden paino on ollut aina Franchisessa (AlTito slidereilla, ettei CPU saa liikaa etua, tulee hyviä tasaisia vääntöjä), tykkään draftata ja katsoa miten ne kehittyy, samalla oppii mukavasti pelaajista kun NHL:aa tulee katseltua. Sekä IRL kavereita vastaan kaljotteluänäri-iltoja sekä järkätään myös isompia turnauksia, joissa herrasmiessäännöt käytössä. Että sinällään tuo nettipeli on se ja sama, FPS-pelit on sitä varten.

Tuntuu tän 22 kohdalla olevan nyt hypeä aika paljon kun vihdoin on korjattu asioita mitkä olettaisi tekevän pelistä realistisempaa, syöttöjen vaikeuttaminen, syötönkatkojen lisääntyminen, maalinteko onnistuu vedoilla myös kauempaa, ohjurien tehokkuus yms. Toivon mukaan lunastaa odotukset kun pääsee itse kokeilemaan. Toki saattaa tuntua tuoreemmalta kun enginekin vihdoin saatu vaihdettua, ihan tottahan se on että ulkonäöllisesti melko samaltahan nää on näyttäneet jo useampia vuosia, joten jos muutettu gameplayssa joku pieni juttu tai pari niin ei se ehkä yksinään kanna riittävästi että erityisesti innostuisi joka vuosi. Tulee näitä silti lätkittyä joitakin satoja tunteja, näyttää olevan luokkaa 400-600h/versio (PS5 ainakin näkee kivasti tuon historian).
 
Päivää herrat. Mietin tässä otanko Storesta tuon Xfactor editionin 90e vai Gigantista 45e levyversion. Kumpaan itse päätyisitte? Ja kyseessä PS5 versio.
 
Itellä syy pelata vsCPU pelejä, koska netissä överiarcadea. Toiseksi ite aina tykänny urheilupeleissä franchise muodoista, sitä kun ei pysty änärissä enää netissä pelaamaan.
Puhuinkin tuossa nettipelaamisesta. Eli pelataanko 1vs1 pelejä, vai EASHL:ää, jossa jokaisella pelipaikalla on ihmispelaaja. EASHL on parhaimmillaan erittäin realistisen tuntuista lätkää, kun kaksi hyvää joukkuetta pelaa vastakkain. Täytyy käyttää ihan oikeasta lätkästä tuttuja taktiikoita ja peli tuntuu hyvin paljon aidolta lätkältä. Mikään lätkäpeli ei AI:n kanssa pelatessa pääse lähellekään sitä realismin tunnetta, mitä EASHL parhaimmillaan tarjoaa.
 
Päivää herrat. Mietin tässä otanko Storesta tuon Xfactor editionin 90e vai Gigantista 45e levyversion. Kumpaan itse päätyisitte? Ja kyseessä PS5 versio.

Niin no, ei kai X-factoria kannattaiskaan ostaa, ellei ole PS5:sta - tai arpoo sellaisen saavansa ennen joulua tms.?

Itse ostin x-factorin, koska haluan pelata ECL / EASHL pelejä ja tällä hetkellä isompi osa noista porukoista pelaa varmaan PS4-versiota. Mutta on sitte valmius kumpaan tahansa - ja hinnan digiversiosta saa kikkailulla lähes samaan kuin yhden pelin, joten samalla se sitte. Gigantin yms. hinnat sitten erikseen.

Varmaan jos jotain HUT:ia pelaat, voi olla merkitystä noilla pakoilla mitä saa x-factorin mukana, mutta en tiedä, kun en noista niin perusta. Muut tietää varmaan paremmin. Tietty HUT:ssakin varmaan vähemmän sakkia PS5-version puolella?
 
Puhuinkin tuossa nettipelaamisesta. Eli pelataanko 1vs1 pelejä, vai EASHL:ää, jossa jokaisella pelipaikalla on ihmispelaaja. EASHL on parhaimmillaan erittäin realistisen tuntuista lätkää, kun kaksi hyvää joukkuetta pelaa vastakkain. Täytyy käyttää ihan oikeasta lätkästä tuttuja taktiikoita ja peli tuntuu hyvin paljon aidolta lätkältä. Mikään lätkäpeli ei AI:n kanssa pelatessa pääse lähellekään sitä realismin tunnetta, mitä EASHL parhaimmillaan tarjoaa.
Kattelin tuossa ecl finaalia. Et ilmeisesti kato jääkiekkoa ollenkaan, jos sanot tuon olevan erittäin realistinen.
 
Kattelin tuossa ecl finaalia. Et ilmeisesti kato jääkiekkoa ollenkaan, jos sanot tuon olevan erittäin realistinen.
ECL:n huipulla homma menee suorittamiseksi, kun pelaajat ovat pelanneet tuhansia pelejä ja opetelleet täydellisesti kaikki pelin salat. Siellä se ei näytä realistiselta, mutta itse pelaaminen silläkin tasolla tuntuu kohtalaisen realistiselta. Täytyy mennä ECL:n alemmille portaille, että pelaaminen ei ole samanlaista suorittamista, vaan järkevämmän näköistä ja tuntuista. Pelitempo on oikeaa jääkiekkoa edellä, koska muutenhan pelit päättyisivät olemattomilla maalimäärillä, kun erät ovat lyhyitä. Kun tuohon tempoon tottuu, niin itse pelaaminen tuntuu varsin pitkälti oikean lätkän kaltaiselta. Suosittelen nimenomaan pelaamaan itse, sillä videoita katsomalla siihen ytimeen ei oikein pääse. Etenkään, jos ei ole itse pelannut, koska jos itse pelaa aktiivisesti, niin pystyy paremmin samaistumaan myös videoissa nähtävään pelitempoon.

En väitä, että EASHL olisi erittäin realistista lätkää, mutta sen pelaaminen tuntuu hyvin pitkälti oikealta lätkältä. EASHL:n jälkeen mikä tahansa AI:n kanssa pelaaminen tuntuu arcadehömpältä, eikä pääse lähimainkaan samaan realismin tasoon.

Ja kyllä, katson jääkiekkoa käytännössä päivittäin. Voisi jopa sanoa, että elän ja hengitän koko lajia, kun olen sitä myös lähes koko ikäni harrastanut.
 
Päivää herrat. Mietin tässä otanko Storesta tuon Xfactor editionin 90e vai Gigantista 45e levyversion. Kumpaan itse päätyisitte? Ja kyseessä PS5 versio.
Taitaa tulla halvemmaksi ostaa gigantista sekä ps4 että ps5 versio (jos ensimmäiselle tarvetta), kun noiden yhteishinta on n. 85€ (44.90€ + 39.90€). Toki tuossa xfactorissa taitaa olla jotain lisäkilkettä mukana normipeleihin verrattuna.
 
Ei ole tainnut olla missään puhetta että mitä eroa PS4 ja PS5 versioilla on, jos kyseessä on pelkkä pieni graafinen ero tyyliin FIFA 22 niin siinä tapauksessahan se on sama ostaa pelkkä PS4 versio. Fifa 22 on PS4 Pro:lla ja PS5 molemmilla 4K/60fps.
 
Itsellä käytännössä ainoa systeemi pelata on eashl omalla jengillä. Hyviä 6vs6 matseja ei voita mikään. Ainut siellä mikä kaihertaa on se että jotku uunot koittaa kahdella äijällä etsiä pelejä täysiä porukoita vastaan ja sitten ulistaan privassa kun eivät saa actionia. Kahdelle äijälle se 3vs3 on oikea valinta.
 
Onko kokemuksia, kummasta ennakkotilaamalla pelin saa todennäköisemmin julkaisupäivänä: Gigantti vai Verkkokauppa.com? Molemmissa näkyy olevan sama hinta.
 
Ei ole tainnut olla missään puhetta että mitä eroa PS4 ja PS5 versioilla on, jos kyseessä on pelkkä pieni graafinen ero tyyliin FIFA 22 niin siinä tapauksessahan se on sama ostaa pelkkä PS4 versio. Fifa 22 on PS4 Pro:lla ja PS5 molemmilla 4K/60fps.
En ole huomannut, että olisi mitään virallista sanaa tästä tullut, mutta kaikki tuntuvat olettavan, että kyse on vain graafisista eroista.
 
Varmin tilata collect store kun onnistuu valita myymälästä, postilla yleensä pelit tullut muutaman päivän myöhässä.
 
Tai sitten vain kävelee giganttiin ja nappaa hyllystä oman kopion ilman mitään collect storeja.
 
Tai sitten vain kävelee giganttiin ja nappaa hyllystä oman kopion ilman mitään collect storeja.
Tässä on se ongelma, että monista kaupoista nämä loppuvat julkaisupäivänä kesken. Tiedän aika monta kaveria, jotka ovat yrittäneet ehtiä Giganttiin hakemaan omaansa, mutta kun ei ole ehtinyt liikkeen avaamisen jälkeen heti paikalle, niin hyllyt ovat loistaneet tyhjänä.
 
Tässä on se ongelma, että monista kaupoista nämä loppuvat julkaisupäivänä kesken. Tiedän aika monta kaveria, jotka ovat yrittäneet ehtiä Giganttiin hakemaan omaansa, mutta kun ei ole ehtinyt liikkeen avaamisen jälkeen heti paikalle, niin hyllyt ovat loistaneet tyhjänä.
Juuri tämä, varsinkin jos illalla haet tilanne on eioo saatavilla ku meet.
 
Aijaa okei, itse olen monta vuotta putkeen vain hakenut gigantista omani. En edes tiennyt, että ne ovat loppuneet koska joka kerta olen saanut ostettua ja en kertaakaan ole aamulla ollut kärkkymässä niitä.

Katsotaan kuinka tänä vuonna käy :D
 
NHL 22 Hut deep dive. Ilmeisesti tänään klo 18:00 alkaen pääsee kokeilee sen 10 tuntia.
 
NHL 22 Hut deep dive. Ilmeisesti tänään klo 18:00 alkaen pääsee kokeilee sen 10 tuntia.

HUT (sekä Fifan että Maddenin vastaavat) ovat kyllä pahinta rahastussyöpää ikinä. Idea itsessään on siis ihan kiva, mutta se että ostat vaikka nyt NHL 22:een älyttömästi pakkoja ja saat huippukokoonpanon aikaiseksi, niin sillä ei ole paskankaan väliä kun seuraava sarjan peli (NHL 23) ilmestyy. Pelaaja saa "palaavan pelaajan bonuksena" tyylin 10 kultapakkaa, ja niissä on yleensä aika keskinkertaiset kortit. Ja joka vuosi jotkut laittaa satoja, jopa tuhansia euroja/dollaria rahaa kiinni virtuaalikortteihin joista ei ole mitään hyötyä sen jälkeen kun seuraavana vuonna tulee pelin uusi versio.

Jos kortit olisivat kytköksissä oikeisiin keräilykortteihin (eli ostat vaikka R-kioskilta NHL-korttipakan, ja siellä olevalla kupongilla kortit voi lunastaa myös HUT:iin), tai edes niin että ne vanhat kortit olisivat hyödynnettävissä myös uudemmissa peleissä, niin olisi edes orastavaa järkeä. Mutta ei, ihan puhdasta mikromaksu kakkaa tämä on.

Pahoittelen ranttia, mutta oli pakko avautua tästä nykyurheilupelien syövästä! :D Nyt kun EA omistaa Codemastersin, niin F1 Ultimate Teamia odotellessa....
 
Mitenkäs toi 10h EA Play trial toimii PS5:lla? Ilmestyykö se vaan ladattavaksi jossain vaiheessa?

Itsellä siis standard edition ostettuna ja siinä laskuri laskee tuonne 15. päivään saakka.
 
Mites tuohon 10 tunnin kokeiluun siis voi päästä? Onko tuohon EA Playhin saatavilla joku trial?
 
No niinpäs näkyy olevan. Ilmeisesti kuitenkin vain PS4 pelejä tarjolla.
Ainakin FIFA21:n PS5 version saa pelattavaksi EA Playlla.

Mutta kun EA Play maksaa tällä hetkellä yhden euron, niin eipä se ole paha hinta, vaikka käyttäisi sitä vain tähän 10h trialiin.
 
Ainakin FIFA21:n PS5 version saa pelattavaksi EA Playlla.

Mutta kun EA Play maksaa tällä hetkellä yhden euron, niin eipä se ole paha hinta, vaikka käyttäisi sitä vain tähän 10h trialiin.

Mistäs sen nyt eurolla saa? Itse en ainakaan löytänyt kuin normihintaan.
 
Ainakin FIFA21:n PS5 version saa pelattavaksi EA Playlla.

Mutta kun EA Play maksaa tällä hetkellä yhden euron, niin eipä se ole paha hinta, vaikka käyttäisi sitä vain tähän 10h trialiin.
mistä tuon saa muuten eurolla? jostain löysin vaan perus 4e kk hintaan
 
Itse sain PS5 kaupasta sen otettua eurolla, tossa pari viikkoa sitten. EA Play 1kk jäsenyyden valkkasin ja siinä vaan tuli hinnaksi 0.99e.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 871
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom