Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noin 1/8 wattia seinästä.siis tämä 6000W AMP vie 6000Wattia sähköä
Behringer NU6000 iNUKE 6000W
Laadusta en kyllä osaa sanoa mitään aukaisematta. Hyvin samalta näyttää kuin tuo linkkaamasi vehemo rca-rca palikka. Voisin muutaman rca piuhan tekaista ja testailla onko mitään vaikutusta.Mikä johto sinulla on siinä välissä? Siis se RCA-RCA -johto? Onhan se tarpeeksi laadukas?
Tuommoinen olisi sieltä paikallisesta:
http://www.spelektroniikka.fi/p6473-koaksiaalikaapeli-kullatuilla-rca-liittimilla-5-m-fi.html
Tuo eristys on se avainsana, ei ne kullitetut liittimet.
Lähtöpäässä ei ole balansoitua (kotiteatterivahvistin) vastaanottopäässä on (PA-Pääte) eli signaali kulkee avr -> pa-pääte -> subwoofer. Muutenkin on mielestäni typerä naittaa ammattiaudiovehkeitä (pa) ja kotiteatterivehkeitä keskenään jo pelkästään sen älyttömän dB -tasoeron takia mikä muodostuu välillä RCA vs XLR eli balansoitu vs ei-balansoitu. Siksipa DI -Boxi olis helvetin hyvä tuohon väliin.No sittenhän homma on ihan selvä, lähtöpäässä (symmetrinen/balansoitu) kytketään kuuma karva ja vaippa ja jätetään kylmä karva kytkemättä, vastaanottopäässä (epäsymmetrinen/balansoimaton) RCA:han kuuma keskelle ja vaippa laidalle. Ja mahdollisesti muuntaja (eli vaippavirtaerottimen nimellä kulkee amatooripiireissä) väliin jos hurisee. Jos tuo ei toimi niin shunttaa vastaanottopään esim kiloisella vastuksella niin saadaan tuloimpedanssi alas.
Itsellä on pa päätteen hommaaminen edessä, minkälainen DI boksi olisi hyvä pääteiden väliin?Lähtöpäässä ei ole balansoitua (kotiteatterivahvistin) vastaanottopäässä on (PA-Pääte) eli signaali kulkee avr -> pa-pääte -> subwoofer. Muutenkin on mielestäni typerä naittaa ammattiaudiovehkeitä (pa) ja kotiteatterivehkeitä keskenään jo pelkästään sen älyttömän dB -tasoeron takia mikä muodostuu välillä RCA vs XLR eli balansoitu vs ei-balansoitu. Siksipa DI -Boxi olis helvetin hyvä tuohon väliin.
miksi tarvitsee jos sulla ei oo kohinoita?Itsellä on pa päätteen hommaaminen edessä, minkälainen DI boksi olisi hyvä pääteiden väliin?
Ei ole mitään kokemusta nuista Pa vehkeistä.
Ettei tulis niitä kohinoita?miksi tarvitsee jos sulla ei oo kohinoita?
Varmaan ART Cleanbox on ihan bueno. Itselläni on Samson S ConvertItsellä on pa päätteen hommaaminen edessä, minkälainen DI boksi olisi hyvä pääteiden väliin?
Ei ole mitään kokemusta nuista Pa vehkeistä.
Tuossa on myös erittäin DIY-vaihtoehto noihin DSP hommiin: http://store3.sure-electronics.com/adau1701-audio-digital-signal-processor-kernel-board
En nyt muista ulkoa minkä verran filttereitä tuo tukee. Ja vaatii ohjelmointia varten vielä tuon erillisen palikan. Yhden tuollaisen tilasin mutta on vielä kokeilematta.
Ei tähän DI-boxia tarvitse jos signaalitasot on riittävät. Itselleni auttoi av-vahvarin ja pa-päätteen aiheuttamaan groundloop-hurinaan Neutrikin passiivinen rca-xlr muunnin na2m-d0b-tx. Tekee saman asian kuin nuo ground loop isolatorit ja hurina katosi täysin. En ole huomannut äänellistä vaikutusta lainkaan, toisin kuin yhdellä tännekin linkatulla rca-rca ground loop isolatorilla, joka oli joko viallinen tai sitten tiputti signaalin tasoa huomattavan paljon.Yksikertaisesti ongelma on vain tuossa balansoitu/ei balansoitu signaalikytkennässä jota olen yrittäny kikkailla kuntoon ilman di-laitetta. Ei sen kummempaa. Laitteissa ei mitään vikaa ole muutakuin että ne eivät ole tehty toisilleen.
En tiedä viitataanko tuolla johonkin toiseen kittiin tms tai sitten on virhe. Oikea hinta sille ohjelmointilaudalle on 19,90$ ja löytyy tuosta tuotesivun alasvetovalikosta. En ole vielä omaa kerenny testaamaan mutta käsittääkseni muuta ei tarvitse.Programming kit costs $99 Tietty, jos tosta kehittäis jonkun tuotteen ja alkais myymään sitä... tai sit möis sen kitin, ku on koodannu eka.
Subirakentajille yks vaihtis, Dayton Ultimax 15 olis tarjouksessa:
UM15-22
Tuota simuloin niin aika kivasti sais 100-120L suljetussa kotelossa vasteen, refleksissä tarvitsee jumalattoman kokoisen pömpelin (olikohan melkein 400L). Meinasin jo ite tilailla, mutta en mä suljettua enää tuonne omaan uuteen tilaan tee. 2kpl 12" refleksissä on matalilla aikapaljon järeempi kuin 2x näitä 15" Ultimaxeja suljetussa ja suunnilleen samalla kotelonkoolla pääsee.
Tuolla DSP -mallilla onnistuis linkwitz -filtterikin matalanpään taajuusvasteen venytykselle.. Voin itekin noi simuloida kun pääsen töistä jollei joku muu ehätä. Villi veikkaus että hyvälle näyttäis.Miltäs näyttäs käppyrä parille tollaselle, molemmat omissa 120l suljetuissa koteloissa? Mietin jos tilaisi NX6000D:n ja tekisi tuplasubbaset noilla 15" elementeillä.
Tuolla DSP -mallilla onnistuis linkwitz -filtterikin matalanpään taajuusvasteen venytykselle.. Voin itekin noi simuloida kun pääsen töistä jollei joku muu ehätä. Villi veikkaus että hyvälle näyttäis.
Itse ostaisin tuon ehdottomasti tuohon hintaan.Ilmeisesti tuo "UM15-22" olisi tuolla 230€ hinnalla aika lyömätön kapistus? Onko mitään muuta järkevää elementtiä tuohon 120l kokoluokkaan? Ei tähän kämppään pysty mitään 250l koteloita sijoittelemaan joten mennään nyt vaihteeksi suljetuilla 15" joille riittävästi paukkuja vahvistimelta että pääsee sopivan alas toistossa kuitenkin leffoja varten.
EDIT: NX6000D on aika paljon tehoa noille ultimaxeille, DSP:llä saa kyllä tehot rajattua sitten minne haluaa. NX3000D varmaankin riittäis noille.
Kas noin..
Elementin XMAX ylittyy siellä 20hz tienoilla, mutta sillä ei ole tässä yhteydessä oikeastaan paskankaan väliä koska XMAX ei tarkoita elementin automaattista paskoontumista VAAN sitä että särö kasvaa yli 10% kys. tuotoksella (eli on syytä osata erottaa mekaaniset rajat ja xmax toisistaan. Kauheen pitkään ei tietenkään voi soitella isolla säröllä koska männöö rikki).
Juu, kyllä itsekin olen sitä aina pitänyt ns. "silmällä. Silti täälläkin tuo xmax ylittyy noilla omilla 18" -tuumasilla, mutta esim Mach 5 Audion elementit on sen verran laadukkaita että paskaks niitä on vaikea saada. ja matalilla tuo särö ei korvia riipivästi haittaa.Itse kun simuloin niin vedän omat rajani aina sen lineaarisen poikkeaman suhteen
En tiedä viitataanko tuolla johonkin toiseen kittiin tms tai sitten on virhe. Oikea hinta sille ohjelmointilaudalle on 19,90$ ja löytyy tuosta tuotesivun alasvetovalikosta. En ole vielä omaa kerenny testaamaan mutta käsittääkseni muuta ei tarvitse.
Nappaa s:t pois Imgur linkkien https:stä niin kuvat näkyy kikkailematta.Nyt on vihdoin subi kasassa.
Nyt on vihdoin subi kasassa. Seuraava ihmettelyn aihe on ollut linkwitz transform. Olisiko jollakin antaa neuvoja tai jotain opasta miten tuo tulisi toteuttaa? Vahvarina NX6000D. Jonninverran olen yrittänyt netistä lukea, mutta jotenkin ei lontooksi oikein avaudu miten tuo tulisi toteuttaa.
Kas noin..
Eli 120litraa suljettu (500w tehoa), jolle on toteuttu Linkwitz Transform -Filtteröinti SEKÄ 20hz subsonic (aka ylipäästösuodin) suojelemaan elementtiä mutta toistaa kuitenkin vähintäänkin kaiken tarvittavan. (molemmat filtterit onnistuu tuolla DSP:llä)
Elementin XMAX ylittyy siellä 20hz tienoilla, mutta sillä ei ole tässä yhteydessä oikeastaan paskankaan väliä koska XMAX ei tarkoita elementin automaattista paskoontumista VAAN sitä että särö kasvaa yli 10% kys. tuotoksella (eli on syytä osata erottaa mekaaniset rajat ja xmax toisistaan. Kauheen pitkään ei tietenkään voi soitella isolla säröllä koska männöö rikki).
Tuohon kun vielä lisätään huoneboosti, jopa mahdollinen nurkkasijoitus, niin aivan satavarmaan riittää potkut myös leffakäyttöön. Ja väitän että aniharva oikeasti viitsii leffatella 120dB äänenpaineilla jatkuvalla syötöllä vaikka siihen mahdollisuudet olisikin.
Tässä tapauksessa noi Daytonit koska niitä on tosiaan 2 kpl ja kartio pinta-alaa saavutetaan enemmän + parempi & tasaisempi taajuusvaste koska niitä on 2 kappaletta. Ei tuo GZ varmaan huono olisi, mutta tässä tapauksessa kannattaa mennä Daytonit edellä. Nopeasti vilkaistuna tuon GZ:n sähköiset parametrit näyttivät himppasen oudoilta tai no, autoon sopivilta, eli paljon tehonkestoa, korkeahko Fs ja pienehkö VASMitä latexii olet mieltä, vaihtoehtoja tässä tapauksessa?
Tuli purettua OR:n joku vanha paketti subbari, joka oli kokenut kovia. Kaivoin siitä irti 2x 8" elementit. Mitään arvoja näistä ei netistä löydy.
Elementit oli asennettu tekemään yhdessä töitä (vastakkain, toisen persus tuli ulos kotelosta) ja kotelon tilavuus oli noin 29l. Jos elementeille tekisi molemmille omat laatikot, niin olisiko sopiva koko 58l? Refleksi viritteiset olisi tarkoitus tehdä. Tuon mötikän viritystaajuus oli noin 40hz kai, 3" putki (74mm) 185mm pitkänä (200-15mm kotelon seinä). Harrastus mielessä olisi tarkoitus rakennella, mutta ei haittaisi vaikka tulisi kelvollisetkin viritystaajuutta voisi laskea muuttamalla putken pituutta? Ajattelin kokeilla 20-40hz väliltä ulkoisella refleksiputkella (tehtyäni ensin testi laatikon), mutta tosiaan sopiva laatikon koko mietityttää. Äkkiseltään mietin onko 58l liian suuri.
Tuli purettua OR:n joku vanha paketti subbari, joka oli kokenut kovia. Kaivoin siitä irti 2x 8" elementit. Mitään arvoja näistä ei netistä löydy.
Elementit oli asennettu tekemään yhdessä töitä (vastakkain, toisen persus tuli ulos kotelosta) ja kotelon tilavuus oli noin 29l. Jos elementeille tekisi molemmille omat laatikot, niin olisiko sopiva koko 58l? Refleksi viritteiset olisi tarkoitus tehdä. Tuon mötikän viritystaajuus oli noin 40hz kai, 3" putki (74mm) 185mm pitkänä (200-15mm kotelon seinä). Harrastus mielessä olisi tarkoitus rakennella, mutta ei haittaisi vaikka tulisi kelvollisetkin viritystaajuutta voisi laskea muuttamalla putken pituutta? Ajattelin kokeilla 20-40hz väliltä ulkoisella refleksiputkella (tehtyäni ensin testi laatikon), mutta tosiaan sopiva laatikon koko mietityttää. Äkkiseltään mietin onko 58l liian suuri.