DIY subwoofer -ketju

Kuinka paljon tuollaisen alaspäin ampuvan elementin alle pitäisi jättää tilaa?
Sonosub kertoo, että 115mm, joka tuntuu kovalta.

Onko ehdotuksia, millaiset liittimet saisi siististi asennettua tuollaisen putken kylkeen?
 
Kuinka paljon tuollaisen alaspäin ampuvan elementin alle pitäisi jättää tilaa?
Sonosub kertoo, että 115mm, joka tuntuu kovalta.
Tuo voidaan laskea (kun SD tiedossa). 15" x 3,14 = 47 .... 125 / 47 = 2,7inch .... + (xmax / 2 = ~6mm)

== summsummarum ~7,5cm tilaa elementistä lattiaan.

Onko ehdotuksia, millaiset liittimet saisi siististi asennettua tuollaisen putken kylkeen?
Esim speakonit tai tavan suht flätit naparuuvit
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa tuli omaan joutilaaseen ~70litraseen koteloon tilattua Alpine Type-R 15" (mikä siinä aikaisemminkin majaili) jos jotakuta kiinnostaa niin voin siitä luopua. Päätteen se vaatii. Nyt se on lähinnä tieskarin kaverina ja vähän menee potentiaali hukkaan (kun pelaa pääasiassa kuulokkeilla :S)
 
Sopisko hypexin ds4 um-18 kaveriksi? Riittääkö 400w tuota ajamaan? Joku myisi käytettynä samalla kylällä joten tekisi mieli ostaa ensin se ja päivittää nx6000d kunhan tulee saataville.
 
Sopisko hypexin ds4 um-18 kaveriksi? Riittääkö 400w tuota ajamaan? Joku myisi käytettynä samalla kylällä joten tekisi mieli ostaa ensin se ja päivittää nx6000d kunhan tulee saataville.
Refleksiä ainakin. Varmaan ehkä menettelisi suljetullakin (mutta vaatinee sen nurkkaboostin vähintään) . Hypex on kuitenkin melko helppo myydään, uuden hommaamisen jälkeen.
 
Refleksiä ainakin. Varmaan ehkä menettelisi suljetullakin (mutta vaatinee sen nurkkaboostin vähintään) . Hypex on kuitenkin melko helppo myydään, uuden hommaamisen jälkeen.
Refleksi olisi tosiaan tarkoitus rakentaa. Se on kyllä tosi, että hypexi vaihtaa omistajaa helposti. Taidanpa ottaa yhteyttä myyjään. :tup:
 
Refleksi olisi tosiaan tarkoitus rakentaa. Se on kyllä tosi, että hypexi vaihtaa omistajaa helposti. Taidanpa ottaa yhteyttä myyjään. :tup:
Refleksiä tuo kyllä jumpattaa hienosti, varmaan piisaa. Kannattaa tuolle Hypexille varmuuden vuoksi tehdä oma eristetty tila tai sitten kokonaan oma erillinen kotelointi hypexille etkä liitä subwooferin yhteyteen.

Daytonin SPA DSP -sarjalaisia olen itse koittanut bongata käytettynä, eipä vaan mistään tunnu löytyvän :(
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sain aikaiseksi leikata viisi neliötä MDF:ää ja testailin miten palat istuu paikalleen. Liimaus saa vielä jäädä kun puristimetkin kaupassa. Reikä myös etulevyihin kunhan jaksaa. Nettolitrat jossain 220-240 välillä.
jnhCAz9.png

VbI9U24.png
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sain aikaiseksi leikata viisi neliötä MDF:ää ja testailin miten palat istuu paikalleen. Liimaus saa vielä jäädä kun puristimetkin kaupassa. Reikä myös etulevyihin kunhan jaksaa. Nettolitrat jossain 220-240 välillä.
jnhCAz9.png

VbI9U24.png

Löytyykö entuudestaan jo toinen? Jos ei niin rakenna samalla toinenkin ;).

18" Ultimax tulossa ilmeisesti, mutta mikä viritys?
 
Löytyykö entuudestaan jo toinen? Jos ei niin rakenna samalla toinenkin ;).

18" Ultimax tulossa ilmeisesti, mutta mikä viritys?
Tarkoitus on kaksi tehdä, mutta perse ei kestänyt tilata samalla toista elementtiä. Ultimaxi tulee tosiaan. Kopsasin häikäilemättä jonkun suunnitelman avforumilta ja ilmeisesti 17hz pitäs olla viri.
 
Saako 400-500 budjetilla rakennettua kohtuullista subbaria? Saisi mielellään olla 15 tuumainen, jos menisi kohtuulliseen koteloon. Vahvistin ja elementti suosituksia saa esittää.
 
Saako 400-500 budjetilla rakennettua kohtuullista subbaria? Saisi mielellään olla 15 tuumainen, jos menisi kohtuulliseen koteloon. Vahvistin ja elementti suosituksia saa esittää.
Kyllä saa... vahvariksi joku pa -pääte (hyvä W / € -suhde) Elementiksi esim. Alpine Typ-R 15" / Ground Zero GZRW 15" / Eminence Lab 15" tai joku Daytonin 15" -tuumainen (esim. intertechnikistä), muita löytyy ihan Suomesta. Suljettu kotelo noille ainakin on kohtuullinen (~70lit ja siitä jonninverran ylöspäin)
 
Mites tämmönen eighteen sound 18lw2400 toimisi jossain 100-150 litran suljetussa kotelossa, jos vertaa esim tuohon alpinen typ-r 15"? Huone on kohtuu iso mihin subi tulisi. Vahvistimeksi vaikka inuke3000?
 
Mites tämmönen eighteen sound 18lw2400 toimisi jossain 100-150 litran suljetussa kotelossa, jos vertaa esim tuohon alpinen typ-r 15"? Huone on kohtuu iso mihin subi tulisi. Vahvistimeksi vaikka inuke3000?
No jos kotelokoko saa olla 150lit niin sitten Alpine Type-R refleksinä, joka pieksee tuon 18" -tuumaisen suljetun (ja helposti). Toki taas 18" tuumainen refleksinä pieksee 15" -tuumaisen, mutta vaatii aika ison kotelon (~300lit).
 
Viimeksi muokattu:
Ny on tiukka paikka, uutta subia pitäisi alkaa metsästämään... Vaihtoehtoina olisi valmispuolelta klipsch r-115sw TAI diy. Mahtaako diy puolella löytyä settiä mikä pitäisi sisällään vahvistimen (plate/pa) + elementti joka pesee tuon valmiin tekeleen.

Budjetti on sen 500€ - 600€ diylle.

Käyttöä leffa/musa 70%/30%

e: diy puolta puoltaa duuniin saapuva cnc kone, eli kotelosta saisi just sellasen ku haluais...
 
Meinaakko että tuo setti pesis tuon valmiin? Koppaa ei toisaalta tarvis ku tod näk väsään sen sit töissä nii budjettia vois nostaa vahvaimen ja elementin osalta sillä satkulla mitä tuo koppa maksais kotia toimitettuna...
Mennen tullen. Jos koppa onnistuu tehdä itse, niin ehdottomasti refleksi. Laittaa ne säästyneet eurot vaikka tähän.
Behringer NX3000D Power Amplifier with DSP Control osoitteessa Gear4Music.com
Niin saa tapettua pahimmat korostumat.
 
Jos on tilaa isolle kotelolla(350l) niin tämä on kova!
Focus Acoustics Black SPL 18
Itelle laitan tämmöisen 350l netto lootaan, 19cm putkella joka on 70cm pitkä.
Viri 17hz jolla -3db on 14,7hz
Loistavasti merkitty xmax tuossa... LöL. Tuo on varmasti ihan pätevä elementti.

Itsellä on tuossa nurkissa 2 kpl Mach 5 Audio IXL 18.2.2 -sarjalaisia.. Siinä mielessä erikoinen elementti että optimi refleksi on 200lit. (ja viri jossain 17hz tuntumassa) Aika harvassa on noin pieni tilavuus optimi (18"-tuumaisissa)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä stereosubbariksi muokattu halpa TV-taso joka on siitä kiva että se on TV-tasojen mittapuussa matala. Kuvia olis enemmänkin mutta vaihteeks imgurin upload ei näytä toimivan niin laitetaan tähän 3.

Komponentiikka: Genelec 8020 pääkajarit (aktiivi), NAD 314 vahvari josta esi- ja pääteasteet erotettavissa, 2 x Peerless SLS-10 subit, modattu TV-taso. Ainoana äänilähteenä LG:n telkkari kuulokeulostulosta koska tuo NAD on vanha analogivehje. Volumesäätö telkkarin kaukosäätimestä.

TV-tason laatikot on muutettu subbarikoteloiksi, suljetut, 50 litraa per boksi. Pohja ja takakansi on vahvistettu 20mm paksulla MDF-levyllä, muut seinät on rimoitettu tukevammiksi 28mm kanttirimalla.

Subielementit 2 x Peerless SLS-10. Elementit iskevät alaspäin ja on kiinnitetty pohjan MDF-levyyn. Saivat samalla vähän lisää tilaa alleen kun tasossa on aika matalat tassut enkä halua sitä yhtään korkeammaksi. Aika matala se rako on vieläkin mutta kotivoimakkuuksilla tuntuisi hyvin riittävän.

Jakosuotimeksi piti tulla linjatasoinen passiivi 12dB/okt Linkwitz-Riley 70Hz jonka kytkin esi- ja päätevahvistimen väliin. Tämän oon toistaiseksi hylännyt kun voimakkuuden säätö oli hankala. Esiasteelta tuli päätteelle niin hiljainen signaali passiivijakareiden läpi että pääkajareiden volumesäätö oli hankalaa - ne piti pitää ihan tosi minimissään siinä missä esiaste oli jo osapuilleen täysillä.

Vahvistimena vanha NAD 314 jossa tosiaan esi- ja pääteaste erotettavissa. Bilteman perus-RCA-haaroilla erotetaan päätteelle menevä signaali jossa välissä jakosuodin.

Toiset haarat menevät suoraan Genelec 8020:lle joista on kytketty dipillä sisäiset 65 hz rolloverit. Volumetasapainoa pääkajareden ja subbareiden välillä säädetään tarvittaessa Genelecien etureunassa olevilla volumepotikoilla.

Passiivijakarit vaihdoin vanhaan autokäyttö-aktiivijakariin. Jakosuotimen asetukset eivät oikein sovi yhteen noiden Genelecien kanssa - subbarin jakarin asetukset on 45 / 90 / 120 Hz kun taas Geneleceissä on 65 Hz sisäänrakennettu suodatin. 50-60 Hz alue jää siis vähän vajaaksi, mutta sitten taas sen alle kyllä höpisee tosi hienosti. Sitä voisi korjata NAD:n bassosäätimellä joka ottaa just 50 Hz kohdalle mutta en kokenut sen oikeastaan parantavan sointia millään tavalla.

Kaiken kaikkiaan ihan tosi hyvin onnistunut ja uskottavasti soiva systeemi tästä tuli.

Kustannuslaskelma:
- Genelecit, telkkari ja NAD olivat ennestään
- TV-taso 69 eur, joku hölmö kampanja, hintaansa nähden oikeinkin hieno
- Elementit n. 200e postikuluineen
- RCA-haarat, kajariterminaalit, liimat ym. tarvikkeet n. 20e
- MDF-jämäpalat löytyivät ennestään
- Rimat 12m n. 15 eur
- Passiivijakareiden komponentit n. 10e Ebaysta

Kaikkiaan siis noin 300 euroa. Miusta hyvin kohtuullinen.

Huomioita parin viikon käytön jälkeen:

- NAD 314:n teho (luvattu 35W / 8ohm jatkuvaa, n. 100W piikkiä per kanava) riittää kotiolosuhteisiin näillä elementeillä ERITTÄIN hyvin. Jos jostain syystä tehot loppuu niin tallilta löytyy NAD 214 pääte jossa n. 3x tehot.
- Toisto menee selvästi matalammalle kuin aiemmalla n. 200 euron 8" Wharfedale aktiivisubilla.
- Olutlasit piti järjestellä keittiön kaapista siten että eivät ota toisiinsa. Ne on aika ohutta lasia ja kilisivät selvästi olohuoneeseen kuuluen
- Keskiosaston hyllylevyn kiinnitysrei'istä kuului suhina toisinaan selkeästi kun en niitä älynnyt heti tulpata :)
- Myös yksi sauma suhisee vähän, lie jäänyt ruuvinkanta kantamaan jotain tukirimaa tms. En oo saanut aikaiseksi tilkitä kun sitä ei normaaliin kuuntelupaikkaan erota millään.
- Kun subikka on stereo ja elementit pääkajareiden kanssa samassa linjassa, toisto toimii oikein mukavasti verrattuna aiempaan "yksi subbari nurkassa" -installaatioon, vaikka jakotaajuus on suht korkea.
- Ensi-innostuksen jälkeen oon ruuvannut subbareita jo useamman kerran pienemmälle
- Olen positiivisesti yllättynyt tuon LG:n kuulokelähdön toistosta. Siinä oli valittavissa useampi moodi (ts. linjaulostulo, kuulokeulostulo, linjatulo voimakkuudensäädöllä + onko telkkarin omat kajarit päällä, pelkkä LFE jne).

IMG_20180726_194244325_HDR.jpg

IMG_20180726_212238828.jpg

IMG_20180726_181143680.jpg
 
120l netto 100cm pitkällä 6" putkella antaisi 20hz virin, jolla -3db olisi 19,3hz ja -6db 17hz.

ok
e: perkkale ku mie en noista db arvoista ymmärrä mitään, mitä noi tarkoittaa suomeksi?

Jos on tilaa isolle kotelolla(350l) niin tämä on kova!
Focus Acoustics Black SPL 18
Itelle laitan tämmöisen 350l netto lootaan, 19cm putkella joka on 70cm pitkä.
Viri 17hz jolla -3db on 14,7hz

ton kokoinen kotelo pitäs jo kyllä naamioida tv tasoksi...
 
Viimeksi muokattu:
Niistä näkee teoreettisen toistokaistan, huoneessa tilanne on sitten ihan jotain muuta:lol:
 
Tässä stereosubbariksi muokattu halpa TV-taso joka on siitä kiva että se on TV-tasojen mittapuussa matala. Kuvia olis enemmänkin mutta vaihteeks imgurin upload ei näytä toimivan niin laitetaan tähän 3.

Komponentiikka: Genelec 8020 pääkajarit (aktiivi), NAD 314 vahvari josta esi- ja pääteasteet erotettavissa, 2 x Peerless SLS-10 subit, modattu TV-taso. Ainoana äänilähteenä LG:n telkkari kuulokeulostulosta koska tuo NAD on vanha analogivehje. Volumesäätö telkkarin kaukosäätimestä.

TV-tason laatikot on muutettu subbarikoteloiksi, suljetut, 50 litraa per boksi. Pohja ja takakansi on vahvistettu 20mm paksulla MDF-levyllä, muut seinät on rimoitettu tukevammiksi 28mm kanttirimalla.

Subielementit 2 x Peerless SLS-10. Elementit iskevät alaspäin ja on kiinnitetty pohjan MDF-levyyn. Saivat samalla vähän lisää tilaa alleen kun tasossa on aika matalat tassut enkä halua sitä yhtään korkeammaksi. Aika matala se rako on vieläkin mutta kotivoimakkuuksilla tuntuisi hyvin riittävän.

Jakosuotimeksi piti tulla linjatasoinen passiivi 12dB/okt Linkwitz-Riley 70Hz jonka kytkin esi- ja päätevahvistimen väliin. Tämän oon toistaiseksi hylännyt kun voimakkuuden säätö oli hankala. Esiasteelta tuli päätteelle niin hiljainen signaali passiivijakareiden läpi että pääkajareiden volumesäätö oli hankalaa - ne piti pitää ihan tosi minimissään siinä missä esiaste oli jo osapuilleen täysillä.

Vahvistimena vanha NAD 314 jossa tosiaan esi- ja pääteaste erotettavissa. Bilteman perus-RCA-haaroilla erotetaan päätteelle menevä signaali jossa välissä jakosuodin.

Toiset haarat menevät suoraan Genelec 8020:lle joista on kytketty dipillä sisäiset 65 hz rolloverit. Volumetasapainoa pääkajareden ja subbareiden välillä säädetään tarvittaessa Genelecien etureunassa olevilla volumepotikoilla.

Passiivijakarit vaihdoin vanhaan autokäyttö-aktiivijakariin. Jakosuotimen asetukset eivät oikein sovi yhteen noiden Genelecien kanssa - subbarin jakarin asetukset on 45 / 90 / 120 Hz kun taas Geneleceissä on 65 Hz sisäänrakennettu suodatin. 50-60 Hz alue jää siis vähän vajaaksi, mutta sitten taas sen alle kyllä höpisee tosi hienosti. Sitä voisi korjata NAD:n bassosäätimellä joka ottaa just 50 Hz kohdalle mutta en kokenut sen oikeastaan parantavan sointia millään tavalla.

Kaiken kaikkiaan ihan tosi hyvin onnistunut ja uskottavasti soiva systeemi tästä tuli.

Kustannuslaskelma:
- Genelecit, telkkari ja NAD olivat ennestään
- TV-taso 69 eur, joku hölmö kampanja, hintaansa nähden oikeinkin hieno
- Elementit n. 200e postikuluineen
- RCA-haarat, kajariterminaalit, liimat ym. tarvikkeet n. 20e
- MDF-jämäpalat löytyivät ennestään
- Rimat 12m n. 15 eur
- Passiivijakareiden komponentit n. 10e Ebaysta

Kaikkiaan siis noin 300 euroa. Miusta hyvin kohtuullinen.

Huomioita parin viikon käytön jälkeen:

- NAD 314:n teho (luvattu 35W / 8ohm jatkuvaa, n. 100W piikkiä per kanava) riittää kotiolosuhteisiin näillä elementeillä ERITTÄIN hyvin. Jos jostain syystä tehot loppuu niin tallilta löytyy NAD 214 pääte jossa n. 3x tehot.
- Toisto menee selvästi matalammalle kuin aiemmalla n. 200 euron 8" Wharfedale aktiivisubilla.
- Olutlasit piti järjestellä keittiön kaapista siten että eivät ota toisiinsa. Ne on aika ohutta lasia ja kilisivät selvästi olohuoneeseen kuuluen
- Keskiosaston hyllylevyn kiinnitysrei'istä kuului suhina toisinaan selkeästi kun en niitä älynnyt heti tulpata :)
- Myös yksi sauma suhisee vähän, lie jäänyt ruuvinkanta kantamaan jotain tukirimaa tms. En oo saanut aikaiseksi tilkitä kun sitä ei normaaliin kuuntelupaikkaan erota millään.
- Kun subikka on stereo ja elementit pääkajareiden kanssa samassa linjassa, toisto toimii oikein mukavasti verrattuna aiempaan "yksi subbari nurkassa" -installaatioon, vaikka jakotaajuus on suht korkea.
- Ensi-innostuksen jälkeen oon ruuvannut subbareita jo useamman kerran pienemmälle
- Olen positiivisesti yllättynyt tuon LG:n kuulokelähdön toistosta. Siinä oli valittavissa useampi moodi (ts. linjaulostulo, kuulokeulostulo, linjatulo voimakkuudensäädöllä + onko telkkarin omat kajarit päällä, pelkkä LFE jne).

IMG_20180726_194244325_HDR.jpg

IMG_20180726_212238828.jpg

IMG_20180726_181143680.jpg


Taitaa olla TV ja vahvistin vähä ihmeissään noista täryyttimistä :), saattaa jäädä aika lyhyt ikäisiksi.
 
Taitaa olla TV ja vahvistin vähä ihmeissään noista täryyttimistä :), saattaa jäädä aika lyhyt ikäisiksi.

Yllättävän vähän tukeva kotelo värisee kohtuullisilla kuunteluvoimakkuuksilla. Ei ainakaan niin paljoa, että se muun elektroniikan elinikää lyhentäisi.
 
Loistavasti merkitty xmax tuossa... LöL. Tuo on varmasti ihan pätevä elementti.

Itsellä on tuossa nurkissa 2 kpl Mach 5 Audio IXL 18.2.2 -sarjalaisia.. Siinä mielessä erikoinen elementti että optimi refleksi on 200lit. (ja viri jossain 17hz tuntumassa) Aika harvassa on noin pieni tilavuus optimi (18"-tuumaisissa)

Tarkemmin laskien, tuo 350l on liian pieni tuolle 18" focukselle. No pitää tehdä tuo kotelo 15" sonicille, 105l suljettu on vähän liian nafti:lol:
Nuo Mach:im im subit on varmasti viimeisen päälle suunniteltu, nuilla oli hintaakin vissiin aika hyvästi?
 
Nuo Mach:im im subit on varmasti viimeisen päälle suunniteltu, nuilla oli hintaakin vissiin aika hyvästi?
800e joo makso kappale.. aika yököttävän hintaisia :) Noi tosiaan tehdään käsityönä, kaikki Machin subit. Toivotaan että pärjäis näillä sen 10v (koteloiden toki vaihtuessa)
 
Behringerin NX6000D hinta laskenut ilmeisesti oikealla tasolle. Laitoin tilaukseen gear4music kaupasta hintaan 363,50€. Jospa sitä kuun lopulla pääsisi jo popittamaan.
 
Tuolla earthquakeba-550 ba-550 manuaalissa sanotaan freq. range kohdassa, että 29-240hz. Mitähän sillä mahdetaan tarkoittaa? Toistoaluetta?
 
Tuolla earthquakeba-550 ba-550 manuaalissa sanotaan freq. range kohdassa, että 29-240hz. Mitähän sillä mahdetaan tarkoittaa? Toistoaluetta?
Niinpä näky olevan. tuossa ei kyllä pitäisi olla kiinteää subsonicia, joten sinällään outo taajuusalue
 
Meinasin aloittaa leffahuoneen lihoiksilaittamisen hyvissä ajoin. Enskesänä olis muutto ja pitäis downgreidata settiä. :lol:

Löytyy 2kpl Exodus Audio Maelstrom-X 18" helevetin järeissä vajaa 150L nettotilavuudeltaan olevissa koteloissa. Nuo elementit on sitä "parasta erää" joka siis yhdellä 4ohm puhekelalla. Kovin vähällä käytölläkin olleet. Pelkkiin koteloihinkin palanut monta sataa euroa (per kappale) ja montakymmentä tuntia kun kunnolla teki, on alumiinitangosta sorvattua jalkaa ja harjattua rosteria sivut... Mietinkin että nykypäivänä näillä "klassikoilla" on varmaan vielä ihan hyvinkin arvoa eikä vissiin samaan kategoriaan suorituskyvyllisesti ihan mahottomasti tarjontaa taida olla. Nuo naitettuna tuolla NU6000DSP on ollu kyllä sellainen yhdistelmä ettei oo kertaakaan tullu mieleen että lisää potkua tarttis.

20180911_180543_resized.jpg


Kysymys kuuluukin että minkäköhänlaista hintaa näille nykyään voisi hahmotella?
 
Itse lähtisin pyytämään koko setistä ~1500e (molemmat subwooferi + vaffi)

No tämä oli myös oma ajatus järkevästä pakettihinnasta tuolle koko setille joka tyydyttäisi molempia osapuolia! :tup:

Täytyy räpellellä tarkempaa myynti-ilmoitusta jahka tässä ehtii (toki kiinnostuneet voi vaikka nakata YV:tä)... ;)
 
Itsekin tuolla hinnalla noi ostaisin. (jossen olisi kerennyt rakentamaan lähes vastaavaa settiä :shy:)
 
Kokeilin simuloida tuota elementtiä, kun kovasti kehuitte ja huhhuh. En kyllä ole noin siistiä käppyrää saanut käytännössä millään elementeillä. Ultimax 18" on tuohon verrattuna aika "Pirkka" tekele. Tuo 33mm xmax (ja 40mm xmech) ovat kyllä ihan käteviä kun haetaan voimaa sinne alle 20hz seudulle.
 
Niinpä, DSP:llä kun vähän vielä buustaa niin on melkoosen mehevää meno jopa noiden meinittujen hertsien alla. :drool:

Latexii näyttäis polkeneen hinnan kommentillaan kun heti tuli sellanen fiilis että näähän on arvokkaammat nykyään!? :lol:
 
Noi on vähän vaikeita aina myydä. Hyvää käsityötä on tekeleet on, mutta sitten taas monelle ei vaan Maelstrom kauheasti kerro vrt. Daytoniin, joka vaikuttaa myös. Jos joku tietää oikeasti miten hyviä elementtejä noi on ja arvostaa koteloita (eikä vaadi esim. mustaa teatteriinsa) niin varmaan voisi saada enemmänkin noista... Mutta ainakin tuo 1500e noista siis luulisi saavan.
 
Meinasin aloittaa leffahuoneen lihoiksilaittamisen hyvissä ajoin. Enskesänä olis muutto ja pitäis downgreidata settiä. :lol:

Löytyy 2kpl Exodus Audio Maelstrom-X 18" helevetin järeissä vajaa 150L nettotilavuudeltaan olevissa koteloissa. Nuo elementit on sitä "parasta erää" joka siis yhdellä 4ohm puhekelalla. Kovin vähällä käytölläkin olleet. Pelkkiin koteloihinkin palanut monta sataa euroa (per kappale) ja montakymmentä tuntia kun kunnolla teki, on alumiinitangosta sorvattua jalkaa ja harjattua rosteria sivut... Mietinkin että nykypäivänä näillä "klassikoilla" on varmaan vielä ihan hyvinkin arvoa eikä vissiin samaan kategoriaan suorituskyvyllisesti ihan mahottomasti tarjontaa taida olla. Nuo naitettuna tuolla NU6000DSP on ollu kyllä sellainen yhdistelmä ettei oo kertaakaan tullu mieleen että lisää potkua tarttis.

20180911_180543_resized.jpg


Kysymys kuuluukin että minkäköhänlaista hintaa näille nykyään voisi hahmotella?
on muuten prkl hienot kotelot jos en ois vasta tehnyt ja ostanut subeja itelle niin noi ois kiinostanut.
 
Earthquake:n BA-550:ssä on room tuning -säädöt, mitä nämä tekee tarkalleen?
(edit)
Tuli ostettua BK XLS200, ilman amppia kun halvalla sai ja tohon tarvittas kustannustehokas vahvistin.
 
Joka ikisessä kaupallisen subwooferin vahvistimessa ja sen piireissä on käytetty equtusta. Muuten kys. tuotos ei pystyisi siihen mihin se pystyy. Equa käytetään siitä syystä että kotelo voidaan säilyttää "maltillisena". Voit ostaa periaatteessa minkä vain vahvistimen tuohon BK XLS200:een, mutta sen toisto voi olla aivan jotain muuta mitä olisi alkuperäisessä. Tämä siis vaan ilmoitusluontoisena seikkana, ettet pety jos toisto onkin mielestäsi tuhnua.
 
Joka ikisessä kaupallisen subwooferin vahvistimessa ja sen piireissä on käytetty equtusta. Muuten kys. tuotos ei pystyisi siihen mihin se pystyy. Equa käytetään siitä syystä että kotelo voidaan säilyttää "maltillisena". Voit ostaa periaatteessa minkä vain vahvistimen tuohon BK XLS200:een, mutta sen toisto voi olla aivan jotain muuta mitä olisi alkuperäisessä. Tämä siis vaan ilmoitusluontoisena seikkana, ettet pety jos toisto onkin mielestäsi tuhnua.

Jep, tiedossa on et tarvittas buustia alataajuuksille. Hypexin HS200:ssa ois säädettävä boost, 20-50hz , 0-6db. Tuo ei kyllä mahdu koteloon ilman modauksia, mutta jos sen koteloisi omaan koteloon ja jemmais johonkin.

Pikkasen häviää tehoissa XLS200:n ampin tehoille mutta ei järkyttävästi. HS200:ia liikkuu välillä sopu hintaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 530
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom