Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Tuo videon liikkuminen sujuu hienosti 60hz ruudullakin.
Joo, mutta ei padilla, koska siinä linkkaamassani pätkässä pelataan nimen omaan näppis+hiiri, tarkoituksella.

 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Suurkiitos foorumistille @nukkesoturi ... koska hän laittoi tuon HUD-jutun sekä videon tämän päivän Quakeconista. Ennen tätä iltaa mietin vielä ennakkotilaanko DOOM Eternalin. Ajattelin vain että periaatteesta en ennakkotilaa että odotan arvosteluja.

Noh... jos tuo kehittäjä porukka kuuntelee noin tarkalla korvalla pelaajia, sekä on valmis muuttamaan peliä osan pelaajien haluamaan suuntaan, vaikka heillä on selkeästi visio, esim. siitä HUDista, niin take my money.

Toinen juttu on se että nyt ensimmäistä kertaa todella paneudutaan itse pelaamiseen ja selitetään juttuja, joka teki suuren vaikutuksen. Näyttää siltä että Eternal on monella tapaa ihan eri tasolla aikaisempaan peliin nähden. Levelit ovat suurempia, mutta niistä huokuu myös se että niihin on panostettu eli mietitty idea, punainen lanka.

Myöskin tuo minimap teki vaikutuksen kun kertoivat miten se toimii, ja miten avataan juttuja, CODECiin panostettu ja että pelissä olisi paljon SECRETS, salaisuuksia. Arvaatte varmaan minne suuntaan seuraavaksi, aivan, Steamiin. Miksi? Koska Eternal vakuuttaa, tuo video vakuutti ja minulla taitaa olla Steam-lompakossa vielä muutama pelimerkki jäljellä, muistaakseni 150 sellaista. Hetki... palaan asiaan kohta,,, Hmm... en osaa päättää kumman version hankin.

Tavallaan olen aina ollut skeptinen DLC-materiaalia kohtaan, koska jos se ei yllä emopelin tasolle. Ja sitä paitsi en ole vielä emopeliä edes pelannut, mutta... toisaalta... kiinnostaisi kunnolla panostaa tähän...
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Miten voi joku peliohjain ja peli alusta preferenssi herättää näin vahvoja tunteita? :D

Hienoa että on valintoja nykyään niin paljon. :tup:
Koska doom on ihan eri peli näppis + hiiri yhdistelmällä. Osa vain ei halua tätä uskoa. Heille doom on ”vain” peli muiden joukossa.

Itse teen nyt laadukkaan aamupalan, hitunen tuoremehua ja isompi kahvimuki. Sitten katson tuon uusimman videon uudestaan ja alan kunnolla miettimään jos hankkisin sen digi-version, jossa mukana nuo dlc-paketit. HUD muokkaus lämmitti. Ja kai kuulitte että nyt voi kerätä kaikki monsteritkin, vaikkakin tuo doom hunter on edelleen järkyttävä tekele.

Niin ja oletko Taivaan puolella vai heitä vastaan... vai miten se meni.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
No jos nyt kuitenkin antaisit muidenkin muodostaa pelistä mielipiteen, etkä valittis sitä mielipidettä näin ennen julkasua. Eikä todellakaan tarvi selittää jokaista vaihetta ja kalsareiden väriä siitä ostatko vai etkö osta.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Koska doom on ihan eri peli näppis + hiiri yhdistelmällä. Osa vain ei halua tätä uskoa. Heille doom on ”vain” peli muiden joukossa.

Itse teen nyt laadukkaan aamupalan, hitunen tuoremehua ja isompi kahvimuki. Sitten katson tuon uusimman videon uudestaan ja alan kunnolla miettimään jos hankkisin sen digi-version, jossa mukana nuo dlc-paketit. HUD muokkaus lämmitti. Ja kai kuulitte että nyt voi kerätä kaikki monsteritkin, vaikkakin tuo doom hunter on edelleen järkyttävä tekele.

Niin ja oletko Taivaan puolella vai heitä vastaan... vai miten se meni.
Eipä Doomista tule esports titleäkään. Doom sopii casual, fps tai oldschool pelaajalle.
Enpä näe miksei Casual ja Oldschool pelaaja voisi pelata Doomia sohvalta pädillä. Miksipä ei?

Yhteen ja samaan hiiri+näppis muottiin kaikki pelaajat ei mene. Mielipiteitä on monia.

Itse olen 1997 vuonna aloittanut Doom II:lla pelaamisen ja tänä päivänä on mukavempi istua sohvalla pädillä pelaten mitä milloinki.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Ompa taas suuri yllätys, Suomen suurimman ja hienoimman tekniikka / peli -foorumin asiakkaat pelaavat kaikki doomia konsolilla ja peliohjaimella... löytyy hienot peli-pc:t, mutta ei... peliohjaimella konna, etkö ymmärrä, sohvalta konna, tajuatko...

Olen tässä yrittänyt selittää kuinka peli on varta vasten rakennettu hiiri+näppis kokemusta varten, kaikki muut versiot pilaavat kokemuksen. Näin oli myös DOOMin kohdalla. Uskon eron olevan vielä suurempi Eternal kohdalla. Tämä seikka johtuu pitkälti näistä 90-180-270 asteen käännöksistä, joita tarvitaan "areena-maisessa pelissä" kun vihuja puskee joka puolelta päälle.

Dashi esim. on täysin pakollinen väline, muuten kuolee. Ilmeisesti nyt pitäisi olla kovin innostunut siitä kun doom 1 peliä voi pelata Nintendo Switchillä? Kukaan ei varmaan tajua näitä julkaistuksien ajankohtia ja kuinka paljon lisähuomiota tämä kaikki tuo itse emopelille, joka tietenkin on pelisarjan uusin. TV-sarjakin tuloillaan... siellähän yleisössä ihan ulvottiin kun kerrottiin Doom 1,2,3 Switchille, voi hyvä luoja, ihan jopa nelinpelinä. Can't wait...
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Semmoselle, joka osaa kunnolla pelata padilla (Korkeat senssit ym.) niin varmaan lopoupelissä ei niin isoa eria ole hiireen ja näppikseen verrattuna. Toki siinä jotain eroa on, mutta ihan eri pelistä lienee turha puhua.

Itselle tuo padilla pelaaminen ei tosin tule kuuloonkaan, sillä olen aivan onneton sen kanssa. Pelaan padilla ainoastaan auto-, urheilupelejä ja tasohyppelyitä. Toki semmoiset hidastemoposemmat 3d pelit menee kanssa. RE2 remake vetäsin padilla läpi ja tuli muuten aika reippaasti lisähaastetta js jännitystä. :D
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Semmoselle, joka osaa kunnolla pelata padilla (Korkeat senssit ym.) niin varmaan lopoupelissä ei niin isoa eria ole hiireen ja näppikseen verrattuna. Toki siinä jotain eroa on, mutta ihan eri pelistä lienee turha puhua.
Kiitos että luet ketjua... ennen kuin kirjoitat...

Kerroin tarkasti että olen myös yli 30 vuotta pelannat konsoleilla + padi. Esim. Halo 5 Legendarylla läpi... padilla voi pelata, mutta pelikokemus ei ole sama. Ei lähelläkään. Olen yrittänyt kertoa että DOOM on rakennettu nimen omaan pc pelaamiseen, näppis+hiiri. Oma veikkaukseni videoiden perusteella on se että Eternal on vieläkin nopeampi ja agressiivisempi pelikokemus.

Padilla voit tehdä dashit ja double jumpit ihan kuten hiiri+näppis, mutta ero tuleekin areena-maisessa taso suunnittelussa, joka vaatii nopeita 90-180-270 asteen käännöksiä. Siksi linkkasin videon. Padilla pään / hahmon kääntäminen on aina ja tulee aina olemaan hidasta, kuin pelihahmo olisi liimapurkissa. Hiirellä tavallaan huitaiset ja hups oletkin toisin päin ja uudestaan huitaiset 180 astetta... tämä kaikki tapahtuu sekunnissa. Padilla pelaaminen ei mahdollista lainkaan tällaista liikehdintää.

Doom suorastaan kerskuu nopeatempoisuudellaan, sillä kuinka hyökkäät, et puolusta... on lukemattomia muita pelejä, kuten esim. Halo 5, jossa ei tarvitse olla niin nopea koska tasot on suunniteltu eri tavalla. Vihut ovat usein 160 astetta ellei jopa vähemmän, edessäsi... moninpelissä kaikki pelaavat padeilla joten se on mitä on.

Doom on suunniteltu näppis+hiiri peliksi ja se näkyy kaikessa. Voit sitä pelata padilla, mutta sitten menetät sen mitä doom on. Millaiseksi se on tarkoitettu / rakennettu. Jos tätä asiaa ei nyt sisäistä niin sille en voi mitään. Minusta koko pelikokemus menee hukkaan jos tämän vaikkapa boxille / pleikalle hankkii.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Osaako joku selittää tämän "Blood Punch"? Mitä sillä tarkoitetaan... miten niinkuin eroaa että huitaisen normisti aseella... mikä hyöty... ovatko nuo jotain erikoisliikkeitä mitä Doom Guylla on...

 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Kiitos että luet ketjua... ennen kuin kirjoitat...

Kerroin tarkasti että olen myös yli 30 vuotta pelannat konsoleilla + padi. Esim. Halo 5 Legendarylla läpi... padilla voi pelata, mutta pelikokemus ei ole sama. Ei lähelläkään. Olen yrittänyt kertoa että DOOM on rakennettu nimen omaan pc pelaamiseen, näppis+hiiri. Oma veikkaukseni videoiden perusteella on se että Eternal on vieläkin nopeampi ja agressiivisempi pelikokemus.

Padilla voit tehdä dashit ja double jumpit ihan kuten hiiri+näppis, mutta ero tuleekin areena-maisessa taso suunnittelussa, joka vaatii nopeita 90-180-270 asteen käännöksiä. Siksi linkkasin videon. Padilla pään / hahmon kääntäminen on aina ja tulee aina olemaan hidasta, kuin pelihahmo olisi liimapurkissa. Hiirellä tavallaan huitaiset ja hups oletkin toisin päin ja uudestaan huitaiset 180 astetta... tämä kaikki tapahtuu sekunnissa. Padilla pelaaminen ei mahdollista lainkaan tällaista liikehdintää.

Doom suorastaan kerskuu nopeatempoisuudellaan, sillä kuinka hyökkäät, et puolusta... on lukemattomia muita pelejä, kuten esim. Halo 5, jossa ei tarvitse olla niin nopea koska tasot on suunniteltu eri tavalla. Vihut ovat usein 160 astetta ellei jopa vähemmän, edessäsi... moninpelissä kaikki pelaavat padeilla joten se on mitä on.

Doom on suunniteltu näppis+hiiri peliksi ja se näkyy kaikessa. Voit sitä pelata padilla, mutta sitten menetät sen mitä doom on. Millaiseksi se on tarkoitettu / rakennettu. Jos tätä asiaa ei nyt sisäistä niin sille en voi mitään. Minusta koko pelikokemus menee hukkaan jos tämän vaikkapa boxille / pleikalle hankkii.
Pahoittelut offista mutta yksi kommentti vielä tähän pädiaiheeseen.

Eli olet 30 vuotta pelannut konsoleilla ja et ole siinä ajassa oppinut kunnolla pädipelaamista koska kokemus on aina liimaa? Älä laita omaa osaamattomuutta konsoleiden ja pädien huonouden piikkiin. Nyt kun vihdoin olet ilmeisesti sitä jotain erinomaista jumal PC:tä ostamassa on se sinulle joku Jeesuksen toinen tuleminen ja ultimaattinen the one and only tapa pelata fps pelit. Meille muille jotka ovat kunnon PC:eillä ja konsoleilla pelanneet sen 30 vuotta asia ei todellakaan ole noin. Joten kannattaa jo lopettaa koska tuo jankkaaminen on naurettavaa..
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Kiitos että luet ketjua... ennen kuin kirjoitat...

Kerroin tarkasti että olen myös yli 30 vuotta pelannat konsoleilla + padi. Esim. Halo 5 Legendarylla läpi... padilla voi pelata, mutta pelikokemus ei ole sama. Ei lähelläkään. Olen yrittänyt kertoa että DOOM on rakennettu nimen omaan pc pelaamiseen, näppis+hiiri. Oma veikkaukseni videoiden perusteella on se että Eternal on vieläkin nopeampi ja agressiivisempi pelikokemus.

Padilla voit tehdä dashit ja double jumpit ihan kuten hiiri+näppis, mutta ero tuleekin areena-maisessa taso suunnittelussa, joka vaatii nopeita 90-180-270 asteen käännöksiä. Siksi linkkasin videon. Padilla pään / hahmon kääntäminen on aina ja tulee aina olemaan hidasta, kuin pelihahmo olisi liimapurkissa. Hiirellä tavallaan huitaiset ja hups oletkin toisin päin ja uudestaan huitaiset 180 astetta... tämä kaikki tapahtuu sekunnissa. Padilla pelaaminen ei mahdollista lainkaan tällaista liikehdintää.

Doom suorastaan kerskuu nopeatempoisuudellaan, sillä kuinka hyökkäät, et puolusta... on lukemattomia muita pelejä, kuten esim. Halo 5, jossa ei tarvitse olla niin nopea koska tasot on suunniteltu eri tavalla. Vihut ovat usein 160 astetta ellei jopa vähemmän, edessäsi... moninpelissä kaikki pelaavat padeilla joten se on mitä on.

Doom on suunniteltu näppis+hiiri peliksi ja se näkyy kaikessa. Voit sitä pelata padilla, mutta sitten menetät sen mitä doom on. Millaiseksi se on tarkoitettu / rakennettu. Jos tätä asiaa ei nyt sisäistä niin sille en voi mitään. Minusta koko pelikokemus menee hukkaan jos tämän vaikkapa boxille / pleikalle hankkii.
Eikö jossain peleissä ole ollut nappi, jolla hahmo kääntyy 180 astetta. Voisi kuvitella, että DOOM saattaisi tuosta hyötyä padilla pelatessa.

En tiiä kuinka hyvä olet oikeesti padilla pelaamaan, mutta ite ku oon videoita kattonu kunnon pro padi pelaamisesta, niin aika nopeasti ne kääntyy, kun on korkeat senssit. Toki siinä eroa on, mutta pelitapaa pitää vaan hieman sovittaa tuohon.

Eiköhän tota kuitenkin iso joukko (minä mukaanlukien) tule pelaamaan ihan hiirellä ja näppiksellä, joten turha siitä on mesota. Hyvähän se vaan on, että on hyvin toteutettuja vaihtoehtoja.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Huomautus - Spämmi (yhdistetty joukko viestejä yhteen)
Eli olet 30 vuotta pelannut konsoleilla ja et ole siinä ajassa oppinut kunnolla pädipelaamista koska kokemus on aina liimaa?
Huoh... kirjoitanko jotenkin epäselvästi... Legendary on Halo 5 vaikein taso. Ei se niin ihmeellinen ole, mutta silloin pitää padilla osata pelata.

Minulla oli DOOM Xbox One X:llä. Nyt PC:llä minulla on myös padi, mutta en pelaa sillä doomia, vaan enemmänkin näitä indie-pelejä, kuten vaikkapa "Nex Machina". Jokainen PC-pelaaja, joka on kokeillut pelata padilla tajuaa heti että hahmon liikuttaminen on tahmeaa juurikin oikealta vasemmalle, 90, 180, 270 astetta... se on ihan selvä juttu.

Kerroin että double jumpit ja dashit ovat lähes identtiset, mutta areenamainen kenttä suunnittelu vaatii noita nopeita käännöksiä siellä Nightmare tasoilla... ja muutenkin suunnitelmallisuutta.

En tiiä kuinka hyvä olet oikeesti padilla pelaamaan, mutta ite ku oon videoita kattonu kunnon pro padi pelaamisesta, niin aika nopeasti ne kääntyy, kun on korkeat senssit. Toki siinä eroa on, mutta pelitapaa pitää vaan hieman sovittaa tuohon.
Pelaan padilla aina korkeimmalla senssillä. Oma hiiri työpöytä käytössä 10,000 dpi. Pelikäytössä voi nostaa 16,000 dpi.

Eiköhän tota kuitenkin iso joukko (minä mukaanlukien) tule pelaamaan ihan hiirellä ja näppiksellä, joten turha siitä on mesota. Hyvähän se vaan on, että on hyvin toteutettuja vaihtoehtoja.
Olinkin juuri kysymässä eikö täällä tosiaan kukaan aio pelata DOOM Etrnalia PC:llä, näppis+hiiri... mutta luojan kiitos 1 sentään.

Käyn nyt poistamassa tuon Digital Deluxe -version ihan näiden padi pelaajien kiusaksi, Steamista. (DLC: Doom Eternal is getting two pieces of single-player DLC)

Jos lompakko antaa myöten:

Doom Slayer - zombi:
Zombie DOOM Slayer Statue

taidekirja:
Limited Edition The Art of Doom Eternal

lasten leikkeihin:
DOOM Slayer Figure

sisustus / valaistus:
DOOM Crucible Blade Collection

seinälle:
DOOM Eternal Key Art Lithograph

muuta:
DOOM
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
242
Mitä aktuaalista ihmettä täällä on taas tapahtunut? Mä pelaan ihan pätevästi molemmilla ohjausmetodeilla, ja oon varma että Doom on täysin pelattavissa myös kapulalla. Itse kyllä ajattelin silti PC-versiota. Uusi näyttö, näytönohjain ja halvempi hinta houkuttelevat PCn puolelle. Eiköhän se ole sen minimi 60 fps konsoleillakin ja se tässä on ehkä kaikkein tärkeintä, se nopeus. PCllä sitten vielä kaikki karkit tappiin ja pirihippaa mörköjen kanssa. Maistuu.

Mulla ei niinkään ole kiinnostusta tuota moninpeliä kohtaan, oon enemmän kiinnostunut miten yksinpelin kampanja jatkuu ja lore syvenee edellisestä. 2016 Doom ei ollut välttämättä mitenkään hirveän syvällinen peli tarinaltaan, mutta mä nautin suunnattomasti miten ne teki heti alkumetreillä selväksi et tää Doom Slayer on aika rankka jäbä ja miten sitä legendaa vielä lisättiin Helvetin puolella.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Osaako joku selittää tämän "Blood Punch"? Mitä sillä tarkoitetaan... miten niinkuin eroaa että huitaisen normisti aseella... mikä hyöty... ovatko nuo jotain erikoisliikkeitä mitä Doom Guylla on...

Eikös tuo Blood Punch ole skilli jota lataat glory killeillä. Kun skilli on ladattu täyteen se on 'super charged' ja pääsee vähän rankaisemaan vihuja. En tiedä mitä perkkejä tuohon saa, mutta täyteen lataaminen Hugon juoksemalla buildilla vaatii näemmä 2 glory killiä. Runet tuossa on mukana ja voit upgreidata Blood Punchin antamaan healthia tms. HUD:ssa toi ikoni taitaa olla tossa vasemmassa alakulmassa oleva nyrkin kuva joka alkaa hehkumaan kun se on valmis. Se viereinen pallura on dash.
sshot-4.png
 
Viimeksi muokattu:

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
masokismi.jpg

[offtopic]Loma lähti aluilleen näissä merkeissä, kehoni alkaa olla valmis Eternalille. Mapit 1-3, kiroilu ja kuulokkeiden nakkaaminen pöydälle tulivat aika tutuiksi tätä havitellessa :D Suosittelen kaikille Doom-autisteille. [/offi]

Odotan Eternalilta tietysti eniten rautaista campaignia, mutta kyllä minulle tuo D2016 DM&TDM maistui myös tosi hyvin. Pelaajilla ei enää vain taida riittää kinnostus näille areena sinkohipoille, kuten joskus Quakejen kulta-aikaan.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Jaahas... DOOM Eternal tehty peliohjaimille / konsoleille ... ei vaadi suurta taitoa ja kaupan päälle pelintekijät pakottavat pelaajan käyttämään "Glory Kill" -metodia jatkuvasti. Edellisessä siis nykyisessä doomissa en käytä glory killiä juurikaan, vain jos joudun pulaan keskellä monstereita.



Tämä on itselleni suorastaan myrkkyä jos pelimekaniikka pakottaa jatkuviin "mini-videoihin" jotka "keskeyttävät" pelaamista.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
No eihän tuossa ole muuta, kun että ovat tehneet isommat möröt kestävämmiksi, jollet ammu weak spotteihin. Glory killiä ei ole edelleenkään pakko tehdä.

Kannatta katsoa se koko quake conin gameplay pätkä, eikä pelkästään tuota angry ranttia, missä on taas vedetty liian hätäsiä johtopäätösiä ja tartuttu yhteen lauseeseen.

Ovat lisäänneet tässä uudessa monipuolisuutta. Tietyt aseet ovat tehokkaita tiettyjä vihuja vastaan ja tietyissä tilanteissa. Isommat vihut on kovempia ja kannattaa yrittää ampua weak spotteihin, jotta kaatuvat nopeammin.

Doom 2016:n pysty vetämäään läpi melkein pelkästään Double barrel shotgunia käyttämällä ja tässä ovat koittaneet tehdä eri aseet hyödyllisiksi eri tilanteissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Juuri näin. Tää tyyppi tässä teki kaksi-kolme glory killiä vissiin healthin kasvattamiseksi / skillien lataamiseksi / näyttämisen halusta, ennen invaasiota ja kyllä noi hevit meni matalaks haulikolla ja raketinheittimellä vaikka vilkkuivat sinisinä.

Eiköhän toi tule olemaan ihan rautanen peli (tai siis odotan että on). Tuun kyllä antamaan oman arvioni sit kun tulee purkista pihalle ja pääsee jauhamaan.



Edit: Doom2016:sta tykkäsin kovasti. Tuli käytettyä glory killejä healthin saamiseksi ja se Blood Fueled -rune oli kiva (sai peliä vähän nopeemmaksi).
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Mutta miten toimii tuo "resurssien hallinta" jos huoli liittyi siihen myös? Elikkä nyt ammukset ja muu jatkuvasti lopussa, eli pakko käyttää näitä tapoja:

- saat ammuksia kun käytät moottorisahaa (tavallaan glory kill)
- saat armoria kun käytät liekkaria (puvun varuste)
- saat healthia kun, hetkinen tuota en muista, perus tappo? (glory kill)
- jokin muu?

...

Huom! 3 tuntia sitten lisätty kommentti:

"I think the big difference between games from my era and modern games (and gamers) is that to look badass in 2019 you need a stupid animation, games are way slower to help people keep up. Back in my time games were way faster and if you wanted to feel badass you had to earn it with skill such as grappling/rocket jumping then pulling off a mid air rail shot. Watch footage of original doom then compare how slow Doom eternal looks, you may not like the truth but it does not mean it's not the truth."
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Huom! 3 tuntia sitten lisätty kommentti:

"I think the big difference between games from my era and modern games (and gamers) is that to look badass in 2019 you need a stupid animation, games are way slower to help people keep up. Back in my time games were way faster and if you wanted to feel badass you had to earn it with skill such as grappling/rocket jumping then pulling off a mid air rail shot. Watch footage of original doom then compare how slow Doom eternal looks, you may not like the truth but it does not mean it's not the truth."
Eikö se enää räjähtävän nopeaa hiirinäppistulitusta olekaan?

Minusta tuo on kyllä nopeaa, mitä nyt tuota videota katsoin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Mutta miten toimii tuo "resurssien hallinta" jos huoli liittyi siihen myös? Elikkä nyt ammukset ja muu jatkuvasti lopussa, eli pakko käyttää näitä tapoja:

- saat ammuksia kun käytät moottorisahaa (tavallaan glory kill)
- saat armoria kun käytät liekkaria (puvun varuste)
- saat healthia kun, hetkinen tuota en muista, perus tappo? (glory kill)
- jokin muu?

...

Huom! 3 tuntia sitten lisätty kommentti:

"I think the big difference between games from my era and modern games (and gamers) is that to look badass in 2019 you need a stupid animation, games are way slower to help people keep up. Back in my time games were way faster and if you wanted to feel badass you had to earn it with skill such as grappling/rocket jumping then pulling off a mid air rail shot. Watch footage of original doom then compare how slow Doom eternal looks, you may not like the truth but it does not mean it's not the truth."

Joo noita puvun erikoiskykyjä ja glory killejä käyttämällä saa resursseja ja ovat ilmeisesti lisäänneet niiden painopistettä jonkin verran tässä uudessa, vähentämällä lattilta löytyvää kamaa. Tuo nyt vaan lisää pelin taktisuutta ja monipuolisuutta. Ne glory kill animaatiot on kuitenkin nopeita. Itsehän pidin 2016 Doomissakin tehdä noita glory killejä, kun siitä sai enemmän helaa normi tappoihin verratuna. Nyt tähän on tuotu vielä toi liekkari, jota käyttämällä saa armoria.

Alkuperäinen DOOM pelkällä näppiksellä pelattuna (Kuten sitä silloin pelattiin) ei nyt oikeasti edes ole mitenkään kovin nopeatempoinen peli. :rolleyes:
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Joo noita puvun erikoiskykyjä ja glory killejä käyttämällä saa resursseja ja ovat ilmeisesti lisäänneet niiden painopistettä jonkin verran tässä uudessa, vähentämällä lattilta löytyvää kamaa. Tuo nyt vaan lisää pelin taktisuutta ja monipuolisuutta. Ne glory kill animaatiot on kuitenkin nopeita. Itsehän pidin 2016 Doomissakin tehdä noita glory killejä, kun siitä sai enemmän helaa normi tappoihin verratuna. Nyt tähän on tuotu vielä toi liekkari, jota käyttämällä saa armoria.
Kuten hyvin tiedät, Eternal painottaa tällaista uutta resurssien keräystä. Eli millon on lopussa patit, milloin armor, milloin hela, jne. Nyt sitten jotta saat noita, joudut tekemään Glory Killejä, mennä iholle, terä, lihakoukku, liekkari, moottorisaha, ja näin.

Kuten linkkasin tuon videon, niin sehän oli juurikin sieltä Quakeconista, uusin video, jossa tekijä sanoo, "teidän täytyy pelata näin" ... tästä tuo toinen kaveri videolla sitten raivoaa, että se nykyisen DOOMin hieno asetanssi on poissa kun pitää jatkuvasti mennä iholle + glory kill. Eli toisin sanoen antaa ohjat välianimaatiolle, uudestaan, uudestaan ja uudestaan... kyllä tuollaista suunnittelua täytyy saada kritisoida.

Nopeus kärsii siinä että joudut tekemään Glory Killejä, toisin kuin tässä nykyisessä. Tuo on aito huoli. Lisäksi glory killit eivät valtavasti taitoa vaadi. Videolla pelataan padilla ja "medium" -vaikeustasolla, eli eipä paljoa tarvitse pelata, mutta siitä huolimatta tämä asia täytyy selvittää... itse en millään jaksaisi glory killiä käyttää jatkuvasti. Ehkä 5 kertaa / per taso, jos sitäkään. Nyt on pakko, koska esim. patit jatkuvasti lopussa. Vaikeimmilla tasoilla varmaankin koko ajan loppu.

Älkää käsittäkö väärin, toivon että tämä on GotY, ja harkitsen jatkuvasti tuon Deluxe Editionin hankkimista, mutta sitten tulee näitä uutisia :/
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
...kannattaa odottaa että peli on julkaistu ja katsoa miten se oikeasti menee.
Niin kerroppa itse mitä tapahtui viime E3-messujen jälkeen kun pelikansa antoi palautetta HUDista. Olen sanonut kyllästymiseen asti että aina kannattaa pysyä kriittisenä siihen saakka kun peli julkaistaan. Koska sitä peliä voidaan / muutetaan sen palautteen kautta. Oikeasti.
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Siis mitä höpistiin? Kai ymmärsit tuon videon pointin? Resurssien kerääminen jne.
Juurikin kuinka Doom kannustaa pelaajaa painamaan vaan apinanraivolla vihulaisia kohti ja tekemään glory killejä resurssienkeruun takia.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Juurikin kuinka Doom kannustaa pelaajaa painamaan vaan apinanraivolla vihulaisia kohti ja tekemään glory killejä resurssienkeruun takia.
Niin, ja koska olet lukenut ketjua tarkasti, tiedät että DOOMia voi pelata ilman niitä Glory Killejä... nyt tuon resurssien hallinnan myötä juodut tekemään glory killejä koko ajan, käyttämään liekkaria sekä moottorisahaa...
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Niin, ja koska olet lukenut ketjua tarkasti, tiedät että DOOMia voi pelata ilman niitä Glory Killejä... nyt tuon resurssien hallinnan myötä juodut tekemään glory killejä koko ajan, käyttämään liekkaria sekä moottorisahaa...
Aha.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Resurssien hallinta > laitetaan kenttiin vain vähän armoria, helaa, pateja, jolloin pelaajan on niitä hankittava listimällä vihuja tietyllä, tekijöiden haluamalla tavalla...

Ja koska katsoit tuon videon, jossa "Worth a Buy" raivoaa asiasta, niin varmaan ymmärrät että tuo on hyvä pointti? DOOM (2016) antoi vapauden olla tekemättä yhtäkään glory killiä, eli toisin sanoen peli oli nopeampi, se ei ollut tätä pelaa * animaatio * pelaa * animaatio * pelaa... tyylistä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
hyvältä kyllä vaikuttaa. tulee ostettua kyllä heti julkaisussa :comp2:
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
hyvältä kyllä vaikuttaa. tulee ostettua kyllä heti julkaisussa :comp2:
No itse luultavasti ennakkotilaan tuon Deluxe Editionin (Steam)... mutta eikö ollut hienoa kuinka käyttäjiltä saaman palautteen vuoksi antavat nyt mahdollisuuden muokata tuota HUDia, mm. sen värimaailmaa, niimpä.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
242
Joo jos mä saan samanvärisen hudin kuin 2016 Doomissa, olen tyytyväinen. Ton Quakecon 2019 gameplay-demon HUDin värit oli ehkä vähän liikaa jo mulle. Liian paljon kaikkea, mun mielestä se edeltävän pelin HUD oli just hyvä. Ite oon kohtalaisen tohkeissani noista Glory Killeistä, täytyy etsiä kaikki mahdolliset ja sillee. Ei noi näytä peliä hidastavan yhtään sen enempää kuin edellisessäkään.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Mun mielestä toi Doomin evoluutio on ollu ihan sika siisti. Alkuperästä Doomia jauhettiin pelkällä näppiksellä: ei ollu sitä hiirtä. Vasen käsi siellä WASD:lla ja oikea nuolinäppiksillä. Näin mentiin Doom1 ja 2.

Doom3 oli mielestäni aivan kamala tekele. Jauhoin sen joo läpi, mutta toi oli aivan karmaiseva peli. Siis sillon kun se tuli, se oli ihan kiva, mutta se ei ole kestänyt aikaa ja on jäänyt mulla ainakin pölyttymään.

Sit kun GZdoom ja brutal doom tuli tohon alkuperäseen ja integraatiot hiiri+näppikselle, oi että alkoi maistumaan. Pikselimössöä kyseessä mut jauhan noita edelleen. Nää on ainakin mun päädyssä kestäny aikaa ja ne on täyttä rautaa.

Doom2016 toi tullessaan tuplahypyt ja speed-runet jotka sai peliä entistä nopeammaksi. Ja nyt Doom Eternalin myötä, mukaan tulee Bionic Commandon ja Castlevanian grappling hook ja rage2:sen dashit.

DoomGuy kulkee tuolla tyyliin 200 mph (300 kmh) // viittaus siis quakecon paneeliin // niin tää tuo minulle lisää herkkuja. Sulle annetaan valinta, millon tarviit pateja (moottorisaha esiin), millon tarviit healthia (glory kill), ja millon haluat armoria (olkaliekinheitin). Ja voit ite päättä milloin tarviit mitäkin ja ottaa sieltä röyhkeästi sen haluamasi.

Sun ei tarvi koluta joka kentän nurkkaa survival -pelien tyylisesti resurssien saamiseksi vaan voit arenassa napsia mitä milloinkin tarviit. Mulla menee ainakin hermo survival peleihin (nää ei kuulu mun lemppareihin): kulutat tyyliin tunnin koluten karttaa, että saat ammuksia, ja sit meet mättämään pikku hetkoks ja sit tunniks takas keräämään tavaraa. Koko ajan pula resursseista ja kituutellaan veitsen terän päällä, että ammunko nyt tän patin vai en - säästänkö sen myöhemmäksi.

Mä ite haluan on juosta aseet laulaen ja tällä kertaa mulle annetaan just se mitä tarvitsen: saan ottaa sen minkä tarviin juuri silloin kun sen haluan.

Paperilla toi vaikuttaa kivalta ja mulle sopivalta; pääsee heittämään ittensä ballistiseksi. Mutta joo, en ole vielä pre-ordannut tuota, joka puolestaan kertoo jotain: ilman muuta haluan että toi peli ois mulle perfecto, mutta viimeaikoina on tullu sen verran pettymyksiä noissa uusissa titleissä, niin mieluummin kokeilen ennen kuin tungen rahani noihin. Suhtaudun edelleen varauksella Doom Eternaliin kaikesta hypetyksestä huolimatta.

Ja yhdyn kyllä tuohon GloryKill ulinaan: siis GloryKillit antaa healthia ja suhtaudun tosi varauksella miten toimiva toi on, että GloryKilleillä ladataan healthin lisäksi skilssejä, jolloin juttuja menee vähän sekaisin ja hukkaan, kun ne on noin tiiviisti integroitu toisiinsa.

Rage2:ssa (id:n käsialaa tämäkin) skilssit latautuu x-ajan kuluttua automage. Eli Eternalissa jos hilat tai skilssit loppuu, tähän on vain yks ja sama pelimekaniikka jolla saat noi takas ja tää menee vähän turhan toistoksi. Itse kaipaisin että nää ois eriytetty toisistaan omiksi mekaniikoiksi.

Edit: läjä typoja
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
DoomGuy kulkee tuolla tyyliin 200 mph (300 kmh) // viittaus siis quakecon paneeliin // niin tää tuo minulle lisää herkkuja. Sulle annetaan valinta, millon tarviit pateja (moottorisaha esiin), millon tarviit healthia (glory kill), ja millon haluat armoria (olkaliekinheitin). Ja voit ite päättää milloin tarviit mitäkin ja ottaa sieltä röyhkeästi sen haluamasi.

Mä ite haluan on juosta aseet laulaen ja tällä kertaa mulle annetaan just se mitä tarvitsen: saan ottaa sen minkä tarviin juuri silloin kun sen haluan.
Kuvitellaan että menet ja avaat sen portin, pääset areenaan joka on "lukittu" ... tällä alueella on 1 Health Pack, 2 Shotgun Shelliä ja 10 Health purkkia... okei, vihuja on yhteensä 50. Sinun resurssit tulevat loppumaan nopeasti, joten tarvitset niitä lisää... olet kolunut alueelta sen minkä saat (1 / 2 / 10) ... siitä huolimatta ammuksia on vain käsiaseessa. Ammukset ovat siis loppu.

Pelintekijät "pakottavat" sinut nyt muuttamaan pelityyliäsi niin että käytät: moottorisahaa, liekkaria, terää, ja teet lukuisia Glory Killsejä... koska ei ole muuta tapaa selviytyä. Joka kerta kun käytät näitä tapoja listiä vihuja, pelin tempo katkeaa lyhyeen välianimaatioon, esim kun DOOM Marine sahaa moottorisahalla saastunutta työntekijää kahti tai työntää terän Zombiemanin suusta sisään ja aivoista läpi, niin että terän pää tulee kallosta läpi... aivan välianimaatio, välivideo, video, animaatio ... miksi haluat sitä hetkeä kutsua kun kone tekee jotain puolestasi.

Huom. tilanne ei ole sama kun lyöt esim aseen perällä vihua... joka tapahtuu heti, reaaliajassa, jonka voit toistaa vaikkapa 10 kertaa jos sille päälle satut ja olet koko ajan ohjaimissa, puikoissa, tilanne on sinun hallittavissa.

Paperilla toi vaikuttaa kivalta ja mulle sopivalta; pääsee heittämään ittensä ballistiseksi. Mutta joo, en ole vielä pre-ordannut tuota, joka puolestaan kertoo jotain: ilman muuta haluan että toi peli ois mulle perfecto, mutta viimeaikoina on tullu sen verran pettymyksiä noissa uusissa titleissä, niin mieluummin kokeilen ennen kuin tungen rahani noihin. Suhtaudun edelleen varauksella Doom Eternaliin kaikesta hypetyksestä huolimatta.
Kuten jo totesin, toivon tämän olevan GotY, MUTTA ... en ole peliä vielä ennakkotilannut... vaikka saatavilla on niin valtavasti pelikuvaa ja se mitä olen nähnyt lupaa jotain todella hyvää. Edellinen DOOM oli monelle todella tylsä peli, mutta sen taistelut olivat kuin toiselta planeetalta lähes jokaiseen muuhun FPS-peliin verrattuna.

Nyt olisi luvassa tuplahyppyä, dashausta, seinillä kiipeämistä, lihakoukun avulla liikkumista, jopa tällaisia Mariosta / tasohyppelyistä tuttuja "flengaus puomeja". Menon luulisi olevan vielä nopeampaa ja monipuolisempaa, mutta se jos pakotetaan pelaamaan tietyllä tavalla, edellinen DOOM antoi mahdollisuuden valita kahden pelityylin väliltä. Itse esim. en juuri käyttänyt Glory Killsejä, koska ei ollut tarvetta... ammuin kaukaa, syöksyin vihollisten keskelle ja ammuin taas kauempaa, ylempää tai alempaa. Välillä jäin ahtaaseen paikkaan ja käytin lähitaistelu liikkeitä.

...

- Tästä "resurssien hallinnasta" täytyisi puhua enemmän, mitä se oikeastaan tarkoittaa ja miten vaikuttaa peliin.

- Toinen juttu joka kiehtoo, niin Zombiemanit ampuvat näitä Demoneja? Saastuneet työntekijät käyvät demoneiden kimppuun? Eikö tuolla raivoa sota Demoneiden ja entisten työntekijöiden / vartijoiden kesken, vai mitä en tajua? (mahtava juttu)
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Kannattaa ensin odottaa ja katsoa mitä sieltä tulee kun niin monta peliä Bethesda on nyt mokannu
Siis kuka on mokannut? Julkaisija vai... minä luulen että otan riskin. Tilaan tuon Deluxe Editionin, jos Eternal on parempi kuin nykyinen doom niin minusta sekin on jo paljon. Siinä pelissä oli varmasti paljon tylsyyttä, mutta pelattavuudelta se oli kuin toiselta planeetalta, sitä fiilistä haen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Siis kuka on mokannut? Julkaisija vai... minä luulen että otan riskin. Tilaan tuon Deluxe Editionin, jos Eternal on parempi kuin nykyinen doom niin minusta sekin on jo paljon. Siinä pelissä oli varmasti paljon tylsyyttä, mutta pelattavuudelta se oli kuin toiselta planeetalta, sitä fiilistä haen.
Wolfenstein Youngblood onnistuivat mokaan niin pahasti että en kyllä itse anna mitään etäkäteen noilla tumpeloille
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Wolfenstein Youngblood onnistuivat mokaan niin pahasti että en kyllä itse anna mitään etäkäteen noilla tumpeloille
Wolfenstein: Youngblood is a first-person shooter developed by MachineGames and Arkane Studios and published by Bethesda Softworks. Tuo peli esim käyttää id Tech 6 -pelimoottoria. Ehkä käsitän jotain väärin, mutta eikö kyseessä ole eri porukka, joka tämän pelin tehnyt. Itse pelihän on hirvittävä.

Tosin Dishonored porukka taustalla jos siihen viittaat...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Wolfenstein: Youngblood is a first-person shooter developed by MachineGames and Arkane Studios and published by Bethesda Softworks. Tuo peli esim käyttää id Tech 6 -pelimoottoria. Ehkä käsitän jotain väärin, mutta eikö kyseessä ole eri porukka, joka tämän pelin tehnyt. Itse pelihän on hirvittävä.

Tosin Dishonored porukka taustalla jos siihen viittaat...
En vain luota yhtään enää mihinkään mikä tulee Bethesda nimen alla ja paljon roskaa tullut vain sieltä nyt Fallout 76 jälkeen

Ensimmäisenä korjattiin että ihmiset ei vain saisi cheatattua silveriä yksinpelissä :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
En vain luota yhtään enää mihinkään mikä tulee Bethesda nimen alla ...
MUTTA, DOOM Eternal kohdalla on valtavasti pelikuvaa? Toiseksi pelaajat ovat päässeet pelaamaan peliä E3 ja Quakecon -tapahtumissa. Lähes kaikki palaute on ollut positiivista.

Kun puhemmu HUD tai Glory Kills, niin ne ovat kuitenkin yksityiskohtia, vaikkakin todella tärkeitä sellaisia. Kokonaisuus on kunnossa. Onhan heillä aikaisempaa kokemusta, tavallaan se runko, pohja kunnossa, DOOM (2016).

Nyt jos pelaajat viestittävät että kaikki on parempaa tällä kertaa, niin ei ainakaan teknisesti ole floppi. Juoni varmaan on mitä on, mutta toisaalta se on vain hauskaa että mukaan on uskallettu ottaa sellaisia teemoja kuin:

- Taivas
- "Enkelit"
- scifi
- keskiaika
- ikivanhat rauniot Marsin pinnalla
- Helvetti
- Phobos
- Maa, jossa pilvenpiirtäjät ottaneet hieman osumaa
- miekat
- arcademaisuus (esim. lisäelämä)
- tasohyppely
- lihakoukku
- "valtaus" (ihmispelaajat kampanjassa)
- jne.

Tähän soppaan kun lisätään se että perus pelaaminen toimii kuten videoissa näkyy, se näyttää jo nyt todella valmiilta. Se mikä voisi mennä pieleen, tasot olisivat jotenkin todella tylsää putkijuoksua... ja jatkuvaa areenasta toiseen etenemistä, mutta siltikin Eternal nautittuna pienissä erissä maistuisi.



Onkohan osalta jäänyt tämä pätkä näkemättä jostain syystä eli Google Stadia versio DOOMista, tuossa näkyy hyvin tuota tasohyppelyä ja kuinka suuri osa se on tulevaa peliä... sinun pitää osata siis myös Marion perusteet ja enemmänkin...

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 067
Siis kuka on mokannut? Julkaisija vai... minä luulen että otan riskin. Tilaan tuon Deluxe Editionin, jos Eternal on parempi kuin nykyinen doom niin minusta sekin on jo paljon. Siinä pelissä oli varmasti paljon tylsyyttä, mutta pelattavuudelta se oli kuin toiselta planeetalta, sitä fiilistä haen.
Pelkäät, että peli on paskaa, mutta silti meinaat ennakkotilata sen? En siis kritisoi ennakkotilaamista ylipäätään, mutta tässä tapauksessa kuulostaa kummalle. No, vanha konna jne...
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Huomautus (offtopic)
Pelkäät, että peli on paskaa, mutta silti meinaat ennakkotilata sen? En siis kritisoi ennakkotilaamista ylipäätään, mutta tässä tapauksessa kuulostaa kummalle. No, vanha konna jne...
... kuten sanoin olen kriittinen, jotta peliä voidaan vielä hioa tai jopa muuttaa. Esim. tuo HUD -customointi on ihan yhteisön aikaansaama muutos.

[mode-edit: poistettu OT]

Modet

Minua syytetään nyt jatkuvasti milloin mistäkin. Postasin kuvan Steam kirjastostani, jossa näkyy peli DOOM Eternal sekä kuvan digitaalisesta kuitista, jossa näkyy DOOM Eternal Deluxe Edition. Olen vastannut näihin kysymyksiin / väitteisiin täällä.

Foorumistit

Olette mahdollisesti saaneet kuvan että olisin jotenkin DOOM vastainen henkilö. Tavoitteeni on vetää Eternal 100 % läpi kun tulee, eli myös challenge ja rune jutut, kaikki lelut etsin, jokaisen tokenin käytän. Tästä todisteeksi halusin laittaa pari kuvaa, jotka modet laittoivat offtopicin piikkiin. Olen ennenkin nähnyt kuittikuvia jos saman ketjun peli.


Elikkä tässä, tuli ennakkotilattua DOOM Eternal Deluxe Edition. Syy ennakkotilaukseen ovat nämä tännekkin postatut videot. Google Stadia peliosuus, sekä tuo myös rakkaan @nukkesoturi postaama video, jossa pelataan hiiri+näppis, korkeammalla FoW. Ehkä FoW on lähempänä 100 kuin 130, mutta peli on videossa nopeampi ja käännökset sähäköitä.

Pelintekijät vakuuttivat minut kun muuttivat käyttäjäpalautteen kautta tuota HUDin värimaailmaa, tai antavat pelaajan muokata hudia, mm. väri. Tästä syystä ennakkotilasin Deluxe Editionin, kun siinä tulee 2 DLC pakettia mukana, jotka panostavat yksinpeliin. Nuo julkaistaan vuoden 2020 aikana muiden päivityksien kera. MODi tuet jne.

Myös moninpeli, josta en sinäänsä ole kiinnostunut, on tällä kertaa id Softwaren itse kehittämä, toisinkuin viimeksi, jolloin moninpelin teko ulkoistettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
81
Peli myöhästyy ensi vuoden maaliskuun 20. päivään. Sinne TLOU 2:en, FF VII Remaken, Watch Dogs Legionin ja Cyperpunk 2077:n väliin. Saa nähdä laskeeko kokonaismyynnit tämän vuoksi. Toukokuun loppu tai kesäkuu 2020 olisi saattanut olla parempi julkaisuaika.

 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Peli myöhästyy ensi vuoden maaliskuun 20. päivään. Sinne TLOU 2:en, FF VII Remaken, Watch Dogs Legionin ja Cyperpunk 2077:n väliin. Saa nähdä laskeeko kokonaismyynnit tämän vuoksi. Toukokuun loppu tai kesäkuu 2020 olisi saattanut olla parempi julkaisuaika.

No voi harmi. Peli mitä odotin eniten loppuvuonna...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 870
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom