Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

testudo80

BANNATTU
BANNED
Kannattaa ensin odottaa ja katsoa mitä sieltä tulee kun niin monta peliä Bethesda on nyt mokannu
Siis kuka on mokannut? Julkaisija vai... minä luulen että otan riskin. Tilaan tuon Deluxe Editionin, jos Eternal on parempi kuin nykyinen doom niin minusta sekin on jo paljon. Siinä pelissä oli varmasti paljon tylsyyttä, mutta pelattavuudelta se oli kuin toiselta planeetalta, sitä fiilistä haen.

Siis kuka on mokannut? Julkaisija vai... minä luulen että otan riskin. Tilaan tuon Deluxe Editionin, jos Eternal on parempi kuin nykyinen doom niin minusta sekin on jo paljon. Siinä pelissä oli varmasti paljon tylsyyttä, mutta pelattavuudelta se oli kuin toiselta planeetalta, sitä fiilistä haen.
Wolfenstein Youngblood onnistuivat mokaan niin pahasti että en kyllä itse anna mitään etäkäteen noilla tumpeloille

testudo80

BANNATTU
BANNED
Wolfenstein Youngblood onnistuivat mokaan niin pahasti että en kyllä itse anna mitään etäkäteen noilla tumpeloille
Wolfenstein: Youngblood is a first-person shooter developed by MachineGames and Arkane Studios and published by Bethesda Softworks. Tuo peli esim käyttää id Tech 6 -pelimoottoria. Ehkä käsitän jotain väärin, mutta eikö kyseessä ole eri porukka, joka tämän pelin tehnyt. Itse pelihän on hirvittävä.

Tosin Dishonored porukka taustalla jos siihen viittaat...

Wolfenstein: Youngblood is a first-person shooter developed by MachineGames and Arkane Studios and published by Bethesda Softworks. Tuo peli esim käyttää id Tech 6 -pelimoottoria. Ehkä käsitän jotain väärin, mutta eikö kyseessä ole eri porukka, joka tämän pelin tehnyt. Itse pelihän on hirvittävä.

Tosin Dishonored porukka taustalla jos siihen viittaat...
En vain luota yhtään enää mihinkään mikä tulee Bethesda nimen alla ja paljon roskaa tullut vain sieltä nyt Fallout 76 jälkeen

Ensimmäisenä korjattiin että ihmiset ei vain saisi cheatattua silveriä yksinpelissä :facepalm:

Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
En vain luota yhtään enää mihinkään mikä tulee Bethesda nimen alla ...
MUTTA, DOOM Eternal kohdalla on valtavasti pelikuvaa? Toiseksi pelaajat ovat päässeet pelaamaan peliä E3 ja Quakecon -tapahtumissa. Lähes kaikki palaute on ollut positiivista.

Kun puhemmu HUD tai Glory Kills, niin ne ovat kuitenkin yksityiskohtia, vaikkakin todella tärkeitä sellaisia. Kokonaisuus on kunnossa. Onhan heillä aikaisempaa kokemusta, tavallaan se runko, pohja kunnossa, DOOM (2016).

Nyt jos pelaajat viestittävät että kaikki on parempaa tällä kertaa, niin ei ainakaan teknisesti ole floppi. Juoni varmaan on mitä on, mutta toisaalta se on vain hauskaa että mukaan on uskallettu ottaa sellaisia teemoja kuin:

- Taivas
- "Enkelit"
- scifi
- keskiaika
- ikivanhat rauniot Marsin pinnalla
- Helvetti
- Phobos
- Maa, jossa pilvenpiirtäjät ottaneet hieman osumaa
- miekat
- arcademaisuus (esim. lisäelämä)
- tasohyppely
- lihakoukku
- "valtaus" (ihmispelaajat kampanjassa)
- jne.

Tähän soppaan kun lisätään se että perus pelaaminen toimii kuten videoissa näkyy, se näyttää jo nyt todella valmiilta. Se mikä voisi mennä pieleen, tasot olisivat jotenkin todella tylsää putkijuoksua... ja jatkuvaa areenasta toiseen etenemistä, mutta siltikin Eternal nautittuna pienissä erissä maistuisi.

Onkohan osalta jäänyt tämä pätkä näkemättä jostain syystä eli Google Stadia versio DOOMista, tuossa näkyy hyvin tuota tasohyppelyä ja kuinka suuri osa se on tulevaa peliä... sinun pitää osata siis myös Marion perusteet ja enemmänkin...

Viimeksi muokattu:
Pelkäät, että peli on paskaa, mutta silti meinaat ennakkotilata sen? En siis kritisoi ennakkotilaamista ylipäätään, mutta tässä tapauksessa kuulostaa kummalle. No, vanha konna jne...

testudo80

BANNATTU
BANNED
Huomautus (offtopic)
Pelkäät, että peli on paskaa, mutta silti meinaat ennakkotilata sen? En siis kritisoi ennakkotilaamista ylipäätään, mutta tässä tapauksessa kuulostaa kummalle. No, vanha konna jne...
... kuten sanoin olen kriittinen, jotta peliä voidaan vielä hioa tai jopa muuttaa. Esim. tuo HUD -customointi on ihan yhteisön aikaansaama muutos.

[mode-edit: poistettu OT]

Modet

Minua syytetään nyt jatkuvasti milloin mistäkin. Postasin kuvan Steam kirjastostani, jossa näkyy peli DOOM Eternal sekä kuvan digitaalisesta kuitista, jossa näkyy DOOM Eternal Deluxe Edition. Olen vastannut näihin kysymyksiin / väitteisiin täällä.

Foorumistit

Olette mahdollisesti saaneet kuvan että olisin jotenkin DOOM vastainen henkilö. Tavoitteeni on vetää Eternal 100 % läpi kun tulee, eli myös challenge ja rune jutut, kaikki lelut etsin, jokaisen tokenin käytän. Tästä todisteeksi halusin laittaa pari kuvaa, jotka modet laittoivat offtopicin piikkiin. Olen ennenkin nähnyt kuittikuvia jos saman ketjun peli.

Elikkä tässä, tuli ennakkotilattua DOOM Eternal Deluxe Edition. Syy ennakkotilaukseen ovat nämä tännekkin postatut videot. Google Stadia peliosuus, sekä tuo myös rakkaan @nukkesoturi postaama video, jossa pelataan hiiri+näppis, korkeammalla FoW. Ehkä FoW on lähempänä 100 kuin 130, mutta peli on videossa nopeampi ja käännökset sähäköitä.

Pelintekijät vakuuttivat minut kun muuttivat käyttäjäpalautteen kautta tuota HUDin värimaailmaa, tai antavat pelaajan muokata hudia, mm. väri. Tästä syystä ennakkotilasin Deluxe Editionin, kun siinä tulee 2 DLC pakettia mukana, jotka panostavat yksinpeliin. Nuo julkaistaan vuoden 2020 aikana muiden päivityksien kera. MODi tuet jne.

Myös moninpeli, josta en sinäänsä ole kiinnostunut, on tällä kertaa id Softwaren itse kehittämä, toisinkuin viimeksi, jolloin moninpelin teko ulkoistettiin.

Viimeksi muokattu:
Peli myöhästyy ensi vuoden maaliskuun 20. päivään. Sinne TLOU 2:en, FF VII Remaken, Watch Dogs Legionin ja Cyperpunk 2077:n väliin. Saa nähdä laskeeko kokonaismyynnit tämän vuoksi. Toukokuun loppu tai kesäkuu 2020 olisi saattanut olla parempi julkaisuaika.

Peli myöhästyy ensi vuoden maaliskuun 20. päivään. Sinne TLOU 2:en, FF VII Remaken, Watch Dogs Legionin ja Cyperpunk 2077:n väliin. Saa nähdä laskeeko kokonaismyynnit tämän vuoksi. Toukokuun loppu tai kesäkuu 2020 olisi saattanut olla parempi julkaisuaika.

No voi harmi. Peli mitä odotin eniten loppuvuonna...

testudo80

BANNATTU
BANNED
Hmm... olen viime viikkoina miettinyt miksi DOOM Eternalista ei julkaista uutta tietoa, noh nyt sellaista tuli. Huh mikä pommi. Todellakin toivon että tämä viivästys ei johdu siitä hirvittävästä moninpelistä, mikä suunnitteilla :/ ... ei mikään pieni viivästys.

83kY

RTX ON
Däng. Noo äkkiähän tuollainen 4kk menee.

Mitähän lienee ilmennyt, tässä kuitenkin +1kk vielä aikaisempaan ilmoitettuun julkaisupäivään aikaa. Ja lähinnä myös juuri siksi että näin lähellä julkaisua tarvitsi ottaa aikalisä.

Mutta eiköhän sieltä lopulta kohtuullisen kiillotettu tuotos taas tipahda :)

Ylläri että Switchin versio tulee viimeisenä. Se on aina tätä. No PC:lle tämä tulee hommattua ja Switchille sitten aleista :joy:

EDIT: Ja Doom 64 myöhästyy... hienoa.. hienoa

Itse nostan hattua että Bethesda julkaisee pelin myöhemmin jotta tuotteesta saadaan parempi. Näköjään jotain opittu siellä :tup:

Itse nostan hattua että Bethesda julkaisee pelin myöhemmin jotta tuotteesta saadaan parempi. Näköjään jotain opittu siellä :tup:
Miksi edes antaa "alustavaa" julkaisupäivää kun kerta siirretään? Tämä nyt on ihan vitun perseestä. TBA ja sitten ulos kun on valmis.

P c L A Y E R

Tukijäsen
Itselle ihan jees kun RDR2 tulee ja controlkin vielä ostamatta .
Ihan samat ajatukset itellä.

Hyvä, että uskaltavat lykätä, vaikka joulumyynnit missataankin. Kertoo siitä, että laatu edellä mennään. :)

Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Hiljaiseksi vetää... kuukausi ennen julkaisua - MYÖHÄSTYY - emmekä tiedä tuleeko seuraavaan julkaisupäivään mennessä, edes silloinkaan... ja sen toisen suuren pelin julkaisu senkuin lähestyy... huhtikuussa...

EDI

Jos peli myöhästyy se haittaa jonkun aikaa, jos tehdään paska peli se on paska ikuisesti:)

Paitsi jos on vaikkapa Duke Nukem Forever, jolloin on sekä helvetin delayed että helvetin huono, ja ei muuten ollut "eventually good".
Tämä nyt sentään lienee jokseenkin sillä hyväksihavaitun Doom 2016:n enginellä tehty (?) joten ei voi olla varsinaisesti paska.

Vermon

Tukijäsen
Paitsi jos on vaikkapa Duke Nukem Forever, jolloin on sekä helvetin delayed että helvetin huono, ja ei muuten ollut "eventually good".
Tämä nyt sentään lienee jokseenkin sillä hyväksihavaitun Doom 2016:n enginellä tehty (?) joten ei voi olla varsinaisesti paska.
Uusi pelimoottoriversio on alla, mutta eiköhä tuo ole silti edelleen taattua id-laatua.

testudo80

BANNATTU
BANNED
Mieluummin valmista myöhässä, kuin keskeneräistä paskaa ajoissa.
Niin... johtuuko myöhästyminen ankeasta 2 vs 1 moninpelistä vai onko siellä jotain muita ongelmia? Jos peli myöhästyy 4 kk vaikka sille on annettu tarkka julkkaripäivä. Ei ihan pikku ongelmista kyse... jopa invasion-mode, DLC:nä tulevaisuudessa... Ei kai tämä ole uusi Quake Champion... :/

Vermon

Tukijäsen
Niin... johtuuko myöhästyminen ankeasta 2 vs 1 moninpelistä vai onko siellä jotain muita ongelmia? Jos peli myöhästyy 4 kk vaikka sille on annettu tarkka julkkaripäivä. Ei ihan pikku ongelmista kyse... jopa invasion-mode, DLC:nä tulevaisuudessa... Ei kai tämä ole uusi Quake Champion... :/
Tähän ei tiedä vastausta Väyrynenkään, joten mitä turhia stressailemaankaan..? :confused:

Kunhan ovat luultavasti ottaneet liian kunnianhimoisen päivämäärän vuoden lopun sesonkiin ja nyt vaan totesivat, ettei yksinkertaisesti kerkeä saamaan kunnolla valmista.

Joku 4kk myöhästyminen ei ole muutenkaan mitenkään järin poikkeuksellinen mielestäni. Useimmiten käy "yllättäin" juuri loppuvuodelle lupailluille peleille.

En siis olisi järin huolissani.

testudo80

BANNATTU
BANNED
Tähän ei tiedä vastausta Väyrynenkään, joten mitä turhia stressailemaankaan..? :confused:

Kunhan ovat luultavasti ottaneet liian kunnianhimoisen päivämäärän vuoden lopun sesonkiin ja nyt vaan totesivat, ettei yksinkertaisesti kerkeä saamaan kunnolla valmista.

Joku 4kk myöhästyminen ei ole muutenkaan mitenkään järin poikkeuksellinen mielestäni. Useimmiten käy "yllättäin" juuri loppuvuodelle lupailluille peleille.

En siis olisi järin huolissani.
Johan on optimistinen kaveri... meillehän on näytetty vaikka kuinka paljon gameplay-videota "lähes valmiista pelistä". Quakeconissa porukka päässyt pelaamaan peliä jne. MUTTA sitten isketään pommi. Ilman selityksiä peli myöhästyy 4 kk. Mietin voiko syy tosiaan olla moninpeli. Siihen halutaan kunnolla panostaa, jotta ei käy samoin kuin esim. Quake Championsille...

Tultiin ryminällä, mutta mitä saatiin, jopa graafisesti ruma moninpeli. Tämä DOOM Eternalin 2 vs 1 multiplayer on kuolleena syntynyt tekele. Aivan hirvittävä jo ajatuksen tasolla. Kiinnostaako pelaajia todella yksinäinen areena jossa otat mittaa kahdesta vihusta tai yrität listiä yhden vihun jonkun random tyypin kanssa ilman headsettiä... sairasta touhua... ja tuohon pelleilyyn laitetaan miljoonia, niin että emopelikin viivästyy...

Edes Invasion-modea ei ole saatu toimimaan, siinä sentään olisi jo vähän ideaakin, vaikkei mitään game changeria.

Ultrosor

Tentacule spécialité
Hyvä että hiovat pelin kuntoon ja julkaisevat sitten kun on valmista. Ei haittaa itseäni vaikka menisi ensi kesälle kun tietää että laatu edellä mennään.

Koska julkaisija ei ole mitään syytä viivästymiselle maininnut (normaalia) niin turhaa se on asiaa vatuloida ja spekuloida tai siitä stressata. Julkaisevat kun julkaisevat ja hankkii pelin vasta julkaisun jälkeen kun on tiedossa että mitä on todellisuudessa tullut ulos.

Itse tykkäsin edellisestä, erityisesti vaikeimmalla tasolla pelatessa piti oikeasti keskittyä koko ajan ja pelaaminen oli nopeatempoista, mukavaa ja palkitsevaa. Tämäkin kyllä menee ostoon mutta ei kyllä heti julkaisun aikaan.

root

Make ATK Great Again
Julkaisupäivä edelleen maaliskuussa. Odotellessa Bethesdan PR-osasto "viihdyttää itseään" Twitterissä o_O
doom.PNG

Ihan kivalta näyttää, mutta voisivat jo herran vuonna 2020 siirtyä parempaan kuin 1080p laatuun Youtube pelitrailereissaan...

Raxama

Köyhä
Reilun 14 minuutin mittainen video yksinpelistä.

Miks tän pelaajan täytyy aina olla ihan täyskäsi siinä pelissä mitä se pelaa? Harvinaisen tuskasta katottavaa taas vaihteeks kun pistetään sellaset jantterit pelaamaan ketkä ei selkeestikkään osaa.

Mut joo, aika hyvin tuli selville tossa et samaa kaavaa jatketaan mitä edellisessäkin. Eli lukitaan huoneeseen demoneiden kanssa ja ulos et pääse ennenku kaikki on kuollu. Sinneppä se kiinnostus sit menikin, toi oli omasta mielestä edellisen Doomin suurimpia ongelmia ja jos samaa jatketaan tässä niin ei tää mulle taida sit olla.

Miks tän pelaajan täytyy aina olla ihan täyskäsi siinä pelissä mitä se pelaa? Harvinaisen tuskasta katottavaa taas vaihteeks kun pistetään sellaset jantterit pelaamaan ketkä ei selkeestikkään osaa.
Koska xbox. Ohjaimesta huolimatta näytti oikein hyvältä ja tyylikkäältä menolta! 8 minuutin kohdalla ihan uutta juttua. :eek:

Taitaa se tuo ohjaimella pelaaminen tehdä tuosta videosta niin tuskaisen katsottavaa. Hiirellä ja näppiksellä pelatessa tuo näyttäisi varmasti paljon paremmalta. Minkäs takia näihin videoihin pitää aina pakottaa tuo ohjaimella pelaaminen?

HUD ja UI uutisia: UI:n värimaailmaa voi nyttemmin vaihtaa kuuden eri presetin välillä ja HUD:ssa halutut elementit asetettua piiloon ja HUD:n skaalaa saa säädeltyä. Elementtejä ei asetusten mukaan voi asemoida haluttuun paikkaan/järjestykseen. Pelaamatta peliä, jotenkin tuntuisi, että tämä riittäisi ainakin alkuun HUD:n säätöjen osalta.

Doom Eternal - Twitter postaus

Mulle jäi epäselväksi että vaikuttaako UI:n värimaailma myös HUD:n värimaailmaan, mutta muualla somessa oletetaan näin kun kaikki samalla sivulla ja "colorblind" asetus ja sijainti valikossa myötäilisi tätä. Varmaksi en osaa sanoa sillä kuvakaappauksia HUD:n eri väriteemoista ei ole vielä tihkunut ja pelidemoissa mennään näköjään ja edelleen Eternalin alkuperäisellä. Jos ei muuta, niin HUD:n läpinäkyvyyttä sitten vain huomattavasti pienemmälle ja ärsyttävimmät ärsytykset pois silmistä.

Tässä vielä kuvakaappaus asetuksista. Vasemmalla UI:n ja HUD:n säädöt, oikealla peliasetukset. Tekstiselitteet eivät ole välttämättä virallista ID:n käsialaa vaan pelaajan näkemys :

ELdWNdJXsAUQ-W3.jpg ELdWNdIX0AItm57.jpg
[#1 iso kuva] [#2 iso kuva]

Edit: eipä tässä enää kovin kauaa tarvitse odottaa: muutama kuukausi niin pääsee sitten itse näkemään ja kokemaan.

Viimeksi muokattu:

Raxama

Köyhä

Tosta parempaa klippiä huomattavasti paremmalla pelaamisella ja kommentaatiolla. Sai oikeasti jotain irtikin et mikä on uutta ja miten homma toimii.

Edellinen oli vuoden 2016 paras peli joten odotukset ovat korkealla! Hyvältä näyttää kaikki mitä nähnyt. Ja tämä kannattaa pelata padilla niin on haastetta ja jännitystä enemmän! Tuntuu myös enemmän oikealta aseelta liipaisin kuin osoitella hiirellä ja klikkailla niin kuin töissä olisi :rofl:

Tosta parempaa klippiä huomattavasti paremmalla pelaamisella ja kommentaatiolla. Sai oikeasti jotain irtikin et mikä on uutta ja miten homma toimii.
Hyvä notta tuli tämäkin katottua ennen ostoksia. Jääpi hyllyyn tuon tasohyppelypelleilyn takia. Samoin kun jaa Final fantasy remake real time combatin takia.

Bethesda oppinut jotain?
Ei tainnut Bethesdan julkaisemassa Doom 2016 myöskään olla mikromaksuja, eikä cash shoppia, jos taannoiset ja erikseen ostettavat multiplayer DLC:t jätetään pois laskuista.

Hyvä että jatkavat samaa linjaa ID:n ja Doom -sarjan kanssa :tup:

Nyt olen ihan kahdenvaiheilla, että pitäisikö ennakkotilata tämä peli, kun saisi vielä tuon Doom 64 mukaan. Vähän vaan tuntuu pahalta maksaa täysi hinta, kun yleensä olen tottunut ostamaan kaikki pelit vasta alesta. Edellinen Doom oli kuitenkin pirun kova, joten jos tämä on samalla tasolla, niin maistuu varmasti. Toivoa sopii, että tässä olisi myös hyvä moninpeli. Edellisessähän se oli eri tiimin toteuttama kuin itse pääpeli, ja valitettavasti ei päässyt samalle tasolle, vaikka kyllä minä sitäkin varmaan + 100 tuntia jaksoin pelata.

Nyt olen ihan kahdenvaiheilla, että pitäisikö ennakkotilata tämä peli, kun saisi vielä tuon Doom 64 mukaan. Vähän vaan tuntuu pahalta maksaa täysi hinta, kun yleensä olen tottunut ostamaan kaikki pelit vasta alesta. Edellinen Doom oli kuitenkin pirun kova, joten jos tämä on samalla tasolla, niin maistuu varmasti. Toivoa sopii, että tässä olisi myös hyvä moninpeli. Edellisessähän se oli eri tiimin toteuttama kuin itse pääpeli, ja valitettavasti ei päässyt samalle tasolle, vaikka kyllä minä sitäkin varmaan + 100 tuntia jaksoin pelata.
Täällä lähti steamista ennakkotilaukseen koko rahalla. Kerran se vain kirpaisee! :kippis:

Täällä lähti steamista ennakkotilaukseen koko rahalla. Kerran se vain kirpaisee! :kippis:
No piti se nyt laittaa itsekin jo ennakkotilaukseen. Näyttää kyllä tuossa 10 minsan videolla tuo alun miljöö tosi siistiltä. Vitsi kun vielä joku päivä saataisiin Quake, jossa maailma olisi samaa tyyliä kuin Quake 1:ssä. :)

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuja
80 973
Jäsenet
36 307
Uusin jäsen
zups

Hinta.fi

Ylös Bottom