• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Dirt Rally 2.0

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
524
itse mitä jotain 1000 luokassa olevaa dd rattia testasin se käämien väpinä oli omasta mielestä kauhea tuntuu suoraanratissa kun magneetit menee käämien ohi.se speksi sivu missä itse katoin oli kyllä 0.98nm en nyt varmasti osaa sanoa kun sivua ei enää löydy.teenpä jossain vaiheessa testin kun lyön asetukset tappiin ja ripusta 1.5 vesipulloja riippumaan vaihdelätkästä että millä painolla alkaa pitomomentti loppumaan. mutta eni vei pointti on se että jos dr2.0 filuja puukottaa forceja saa noin 10x enemmän ulos g sarjan rateilla.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
509
Odotan innolla.

Jotta ei tulisi offtopiccia enempää niin voisitko mieluummin jakaa testikokemuksesi tuonne rattiryhmään?

 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
94
Vai että Logitech g sarjan rattaat tekee ratista hitaan haha jo on asiantuntija. Täällä omat g27 asetukset ja joutuu käyttämään wheelweightiä ettei pyöri luonnottoman nopeasti ratti. Itse pitkään testanneena käytän tätä asetusta muistuttaa todella hyvin IRL auton tuntumaa tosin ei voi suositella narukäsillä tätä täytyy tosissaan vääntää.Steam Community :: :: Setup for g27
Ihan hyvän tuntunen tulee tolla. Itte laitoin vielä jousitusta ja collisionia 5, niin saa hiukan lisää tunnetta hypyissä yms kun pikkasen tärähtää ratti
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta
Tämähän nyt oli melkoista bullshittiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
524
edelleen perustan väitteen siihen että oli dokumentti jossa oli tarkka g27 moottorin numero ja spekseissä luki 0.98nm ,enivei oli miten oli niillä säädöillä jotka laitoin niin voimaatulee dirt rallyssä aivan eri tavalla kun oletus säädöllä , sen vertta että se ratin vääntö alkaa käydä käsien päälle =). ja ihan yhtä paljon täällä on bulsshittiä että g sarjan ratit kolisee jos niihin laittaa oikeat asetukset.tainnut ehkä yksi vaivautua edes kokeilemaan asetuksia.
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
192
tainnut ehkä yksi vaivautua edes kokeilemaan asetuksia.
Myös minä kokeilin näitä asetuksia g920-ratin kanssa ja pienen totuttelun jälkeen ei ollenkaan paskemmat asetukset. Takana reilu 500h DR 2.0 ajelua ja jostain muualta kopsatut asetukset alusta lähtien ja aina ollut jossain määrin tyytymätön ohueen ajotuntumaan. Saattaa jopa olla, että näiden asetusten pohjalta haen uuden itselleni sopivan asetuksen.

Muuten en osallistu tähän väittelyyn ja ei minulla olekaan mitään kokemusta mistään muusta kuin Logitechin rateista, joten ei ole oikein vertailupohjaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
524
Ei tässä nyt ole kyse siitä, onko ne hyvät vai huonot asetukset, vaan siitä että G sarjan ratit vääntää max n. 2,5Nm ja sitä ei mikään asetus muuksi muuta :facepalm:
Nimen omaan kyse on siitä että g27 yms ratteihin saa tolla mun kikalla todella paljon enemmän voimaa olkoon sitten vaikka se 2.5nm vääntöä itse näin sen valmistajan speksi sivun jossa oli ilmoitettu vääntö voi olla että oli sitten 0.98mnm kuitenkin nimen omaan kyse siitä että ratin saa sopivan jämäkäksi
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Tota g27 ja 25 voimaa on lähes 30nm miinus häviö mitä moottorit vääntää tosiaan vastaan. Mistä ton 2nm repäsit moottoreissa lähes 1nm kpl ja 16:1 välitys jos edes viittaisit kattoa ja kokeilla mun asetukset niin todella on enempi ku 2nm Dirtti vaan ei anna oletus arvoilla ku löysää tuntumaa jotka lisää voimaa haluaa niin kokeilee mun steam profiilissa olevaa asetusta niin huomaa että dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta
Äsken sä kyllä vielä väitit että G sarjalainen vääntää 30nm ja 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa :facepalm:

Usko jo, sä et saa softalla sitä maksimi voimaa kasvatettua yhtään. Tottakai peli kohtaisia eroja ffb tuntumassa on ja niitä asetuksia voi säätää, mutta ei ne moottorit sen tehokkaammaksi muutu.

Mulla on G27 niin kyllä mä tiedän paljon se jaksaa vääntää ja se ei ole paljoa se.

Se on edelleen ihan hyvä ratti, mutta se max vääntö on n. 2,5Nm
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
524
vittu sä et osaa lukea myönsin jo tuolla koska dokumenttia en löydä niin saattaa olla vääntö sen 2.5nm , mutta jos edes vaivautuisit lukemaan mitä tuon lainatun alla on tekstiä sullekin selvisi että myönsin jo että ei siinä ehkä niin paljon vääntöä ole. silti asetuksilla siihen saa sopivan tuntuman oli vääntö mitä vain.Tarkoitukseni on auttaa logitech kuskeja ja olen jo todennut itse että ei siinä ehkä niin paljon vääntöä ole. mutta silti sopivasti että saa ainakin dr2.0 napakan tuntuman. Katselin tuota mun profiili kuvaa ja siellä näemmä on jäänyt total force 97% tms se on oikeastaan ets2 varten ettei se hakkaa kokoajan keskialueella rallissa olen pitäny 107% niin keskialue jämäköityy vielä vähän lisää , tää toimii ainakin g25 ja g27
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
helppoa siellä on huudella ilman testejä , ei todellakaan ole mikään on/off force , tosin ite otan jousitus säädöt pois ei niillä tee mitään ei se oikea autokaan rattia heiluta jousien mukana ellei pyörän kulmat ole pahasti pielessä.liitän tähän nyt vielä oman dirt rally 2.0 setupin millä ajan.
itsehän siis säädän forcet autopelissä niin että se vastaa oikeaa autoa ,ja en kaipaa mitään muka hienoja forcefeedback pärinöitä koko ajan , vaan sen että forcet kertoo mitä autossa tapahtuu ja meneekö renkaat lukkoon jarrutuksessa , se on totta jos kaikkia efektejä pitää päällä saa ajaa todella pienillä forceilla ettei ratti rätise kokoajan.en tuomitse ketään jos silleen tykkää ajaa itellä vaan hakusessa ultimaattisen oikea ajotuntuma.
Testasin näitä asetuksia G920 (=G29) ratilla, ei jatkoon omalta osalta. Suspension ollessa nollissa ei tien pinnasta saa mitään palautetta. Soralla ajaminen tuntuu siltä kuin ajettaisiin asvaltilla, ei vaikuta "ultimaattisen oikealta ajotuntumalta", mutta enpä ole R5 autolla ikinä soralla päässyt ajamaan niin paha mennä sanomaan. Ei kyllä tullut mun rattiin 30 Nm vääntöä näistä asetuksista huolimatta, mutta tässä onkin varmasti eri moottorit kuin G25/G27.
Tien pinnan tärinät ehkä tulee tai ei tule rattiin oikeasti, mutta kun omasta rigistä ei löydy mitään perseentäryttäjiä niin mielellään otan jotain tärinäpalautetta rattiin. Sitten jos hommaa jotain erillisiä täryttimiä rigiin niin voinee pienentää niitä ratin forceista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
524
Huomasitko ollenkaan lisävoimia ratissa , jos ei niin peli ei ottanut sun device defines muutosta voimaan.

itsellä tulee ensinnä mieleen kun ratti kolkattaa forcesta auto jossa on molemmat raidetankon päät väljät. perustelen tuntumaa sillä että jos kokeilee setupia esim monacossa missä toisen puolen pyörät on asfaltilla ja toiset jäällä niin ratti tempoo huolella koska pito erillainen eripuolilla autoa , ja taas soralla puskemisen huomaa ratin keventymisellä , näin se valitettavasti oikeassakin autossa toimii. Jokainen saa ajaa rallia niillä säädöillä jotka tuntuu itsestä hyvällä , toin vain esille millä säädöillä itse ajan ja jotka muistattuu lähes oikeaa auton ajotuntumaa. Tuo forcefeedbackhän on 2 eri efektiä itse force feedback on se mitä peli luo ratille ohjausgemetrioista tulevia voimia , toiset sitten taas ovat forcefeedback efektejä johon lukeutuu tärinät ja kolinat ja näitä en itse arvosta yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Huomasitko ollenkaan lisävoimia ratissa , jos ei niin peli ei ottanut sun device defines muutosta voimaan.
Joo, huomasin selvän eron aiempaan mutta ei tuntunut lainkaan oikealta ainakaan soralla. Jatkan toistaiseksi vanhoilla säädöillä jotka sopii omaan ajotyyliin paremmin.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Nyt kokeilin uudestaan uramoodia masters tasolla loppuun asti päivitetyllä R5 autolla ja kas kummaa, nyt pysynkin kärjen vauhdissa. Joko on ajotaidot vähän kehittyneet tai sitten auton valinta on vaikuttanut, ehkä vähän molempia. Poikkeuksena tosin Monaco, jossa ei ole mitään saumaa pärjätä nopeimmille, loistosuorituksella pääsee niukasti alle 10s päähän etapilla kun muissa voittaa vastaavalla suorituksella 2-5s. Tuo Monaco on kai jotenkin pielessä AI:n aikojen suhteen verrattuna muihin ralleihin?
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 172
Nyt kokeilin uudestaan uramoodia masters tasolla loppuun asti päivitetyllä R5 autolla ja kas kummaa, nyt pysynkin kärjen vauhdissa. Joko on ajotaidot vähän kehittyneet tai sitten auton valinta on vaikuttanut, ehkä vähän molempia. Poikkeuksena tosin Monaco, jossa ei ole mitään saumaa pärjätä nopeimmille, loistosuorituksella pääsee niukasti alle 10s päähän etapilla kun muissa voittaa vastaavalla suorituksella 2-5s. Tuo Monaco on kai jotenkin pielessä AI:n aikojen suhteen verrattuna muihin ralleihin?
No jaa, en ole jaksanut hakata uramoodia ihan hirveästi, mutta elitessä H3 rwd luokassa oli tiukkaa yhden AI kuskin kanssa kunnes se "romahti" ja lopulta voitin jollain kymmenillä sekunneilla. Siis Monacossa.

Joskus joku valitti, että olisi hämminkiä jos on vaikka märkä toisessa pätkässä ja kuiva toisessa niin itse joutuu tekemään kompromissin renkaissa, kun taas AI tuntuu vaihtavan renkaat siinä välissä aikojen perusteella.
Mutta enpä tiedä.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
No jaa, en ole jaksanut hakata uramoodia ihan hirveästi, mutta elitessä H3 rwd luokassa oli tiukkaa yhden AI kuskin kanssa kunnes se "romahti" ja lopulta voitin jollain kymmenillä sekunneilla. Siis Monacossa.

Joskus joku valitti, että olisi hämminkiä jos on vaikka märkä toisessa pätkässä ja kuiva toisessa niin itse joutuu tekemään kompromissin renkaissa, kun taas AI tuntuu vaihtavan renkaat siinä välissä aikojen perusteella.
Mutta enpä tiedä.
No juu, siltä se vaikutti että AI ajaa kuivat pätkät softeilla kun itse oli pakko ottaa talvirenkaat toisen pätkän takia. Niissä talvipätkissä erot oli pienempiä.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Aargh, saatanan buginen paska tää on kyllä välillä! Peli päätti sitten nollata uramoodin kesken kaiken, 5/6 ralli oli menossa ja tiukkaa taistoa mestaruudesta. Nyt pitäisi aloittaa alusta, tuskin saa menetettyä enää takaisin.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Aargh, saatanan buginen paska tää on kyllä välillä! Peli päätti sitten nollata uramoodin kesken kaiken, 5/6 ralli oli menossa ja tiukkaa taistoa mestaruudesta. Nyt pitäisi aloittaa alusta, tuskin saa menetettyä enää takaisin.
Eipä ole kyllä kertaakaan vielä bugittanu noin..
Minulle on kerran käynyt noin... Oli muistaakseni aika alkuvaiheessa kun olin aloittanut vasta pelaamaan DR2.0
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 631
EDIT: Dirt Rally 2 paras nykyaikainen rallipeli, varsinki VR:nä.
Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?

Quest2:n yhteys kulkee Virtual Desktopin yli langattomana, mutta kaistanleveys on statistiikan mukaan riittävä (550-650Mbps) ja viive seilaa jossakin 20-75ms välillä. FPS jää kuitenkin jonnekin 40-55 maastoon, eikä se ole VR-käytössä todellakaan riittävästi. Graafiset asetukset ovat aika tapissa, mutta ei tämä kyllä mitenkään erityisen hienolta näytä. Mitähän asetuksia kannattaisi alkaa ensimmäisenä säätämään?

En siis ole edes käynnistänyt peliä aiemmin, niin ei ole vertailupohjaa norminäytöllä pelaamisen osalta.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
88
Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?

Quest2:n yhteys kulkee Virtual Desktopin yli langattomana, mutta kaistanleveys on statistiikan mukaan riittävä (550-650Mbps) ja viive seilaa jossakin 20-75ms välillä. FPS jää kuitenkin jonnekin 40-55 maastoon, eikä se ole VR-käytössä todellakaan riittävästi. Graafiset asetukset ovat aika tapissa, mutta ei tämä kyllä mitenkään erityisen hienolta näytä. Mitähän asetuksia kannattaisi alkaa ensimmäisenä säätämään?
Pelihän pyörii sulavasti vain Oculuksen ja Steam VR kautta. Itsellä reverb G2 oli vaikeuksissa WMR kanssa, vaikka se käynnistyykin Dirtissä Steam VR kautta. Kaverin Rift S pyöri paljon sulavammin samalla koneella testatessa.

Tuohon auttoi parhaiten resolution scalen puottaminen puoleen Steam VR:ssä. Asetuksia saikin sitten olla viilaamassa kunnolla alaspäin mutta ihan ei tarvinu play doh grafiikoihin asti mennä. Itsellä siis 2070S
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?

Quest2:n yhteys kulkee Virtual Desktopin yli langattomana, mutta kaistanleveys on statistiikan mukaan riittävä (550-650Mbps) ja viive seilaa jossakin 20-75ms välillä. FPS jää kuitenkin jonnekin 40-55 maastoon, eikä se ole VR-käytössä todellakaan riittävästi. Graafiset asetukset ovat aika tapissa, mutta ei tämä kyllä mitenkään erityisen hienolta näytä. Mitähän asetuksia kannattaisi alkaa ensimmäisenä säätämään?

En siis ole edes käynnistänyt peliä aiemmin, niin ei ole vertailupohjaa norminäytöllä pelaamisen osalta.
Tarkasta frameratesta ei ole hajua mutta ihan hyvin sain sen pyörimään, enkä edes muistanu että ois ollu ongelmia... Mutta olihan niitä nyt kun muistelen, ainakin yleisön tarkkuuden laskeminen lopetti satunnaiset sekunnin jäätyilyt kesken ajamisen. Puiden tarkkuutta tai jotain muutaki olen varmaan laskenut.

Kannattaa koittaa varmaan kaikista huonoimmilla asetuksilla ja varmistaa että silloin pyörii.

EDIT: USB-kaapelilla pelaan ja SteamVR:n kautta käynnistän.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
508
Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?
Onko olemassa yhtään autosimua, jossa voisi VR:llä pitää graafisia asetuksia tapissa 3070Ti:n kanssa? Ei taida onnistua edes 3080Ti:n kanssa. Siis ainakaan missään kohtalaisen nykyaikaisessa pelissä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 631
Onko olemassa yhtään autosimua, jossa voisi VR:llä pitää graafisia asetuksia tapissa 3070Ti:n kanssa? Ei taida onnistua edes 3080Ti:n kanssa. Siis ainakaan missään kohtalaisen nykyaikaisessa pelissä.
Ei välttämättä ole, mutta jotenkin olin silti siinä uskossa, että tämä ei olisi sieltä pahimmasta päästä. Ei pitäisi olettaa mitään.

Täällä näyttää olevan jotain vinkkejä asetusten viilaamiseen:

 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Oculuksen natiivituki toimii ainakin Rift S:n kanssa selvästi Steam VR:ää paremmin mutta miinuksena tulee grafiikkaongelmat esim. pimeällä/hämärässä ajettaessa (color banding?) Jotkut tietyt olosuhteet on aika hankalia kun ei meinaa enää tietä nähdä kunnolla ja ohjaamosta ajettuna VR on melko kelvoton molemmilla huonosti toimivan HDR efektin takia. Kameran ollessa auton ulkopuolella ei valoisuus vaihtele ihan niin paljon ja tästä syystä yleensä käytän kuvakulmaa konepellillä. Asetukset med/high RTX3080Ti ja saa pysymään yleensä tasaiset 80fps.
Edit: lisäyksenä vielä että käytän Oculus Tray toolia jolla SS kerroin on 1.8. Tuota pudottamalla voisi vastaavasta nostaa jotain grafiikka-asetuksia, mutta alle 1.5 alkaa olemaan jo aika pehmeä kuva. MSAA 4x
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 124
Tähän liittyen sain vihdoinkin sain koneeseen uuden näyttiksen (3070ti) ja hommasin myös Quest2-lasit eläkkeelle siirtyvän CV1 Riftin tilalle, mutta onko tämä oikeasti näin saakelin raskas peli VR-tilassa, ettei ole mitään toivoa pitää graafisia asetuksia täysillä?

Quest2:n yhteys kulkee Virtual Desktopin yli langattomana, mutta kaistanleveys on statistiikan mukaan riittävä (550-650Mbps) ja viive seilaa jossakin 20-75ms välillä. FPS jää kuitenkin jonnekin 40-55 maastoon, eikä se ole VR-käytössä todellakaan riittävästi. Graafiset asetukset ovat aika tapissa, mutta ei tämä kyllä mitenkään erityisen hienolta näytä. Mitähän asetuksia kannattaisi alkaa ensimmäisenä säätämään?

En siis ole edes käynnistänyt peliä aiemmin, niin ei ole vertailupohjaa norminäytöllä pelaamisen osalta.
Olen todennut saman. VR on kyseisessä pelissä toteutettu päin persettä. Senhän teki joku ulkopuolinen firma jälkikäteen.
Dirt Rally 1 on huomattavasti parempi kaikin puolin VR toteutukseltaan.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Tässä vielä toinen linkki VR:n kuvanlaadun parantamiseen liittyen, näille kahdella modilla kuvanlaatu parani huomattavasti ja Suomessa ei tarvitse enää ajaa ikuisessa sumussa.
 
Liittynyt
11.09.2021
Viestejä
68
Morot rallisimu äijille. Olen tässä treenannut peliä jo satoja tunteja( koukussa) välineinä logi g29 ja tuli nyt vasta hommattua shifteri, kun tähän asti on pelattu ratin siivillä. No ajat tietysti putos isosti testiajossa, niin kysymys kuuluu? Oletteko saanut shifterillä parempaa tulosta kuin siivillä, eli kannattaako sitä treenaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
524
jos sequential shifter niin suurta eroa ei ole , oikeastaan parempi kun ratin asento ei vaikuta vaihteiden vaihtamiseen , eli aina tietää missä ylös alas vaihto on , jos taas h shifteri niin varmasti hidastaa ajamista. Itelle normisti läpät ja sequential molemmat toiminnassa monesti vaihto sequantil shifteristä vaihto joskus läpistä mut harvemmin , h shifter sit ihan fiilistelyyn , tuo kyllä enempi tunnetta kun pelkät läpät
 
Liittynyt
11.09.2021
Viestejä
68
Eli niinkuin arvelinkin. On enemmän muuttujia(ei hyvä). Kytkimen käyttö vasemmalla jalalla ja jarru sekä kaasu oikealla(normaali). No pitää jatkaa siipivaihteilla kisat ja välillä fiilistellä shifterillä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Itse vedän auton mukaan. Historiikit H kaaviolla ja WRC siivillä.

Suosittelen myös testaamaan Richard Burns Rally modatun version: Rallysimfans.hu - rallysimfans.hu plugin

Itsellä on jäänyt Dirt Rally ihan paitsioon tuon RBR tutustumisen jälkeen. Vaikka onkin ikivanha ja grafiikat eivät ole yhtä näyttävät, mutta ajettavuus ja oikeista pätkistä mallinnetut erikoiskokeet tekevät siitä omasta mielestä ykkös simun.
 
Liittynyt
11.09.2021
Viestejä
68
Kiitos ajatuksista ja täytyy joskus kokeilla tota RBR.
itseltä löytyy myös WRC10, mut se ei ole iskenyt yhtä kovaa kuin dirtti. Tosin olen ajellut sitä vasta yksin pelinä ja R2 autolla.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
51
Voi olla typerä kysymys mutta kysyn silti eli siivillä/paddleilla ei varmaankaan ole koskaan tarkoitus tai edes järkeä käyttää kytkintä vai onko lähinnä autokohtainen juttu joissakin tapauksissa? Ite oon olettanut, että autoissa joissa on paddlevaihteet on automaattivaihdelaatikko.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 111
Voi olla typerä kysymys mutta kysyn silti eli siivillä/paddleilla ei varmaankaan ole koskaan tarkoitus tai edes järkeä käyttää kytkintä vai onko lähinnä autokohtainen juttu joissakin tapauksissa? Ite oon olettanut, että autoissa joissa on paddlevaihteet on automaattivaihdelaatikko.
Ei tarvitse käyttää kytkintä vaihtaessa jos käyttää vaihdeviiksiä. Sekventiaali ralliautoissa on silti kytkinpoljin jota käytetään siirtymillä, startissa ja joskus ek:lla esim. neulansilmissä tmv tilanteissa kun voimakkailla lukoilla moottori voi sammua herkemmin hitaammissa vauhdeissa.

Dirtissä kannattaa laittaa päälle clutch override-asetus niin onnistuu myös kytkimen käyttö kun ajaa sekventiaalivaihteilla (viiksi tai sekv. keppi tai h-kaavio ilman kytkintä). Sitä voi käyttää turbolagin poistoon tmv tilanteissa kun moottorin kierrokset laskee liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 172
Ei tarvitse käyttää kytkintä vaihtaessa jos käyttää vaihdeviiksiä. Sekventiaali ralliautoissa on silti kytkinpoljin jota käytetään siirtymillä, startissa ja joskus ek:lla esim. neulansilmissä tmv tilanteissa kun voimakkailla lukoilla moottori voi sammua herkemmin hitaammissa vauhdeissa.

Dirtissä kannattaa laittaa päälle clutch override-asetus niin onnistuu myös kytkimen käyttö kun ajaa sekventiaalivaihteilla (viiksi tai sekv. keppi tai h-kaavio ilman kytkintä). Sitä voi käyttää turbolagin poistoon tmv tilanteissa kun moottorin kierrokset laskee liikaa.
No perhana. Ei ole tullut edes mieleen vilkaista valikkoa kytkimelle.
Ite kun ajelen mieluusti h2 ja h3 takavedoilla niin voisi kokeilla noissa neulansilmissä jos sais kytkinpommilla vähän avitettua perän luisua. Ehkä.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
Hieman oudolta kuulostaa, että keppivaihde autoja ajetaan flapseilla. Toki ymmärrän jos keppiä ei ole, mutta geez että on hauskaa ajaa kepillä (H-kaavio). Ei varmaan yhtä nopea kuin flapseilla, mutta kytkimen kanssa voi pelata enemmän.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 172
Hieman oudolta kuulostaa, että keppivaihde autoja ajetaan flapseilla. Toki ymmärrän jos keppiä ei ole, mutta geez että on hauskaa ajaa kepillä (H-kaavio). Ei varmaan yhtä nopea kuin flapseilla, mutta kytkimen kanssa voi pelata enemmän.
Ei tosiaan ole shifteriä. SHH shifterin newt oli harkinnassa, mutta pitkät odotusajat ja perustelu ittelle miksi tartten, muuten kuin olisihan se kiva olla ei vielä riittänyt hankintaan.
Hitaampihan se H:lla on takuulla.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Hommasin HP Reverb G2 lasit ja peli näyttää ihanan terävältä mutta ei tuon jatkuvan frame droppailun kanssa ajamisesta tule mitään. Onko joku saanut pelin jotenkin toimimaan Reverbillä ilman nykimistä? Frame droppeja tulee ihan yhtä paljon asetuksista ja resoluutiosta huolimatta, muuten saan pyörimään ihan sulavasti 100% SS ja high/med asetuksilla. Onneksi en vielä myynyt Riftia pois, pitää varmaan tämän takia vielä jättää hyllyyn vaikka kaikkea muuta voi pelata sulavasti uusilla laseilla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Hommasin HP Reverb G2 lasit ja peli näyttää ihanan terävältä mutta ei tuon jatkuvan frame droppailun kanssa ajamisesta tule mitään. Onko joku saanut pelin jotenkin toimimaan Reverbillä ilman nykimistä? Frame droppeja tulee ihan yhtä paljon asetuksista ja resoluutiosta huolimatta, muuten saan pyörimään ihan sulavasti 100% SS ja high/med asetuksilla. Onneksi en vielä myynyt Riftia pois, pitää varmaan tämän takia vielä jättää hyllyyn vaikka kaikkea muuta voi pelata sulavasti uusilla laseilla.
Minkälaisen näyttiksen kanssa pelaat?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
88
RTX 3080Ti, prossu i9-10900k
Ilmeisesti tämä ongelma koskee erityisesti RTX3000 sarjalaisia.
Kyllä se ongelma koskee ennemminkin Dirtin VR implementaatiota muille kun Oculus ja Steam VR laseille. Itselläkin oli 2070 Super ja Rift S toimi moiteetta mutta Reverbillä oli aika unplayable. Eniten auttoi Steam VR asetuksista resoltuion scale laskeminen Dirtin osalta.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Kyllä se ongelma koskee ennemminkin Dirtin VR implementaatiota muille kun Oculus ja Steam VR laseille. Itselläkin oli 2070 Super ja Rift S toimi moiteetta mutta Reverbillä oli aika unplayable. Eniten auttoi Steam VR asetuksista resoltuion scale laskeminen Dirtin osalta.
Kokeilin laskea resoluutiota ihan minimiin ja pelistä kaikki asetukset low. Ei poistanut pätkimistä mikä näkyy frametimessa yksittäisinä katkoksina parin kolmen sekunnin välein. Ehkä niitä oli vähän vähemmän kun normaalilla resolla, mutta jos siitä pätkimisestä ei kuitenkaan kokonaan pääse eroon niin antaa olla. Taidan jättää Riftin sitten käyttöön vain tämän pelin kanssa ja pelaan muita simuja Reverbilla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Jostain muistan lukeneeni, että Dirt VR:ssä voi esiintyä FPS ongelmia jos käyttää jotain benchmarkkaus softaa, tai erillisiä overlaytä käyttäviä sovelluksia sen aikana. Tämä ei toki tarkoita, etteikö ongelmat pohjimmiltaan olisi Dirt Rally:n VR tuen laadussa, mutta voi olla yksi kokeiltava keino jos niitä on käyttänyt.
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
2
Ostin Dirt Rally 2.0 Game of the year edition:n Steamista ja aloin pelaamaan. Heti alkuun huomasin, että siinähän on jo valmiiksi avattuna kaikki autot sekä rallit ja rally cross radat. Rahaakin on 2,4 milliä. Oletin, että peli aloitetaan pohjalta, eli rahaa on tietty määrä, jolla ostetaan auto ja pelin edetessä saadaan niitä saadaan lisää. Sen tiesin jo ostaessa, että GOTY:n kuuluu paljon autoja ja seasonit 1-4 jne., mutta kuuluuko niiden olla jo valmiiksi käytettävissä? Pelistä menee vähän se idea.. :confused2:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
girma

Hinta.fi

Ylös Bottom