• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

EA NHL 22 (Xbox one, Series S/X, PS4 & PS5)

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Ainakin FIFA21:n PS5 version saa pelattavaksi EA Playlla.
Sekä Madden 22...Noniin, testikaljat haettu kylmään, joku noheva varmaan huutelee täällä kun trial näkyy Storessa? Tärkeitä hommia (kaljaa) tässä itsellä...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Vaatiiko toi et on ennakkotilaus että pääsee trialiin käsiksi?
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Kertokaa sit mielipiteitänne..
Perinteisesti version vaihtuessa ensimmäiset viikot yleensä hehkutetaan kunnes pikku hiljaa alkaa viat sekä puutteet vaivata pelimäärän kertyessä.

Itselläni hankinta edessä muutaman kk sisällä joten mielenkiinnolla täälläkin odotellaan revikoita sekä fiiliksiä.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Jää kiiltää, jäässä nuota animaatioita. Siinä ensituntumat series x :)
Alotuspakasta seth jones xfactor, ja harjoitusleirisetistä juolevi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 701
Xbox Series X puolella ainakin palvelimet ihan tukossa. Jää vaan välillä valikoihin pyörittelee yhdistämistä mutta ei etene mihinkään. Hutin aloituspaketista nousi x-factor John Calson. Täytyy huomenna katsoo jos toimis paremmin.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Perinteisesti version vaihtuessa ensimmäiset viikot yleensä hehkutetaan kunnes pikku hiljaa alkaa viat sekä puutteet vaivata pelimäärän kertyessä.

Itselläni hankinta edessä muutaman kk sisällä joten mielenkiinnolla täälläkin odotellaan revikoita sekä fiiliksiä.
Melkeinpä päinvastoin sanoisin, vasta kun karttuu tarpeeks matseja alle voi antaa "tuomion". Muuten se keskittyy liiaksi pelkän ulkoasun arviointiin.

Yhden pikaisen matsin perusteella ei ainakaan taaksepäin ole menty. ;) Full-SIM sliderit tuntui ihan napakoilta.

Noi X-Factor ikonit äijien päiden päältä lähti kyllä samantien kuikkaan, ja ohjaimen kajarin huutelut myös kunhan löydän mistä ne saa pois.
 

ForgiveMeNot

Tukijäsen
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
51
Playstation 5 pelatessa simulation asetuksilla tuntuu yllättävän hyvältä. Selkeästi paremmalta kuin NHL 21. Nyt vaan peli sattui kaatumaan, eikä suostu millään enää käynnistymään uudestaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
PS5:llä HUT:ssa käyty häviämässä yksi peli. Vastustaja löytyi ihan järkevällä odottelulla (ehkä minuutti). Jos on pelannut edellisiä osia, niin eihän tämä maailmaa mullista, mutta silti huomasi PS5:llä pelaavansa uuden generaation laitteella. Suurimmat uudistukset mitä nyt ensin huomasin olivat lähinnä graafisia (jää näyttää hienolta ja muutenkin tunnelma on eläväisempi). Yksi pelaamani matsi meni läpi ilman ongelmia. Mitään bugeja tai muuta ongelmaa en havainnut.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mistä te ton pleikka version löydätte? Mulla on vaan ilmoitus siitä et oon ostanu ennakkoon.

edit: piti käydä pleikan asetuksissa EA tilauksessa (vaikka olikin voimassa). Sit sen jälkeen ilmestyi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
7
PS5:lla tulee lost connection joka kerta kun tulee hyökkäys/puolustuspään alotus. Animaatiot jää jotenkin looppiin ja sit katkasee. Onko muilla samaa ongelmaa? Kokeiltu hut ja hut rush noin kuudessa pelissä ja joka kerta kaatuu ekaan tollaseen alotukseen.

Ehkä sitä huomenna koittais uudestaan...
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
63
Mites tuo crossgenittömyys nyt menee? Muutamalla kaverilla series x, itse vasta odottelen saapuvaksi. Jos haluaa pelata series s/x kanssa sellaisen kaverin kanssa kenellä on one niin mikä paketti pitää ostaa? Vai toimiiko series versio "alaspäin"?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Ps5:ltä tunnelmia:
Jää näyttää vitun hyvältä, pelaajien graffat ei oo niin tarkat kun ennen, noihin kestää tottua.
Moottorilla pelaaminen tuntuu jo 2 ottelun jälkeen paljon paremmalta ku vanhalla.
Pelistä on poistettu kaikki vähäkin presentaatio, ei vertailla maalivahteja matsin alussa, ei näytetä edes stadionia tai yleisöä kuin pari sekunttia, joukkueita ei kommentoida millään tavalla, pelistä poistettu liki kaikki välianimaatiot.
En tykkää.

Itse toivoin että franchise modeen olisi just panostettu siihen että pelaajista, tiimistä tai siirroista olisi jauhettu ennen ja matsin aikana, vitut, nyt vaan joku akka jauhaa siellä xfactor jutuista matsin aikana :mad:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Ps5:ltä tunnelmia:
Jää näyttää vitun hyvältä, pelaajien graffat ei oo niin tarkat kun ennen, noihin kestää tottua.
Moottorilla pelaaminen tuntuu jo 2 ottelun jälkeen paljon paremmalta ku vanhalla.
Pelistä on poistettu kaikki vähäkin presentaatio, ei vertailla maalivahteja matsin alussa, ei näytetä edes stadionia tai yleisöä kuin pari sekunttia, joukkueita ei kommentoida millään tavalla, pelistä poistettu liki kaikki välianimaatiot.
En tykkää.

Itse toivoin että franchise modeen olisi just panostettu siihen että pelaajista, tiimistä tai siirroista olisi jauhettu ennen ja matsin aikana, vitut, nyt vaan joku akka jauhaa siellä xfactor jutuista matsin aikana :mad:
Nämä tulee perinteisesti sitten taas uudistuksina NHL 23:olmanteen. :whistling:
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
1. Hemmetin outo fiilis, tää tuntuu samaan aikaan uudelta ja vanhalta? Noi tuomarianimaatiot esim. selkeesti ei istu tähän, eli niille ei oo tehty mitään?
2. Osittain kohtaa 1 sivuaa mutta itse peli tuntuu tosi omituiselta, vähän 2K tyyliseltä, ja jotenkin tosi "tumma" toi yleiskuva (65" OLED HDR pelailen muitakin)
3. Glitchejä, välillä jäätyy kun tulee aloitus, sitten se uusitaan ja uusitaan ja katkee koko yhteys (online matsi)
4. Valikot on hirveetä kuraa. Pelaan samaan aikaan FIFA22 ja siellä kaikki vaan toimii. Näköjään devaustiimit siiloissaan runkkailee, ei edes yritystä tehdä tosta valikkohelvetistä UX kannalta parempaa ja yhtenäistä? Ikään kuin jokainen moodi on oma modulinsa mitä suppea devaustiimi tekee, mutta synkka niiden välillä puuttuu?
5. Sanoin jo aiemmin että pääpaino on niillä sohvamatseilla ja turnauksilla, siltä kulmalta vaikuttaa parhaalta Änäriltä sitten '93.
6. Gameplay tuntuu todella hyvältä.
7. Jos oot eri mieltä niin ole, ei kiinnosta. Pelaa sitä NHL15 sitten.
 
Viimeksi muokattu:

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
GoDi sanoi:
Pelistä on poistettu kaikki vähäkin presentaatio, ei vertailla maalivahteja matsin alussa, ei näytetä edes stadionia tai yleisöä kuin pari sekunttia, joukkueita ei kommentoida millään tavalla, pelistä poistettu liki kaikki välianimaatiot.
En tykkää.

Itse toivoin että franchise modeen olisi just panostettu siihen että pelaajista, tiimistä tai siirroista olisi jauhettu ennen ja matsin aikana, vitut, nyt vaan joku akka jauhaa siellä xfactor jutuista matsin aikana :mad:
Jaa onko näin? En nyt vielä franchisea jaksanut kokeilla, harmi jos on downgradettu pössistä mikä oli 21 ihan kohdillaan. :confused2:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
1. Hemmetin outo fiilis, tää tuntuu samaan aikaan uudelta ja vanhalta? Noi tuomarianimaatiot esim. selkeesti ei istu tähän, eli niille ei oo tehty mitään?
2. Osittain kohtaa 1 sivuaa mutta itse peli tuntuu tosi omituiselta, vähän 2K tyyliseltä, ja jotenkin tosi "tumma" toi yleiskuva (65" OLED HDR pelailen muitakin)
3. Glitchejä, välillä jäätyy kun tulee aloitus, sitten se uusitaan ja uusitaan ja katkee koko yhteys (online matsi)
4. Valikot on hirveetä kuraa. Pelaan samaan aikaan FIFA22 ja siellä kaikki vaan toimii. Näköjään devaustiimit siiloissaan runkkailee, ei edes yritystä tehdä tosta valikkohelvetistä UX kannalta parempaa ja yhtenäistä? Ikään kuin jokainen moodi on oma modulinsa mitä suppea devaustiimi tekee, mutta synkka niiden välillä puuttuu?
5. Sanoin jo aiemmin että pääpaino on niillä sohvamatseilla ja turnauksilla, siltä kulmalta vaikuttaa parhaalta Änäriltä sitten '93.
6. Gameplay tuntuu todella hyvältä.
7. Jos oot eri mieltä niin ole, ei kiinnosta. Pelaa sitä NHL15 sitten.
2, siis mä huomasin ihan saman, paidat esim on ihan helvetin tummia, ei eroita yksityiskohtia vaikka säädöt on töllössä (oled) kunnossa.
Ja myös juuri toi 2K tyyliseltä, en kehdannut kirjoittaa itse kun aattelin et mua pidetään hulluna jos sanon niin :rofl:
Paras miten itse pystyisin selittämään on että nämä uudet pelaajamallit näyttävät jotenkin paljon enemmän 3 ulotteisilta verrattuna vanhoihin, tuli tosi elävästi just 2K sarja mieleen tosta- hyvällä tavalla!
Ekassa matsissa olin silleen että hyi vit... Tokassa osasi jo arvostaa niitä.
4. Valikot on ihan samat ku ennenkin, ei hyvä.
 

ForgiveMeNot

Tukijäsen
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
51
Uusintoja saa enemmän näkymään, kun laittaa valikosta ne päälle. En muista asetuksen nimeä, mutta olivat jollain rajatulla säädöllä vakiona.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
PS5:llä eilen illalla vielä pari tuntia lisää edellisen kommentin jälkeen pelailua ja itselläni tuli tuo edellä mainittu aloituksessa tapahtuva pelin jumittuminen vastaan kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla matsi oli vasta alussa ja kaatuminen tapahtui ensimmäisessä jompaan kumpaan päätyyn sijoittuneessa aloituksessa. Muutoin pelit menivät läpi ongelmitta. Sellainen havainto tuli tehtyä, että PS5:n ohjaimen värinää ja kaiutinta tämä hyödyntää enemmän kuin muut pelaamani pelit (poislukien Astro). Ohjain tärisee ja tutisee jatkuvasti ja kaiuttimesta pukkaa ilmoille meteliä. Periaatteessa ihan siisti juttu, mutta nähtäväksi jää, että miten usein saa olla lataamassa. Sitten negatiivisena havaintona, että nyt kun tuo aktiivisen pelaajan näyttäminen on muutettu tuollaiseksi väkäseksi, kävi itselleni parin kertaa niin, että aktiivinen pelaaja pääsi silmistä hukkumaan. Eli muutamaan kertaan huomasin tuijottavani peliä tietämättä, että missä kiekko menee. No ehkä tuohon ajan kanssa tottuu. Valikoita on edellä olevissa kommenteissa haukuttu, mutta ainakin itselleni nämä ovat paremmat kuin viime vuotiset, vaikka mitään hirveän radikaalia uudistusta ei ole tapahtunut.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 701
Toimiiko teillä toi uusi NHL 22 ongelmitta? Itsellä käytössä xbox series x ja hutin puolella toi peli välillä jää pyörittelee yhdistetään rinkulaa mutta ei etene mihinkään. Pitänyt useamman kerran sammuttaa peli ja yrittää uudestaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
PS5:llä toiminut ihan hyvin paria jumahdusta lukuunottamatta. Kuulostaisi joltain palvelinpuolen ongelmalta tuo kuvaamasi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Miksi ykkösohjaimesta kuuluu kaikki äänet. Syötöt, laukaukset, taklaukset, maalimusa jne. Mutta kakkosohjain on hiljaa eikä kajareista tule kuin yleisö ja selostus. Kaksinpelinä aika ärsyttävää kun kaverilta puuttuu 90% äänistä.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
4. Valikot on hirveetä kuraa. Pelaan samaan aikaan FIFA22 ja siellä kaikki vaan toimii. Näköjään devaustiimit siiloissaan runkkailee, ei edes yritystä tehdä tosta valikkohelvetistä UX kannalta parempaa ja yhtenäistä? Ikään kuin jokainen moodi on oma modulinsa mitä suppea devaustiimi tekee, mutta synkka niiden välillä puuttuu?
Valikoissa todellakin on parantamisen varaa, mutta WoC:n puolella on sentään menty eteenpäin tällä osastolla. Todella selvä parannus aiempaan.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Miksi ykkösohjaimesta kuuluu kaikki äänet. Syötöt, laukaukset, taklaukset, maalimusa jne. Mutta kakkosohjain on hiljaa eikä kajareista tule kuin yleisö ja selostus. Kaksinpelinä aika ärsyttävää kun kaverilta puuttuu 90% äänistä.
Pelin asetuksista muistaakseni voi vaihtaa kaikki äänet kajareihin. Itse en ainakaan tykkää ohjaimesta tulevista äänistä ollenkaan.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Pelin asetuksista muistaakseni voi vaihtaa kaikki äänet kajareihin. Itse en ainakaan tykkää ohjaimesta tulevista äänistä ollenkaan.
Mä kyllä tykkään tosta, kuuluu paljon ”lähempää” ja tuo ihan eri fiiliksen. PS5 kajari on paljon parempi kuin nelosessa. Mut en nyt äkkiseltään ääniasetuksista tollasta löytäny.
Ärsyttävää sekin jos kaksinpeleihin täytyy tollanen aina muuttaa. Miksi ei voi kuulua molemmista?
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Mä kyllä tykkään tosta, kuuluu paljon ”lähempää” ja tuo ihan eri fiiliksen. PS5 kajari on paljon parempi kuin nelosessa. Mut en nyt äkkiseltään ääniasetuksista tollasta löytäny.
Ärsyttävää sekin jos kaksinpeleihin täytyy tollanen aina muuttaa. Miksi ei voi kuulua molemmista?
Voi olla myös konsolin asetuksissa. Jostain kävin ne ohjainäänet vaihtamassa betan aikana pois, mutta en nyt muista mistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Googlen kertomaa:

Hold the playstation button on your controller until the little side menu pops up. Click on Sound/Devices. There'll be an option for 'Volume Control (Speaker for Controller), turn that all the way down to zero. That'll mute your controller and the sound should start playing from your TV instead.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Googlen kertomaa:

Hold the playstation button on your controller until the little side menu pops up. Click on Sound/Devices. There'll be an option for 'Volume Control (Speaker for Controller), turn that all the way down to zero. That'll mute your controller and the sound should start playing from your TV instead.
Nii mut et kuuluis molemmista.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Hienoa logiikkaa se:lta. Joutuu konsolin asetuksia räpeltää kaksinpeliä varten..
Mun mielestä ne padiäänet on iso virhe jo ylipäätään. Äänenlaatu on niin karmean huono, että päätä vain särkee jos niitä ääniä kuuntelee. En itse löydä mitään hyvää noista padiäänistä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mun mielestä ni padiäänet on iso virhe jo ylipäätään. Äänenlaatu on niin karmean huono, että päätä vain särkee jos niitä ääniä kuuntelee. En itse löydä mitään hyvää noista padiäänistä.
Ite tykkäsin todella paljon. Ps4:n ohjaimessa laatu oli niin surkea, mutta just vihellykset, pelaajien huudot jne. kuuluu tosi paljon paremmin kun äänen lähde on eri.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Surkea kyllä tuo PS5 padin säätövara. NHL22 haluaisin ehkä pitää äänet padissa, mutta haluaisin laskea äänenvoimakkuutta reilusti. Ongelma on, että äänenvoimakkuus on jo säädetty sopivalle tasolle muutamaa muuta peliä varten. Eli kun ääntä voi säätää vain kerralla kaikille peleille, pitäisi tuolla käydä räpläämässä asetuksia joka kerta kun käynnistää eri pelin.

Padin äänikontrollit pitää ehdottomasti saada pelin sisälle säädettäväksi pelikohtaisesti. Tuskin tulee tätä ominaisuutta koskaan.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
98
2. Osittain kohtaa 1 sivuaa mutta itse peli tuntuu tosi omituiselta, vähän 2K tyyliseltä, ja jotenkin tosi "tumma" toi yleiskuva (65" OLED HDR pelailen muitakin)
Itselläni LCD HDR telkkari ilman mitään local dimmingia, mutta olen jättänyt HDR:n päälle, kun ei siitä nyt pelatessa haittaakaan ole ollut, mutta NHL 22 oli kyllä eka peli missä ei ehkä haluaisi pitää HDR:ää päällä. Jää on suorastaan tumman harmaata suuremman osan ajassa, paitsi välillä saattaa ruutu hehkua melko valkoisena. Luultavasti OLED:illa tuo voisi toimi fiksummin, mutta ilmeisesti silloinkin jää on melko tumma? Kannattaa ehkä testata ilman HDR:ää. Series X:llä testasin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 361
Viestejä
4 196 058
Jäsenet
70 898
Uusin jäsen
Ergasmi

Hinta.fi

Ylös Bottom