Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Eli lähinnä mietin 1440p pelaamisen kannalta mitä tuo Doom Eternal vaatisi jotta saisi sulavan grafiikan, tasainen 120 fps. Mieluiten vähintään High grafiikat.
Parhaan kuvan tästä saa varmaan vertaamalla edelliseen Doomiin. Eternal lienee pari-kolme naksua sitä raskaampi, joten jos edellinen pyörähtelee jossain 170-200fps tuntumassa tasaisesti, niin eiköhän Eternal pyöri haluamallasi tavalla.
 
Parhaan kuvan tästä saa varmaan vertaamalla edelliseen Doomiin. Eternal lienee pari-kolme naksua sitä raskaampi, joten jos edellinen pyörähtelee jossain 170-200fps tuntumassa tasaisesti, niin eiköhän Eternal pyöri haluamallasi tavalla.

No lähinnä sitä haen että esim. Wolcenia koneeni ei oikein kunnolla pyöritä kun peli ei ole kunnossa. Doom oli optimoitu äärimmäisyyteen, joten mietin voisiko koneeni vielä kestää tätä Eternalia.
 
No lähinnä sitä haen että esim. Wolcenia koneeni ei oikein kunnolla pyöritä kun peli ei ole kunnossa. Doom oli optimoitu äärimmäisyyteen, joten mietin voisiko koneeni vielä kestää tätä Eternalia.
Aika turha Wolcenin takia huolestua, kun ei sillä ole mitään tekemistä tämän kanssa. Kyllä minä ainakin odotan, että Eternal on hyvin optimoitu peli. Minun muistini mukaan ID:n pelit ovat yleensä olleet.

Mutta varmasti vaatii kohtalaiset tehot, jos haluaa tasaista 120fps pyörittää. Uusi pelimoottori kuitenkin käytössä, eli silmäkarkkia tiedossa.
 
No jos edellinen inkarnaatio pyörii tällä sigun perunalla 4K 60fps @ kohtuu hyvät asetukset niin en nyt kovin huolissani olisi toimivuudesta. Varmasti on hyvin optimoitu kuten oli edellinenkin.
 
No jos edellinen inkarnaatio pyörii tällä sigun perunalla 4K 60fps @ kohtuu hyvät asetukset niin en nyt kovin huolissani olisi toimivuudesta. Varmasti on hyvin optimoitu kuten oli edellinenkin.
Sigun mukaan sulla ei ole konetta ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: mxb
Ah kappas pc speksit ei näy. Ja juu ei siis sigussa kuten sanoin o_O

Mutta rautana i7 4770, 16Gb 1600MHz DDR3, GTX 1070.

Juu harmittavasti PC-speksit osio hävisi foorumipäivityksen yhteydessä, eikä ole tietoa, tuleeko takaisin. Ilmeisesti Sampsa oli saanut ko. epävirallisen xenforo lisäosan jostain suhteilla, mutta ei ole tietoa saako sitä tähän uudempaan versioon.
 
Vielä pari viikkoa. Olen valmis! :coffee:
 

Liitteet

  • 88228510_10158731038674522_3600878371690512384_o.jpg
    88228510_10158731038674522_3600878371690512384_o.jpg
    168 KB · Luettu: 27
It's worth noting that the minimum specs will get you an experience that runs at 1080p and 60 frames per second on low-quality settings, while recommended runs at 1440p and 60 frames per second on high-quality settings. Further, the minimum GPUs are what was necessary to run 2016's Doom on the recommended settings.

Full Doom Eternal PC Specs
Minimum

  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • OS: 64-bit Windows 7/64-Bit Windows 10
  • Processor: Intel Core i5 @ 3.3 GHz or better, or AMD Ryzen 3 @ 3.1 GHz or better
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB), GTX 1060 (6GB), GTX 1650 (4GB) or AMD Radeon R9 290 (4GB)/RX 470 (4GB)
  • Storage: 50 GB available space
  • Additional Notes: (1080p / 60 FPS / Low Quality Settings)
Recommended


  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • OS: 64-bit Windows 10
  • Processor: Intel Core i7-6700K or better, or AMD Ryzen 7 1800X or better
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (8GB) or AMD Radeon RX Vega56 (8GB)
  • Storage: 50 GB available space
  • Additional Notes: (1440p / 60 FPS / High Quality Settings)





Btw. täällä ennakkotilattu kans can't wait :p
 
It's worth noting that the minimum specs will get you an experience that runs at 1080p and 60 frames per second on low-quality settings, while recommended runs at 1440p and 60 frames per second on high-quality settings. Further, the minimum GPUs are what was necessary to run 2016's Doom on the recommended settings.

Full Doom Eternal PC Specs
Minimum

  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • OS: 64-bit Windows 7/64-Bit Windows 10
  • Processor: Intel Core i5 @ 3.3 GHz or better, or AMD Ryzen 3 @ 3.1 GHz or better
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB), GTX 1060 (6GB), GTX 1650 (4GB) or AMD Radeon R9 290 (4GB)/RX 470 (4GB)
  • Storage: 50 GB available space
  • Additional Notes: (1080p / 60 FPS / Low Quality Settings)
Recommended


  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • OS: 64-bit Windows 10
  • Processor: Intel Core i7-6700K or better, or AMD Ryzen 7 1800X or better
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (8GB) or AMD Radeon RX Vega56 (8GB)
  • Storage: 50 GB available space
  • Additional Notes: (1440p / 60 FPS / High Quality Settings)





Btw. täällä ennakkotilattu kans can't wait :p
Nuo otettiin Steamista, josta ne kuitenkin poistettiin eli ei ole viralliset (ainakaan vielä). Epäilen itse ettei minimiin vaadita noin paljoa, koska Id yleensä optimoi pelinsä hyvin ja tämän pitäisi pyöriä myös heikoilla peruskonsoleilla. Uskon, että aika heikon PC:kin pitäisi riittää. Ilmeisesti pelissä on high:n lisäksi vielä korkeampia grafiikka-asetuksia eli ne vaatisi sitten aikamoisen tehomyllyn.
Voi toki olla, että Bethesda poistatti ne näkyvistä kritiikin vuoksi ja (lievästi muokatut) vaatimukset julkaistaan ns. uudelleen vasta julkaisuviikolla.
 
Yhdeksän pitkää päivää vielä. Deluxe version preorder ollut sisässä useamman viikon jo. Tulipa mieleen tuosta uudesta osuudesta minkä Doom 64:een ovat tehneet että lieneekö sillä tarkoitus nivoa Doom 64:n tarinaa kohti Doom 2016 tapahtumia, tätähän ei kait mikään virallinen taho ole koskaan varmistanut että olisivat edes kytköksissä ja ihmiset ovat saaneet uskoa mihin tarinaan tahansa - jota Doom ei edes tarvitsisi :lol: Mutta onhan se yleinen faniteoria ollut. Itse uskon siihen linjaan mitä on matkan varrella kerrottu pelien ohessa ja sillä kaavalla katsottuna toistaiseksi (ilman spekulaatioita) Doom 2016 on oma yksittäinen pelinsä joka ei liity kuin omaan jatko-osaansa. Eternal ja tuo lisäepisodi 64:een kertonevat tästä lisää.
 

Jotain noissa vaatimuksissa on pahasti vituillaan, ottaen huomioon et vuoden 2013 tehovehkeille luvataan 1080p ja 60fps. Ellei graafinen ulosanti ole valovuosien päässä PC:llä verrattuna konsoliin, niin joko tuolla valehdellaan konsoleiden performanssista tai PC:llä vaadituista spekseistä.
Voi olla, että optimoinnit on keskitetty vain konsoliversioihin ja PC:llä on menty brute force -linjalle. Epätyypillistä Id:ltä, mutta Bethesda on Bethesda ja voi vaikuttaa päätöksiin. Tai sitten kyseessä on varovaiset vaatimukset eikä luvata mitään, mitä ei ehkä kyetä lunastamaan. Eivät halua osakseen syyttelyä liian suurista lupauksista. Jää siis pelaajien itsensä vastuulle testata, miten mopolla PC:llä peli oikeasti toimikaan.
 
Voi olla, että optimoinnit on keskitetty vain konsoliversioihin ja PC:llä on menty brute force -linjalle. Epätyypillistä Id:ltä, mutta Bethesda on Bethesda ja voi vaikuttaa päätöksiin. Tai sitten kyseessä on varovaiset vaatimukset eikä luvata mitään, mitä ei ehkä kyetä lunastamaan. Eivät halua osakseen syyttelyä liian suurista lupauksista. Jää siis pelaajien itsensä vastuulle testata, miten mopolla PC:llä peli oikeasti toimikaan.
No vaatimusten perusteella VRAM maistuu aika kovastikkin. Lisäks täähän on Vulkan-only, mikä tarkoittaa et nvidian puolella kaikki muut kortit paitsi uusimmat Turingit tulee imemään paskaa enempi vähempi.

nVidialle varmasti kelpaa että DX12/Vulkan yleistyy, näyttää 2000-sarjan kortit huomattavasti tehokkaimmilta kun niissä peleissä vertailee vanhoihin lappuihin. :kahvi:

noh, ehkä tän vielä kärvistelee 1080ti kortilla jotenkin, vois se 3000-sarja tulla jo kohtuuhintasena uunista ulos niin pääsis päivittelemään.
 
Moi olen uusi täällä. Mietin hankinko Doomin molemmille konsolille ja pc:lle. Sitten tuli tämä tieto:

Doom Eternal: Platforms With The Best Graphics "On Paper"

1. PCs with "Ultra-Nightmare" specifications - 4K at 60 FPS or 1440P at 120 FPS
2. Google Stadia and Xbox One X - Up-Sampled to 4K from 1800p at 60 FPS
3. PS4 Pro and PCs with "Recommended Specifications" - 1440P at 60 FPS (Up-Sampled to 4K on PS4 Pro)
4. PS4 and PCs with "Minimum Specifications" - 1080P at 60 FPS
5. Xbox One and Xbox One S - Up-Sampled to 1080P from 900p at 60 FPS


4K toimii vain pc:llä. Konsoleilla korkeintaan Full HD. Jos tulkitsen tätä oikein niin peli on todella raskas.
 
4K toimii vain pc:llä. Konsoleilla korkeintaan Full HD. Jos tulkitsen tätä oikein niin peli on todella raskas.
Näytönohjaimen osalta taitaa olla alkuvuoden vaativin peli. NVIDIA:n leirissä pitää olla vähintään vuoden 2016 näytönohjain. AMD:n puolelta kelpaa vuoden 2014 näytönohjain. Suorittimen osalta kelpaa vuoden 2011 tuote.
 
Näytönohjaimen osalta taitaa olla alkuvuoden vaativin peli. NVIDIA:n leirissä pitää olla vähintään vuoden 2016 näytönohjain. AMD:n puolelta kelpaa vuoden 2014 näytönohjain. Suorittimen osalta kelpaa vuoden 2011 tuote.

Mitä Vulkan tuo peliin? Parantaako suorituskykyä? DOOM (2016) toimi minusta paremmin Open-GL kanssa.
 
Mitä Vulkan tuo peliin? Parantaako suorituskykyä? DOOM (2016) toimi minusta paremmin Open-GL kanssa.
Vulkan nimenomaan parantaa suorituskykyä, sen voisi määrittää yksinkertaisesti rajapintana jolla sovellukset (pelit) pystyvät käskyttämään näytönohjainta suoraan kierrättämättä kaikkea prosessorin kautta. Ja sehän näkyy heti ruudunpäivitysnopeudessa kun jää yksi mutka matkasta. Doom 2016 oli ensimmäisiä pelejä jotka sitä käytti jollei jopa ensimmäinen(?) ja siinä ainakin huomasin silloin käytössä olleella pc:llä (i5 6400 + gtx970) sellaisen jopa 20FPS pompsauksen kun käytti Vulkania.

Sama Khronos Group Vulkanin takana on kuin OpenGL:n ja onhan Vulkanin nimi ollut kehitysvaiheessa "Next Generation OpenGL". Ovat ne OpelGL myös kehittäneet eteenpäin eli Vulkan on siis lähinnä vain vaihtoehto sille. Se on sitten pelintekijöistä ollut kiinni mitä ovat halunneet käyttää. Lisäksi näytönohjainten arkkitehtuureissa on eroja miten hyvin osaavat tätä hyödyntää. Tuoreemmat paremmin ja tässä lienee tämä mitä tarkoitettu edellä että Turing aka RTX kortteja vanhemmat jäänevät alakynteen, ihan varmaan siitä syystä että RTX kortteihin on pystytty kehittää parempi tuki tälle. Edellinen Pascal eli GTX "tonnisarja" kun julkaistiin huhtikuussa 2016 eli alle 2 kk Vulkanin jälkeen ja reilu kuukausi ennen kuin Doom 2016 - toki Vulkan tukihan tuli siihenkin jälkijunassa, oliko vasta toiset 2kk myöhemmin.

On Vulkan rajapintana sekä näytönohjainten ajuritkin kehittyneet tässä muutaman vuoden mittaan ja tätä kautta se toki näkyy peleissäkin, tuoreemmat pelit koodattu sillä tavalla että pystyvät niitä tuoreampia näytönohjaimia käskyttämään "kustannustehokkaammin".

Näitä minun juttujani sitten saa ja pitää oikaista jos on asiavirheitä, mitään suurempia ei pitäisi olla mutta kun en näiden asioiden seuraamisessa siellä äärimmäisellä aallonharjalla matkusta niin olen saattanut jotain ymmärtää väärin. Koitan toki selittää sellaisilla termeillä ja määrityksillä jotka itse ymmärtäisin jos joku muu tätä minulle kertoisi enkä asiasta enempää tietäisi.
 
Mitä Vulkan tuo peliin? Parantaako suorituskykyä? DOOM (2016) toimi minusta paremmin Open-GL kanssa.

Edellisessä Doomissa Vulkan toi kyllä lisää FPS:ää mutta aiheutti ainakin itselle ikävää mikrostutteria. Samaa ongelmaa on ollu joissain muissakin Vulkania tukevissa peleissä. Frmatimet heittelee jistsin syystä enemmän Vulkanilla.
 
Tuntuu, että id tech 6 pyörii aivan fantastisesti niin kauan, kunnes tekstuurien striimaaminen ei enää kestä pelaajan vauhdissa mukana jostain syystä, kuten liian pienestä framebufferista (vram), liian hitaasta prossusta, liian kapeasta pcie-väylästä, tai luultavimmin jostain näiden yhdistelmästä.

Itse paukuttelin museoraudalla läpi sekä doom 2016:n että new colossuksen ja omalla kohdalla hetkittäiset tahmaukset johtui nimenomaan pienestä vramista ja tämän takia entisestään kasvaneesta tarpeesta pcie-kaistalle (2.0@16x), joka oli riittämätön tässä ongelmatilanteessa.
Huvikseen kokeilin joskus 8x:llä, niin tilanne muuttui paikoitellen heikosta aivan järkyttäväksi.
 
Tarkoittaako tämä sitä että Doom julkaistaan 21.3.2020 kello 02:00 yöllä?

Europe and rest-of-world, DOOM Eternal unlocks at 4:01PM Pacific Time on March 19 (12:01AM GMT March 20)

Samassa artikkelissa kerrotaan että sujuvasta pelikuvasta saa maksaa pelkästään prossun ja näyttiksen osalta noin 2000 euroa. Tietenkin voit joistakin graafisista ominaisuuksista tinkiä, mutta itse en ainakaan varjoista tai anti-aliasing säädöissä mielellään jousta.

PC Ultra-Nightmare Specs 1440p / 120 FPS / Ultra-Nightmare Settings
  • Intel Core i9-9900K / AMD Ryzen 7 3700X
  • 16GB System RAM
  • NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (11GB) / AMD Radeon VII (16GB)

Pohdin tässä miten paljon id Tech 7 -pelimoottori ja etenkin se kuuluisa Vulkan rajapinta tulee vastaan tai optimoituu julkaisun jälkeisinä viikkoina. Näyttää vahvasti siltä että uutta rautaa on hankittava sulavaan pelikokemukseen. Konsolit voi sysätä sivummalle, sillä tehot eivät vain yksinkertaisesti riitä pyörittämään uusinta Doomia.

Xbox One tuskin edes pyörittää Doomia. Aikanaan tämä Switch versio kuulosti lähinnä vitsiltä. Tuleekin mieleen ovatko konsolit mukana vain imagosyistä. Saadaan valtava hype kun uusin tulee kaikille laitteille Stadiaa myöten. Mielellään olisin peliä kokeillut 4K / HDR / 77", mutta antaa olla sitten. Pelattavuus menee kuitenkin aina edelle. En ihmettelisi jos Doom sitten aikanaan tulee suurellakin hypellä näille uutuuskonsoleille mikäli Korona antaa aikanaan periksi.
 
Tarkoittaako tämä sitä että Doom julkaistaan 21.3.2020 kello 02:00 yöllä?

Europe and rest-of-world, DOOM Eternal unlocks at 4:01PM Pacific Time on March 19 (12:01AM GMT March 20)

Samassa artikkelissa kerrotaan että sujuvasta pelikuvasta saa maksaa pelkästään prossun ja näyttiksen osalta noin 2000 euroa. Tietenkin voit joistakin graafisista ominaisuuksista tinkiä, mutta itse en ainakaan varjoista tai anti-aliasing säädöissä mielellään jousta.

PC Ultra-Nightmare Specs 1440p / 120 FPS / Ultra-Nightmare Settings
  • Intel Core i9-9900K / AMD Ryzen 7 3700X
  • 16GB System RAM
  • NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (11GB) / AMD Radeon VII (16GB)

Pohdin tässä miten paljon id Tech 7 -pelimoottori ja etenkin se kuuluisa Vulkan rajapinta tulee vastaan tai optimoituu julkaisun jälkeisinä viikkoina. Näyttää vahvasti siltä että uutta rautaa on hankittava sulavaan pelikokemukseen. Konsolit voi sysätä sivummalle, sillä tehot eivät vain yksinkertaisesti riitä pyörittämään uusinta Doomia.

Xbox One tuskin edes pyörittää Doomia. Aikanaan tämä Switch versio kuulosti lähinnä vitsiltä. Tuleekin mieleen ovatko konsolit mukana vain imagosyistä. Saadaan valtava hype kun uusin tulee kaikille laitteille Stadiaa myöten. Mielellään olisin peliä kokeillut 4K / HDR / 77", mutta antaa olla sitten. Pelattavuus menee kuitenkin aina edelle. En ihmettelisi jos Doom sitten aikanaan tulee suurellakin hypellä näille uutuuskonsoleille mikäli Korona antaa aikanaan periksi.
Tarkoittaa että se julkaistaan 20. päivä klo 02.00. Eli to-pe yönä.

Ota nyt huomioon sekin että nuo speksit on tosiaan Ultra Nightmare grafiikka-asetuksille. Siis ns. "kaikki kaakossa" kuten itsellä ollut tapana ilmaista eli tuttavallisemmin maksimeilla. Jossain näin listan näistä preseteistä ja olikohan se nyt niin että Low, Medium, High, (Ultra?), Nightmare, Ultra Nightmare.

Taannoin kun Wolfenstein 2 julkaistiin niin kys. peli ehdotti silloin vakiona pyörittämälleni i7 7700k / GTX 1070 /16GB ram combolle Ultra asetuksia ja peli pyöri kivasti siellä 180-200fps välillä ja näytti varsin maukkaalta. 1080p oli resoluutio silloin. Puolivälissä peliä päädyin grafiikka-asetuksia tutkimaan niin huomasin että siellä oli ainakin Mein Leben! ja olikohan Über asetus joista Mein Leben! se maksimi (viitaten vaikeustasoon, kyseessä Wolfensteinin ns Ultra Nightmare jossa peli pitää läpäistä yhdellä elämällä). Mein Lebenilläkin peli pyöri mutta FPS tippui 120-140 tuntumaan joten päädyin takaisin Ultralle koska 144Hz näyttö. Pelikokemuksessa en huomannut mitään radikaalia muutosta noiden asetuksien välillä mutta en myöskään syynännyt yksityiskohtia.

Sittemmin kellotin prossun kulkemaan pysyvästi 4.2->4.8GHz kun laitoin nestejäähyn kiinni, tuplasin keskusmuistin määrän toisella parilla samanlaisia kampoja ja päivitin näytönohjaimen RTX 2080 Ti:hin. Näyttökin vaihtui 1440p/144Hz tässä yhteydessä ja nyt Wolf2 pyörii Mein Lebenillä tuossa 1440p +200fps ja edelleenkään en ole erityisesti havainnut miten se kuva poikkeaa siitä mitä ennen.

Tullaan lopulta siihen mitä haen tässä, kuten alussa sanoin, nuo ovat maksimi-asetukset ja miten voi odottaa tuolla prossu+näyttis combolla pyörivän. Itse uskon että tämä i7+RTX setti mikä itsellä on tulee Eternalia pyörittämään 1440p / +144FPS kun vähän karsii asetuksissa, aka pudottaa muutamat säädöt pykälää alemmas. Sama pätee jos pelaisin 4k60fps. Ja eroa maksimiasetuksiin pelin tohinassa tuskin pystyy havaitsemaan.

Sitähän et ole puhunut missään vaiheessa tietty että millaisella raudalla olet liikenteessä?
 
Menee aiheen ohi. Millaista rautaa suosittelette, jotta saan 144 Hz näytöstä maksimi ruudunpäivityksen ulos? Sanotaan nyt vaikka High -asetuksilla. (Ymmärrän että varmaankin lähes mahdoton sanoa) Kun Doom ei ole vielä pelattavana.

Keskusmuistia löytyy 16 gigatavua kahden muistikamman muodossa, jotka mielellään hyödyntäisin. Asus GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC -näytönohjain maksaa noin 1400 euroa ja nyt kun vuoden loppuun mennessä tulossa uuden sukupolven näyttikset, niin en koe sitä parhaana vaihtoehtona. Joidenkin mukaan i9-9900K fiksu satsaus jos nvidian leirissä istuu.

Jos uusin näyttiksen ja prossun niin tarvitsen niihin yhteensopivan emolevyn. Vääjäämättä alkaa näyttää siltä että täytyy lähes koko kone uusia. 1060 muutenkin antiikkia. Tuli pienenä yllätyksenä Doomin vaativuus. Pidän todella raskaana pelinä minkä kyllä ymmärtää kun katsoo graafista laatua eikä pelattavuudesta ole tingitty yhtään. Jo edellinen Doom oli täynnä erilaisia mahdollisuuksia säätää kuvaa. Pudottamalla joitakin ominaisuuksia, vapautui kymmeniä frameja käyttöön.

Vastauksena edellisen kirjoittajan kysymykseen rautani on ns. outdated. Varmaan kannattaisi odottaa perjantaihin, mutta on mukava spekuloida tulevaa.
 
Tämäkin doomi tulee pyörimään hyvillä asetukissa ja fps:llä kun 1070 GTX:lle näyttää vähä afterburner.
Odotellaan loppu vuotta että tulee uudet laput markkinoille sitten 1070 eläkkeelle.
 
Tämäkin doomi tulee pyörimään hyvillä asetukissa ja fps:llä kun 1070 GTX:lle näyttää vähä afterburner.
Odotellaan loppu vuotta että tulee uudet laput markkinoille sitten 1070 eläkkeelle.

Mitä tarkoitat tuolla kommentilla? Afterburner löytyy.
 
Tämäkin doomi tulee pyörimään hyvillä asetukissa ja fps:llä kun 1070 GTX:lle näyttää vähä afterburner.
Odotellaan loppu vuotta että tulee uudet laput markkinoille sitten 1070 eläkkeelle.
Meinaatko että pyörii 1440p resollakin tolla näyttiksellä?
 
Hei toimiikohan tämä tuleva doom miten hyvin gtx 1070 näyttiksellä 1440p resolla?
 
Tulipa ennakkotilattua Steamista tuo Deluxe Edition. Normaalisti en ikinä ennakkotilaa mitään, mutta koronavirus tietää paljon kotona oleilua ja varmasti tulee nyt mätettyä kyllästymiseen saakka :smile:
 
Hei toimiikohan tämä tuleva doom miten hyvin gtx 1070 näyttiksellä 1440p resolla?
Sitä voi vain arvailla. Varmasti se toimii, mutta asetuksia saa karsia. Lisäksi toki riippuu millaiseen ruudunpäivitykseen pelaaja itse on tyytyväinen.
 
Ostatteko pelin steamista 60€ vai avainkaupoista about 35€ Bethesda launcheriin? Voiko steamin versiolla välttää kokonaan Bethesdan kikkare?
 
Ostatteko pelin steamista 60€ vai avainkaupoista about 35€ Bethesda launcheriin? Voiko steamin versiolla välttää kokonaan Bethesdan kikkare?
Mikäli toimii kuin Rage 2 niin ei joudu steamversiossa käyttämään ollenkaan sitä launcheria. Ite ostin tän joltain marketpumppaajalta, sain 45€ steam giftinä. Samaa pohdintaa tuli siis itekkin käytyä, päädyin siihen et 10€ extra on vielä ihan kohtuullinen steamversiosta, sen enempää tuskin ois pystyny itelleen perustelemaan.
 
Mihinkähän aikaan suomen aikaa peli julkaistaan?

Arvosteluita alkaa valumaan. Hyvältä vaikuttaa! :comp:


Hyviä arvosteluja on saanut. Hyvä homma mutta ei yllättävää jatko-osalle vuoden 2016 toiseksi parhaalta peliltä (Underrail eka) :) Itseä huolestuttaa vain että onko menty tekemään liikaa muutoksia. Tuota pomppista ja lentelyä voi olla liikaa jos se ei ole todella hyvin toteutettu.

Mikäs toi opencritic, osaatko sanoa miten eroaa metacriticistä?

Arvostelu PC Gamer (Voi sisältää asioita joita jotkut käsittää spoilereiksi mekaniikoista. Ei tarina spoilereita): Doom Eternal review
Ainut mikä itseä tuossa huolehdutti on Zig Zagan-luvun kaksi ensimmäistä kappaletta, muuten kuulostaa todella hyvältä. Ja vähän huolestuttaa tuo että sopisi m/kb parhaiten koska edellisen pelasin padilla ja olin ajatellut tehdä saman tälle
 
Viimeksi muokattu:
Mihinkähän aikaan suomen aikaa peli julkaistaan?



Hyviä arvosteluja on saanut. Hyvä homma mutta ei yllättävää jatko-osalle vuoden 2016 toiseksi parhaalta peliltä (Underrail eka) :) Itseä huolestuttaa vain että onko menty tekemään liikaa muutoksia. Tuota pomppista ja lentelyä voi olla liikaa jos se ei ole todella hyvin toteutettu.

Mikäs toi opencritic, osaatko sanoa miten eroaa metacriticistä?

Opencriticissä on koottu kaikkien alustojen arvostelut samalle sivulle, kun taas metacriticissä arvostelut on alustottain.
 
Mihinkähän aikaan suomen aikaa peli julkaistaan?



Hyviä arvosteluja on saanut. Hyvä homma mutta ei yllättävää jatko-osalle vuoden 2016 toiseksi parhaalta peliltä (Underrail eka) :) Itseä huolestuttaa vain että onko menty tekemään liikaa muutoksia. Tuota pomppista ja lentelyä voi olla liikaa jos se ei ole todella hyvin toteutettu.

Mikäs toi opencritic, osaatko sanoa miten eroaa metacriticistä?

Arvostelu PC Gamer (Voi sisältää asioita joita jotkut käsittää spoilereiksi mekaniikoista. Ei tarina spoilereita): Doom Eternal review
Ainut mikä itseä tuossa huolehdutti on Zig Zagan-luvun kaksi ensimmäistä kappaletta, muuten kuulostaa todella hyvältä. Ja vähän huolestuttaa tuo että sopisi m/kb parhaiten koska edellisen pelasin padilla ja olin ajatellut tehdä saman tälle
klo 2 to-pe välisenä yönä on virallinen julkasuaika euroopassa. Tää on tosin PC:lle, konsolipoitsut pääsee ineen heti ku kello lyö 12 ja vuorokaus vaihtuu.

Ja joo todennäkösesti hiiri+näppis kombo on paras tähän. Toki valahtaa vähän preferenssinkin puolelle, mutta näin nopeetemponen pumpumittelu on aika vaikee perustella miks se olis parempi padilla. Jo ihan senkin puolesta et näppiksellä voi ylärivistä vaihtaa asetta haluamaansa napinpainalluksella, pädillä joutuu weapon wheeliä käyttämään ellei ne jotain fiksumpaa tapaa oo tuohon keksineet.
 
Preloadikin näemmä aktivoitui, 37.2 gigaa. Tuolla taustalla kohta raksutellut jo valmiiksi :)
 
Preloadikin näemmä aktivoitui, 37.2 gigaa. Tuolla taustalla kohta raksutellut jo valmiiksi :)
Jep, ellen ihan väärin kattonu niin kokonaiskooks purkamisen jälkeen Steam ilmoitti jotain 44gb. Eli niistä megatextureista on selkeesti vissiinkin luovuttu tässä idTechin versiossa. Hyvä homma, oli nimittäin ihan poskettomia noi pelien tilavaatimukset.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom