Antennijohtoon galvaaninen erotin ja HDMI-kuitukaapeli voi auttaa. Tuossakin HDMI-kaapelissa on tosin kuparipiuhoja kaksisuuntaiseen kommunikaatioon, jotenka täysin galvaanista erotusta ei tule.
Täysin optisia HDMI-kaapeleitakin on olemassa, mutta kalliita.
Fuj:tech RF-antennierotusmuuntaja, Galvaaninen, uros-naaras, musta 8,99 €
https://www.amazon.de/ATZEBE-HDMI-Glasfaser-Kabel-unterstützt-Black/dp/B07L2XWHVN/ref=sr_1_5?
Jos talossa ei ole pistorasioissa suojamaadoitusta pistorasioissa niin laittaa (subbari)vahvistimen piuhan suoraan seinään eikä samaan jatkorasiaan muiden laitteiden kanssa. Toinen vaihtoehto on käyttää teippiä peittäen kevi-liuskat..tietenkään tämä ei ole sallittua, mutta tämä tekee saman kuin kytkien suoraan seinään. Tuossa AV-vahvistimessa ei ole kuin kaksi johdinta, jotenka sen piuhaan ei moisia virityksiä tehdä edes, telkkarissa todennäköisesti sama juttu.
Jos vahvistimesta ei maa-pistettä löydy suoraan niin antennijohdon tai rca-liittimen maa-kohtaa voi hyödyntää. Olisin toki varovainen tuonkin kanssa.
Ellei olis täysin offtopic niin suunnitelmissa olisi tehdä PA-subbari virittäen tavallista hieman matalammalle ottaen mallia hieman Audiovideon Ärjystä. Harvemmin musiikissa on merkittävästi alle 35Hz taajuuksia, mutta itse olen jostain syystä niihin harvoihin poikkeuksiin viehtynyt. Tää toimis kotikäytössä jopa leffakäytössä hyvin. Ehkä jotain taajuuskorjausta vaatisin tosin, kun vaste laskee alimmalla virillä niin paljon.. Aivan hurjia äänenpaineita ei tällä saisi, verrattuna torvi/bandpass-subeihin, kuitenkin helppo rakentaa ja elementti halpa. Ranskasta saisi 202 euroon. Tää menis hieman pienempään koteloon ja sais enemmän mökää kuin Ärjyn 18soundin elementistä.
Mallintelin että LaVoce SAF184.03 elementti istuisi aika kivasti 275 litran koteloon 27Hz virityksellä. Kolmannen asteen butterwort 24Hz ylipäästöllä vaste asettuisi aika suoraksi. Toinen vaihtoehto B&C 18TBW100, melkein vastaavasti suoriutuu.
Elementillä on 8 ohmin impedanssi, jotenka rajaa hieman vahvistinvalintaa. Katselin kuitenkin että Behringerin iNUKE/NX6000DSP irtoisi testien mukaan 980W 8ohmiin jatkuvaa kahdella kanavalla. 4 ohmiin saisi hetkellisesti 1200W, mutta sitten minuutin päästä pudottaisi tehon puoleen. Tää teho sopisi tuohon viritykseen juuri täydellisesti liikeradan puolesta.
Mökää irtoisi 121dB 30Hz, -6dB 24Hz.
Kolmella viritysaukolla yhden röörin tukkimalla saisi 22Hz virityksen, ylipäästö kolmannen asteen butterworth 20Hz. Tehoa tällöin saisi syöttää 700W. Kaksi rööriä tukkimalla saisi 15,60Hz virityksen, ylipäästö kolmannen asteen butterworth 18Hz. Tehoa saisi syöttää 500W. Suorituskyky vastaisi 15-30Hz taajuuksilla Dayton Ultimax 18" suljettuna, ylemmillä taajuuksilla päihittäisi reilusti. Tehoa söisi murto-osan verrattuna..
Tarkan virityksen toteutuminen käytännössä tietenkin pohdituttaa etenkin kun jokaisella ohjelmalla saa erilaisen tuloksen ja slotport tyylinen refleksikanava taitaa madaltaa virityksen alemmaksi melkeimpä aina. Aluksi oli ajatus että tekisi kanavan ilman kulmia, mutta taitaa olla helpompi tehdä yksi kulma ja tarvittaessa sitten kotelo valmiina kokeilla erikokoisia palikoita kanavan takaseinämään.
SPL
http://i.imgur.com/HbhsJNZ.png Max SPL
http://i.imgur.com/pWZlSGi.png