DIY subwoofer -ketju

Kuinkahan suljettu 13,5" on verrattavissa suljettuun boksiin jossa on 2kpl 10":sia, toki kaikki vaikuttaa iskun pituus vahvistimet tms... mutta näin yleisesti olisiko silti yhdessä 13,5" enemmän voimaa matalilla taajuuksilla?.
 
Jos elementit ovat samanlaisia (eli samaa sarjaa), iskunpituus sekä yhteenlaskettu pinta-ala ovat samat niin mitään eroa ei pitäisi suljetussa kotelossa esiintyä. Yläpäässä kaksi 10" saattaa päihittää yhden 13,5" elementin mutta alapäässä eroa tuskin isommin löytyy.
Tietävämmät korjatkaa jos tämä meni reisille, tässä uskossa olen ainakin tällä hetkellä.
 
WinISD:llä tuo on nopea tarkistaa. Kantsii kokeilla. :)

Vertasin Dayton UM15-22 ja kahta UM10-22. Samalla alle 50 litran tilavuudella alle 30Hz on voimaa samanverran.. yli 30Hz UM15-22 voittaa. Kaksi UM10-22 menee aika pieneen alle 50 litran koteloon. Yksi UM15-22 haluis mielellään 100 litran kotelon jolloinka UM10-22 elementit jää pahasti jälkeen.

Se jokin 13,5" elementti voi tietenkin suoriutua paremmin pienemmässä kotelossa kuin tuo esimerkin Daytona..

Peerless STW-350 15" elementti pelaa noin 50 litran kotelossa ja vastekäppyrät on identtiset kahden UM10-22 kanssa. Varmasti jäädään maksimipaineissa jälkeen kun soitetaan kovempaa. Ei muuten huono vaihtoehto kun kahdella elementillä saa kumottua ylimääräsiä tärinöitä asentaessa vastakkaisille puolille.
 
En äkkiseltään tiedä keltään muulta valmistajalta kun JL-Audiolta 13,5" -tuumakoossa olevia elementtejä. Tällöin saisi rinnalle laittaa aika v*tun kovat 10" -tuumaiset jotta mentäisiin ohi. (Toki niitä voi olla muiltakin valmistajilta)
 
Pro-puolelta löytyy 13,5" elukoita, ainakin B&C tekee sitä kokoa. Kotihifillä ei taida niin yleinen koko olla. SVS myös käyttää sitä kokoa laatikoissaan, mutta en tiedä kuka ne valmistaa...
 
Jos en nyt ihan väärässä ole niin taitaa Tymphany/Peerless tehdä nuo SVS elementit. Ainakin sellainen jäi mieleen kun itse vähän aikaa sitten elementtitilannetta katsastin omaan tilaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sattuisiko kenelläkään olemaan tarvetta tuolla sivulla LISTA ELEKTRONIIKAN RAKENTELUOHJEISTA: vahvistimet olevalle 70W subwoofervahvistin aktiivisella jakosuotimella.
Minulta löytyisi tuommoinen valmis rakennettu setti mikä on tällä hetkellä peltikotelossa ja sieltä sen pystyy kohtuu helposti siirtämään subwooferin sisälle jos haluaa aktiivisen subwooferin tehdä. Vantaalta löytyy.
 
väh. 10cm jos se Dayton oli 15" (väh. 6cm piisaa 12")

Tuota tuota.. postissa piti tulla 10cm jalat, mutta ajatuksissani tilasin 6cm :facepalm:

Mitäs haittapuolia on, jos jää vain reiluun 6cm aluksi tuo tila kotelon ja lattian välillä. Tarkoitus olisi kyllä ne +10cm jalat tilata tulevaisuudessa, mutta onko mitään vaaraa hajottaa jotain noilla lyhkäsemmillä.?
 
Tuskin on niin vaarallista. Itellä ollut useamman vuoden vain kakkosrimasta (n. 5cm) tehdyt palikat kyljellään kotelon ja lattian välissä eikä ole mitään hajonnut. Elementti on 15" Coral PRF 400. Ahtaalla tuo toki on, voisi ottaa seuraavaksi ikuisuusprojektiksi uudet jalat tuohon :D
 
Juu. Piuhana uusi tällänen: Cordial XLRu-RCA, parikaapeli - St. Paul's Sound verkkokauppa

Pitänee huomenna vaihella piuhojen paikkoja ja kokeilla.

Tuli noita piuhoja pyöritelttyä suuntaan ja toiseen, niin huomasin että vahvistimelta lähtevän hdmi:n kun laittaa telkkuun kiinni, niin hurina alkaa. Pitääkö tuohon nyt kattella jotain paremmin suojattua kaapelia, kun nykyinen tämä ---> SilverStone HDMI 2.0 -kaapeli, 19-pin uros -> 19-pin uros, 1.8m, hopea - 12,00€
 
Tuli noita piuhoja pyöritelttyä suuntaan ja toiseen, niin huomasin että vahvistimelta lähtevän hdmi:n kun laittaa telkkuun kiinni, niin hurina alkaa. Pitääkö tuohon nyt kattella jotain paremmin suojattua kaapelia, kun nykyinen tämä ---> SilverStone HDMI 2.0 -kaapeli, 19-pin uros -> 19-pin uros, 1.8m, hopea - 12,00€

Kuulostaa maalenkiltä, kokeile laittaa kaikki samaan maadoitettuun pistorasiaan, katoaako hurina?

Netistä löytyy ohjeita maalenkin poistoon, kannattaa lukaista läpi.
 
Itsellä loppui hurina, kun laitoin pätkän kaiutinjohtoa AV-vahvistimen "signal ground" liitännästä PA vahvistimen runkoon pultin alle.
Hurisi vaikka kaikki oli kiinni samassa pistorasiassa ja hurina kuului vaikka AVR:ssä kiinni ainoastaan virtajohto. Antennijohto+HDMI:t toki pahensi tilannetta merkittävästi, nyt eivät aiheuta enään hurinoita.
 
Itsellä loppui hurina, kun laitoin pätkän kaiutinjohtoa AV-vahvistimen "signal ground" liitännästä PA vahvistimen runkoon pultin alle.
Hurisi vaikka kaikki oli kiinni samassa pistorasiassa ja hurina kuului vaikka AVR:ssä kiinni ainoastaan virtajohto. Antennijohto+HDMI:t toki pahensi tilannetta merkittävästi, nyt eivät aiheuta enään hurinoita.
Eli mulla tämä vahvistin, mutta ei tuollaista signal ground liitosta löydy?

Pioneer VSX-922 + AS-WL300
 
Eli mulla tämä vahvistin, mutta ei tuollaista signal ground liitosta löydy

Pioneer VSX-922 + AS-WL300

Ei näyttäisi olevan, en sitten tiedä voiko "maadoituksen" ottaa jostain muualta. :tdown: Runko kun ymmärtääkseni ei ole maadoitettu.

avr-x3500h_gallery2_eu.png
 
Antennijohtoon galvaaninen erotin ja HDMI-kuitukaapeli voi auttaa. Tuossakin HDMI-kaapelissa on tosin kuparipiuhoja kaksisuuntaiseen kommunikaatioon, jotenka täysin galvaanista erotusta ei tule.
Täysin optisia HDMI-kaapeleitakin on olemassa, mutta kalliita.
Fuj:tech RF-antennierotusmuuntaja, Galvaaninen, uros-naaras, musta 8,99 €
https://www.amazon.de/ATZEBE-HDMI-Glasfaser-Kabel-unterstützt-Black/dp/B07L2XWHVN/ref=sr_1_5?

Jos talossa ei ole pistorasioissa suojamaadoitusta pistorasioissa niin laittaa (subbari)vahvistimen piuhan suoraan seinään eikä samaan jatkorasiaan muiden laitteiden kanssa. Toinen vaihtoehto on käyttää teippiä peittäen kevi-liuskat..tietenkään tämä ei ole sallittua, mutta tämä tekee saman kuin kytkien suoraan seinään. Tuossa AV-vahvistimessa ei ole kuin kaksi johdinta, jotenka sen piuhaan ei moisia virityksiä tehdä edes, telkkarissa todennäköisesti sama juttu.

Jos vahvistimesta ei maa-pistettä löydy suoraan niin antennijohdon tai rca-liittimen maa-kohtaa voi hyödyntää. Olisin toki varovainen tuonkin kanssa.


Ellei olis täysin offtopic niin suunnitelmissa olisi tehdä PA-subbari virittäen tavallista hieman matalammalle ottaen mallia hieman Audiovideon Ärjystä. Harvemmin musiikissa on merkittävästi alle 35Hz taajuuksia, mutta itse olen jostain syystä niihin harvoihin poikkeuksiin viehtynyt. Tää toimis kotikäytössä jopa leffakäytössä hyvin. Ehkä jotain taajuuskorjausta vaatisin tosin, kun vaste laskee alimmalla virillä niin paljon.. Aivan hurjia äänenpaineita ei tällä saisi, verrattuna torvi/bandpass-subeihin, kuitenkin helppo rakentaa ja elementti halpa. Ranskasta saisi 202 euroon. Tää menis hieman pienempään koteloon ja sais enemmän mökää kuin Ärjyn 18soundin elementistä.

Mallintelin että LaVoce SAF184.03 elementti istuisi aika kivasti 275 litran koteloon 27Hz virityksellä. Kolmannen asteen butterwort 24Hz ylipäästöllä vaste asettuisi aika suoraksi. Toinen vaihtoehto B&C 18TBW100, melkein vastaavasti suoriutuu.

Elementillä on 8 ohmin impedanssi, jotenka rajaa hieman vahvistinvalintaa. Katselin kuitenkin että Behringerin iNUKE/NX6000DSP irtoisi testien mukaan 980W 8ohmiin jatkuvaa kahdella kanavalla. 4 ohmiin saisi hetkellisesti 1200W, mutta sitten minuutin päästä pudottaisi tehon puoleen. Tää teho sopisi tuohon viritykseen juuri täydellisesti liikeradan puolesta.

Mökää irtoisi 121dB 30Hz, -6dB 24Hz.

Kolmella viritysaukolla yhden röörin tukkimalla saisi 22Hz virityksen, ylipäästö kolmannen asteen butterworth 20Hz. Tehoa tällöin saisi syöttää 700W. Kaksi rööriä tukkimalla saisi 15,60Hz virityksen, ylipäästö kolmannen asteen butterworth 18Hz. Tehoa saisi syöttää 500W. Suorituskyky vastaisi 15-30Hz taajuuksilla Dayton Ultimax 18" suljettuna, ylemmillä taajuuksilla päihittäisi reilusti. Tehoa söisi murto-osan verrattuna..

Tarkan virityksen toteutuminen käytännössä tietenkin pohdituttaa etenkin kun jokaisella ohjelmalla saa erilaisen tuloksen ja slotport tyylinen refleksikanava taitaa madaltaa virityksen alemmaksi melkeimpä aina. Aluksi oli ajatus että tekisi kanavan ilman kulmia, mutta taitaa olla helpompi tehdä yksi kulma ja tarvittaessa sitten kotelo valmiina kokeilla erikokoisia palikoita kanavan takaseinämään.

SPL http://i.imgur.com/HbhsJNZ.png Max SPL http://i.imgur.com/pWZlSGi.png
 
Viimeksi muokattu:
Nämä taitaa olla yhteen metriin? Miltä porttipuhinat näyttää yksi ja kaksi torvea tukittuna? Itse olen miettinyt varmaankin samassa ranskalaisessa kaupassa asiointia, tosin tällä hetkellä kärkipaikkaa pitää Faital Pron XL 1800 (18"), 8 ohmia. Katselin että kaksi elementtiä 250 litran koteloon 14 hz virillä antaisi ihan hyvän kompromissin koon ja ulottuvuuden kesken.
Mietiskelin itsekseni, että pitäisikö tuosta Faitalista kysellä halukkuutta kimppatilaukseen. Normihinta noin 450 euroa mutta jos saadaan 16 kpl tilauksia sisään niin hinta tippuu 313 euroon kappaleelta. Toki siinä oli vielä portaita välissä 2/4/8 kappaleen tilauksillekin mutta idea tuli varmaan selville...
Ko. elementin xmax on yli 20 mm ja se on vastaava kuin BMS:n tai B&C:n lippulaivat, hintaa vaan tulee reilusti vähemmän koska niistä ei saa isompia kimppa-alennuksia.
Mä ajattelin että voisin ottaa 4 noita itselleni jos joitain muitakin kiinnostaisi osallistua kimppaostokseen ko. elementistä. Siinä olisi ainakin hyvä aloitus, muistaakseni 8 elementtiä oli noin 350 euroa, joten tarvittaisiin vain toiset neljä niin se 8 olisi jo kasassa.
Faitalin hyvä puoli on myös se, että se toimii myös suljetussa erittäin hyvin. Jos mun WinISD sommitelmat antaa osviittaa oikein niin Faital on noin 1 dB perässä BMS 18N862 elementtiä. Sen suorituskyvyn voi tarkistaa Data-bassista koska se on siellä mitattu sekä suljettuna että refleksinä. Kaksi Faitalia vajaaseen 200 litraan suljettuna antaisi myöskin melkoisen kivan suorituskyvyn koko taajuusalueelle, tietysti kaksi edellämainittua vielä paremman...
Olisiko jollakin kiinnostusta jos saataisiin tarpeeksi ostajia kimppaan, mä aion ostaa joka tapauksessa. Ostanko kaksi vai neljä on vielä hieman epävarmaa.
 
Nämä taitaa olla yhteen metriin? Miltä porttipuhinat näyttää yksi ja kaksi torvea tukittuna? Itse olen miettinyt varmaankin samassa ranskalaisessa kaupassa asiointia, tosin tällä hetkellä kärkipaikkaa pitää Faital Pron XL 1800 (18"), 8 ohmia. Katselin että kaksi elementtiä 250 litran koteloon 14 hz virillä antaisi ihan hyvän kompromissin koon ja ulottuvuuden kesken.
Joo yhteen metriin. Koteloon oon aatellu leveyttä ja syvyyttä 60cm, jotenka kanavan pituutta tulis kotelon sisälle jotain vajaa 20cm, yhteensä noin 75cm. Putkella korkeutta 11cm. Alimmalla virillä pysyy alle 17m/s jotenka ei pitäisi liikaa puhaltaa.
http://i.imgur.com/5h2diCm.png

Näitä isomman xmax:in elementtejä kuten BMS 18N862 katselin, mutta totesin että ilman törkeää määrää tehoa ei olisi kauheasti iloa. Nämä halvemmat soivat kovempaa pienemmällä teholla joka on PA-käytössä oleellisempaa. Kolme kertaa kovempi hintakin vähän hidastaa.

Ihan hieno idea laittaa kaksi elementtiä. Tosin jos pysytään alle 1600W tehoissa niin eipä noissa näy olevan SAF184.03 ja 18XL1800 välillä oikein mitään eroa matalalla virityksellä. Sen jälkeen alkaakin sitten olemaan jotain, mutta vain muutamaa desibeliä 2400W teholla. Käytännössä sitten tietenkin jotain eroa voi olla enemmän kun ei mennä ihan elementin rajoilla kokoajan..

PA-käytössä kahden elementin käyttäminen samassa tilassa tosin taitaa olla hieman huono jos toinen elementti päättää hajota..
 
Viimeksi muokattu:
Niin sä olet tekemässä vain musiikkikäyttöön? Mä näköjään luin/käsitin väärin kun kirjoitit jotain leffakäytöstä. Siinä tapauksessa ei ole järkeä maksaa enemmästä liikepoikkeamasta ja toi Lavoce ajaa täysin asiansa. Mä taas olen tekemässä kotiin all-rounderia, sekä musiikille että leffoille joten hieman lisää kannattaa maksaa että alimmat taajuudet saa lisää ääntä. Sen takia just ajattelin laittaa kaksi koska sen saisi tungettua melko pieneen koteloon (tosin virtaukset kasvaa, mutta jos ei tarvi täpöillä paukuttaa niin ei pitäisi puhista) ja viritystä vedettyä alemmas kuitenkaan liikaa äänenpaineesta tinkimättä. Ja kahdella elukalla rasitus käy pienemmäksi kun ei tarvitse yhdellä saada samaa painetta aikaiseksi.
 
Ilmeisesti Mach 5 Audio IXL :ää vielä saattaisi Kanadasta saada. Kyselin elementtien saatavuutta sivustolta ja niiden tekijä (kaikki elementit tehdään käsityönä) Vastasi näin:

When do you want them?
sales@istonline.ca

IXL Pieksee ylläolevat mennen tullen ja palatessaan jokaisella muulla osa-alueella paitsi herkkyydessä. (mm alle 200 litraisen refl kotelon 19hz viritystaajuus on täydellinen käppyröiltään 14cm halk putki ~55cm pitkä).


Elukan hinta on alle 200e. Tai oli kun niitä 2 kpl uitin.

Tulppaamalla putken myös QTC -arvo suljettua silmälläpitäen on hyvä (0,583), toisin kun esim. BMS tai Lavoce. Tämä on aika harvinaista että suljetun QTC -arvo säilyy hyvänä kun on tehty refleksikotelo.

Eli paras "all-rounder" on ehdottomasti IXL. Toki jos pitää hakea mahdollisimman herkkä elementti niin sitä tuo ei ole, sitä kun ei ole tarkoitettu PA -käyttöön.




Itsellä on noita pari kappaletta ja lisää voisi aina hommata. :D Kyllä 8 pitäisi 18" -tuumaisia joka kodista löytyä..


 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemusta että paljonko postitus ja tullimaksut olisivat? Shipit.fi katselin ja alle 500e ei saanut.
Laivarahtina jotain 50e luokkaa, ei missään nimessä lentorahtina. Konttiosoite ilmaiseksi huolitsijafirmasta (Esim. finnuslogistics tai vastaava). Itse olen tuolla tyylillä uittanut vuosikaudet jenkeistä ja muualtakin merikontissa kampetta suomeen. Laivassa kun maksetaan tilavuudesta ja lentokoneessa painosta. 500e luokkaa oli 2 kappaletta muistaakseni. (sis. aivan kaiken, ovelle toimitukseen saakka)
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko sulla latexii laittaa niitä ixl t/s parametreja tänne että saisi hieman itse väkertää WinISD:n kanssa? Mach audion nettisivut ei hirveästi herätä luottamusta kun ne eivät ole saaneet lisättyä niitä sivuilleen vuoteen tai kahteen...
Eikä tuosta ixl elukasta tunnu olevan hirveästi tietoa luettavissa missään, esim. BMS 18N862 ja iPAL on sellaisia josta löytyy sentään jotain tarinaa rakenteesta ja suorituskyvystä.
Mä katselin jo yhdessä vaiheessa tupla-FTW:tä mutta vielä on ainakin järki voittanut.
 
Tuolla on ladattava WINISD -file ja alla parametrit. (IXL 18.2.2)


PARAMETERS

  • Power handling: 800 watts RMS
  • Sensitivity: 89db (2.83 volts) - coils wired in series (4 Ohm nominal impedance)
  • Impedance: 2 + 2 Ohm (DVC)

DIMENSIONS

  • Outside Diameter: 46.2cm (18 3/16")
  • Mounting diameter: 42.4cm (16 11/16")
  • Depth: 24.8cm (9 3/4")
  • Weight: 16 kg

T/S PARAMETERS

  • Fs: 17.7 hz
  • Re: 3.4 ohms
  • Qes: 0.39
  • Qms: 5.59
  • Qts: 0.37
  • Mms: 434.3 grams
  • Rms: 8.69 kg/s
  • Cms: 0.184 mm/N
  • Vas: 274.1 litres
  • Sd: 1029.2cm2
  • Xmax: 22mm (one way linear). Xmech is limited only to the depth of the spider landing of the basket which exceeds 30mm
  • Cone Diameter: 36.2cm
 
Kiitos! Onko sulla tiedossa elukan Le-arvoa, näyttää puuttuvan tuosta listasta enkä ole tuon linkin Mustanaamio-kerhon jäsen niin en saa linkkejä avattua...
 
Kokeile loppuuko hurina kun irrottaa antennikaapelin. Tuo teki omassa setissä aikamoiset pörinät.

Näköjään loppuuantennipiuhan irrottaessa seinästä. Eli selviäisinkö pelkällä tuolla antennierotusmuuntajalla?

Ilmeisesti Mach 5 Audio IXL :ää vielä saattaisi Kanadasta saada. Kyselin elementtien saatavuutta sivustolta ja niiden tekijä (kaikki elementit tehdään käsityönä) Vastasi näin:

When do you want them?
sales@istonline.ca

IXL Pieksee ylläolevat mennen tullen ja palatessaan jokaisella muulla osa-alueella paitsi herkkyydessä. (mm alle 200 litraisen refl kotelon 19hz viritystaajuus on täydellinen käppyröiltään 14cm halk putki ~55cm pitkä).

Elukan hinta on alle 200e. Tai oli kun niitä 2 kpl uitin.

Tulppaamalla putken myös QTC -arvo suljettua silmälläpitäen on hyvä (0,583), toisin kun esim. BMS tai Lavoce. Tämä on aika harvinaista että suljetun QTC -arvo säilyy hyvänä kun on tehty refleksikotelo.

Eli paras "all-rounder" on ehdottomasti IXL. Toki jos pitää hakea mahdollisimman herkkä elementti niin sitä tuo ei ole, sitä kun ei ole tarkoitettu PA -käyttöön.




Itsellä on noita pari kappaletta ja lisää voisi aina hommata. :D Kyllä 8 pitäisi 18" -tuumaisia joka kodista löytyä..

Meinaatteko kimppatilausta laittaa menemään?
 
Kiitos! Onko sulla tiedossa elukan Le-arvoa, näyttää puuttuvan tuosta listasta enkä ole tuon linkin Mustanaamio-kerhon jäsen niin en saa linkkejä avattua...
Eipä itseasiassa ollu tuossa winisd -filussakaan. Ei käsittääkseni ole koteloa mitotettaessa kuitenkaan mitenkään tuiki tärkeä. jos haluat tuon filun niin turkkaa mailis mulle vaikka privaan.
 
Näköjään loppuuantennipiuhan irrottaessa seinästä. Eli selviäisinkö pelkällä tuolla antennierotusmuuntajalla?



Meinaatteko kimppatilausta laittaa menemään?

Juu tuossa tapauksessa pitäisi riittää siihen antenniin erotin.
 
Eipä itseasiassa ollu tuossa winisd -filussakaan. Ei käsittääkseni ole koteloa mitotettaessa kuitenkaan mitenkään tuiki tärkeä. jos haluat tuon filun niin turkkaa mailis mulle vaikka privaan.
Ok, eipä se sitten niin justiinsa. Mä olen aloittelija näissä hommissa niin ajattelin että kaikkia tarvitaan. Noh, täytyy hieman mitoittaa koteloa näille.
 
Heip
Subi rakentajat Kuopiosta. Joutavana olisi t.amp 2400 vahvari ja sonotube kotelo 15'' elementille... Yv tavoittaa
 
Muuton tieltä löytyy 2x 90L (netto) suljettuja valkoisia cuutioita 12" elementille. Klaukkalassa, saa hakea ilmaiseksi pois (molemmat kerralla). 1kpl CSS SD12 elementti löytyy kans halvalla.

EDIT: annettu
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin tuohon omaan projektiin tuon reckhornin 801 vahvistimen. Kotelokin alkaa alla valmis ja huomenna saan varmaan tehtyä sen loppuun.

Kuinka tuo elementti pitää kytkeä kun se on sitä 2*2ohm mallia eli kytketäänkö nuo molemmat puhekelat siis rinnakkain vai?
 
Olkkariin suunnitteilla reilun sadan litran sisätilavuudella oleva suljettu subwoofer. Käyttönä lähinnä musiikki ja satunnaisesti leffat. Pääkaiuttimet (Dali Opticon 6) toistaa aika kivasti n. 40 Hz asti ja tarkoitus olisi saada subilla katettua n. 25-65Hz alue. Huone on aika iso (>20m^2) ja subi tulisi etuseinälle, muttei nurkkaan.

Ehdotuksia elementiksi ja vahvistimeksi? Joko 2x12" tai 1x15". Onko esim. Peerless Sls tai Xls varma valinta? Jakosuodon ja huonekorjaukset hoitaa Minidsp HD.
 
Ehdotuksia elementiksi ja vahvistimeksi? Joko 2x12" tai 1x15". Onko esim. Peerless Sls tai Xls varma valinta? Jakosuodon ja huonekorjaukset hoitaa Minidsp HD.
Mmm juu ei. Ennemmin Dayton Audio UM-15. Suljettu tarvii sitten aika kivasti sitä tehoa. MiniDSP:llä saat kivasti toteutettu linkwitz filtterin sille.. ulottuu toisto hitosti matalemmalle..
 
BMS 18N862 olisi mun valinta tuohon koteloon. Yksi parhaista järkihintaisista elementeistä, menee kivasti 100 litran koteloon. Data-bass on mitannut tämän sekä suljetussa että refleksissä, yksi kanava NX6000 vahvistimella ajaa aika optimaalisesti sitä (jos ei haeta sitä yläpään 130 desibeliä). Vaivattomuutta ja äänenpuhtautta tarjolla tämän kanssa.
 
BMS 18N862 olisi mun valinta tuohon koteloon. Yksi parhaista järkihintaisista elementeistä, menee kivasti 100 litran koteloon. Data-bass on mitannut tämän sekä suljetussa että refleksissä, yksi kanava NX6000 vahvistimella ajaa aika optimaalisesti sitä (jos ei haeta sitä yläpään 130 desibeliä). Vaivattomuutta ja äänenpuhtautta tarjolla tämän kanssa.

Kiitos ehdotuksesta, tutkitaanpas tuotakin.
 
Tuli myytyä vanha 2x12" CSS SDX12 ja Inuke 6000dsp setti ja eilen ostettua 2 kappaletta Stereo Integrity HT18 v2 D4 subbareita 150 litran suljetuissa koteloissa, mutta vahvistin pitäisi vielä hommata. 300€ budjetilla olen katsonut lähinnä Behringerin NX3000 ja EP4000, mutta myös vanhoja PA-päätteitä muusikoiden.netistä. Halvin vaihtoehto olisi tuollainen vanha PA-pääte, onko noissa subikäyttöön mitään huonoja puolia painon ohella?
 
Viimeksi muokattu:
Tuli myytyä vanha 2x12" CSS SDX12 ja Inuke 6000dsp setti ja eilen ostettua 2 kappaletta Stereo Integrity HT18 v2 D4 subbareita 150 litran suljetuissa koteloissa, mutta vahvistin pitäisi vielä hommata. 300€ budjetilla olen katsonut lähinnä Behringerin NX3000 ja EP4000, mutta myös vanhoja PA-päätteitä muusikoiden.netistä. Halvin vaihtoehto olisi tuollainen vanha PA-pääte, onko noissa subikäyttöön mitään huonoja puolia painon ohella?
Molemmat noista on aika turvallisia sijoituksia.. Niistä saa oikeasti hyvin hönkää pihalle, ihan mitatusti. Behringer NX3000 sisääntuloherkkyys on (manuaalin) mukaan 0.775v ja EP4000:n (mitatusti) 0.88v Eli nuokin ovat mielestäni ok. (vrt joidenkin päätteiden 2v). Itsellä siis EP2500 ja EP4000 (periaatteessa samoja laitteita) ja mitään negatiivista en ole huomannut vuosien saatossa.
 
Molemmat noista on aika turvallisia sijoituksia.. Niistä saa oikeasti hyvin hönkää pihalle, ihan mitatusti. Behringer NX3000 sisääntuloherkkyys on (manuaalin) mukaan 0.775v ja EP4000:n (mitatusti) 0.88v Eli nuokin ovat mielestäni ok. (vrt joidenkin päätteiden 2v). Itsellä siis EP2500 ja EP4000 (periaatteessa samoja laitteita) ja mitään negatiivista en ole huomannut vuosien saatossa.
Varmaan EP4000 "laadukkaampi/kestävämpi" kuin NX3000, kun kerta on painoakin sen yli 10 kg enemmän? EP4000 irtoaa Thomannilta 269€, tuskin paljoa parempaa saa tuohon hintaan?
 
Varmaan EP4000 "laadukkaampi/kestävämpi" kuin NX3000, kun kerta on painoakin sen yli 10 kg enemmän? EP4000 irtoaa Thomannilta 269€, tuskin paljoa parempaa saa tuohon hintaan?
NX3000 on D-sarjan vahvistin ja siksi siinä ei ole mm. painavaa toroidi-muuntajaa virransyötössä, jolloin se on kevyempi. Molemmat ovat toki hyviä laitteita. EP4000:n hyvyyden voin kyllä allekirjoittaa tuossa hintaluokassa kun moinen hyllystä löytyy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 387
Viestejä
4 493 847
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom