Dying Light 2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Voi kökkö. Oli kovat odotukset, kun DL1 alusta asti tullut tahkottua läpi useamman kerran.
No odotetaan patchia.
 
Itse sain ps5:lle tänään eikä mulla ole ollut ainakaan vielä mitään bugeja :cool:
 
Itse sain ps5:lle tänään eikä mulla ole ollut ainakaan vielä mitään bugeja :cool:

Samanlaisia viestejä oli vaikka kuinka, kun Cyberpunk julkaistiin. Tai nyt Battlefieldin betassa/julkaisussa.
Kyllä ne silmänsä noille sulkee jos vaan tarpeeksi haluaa.
Voi toki myös olla, että olet sen verran alusssa vasta, etkä ole noihin törmännyt.

Vai oliko sinulla tuo Day1-patch tullut jo? Sehän noita varmaan korjaa ainakin osittain.

Itse jään odottelemaan rauhassa kokemuksia tuon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:


Xss 1080/30 (Ainoa vaihtoehto)

PS5/XsX perfomance: 1080/60
PS5/XsX Quality: RT ja Ambient Occulsion 1080/30
PS5 Resolotion: 3200x1800/30
XsX Resolution: 3456x1944/30
 
Samanlaisia viestejä oli vaikka kuinka, kun Cyberpunk julkaistiin. Tai nyt Battlefieldin betassa/julkaisussa.
Kyllä ne silmänsä noille sulkee jos vaan tarpeeksi haluaa.
Voi toki myös olla, että olet sen verran alusssa vasta, etkä ole noihin törmännyt.

Vai oliko sinulla tuo Day1-patch tullut jo? Sehän noita varmaan korjaa ainakin osittain.

Itse jään odottelemaan rauhassa kokemuksia tuon jälkeen.

Joku päivitys kyllä tuli oisko ollu versio jotain 1.0003 tjtn

edit: Versio 1.003.000 ja heti rupes lataamaan 1.004.000
 
Kiinnostaa tietää miten tämä pyörii vanhemmalla gpu:lla (kyseessä gtx 970). Ei ole vielä osanut silmään arvosteluissa tuota.
Lähinnä mietityttää että pyöriikö tuo suunnilleen miten techland infosi tässäkin ketjussa olevassa requirements liuskassaan eli pyysykö tuolla kortilla edes minimi asetuksilla 30fps ruudunpäivitys 1080p resoluutiolla.
Ensimmäinen peli oli oikein kiva multiplayerina joten siksi kiinnostaa tietää miten pyörisi tuolla vanhemmalla pöytäkoneella.
 
ihan hyvät odotukset itsellä pelistä,ykköstä tuli hakattua kyllä aikas paljon.tämä video hieman vahvisti myös sitä
 
Onko tietoa mihin aikaan tätä pääsee pelaamaan PC:llä? Suomen aikaa keskiyöllä?
 
0ffe6ab6a05962ea08d04cfd186fff810366b346.png
 
Tulisipä tähän (tai johonkin muuhun) peliin optio, jossa pelitapahtumat sijoitettaisiin siihen vuorokaudenaikaan missä pelaajakin (sijaintitietoon perustuen) pelaamisen hetkellä on.
Nethackissa tämä kai oli (aikakin kuunkierron suhteen).
 
Tulisipä tähän (tai johonkin muuhun) peliin optio, jossa pelitapahtumat sijoitettaisiin siihen vuorokaudenaikaan missä pelaajakin (sijaintitietoon perustuen) pelaamisen hetkellä on.
Nethackissa tämä kai oli (aikakin kuunkierron suhteen).
Suomessa ei talvella olis ikinä pelissä päivä.
 
Se alun prologi oli kyllä tarpeettoman pitkä, eikä kyllä oikein kiinnostavakaan. Mutta se open world näyttää kyllä upealta.
 
Steam sanoo että unlocks in 23h, tuo kuva että pitäisi tänä yönä tulla. Mitä tässä pitäisi uskoa :confused:
 
Steam sanoo että unlocks in 23h, tuo kuva että pitäisi tänä yönä tulla. Mitä tässä pitäisi uskoa :confused:
Tää on muuten mielenkiintonen. Kauppa sivulla näkyy 22h mulla. Kohta kuullaan että epikillä paremmat diilit kun steamilla.
 
Uncy_Techland — Today at 1:46 PM
@everyone
Dying Light 2 Launch Patch on PC drops TONIGHT! (01:05AM CET to be precise)
Over a 1,000 improvements/tweaks so should help with some pre-launch bugs people are experiencing.
You will have to download around 2.5gb of data
Also:
I see a lot of comments regarding the release date and steam bug - DYING LIGHT 2 WILL BE RELEASED ACCORDING TO OUR RELEASE MAP POSTED ABOVE, #StayHuman!
 



Alex suosittelee Midrange näyttiksille näitä asetuksia(RTX 2060S etc) 1440p

iouHrCd.png


Lowrange GTX1060/RX580:

SpmFQK1.png

Ray Tracing:
fKzj9eW.png
 
Viimeksi muokattu:



Alex suosittelee Midrange näyttiksille näitä asetuksia(RTX 2060S etc) 1440p

iouHrCd.png


Lowrange GTX1060/RX580:

SpmFQK1.png

Ray Tracing:
fKzj9eW.png


No onpa ainkain PC:llä kunnon RT toteutus ja aika hyvät asetukset saa laitettua näemmä tuolla 3090:lla. Onhan tää hommattava jo ihan RT:n takia, vaikka eka osa ei mitenkään pankkia räjäyttänyt onmalta kohdalta.
 
Ainakin RTX 2060 Super on lähes ehdoton minimi ray-tracingia varten, koska minun RTX 2060 menee täysin kykkyyn noin 20-30 minuutin pelaillun jälkeen, vaikka Digital Foundryn "optimized ray-tracing" asetuksilla se rullaa muulloin suhtko pelattavasti. Todennäköisesti 6 gb VRAM tulee pikkuhiljaa vastaan. Sentään peli on pyörinyt hyvin kun ei ole ray-tracing päällä. (n. 70-90 fps, 1080p DLSS Quality, RTX 2060/Ryzen 3600)
 
Mullakin 3080 10gb kortilla romahti FPS johonki alle 20 reilun tunnin pelaamisen jälkeen. En tajunnu kattoa mikä ongelma mut veikkaisin muistivuotoa jos otsalla pitää ruveta arvuuttelemaan.

Muutenkin tosi raskas peli kyseessä. Onhan tää visuaalisestikkin jokseenkin näyttävä, mut en oo ihan satavarma et onko ihan niin näyttävä mitä noi FPS-lukemat antaa ymmärtää. 3840x1600 resolla täytyy olla DLSS jo päällä, mieluiten Balancedissa. Kuuleman mukaan 1440p olis jo kans hyvä olla jotain upscalingia käytössä eikä natiivia, et se 3080 suositus 1080p60fps kokemukselle raytracingillä ei tainnutkaa olla pelkkä vitsi.

Pitää vielä tosin testailla noita DF:n antamia asetuksia. RT ominaisuuksista pidän päällä vaan tota Global Illuminationia kun se näytti tekevän isoimman eron ja pelkästään silläkin on FPS jotain 60 pintaan raskaimmissa kohdissa. Volumetric fogin unohdin täysille niin toivottavasti siitä sais pikkasen rutistettua ilman kuvanlaadun kärsimistä.

Eipähän oo taas hetkeen näkyny peliä mikä ei julkaisuhetkellä pyöri nupit kaakossa hyvin sellasella raudalla mikä on aika kärkikastia nykyhetkellä :dead: jostain syystä puolan pojat taas asialla
 
Ööööö.. siis mitä v*ttua nyt.. en saa vaihdettua ollenkaan grafikka-asetuksia, koko ajan nollaa ne vakioksi, ihan sama mitä tekee. Hieno peli
 
Itse aamun tunteina kokeilin vähän intro-jaksoa sigun kokoonpanolla 4K-resoluutiolla:
- Ray Tracing high quality -> diashowta (ehkä max. joku 15-20 fps, en vielä tarkistanut FPS:ä - onko tässä joku sisäänrakennettu FPS-laskuri ja miten sen saa esille?)
- Ray Tracing high quality + FSR Quality -> diashowta (ehkä max. joku 15-25 fps)
- Ray Tracing -> lähes pelattava (ehkä joku 25-35 fps)
- Ray Tracing + FSR Quality -> (ehkä joku 35-45 fps)

FSR:llä vain tekstuurit puuroutuivat silmin nähden :(
Täytyy katsoa myöhemmin, pärjääkö ilman RT:tä...

Muuten pelimekaniikka ja tunnelma vaikuttivat varsin mukavilta. Tosin en ehtinyt vielä poistua tuosta intron lukaalista kovinkaan pitkälle, enkä päässyt vielä zombejakaan vastaan taistelemaan.
Parempi ensivaikutelma tässä on kuin Cyberpunk 2077:ssa, jossa mielestäni parhaat osuudet olivat ennen kaupunkiin siirtymistä (en tosin jaksanut kovinkaan paljoa tuolla kaupungissa pelata, kun meni jatkuvaksi saman tahkoamiseksi, ja kulmikkailla kiskoilla liikkuvat autotkin alkoivat rasittamaan turhan rankasti).
 
Hyvin toimi sen 30min mitä ehti pelaamaan. Pakko pitää performance modee päällä kun se 30fps sattuu silmiin :lol:

Eikai se niin paha tilanne voi ol..... Täytyy varmaa laahat pleikkari toho pienempää ruutuhu ja pelat sillä 1440p vai oliko sitä tukea vielä?
 
edit: vika löytyi, joku asetus laittoi defaulttina DLSS performancen päälle
 
Viimeksi muokattu:
6h takana, ongelmia tasan nolla, Ryzen 5 3600, 16gb ram, 5700xt, 1440p, hight asetuksilla pyörii +60fps.


Tykkäsin ykkösestä, tykkään kyllä tästäkin, vähän vain pelottaa toi kuinka paljon tässä on "pakotettu" pelaamaan yöllä paremman tavaran perässä, mutta ei ainakaan vielä vaikuta pahalta.
 
Mä testasin kanssa 3080 Ti:llä introa. Mua eniten kiinnostavat asetukset löytynee DF:n ray tracing optimized -setistä jatkokehittämällä. Reso on mulla 4k ja näyttönä 65" OLED, joten valaistus on terävyyttä oleellisempi. Parhaalta näytti siis motion blur OFF, sun shadows RT, contact shadows LOW, RTAO, RTGI, reflections quality LOW, RT flashlight OFF, fog quality MEDIUM. Tähän sitten DLSS balanced päälle, niin absoluuttinen minimi useammalla testiajolla oli 54 fps. Tämä setti vaikuttaisi oikein toimivalta mulle muuten, mutta DF:n mainitsema DLSS-ongelma on aivan liian läpitunkeva. Puiden heiluminen muuttuu smearing-efektiksi jo parin sekunnin paikallaan seisoskelun jälkeen. Vastaavaa ilmiötä on osunut silmään myös Controlissa 2.3-version DLSS:llä. Kunhan tämän saavat korjattua, niin mun mielestä graafisesti erittäin lupaavan oloinen peli. Lisäksi huomioin, että näyttiksen alivoltitus voisi antaa vähän pelivaraa puristaa tästä enemmän irti, koska nyt power limitin piikit oli 310W paikkeilla ja varaa on kuitenkin 350W asti.

Pelannut viime päivät DL1:stä, ja oon tykännyt kovasti. Varmasti kakkonenkin maistuu, mutta odotellaan joku viikko optimointeja.
 
Eikai se niin paha tilanne voi ol..... Täytyy varmaa laahat pleikkari toho pienempää ruutuhu ja pelat sillä 1440p vai oliko sitä tukea vielä?
Ei ole 1440 tukea. Tekijät twiittailivat että sen mahdollinen tuki on mietinnässä. PS5:lla resolution mode on 1800p 30fps, Performance 1080p 60fps ja Quality 1080p 30fps RT-tuella.
 
Siis tossa viholliset ei pudota aseita, eikä aseta voi korjaa, vai missasinko jotain?
 
DL2 ei ole aseita pelaajalla ollenkaan.


Like many other zombie survival games, you will need reliable weapons to stand a chance in Dying Light 2 Stay Human. We know that there are plenty of melee weapons you can use, like maces, axes, and other popular zombie-killing devices. What about the ranged game, though? Are there any guns in Dying Light 2 Stay Human?

Unfortunately for firearm fans, there are no guns in Dying Light 2 Stay Human, aside from a side shotgun you can craft to create space from enemies. It is not a gun that you will be able to use consistently. You will largely have to rely on melee weapons, but if you prefer ranged attacks, you can get bows, a crossbow. You’ll also have access to throwables like molotovs and grenades. If you have some forethought, you can even set mines. Besides that, though, all combat encounters will have to be up close and personal.

The in-game justification for there being no guns in Dying Light 2 Stay Human is that the army raided and took all the firearms from the citizens of Villedor. There are rumors of a stash of ammo being hidden somewhere, but there is no way to access any guns for your use.

While it may be disappointing not to have guns in Dying Light 2 Stay Human, there is potential for Techland to add them in an expansion to the game in the future. They had guns in both Dead Island and the first Dying Light.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom