Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten voi joku peliohjain ja peli alusta preferenssi herättää näin vahvoja tunteita?
Hienoa että on valintoja nykyään niin paljon.
Koska doom on ihan eri peli näppis + hiiri yhdistelmällä. Osa vain ei halua tätä uskoa. Heille doom on ”vain” peli muiden joukossa.
Itse teen nyt laadukkaan aamupalan, hitunen tuoremehua ja isompi kahvimuki. Sitten katson tuon uusimman videon uudestaan ja alan kunnolla miettimään jos hankkisin sen digi-version, jossa mukana nuo dlc-paketit. HUD muokkaus lämmitti. Ja kai kuulitte että nyt voi kerätä kaikki monsteritkin, vaikkakin tuo doom hunter on edelleen järkyttävä tekele.
Niin ja oletko Taivaan puolella vai heitä vastaan... vai miten se meni.
Semmoselle, joka osaa kunnolla pelata padilla (Korkeat senssit ym.) niin varmaan lopoupelissä ei niin isoa eria ole hiireen ja näppikseen verrattuna. Toki siinä jotain eroa on, mutta ihan eri pelistä lienee turha puhua.
Pahoittelut offista mutta yksi kommentti vielä tähän pädiaiheeseen.Kiitos että luet ketjua... ennen kuin kirjoitat...
Kerroin tarkasti että olen myös yli 30 vuotta pelannat konsoleilla + padi. Esim. Halo 5 Legendarylla läpi... padilla voi pelata, mutta pelikokemus ei ole sama. Ei lähelläkään. Olen yrittänyt kertoa että DOOM on rakennettu nimen omaan pc pelaamiseen, näppis+hiiri. Oma veikkaukseni videoiden perusteella on se että Eternal on vieläkin nopeampi ja agressiivisempi pelikokemus.
Padilla voit tehdä dashit ja double jumpit ihan kuten hiiri+näppis, mutta ero tuleekin areena-maisessa taso suunnittelussa, joka vaatii nopeita 90-180-270 asteen käännöksiä. Siksi linkkasin videon. Padilla pään / hahmon kääntäminen on aina ja tulee aina olemaan hidasta, kuin pelihahmo olisi liimapurkissa. Hiirellä tavallaan huitaiset ja hups oletkin toisin päin ja uudestaan huitaiset 180 astetta... tämä kaikki tapahtuu sekunnissa. Padilla pelaaminen ei mahdollista lainkaan tällaista liikehdintää.
Doom suorastaan kerskuu nopeatempoisuudellaan, sillä kuinka hyökkäät, et puolusta... on lukemattomia muita pelejä, kuten esim. Halo 5, jossa ei tarvitse olla niin nopea koska tasot on suunniteltu eri tavalla. Vihut ovat usein 160 astetta ellei jopa vähemmän, edessäsi... moninpelissä kaikki pelaavat padeilla joten se on mitä on.
Doom on suunniteltu näppis+hiiri peliksi ja se näkyy kaikessa. Voit sitä pelata padilla, mutta sitten menetät sen mitä doom on. Millaiseksi se on tarkoitettu / rakennettu. Jos tätä asiaa ei nyt sisäistä niin sille en voi mitään. Minusta koko pelikokemus menee hukkaan jos tämän vaikkapa boxille / pleikalle hankkii.
Kiitos että luet ketjua... ennen kuin kirjoitat...
Kerroin tarkasti että olen myös yli 30 vuotta pelannat konsoleilla + padi. Esim. Halo 5 Legendarylla läpi... padilla voi pelata, mutta pelikokemus ei ole sama. Ei lähelläkään. Olen yrittänyt kertoa että DOOM on rakennettu nimen omaan pc pelaamiseen, näppis+hiiri. Oma veikkaukseni videoiden perusteella on se että Eternal on vieläkin nopeampi ja agressiivisempi pelikokemus.
Padilla voit tehdä dashit ja double jumpit ihan kuten hiiri+näppis, mutta ero tuleekin areena-maisessa taso suunnittelussa, joka vaatii nopeita 90-180-270 asteen käännöksiä. Siksi linkkasin videon. Padilla pään / hahmon kääntäminen on aina ja tulee aina olemaan hidasta, kuin pelihahmo olisi liimapurkissa. Hiirellä tavallaan huitaiset ja hups oletkin toisin päin ja uudestaan huitaiset 180 astetta... tämä kaikki tapahtuu sekunnissa. Padilla pelaaminen ei mahdollista lainkaan tällaista liikehdintää.
Doom suorastaan kerskuu nopeatempoisuudellaan, sillä kuinka hyökkäät, et puolusta... on lukemattomia muita pelejä, kuten esim. Halo 5, jossa ei tarvitse olla niin nopea koska tasot on suunniteltu eri tavalla. Vihut ovat usein 160 astetta ellei jopa vähemmän, edessäsi... moninpelissä kaikki pelaavat padeilla joten se on mitä on.
Doom on suunniteltu näppis+hiiri peliksi ja se näkyy kaikessa. Voit sitä pelata padilla, mutta sitten menetät sen mitä doom on. Millaiseksi se on tarkoitettu / rakennettu. Jos tätä asiaa ei nyt sisäistä niin sille en voi mitään. Minusta koko pelikokemus menee hukkaan jos tämän vaikkapa boxille / pleikalle hankkii.
Eli olet 30 vuotta pelannut konsoleilla ja et ole siinä ajassa oppinut kunnolla pädipelaamista koska kokemus on aina liimaa?
En tiiä kuinka hyvä olet oikeesti padilla pelaamaan, mutta ite ku oon videoita kattonu kunnon pro padi pelaamisesta, niin aika nopeasti ne kääntyy, kun on korkeat senssit. Toki siinä eroa on, mutta pelitapaa pitää vaan hieman sovittaa tuohon.
Eiköhän tota kuitenkin iso joukko (minä mukaanlukien) tule pelaamaan ihan hiirellä ja näppiksellä, joten turha siitä on mesota. Hyvähän se vaan on, että on hyvin toteutettuja vaihtoehtoja.
Osaako joku selittää tämän "Blood Punch"? Mitä sillä tarkoitetaan... miten niinkuin eroaa että huitaisen normisti aseella... mikä hyöty... ovatko nuo jotain erikoisliikkeitä mitä Doom Guylla on...
Juuri näin. Tää tyyppi tässä teki kaksi-kolme glory killiä vissiin healthin kasvattamiseksi / skillien lataamiseksi / näyttämisen halusta, ennen invaasiota ja kyllä noi hevit meni matalaks haulikolla ja raketinheittimellä vaikka vilkkuivat sinisinä.-snip-
Huom! 3 tuntia sitten lisätty kommentti:
"I think the big difference between games from my era and modern games (and gamers) is that to look badass in 2019 you need a stupid animation, games are way slower to help people keep up. Back in my time games were way faster and if you wanted to feel badass you had to earn it with skill such as grappling/rocket jumping then pulling off a mid air rail shot. Watch footage of original doom then compare how slow Doom eternal looks, you may not like the truth but it does not mean it's not the truth."
Mutta miten toimii tuo "resurssien hallinta" jos huoli liittyi siihen myös? Elikkä nyt ammukset ja muu jatkuvasti lopussa, eli pakko käyttää näitä tapoja:
- saat ammuksia kun käytät moottorisahaa (tavallaan glory kill)
- saat armoria kun käytät liekkaria (puvun varuste)
- saat healthia kun, hetkinen tuota en muista, perus tappo? (glory kill)
- jokin muu?
...
Huom! 3 tuntia sitten lisätty kommentti:
"I think the big difference between games from my era and modern games (and gamers) is that to look badass in 2019 you need a stupid animation, games are way slower to help people keep up. Back in my time games were way faster and if you wanted to feel badass you had to earn it with skill such as grappling/rocket jumping then pulling off a mid air rail shot. Watch footage of original doom then compare how slow Doom eternal looks, you may not like the truth but it does not mean it's not the truth."
Joo noita puvun erikoiskykyjä ja glory killejä käyttämällä saa resursseja ja ovat ilmeisesti lisäänneet niiden painopistettä jonkin verran tässä uudessa, vähentämällä lattilta löytyvää kamaa. Tuo nyt vaan lisää pelin taktisuutta ja monipuolisuutta. Ne glory kill animaatiot on kuitenkin nopeita. Itsehän pidin 2016 Doomissakin tehdä noita glory killejä, kun siitä sai enemmän helaa normi tappoihin verratuna. Nyt tähän on tuotu vielä toi liekkari, jota käyttämällä saa armoria.
Aivan tismalleen samaa höpistiin muutama vuosi takaperin Doom 2016 esitellessä.
...kannattaa odottaa että peli on julkaistu ja katsoa miten se oikeasti menee.Kuten hyvin tiedät,
...kannattaa odottaa että peli on julkaistu ja katsoa miten se oikeasti menee.
Juurikin kuinka Doom kannustaa pelaajaa painamaan vaan apinanraivolla vihulaisia kohti ja tekemään glory killejä resurssienkeruun takia.Siis mitä höpistiin? Kai ymmärsit tuon videon pointin? Resurssien kerääminen jne.
Juurikin kuinka Doom kannustaa pelaajaa painamaan vaan apinanraivolla vihulaisia kohti ja tekemään glory killejä resurssienkeruun takia.
Aha.Niin, ja koska olet lukenut ketjua tarkasti, tiedät että DOOMia voi pelata ilman niitä Glory Killejä... nyt tuon resurssien hallinnan myötä juodut tekemään glory killejä koko ajan, käyttämään liekkaria sekä moottorisahaa...
hyvältä kyllä vaikuttaa. tulee ostettua kyllä heti julkaisussa
DoomGuy kulkee tuolla tyyliin 200 mph (300 kmh) // viittaus siis quakecon paneeliin // niin tää tuo minulle lisää herkkuja. Sulle annetaan valinta, millon tarviit pateja (moottorisaha esiin), millon tarviit healthia (glory kill), ja millon haluat armoria (olkaliekinheitin). Ja voit ite päättää milloin tarviit mitäkin ja ottaa sieltä röyhkeästi sen haluamasi.
Mä ite haluan on juosta aseet laulaen ja tällä kertaa mulle annetaan just se mitä tarvitsen: saan ottaa sen minkä tarviin juuri silloin kun sen haluan.
Paperilla toi vaikuttaa kivalta ja mulle sopivalta; pääsee heittämään ittensä ballistiseksi. Mutta joo, en ole vielä pre-ordannut tuota, joka puolestaan kertoo jotain: ilman muuta haluan että toi peli ois mulle perfecto, mutta viimeaikoina on tullu sen verran pettymyksiä noissa uusissa titleissä, niin mieluummin kokeilen ennen kuin tungen rahani noihin. Suhtaudun edelleen varauksella Doom Eternaliin kaikesta hypetyksestä huolimatta.
Kannattaa ensin odottaa ja katsoa mitä sieltä tulee kun niin monta peliä Bethesda on nyt mokannu
Wolfenstein Youngblood onnistuivat mokaan niin pahasti että en kyllä itse anna mitään etäkäteen noilla tumpeloilleSiis kuka on mokannut? Julkaisija vai... minä luulen että otan riskin. Tilaan tuon Deluxe Editionin, jos Eternal on parempi kuin nykyinen doom niin minusta sekin on jo paljon. Siinä pelissä oli varmasti paljon tylsyyttä, mutta pelattavuudelta se oli kuin toiselta planeetalta, sitä fiilistä haen.
Wolfenstein Youngblood onnistuivat mokaan niin pahasti että en kyllä itse anna mitään etäkäteen noilla tumpeloille
En vain luota yhtään enää mihinkään mikä tulee Bethesda nimen alla ja paljon roskaa tullut vain sieltä nyt Fallout 76 jälkeenWolfenstein: Youngblood is a first-person shooter developed by MachineGames and Arkane Studios and published by Bethesda Softworks. Tuo peli esim käyttää id Tech 6 -pelimoottoria. Ehkä käsitän jotain väärin, mutta eikö kyseessä ole eri porukka, joka tämän pelin tehnyt. Itse pelihän on hirvittävä.
Tosin Dishonored porukka taustalla jos siihen viittaat...
En vain luota yhtään enää mihinkään mikä tulee Bethesda nimen alla ...
Pelkäät, että peli on paskaa, mutta silti meinaat ennakkotilata sen? En siis kritisoi ennakkotilaamista ylipäätään, mutta tässä tapauksessa kuulostaa kummalle. No, vanha konna jne...Siis kuka on mokannut? Julkaisija vai... minä luulen että otan riskin. Tilaan tuon Deluxe Editionin, jos Eternal on parempi kuin nykyinen doom niin minusta sekin on jo paljon. Siinä pelissä oli varmasti paljon tylsyyttä, mutta pelattavuudelta se oli kuin toiselta planeetalta, sitä fiilistä haen.
Pelkäät, että peli on paskaa, mutta silti meinaat ennakkotilata sen? En siis kritisoi ennakkotilaamista ylipäätään, mutta tässä tapauksessa kuulostaa kummalle. No, vanha konna jne...
Peli myöhästyy ensi vuoden maaliskuun 20. päivään. Sinne TLOU 2:en, FF VII Remaken, Watch Dogs Legionin ja Cyperpunk 2077:n väliin. Saa nähdä laskeeko kokonaismyynnit tämän vuoksi. Toukokuun loppu tai kesäkuu 2020 olisi saattanut olla parempi julkaisuaika.