Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Juu ja Switch versio kanssa mielenkiintoinen nähdä, että miten sillä pyörii..Olisiko nuo kaikki 30fps..Sitten Ps4 Pro ja Xbox One X versiot 60fps..
Kaikki muut ovat 60 tähdättyjä paitsi Switch versio on 30p lukolla.
Resot sitten pyörivät konsoleiden lihaksien mukaan, X:llä varmasti se korkein konsoleista.

Doom Eternal pyörii Switchillä 30 kuvaa sekunnissa: "Emme uhraa pelielämystä" - Respawn.fi

Doom Eternal saapuu myös Nintendo Switchille, joka ei ole suorituskyvyltään PS4 Pro:n, Xbox One X:n tai viimeisimmän peli-pc:n kaltainen. id Software kehuu silti Switch-version olevan yhtä päräyttävä kuin muillakin alustoilla.

– Kuvanopeus on 30p, joten pidämme grafiikat maksimissa. Emme uhraa pelielämystä kuvanopeuden vuoksi. DOOM pyöri 30p-nopeudella Switchillä, eikä kukaan valittanut, tuottaja Marty Stratton kertoo Eurogamerin haastattelussa.

Switch-versiosta tehdään Strattonin mukaan ensiluokkainen.

– Peliä Switchille kääntää kanssamme Panic Button -yhtiö.
 
Varmaan hyvä vertauskohta on tuo Wolfenstein TNC. Eli tähtäävät vielä 60 fps:n mutta fps seilailee sitten 45-60 (about) välillä, kun joudutaan viemään rauta (ja varsinkin se CPU) ihan äärimmilleen.

Omalla PC:llä tuskin tulee olemaan ongelmaa puskea tasaista 100 fps:ää Eternalissa kun nytkin 1080 Ti käy vaan about puolella teholla DOOM 2016:ta pelatessa, vaikka kaikki asetukset ihan tapissa. :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Doomit ei oo joo ihan sellasta headshot snaippailua mitä monet muut pelit, joten padilla pelailu varmaan onnistuu kohtuu hyvin tässä.
 
Kyllähän tuo niin valmiilta näytti että eiköhän tuo joulumarkkinoille tule.

Varmaan tulee hommattua taskuun jossain vaiheessa tarjouksista. Muuten ostelis kyllä julkasussa niinkuin edellisenkin mutta kun ei ole siihen edellisen yksinpeliin jaksanut panostaa kuin 4h. Nettipeliä pelailin kyllä ja tykkäsin. Ihan vanhat quake-fibat tuli, mitä nyt se liikkuminen ehkä oli vähän hidasta ja tönkköä. Mitä tässä uudessa korjaillaan omalla tavallaan.
 
Yli 60h jo 2016 versiossa (pelkkää singleä), joten kyllähän tätä odotetaan. Ja paljon. Toivottavasti jouluna :tup:
 
Yli 60h jo 2016 versiossa (pelkkää singleä), joten kyllähän tätä odotetaan. Ja paljon. Toivottavasti jouluna :tup:
Siis muistaakseni luin että Rage 2:n kehitys on Eternalia edellä, ja sekin ilmestyy vasta ensi kesänä.

Eli sanoisin että aikasintaan loppuvuodesta 2019 tai alkuvuodesta 2020.
 
Siis muistaakseni luin että Rage 2:n kehitys on Eternalia edellä, ja sekin ilmestyy vasta ensi kesänä.

Eli sanoisin että aikasintaan loppuvuodesta 2019 tai alkuvuodesta 2020.
Näinhän se varmasti tulee menemään, mutta toivotaan kuitenkin että tapahtuisi jonkin sortin ihme ja ilmestyisi ennen ragea :tup:
 
Sanoisin että viimeistään Q2-Q3 2019 kyllä julkaistaan. Olisi muuten mielestäni vähän oudon aikaisin tämä gameplay-trailerit yms. tulleet pihalle. Mitä ensi vuoden Quakeconissa muka sitten enää näytettäisi hypen rakentamiseksi, jos julkaisu menisi vielä sen jälkeen?
 
Itelle oli ihan uus tieto, että Rage 2 on kehityksessä Doom Eternalia edellä. Itekkin odottelin Eternalia jo joulumarkkinoille...

Ja köytetäönkö Rage2:ssa oikeesti Avalanchin Apex moottoria... Yllättävän vähän on kyl videoissa ollu minkään sortin destructionia, jis näin on.
 
Itelle oli ihan uus tieto, että Rage 2 on kehityksessä Doom Eternalia edellä. Itekkin odottelin Eternalia jo joulumarkkinoille...

Ja köytetäönkö Rage2:ssa oikeesti Avalanchin Apex moottoria... Yllättävän vähän on kyl videoissa ollu minkään sortin destructionia, jis näin on.
Kyllä tuo Christofer Sundberg (linkedin linkki) Avalanchesta twiittasi toukokuussa, että Rage2 käyttää Apex - Avalanche open world engineä. Tietääkseni tämä on varmempi tieto kuin muun median spekulaatiot(?)
sshot-13.png

Rage2 on ennakkotilattavissa ihan tuolta Bethesdan sivuilta ja julkaisu tapahtuu keväällä 2019 (bethesda). Ja Rage2:sen ominaisuuksista on kerrottu sivuilla hitusen tarkemmin; Doom Eternal puolestaan ei ole ennakkotilattavissa suoraan Bethesdalta, tietoa pelistä sivuilta löytyy vain vähän, eikä siellä ole Rage2:sen tapaan infoa milloin julkaistaan.

Rage2 oli myös pelattavissa QuakeCon:ssa perjantaina 10.8.2018. Tieto pelattavasta Rage2:sta (rajoitettu demo?) perustuu Tim Willitsin kehoitukseen käydä jauhamassa sitä QuakeCon:n expo-kojussa; kehoitus löytyy spoilerissa olevalta videolta, jossa myös Doom Eternalin ensimmäinen gameplay reveal esitettiin:


Rage2:sta julkaistujen pelifootagen määrän perusteella ja pelattavan QuakeCon expo -demon lisäksi tämä kaikki on taidettu tulkita niin, että Rage2 on kehityksessä edellä ja julkaistaan ennen Doom Eternalia -- tästähän on vain ~viikko aikaa kun Eternalista paljastettiin se ensimmiäinen gameplay -video.

Edit1: Toistaiseksi kaikki Eternalin julkaisuaikatauluun ja kehityksen etenemiseen liittyen on vain spekulaatiota; niin pitkään, kunnes Bethesda/IDsoftware toisin sanoo :)

Edit2: Rage2 keskustelua voi vissiin io-bbs:ssä jatkaa täällä:
Rage 2
 
Viimeksi muokattu:
Vuoden 2016 Doom oli kyllä erittäin timanttinen peli ja sai tulitaistelut sai monesti leveän hymyn huulille. Tämä menee 100% varmasti ostoon. Toivottavasti nyt ei tule mitään yksinoikeusdiilejä tämän kanssa niin saisi myös Steamiin hankittua. Näytti kyllä video uusine aseineen ja toimintoineen oikein viihdyttävältä.
 


Joo, pakko kyllä viimein läpäistä DOOM 2016. Eternal näyttää ihan jumalattoman kovalta tapaukselta. :tup:
 
Toi HUD on kyllä tässä vähän turhan täynnä kaikkia kuvioita ja värejä. 2016 Doomin HUD oli ihan riittävä itselle. Enkä oikein tykkää tuosta hahmon äännähtelystä kun ottaa osumaa - ymmärrän sen old skool viittauksen mutta Doom Slayer ei älähdä tai sitten jos on pakko niin vasta oikeista, kunnon isoista osumista.
 
Toivotaan, tossa on vähän liikaa kaikkea omaan makuun. No, vielä on kuukausia gold masteriin, julkaisusta puhumattakaan.
Joo, toi UI muistuttaa elementeiltään vähän samaa mitä Rage2:ssa joka kans osittain taitaa olla ID:n käsialaa. Doom Eternaliin on tullu skilssejä (olkatykki, miekka, dash, grappling hook ja jotain muuta, plus ne vanhat kuten kranut), jokka ympätty HUD:iin ja jaoteltu niin sinne vasempaan alanurkkaan ja oikeeseen alanurkkaan, kun puolestaan Rage2:ssa kaikki ympätty vasemmalle:

rage.jpg

Doom2016 hud oli mielestäni kivan minimalistinen ja selkeä: health ja armor vasemmalla ja loput sit oikealla ja väritykseltään ja tyyliltään semmoset hillityt.

Vaikea sanoa tässä vaiheessa miltä toi sit oikeasti tuntuu tuo HUD tommosena elämyksenä itse pelissä ja äksönissä, sitten kun Eternal tulee purkista pihalle ja pelattavaksi. Aika räikeältä kuitenkin HUD:n värimaailmaltaan näytti (neonväritys). Katson kuitenkin tilannetta avoimin mielin, kun varmaan nuo Doom Guy:n uudet skilssit ja niitten cooldownit on jollain tavalla kuitenkin pakko tuoda pelaajan nähtäville.
 
Viimeksi muokattu:
Epäilen ainakaan radikaalia muutosta, eipä tuossa näytä paljoa mitään turhaa olevan nykyhetkelläkään, ehkä ylhäällä oleva kompassi ja demonic corruption, nekin vaan ehkä. HUDia saa kyllä todnäk muokattua mieleisekseen sitten julkasussa, ainakin omasta mielestä turhat asiat saa todennäköisesti piiloon, hyvällä tuurilla värejäkin muutettua? Väri nyt oma suurin huoli.

Rupes kiinnostamaan vähän enemmän kun sai tietää ettei tässä ole samoja "paina E:tä spawnataksesi vihollisia" kikkoja, ainakaan niin paljoa kuin 2016 doomissa. E3 pelattavassa demossa noita ei kuulemma näkynyt ollenkaan, vaan viholliset oli jo valmiina mestoilla, ainakin suurimmaksi osaksi. Doom 2016 taas usein teki tuota, että revit Gore nestin palasiks niin huone täytty poitsuista. Toivottavasti tuo mekaniikka on laitettu roskakoriin, sillä homma muuttu puuduttavaks hyvin nopeasti. Nyt jos vielä joku kertois ettei tässä jokainen taistelu ole 15min mittainen arenamättö lukitussa huoneessa, niin alkaa jo kuulostamaan hyvälle.
 
Noniin... täälläkin HYPE-juna liikkeellä eli kuten jokainen muistaa niin edellinen DOOM toisti itseään lopulta todella paljon. Itse pelattavuus on FPS-pelien eliittiä, joillekkin parasta FPS-pelaamista ikinä. PC:llä, jos kone pystyy pitämään menon siinä 144fps. Pelaaminen on parhaimmillaan jumalattoman nopeaa.

Se mitä kuitenkin toivon on että pelaaminen ei olisi niin paljon putkea eteenpäin ja siellä sitten odottaa näitä vihollismassoja. Elikkä nuo "tummat avaruus osiot", verrattuna kaaokseen "raunio kaupungissa" ... minulle jälkinmäinen toimii todella hyvin. Areena-mainen meno, mutta toisissa kentissä Blasma-aseella staattisia vihollisa poks poks vanhoja Doomeja kunnioittaen, huoh mitä paskaa.

Pakko-ostos itselleni, älkää väärin käsittäkö, PC:lle. Näppis + hiiri ainoa oikea tähän peliin jos haluaa raivokasta tempoa, räjähtävyyttä ja nopeita käännöksiä. Uskon ja toivon että tämä Eternal on vielä parempi kuin DOOM, joka toivottavasti tuntuu tämän uuden rinnalla pelkältä lämmittelyltä. Alla vielä koko DOOM ETERNAL E3 tilaisuus:



Kesto noin 14 min.
 
Onko meillä jossain kokemuksia näiltä, jotka saivat pelata itse peliä E3 messuilla? Mikä on ollut vastaanotto... peli näyttää melko samalta, mutta onhan hahmolle tullut valtavasti lisää ominaisuuksia, ja veikkaisin että pelaaminen on haastavaa alkuun. Paljon "tasohyppelyä" myös joka maistuu itselleni niin ikään.
 
Harmittaa kyllä tuo HUD todella paljon. Pelkästään valkoisen harmaana, yksivärisenä voisi olla mukavan rauhallinen. Värikkään maailman päälle värikäs HUD. Huoh... toivotaan että jollain MODilla voi korjata tuon vielä.

Tämä multiplayer ei alkuun kiinnosta, mutta sekin voi vielä yllättää, mutta tuskin. HUD on suorastaan ällöttävä. Selkeä design moka, joka olisi todella helppo korjata kovalla käyttäjä palautteella. Nyt Doom foorumeille puhumaan asiasta. Ei ole selkeä, joka HUDin päätarkoitus. Jakaa tietoa pelaajalle.
 
Onko meillä jossain kokemuksia näiltä, jotka saivat pelata itse peliä E3 messuilla? Mikä on ollut vastaanotto... peli näyttää melko samalta, mutta onhan hahmolle tullut valtavasti lisää ominaisuuksia, ja veikkaisin että pelaaminen on haastavaa alkuun. Paljon "tasohyppelyä" myös joka maistuu itselleni niin ikään.
 
Olenkohan tullut vanhaksi, vai miksi tuo nyt ei herättänyt mitään mielenkiintoa... Ihme hyppimistä paikasta toiseen ja kaamea valoshow päällä koko ajan.
Noh, Doom Guy:ta lennätetään BFG 10000 jättitykillä avaruuden halki seuraavalle kivelle, ja siten tasohypellään ja kiipeillään ja ratkaistaan puzzleja. Kai sitä voisi leikkimielisesti myöntää, että aivoissa välähti mielleyhtymä Super Mario Galaxyyn :rofl: Tosin munakkaammin toteutettuna :D

giphy.gif


giphy.gif


Kyllä tämä on itselleni ehdoton hankinta. Slayers Clubiinkin tuli liityttyä kun sieltä saa sen Zombie Doom Slayer Skinin, joka on käytettävissä ykinpelikampanjassa, invaasiossa ja MP:ssä (Bethesdan twiitti).

DuEKgVeWoAU38Ez.jpg
 
Olenkohan tullut vanhaksi, vai miksi tuo nyt ei herättänyt mitään mielenkiintoa... Ihme hyppimistä paikasta toiseen ja kaamea valoshow päällä koko ajan.

No jos mietit millaiset pelit kiinnostavat sinua? DOOM Eternal perustuu taitoon. Pelattavuus on hiottu äärimmäisen hyväksi. Se on FPS-räiskintä, jossa pääsee välillä etsimään avainkortteja sekä salaisia paikkoja. DOOM on minusta parhaimmillaan hyvän trash metalin kera.

On suorastaan rentouttava räiskiä ja repiä erilaisia epäsikiöitä palasiksi. Meno on todella agressiivista ja perustuu hyökkäämiseen ja täydelliseen tuhoamiseen. Kovimmat DOOM pelaajat eivät säikähdä Nightmare vaikeustasosta. He tietävät mistä löytyvät tehokkaimmat aseet ja power upit, haarniskat, lisäammukset jne.

Räiskintä on oikeasti taktista ja tässä uutukaisessa ilmeisesti vielä taktisempaa kuin ennen. Myös "resursseja täytyy hallita". Joiltain pelaajilta oli panokset loppuneet E3 messuilla. Lienee erinomainen asia. Kuten totesin DOOM toisti itseään. Loppua kohden osa kentistä oli tylsiä, surkeita suorastaan parhaimpiin, jännittäviin kenttiin verrattuna. Nyt varmasti samaa ongelmaa tiedossa.

Mukaan tulee seinällä kiipeämistä, vetokoukku sekä tuplahyppy. Elikkä hahmoa tosiaan täytyy osata ohjata 360 astetta, joka suuntaan. Halo5 toi jo mukanaan nuo syöksyt, eteen, taakse, sivuille, yhdellä napin painalluksella. Nyt en haluaisi mitään FPS-peliä ilman tätä ominaisuutta pelata. Big Fucking Gun on edelleen mielestäni ruma, mutta se ei olekkaan työkaluni. Tämä on pelaaminen edellä tehty pelisarja, mikä lämmittää sydäntäni.

Sinuna pelaisin hyvin laajasti: Prey, Ori, Destiny, Halo, Civilization, LoL, jne. kyllä pelien maailmasta alkaa löytymään jokaiselle sitä omaa genreä ja kiinnostuksen kohdetta. Jos pelaaminen ei lainkaan kiinnosta niin itse ottaisin alkuun kuukauden tauon, sen jälkeen välivuoden. Pelit ovat minulle 1.harrastus. Taidetta. Intohimo. DOOM Eternal edustaa FPS-pelien huippua. Aivan absoluuttista eliittiä. Sen FPS-pelaaminen erinomaisella peli-PC:llä on jo taidetta ja kokemus. Ei sieltä enää tulla alaspäin.

Räjähtävyys - nopeus - efektit - koukuttavuus ... sitä voi yksikseen pimeässä vaikka miettiä miksi 3kymppinen suomalainen mies haluaa repiä joiltain klonkkua muistuttavalta pään irti ja vieläpä nauttii siitä sielun kyllyydestä. Ehkä tuo mies kuvitteli juuri ärsyttävän naapurin tuon klonkun tilalle. DOOM on terapiaa ja pakko-ostos itselleni. Metallicaa ja Sepulturaa alkuun ja vaikkapa Slayeria, Panteraa ja AC/DC loppuun.

Olisikin mukava tietää muiden soittolistoista.
 
Kyllä itsekin odotan tätä kovalla innolla. Doom 2016 oli itselle suht täydellinen FPS peli joka parani vaan vaikeustasoa ylöspäin nostaessa. Itsehän tykkäsin todella paljon tuosta areenamaisesta taistelutoteutuksesta. Minun mielestä ne rytmitti peliä kivasti ja niiden välillä sai "rauhassa" tutkia paikkoja.

Tuo Doom 2016 on edelleen ainoa peli, jossa kuoleminen ei ärsyttänyt oikeastaan tippaakaan. Kuolema oli aina oma moka ja tiesi tarkalleen, mitä teki väärin. En muista, että olisin mitään luuta peliä ikinä jaksanut pelata 3 kertaa läpi, pelaamatta mitään muuta välissä.
 
Kyllä itsekin odotan tätä kovalla innolla. Doom 2016 oli itselle suht täydellinen FPS peli joka parani vaan vaikeustasoa ylöspäin nostaessa. Itsehän tykkäsin todella paljon tuosta areenamaisesta taistelutoteutuksesta. Minun mielestä ne rytmitti peliä kivasti ja niiden välillä sai "rauhassa" tutkia paikkoja.

Tuo Doom 2016 on edelleen ainoa peli, jossa kuoleminen ei ärsyttänyt oikeastaan tippaakaan. Kuolema oli aina oma moka ja tiesi tarkalleen, mitä teki väärin. En muista, että olisin mitään luuta peliä ikinä jaksanut pelata 3 kertaa läpi, pelaamatta mitään muuta välissä.
Täysin samaa mieltä. Tuo oli vuoden 2016 GOTY omalla kohdallani.

Tätä odotetaan erittäin malttamattomana. Näyttää hemmetin hyvältä. Edellinen pelattiin PC:llä, mutta nyt kun peli PC:stä on tullut luovuttua, tulee tämä hankittua PS4 Pro:lle. Toivottavasti on solid 60fps (1080p vai peräti 4k?).
 
Itsekin huomasin nyt että kun heti alussa väänsi vaikeustason siihen maksimiin, niin rupesi peli heti maistumaan paremmin. Normilla olikin vähän turhan helppo.
 
No jos mietit millaiset pelit kiinnostavat sinua?
Kyllä mä pelaan pelejä laidasta laitaan ja väkivaltaiset mätöt ovat aina lähellä sydäntä. Mutta ADHD-hippailu, seinillä hyppiminen ja neon-valot saavat kyllä aikaan hylkimisreaktion. Ehkä poistan ekan osan alesta ja katson joudunko kääntämään takkini tässä kohtaa.

Onneksi on Brutal Doom :comp2:
 
Itsekin huomasin nyt että kun heti alussa väänsi vaikeustason siihen maksimiin, niin rupesi peli heti maistumaan paremmin. Normilla olikin vähän turhan helppo.

Juu normal on ehdottomasti liian helppo tuossa. Nightmarella sai jo höylätä paria taistelukohtaa aika moneen otteeseen, mutta kertaakaan ei alkanut vituttamaan, kuten monessa muussa pelissä. Peli ei tunnu nightmarellakaan epäreilulle ja uuteen yritykseen lähtee innolla.
 
UI on aika kauhea kyllä, toivottavasti sitä voi säätää mieleisekseen.
Tuokin että saa elämiä ja saa respawnata samaan paikkaan kuoleman jälkeen on kyllä liian helppoa? Kaippa sen saa pois jollain vaikeusasteella.

Hankintaanhan tämä menee, kunnon mättö kelpaa aina :)
 
Mukava ID:n klassikko FPS vivahde tuossa pelissäö kun ammutaan seinissä sijaitsevia nappuloita jotka avaa karttaa enemmän, aseet on pyöriviä modeleita kentässä eikä kerätä maasta cutscenen kera, leveleissä on secrettejä, doom-ukko önähtelee osumista ja muuta pientä.
 
Kyllä mä pelaan pelejä laidasta laitaan ja väkivaltaiset mätöt ovat aina lähellä sydäntä. Mutta ADHD-hippailu, seinillä hyppiminen ja neon-valot saavat kyllä aikaan hylkimisreaktion. Ehkä poistan ekan osan alesta ja katson joudunko kääntämään takkini tässä kohtaa.

Onneksi on Brutal Doom :comp2:

Ymmärsin kyllä mitä ajat takaa... DOOMissa itselle parhaat palat olivat nämä avaruusaluksen / tukikohdan synkät käytävät ja areenat ... pelin alkupuolta. Kun siirryttiin ulkotiloihin, kuten tuossa videossa niin mielestäni hommasta tuli todella värikästä, jopa epäselvää. Nyt on vielä päälle liimattuna tuo hirvittävä HUD. Tekisivätpä uuden Doomin tuon Brutal Doomin tyylillä.

UI on aika kauhea kyllä, toivottavasti sitä voi säätää mieleisekseen.
Tuokin että saa elämiä ja saa respawnata samaan paikkaan kuoleman jälkeen on kyllä liian helppoa? Kaippa sen saa pois jollain vaikeusasteella.

Hankintaanhan tämä menee, kunnon mättö kelpaa aina :)

Luultavasti hirvein user interface mitä FPS-pelien historiassa on nähty. Ikävää että kun meno on värikästä niin tehdään nämä tärkeät infot erilaisin kirkkain kamalin värein, että ei vaan millään saa kunnolla selvää.

Mukava ID:n klassikko FPS vivahde tuossa pelissä kun ammutaan seinissä sijaitsevia nappuloita jotka avaa karttaa enemmän, aseet on pyöriviä modeleita kentässä eikä kerätä maasta cutscenen kera, leveleissä on secrettejä, doom-ukko önähtelee osumista ja muuta pientä.

Juu, ja tuohon vielä lisäelämä joka kelluu nätistä siinä silmien alla. Todella tyylikästä. Quake Champions on saattanut joltain osin innoittaa DOOM Ikuista.
 
Mukava ID:n klassikko FPS vivahde tuossa pelissäö kun ammutaan seinissä sijaitsevia nappuloita jotka avaa karttaa enemmän, aseet on pyöriviä modeleita kentässä eikä kerätä maasta cutscenen kera, leveleissä on secrettejä, doom-ukko önähtelee osumista ja muuta pientä.

Meikäläisen makuun tuo menee ehkä jopa vähän liiankin arcadeksi, 2016 doomissa oli itselle aika hyvä balanssi uuden ja vanhan välillä. Muutenkin ainakin joidenkin noiden e3 klippien perusteella nuo edellisen pelin perkit/runet/secretit on tässä eternalissa aika pelkistettyjä, esimerkiksi rune challenget on jätetty pois ja secretit jätetty leijuvien kysymysmerkkien tasolle (toisaalta voi olla että nuo ei ole lähellekään lopullisia vaan pelkkiä placeholdereita, ehkä quakeconissa näytetään valmiimpaa matskua). Myös nuo 3rd person cutscenet mielestäni aika turha lisäys. Noh joka tapauksessa kyllä tuo ostoon menee, ei nuo pienet "epäkohdat" maata mullista kun itse gameplay näyttää toimivan hyvin :)
 
No tuosta tuli mieleen legendaarinen John Romero, joka oli se id:n tärkein pamppu. Mitään hajua Romeron nykyisistä suhteista id softwareen - taitaa toimia nykyisin tuolla romero gamesissa, mutta sehän tais julkasta viime kuussa ison laajennuksen/modin tuohon alkuperäiseen Doom:iin, eli "SI6IL":sen.

"John Romero, the game developer virtuoso behind Hexen, Quake, Wolfenstein, and other games still being remade and sequelized to this day, just dropped a massive, free mod for one of his most famous and popular creations: Doom."



sigil (si6il) löytyy täältä:
SI6IL — Romero Games

Eli nostalgianappulana tuossa ois varmaan kivaa puuhasteltavaa siinä alkuperäisessä Doomissa, suoraan siltä Doomin luojalta ja isältä - Doom Eternalia odotellessa :tup:
 
No tuosta tuli mieleen legendaarinen John Romero, joka oli se id:n tärkein pamppu. Mitään hajua Romeron nykyisistä suhteista id softwareen - taitaa toimia nykyisin tuolla romero gamesissa, mutta sehän tais julkasta viime kuussa ison laajennuksen/modin tuohon alkuperäiseen Doom:iin, eli "SI6IL":sen.

"John Romero, the game developer virtuoso behind Hexen, Quake, Wolfenstein, and other games still being remade and sequelized to this day, just dropped a massive, free mod for one of his most famous and popular creations: Doom."



sigil (si6il) löytyy täältä:
SI6IL — Romero Games

Eli nostalgianappulana tuossa ois varmaan kivaa puuhasteltavaa siinä alkuperäisessä Doomissa, suoraan siltä Doomin luojalta ja isältä - Doom Eternalia odotellessa :tup:

Hyvä kun muistutit tästä. Jäänyt nimittäin kokonaan pelaamatta. Se asia korjattaneen tässä viikonlopun aikana :tup:
 
Hyvä kun muistutit tästä. Jäänyt nimittäin kokonaan pelaamatta. Se asia korjattaneen tässä viikonlopun aikana :tup:
Korkkasin tuon juuri ultra-violencella ja voi elämä oon ottanu tossa turpiin :D Nyt menossa si6il:n E3M5 - Abaddon's Void. Tää on kyl aikamoinen nostalgianappula.

Gzdoom:lla jauhan tota.

Edit: no nyt alkoi sujumaan. Siitä on meinaan aikaa, kun viimeksi pelannu tota ekaa doomia niin vaati hieman totuttelua päästä sisälle.
 
Viimeksi muokattu:
Korkkasin tuon juuri ultra-violencella ja voi elämä oon ottanu tossa turpiin :D Nyt menossa si6il:n E3M5 - Abaddon's Void. Tää on kyl aikamoinen nostalgianappula.

Gzdoom:lla jauhan tota.
Okei hyvä että löytyy haastetta eikä ole ihan mikään helppo läpijuoksu :tup: UV:lla tuon myös perinteisesti ajattelin aloitella. Gzdoom itselläni myös käytössä.
 
DOOM on abouttirallaa täydellinen peli ray tracingille, kun ottaa huomioon miten hyvin se pyörii muihin AAA peleihin verrattuina. Oma RTX 2080Ti downclockkaa corea ihan huolella DOOM 2016:ta vaikka on napit kaakossa at 3440x1440@100hz. Overheadia siis löytyy ihan kiitettävästi.
 
Ne jotka hankkivat pelin pc:lle, niin DOOM Eternal löytyy Steamista. Laitoin omalle toivelistalle.
 
unknown.png


Eternal tulee siis käyttämään (tietääkseni ensimmäisenä) Vulkan säteenseurantaa. Mielenkiintoista. :think:
 
Eternal tulee siis käyttämään (tietääkseni ensimmäisenä) Vulkan säteenseurantaa. Mielenkiintoista. :think:
Quake 2 RTX ja heinäkuussa julkaistava uusi Wolfenstein molemmat Vulkan & rt.

Tuo Wolfenstein käyttää myös variable rate shadingiä. Kiintoisaa nähdä mitä saavat sillä aikaan.
 
Eternal tulee siis käyttämään (tietääkseni ensimmäisenä) Vulkan säteenseurantaa. Mielenkiintoista. :think:
Tässä vielä lähde ko. uutiselle:


Jos kukaan ei tiedä kuka Marty Stratton on, hän on id Softwaren johtava tuottaja (videon thumbnailissa keskimmäinen häiskä).

Elikkäs kyseessä pätkä Giant Bomb:n videocastista kolmen päivän takaa, jossa Marty Stratton kertoi ettei raytracing ole heidän roadmapissa, vaan että he ovat sen ytimessä. Ja että he keskittyvät nyt ensimmäiseksi tuomaan Doom Eternalin mahdollisimman moneen alustaan (mukaan lukien stadia). Ja että pelaajat voivat odottaa ray tracingiä Eternaliin (hieman myöhemmin). Ja sanojensa mukaan Marty Stratton uskoo, että he tekevät sen (säteenseurannan) paremmin kuin kukaan muu tähän astisista.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, ehkä hieman outo kysymys, mutta mitkä olivat parhaita MODeja edellisessä DOOMissa? Mietin vain tuota DOOM Eternal HUDia, niin voisiko sellaisen MODin tehdä joka esim. muuttaa värimaailman?

Toinen asia joka mietityttää, niin juuri pelasin edellistä DOOMia, muistaakseni Argent Facility, vai mikä lie, kenttä jossa ollaan jonkun avaruusaseman sisällä, tummia käytäviä ja laavaa. Mietin että ei kai tässä ole käymässä niin että Eternalissa ei ole enää kovinkaan paljoa ahtaita käytävä sokkeloita vaan tuollaisia, todella avoimia kenttiä, mitä porukka päässyt pelaamaan E3 messuilla?

Edellisen pelin suuria ongelmia oli kenttien epätasaisuus, loistavista järkyttävän tylsiin. Myös aseissa on suuria eroja, esim pelaan vain 4 eri aseella, lähes, koska moni muu vaikuttaa niin tylsästi toteutetuilta. Oma arsenaalini: Super Shotgun, Plasmagun, Sinko, se rynkyn tyyppinen johon saa mm. skopen. Esim. kaikki suuret aseet näyttävät todella kömpelöiltä.

Tämä vaikuttaa aivan pakko hankinnalta, vaikkakin tarvitsen siinä samalla uutta rautaa. Nyt DOOM (2016) kyllä pyöri max-asetuksilla, 120-144fps, näyttö 1440p, mutta seuraava Doom ei enää pyöri. Liityin juuri Slayers klubiinkin ja mietin julkaistaanko tästä pelistä aikanaan Concept Art kirjaa.

...

Lisäys: jaahas, tekijöiden mukaan HUD on noin karmivan värinen koska meno on niin nopeaa. Pelaajan on erotettava esim. ammusten määrä nopeasti. No juu... mutta se että koko HUD tuon värinen, koville ottaa :/
 
Viimeksi muokattu:


... juu onhan tämä ihan must have! Koska muitakin Doomeja pelikirjastossani.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom