Dying Light 2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Tasaista 60fps pyörii vsync päällä, kaikki graffat tapissa, R7 5800X, 3060Ti, 32GB.
Ainakin tässä alussa, katotaan sit kun tulee eka kunnon horde päälle tai enemmän tapahtumaa ruudulla..
 
Eiköhän se ole testiin laitettava ns. samontein. Kaupasta pari oluista ja uusi viski pielukseen kokeiluun myös!

Väänsin massiivisen hienon ultramegapromografiikan striimille, mutta eihän tuo Shadowplayn kutale osaa edes ajoitettuja striimejä sutia. Noh, näillä mennään!

OBS! På Engelskamongerrus!

ja siis kanavalla: https://www.youtube.com/channel/UCOOxez0NSbGATzmshXyjxkg Laittakee talteen!

stream-dying-light-01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
1643981852218.png
1643981892971.png
Ryzen 5900x + RTX 3070 + 16gb
3440x1440
DLSS Performance


DyingLightGame_x64_rwdi_2022_02_04_15_39_02_930.jpg

FPS huitelee 50 - 85 välimaastoa. Grafiikka-asetuksien muutoksilla on RT päällä tällä hetkellä ainakin melko olemattomat vaikutukset. DLSS Performance tekee kuvan ikävän suttuiseksi, mutta pelin tällä asteella se on ainakin itselleni melko pakollinen: FPS heittely johtuu optimoinnin puutteesta, dropit tapahtuvat samoissa paikoissa saman verran ja DLSS performance pitää tuota edes vähän kurissa. Uskoisin jatkossa pelaamisen onnistuvan Qualitylla tai Balancedilla itseltäni ihan kevyesti, kunhan hieman tekevät vielä pelin eteen vielä töitä.

Pikaisia huomioita:
NPC:t liikkuvat kuin sauvasekoittimet jaloin varustettuna, ihme parkinson tärinä steroideilla.
Pelin valikot ja videot ovat 16:9, joten surureunaa riittää.
Omituista inputlagia edeltäjään verrattuna, Crane oli huomattavasti tarkempi ohjattava kuin Aiden.
Itemien hitbox nostamiseen/avaamiseen on joko todella kapea tai pitää olla sense päällä, muuten Aiden ei osaa käyttää käsiään.

Peli tuntuu kuitenkin toimivan. Edeltäjänkään launch kauhean ruusuinen ollut, polakit on lunkia porukkaa.
 
3700X
RTX3070
32GB RAM

1440p DLSS High asetuksilla pelaa erittäin hyvin, 107-140fps mutta lyö raytracing päälle niin taisteluissa saattaa tippua 18. DLSS Balanced pyörii siinä samoissa fps lukemissa ilman suttuisuutta. Onko raudan puutetta vai todella näin huono optimointi? Peli vaikuttaa hyvälle.

Fovin sai nykäistä heti tappiin muuten olisi jäänyt pelaamatta aivan liian kapean katselukokemuksen myötä.

EDIT: Näyttiksen ajureita en ole päivittänyt sitten viime vuoden kevään - kesän.
 
Viimeksi muokattu:
Digital Foundryn video tuli katsottua ja näyttää kyllä hyvältä. On otettu kyllä säteenseurannasta kaikki irti tuossa pelissä ja lopputulos on sen näköinen. Benchmarkkeja katselin ja RTX 3060 Ti:llä taitaa saada vielä melko kivuttomasti 60FPS 1440p resoluutiolla ja säteenseuranta päällä, kunhan laittaa DLSS:n päälle ja vähän ruuvaa asetuksia alas. Ilmeisesti jotain ongelmia kuitenkin on, kun joillakin peli pyörii selvästi huonommin kuin pitäisi. Täytyy odotella bugien korjausta ja ostaa tuo peli jossain vaiheessa. Tehokkaampaa näytönohjaintakaan ei nykytilanteessa helpolla (halvalla) saa.

Alkuperäisen Dying Lightin tarina, hahmot ja tehtävät eivät olleet mitään pelimaailman parhaimmistoa, mutta silti se peli maistui aivan pirun kovasti. Fiilistely, seikkailu, tutkiminen ja kuumottelu yöllä oli parasta ja tämä peli vaikuttaa jatkavan samaa linjaa. Uudelleenpelattavuus erilaisten mahdollisten valintojen ansiosta on myös erittäin hyvä lisä.
 
Mullakin 3080 10gb kortilla romahti FPS johonki alle 20 reilun tunnin pelaamisen jälkeen. En tajunnu kattoa mikä ongelma mut veikkaisin muistivuotoa jos otsalla pitää ruveta arvuuttelemaan.

Jaahas, samaa täällä. Muistivuotoa pukkaa. 20min pystyy pelaamaan kunnes 20fps kutsuu ja ram tulee täyteen. Suora muistivuoto, koko ajan pelatessa se vähän lisääntyy vähenemättä kunnolla.

edit:

Quickfix muistivuodosta kärsiville:
Tätä suositeltiin #toisaalla vastaaviin ongelmiin. Ei ole bloattia, on kevyt ja toimii hienosti taustalla niin ettei muistivuoto vaivaa pelatessa. Purkkapatentti, mutta ainakin voi jatkaa tämän videopelin pelaamista ennen tilanteen korjausliikettä.
 
Viimeksi muokattu:
Näillä asetuksilla nyt mennään 50-75FPS:
- 3840x2160 FSR Quality
- Sharpness 45
- Field of View 0
- Antialising Quality: High
- Motion Blur Quality: None
- Particles Quality: High
- Sun Shadows Quality: Ray Traces Soft Shadow
- Contact Shadows Quality: High
- Ambient Occlusion Quality: High
- Global Illumination Quality: High
- Reflections Quality: High
- Raytraced Flashlight : Off
- Fox Quality: Medium
Jos koetti ottaa FSR:n kokonaan pois, FPS:t tippuivat tuonne 30-35 tietämille.

Kaikin puolin hyvältä vaikuttaa tähän asti - ensimmäisessä Safe Zonessa nukkumassa.

Bugeja en ole havainnut eikä ole kertaakaan kaatunut (uusimmat Radeon 22.2.1 -ajurit).
Suurin harmi tähän mennessä on , kun ei saa haluttuja toiminteita ohjelmoitua hiiren napeille (kai jotenkin config -tiedostoa puukottamalla saisi, mutta en ole toistaiseksi ehtinyt selvittämään).
 
Hienoinen pettymys itelle ettei oo pyssyjä Tykkäsin ykkösen pyssyistä kyl ja olis ollut nastaa jos moinen mahku ois tässäkin kun. Ykkösessä tuli vedettyä vuorotellen niillä. No, illalla alotellaan, hyvältä näyttää ray tracingit ja muut!
 
Hienoinen pettymys itelle ettei oo pyssyjä Tykkäsin ykkösen pyssyistä kyl ja olis ollut nastaa jos moinen mahku ois tässäkin kun. Ykkösessä tuli vedettyä vuorotellen niillä. No, illalla alotellaan, hyvältä näyttää ray tracingit ja muut!
Eiku just hyvä, idea pelissä on että ihmiset on oikeasti alakynnessä ja infra on romahtanut, ei ole teollisuutta enää.
 
Nätti RT toteutus, mutta on kyl julmetun sumusen näköstä. Hiton DLSS
 
Jaaha, diashowks meni täälläkin sit lopulta. Käynnistellääs uusiks. Muistivuodoltahan tuo haiskahtaa.
 
Ihan asialliselta kyllä vaikuttaa!
Ns. Tutoriaalin pelasin läpi XSX:llä.
Ainoa bugi oli pitkissä tekstityksissä. Jäi eka teksti liian pitkäksi aikaa ja sit vilahti seuraava.
 
Eiku just hyvä, idea pelissä on että ihmiset on oikeasti alakynnessä ja infra on romahtanut, ei ole teollisuutta enää.

Jep, loren puolesta siisti juttu mut itte pidin jotenkin viimeks siitä pyssyjen toteutuksesta ja niilläkin oli kiva vedellä. Vaan ohan tässä 15v menty eteenpäin ja aseet rikkoontunu jne. Ja jalkajousi ainakin löytyy!
 
Menee kyllä ihan diashowksi jonkun ajan kuluttua kun pelin jättää taustalle ja hyppelee alt-tabilla pois ja takasin. Pelin restart auttaa asiaan.
 
Menee kyllä ihan diashowksi jonkun ajan kuluttua kun pelin jättää taustalle ja hyppelee alt-tabilla pois ja takasin. Pelin restart auttaa asiaan.

Muistivuodon korjasi aiempi postaukseni, mutta sama vaivaa et peliä ei auta kyllä jättää taustalle ja paljoa tabitella, se menee rikki.

Co-op on toiminut taas toista tuntia ilman servujen disconnectailua.
 
Onko tuosta yöstä nyt jossain kunnon kuvia(ei promomatskua) ja videota? Näytti jossain esiversiossa semmoselta semilällyltä verrattuna siihen ykkösen synkkyyteen.
 
Yö on sellanen juhannusyö. Taskulamppua ei tarvitse ulkona, ainoastaan sisällä joissain huoneissa on säkkipimeää.

Ykkösen pimeydestä tietoakaan
 



ps4.png


Yllättävän hyvin pyörii jopa base konsoleilla jos vertaa Cyberpunkin julkaisuun.
 
Jep, loren puolesta siisti juttu mut itte pidin jotenkin viimeks siitä pyssyjen toteutuksesta ja niilläkin oli kiva vedellä. Vaan ohan tässä 15v menty eteenpäin ja aseet rikkoontunu jne. Ja jalkajousi ainakin löytyy!
Vähä niinku jos on walking dead sarjaa seuraillu, niin siinä alun kaaoksen jälkeen aseet hävinny ja omatekosilla seipäillä enää taistellaan :p
 
Tuliluikut plus se grappling hook vei kyllä ykkösen loppupuolella sitä hyvää pikku paniikkia pois imo eikä oikein ollut enää mitään pahempaa jännitys momenttia. Toivottavasti tässä ei käy niin.

Mutta erittäin hyvältä tuntuu ja ainuttakaan bugia ei ole tullut vastaan vaikka tän piti arvostelijoiden mukaan olla lähes pelikelvoton bugien takia.
 
Joo ei ole game breaker bugeja tullu itelläkää poislukien tuo mysteeri muistivuoto joka tekee pelistä pelikelvottoman jos alt-tabbailee pois ja takas windowed borderlessilla.
 
Yö on sellanen juhannusyö. Taskulamppua ei tarvitse ulkona, ainoastaan sisällä joissain huoneissa on säkkipimeää.

Ykkösen pimeydestä tietoakaan

RT päällä ainakin nuo talojen väliset kadut on aikalailla pilkkopimeitä. Katoilla ja aukeilla paikoilla on valoisaa kun kuunvalo sinne osuu.
 
Joo ei ole game breaker bugeja tullu itelläkää poislukien tuo mysteeri muistivuoto joka tekee pelistä pelikelvottoman jos alt-tabbailee pois ja takas windowed borderlessilla.
Kolme tullu itellä, mutta toki pelaan konsolilla. Täytyy soittaa Sonyn asiakaspalveluun, koska selvästi viallinen tuote ja vaatia rahat takas.

Juuttunu seinän sisään, juuttunu huoneseen, en pysty jatkaman questiä kun hahmoille ei pysty puhumaan.

Lisäksi cutsceneissä ei ole ääniä, puhetta, tekstiä ellei millisekunnin vilkkumista lasketa.

Ps5 ja ps4 versiot kokeiltu.
 
Tiuhaan tahtiin tulee päivitykset. Itelle tullu jo 2 kertaa yli 200mb päivitys.
 
Ei tässä oikeastaan ole muuta valitettavaa kuin musiikit on pelihistorian surkeimmat, ukko läähättää ja puhisee koko ajan ja tarina on niin paskaa, että pitää koko ajan skipata cutscenejä. RPG-elementit on ok ja kaupunki mielenkiintoinen tutkia. Pimeysmittarikaan ei vituta kun tasan tarkkaan oma moka jos sen takia kuolee. Ihan hintansa väärti peli.
 
Itse luovuin vihdoin RT:stä. Aivan käsittämättömiä framedrop ongelmia (peli pyörii tällöin 10-20fps) jotka tullessaan jäävät eivätkä lähde pois peliä uudellenkäynnistämättä, eikä ole muistivuodosta enää myöskään kyse. 70-120fps ilman RT kaikki täysillä oli miellyttävämpi vaihtoehto, kuin peli joka ei nykymuodossaan vaan vielä RT päällä toimi kunnolla.

Jos saisin heittää viillin veikkauksen, ongelman juuri on viimetingassa lisätty Denuvo. Vastaavia kokemuksia muistakin Denuvokikkareista.
 
Ei tässä oikeastaan ole muuta valitettavaa kuin musiikit on pelihistorian surkeimmat, ukko läähättää ja puhisee koko ajan ja tarina on niin paskaa, että pitää koko ajan skipata cutscenejä. RPG-elementit on ok ja kaupunki mielenkiintoinen tutkia. Pimeysmittarikaan ei vituta kun tasan tarkkaan oma moka jos sen takia kuolee. Ihan hintansa väärti peli.
Miten sä voisit päästä siihen tarinaan mukaan jos skippaat kaikki cutscenet? o_O
 
Miten sä voisit päästä siihen tarinaan mukaan jos skippaat kaikki cutscenet? o_O

Melko turhaa saivartelua siitä että tässä pelissä on kyllä todella merkityksetön tarina. Muutamat NPC hahmot ovat ihan mielenkiintoisia, mutta niiden kanssa tie päättyy kuin giljotiinilla pienen hetken jälkeen. Pelissä ei niputeta eri hahmojen storylineja ollenkaan yhteen missään vaiheessa, saati että niitä edes toisiinsa liitettäisi ylipäätään. Main storyyn niillä ei myöskään ole minkäänlaista impaktia. Runsas määrä sidestoryja DL2 videopelissä muovaa koko läpipeluun loren, itse maini kun on niputettavissa vain yhdellä lauseella.

Se ei poissulje sitä kylläkään että DL1 oli erinomainen peli samalla puutteella. Tässä toisessa osassa juonen turhuus jotenkin korostuu, ei ärsytyksen mutta suorastaan huvittuneisuuden puolelle ja skip nappula on melko herkässä. Tämä asia ei tee tästä huonoa peliä, kun se tuskin on syy miksi ihmiset niin paljon Dying Lightia ylipäätään pelaa.
 
Viimeksi muokattu:
Melko turhaa saivartelua siitä että tässä pelissä on kyllä todella merkityksetön tarina. Muutamat NPC hahmot ovat ihan mielenkiintoisia, mutta niiden kanssa tie päättyy kuin giljotiinilla pienen hetken jälkeen. Pelissä ei niputeta eri hahmojen storylineja ollenkaan yhteen missään vaiheessa, saati että niitä edes toisiinsa liitettäisi ylipäätään. Main storyyn niillä ei myöskään ole minkäänlaista impaktia. Runsas määrä sidestoryja DL2 videopelissä muovaa koko läpipeluun loren, itse maini kun on niputettavissa vain yhdellä lauseella.

Se ei poissulje sitä kylläkään että DL1 oli erinomainen peli samalla puutteella. Tässä toisessa osassa juonen turhuus jotenkin korostuu, ei ärsytyksen mutta suorastaan huvittuneisuuden puolelle ja skip nappula on melko herkässä. Tämä asia ei tee tästä huonoa peliä, kun se tuskin on syy miksi ihmiset niin paljon Dying Lightia ylipäätään pelaa.
Ittellä se on paha mennä vielä sanomaan tarinasta sen kummemmin kun alkua paljoa pidemmälle päässy vielä pelaamaan. Mutta jos asenne on se, että skippaa kaikki cutscenet ja valittaa että tarina on paskaa niin en tiedä mitä sanoa :rolleyes:
 
Pleikalla ei pääse edes kokemaan tarinaa, kun hahmot ei puhu ja tekstitys välkkyy 0.1 sekunnin ajan
 
Ittellä se on paha mennä vielä sanomaan tarinasta sen kummemmin kun alkua paljoa pidemmälle päässy vielä pelaamaan. Mutta jos asenne on se, että skippaa kaikki cutscenet ja valittaa että tarina on paskaa niin en tiedä mitä sanoa :rolleyes:
En ole missään sanonut että skippaisin kaikki cutscenet. Sivutehtävissä ne tulee seurattua, päätarinan cutsceneissä parin lauseen jälkeen npc:iden jargon on niin ennalta-arvattavaa ajanhukkaa, että pitää rämpyttää spacebarilla ohi. Ja sillähän ei missaa tarinaa, koska spacebarin jälkeen nopeasti näkee subtitlestä mitä laimeuksia sieltä nyt tuli. Nämä yhdentekevät Mia/sairaalaunet toki on skipattava täysin.
 
Ihan hyvältä vaikuttaa, mitä nyt voisi optimointi olla paremmin suoritettu.

4kna pelaan ja joko high asetuksilla tai jokusen tunnin kokeilin perus raytracing + dlss quality/ performance, sekä sitä parempaa raytraycing modea + dlss.

Aika nopeaan vaihtui tuo parempi tracing mode pois käytöstä, kun fps pyöri siinä 30-45 välissä. Ja pahoja dippejä tuli myös.

Pitää tässä töiden jälkeen kokeilla säätää itse kaikki asetukset kohdille, jos saisi semmosen sulavan 60fps, raytracing ultran kaltaisen kokemuksen.
 
Alkuvaiheessa ollaan, ehkä 7 tuntia omaa savea takana, ja 4 tuntia cooppia. Kaikki on ns. isompaa ja monimutkaisempaa, mutta jotain tässä on eri tavalla. Kaupunki ei minusta ole tunnelmaltaan yhtä kiehtova, kuin ykkösessä. En osaa edes selittää tätä, mutta vaikka grafiikka on periaatteessa parempaa ja RT hienoa, tuntuu välillä että ykkösessä oli maukkaammat graffat. Katselin jonkun ominaisuusvertailuvideon tubesta, okein hämmästyin tästä. DL2:ssa assetit eivät ole piiruakaan menneet eteenpäin ykkösestä, onko se vaan niin että tämä on hinta että saadaan RT pyörimään?

Ja DL2 värit ovat ihmeelliset räikeät pastellit, kuin jostain Far Crysta. Nostin terävyyden 50:een, tämä auttoi vähän. Asetukset aikalailla tapissa 1440p:llä, fps jossain 80-100 tuntumassa.

Laitetaan nyt vielä, että odotukset eivät olleet kuussa, koska tämä on jo kerran tehty, mutta tunnelma ja grafiikka lievä pettymys. Takuulla tulee pelattua läpi ja sata tuntia cooppia päälle, koska cooppipeleistä on yhtä huutava pula kuin hyvistä näytönohjaimista.
 
Mä en ite nää tässä tarinassa mitään vikaa.
Jos haluutte nähä paskan tarinan, pelataa rekkalesbon kosko 2 (tlou²).
 
Tähän asti pääsen, sitten kaatuu ja heittää työpöydälle ilman virheilmoitusta!?
 

Liitteet

  • 20220206130735_1.jpg
    20220206130735_1.jpg
    512,1 KB · Luettu: 42
Mikä käyttis ja minkänlainen kone?



Ryzen 5 3600, 16gb ram, 5700xt, windows 11

Pelattu noin 10h ja eilen toimi normaalisti, nyt oli joku 255mb päivitys tullut ja alkoi kaatumaan heti ennen pelin valikkoon pääsyä, no tarkistin ensin eheyden, ei toimi

Asensin pari windows päivitystä ja käynnistin koneen uudestaan, ei toimi

Tarkistin eheyden, kaikki ok, ei toimi

Laitoin steamiin käynnistys asetukseen /nolightfx, ei toimi

Tarkistin eheyden, kaikki ok, ei toimi

Käynnistin koneen uudestaan ja tarkistin eheyden ja kappas, nyt löytyi yksi rikkinäinen tiedosto, nyt toimii

Henkimaailman juttuja...
 
Se ettei pysty bindaamaan toimintoja hiiren lisänäppäimille on jo aikamiosta tuubaa kun jo 20 vuotta vanhoissa peleissäkin se onnistuu. Niittenhän on täytynyt se erikseen koodata tunnistamaan tietyt näppäimet ja estää asettamasta toimintoja niihin. Käsittämättämätöntä touhua. Pelattavuus kärsii ankarasti jos pitää alkaa kesken pelaamisen ettimään jotain M, I, P nappeja toiselta puolelta näppistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom