EA NHL 22 (Xbox one, Series S/X, PS4 & PS5)

Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Marginaalilajin marginaalipeli, jota pieni devi-tiimi puuhastelee. Pienikään lisäpanostus ei ole vaivan arvoinen julkaisijan näkökulmasta. Crossplayn puute on ihan täysi vitsi, joka aiheuttaa pelaajapopulaation jakautumisen nyt neljälle eri alustalle, neljään eri porukkaan.

Jossain oli juttua, että tämä devi-tiimi olisi kooltaan noin 40 hlöä. Siinä ei paljoa vuosittaisen rosteripäivityksen lisäksi pysty tekemään. Ja myös NHL voi katsoa tässä kohtaa peiliin, kun antavat markkinoida bisnestään tuollaisella low budget-kuralla. Ja vieläpä itse nostavat peliä esiin some-kanavissaan.

Sääli että NHL 2k-sarja katosi. NHL2k3 on edelleen lähempänä jääkiekkoa pelin muodossa kuin yksikään tähän asti julkaistu EA:n NHL-peli.
Crossplay eri konsolisukupolvien välillä olisi aika turhaa työtä, kun ensi vuodesta lähtien vanhalle sukupolvelle ei taas pelejä julkaista. Eri konsolivalmistajien välillä taas kyse on siitä, että konsolivalmistajat eivät kovin innolla tue crossplayta. Ymmärtääkseni asia menee talouspuolen kikkailuksi, koska konsolivalmistajat haluavat vetää välistä, jos crossplay halutaan mukaan.

Dev-tiimin kokoon nähden nykyänärit ovat ihan helvetin hyviä pelejä. FIFA-sarja nettoaa lähes kymmenkertaisen määrän rahaa, mutta itse pelit eivät ole erityisesti NHL-pelisarjan edellä, vaan monet aktiivisesti molempia pelaavat ovat sitä mieltä, että NHL-sarja on jopa parempi näistä kahdesta.

Tuo 2k-sarjan ihannointi menee välillä ihan liian pitkälle. Aikanaan olivat kyllä sen aikaisia EA:n tekeleitä selvästi edellä, mutta ei puhettakaan, että pärjäisivät nykyisille EA:n NHL-peleille. Nykyiset pelit ovat lopulta ihan helvetin hyviä lätkäpelejä ja itse olen tyytyväinen, että ainoa tarjolla oleva pelisarja on näinkin laadukas, vaikka tämän lajin suosion vuoksi pelit eivät ihan hirveästi koskaan ole myyneet.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
Änärissä on omat ongelmansa (kuten esim. tekoäly on toisinaan botteja vastaan pelatessa aivan naurettavan täydellinen - ja omat perseilee miten sattuu), mutta yleisellä tasolla peli on oikeinkin viihdyttävä. Itse eniten pelaan be a pro- ja franchise-tilaa, jälkimmäisessä lähinnä managerina, ja satoja tunteja noihin on vaan mennyt aikaa vuosien varrella.

Fifa on tullut kyllä alaspäin siitä, mitä se jokunen vuosi sitten oli. PC:llä kun oli muutaman vuoden origin premier niin tuli testattua. 2018 oli ihan jees, mutta oliko 2020 vai 2019 niin tuntu jotenkin heikennykseltä aiempaan versioon verrattuna. Ja Madden on vielä tuotakin paskempi (nimim. tuli jokunen vuosi sitten sitäkin testattua), ja kyllä änäri tuntui ihan eri peliltä noiden jälkeen. YouTubessa AngryJoella on jo melkein vuosittaiseksi rutiiniksi muodostunut "angry rant" Maddenista, jossa käydään aika hyvin läpi pelin ongelmia - ja miten pitkään ne ovat olleet olemassa.

Hassuinta tässä on se, että noista kolmesta paskin eli Madden taitaa pelaajamäärään nähden tehdä eniten tulosta ultimate teamin myötä.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Crossplay eri konsolisukupolvien välillä olisi aika turhaa työtä, kun ensi vuodesta lähtien vanhalle sukupolvelle ei taas pelejä julkaista. Eri konsolivalmistajien välillä taas kyse on siitä, että konsolivalmistajat eivät kovin innolla tue crossplayta. Ymmärtääkseni asia menee talouspuolen kikkailuksi, koska konsolivalmistajat haluavat vetää välistä, jos crossplay halutaan mukaan.

Dev-tiimin kokoon nähden nykyänärit ovat ihan helvetin hyviä pelejä. FIFA-sarja nettoaa lähes kymmenkertaisen määrän rahaa, mutta itse pelit eivät ole erityisesti NHL-pelisarjan edellä, vaan monet aktiivisesti molempia pelaavat ovat sitä mieltä, että NHL-sarja on jopa parempi näistä kahdesta.

Tuo 2k-sarjan ihannointi menee välillä ihan liian pitkälle. Aikanaan olivat kyllä sen aikaisia EA:n tekeleitä selvästi edellä, mutta ei puhettakaan, että pärjäisivät nykyisille EA:n NHL-peleille. Nykyiset pelit ovat lopulta ihan helvetin hyviä lätkäpelejä ja itse olen tyytyväinen, että ainoa tarjolla oleva pelisarja on näinkin laadukas, vaikka tämän lajin suosion vuoksi pelit eivät ihan hirveästi koskaan ole myyneet.
Siksi kuluttajien pitäisikin pitää älämölöä crossplaysta, eikä myötäillä bisnesmiehiä. Crossplayn ei tarvitsisi olla eri konsolisukupolvien välillä, vaan PS4 ja Xbox One voisi olla samassa ryhmässä (tämän olisi voinut toteuttaa jo 5v sitten), ja sitten PS5 ja Xbox Series voisi olla samassa.

Sama pelihän tuo NHL on ollut jo monta vuotta. Samat maalikikat, sama paska pelimoottori, sama animaatioihin perustuva pelin "mallinnus" ja uusin uudistus taitaa vieläkin olla ne täysin typerästi tuulessa hulmuavat pelipadat. FIFA-pelisarjaakaan en ole pelannut enää moneen vuoteen, mutta änäriä tulee aina jossain kokeiltua ja huomattua että samaa paskaa mutta uusissa kuorissa. Toki ne rosterit on päivitetty, että kehdataan lyödä uuden pelin hintalappu koteloon.

2K-sarja on vieläkin edellä paremman fysiikanmallinnuksensa vuoksi. Visuaalisestihan peli on tietysti vanhentunut. Oli aika leuat loksauttavaa, kun maalille lämätty kiekko pomppasi lopulta pakin kypärän kautta maaliin jossain 2K-sarjan pelissä. EA:n änäreissä fysiikanmallinnus on edelleen täysin lapsenkengissä mm. kiekon käyttäytymisen ja pelaajien mailojen suhteen.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Siksi kuluttajien pitäisikin pitää älämölöä crossplaysta, eikä myötäillä bisnesmiehiä. Crossplayn ei tarvitsisi olla eri konsolisukupolvien välillä, vaan PS4 ja Xbox One voisi olla samassa ryhmässä (tämän olisi voinut toteuttaa jo 5v sitten), ja sitten PS5 ja Xbox Series voisi olla samassa.

Sama pelihän tuo NHL on ollut jo monta vuotta. Samat maalikikat, sama paska pelimoottori, sama animaatioihin perustuva pelin "mallinnus" ja uusin uudistus taitaa vieläkin olla ne täysin typerästi tuulessa hulmuavat pelipadat. FIFA-pelisarjaakaan en ole pelannut enää moneen vuoteen, mutta änäriä tulee aina jossain kokeiltua ja huomattua että samaa paskaa mutta uusissa kuorissa. Toki ne rosterit on päivitetty, että kehdataan lyödä uuden pelin hintalappu koteloon.

2K-sarja on vieläkin edellä paremman fysiikanmallinnuksensa vuoksi. Visuaalisestihan peli on tietysti vanhentunut. Oli aika leuat loksauttavaa, kun maalille lämätty kiekko pomppasi lopulta pakin kypärän kautta maaliin jossain 2K-sarjan pelissä. EA:n änäreissä fysiikanmallinnus on edelleen täysin lapsenkengissä mm. kiekon käyttäytymisen ja pelaajien mailojen suhteen.
Niin, et tainnut lukea mitä crossplaysta kirjoitin, jos tuo on vastauksesi siihen. Sille on syynsä, miksi crossplay on varsin harvinaista edelleen, eikä se syy ole pelintekijöissä.

Mutta jälleen kerran nähdään painavia mielipiteitä sellaisilta kavereilta, jotka "aina välillä jossain kokeilevat" NHL-pelejä. Olen pelannut vuoden ympäri jokaista NHL-peliä useamman vuoden ajan ja myös tämän 22:n betaa kävin pelaamassa. 20 -> 21 uudistukset olivat vähäisiä, koska paukut laitettiin tähän 22:een, mutta sen kyllä huomaa. Nyt laitettiin pelimoottori ja grafiikat uusiksi, sekä paranneltiin animaatioita ja fysiikoita.

2k-pelien fysiikat olivat aikanaan hyvällä tasolla, mutta todella kaukana täydellisestä. Eivät pärjää nykyänäreiden fysiikoille, vaikka jokin yksittäinen pieni asia olisikin ollut paremmin toteutettu. Kiekot pomppivat nykyään todella tarkasti mailojen ja pelaajien kautta. Edelleen saa satojen pelituntien jälkee ihmetellä, että miten tarkat fysiikat tietyissä tilanteissa nykyään ovat, kun aika monta vuotta sai tottua heikkoon fysiikanmallinnukseen. Tottakai tuo voisi olla vieläkin paremmalla tasolla, mutta kun ottaa huomioon pelisarjan myyntimäärät ja dev-tiimin koon, niin kyllä nykyinenkin toteutus on varsin hyvällä tasolla.

Yllättävän paljon näkyy nykyään mielipiteitä sellaisilta kavereilta, jotka eivät ole ilmeisesti juurikaan pelanneet NHL-pelejä vuosikausiin. Vähän on vaikea ymmärtää, että mistä nämä painavat mielipiteet kumpuavat, kun itse pelien pelaaminen ei tunnu kauheasti kiinnostavan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Niin, et tainnut lukea mitä crossplaysta kirjoitin, jos tuo on vastauksesi siihen. Sille on syynsä, miksi crossplay on varsin harvinaista edelleen, eikä se syy ole pelintekijöissä.

Mutta jälleen kerran nähdään painavia mielipiteitä sellaisilta kavereilta, jotka "aina välillä jossain kokeilevat" NHL-pelejä. Olen pelannut vuoden ympäri jokaista NHL-peliä useamman vuoden ajan ja myös tämän 22:n betaa kävin pelaamassa. 20 -> 21 uudistukset olivat vähäisiä, koska paukut laitettiin tähän 22:een, mutta sen kyllä huomaa. Nyt laitettiin pelimoottori ja grafiikat uusiksi, sekä paranneltiin animaatioita ja fysiikoita.

2k-pelien fysiikat olivat aikanaan hyvällä tasolla, mutta todella kaukana täydellisestä. Eivät pärjää nykyänäreiden fysiikoille, vaikka jokin yksittäinen pieni asia olisikin ollut paremmin toteutettu. Kiekot pomppivat nykyään todella tarkasti mailojen ja pelaajien kautta. Edelleen saa satojen pelituntien jälkee ihmetellä, että miten tarkat fysiikat tietyissä tilanteissa nykyään ovat, kun aika monta vuotta sai tottua heikkoon fysiikanmallinnukseen. Tottakai tuo voisi olla vieläkin paremmalla tasolla, mutta kun ottaa huomioon pelisarjan myyntimäärät ja dev-tiimin koon, niin kyllä nykyinenkin toteutus on varsin hyvällä tasolla.

Yllättävän paljon näkyy nykyään mielipiteitä sellaisilta kavereilta, jotka eivät ole ilmeisesti juurikaan pelanneet NHL-pelejä vuosikausiin. Vähän on vaikea ymmärtää, että mistä nämä painavat mielipiteet kumpuavat, kun itse pelien pelaaminen ei tunnu kauheasti kiinnostavan.
Juuri näin.
Aina kun lukee näitä ”mikään ei ole muuttunut viime vuodesta” niin voi vaan ihmetellä onko kyseinen tyyppi sokea vai onko pelannut ihan eri peliä.
Itse tungen joka vuosi 300-600 tuntia änärin pelaamiseen, NHL95 lähtien, ja ihan joka vuosi mulla ei ole kestänyt varttia pidempään löytää pelistä kymmeniä uusia asioita.

Oikeastaan tulee vaan aika typerä olo noiden kirjoittajien puolesta, kun esim väitetään että ”ukkojen liikkuminen ihan samaa ku viime vuonna” ja todellisuudessa oli suurimmat muutokset varmaan 5 vuoteen tulleet juuri pelaajien kiihdytykseen ja luisteluun. (En nyt puhu tästä uudesta änäristä, en ole itse vielä päässyt kokeilemaan)

Eikai niitä eroja huomaa jos käy kahden vuoden välein vetämässä pari peliä kännissä full arcade asetuksilla, mutta sitten ei ehkä kannattaisi joka kerta tulla jauhamaan tänne miten mikään ei ole muuttunut…. :rolleyes:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Juuri näin.
Aina kun lukee näitä ”mikään ei ole muuttunut viime vuodesta” niin voi vaan ihmetellä onko kyseinen tyyppi sokea vai onko pelannut ihan eri peliä.
Itse tungen joka vuosi 300-600 tuntia änärin pelaamiseen, NHL95 lähtien, ja ihan joka vuosi mulla ei ole kestänyt varttia pidempään löytää pelistä kymmeniä uusia asioita.

Oikeastaan tulee vaan aika typerä olo noiden kirjoittajien puolesta, kun esim väitetään että ”ukkojen liikkuminen ihan samaa ku viime vuonna” ja todellisuudessa oli suurimmat muutokset varmaan 5 vuoteen tulleet juuri pelaajien kiihdytykseen ja luisteluun. (En nyt puhu tästä uudesta änäristä, en ole itse vielä päässyt kokeilemaan)

Eikai niitä eroja huomaa jos käy kahden vuoden välein vetämässä pari peliä kännissä full arcade asetuksilla, mutta sitten ei ehkä kannattaisi joka kerta tulla jauhamaan tänne miten mikään ei ole muuttunut…. :rolleyes:
Ei kannata pahoittaa mieltä silti. Ei kukaan ole viemässä sinulta peliä pois ja selvästi kun pelisarjan fani olet, niin ei ihme että uppoaa. Peli uudistuu niin hitaasti, että aika moni on sen vuoksi pelisarjan suhteen luovuttanut tai kyllästynyt.

Pari kaveria on Suomen top 30-pelaajia, niin heiltä tulee yleensä kyseltyä millainen uusin vuosipäivitys on todellisuudessa enemmän pelanneen näkökulmasta. Oma näppituntuma on nykyään enää satunnaisia pelejä, kun aikoinaan joskus NHL15:n kohdalla iski totaali kyllästyminen koko pelisarjaa kohtaan.

Kun pelisarjan ikä alkoi olla 20 vuotta, niin olisi toivonut että peli alkaisi muistuttaa oikeaa jääkiekkoa edes etäisesti, etenkin kun konsolien tehot ei olleet enää esim fysiikkamallinnuksen rajoitteena. Mutta saatiin tuulessa todella vammaisesti hulmuavat pelipaidat. :rofl2: Ja toinen mikä potkii tosi pahasti vastaan on animaatioihin perustuva pelinmallinnus, jonka vuoksi syntyy todella epäluontevia tilanteita ja joudut reagoimaan animaatioon etkä siihen mitä kentällä on oikeasti tapahtumassa.

No, tämä menee tyhjänpäiväiseksi tinkaamiseksi, joten sovitaan että ollaan eri mieltä. EA:n änärit on markkinoiden paras lätkäpelisarja tällä hetkellä, siitä ei pääse mihinkään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
No, tämä menee tyhjänpäiväiseksi tinkaamiseksi, joten sovitaan että ollaan eri mieltä.
Tässä on vain se hauska juttu, että sun näkemykset eivät perustu oikein mihinkään, kun et itse pelejä pelaa.

On vain jokseenkin typerää lähteä laukomaan mielipiteitä pelistä ja pelisarjasta, jota ei itse pelaa. En minäkään mene täällä puhumaan paskaa niiden pelien ketjuihin, mistä en ole kiinnostunut ja mitä en itse ole pelannut. En siitä huolimatta, että tunnen kavereita, jotka ovat pelanneet niitä pelejä kovalla tasolla ja pitkän aikaa.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Tässä on vain se hauska juttu, että sun näkemykset eivät perustu oikein mihinkään, kun et itse pelejä pelaa.

On vain jokseenkin typerää lähteä laukomaan mielipiteitä pelistä ja pelisarjasta, jota ei itse pelaa. En minäkään mene täällä puhumaan paskaa niiden pelien ketjuihin, mistä en ole kiinnostunut ja mitä en itse ole pelannut. En siitä huolimatta, että tunnen kavereita, jotka ovat pelanneet niitä pelejä kovalla tasolla ja pitkän aikaa.
Ööö, kuten sanoin jo niin pelasin NHL15 asti paljonkin ja aloitin NHLPA93:n parissa. Sen jälkeen ei ole kiinnostanut sarjan pariin enää palata, koska oikeastaan mikään suurimmista puutteista ei ole merkittävästi pelissä parantunut.

Tämä keskustelu lähti alunperin siitä, että miksi pelistä ei ole tehty PC-käännöstä enää vuosikausiin. Ja syy on sama kuin miksi peli uudistuu niin vähän; pieni devi-tiimi, vähäiset resurssit.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ööö, kuten sanoin jo niin pelasin NHL15 asti paljonkin ja aloitin NHLPA93:n parissa. Sen jälkeen ei ole kiinnostanut sarjan pariin enää palata, koska oikeastaan mikään suurimmista puutteista ei ole merkittävästi pelissä parantunut.

Tämä keskustelu lähti alunperin siitä, että miksi pelistä ei ole tehty PC-käännöstä enää vuosikausiin. Ja syy on sama kuin miksi peli uudistuu niin vähän; pieni devi-tiimi, vähäiset resurssit.
Ite kanssa pelannut tuolta 93:sta asti ja edelleen joka vuosi. En enää ihan älyttömiä määriä pelaa ja kyllä tuo slidereilla on vuosia ollut todella hyvä ja joka vuosi mennyt ihan selvästi eteenpäin. Kyllä itse huomasin isojakin muutoksia 20-21 välillä ja uskoisin et pelimoottorin vaihdos nyt muuttaa yhtälailla monia asioita.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Ite kanssa pelannut tuolta 93:sta asti ja edelleen joka vuosi. En enää ihan älyttömiä määriä pelaa ja kyllä tuo slidereilla on vuosia ollut todella hyvä ja joka vuosi mennyt ihan selvästi eteenpäin. Kyllä itse huomasin isojakin muutoksia 20-21 välillä ja uskoisin et pelimoottorin vaihdos nyt muuttaa yhtälailla monia asioita.
Oisko 21:seen hyvät sliderit? Tulee liikaa maaleja muuten..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Välil tuntuu et tää änäri on vähän liian helppo ammattilaisella ja sitten taas vähän liian vaikea All-starilla..joten sliderit??
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
Piti lotota tämän kanssa, että jättäiskö tänä vuonna kauppaan vai ostaisko. Loppujen lopuksi uusi joukkue (Kraken) ja Frostbite käänsivät kelkan oston puolelle, joten vajaan kahden viikon päästä on "rentouttavaa" iltapuhdetta tiedossa :D
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Torstaina sitte gamepassista pääsee sen 10h kokeilemaan, ja tehdä ostopäätös sen jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Laitoin pelin Gigantista tilaukseen. Täytyy toivoa, että tulee julkkaripäiväksi laatikkoon. Viime vuonna taisi tulla jopa päivän tai kaksi ennakkoon, mikä oli iloinen yllätys.
 

Cojin de Raton

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 615
Piti lotota tämän kanssa, että jättäiskö tänä vuonna kauppaan vai ostaisko. Loppujen lopuksi uusi joukkue (Kraken) ja Frostbite käänsivät kelkan oston puolelle, joten vajaan kahden viikon päästä on "rentouttavaa" iltapuhdetta tiedossa :D
Mukava työpäivän jälkeen aina "rentoutua" änärin parissa. ;):whistling:
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Franchise uudistukset vaikutti oikein kivoilta. Pääsee tekee expansion draftin ja scoutit voi löytää potentiaalisia x-factor junnuja. Roster sharing myös hyvä uudistus.
 

Cojin de Raton

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 615
Franchise uudistukset vaikutti oikein kivoilta. Pääsee tekee expansion draftin ja scoutit voi löytää potentiaalisia x-factor junnuja. Roster sharing myös hyvä uudistus.
Roster sharingin kautta kunnon alumni rosterit. :joy:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
OMG onko ne oikeesti vihdoinkin lisänneet roster sharingin peliin.
Tuo tulee oleen aika kova juttu! :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Franchise uudistukset vaikutti oikein kivoilta. Pääsee tekee expansion draftin ja scoutit voi löytää potentiaalisia x-factor junnuja. Roster sharing myös hyvä uudistus.
Mitkä franchise uudistukset? Eihän tossa ollut yhtäkään.
Tai no jos nyt laskee että scoutit voi löytää xfactor junnuja, mutta sehän nyt on itsestäänselvää jos kerran ne peliin lisätään...
Toivottavasti ne nyt olisi jotain parannellut tota, on meinaan ihan vitun naurettavaa että voit vaikka crosbyn hommata itsellesi ja sitten kun eka matsi alkaa, sitä tradea ei huomioida _mitenkään_,
sen lisäksi sopparineuvottelut, treidaukset ja miljoonat muut asiat tarttis kipeesti revamppia....
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Taitaa olla niin että jos tätä aikoo netissä pelata niin pitää ostaa PS4 versio, vaikka PS5 löytyy kotoa, jos täysi idiootti sattuu olemaan niin voi tietenkin ostaa X-factor editionin 100€.
On tällä muutenkin suolainen hinta, PS5 versio 80€ ja PS4 70€. Tämä on käytännössä lähes sama peli kuin 21, 21 pelimoottori on liimattu Frosbyteen ja tehty muutama uudistus.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Taitaa olla niin että jos tätä aikoo netissä pelata niin pitää ostaa PS4 versio, vaikka PS5 löytyy kotoa, jos täysi idiootti sattuu olemaan niin voi tietenkin ostaa X-factor editionin 100€.
On tällä muutenkin suolainen hinta, PS5 versio 80€ ja PS4 70€. Tämä on käytännössä lähes sama peli kuin 21, 21 pelimoottori on liimattu Frosbyteen ja tehty muutama uudistus.
Ei ole kuulemma sama peli. Kymmeniä uudistuksia huomaa heti kun peliä pelaa. :whistling:
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Myös EA Play tilauksella pääsee torstaina jo kokeilee.
Tjooh, pitipä tuo hommata kun siellä kiinnosti muutama muukin peli. Ja PS5 digiversio meni tilaukseen, turha fyysistä levyä hommata kun arvo on vuoden päästä lähinnä lasinalusta vastaava...

Roster sharing tuli kyllä täysin puskista! Koska viimeksi lätkässä on ollut se mahdollisuus, joskus 2K:n aikoina muistaakseni? Toki tulee vasta joulukuussa mutta silti, kyllä communityn voimaan pitää uskoa että rosterit harppaa valovuosia sillä eteenpäin.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Tjooh, pitipä tuo hommata kun siellä kiinnosti muutama muukin peli. Ja PS5 digiversio meni tilaukseen, turha fyysistä levyä hommata kun arvo on vuoden päästä lähinnä lasinalusta vastaava...
No onhan tuossa aika massiivinen ero kun Gigantissa ja Verkkokaupassa on PS5 versio 45€ ja PS4 40€. Tuohon hintaan taitaa lähteä PS5 versio tilaukseen, jäänyt 20 ja 21 välistä niin eiköhän sitä taas jaksa jauhaa. PS5 version pelaajakunta on kyllä ainakin alussa luultavasti huomattavasti pienempi, mutta ehkä se siitä kasvaa kun konsoleita alkaa olemaan kauppojen hyllyissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
En kyllä millään kehtaisi enää vanhemman generaation laitteelle tätä ostaa, kun nyt kerrankin on edes joku peli, mikä PS5:lle hankkia. On varmasti niin, että pelaajia PS4 versiolle olisi enemmän, mutta tilannehan muuttuu PS5 kannalta parempaan kaiken aikaa. NHL on kyllä sellaine peli, minkä ainakin itse ihan mielelläni ostan levyllä, jotta voin laittaa sen kiertoon. Ollut jo ties kuinka kauan tapana myydä nämä jossain vaiheessa pois kaapeista pyörimästä. Eihän siitä montaa euroa tietenkään saa, mutta on se tyhjää parempi.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Ööö, kuten sanoin jo niin pelasin NHL15 asti paljonkin ja aloitin NHLPA93:n parissa. Sen jälkeen ei ole kiinnostanut sarjan pariin enää palata, koska oikeastaan mikään suurimmista puutteista ei ole merkittävästi pelissä parantunut.
Niin, eli et ole pelannut seitsemään vuoteen NHL-pelisarjan pelejä? NHL15 on nykyänäreihin verrattuna muinaisjäänne, joka on ihan jokaisella osa-alueella todella paljon huonompi peli. Kun lähdet arvostelemaan sitä millaisia pelisarjan pelit nykyään ovat, niin ei tunnu kovin järkevältä, että perustat arviosi seitsemän vuotta sitten julkaistuun peliin. Jos oikeasti väität, että nykyiset pelit eivät ole yhtään muuttuneet NHL15:n ajoista, niin olet kyllä todella pahasti kuutamolla.

Mutta kuten tuossa itsekin sanoit, niin koko pointti tässä ketjussakin sulla tuntuu olevan pelisarjan dissaus. Et ole lähdössä kokeilemaan uutta änäriä avoimin mielin, vaan haluat vain jatkaa pelisarjan dissausta huolimatta siitä millainen uusi peli on. Eli oikeasti ei taida koko pelisarja tai ainakaan sen pelaaminen nykyään enää kiinnostaa, mutta en ymmärrä miksi sitten täytyy väkisin päästä sitä dissaamaan.

Nykyiset änärit ovat parhaita lätkäpelejä mitä koskaan on tehty. Täydellisiä pelejä ei ole olemassakaan, mutta urheilupelien osastolla ei juurikaan parempaa löydy. Täytyy olla vaatimustaso ihan järjettömissa mitoissa, jos haluaa lätkäpeliä pelata ja nykyänärit eivät kelpaa.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Nykyiset änärit ovat parhaita lätkäpelejä mitä koskaan on tehty. Täydellisiä pelejä ei ole olemassakaan, mutta urheilupelien osastolla ei juurikaan parempaa löydy. Täytyy olla vaatimustaso ihan järjettömissa mitoissa, jos haluaa lätkäpeliä pelata ja nykyänärit eivät kelpaa.
Joo, tässä jo jonkun aikaa ollut sitä mieltä että nykyiset ovat sillä tasolla, että voisi lätkiä samaa useamman vuoden, jos vaan saisi rostereihin päivityksiä kauden päätyttyäkin (toki expansiotiimit on kultakaivos EA:lle :D). Eihän tämä roster share sitäkään toki eksplisiittisesti takaa, kun ne majailee jossain EA:n palvelimilla joita toki voi sulkea aina vuosikohtaisesti, mutta toivoa sentään on. Monta vuottahan mentiin että viilattiin aina vain yhtä osa-aluetta kerrallaan, joskus vähän maalivahteja, joskus luistelua jne.

Mitä noita NHL22 videoita joitakin katsellut, niin isoimmat muutokset tässä versiossa on gameplayn osalta syöttelypeli, X-Factor skillsit sekä uusi engine. Otan kaikki nämä kyllä ilomielin vastaan. Nettipeli ei kiinnosta paitsi kavereita vastaan, joten aivan sama pelaajamäärien suhteen.

En itse ymmärrä tuota huutelua että "jääkiekkoa ei ole muutettu tarpeeksi1!!1!". Eipä tuolla muissakaan urheilupeleissä kovin dramaattisia muutoksia ole, NBA 2K, FIFAt, Madden yms. menee hyvin pienillä viilauksilla nekin eteenpäin. Oikeastaan noissa on tullut aika paljon negatiivista devaajien niskaan, jos on muutettu asioita liikaa. Tsekatkaapa esim. tuo Konamin viimeisin futistuotos... :rofl2:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Joo, tässä jo jonkun aikaa ollut sitä mieltä että nykyiset ovat sillä tasolla, että voisi lätkiä samaa useamman vuoden, jos vaan saisi rostereihin päivityksiä kauden päätyttyäkin (toki expansiotiimit on kultakaivos EA:lle :D). Eihän tämä roster share sitäkään toki eksplisiittisesti takaa, kun ne majailee jossain EA:n palvelimilla joita toki voi sulkea aina vuosikohtaisesti, mutta toivoa sentään on. Monta vuottahan mentiin että viilattiin aina vain yhtä osa-aluetta kerrallaan, joskus vähän maalivahteja, joskus luistelua jne.

Mitä noita NHL22 videoita joitakin katsellut, niin isoimmat muutokset tässä versiossa on gameplayn osalta syöttelypeli, X-Factor skillsit sekä uusi engine. Otan kaikki nämä kyllä ilomielin vastaan. Nettipeli ei kiinnosta paitsi kavereita vastaan, joten aivan sama pelaajamäärien suhteen.

En itse ymmärrä tuota huutelua että "jääkiekkoa ei ole muutettu tarpeeksi1!!1!". Eipä tuolla muissakaan urheilupeleissä kovin dramaattisia muutoksia ole, NBA 2K, FIFAt, Madden yms. menee hyvin pienillä viilauksilla nekin eteenpäin. Oikeastaan noissa on tullut aika paljon negatiivista devaajien niskaan, jos on muutettu asioita liikaa. Tsekatkaapa esim. tuo Konamin viimeisin futistuotos... :rofl2:
"Jääkiekkoa ei ole muutettu tarpeeksi?"

EA:n NHL-pelisarjalla ei ole kyllä kovinkaan paljoa tekemistä oikean jääkiekon kanssa. Todella paljon lajin perusperiaatteita puuttuu kokonaan. Joko devaajat ei itse ole koskaan kiekkoa pelanneet, tai sitten resurssien puuttuessa on pakko vetää mutkia suoraksi.

Toki tuollainen höntsäarcade on varmasti se mikä suurimmalle osalle pelaajista on juuri sopiva ja aloituskynnys pelaamiselle pysyy matalana.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
201
Laitoin pelin Gigantista tilaukseen. Täytyy toivoa, että tulee julkkaripäiväksi laatikkoon. Viime vuonna taisi tulla jopa päivän tai kaksi ennakkoon, mikä oli iloinen yllätys.
Fifa tilattu etukäteen sieltä ja vieläkin odotellaan, että missä lie menossa. Ei änärin suhteen kyllä toiveita herätä, sekin tilattu sieltä.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
"Jääkiekkoa ei ole muutettu tarpeeksi?"

EA:n NHL-pelisarjalla ei ole kyllä kovinkaan paljoa tekemistä oikean jääkiekon kanssa. Todella paljon lajin perusperiaatteita puuttuu kokonaan. Joko devaajat ei itse ole koskaan kiekkoa pelanneet, tai sitten resurssien puuttuessa on pakko vetää mutkia suoraksi.

Toki tuollainen höntsäarcade on varmasti se mikä suurimmalle osalle pelaajista on juuri sopiva ja aloituskynnys pelaamiselle pysyy matalana.
Niin, kyseessähän on tosiaan peli, jonka on myös tarkoitus olla hauska/vituttava/jotain siltä väliltä. Tuntuu tämä myös monille änärimiehille kelpaavan vaikka luultavasti lajista tietävät jonkin verran enemmän kuin sinä.

Kerro toki jokin mielestäsi täysin realistinen peli, niin päästään porukalla spekuloimaan, onko se sellainen. :kahvi:

Tietysti vielä parempi jos et länkytä täällä, jos peli ei edes kiinnosta. Pelaa niitä vanhoja NHL15 tai 2K03 tms. sitten jos tekee sut tyytyväiseksi, aivan sama.
Fifa tilattu etukäteen sieltä ja vieläkin odotellaan, että missä lie menossa. Ei änärin suhteen kyllä toiveita herätä, sekin tilattu sieltä.
Itsellä tipahti Gigantin FIFA eilen postilaatikkoon.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
EA:n NHL-pelisarjalla ei ole kyllä kovinkaan paljoa tekemistä oikean jääkiekon kanssa. Todella paljon lajin perusperiaatteita puuttuu kokonaan. Joko devaajat ei itse ole koskaan kiekkoa pelanneet, tai sitten resurssien puuttuessa on pakko vetää mutkia suoraksi.
Nyt alkoi itseä pohdituttaa, että mitä lajin perusperiaatteita pelistä puuttuu? Esim pelaajien määrä, erien kestot ja säännöt ylipäätään ovat lähtökohtaisesti oikeat. Joukkueet ja kokoonpanotkin (NHL:n osalta) ovat myös oikeat.

Simulaattorimainen peli änäri ei ole, vaikka mitä tekisi. Ja vaikea sitä on "simulaattoriksi" muuttaa, vaikka EA laittaisi kaikki devaajansa parantelemaan änärin algoritmeja. Ohjaimella ei mitenkään voi tuntea sitä, mitä kokee kun menee oikeasti kaukalolle pellaamaan. Ajoneuvoihin liittyviä simuja on paljon helpompi tehdä todellisuutta vastaaviksi, kun rattia ja polkimia saa käyttöön ja niiden force feedback välittää ajotuntuman pelaajille. Ja siltikin on vaikea tehdä "täydellistä" simua.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
"Jääkiekkoa ei ole muutettu tarpeeksi?"

EA:n NHL-pelisarjalla ei ole kyllä kovinkaan paljoa tekemistä oikean jääkiekon kanssa. Todella paljon lajin perusperiaatteita puuttuu kokonaan. Joko devaajat ei itse ole koskaan kiekkoa pelanneet, tai sitten resurssien puuttuessa on pakko vetää mutkia suoraksi.

Toki tuollainen höntsäarcade on varmasti se mikä suurimmalle osalle pelaajista on juuri sopiva ja aloituskynnys pelaamiselle pysyy matalana.
Kyse on kuitenkin edelleen pelistä, eikä täydellisestä simulaatiosta. En ole sellaiseen urheilupeliin vielä törmännyt, joka olisi merkittävästi nykyisiä änäreitä realistisempi, enkä mitään varsinaista simulaatiota edes kaipaa.

Mutta kerroppa nyt ihan juurta jaksaen, että mitä perusperiaatteita sitten puuttuu, joita niin kovasti kaipaat? Koen olevani itse henkeen ja vereen lätkämies, kun olen lajia harrastanut 25 vuotta, seurannut vielä vähän pidempään ja lätkä on iso osa elämää joka päivä. Minulle nämä änärit maistuvat oikein hyvin ja pelaaminen on riittävän lähellä oikeaa lätkää, että tämä ei tunnu miltään höntsäarcadelta. Sellaisiakin lätkäpelejä on tullut pelattua, joissa ei ole realismista tietoakaan, mutta kyllä NHL-sarjassa on aika sopiva määrä realismia mukana. Vaikea on kuvitella, että joku tekisi oikeasti nautittavan lätkäpelin, joka pyrkisi olemaan täydellinen simulaatio. Tiettyjä vapauksia pitää olla mukana, että pelikokemus ei kärsi liikaa.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Roster sharingin ansiosta mahdollistaa että porukka tekee päivitetyt mm/olympiarosterit jne (olympia en muista tekeekö EA itse). Ja miksei retrorostereitakin? peukku tälle
Jep, tämä on se mitä ehkä eniten itse odotan roster sharingilta. On ollut ikävä aidoilla kokoonpanoilla pelattavia maajoukkueturnauksia.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Niin, kyseessähän on tosiaan peli, jonka on myös tarkoitus olla hauska/vituttava/jotain siltä väliltä. Tuntuu tämä myös monille änärimiehille kelpaavan vaikka luultavasti lajista tietävät jonkin verran enemmän kuin sinä.

Kerro toki jokin mielestäsi täysin realistinen peli, niin päästään porukalla spekuloimaan, onko se sellainen. :kahvi:

Tietysti vielä parempi jos et länkytä täällä, jos peli ei edes kiinnosta. Pelaa niitä vanhoja NHL15 tai 2K03 tms. sitten jos tekee sut tyytyväiseksi, aivan sama.
Varmasti kelpaa "änärimiehillekin", jos kerran vaihtoehdot on pelata uusinta vuosipäivitystä tai olla pelaamatta lätkäpeliä ollenkaan. :think: Sitähän ei edelleenkään kukaan kiellä, etteikö EA:n NHL:t olisi paras lätkäpelisarja tällä hetkellä. Sattuu olemaan myös ainoa.

Laita toki ignore päälle jos noin pahasti ärsyttää, että joku tätä EA:n täysihintainen vuosipäivitys-meininkiä kritisoi. :tup:
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Laita toki ignore päälle jos noin pahasti ärsyttää, että joku tätä EA:n täysihintainen vuosipäivitys-meininkiä kritisoi. :tup:
On eri asia kritisoida täysihintaisia vuosipäivityksiä, kuin kritisoida itse pelejä ihan kokonaisuudessaan. Minä ainakin ymmärrän yleisen kritiikin vuosipäivityksistä, vaikka minua ei haittaakaan ostaa joka vuosi uutta versiota. Vaikka peli muuttuu joka vuosi jonkin verran, niin ainakin osa vuosipäivityksistä ei ole varsinaisesti täysihintaisen pelin arvoisia. Silloin voi ostaa sen uuden pelin vaikka 2-3 vuoden välein, jos haluaa kerralla enemmän rahoilleen vastinetta.

Mutta sun kritiikki on lähtenyt vaeltelemaan ihan kaikkeen mahdolliseen, eikä se tunnu enää liittyvän näihin vuosipäivityksiin. Nyt kun aloit jo väittämään, että peleistä puuttuu "todella paljon lajin perusperiaatteita", mutta tähän odotellaan vielä tarkennusta, että mistä mahdat käytännössä puhua.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Varmasti kelpaa "änärimiehillekin", jos kerran vaihtoehdot on pelata uusinta vuosipäivitystä tai olla pelaamatta lätkäpeliä ollenkaan. :think: Sitähän ei edelleenkään kukaan kiellä, etteikö EA:n NHL:t olisi paras lätkäpelisarja tällä hetkellä. Sattuu olemaan myös ainoa.
Kilpailu toki tekis kaikille osapuolille hyvää, eihän sitä kukaan kai kiistä. Ampuu vaan omasta mielestä aika kaukaa yli ja ohi noi kommentit välillä, etenkin jos tää vuosipäivitys ei sinua edes kiinnosta. Näitä samoja saa lukea joka vuosi ennen kuin peliä on edes julkaistu.
Laita toki ignore päälle jos noin pahasti ärsyttää, että joku tätä EA:n täysihintainen vuosipäivitys-meininkiä kritisoi. :tup:
Totta, onkin tuo nimimerkki jäänyt pois vanhojen alttereidesi joukosta. Ehkä samoihin threadeihin vaan ei olla hetkeen osuttu. :tup:
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
624
On eri asia kritisoida täysihintaisia vuosipäivityksiä, kuin kritisoida itse pelejä ihan kokonaisuudessaan. Minä ainakin ymmärrän yleisen kritiikin vuosipäivityksistä, vaikka minua ei haittaakaan ostaa joka vuosi uutta versiota. Vaikka peli muuttuu joka vuosi jonkin verran, niin ainakin osa vuosipäivityksistä ei ole varsinaisesti täysihintaisen pelin arvoisia. Silloin voi ostaa sen uuden pelin vaikka 2-3 vuoden välein, jos haluaa kerralla enemmän rahoilleen vastinetta.

Mutta sun kritiikki on lähtenyt vaeltelemaan ihan kaikkeen mahdolliseen, eikä se tunnu enää liittyvän näihin vuosipäivityksiin. Nyt kun aloit jo väittämään, että peleistä puuttuu "todella paljon lajin perusperiaatteita", mutta tähän odotellaan vielä tarkennusta, että mistä mahdat käytännössä puhua.
Täytyy kyllä sanoa oma mielipide tuohon NHL-pelien laatuun. Mielestäni nuo eivät edes oikeaa jääkiekkoa kovinkaan paljoa. Vuodesta toiseen yksin pelaajalla pyörittäminen/yksi syöttö josta suora laukaus on meta eikä yhtään voi esim. siniviivassa pyörittää kiekkoa. Mailat menevät miten sattuu jaloista läpi ja yhtäkkiä sitten pelaaja kaatuukin syystä x. Peli on ylipäätään erittäin paljon liian nopeatempoista verrattuna oikeaan jääkiekkoon.

Tämä kaikki on omaa mielipidettäni eikä tarvitse vetää hernettä nenään.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Tuo on kyllä huono homma että minkäänlaista next-gen päivitystä ei ole tarjolla, nyt olisi ollut järkevintä ostaa PS4 versio ja päivittää se sitten myöhemmin PS5 versioksi vaikka 10€.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
NHL-sarjan dissailuhan taitaa olla sellaista perus kahvipöytäkeskustelua. Kaikkien mielestä olevinaan hirveää paskaa, kun joka vuosi sama peli, mutta silti sitä tekee vähän mieli kokeilla ja on ihan kivaa kavereiden kanssa kaljaa juodessa pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Vaikka peli muuttuu joka vuosi jonkin verran, niin ainakin osa vuosipäivityksistä ei ole varsinaisesti täysihintaisen pelin arvoisia. Silloin voi ostaa sen uuden pelin vaikka 2-3 vuoden välein, jos haluaa kerralla enemmän rahoilleen vastinetta.
Paljonkos nettipelaajia on tällä hetkellä esim NHL18:lla?
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
230
Nykyiset änärit ovat parhaita lätkäpelejä mitä koskaan on tehty. Täydellisiä pelejä ei ole olemassakaan, mutta urheilupelien osastolla ei juurikaan parempaa löydy. Täytyy olla vaatimustaso ihan järjettömissa mitoissa, jos haluaa lätkäpeliä pelata ja nykyänärit eivät kelpaa.
2k10 paras edelleen. Nämä ea:n änärit muistuta jääkiekkoa kuin etäisesti. Ja peliin kyllästyy ekan viikon aikana, koska kaikki matsit tuntuu samalta.
Kyse on kuitenkin edelleen pelistä, eikä täydellisestä simulaatiosta. En ole sellaiseen urheilupeliin vielä törmännyt, joka olisi merkittävästi nykyisiä änäreitä realistisempi, enkä mitään varsinaista simulaatiota edes kaipaa.
Et taida pelata muita urheilupelejä kuin änäriä? Mlb The show sarja nyt ainakin realistisempi., ja nba 2k.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 369
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom