Siksi kuluttajien pitäisikin pitää älämölöä crossplaysta, eikä myötäillä bisnesmiehiä. Crossplayn ei tarvitsisi olla eri konsolisukupolvien välillä, vaan PS4 ja Xbox One voisi olla samassa ryhmässä (tämän olisi voinut toteuttaa jo 5v sitten), ja sitten PS5 ja Xbox Series voisi olla samassa.Crossplay eri konsolisukupolvien välillä olisi aika turhaa työtä, kun ensi vuodesta lähtien vanhalle sukupolvelle ei taas pelejä julkaista. Eri konsolivalmistajien välillä taas kyse on siitä, että konsolivalmistajat eivät kovin innolla tue crossplayta. Ymmärtääkseni asia menee talouspuolen kikkailuksi, koska konsolivalmistajat haluavat vetää välistä, jos crossplay halutaan mukaan.
Dev-tiimin kokoon nähden nykyänärit ovat ihan helvetin hyviä pelejä. FIFA-sarja nettoaa lähes kymmenkertaisen määrän rahaa, mutta itse pelit eivät ole erityisesti NHL-pelisarjan edellä, vaan monet aktiivisesti molempia pelaavat ovat sitä mieltä, että NHL-sarja on jopa parempi näistä kahdesta.
Tuo 2k-sarjan ihannointi menee välillä ihan liian pitkälle. Aikanaan olivat kyllä sen aikaisia EA:n tekeleitä selvästi edellä, mutta ei puhettakaan, että pärjäisivät nykyisille EA:n NHL-peleille. Nykyiset pelit ovat lopulta ihan helvetin hyviä lätkäpelejä ja itse olen tyytyväinen, että ainoa tarjolla oleva pelisarja on näinkin laadukas, vaikka tämän lajin suosion vuoksi pelit eivät ihan hirveästi koskaan ole myyneet.
Sama pelihän tuo NHL on ollut jo monta vuotta. Samat maalikikat, sama paska pelimoottori, sama animaatioihin perustuva pelin "mallinnus" ja uusin uudistus taitaa vieläkin olla ne täysin typerästi tuulessa hulmuavat pelipadat. FIFA-pelisarjaakaan en ole pelannut enää moneen vuoteen, mutta änäriä tulee aina jossain kokeiltua ja huomattua että samaa paskaa mutta uusissa kuorissa. Toki ne rosterit on päivitetty, että kehdataan lyödä uuden pelin hintalappu koteloon.
2K-sarja on vieläkin edellä paremman fysiikanmallinnuksensa vuoksi. Visuaalisestihan peli on tietysti vanhentunut. Oli aika leuat loksauttavaa, kun maalille lämätty kiekko pomppasi lopulta pakin kypärän kautta maaliin jossain 2K-sarjan pelissä. EA:n änäreissä fysiikanmallinnus on edelleen täysin lapsenkengissä mm. kiekon käyttäytymisen ja pelaajien mailojen suhteen.