Dying Light 2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Tykkäsin ykkösestä ja dlc:stä, mutta voi pojat, onpa tämä ollut puurtamista. Tarinan takia, joka valitettavasti keskinkeskinkertaisuudessaan on ainoa kantava asia, pelaan tämän enää loppuun, lähellä ollaan jo. Taistelu, lentely ja parkour on kömpelöä, paranisi varmaan jos jaksaisi avata kaikki kyvyt ja upgradet, mutta kun pelaaminen siihen asti on perseestä ja sen jälkeen peli on jo ohi niin en jaksa käyttää aikaa täysin turhaan. Onneksi easyllä pääsee juoksemaan tarinan läpi. Loppukuusta sitten ”hiukan” parempien pelien pariin.
 
Tykkäsin ykkösestä ja dlc:stä, mutta voi pojat, onpa tämä ollut puurtamista. Tarinan takia, joka valitettavasti keskinkeskinkertaisuudessaan on ainoa kantava asia, pelaan tämän enää loppuun, lähellä ollaan jo. Taistelu, lentely ja parkour on kömpelöä, paranisi varmaan jos jaksaisi avata kaikki kyvyt ja upgradet, mutta kun pelaaminen siihen asti on perseestä ja sen jälkeen peli on jo ohi niin en jaksa käyttää aikaa täysin turhaan. Onneksi easyllä pääsee juoksemaan tarinan läpi. Loppukuusta sitten ”hiukan” parempien pelien pariin.
Minkä ihmeen takia sitä pitää väkisin pelata ja vielä helpoimmalla? Eikö olis vaan helpompaa uninstalloida koko peli tai sitten veivaa vaikeustasoa että olis edes haastetta?
 
Tääl on kyl ihme porukkaa. Toiset sanoi että tarin paska, kun skupannu kaiken ja toiset juoksee väkisin pelin läpi, helpommalla vaikeustasolla. :facepalm:
 
Joku ~45h ja läpi. Ekalla alueella tein melkein kaiken sivukontsan mutta toisella ei enää jaksanut. Tekemistä jäi varmaan ainakin 20h vielä.

Pelimekaniikoille 8,5/10, tarinalle 4/10 ja lopulle -20/10.

Kaikesta huomasi, että Puolassa vuosi sitten studiolla tehty inventaario mitä on nyt valmiina ja siitä sitten leikattu ja jesaroitu kasaan ”””koherentti””” paketti.

Erityismaininnat Aidenin deus ex machina paskahalvauksille aina sopivissa kohdissa sekä sille, että peli ihan randomilla ressaa varmaan 5 jätkää jotka olet tappanut ja hakannut ruumista vielä tunnin. Hakon, Hermanni ja Aitor ainakin. Ihan käsittämätöntä paskaa.

Frankille ja Juanille varmasti ollut tarkoitus tehdä enemmän questeja ennen leikkuria. Nyt noi oli vaan: ”Moro oon vitun läski juoppo Frank haista Aiden vittu!” ja sitten 5min myöhemmin kun kiipeät tornia soittelee krapuloissaan et pystyks mitenkään heittää mulle tän radiomaston. Koko äijä näkynyt ruudulla kokonaiset 10 sec sekoilemassa päissään ja peli lyö tiskiin valinnan että vaihdatko nää sun kaverit, joiden kanssa olet hengannut ja tehnyt questeja koko pelin tähän deekuun.

Ja tuo juoppo on se HYVÄ vaihtoehto lopun kannalta.
 
Tykkäsin ykkösestä ja dlc:stä, mutta voi pojat, onpa tämä ollut puurtamista. Tarinan takia, joka valitettavasti keskinkeskinkertaisuudessaan on ainoa kantava asia, pelaan tämän enää loppuun, lähellä ollaan jo. Taistelu, lentely ja parkour on kömpelöä, paranisi varmaan jos jaksaisi avata kaikki kyvyt ja upgradet, mutta kun pelaaminen siihen asti on perseestä ja sen jälkeen peli on jo ohi niin en jaksa käyttää aikaa täysin turhaan. Onneksi easyllä pääsee juoksemaan tarinan läpi. Loppukuusta sitten ”hiukan” parempien pelien pariin.

No se tarina on se asia, mikä tässä 2:ssa erityisesti on huonoa. Gameplay kuitenkin yleisen mielipiteen mukaan juuri se parantunut/paras osa-alue, grafiikoiden ohella (Olettaen, että RT käytössä).
 
Mitä nyt siinä tarinassa on erityisen huonoa?

No paha sanoa omaa mielipidettä, kun en ole pelannut. Mutta tarkoitin sitä, että se on se tämän pelin heikoin osa-alue, mitä olen arvioita lukenut.
Onhan noita arviota juonesta/tarinasta tässäkin ketjussa aika monta.
 
Tarina ja juoni on kyllä niin yksilöstä kiinni tykkääkö, itse suurena sarja ja elokuva kuluttajana tykännyt juonesta ihan. Alku oli todella tönkköä, jos vertaa yksinpeleihin keskimäärin niin ihan ok juoni. Pelimekaniikka hyvä ja hyppely taistelu on todella hyvää. 1440p RT kusee jostain syystä väliin ihan sikana ja joutuu pelata pelkillä high asetuksilla. Sigun setillä. RT päällä toimii 70-80fps noin tunnin jonka jälkeen 40-50 ja tästä enemmän niin fps laskee vielä enemmänkin. Näytönohjaimen käyttö laskee 100%--> 70-80%. Parhammillaan mennään 50-60% käyttöön. Tätä ei tapahdu high asetuksilla pelatessa.
 
Viimeksi muokattu:
Viitisen tuntia on nyt peliä takana ja arvosanaksi tähän mennessä voisi ehkä antaa 7/10.

Parkour on suuressa osassa tätä peliä ja valitettavasti tässä on tullut takapakkia ensimmäiseen peliin nähden. Hahmon liike tuntuu raskaalta ja paikoittain kömpelöltä, eli ainakaan itselleni ei tunnu että olisin täysin hallinnassa.

Toinen mikä paistaa silmiin on copy-pasten määrä, ainakin tuolla kaupungin ensimmäisessä osassa jokainen rakennus näyttää suurin piirtein samalta, tuulimyllyjen aktivointien jälkeen syntyvät keskukset näyttävät samoilta, kattojen viljelyalueet näyttävät samalta, vihollisten leirit katoilla näyttävät samoilta jne. Aika nopeasti hävisi se suurin innostus paikkojen koluamiseen tehtävien ulkopuolella, kun vaihtuvuutta ei va an ole.
 
Tarina ja juoni on kyllä niin yksilöstä kiinni tykkääkö, itse suurena sarja ja elokuva kuluttajana tykännyt juonesta ihan. Alku oli todella tönkköä, jos vertaa yksinpeleihin keskimäärin niin ihan ok juoni. Pelimekaniikka hyvä ja hyppely taistelu on todella hyvää. 1440p RT kusee jostain syystä väliin ihan sikana ja joutuu pelata pelkillä high asetuksilla. Sigun setillä. RT päällä toimii 70-80fps noin tunnin jonka jälkeen 40-50 ja tästä enemmän niin fps laskee vielä enemmänkin. Näytönohjaimen käyttö laskee 100%--> 70-80%. Parhammillaan mennään 50-60% käyttöön. Tätä ei tapahdu high asetuksilla pelatessa.
Ottaa varmaan VRAMmista kiinni? Itsellä 3080 ja 10gb muisti vaan loppuu kesken, niin alkaa tökkää hetken pelaamisen jälkeen, jos asetukset on parhaimmilla.
 
Ottaa varmaan VRAMmista kiinni? Itsellä 3080 ja 10gb muisti vaan loppuu kesken, niin alkaa tökkää hetken pelaamisen jälkeen, jos asetukset on parhaimmilla.
Kuinka pitkä sessio pitää pelata että rupee VRAM loppumaan? Itsellä pisin pelisessio putkeen on noin 3h asetukset maksimilla ja 3440 x 1440 resoluutiolla, eikä ainakaan vielä ole kertaakaan alkanut jökkimään. RTX 3080, 12700k ja 32GB setillä mennään.
Edit. Mietin vain että voiko kyse olla siitä että alkaa RAM loppumaan eikä VRAM
 
Kuinka pitkä sessio pitää pelata että rupee VRAM loppumaan? Itsellä pisin pelisessio putkeen on noin 3h asetukset maksimilla ja 3440 x 1440 resoluutiolla, eikä ainakaan vielä ole kertaakaan alkanut jökkimään. RTX 3080, 12700k ja 32GB setillä mennään.
Edit. Mietin vain että voiko kyse olla siitä että alkaa RAM loppumaan eikä VRAM
Taitaa riippua jotenkin myös siitä mitä tapahtuu. Nyt meni tunti eikä tippunu fps erityisen alas. MSi afterburner näyttää viivasuorana 9700mb vramin muistinkäytöksi, RAMmista oli käytettynä 15.9/32gb. Kokoonpano RXT3080, 9900k ja 32gb sekä reso 3840x1620 lähes kaikki asetukset tapissaan ja DLSS performancella. Pahimmillaan fps on tippunut sinne 20 tienoille ja oletan, että silloin VRAM sakkaa pahasti. FarCry6 teki samaa, kun ihmettelin fps droppia.
 
Kuinka pitkä sessio pitää pelata että rupee VRAM loppumaan? Itsellä pisin pelisessio putkeen on noin 3h asetukset maksimilla ja 3440 x 1440 resoluutiolla, eikä ainakaan vielä ole kertaakaan alkanut jökkimään. RTX 3080, 12700k ja 32GB setillä mennään.
Edit. Mietin vain että voiko kyse olla siitä että alkaa RAM loppumaan eikä VRAM

Oliskohan tässä fps dropissa kyse tästä jo usemman mainitsemasta muisti vuodosta?

Itselläni saatta peli pyöriä high rt asetuksilla monet pelisessiot useamman päivän putkeen oikein hyvin, kunnes yhtäkkiä tippuu fps johonkin 20 tienoille. Tämä lähtee vain käymällä alkuvalikossa ja katoaa uudelleen peliin mentäessä. Tippuminen tapahtuu usein cutscenen jälkeen tai sisälle mentäessä. Toki tätäkään ei ole nyt tapahtunut jokuseen päivään.

Sanoisin että tässä on jo kyse enempi pelin sisäisestä ongelmasta rt suhteen, kuin pelkästään raudasta koneessa.
 
Ramin loppuminen helppo varmistaa.
Taitaa riippua jotenkin myös siitä mitä tapahtuu. Nyt meni tunti eikä tippunu fps erityisen alas. MSi afterburner näyttää viivasuorana 9700mb vramin muistinkäytöksi, RAMmista oli käytettynä 15.9/32gb. Kokoonpano RXT3080, 9900k ja 32gb sekä reso 3840x1620 lähes kaikki asetukset tapissaan ja DLSS performancella. Pahimmillaan fps on tippunut sinne 20 tienoille ja oletan, että silloin VRAM sakkaa pahasti. FarCry6 teki samaa, kun ihmettelin fps droppia.
Mikä kovalevy sulla on, mille tää on asennettu?

Ja ootko milloin päivittäny siihen firmiksen?
 
Oliskohan tässä fps dropissa kyse tästä jo usemman mainitsemasta muisti vuodosta?

Itselläni saatta peli pyöriä high rt asetuksilla monet pelisessiot useamman päivän putkeen oikein hyvin, kunnes yhtäkkiä tippuu fps johonkin 20 tienoille. Tämä lähtee vain käymällä alkuvalikossa ja katoaa uudelleen peliin mentäessä. Tippuminen tapahtuu usein cutscenen jälkeen tai sisälle mentäessä. Toki tätäkään ei ole nyt tapahtunut jokuseen päivään.

Sanoisin että tässä on jo kyse enempi pelin sisäisestä ongelmasta rt suhteen, kuin pelkästään raudasta koneessa.
Kyllähän siitä on ollut täällä puhetta, mutta itsellä steamin kello näyttää yhteensä 22,5h ja kertaakaan ei ole mitään droppeja tapahtunut. Siksi mietin, että voiko tämä johtua kuitenkin liian vähäisestä ramin määrästä.
 
Itellä droppaili aluks, ei kyllä 32Gb luulis heti loppuvan kesken. :confused:
Mun dropit loppu tosiaa ku päivitin uusimmat Nvidian ajurit.
 
Eli itsellä siis vain käynyt hyvä tuuri kun ei ole noita droppeja tullut. Tulee kyllä paljon alt+tabattua pelin aikana ja vaihdeltua toisella näytöllä pyörivää striimiä tai videoo.
 
Täälläki 32gb ramia ja fps tippuu hälyttävän alas. Näköjään vuojen vanhan 3070 nakata serriin ja tilata uutta tilalle. Jännä miten muut uutuus pelit on toiminut todella hyvin vrt. Tähän.

EDIT: VRAM pyörii siinä 7.7-7.9gb ja taas esim god of war mentiin ylikin eikä fps laskenut yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hyvin pyörii 70-80 fps 1440p ja kaikki asetukset maksimilla. VRAM n. 8 GB ja RAM 15 GB. Ei dippaile tuntienkaan pelin jälkeen.
 
Itsellä toimii hyvin pelkällä high asetuksella 1440p high fps todella korkea. Täytyy tähän tyytyä loppupelin niin ei tarvitse vaihdella asetuksia....
 
Itellä ei kertaakaan tulku droppeja, vaikka pelaankin kaikki täysillä 5120x1440 resolla.
 
Ramin loppuminen helppo varmistaa.

Mikä kovalevy sulla on, mille tää on asennettu?

Ja ootko milloin päivittäny siihen firmiksen?
Samsung 970 Evo 1tb m.2. Ei ole kyllä kuin 12gb vapaan osiolla, liekkö merkitystä. Firmistä ei ole tullut päiviteltyä.

Mutta tosiaan kun karsii asetuksia ja VRAM ei oo tapissaan, niin ei ole tullut dippailuja. Yksinpeli muuten toimii paremmin ja cooppina tuli välillä nykimisiä, vaikka fps oli hyvä.
 
Kyllähän siitä on ollut täällä puhetta, mutta itsellä steamin kello näyttää yhteensä 22,5h ja kertaakaan ei ole mitään droppeja tapahtunut. Siksi mietin, että voiko tämä johtua kuitenkin liian vähäisestä ramin määrästä.

Itsellä on nyt n. 36h kellotaulussa tunteja tämän pelin kanssa. Ja tosiaan kuten kirjoitin, niin dippauksia ei ole nyt viimeisen parin päivityksen jälkeen tullut ollenkaan. Ja oliskohan tuota tapahtunut kaikkiaan joku 3 tai 4 kertaa ja nämä tosiaan kaikki siinä ennen 25h peliaikaa.

Ja dippausta ei tapahtunut millään muilla asetuksilla kuin high raytracing ollessa käytössä.

4k resolla, RTX 3080 käytössä + 16 gb ramia
 
Kiitos Techland, että tuotte selvästi esille inhibiittoreiden sivuvaikutukset mutta
ONKO AIDENIN PERKELE PAKKO HUUTAA JA KILJUA JOKA KERTA NUKKUMAAN MENNESSÄ NIIN
,että kuulokkeet joutuu repimään päästä. Asia tulee selväksi vähemmälläkin.
 
Täällä on 3080 ti ja 32 GB ramia ja viitisen kertaa on ruudunpäivitys pudonnut ~puoleen totutusta ja tämän on pelin uudelleenkäynnistys taas korjannut.
Kiitos Techland, että tuotte selvästi esille inhibiittoreiden sivuvaikutukset mutta
ONKO AIDENIN PERKELE PAKKO HUUTAA JA KILJUA JOKA KERTA NUKKUMAAN MENNESSÄ NIIN
,että kuulokkeet joutuu repimään päästä. Asia tulee selväksi vähemmälläkin.
Tuo loppui minulla jossain vaiheessa. Epäilin itse että se aikaisempi käyttäytyminen oli bugi, tai vaihtoehtoisesti että osa tarinaa johon tuo liittyi on leikattu mutta tämä jäi jäljelle.
 
Taidin tiputtaa tai myydä PK crossbown. Mistäs tuon saa takaisin? Tuleeko randomina traderille?
 
Onko tässä jokin muistivuoto, 3080 TI muististä käytössä 11.5/12 Gb kahden tunnin pelaamisen jälkeen 3440x1440 kaikki max ja rt päällä GI ja AO.
 
Onko tässä jokin muistivuoto, 3080 TI muististä käytössä 11.5/12 Gb kahden tunnin pelaamisen jälkeen 3440x1440 kaikki max ja rt päällä GI ja AO.
Ei takota mitään. Se varaa 11.5 gigaa, mutta se ei välttämättä käytä sitä.
 
43h taulussa pääjuoni läpi kaikki paikat valloitettu ja gre tapettu. Vielä jotain tekemistä löytyy. Ihan 3.5-4/5 peli. Juoni oli hyvä mutta lukuisat bugit laskivat motivaatiota. Kaverin kanssa pelas mm. äänet vittuili, väliin ei onnistanut lootata, black screenit dialogeissa, pelin kaatumiset tai jäätymiset. Peli toimi 1440p @ 60-80fps Raytracing asetuksilla lopulta kun otti vsyncin pois ilman mitään ongelmia.

Tuo näyttömuistin käyttö pisti silmään kun se ei pelin aikana juurikaan muuttunut muissa peleissä tuntuu että se liikkuu paremmin suuntaan ja toiseen.
 
Mistäs tämän saisi halvalla höyrystimeen? Avainkaupat näyttää samaa hintaa kuin listahinta Steamissa.
 
Peli kaatuilee n. 5-20min välein kun pelaa. On kaatuillut alusta asti (maanantai) ja tänäänkin kun kokelin niin edelleen jatkuu.

intel 9700k, 16gb ram, 1080ti, windows 10

Kokeiltu dx11 ja 12 tilassa. Laitoin steamiin käynnistys asetukseen /nolightfx, tarkistin eheyden, kaikki ok.
 
1.0.7 on uusin päivitys, tullut tänään.
Missä lukee?
Screenshot-20220216-230948-Steam.jpg
 
Melkoinen fail tuo nuo PC:n keybindausten puolitiehen jättäminen julkaisussa. Olipa hauska yllätys, kun Alt jossa tulee normaalisti käytettyä crouchia saikin grappling hookin pakkokaverikseen ja oli pakko bindata crouch uusiksi. Nyt sitten tulee vahingossa ammuskeltua zombieta koukulla kun oli tarkoitus hiippailla.
 
Melkoinen fail tuo nuo PC:n keybindausten puolitiehen jättäminen julkaisussa. Olipa hauska yllätys, kun Alt jossa tulee normaalisti käytettyä crouchia saikin grappling hookin pakkokaverikseen ja oli pakko bindata crouch uusiksi. Nyt sitten tulee vahingossa ammuskeltua zombieta koukulla kun oli tarkoitus hiippailla.
Jos muutama näppäinpainallus tälläisessä pelissä,on yllätys.Kannattaa koittaa Falcon4.ää .jossa kaikki näppäimet on bindattu jollekin toiminnalle.Jotkin jopa,esim.F5 jolla muutat pommitus asetuksia ,on bindattu 4 toimintoa.Ja ne pitäisi muistaa :cool:
 
Ensimmäisen kerran bugin tullessa vastaan hämmennys oli suuri, että miten perässä kulkee lauma ölisijöitä kunnes tajusi äänten tulevan kaveristani.
Aluksi jaksoi naurattaa mutta nykyään kohtuu raivostuttavaa kuunnella 3-5 Aidenin ähinä-ääniraitaa päällekkäin. Tapahtuu Co-Opissa satunnaisesti.

 
Olipahan pannukakku.

Pelin alku 4,5/5 tunnelmaltaan ja 'uutuudenviehätykseltään' oli mukavaa pelattavaa muutaman tunnin. Muutamat pienet bugit eivät haitanneet menoa. Game breakereita ei omassa pelailussa tullut vastaan yhtään. Solona menty, koska co-opin bugisuus ihan perustoiminnallisuudesta lähtien.

Mitä pidemmälle päätarina eteni, meni meininki aina vaan sekavammaksi ja sekavammaksi; juonen kannalta tärkeitä hahmoja esiteltiin nopeasti / vasta kun tuli valinnan paikka. Osa alussa tavatuista 'tärkeistä' hahmoista jätettiin kylmästi taakse, kun Old Villadorista siirryttiin eteenpäin.

Pääjuonta mielestäni keinotekoisesti pitkitetty aivan liikaa. Questien pilkottu rakenne todella sekava toistuvasti. Tarinassa itsessään jotenkin tuntui, että vaikka kuinka päähenkilöä oli kohdeltu huonosti, niin vain katkeran kalkin nielaisemalla ja auttamalla kaikkia kaltoinkohtelijoitakin pystyi saamaan onnellisen lopun tarinalle. Tämä 'pakotus' alkoi ärsyttämään mitä lähemmäs loppua tarina eteni.
Liikaa päähenkilön tuhinaa, ähinää, blackoutteja ja yleistä spasmia.

Päälleliimauksen tunnetta herätti esimerkiksi, että useat kartan voimalaitokset olivat täysiä kopioita toisistaan, jo toisen laitoksen jälkeen alkoi tämä 'aktiviteetti' puuduttamaan aika huolella. Sama kaava metroasemissa.
Väkisinkin huomaa, että kehityshelvetissä on pyöritty ja paketti on tarvittu saada keinolla millä hyvänsä kasaan.

Pelin loppuosion jälkeen arvosanana 1/5. Uninstall. Never touch again.
 
Ei loppunu vaan rahat? Kaikilla siinä myyntiruudussa on maksimit fps, itsellä 144 ja makro toimii ainakin 2/3 ajasta.
Aivan oikein. Likvideettiongelmahan se tässäkin taas syynä oli. Saan ehkä joka viidennen toimimaan. Ihan hyvin sekin kuitenkin.

Harmillisesti en tyhjentänyt kaupunkia vedestä ja rahan grindaaminen on vähän hitaampaa.

Edit: toimii paljon paremmin kun tiputtaa makrosta tuon hiiren painalluksen 660ms:n.
 
Viimeksi muokattu:
Olipahan pannukakku.

Pelin alku 4,5/5 tunnelmaltaan ja 'uutuudenviehätykseltään' oli mukavaa pelattavaa muutaman tunnin. Muutamat pienet bugit eivät haitanneet menoa. Game breakereita ei omassa pelailussa tullut vastaan yhtään. Solona menty, koska co-opin bugisuus ihan perustoiminnallisuudesta lähtien.

Mitä pidemmälle päätarina eteni, meni meininki aina vaan sekavammaksi ja sekavammaksi; juonen kannalta tärkeitä hahmoja esiteltiin nopeasti / vasta kun tuli valinnan paikka. Osa alussa tavatuista 'tärkeistä' hahmoista jätettiin kylmästi taakse, kun Old Villadorista siirryttiin eteenpäin.

Pääjuonta mielestäni keinotekoisesti pitkitetty aivan liikaa. Questien pilkottu rakenne todella sekava toistuvasti. Tarinassa itsessään jotenkin tuntui, että vaikka kuinka päähenkilöä oli kohdeltu huonosti, niin vain katkeran kalkin nielaisemalla ja auttamalla kaikkia kaltoinkohtelijoitakin pystyi saamaan onnellisen lopun tarinalle. Tämä 'pakotus' alkoi ärsyttämään mitä lähemmäs loppua tarina eteni.
Liikaa päähenkilön tuhinaa, ähinää, blackoutteja ja yleistä spasmia.

Päälleliimauksen tunnetta herätti esimerkiksi, että useat kartan voimalaitokset olivat täysiä kopioita toisistaan, jo toisen laitoksen jälkeen alkoi tämä 'aktiviteetti' puuduttamaan aika huolella. Sama kaava metroasemissa.
Väkisinkin huomaa, että kehityshelvetissä on pyöritty ja paketti on tarvittu saada keinolla millä hyvänsä kasaan.

Pelin loppuosion jälkeen arvosanana 1/5. Uninstall. Never touch again.
Aika lailla täydellinen arvio tästä tekeleestä.

Loppupuolella alkoi jo miettiä onko tämä joku parodia nykypeleistä, kun loppubossi
piti tappaa neljään kertaan ja jäi silti henkiin

Uninstall-nappi painui pohjaan heti, kun peli meni läpi. Ei huvita koluta läpi loppuja copy-paste-taloja. Joku Cyberpunkkikin oli mestariteos tähän verrattuna. Parkour ja taistelumekaniikka oli jees mutta muuten valtava hukattu mahdollisuus tulla ikimuistettavaksi peliksi.
 
Päälleliimauksen tunnetta herätti esimerkiksi, että useat kartan voimalaitokset olivat täysiä kopioita toisistaan, jo toisen laitoksen jälkeen alkoi tämä 'aktiviteetti' puuduttamaan aika huolella. Sama kaava metroasemissa.
Väkisinkin huomaa, että kehityshelvetissä on pyöritty ja paketti on tarvittu saada keinolla millä hyvänsä kasaan.

Eivät pelkästään metroasemat tai voimalaitokset, vaan hyvin moni muukin rakennus ja sisätila oli kopioita. Olen myös samaa mieltä siitä, että tarina ja myös sivutehtävät menivät paljon huonompaan suuntaan kun lähdettiin Old Villadorista. Vähän mietityttää että pistivätkö tarinan täysin uusiksi sen jälkeen kun potkivat Chris Avellonen pois.
 
Olen myös samaa mieltä siitä, että tarina ja myös sivutehtävät menivät paljon huonompaan suuntaan kun lähdettiin Old Villadorista.

Siinähän periaatteessa jätettiin koko pelin ensimmäisen 1/3 tarina taakse ja aloitettiin puhtaalta pöydältä.

Ekat 1/3 oli tuuhea murhamysteeri, kuka tappoi Lucasin. Sitten lopulta ketään ei pätkääkään kiinnostanut kuka sen tappoi, koko äijää ei mainittu sanallakaan, kukaan ei joutunut tilille, jne. Edes Aitor, joka questin antoi ei viitannut kintastakaan asialle myöhemmin pelissä vaan sillä oli jotain naisongelmia mistä vinkui siellä PK päämajassa.

Jos antoi ekan vesitornin survivoreille niin kukaan ei bustannut PK pomolle vaikka siitäkin kuumoteltiin jossain kohdassa. Ei tuon pelin tarina kestä minkäännäköistä lähempää tarkastelua.
 
En ole testannut tuota, että voisiko "hints":it saada automaattisesti pois, ettei pelaajaa opastettaisi siihen kohteeseen.

Jos esim. voimalaitoksella on toiminnanlogiikkansa, toimii se näin myös kaikissa näin realismia kuulostellen. Siksi ettei jokaiselle voimalalle tarvitse omaa asentajaansa kouluttaa. Paikat voivat kumminkin poiketa huoltotilojen sijainnissa... Sama myös metrossa.

Edit: Myöskään pelattava hahmo ei ole mikään voimala- tuulisähkö- ja metroasentaja, vaan häneltä voidaan odottaa korkeintaan kytkimien kääntelyä ja sulakkeiden vaihtoa. Näistä myös alasajettaessa olisi voinnut lähteä, mikäli vihollisena zombiet eikä ulkovalta, jolloin taas olisi pitänyt käyttää sitä poltetun maan taktiikkaa vaikkapa aiheuttamalla metrokiskoille fyysisiä vaurioita.
******************
Olisikohan mahdollista siis poistaa nuo avustukset? Muuten tosiaan hazardia haluava ei halua sellaista metroissa läpi vihollisröykkiön hissiin opastavaa juoksua, vaan haluaa itse sen löytää läpi hakaten viholliset ja löytämisen innostuksesta kohdepisteet.l
 
Viimeksi muokattu:
Peli kaatuilee n. 5-20min välein kun pelaa. On kaatuillut alusta asti (maanantai) ja tänäänkin kun kokelin niin edelleen jatkuu.

intel 9700k, 16gb ram, 1080ti, windows 10

Kokeiltu dx11 ja 12 tilassa. Laitoin steamiin käynnistys asetukseen /nolightfx, tarkistin eheyden, kaikki ok.
Tosiaan jatkuu edelleen, 9min taitaa pystyä pelata kaverin kanssa co-op:pina ja sit kaatuu. Ei ole kelloja päällä
Alla olevan linkin kikat esimerkiksi kokeiltu, paitsi clean boot.
Dying Light 2 keeps freezing or crashing on Windows PC
 
OK viihtynyt pelin parissa, tykännyt enempi kuin mm Cyperpunkista, parkour ja kaupungissa puuhastelut on hauskaa.
Viilattavaa löytyy

- Craftaus ja päivittely maksaa liikaa resursseja, ottanut tavaksi ostaa kauppiaat tyhjäksi scrapeista ja muusta, taisin tehdä saamaa 1 osassa. Infected tokenien määrä mitä uppimiseen tarvii, puolet pois.
- RT efekti syö liikaa FPS vaikka RTX 3080 TI, mielummin ilman niitä ja sulava pelattavuus.
- Ärsyttäviä bugeja löytyy.
- Copy paste erikoistilat, rakennukset, taisi 1 kärsiä samasta.
- Combat kaipaisi lisää erikois-infectediä, juttuja.
- Haluisin pelata Hard tasolla mutta Zombit muuttuvat bullet spongeiksi ja jo vähäiset resurssit vähenevät lisää.
- Parkour haasteet vedetty liian kireiksi tai tarvivat päivitetyn ukon, ei niitä jaksa hinkata.

30 tunnin perusteella semmoinen 3+/ 5 jees peli, olen Central Hubissa jonkun matkaa mennyt, en liiemmin kiinittänyt sivutehtäviin huomiota.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom