Dying Light 2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Se ettei pysty bindaamaan toimintoja hiiren lisänäppäimille on jo aikamiosta tuubaa kun jo 20 vuotta vanhoissa peleissäkin se onnistuu. Niittenhän on täytynyt se erikseen koodata tunnistamaan tietyt näppäimet ja estää asettamasta toimintoja niihin. Käsittämättämätöntä touhua. Pelattavuus kärsii ankarasti jos pitää alkaa kesken pelaamisen ettimään jotain M, I, P nappeja toiselta puolelta näppistä.

Totta että kontrollit pitäisi olla täysin vapaat. Eikö hiiren softasta saa laitettua? Itse ainakin bindasin Logitechin hiirelle esim. aseenvaihtonäppäimen hiireen.
 
Totta että kontrollit pitäisi olla täysin vapaat. Eikö hiiren softasta saa laitettua? Itse ainakin bindasin Logitechin hiirelle esim. aseenvaihtonäppäimen hiireen.
Ei ole ikinä edes asenneltu moisia kun on ihan pelien asetuksista pystynyt säätämään. Pitää testata illemmalla miten onnistuu.
 
Ensimmäinen "jumittava bugi" tuli sitten tänään. Olin tehnyt Hotelin ovella vaadittavan päätöksen, kenen puolelle käännyn ja minun piti sitten mennä vesitornille. Ennen vesitornia oli matkan varrella yksi keskenjäännyt rasittava tehtävä, jossa rauhantuvaajille pitäisi tehdä kolme "juokse checkpointien läpi ajassa" alatehtävää, saadaksesi tehtävän läpi. Olin aiemmin tehnyt kaksi ja nyt yritin sitä rasittavinta. Juuri kun pääsin sen vaikeimman kohdan läpi, kuva jähmettyy, paitsi juokseva aika.

Pelin uudelleen käynnistys ja Aidan onkin valmiiksi siellä vesitornissa minne piti mennä. Pommien purkua ja vaikeita valintoja sen jälkeen luvassa... Selviääkin että sen juoksutehtävän jumittaneen checkpointin piste oli nimenomaan kys. vesitornin kohta ja samainen paikka, mistä tehtävän toiminta alkoi. Peli oli siis ilmeisesti aktivoinnut keskeneräisen juoksutehtävän aikana kys. tehtävän ja jumittanut siitä sitten.

***********
Onneksi ei tallennuksen hävinneet. Olin tovia aiemmin vallannut bandiittien tukikohdan molotovin cocktailin katkuisessa tunnelmassa.
 
Ei ole ikinä edes asenneltu moisia kun on ihan pelien asetuksista pystynyt säätämään. Pitää testata illemmalla miten onnistuu.
Mä oon aina mapittanu uuden hiiren kaikki napit uudelleen jollekkin näppäimistön napille, eli tehnyt peliprofiilin. Sen jälkeen ei ole ollu koskaan sitä ongelmaa että joku hiiren nappi ei toimis. Työpöytäkäytössä sitten normaali hiiriprofiili.
 
Alkuvaiheessa ollaan, ehkä 7 tuntia omaa savea takana, ja 4 tuntia cooppia. Kaikki on ns. isompaa ja monimutkaisempaa, mutta jotain tässä on eri tavalla. Kaupunki ei minusta ole tunnelmaltaan yhtä kiehtova, kuin ykkösessä. En osaa edes selittää tätä, mutta vaikka grafiikka on periaatteessa parempaa ja RT hienoa, tuntuu välillä että ykkösessä oli maukkaammat graffat. Katselin jonkun ominaisuusvertailuvideon tubesta, okein hämmästyin tästä. DL2:ssa assetit eivät ole piiruakaan menneet eteenpäin ykkösestä, onko se vaan niin että tämä on hinta että saadaan RT pyörimään?

Peli on tehty myös edellisen sukupolven konsoleille, joten ei tarvitse ihmitellä jos graffat ei RT lukuunottamatta näytä sen paremmilta. Niin kauan kuin noi ovat riippakivenä ei oikeaa kehitystä grafiikoiden osalta juurikaan tapahdu. Oikeita nexgen pelejä saa odotella vielä pari vuotta ainakin.
 
6h takana, ongelmia tasan nolla, Ryzen 5 3600, 16gb ram, 5700xt, 1440p, hight asetuksilla pyörii +60fps.


Tykkäsin ykkösestä, tykkään kyllä tästäkin, vähän vain pelottaa toi kuinka paljon tässä on "pakotettu" pelaamaan yöllä paremman tavaran perässä, mutta ei ainakaan vielä vaikuta pahalta.

Jaa se on 5700xt tuon verran tehokkaampi GTX 1080:sta kun minulla samalla resolla medium/low astuksilla ei pääse sanomaan, että 60fps pyöris. No onneksi on hyvä näyttö niin tuntuu ohjaimella ihan riittävän sulavalta vaikka siinä 50 fps:n kohdilla freimit kiekkuukin. Upscalingin jos laittaa päälle nin kyllä pyörii, mutta hyi kun on suttunen.

Kaupunkiin asti ja vähän yli kerkesin perjantaina pelaamaan. Oikein mainioilta vaikuttaa, tykkäsin kyllä ykkösestäkin kovasti… Vielä kun kerkeäisi ja jaksaisi pelata :p
 
Lisää kokemuksia:
- Tavaroita /roistoja/zombeja respawnaa aivan liikaa ja liian usein. Odottelin yhden yön rosvojen pesässä, ja kolmeen kertaan täyttyivät arkut ja kaapit tavaroista (kultakoruineen ja rannkelloineen). Bandiititkin ilmestyivät kolmeen kertaan. Rahaa saa siis kerättyä aivan liian helposti, kun hyvän tavarahuoneiston löytää. Aseitakin tulee vähän tulvaksi asti.
- Noita UV-valaistuja paikkoja on aivan liian vähän. Varsinkin, kun siirtyy 1. kaupunkialueelta toiselle, joutuu välillä palaamaan pitkänkin matkan päästäkseen suojaan.
- Melkoiseksi romujen keräämiseksi mennyt tämä peli. Sitten kun haluaa saada hunajaa & kamomillaa, joutuu kiertelemään puoli päivää katoilla löytääkseen edes vähäisen.
- Taistelut on OK. Zombit ovat vähän kesyjä paitsi silloin, kun yrittää päästä UV-suojaan ja aikaa on alle minuutti jäljellä.
- Zombit eivät tunnu mitenkään reagoivan taskulamppuun. Yöllä voi aivan hyvin juosta koko ajan valot päällä, kun sen sammuttamalla ei saa itsellen kuin harmeja. Ja mieluumminkin taskulampun akku voisi välillä tyhjentyä tuon UV-mittarin sijaan.
- Tehtävien kohteita tuntuu olevan välillä vaikeaa löytää, vaikka kuinka pyörisi markkerin kohdalla
- On todella vaikeaa havaita, milloin peli tallentaa savepointin. Kun pitäisi päästä lopettamaan pelaaminen, ei ole oikein käsitystä, minne historiassa joutuu palaamaan.

Bugeja / kaatumisia ei vieläkään ole ensimmäistäkään tullut, eikä ole tuota muistivuoto-ongelmaakaan näkynyt. Olisiko nVidian ongelma?
Kokonaisuutena aika lailla samaa kuin Dead Islandeissa paremmalla grafiikalla - ei niinkään kuin Dying Light 1:ssä. Mikä on pienoinen pettymys.
Tässäkin (kuten Cyberpunkissa) tuo introjakso tuolla metsissä oli (toistaiseksi) parasta - ainakin grafiikan osalta.
 
- Melkoiseksi romujen keräämiseksi mennyt tämä peli. Sitten kun haluaa saada hunajaa & kamomillaa, joutuu kiertelemään puoli päivää katoilla löytääkseen edes vähäisen.
Vinkki: Kannattaa jokaisen vendorin vastaantullessa ostaa niiden kaikki materialssit. Tulee maksamaan muutaman satkun per vendor, joten rahaa jää silti niin paljon ettei tiedä mihin käyttäisi ja ei tarvi farmata crafting materialeja. Kuten muutkin vendorin itemit, myös materiaalit uusiutuu niiden valikoimaan hetken pelaamisen jälkeen.
 
Ihan jees. Hardilla vääntö on välillä aika persettä kun on syvällä rakennuksessa ja meinaa immunomutageenit loppua ja tutka vinkuu että jossain likellä on inhibaattoria, eti poika eti. Ainut asia minkä tässä lähtis muuttamaan on se, että vetäs koko homman kolmannen persoonan vinkkeliin. Kamera ei viuhus niin että silmiä vihloo ja ympäristöjä voisi hyödyntää paremmin kun on vähän etäämmällä näkymä lähialueisiin.

Aika jännä kanssa, että frameissa ei hirveitä heilahteluita ole pelasitpa 4K tai sitten 1080p. Se on tuo raytracing mikä pieksää konetta vaikka ilmeisesti sen kanssa pelais millä tahansa resolla.
 
Mä en ite nää tässä tarinassa mitään vikaa.
Jos haluutte nähä paskan tarinan, pelataa rekkalesbon kosko 2 (tlou²).
Joo no vaikka TLOU2:n tarina kalpeni paljon TLOU1:n tarinalle niin onhan TLOU2:ssa silti kaikilla järjen mittareilla mitattuna paremmin käsikirjoitettu ja ohjattu tarina kuin tässä sekasopassa. Samaa B-luokan eurojank huttua maailma ja sen hahmot niin kuin ensimmäisessä osassa.

Mutta hyvä peli tämä silti on nimenomaan pelattavuuden puolesta. Pelattavuus kun on kunnossa niin ei haittaa vaikka pelin tarina on kuin yläasteikäisen kirjoittama jossa tekojen seurauksilla ei ole väliä eikä suurin osa pelissä esitellyistä päätarinan hahmoista saa minkäänlaista päätöstä tarinalleen. Kaikesta huomaa, että pelin iso niminen pääkäsikirjoittaja lähti ovet paukkuen studiosta kesken kehityksen ja tätä lovea on jotenkin sitten yritetty paikkailla... varsin huonoin seurauksin.
 
Joo no vaikka TLOU2:n tarina kalpeni paljon TLOU1:n tarinalle niin onhan TLOU2:ssa silti kaikilla järjen mittareilla mitattuna paremmin käsikirjoitettu ja ohjattu tarina kuin tässä sekasopassa. Samaa B-luokan eurojank huttua maailma ja sen hahmot niin kuin ensimmäisessä osassa.

Johan sen tuosta kirjoitusasusta huomas millä agendalla kaveri on ja mikä ko. pelissä mätti. Mut joo, eihän näitä nyt voi verrata millään tavalla toisiinsa. Tämä Dying Light on kuin paskan kotimaisen elokuvan käsikirjoitus kun TLOU2:ssa pyöritään pikemminkin Cannesin loppukilpailun tasolla. Aivan eri pallokentillä. Kuten jossain yllä mainittiinki ni en minäkään tätä tarinan takia pelaa. Hauskaa mäiskintää komeissa puitteissa ja RT:t tosiaan erittäin vaikuttavia.

Mahtaako tässä olla mahdollisuutta kävelyyn kuin menemällä kyyryssä? Yllättävän köyhät key bindaukset tässä, oisin ehdottomasti toivonu kävelyä mukaan ja juoksua vaikka shiftin taakse.
 
Tuo fps droppi ongelma on selkeästi vihreän leirin ongelma. Itselläkään ei tuota "muistivuotoa" ole ollut. Korttina 6700xt. Liittyisikö RT juttuihin kun punaiset ei niitä paljon pääse käyttämään:hmm:
 
5600x ja 3060 kokoonpanolla toimii odotettua paremmin 60-80fps monet RT namit päällä. Olis varmaan vielä säätövaraa mutta en ole alkusäätöjen jälkeen jaksanut räpeltää ja näillä pystyy monet RT asetukset pitämään päällä ja fps ei dippaile alle 60.
Settingit ovat:
DLSS Quality mode 1080p resolla, AA: High, Motiblur: Low, Particle Quality: High, Sun Shadows Quality: PCF, Contact Shadows Quality: Very High, Ambient Occlusion: RT, Global Illumination: RT, Reflections Quality: RT, RT flashlight: off, Fog Quality: Medium.

Myös vanhemmassa koneessa jossa GTX 970 sai tämän rullaamaan siihne 40fps pintaan 1080p Digital foundryn low midtier asetuksilla (1060:lle säädetyt) + fsr Quality modessa. Pitää tuon koneen kanssa varmaa laittaa se fps cap ja säätää renderöinti reso vielä vähän alemmaksi nii fsr:stä voi varmaankin luopua.

Itse peli ollut varsin viihdyttävä. Varsinkin kaksinpelinä hauskaa rellestystä joskin isompana miinuksena kaksinpelissä vain toisen pelaajan tarina progressio etenee (tästä ei nyt tässä kontektsissa ole suuremin silti haittaa kun tuo peli hankittukkin co-op peliksi paremman puoliskon kanssa). Julkaisupäivänä heitti ärsyttävästi ulos co-op sessiosta pari kertaa, mutta updatejen jälkeen ei ole tapahtunut. Kaikenlaisia pikkubugeja esiintynyt jonkin verran, mutta ei onneksi mitään CP julkaisun tasoista sekoilua. Eniten säätöä tuli itsellä gammatason kanssa kun tuntui että oli vaikeaa löytää CX oledilla pelatessa taso jolla pimeät kohdat näyttävät miltä pitää samalla kuitenkin niin että vaaleat kohdat eivät ole liia tummia. En myöskään löytänyt alun jälkeen valikkoa jossa tuo referenssikuva oli vaan tämän jälkeen vaan numeerisen arvon tuon säätöön. Gamman taso jossai 13-15 paikkeilla osoittautu ok:ksi. Vaikuttaisi että lähinnä oledejen kanssa tuo ongelma kun omalla IPS paneelilla (VG27AQ) en samanlaista huomannut. Joku HDR implementointi olisi myös kiva tähän.
10h tuota suunnilleen pelannut ja ei ole kyllä tullut vastaan tässä ketjussa mainittua muistivuotoa/fps tippumista x ajan jälkeen (pidempi pelisessio taisi olla julkkarina 6h) kummallakaan testikokoonpanolla.
 
Viimeksi muokattu:
Ryzen 5 3600, 16gb ram, 5700xt, windows 11

Pelattu noin 10h ja eilen toimi normaalisti, nyt oli joku 255mb päivitys tullut ja alkoi kaatumaan heti ennen pelin valikkoon pääsyä, no tarkistin ensin eheyden, ei toimi

Asensin pari windows päivitystä ja käynnistin koneen uudestaan, ei toimi

Tarkistin eheyden, kaikki ok, ei toimi

Laitoin steamiin käynnistys asetukseen /nolightfx, ei toimi

Tarkistin eheyden, kaikki ok, ei toimi

Käynnistin koneen uudestaan ja tarkistin eheyden ja kappas, nyt löytyi yksi rikkinäinen tiedosto, nyt toimii

Henkimaailman juttuja...
Yksi joka voi tommosta tehdä kun uusi päivitys tulee niin joku antivirus ohjelma ja varsinkin jos on jotain ilmaisia
 
Ryzen 5950x, 32GB, RTX 3080 rigi ja peli resoluutiolla 3440x1440:

Kun nupit on kaakossa eli kaikki RT päällä ja käytössä DLSS Quality niin FPS liikkuu 40-60 välillä. Kun kaikki RT nakkaa helvettiin (tämä saa muuten pelin näyttämään paljon selvemmältä. Ilmeisesti another paska RT toteutus) niin edelleen DLSS Qualityllä liikutaan n. 80 FPS tienoilla. Peli ei todellakaan ole mitenkään erityisen hyvännäköinen joten tekninen toteutus on törkeydessään rikollisella tasolla.

Kun DLSS tuli vakavasti otettava 2 version myötä niin sanoin heti että DLSS ei ole kädenojennus pelaajille tai mahdollista pitkäikäisempiä GPU:ta vaan ei mene hetkeäkään kun pelintekijät ottavat sen itsestäänselvyytenä ja pelit julkaistaan sellaisessa kunnossa että ne rimaa hipoen rullaavat DLSS kanssa. Cyberpunkista se alkoi ja tässä sitä nyt sitten ollaan. :tup:

Muuten kyllä ihan kivan oloinen peli. Ei toistaiseksi valittamista.
 
Tuo on hyvä huomio, että DLSS mahdollistaa pelintekijöiden julkaisevan pelejä entistäkin keskeneräisempänä - mikä tuntuu vaivaavan lähes poikkeuksetta hieman isompia julkaisuita. En tavallaan ajatellut DLSS:ää tuossa valossa aikaisemmin. Tykkään tekniikkana, mutta käyttö on ollut hemmetin vaihtelevaa. Control on varmaan ainoa, jossa DLSS on ihan parasta paskaa ikinä ja voi huidella 4K:lla kiakki napit kaakossa. Täysin käyttökelvoton BF2042:ssä esim.

RT ei tule olemaan pariin korttisukupolveen järkevä teknologia, mutta se ei tarkoita etteikö joku keksisi eri tapaa rakentaa global illuminationit yms. Nykyiset näyttikset eivät tätä hanskaa, edes tämä 3090-kikkula, jos mietitään, että pelin pitäisi vielä pysyä pelattavana. Tuo 40 framea on ihan persettä toimintakohtauksissa. Ohjaustuntuma pirstaloituu heti kättelyssä ja pelin ns. hienot liikkumis- ja taistelemismekaniikat ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.

Kokeilin eilen tunnin pelailla ilman RT:tä ja onhan tää ihan helvetin karun näkönen peli. Asiat saattaa olla skarpimpia, mutta kyllä ne miljoonat detaljit tuntuu aika tyhmältä kun vastapainoksi asiat on niin huonosti varjostettuja. Näyttää ihan leijuvilta Toy Story -jutuilta, paitsi että ziljoonat ylitarkat detaljit viiltää silmää ja missään ei suoranaisesti silmä lepää - varsinkaan PC:llä pelatessa kun istuu lähempänä ruutua.

Niin, ja onhan tää dialogi niiiin hyvää puu... karua tekstiä. Ei ääninäyttelijät ihmeisiin pysty jos lähdemateriaali on Xena/Hercules tason roskaa. Eikä suoraan sanottuna niinkään hyvää.
 
Viimeksi muokattu:
"Huonosta" tarinasta:

Painellen lujaa vauhtia "skip dialoguet ja scenet", kuten myös esim. RDR2:ssa, Controlissa tai GTA 5:ssa... Tarina vetoisen Heavy rainin jätin kesken alkuunsa, kun vaikutti että pelattavuutta liian vähän.

Jos seuraisin pelejä elokuvina, jäisi varmaan tekemättä sellainen huomio, että on paikoin realistisempaa tuollaisessa zombie-miljöössä selviytyminen, jonkinlaiset päämärät (jotka voivat olla hataralla pohjalla) ja muiden intressit (joista kaikkea ei tarvitse ulkopuolisena tietää)... Ei tarvita nyt välttämättä mitään pelaajahahmon perheristiriitoja, "jalostavia kuvioita", selvityksiä rikollisessa menneisyydessä silloisille rikostoverille kadonneesta ryöstösaaliista, yms päälle liimattua.

*********************
Korkeanpaikan kammon ja skills pisteiden palkitsevuuden on ainakin säilyttänyt onnistuneesti ykkösestä.
 
En varsinaisesti osaa pelin tarinasta sanoa juuta enkä jaata vielä, mutta omalla kommentilla viittasin dialogiin ja dramaturgiaan. DL2 on Skyrimin tasolla.

Sitten jos miettii, että missä peleissä nämä asiat ovat kunnossa niin yllä mainittu RDR2 istuu heti kärkikolmikossa. Itse skippailen surutta tässä DL2:ssa pätkiä jos tuntuu siltä, että ne eivät vain kiinnosta minkään vertaa / niillä ei ole mitään annettavaa tai aiheuttavat lähinnä myötähäpeätä.
 


Päivitystä piakkoin tulossa, twitter viestiketjussa myös PS/XBOX fixit listattuna
 
Toimiiko tässä sama ku DL1, eli potkastaan zompi nurin ja sit stomppaus päähän?
 
Tuleeko kykypuu kuinka nopeasti täyteen? Ykkösessä tuli aivan liian nopeasti ja varmaan edes neljännestä pelannut niin kaikki oli täysillä.
Kaipaisin sellaista Borderlands 2 tyyppistä kykypuuta jossa oikeasti joutuu tekemään töitä kykyjen eteen ja vielä kolmannellakaan pelikerrralla ei ollut läheskään kaikki slotit käytetty..
 
Tuleeko kykypuu kuinka nopeasti täyteen? Ykkösessä tuli aivan liian nopeasti ja varmaan edes neljännestä pelannut niin kaikki oli täysillä.
Kaipaisin sellaista Borderlands 2 tyyppistä kykypuuta jossa oikeasti joutuu tekemään töitä kykyjen eteen ja vielä kolmannellakaan pelikerrralla ei ollut läheskään kaikki slotit käytetty..
Ei se ihan ylinopeasti täyty vrt. muut pelit missä on taitopuita, mutta se on ihan liian yksulotteinen ja mielikuvitukseton. Valtaosa lukituista taidoista yms tuntuu helvetin väkinäisiltä ja sellaisilta, mitkä pitäis olla käytössä jo alusta. Aika semmonen LOOK! ITS ABSOLUTELY NOTHING! fiilis kun jonkun saa viimein avattua.
 
Toimiiko peli cooppina jos toisella on epicistä ja toisella steamista?

Pitäs kai toimia, mutta voisko joku vahvistaa asian.
 


Melkoisen paljon pelin ulkonäkö muuttunut E3 Footagesta. Ei tietenkään ollenkaan yllättävää itsessään, mutta onhan tuo aika radikaali muutos huonompaan suuntaan.
 


Melkoisen paljon pelin ulkonäkö muuttunut E3 Footagesta. Ei tietenkään ollenkaan yllättävää itsessään, mutta onhan tuo aika radikaali muutos huonompaan suuntaan.

Nää on mielenkiintosia. Ei pelkästään huonompaan suuntaan, osa muutoksista liittyen miljöön täyteläisyyteen on hyvä - vaikka jotkut horisontit onkin ihan järkyttävän rumia ja copy&paste puut paistaa esillä typerästi. Veikkaan että alkuperäinen visio oli liian mielenkiinnottoman näköinen ja varmasti tähän liittyi sitäkin teknistä puolta, että GI tekee kaikesta aivan hemmetin pimeätä. Tuo harmaa miljöö olisi ollut lähes mustavalkoista GI:n kanssa. Alkuperäisestä visiosta tulee mieleen Days Gone, joka kärsi musta nimenomaan tuosta maailman tasaisesta harmaudesta ja mielenkiinnottomuudesta. En sano, että pelien pitäisi näyttää aina tämmöseltä Toy Storyltä mitä tämä tai viimeisin Bioshock, tai vaikka esim. Horizon Zero Dawn.

Mielenkiintosta settiä enivei. Nykyään saa olla aika varauksellinen kaiken suhteen mitä ns. isoista peleistä kerrotaan. Lopputulos ei ole ikinä aika dramaattisinkin eroin sitä, mitä maalaillaan vuosien saatossa.
 
Täällä DLSS vs FSR vs native kuvanlaatuvertailua.

FSR:ssä ei parasta laatua (Ultra Quality) ole ainakaan vielä toteutettu, joten vertailu DLSS quality ja FSR ultra Quality välillä ei ole mahdollista.
Mutta näyttäisi DLSS Balanced kuitenkin olevan parempaa kuin FSR Quality.
Näkee vaikka tuon pilvenpiirtäjän ikkunoista
1644232533292.png

Muutenkin FSR on valitettavan sumeaa - selkeästi heikompaa kuin DLSS.
 
FSR:ssä ei parasta laatua (Ultra Quality) ole ainakaan vielä toteutettu, joten vertailu DLSS quality ja FSR ultra Quality välillä ei ole mahdollista.
Mutta näyttäisi DLSS Balanced kuitenkin olevan parempaa kuin FSR Quality.
Miksi vertailu pitäisi tehdä DLSS qualityn ja FSR ultra qualityn välillä?

1644233619871.png


Toki se, että DLSS balanced näyttää paremmalta kuin FSR quality kertoo kaiken oleellisen.
 
Ei ole kyllä itselle mikään vaihtoehto edes tuo FSR. Qualitykin näyttää ihan karmealta. Toisaalta kun ei RT ole käytössä niin eipä sitä tarvikaan omalla kohdalla. Ihan riittävän hyvin pyörii 6700xt + 3440x1440 kombolla kun vääntää paria asetusta high:lta alaspäin.
 
Onkos kukaan ehtinyt perehtyä noihin brawler/tank/medic/ranger-buildeihin, onko pelirahan arvoista vain satsata pelkästään yhden buildin vaatteisiin vai tuoko sekavaatetus paremman lopputuloksen?
 
Ihan kivahan tätä on yllättävästi nakutella vaikka open worldit usein ei itelle maistukkaan. Kai tässä on jokseenkin omaan makuun osuva gameplay loop sitten vaihteeks.

Ainut mikä kyllä ihmetyttää aivan saatanasti on se et miten sysipaskat käyttöliittymät tässä on hiiri + näppis kombolle. Kaikki pitää tehdä pitämällä jotain pohjassa, ei riitä kertanapautus melkeen mihinkään. Ja ylipäätään toi täysin d-padille ja tatille suunniteltu aseiden ja varusteiden lennosta vaihtaminen. Pidät nappia pohjassa ja sohit hiirellä siihen mitä haluat. Fiksumpikin tapa olis ollu, saa nähä patchaavatko perästä, kuten ton hiiren rebindauksen tossa 1.04 kanssa tekivät. Kertoo varmaan kaiken oleellisen se et sekään ei toiminu julkasussa, herää vaan kysymys et pelaskohan ykskään testaaja tätä hiirellä tai näppiksellä kun luulis näitten nyt olevan aika ilmiselviä juttuja jo ties kuinka monen vuoden takaa.
 
Pistinpä nuo Nvidian uusimmat ajurit jotka ilmeisesti on jotenkin DL2 optimoidut, ehkä aavistuksen verran paremmin pyörii nyt.
Edelleen kuitenkin alkaa fpst sukeltamaan kun hetken alt-tabbailee..
Kun pyörii muksuja talossa niin pitää välillä pistää goret piiloon. :D
 
Ihan kivahan tätä on yllättävästi nakutella vaikka open worldit usein ei itelle maistukkaan. Kai tässä on jokseenkin omaan makuun osuva gameplay loop sitten vaihteeks.

Ainut mikä kyllä ihmetyttää aivan saatanasti on se et miten sysipaskat käyttöliittymät tässä on hiiri + näppis kombolle. Kaikki pitää tehdä pitämällä jotain pohjassa, ei riitä kertanapautus melkeen mihinkään. Ja ylipäätään toi täysin d-padille ja tatille suunniteltu aseiden ja varusteiden lennosta vaihtaminen. Pidät nappia pohjassa ja sohit hiirellä siihen mitä haluat. Fiksumpikin tapa olis ollu, saa nähä patchaavatko perästä, kuten ton hiiren rebindauksen tossa 1.04 kanssa tekivät. Kertoo varmaan kaiken oleellisen se et sekään ei toiminu julkasussa, herää vaan kysymys et pelaskohan ykskään testaaja tätä hiirellä tai näppiksellä kun luulis näitten nyt olevan aika ilmiselviä juttuja jo ties kuinka monen vuoden takaa.

En ymmärrä mistä tuossa lihavoidussa puhutaan. Nehän oletusasetuksena vaihdetaan kierrättämällä painelemalla näppäimistön numeroita 1, 2, tai 3. Inventoryssä tuo aseiden slotteihin laittaminen on kyllä epäkäytännöllinen: ensin valitaan se slotti mihin ollaan asettamassa, ja sitten valitaan valikoimasta ase slottiin. Ja koska valitutkin aseet näkyy noukintavalikoimassa, homma on sekava.
 
Ensimmäiseen hideoutiin asti kerkesin eilen testaileen ja ainakin tuo ulkomaailma pyöri todella nätisti jopa rt päällä +100fps.
Innolla oottelen kaupunkiin pääsyä, että näen miten suorituskyky säilyy siellä.

6900xt
5800x
1440p
 
Aika paljon saa mättää zombia pinoon ja taistella bandiitteja tms vastaan, että combat levelit nousee? :D
Jopa yö bonus tuntuu todella mitättömältä lisältä.

Onneksi niihin kun kombottaa vielä tehtäviä, niin saa edes jotain xptä siitä.
 
Nähtävästi muuttui eilisen dlss päivityksen myötä myös ainakin video optionssista nuo valmiit asetukset. Ei ole omassa kuin low, medium ja high vaihtoehdot. Eli katosi ne valmiit rt säädöt.
 
En ymmärrä mistä tuossa lihavoidussa puhutaan. Nehän oletusasetuksena vaihdetaan kierrättämällä painelemalla näppäimistön numeroita 1, 2, tai 3. Inventoryssä tuo aseiden slotteihin laittaminen on kyllä epäkäytännöllinen: ensin valitaan se slotti mihin ollaan asettamassa, ja sitten valitaan valikoimasta ase slottiin. Ja koska valitutkin aseet näkyy noukintavalikoimassa, homma on sekava.
Ongelma on just se et ne menee kierrättämällä, tai painamalla pohjassa jolloin tulee esille se valikko. Jos mulla on kakkosslotin ase kädessä ja haluaisin ykkösslotin aseen käteen, niin hakkaan sitä nappia sit kolmesti tai aukasen ton kömpelön valikon. Ei tän PC:llä pitäs tällästä olla vaan pitäs olla ihan vapaasti bindattavissa mihin tahansa näppäimeen ne slotit 1-4 ilman tota kierrätyspaskaa tai jotain konsolille suunniteltua valikkoa.
 
Ongelma on just se et ne menee kierrättämällä, tai painamalla pohjassa jolloin tulee esille se valikko. Jos mulla on kakkosslotin ase kädessä ja haluaisin ykkösslotin aseen käteen, niin hakkaan sitä nappia sit kolmesti tai aukasen ton kömpelön valikon. Ei tän PC:llä pitäs tällästä olla vaan pitäs olla ihan vapaasti bindattavissa mihin tahansa näppäimeen ne slotit 1-4 ilman tota kierrätyspaskaa tai jotain konsolille suunniteltua valikkoa.

Juu, en tiennytkään että voi käyttää muuta kuin tuota kierrätystä. Mutta samaa mieltä siitä, että kaiken pitäisi olla vapaasti bindattavissa. Tuossa aseiden valinnassa on sellainenkin ongelma, että kun noita valitsee lennossa, niin ei näy aseen statsit, eli ei tiedä kuinka hyvällä aseella taistelee. Jos ne vois bindata vaikka numeroille 1-4, niin voisi laittaa aina sen parhaan aseen numero ykköseen, ja aina ykköstä painaessa tietää että paras ase käytössä. Käsittämätöntä että tällaiset ihan perusasiat on pystytty sössimään. Mutta kaikki uhrataan, että joku mummo pääsee palaamaan tätä jollain kivikautisella PS4:lla.
 
Juu, en tiennytkään että voi käyttää muuta kuin tuota kierrätystä. Mutta samaa mieltä siitä, että kaiken pitäisi olla vapaasti bindattavissa. Tuossa aseiden valinnassa on sellainenkin ongelma, että kun noita valitsee lennossa, niin ei näy aseen statsit, eli ei tiedä kuinka hyvällä aseella taistelee. Jos ne vois bindata vaikka numeroille 1-4, niin voisi laittaa aina sen parhaan aseen numero ykköseen, ja aina ykköstä painaessa tietää että paras ase käytössä. Käsittämätöntä että tällaiset ihan perusasiat on pystytty sössimään. Mutta kaikki uhrataan, että joku mummo pääsee palaamaan tätä jollain kivikautisella PS4:lla.
Siitä valikosta mikä tulee kun pitää nappia pohjassa näkee aseen damagen ja durabilityn.
 
Hiiren näpien mappays onnistuu nyt (vaikkakaan ei kaikkien näppäiten) - plussaa siitä.
Muutama pienehkö bugi on tullut: Joku howler tai muu saattaa jäädä aamunkoitten tullessa paikalleen. Sitä ei sitten hutkimallakaan saa kumoon, kun eskute menevät tyhjästä läpi.
Samoin silloin tällöin olen päässyt jonkun bandiitin haarojen välistä avaamaan kirstua, eivätkä bandiitit ole huomanneet mitään. Noitakaan bandiitteja ei tuolloin saa tapettua.
Mutta nämä bugit eivät toki haittaa :).

Tuo että zombit eivät reagoi valoon on vähän jännitystä pilaava asia, mutta ei toki mikään showstopper.

Tässä ei tuo yöllä liikkuminen (ainakaan vielä) ole zombien puolesta varsinainen haaste - lähinnä seisovat paikallaan ja vain (howlerin) ärsyttämän lähtevät liikkeelle. Vähän tuon immuniteetin nopea tippuminen haittaa pimeässä harhailua, joka muuten olisi ihan mukavaa touhua.
Eikä täällä ole (ainakaan vielä) samanlaista paskat housussa karkuun -tunnelmaa, mitä oli DL1:ssa Volatilien lähtiessä perään.
 
edit. tuplat
 
Viimeksi muokattu:
Hiiren näpien mappays onnistuu nyt (vaikkakaan ei kaikkien näppäinten) - plussaa siitä.
Muutama pienehkö bugi on tullut: Joku howler tai muu saattaa jäädä aamunkoitten tullessa paikalleen. Sitä ei sitten hutkimallakaan saa kumoon, kun iskut menevät kuin tyhjästä läpi.
Samoin silloin tällöin olen päässyt jonkun bandiitin haarojen välistä avaamaan kirstua, eivätkä bandiitit ole huomanneet mitään. Noitakaan bandiitteja ei tuolloin saa tapettua.
Mutta nämä bugit eivät toki haittaa :).

Tuo että zombit eivät reagoi valoon on vähän jännitystä pilaava asia, mutta ei toki mikään showstopper.

Tässä ei tuo yöllä liikkuminen (ainakaan vielä) ole zombien puolesta varsinainen haaste - lähinnä seisovat paikallaan ja vain (howlerin) ärsyttämän lähtevät liikkeelle. Vähän tuon immuniteetin nopea tippuminen haittaa pimeässä harhailua, joka muuten olisi ihan mukavaa touhua.
Eikä täällä ole (ainakaan vielä) samanlaista paskat housussa karkuun -tunnelmaa, mitä oli DL1:ssa Volatilien lähtiessä perään.
 
Viimeksi muokattu:
Joo yö ei ole kyllä lähimainkaan niin kusinen kuin ykkösessä. Hyvä vai huono, makuasia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom