Dirt Rally 2.0

Itsellä sellainen outo ongelma FFB:n kanssa etten saa lainkaan palautetta keulanpidosta/aliohjaamisesta, vaikka muuten tulee hyvin ratinläpi tuntumaa mitä auto tekee, mikä voisi olla /C:llään? Rattina Thurstmasterin T300 RS ja asetuksina käyttäny ratin valikossa tästä ketjusta löytynyttä ohjetta jonka KariK(?) taisi laittaa. Uskosin kuitenkin että tuskin pelintekijät olisi tollastaa virhettä tehneet, vaan mulla on nyt jokin asetuksissa päin honkia...?

Ei tässä alunperinkään tunne ohjausta/pitoa kuin DR 1:ssä. Täytyy sietää sellaista "leijuvaa" tunnetta.

Ongelma ei ole auton leijuva tunne vaan jos vaikka jarrutan etupyörät lukkoon ei tule mitää palautetta rattiin, kuten oikeassa elämässä tulee, vaan jossain kohtaa vaan huomaa keulaa jatkaa menoaan ja ajolinja loppuu kesken, ja tämän takia joutuu ulkoa opettelemaan jarrutukset, joka ei oikein käy omaan järkeen?!? Mitenkäpä esim. threshold brakea teet jos ei tunne pyörien lukkiutimista lainkaan?

Itekkin ihmetellyt tota leijuvaa menoa ja kuminauhan tuntuista ohjausta muutama auto on ollut aika hyviä ajaa ford R2 volkkarin perus etuveto ja volkkarin R5 sekä ajoitain ford R5 vanha ford cossu ,uusi ford fiesta on kamala ei mitään tunnetta ja kaasun liike on muutaman sentin eli pois ja täysillä muissa normaali.Itellä ts-pc racer .

Rattiasetuksista kun taas puhetta, niin onko Monte Carlon jääosuudet täysin tunnottomia myös dd- ja muilla paremmilla rateilla...? g27 ja t300 ainakin itsellä on kuin olisi ratti kokonaan ilman forceja. Muutenkin on aika erillainen rattituntuma Dirtissä, kun vertaa muihin ajopeleihin.

Eron huomaa kun on alkanut taas pelaamaan modattua Richard Burns Rallya, jossa ohjaaminen on jotenkin vaan luontevampaa. Pcars 2, Assetto Corsa ja Wreckfest myös ylivertaisia rattituntumaltaan Dirttiin...

Kuten sanoin niin DR1:ssä pidin siitä kuinka(oikeilla ffb-säädöillä) tosiaan tunsi renkaiden pidon ja tienpinnan(lähinnä soralla siis) todella hyvin, melkein niin että irtokivet tiellä tuntuu ratissa. Eli sama tuntu etupäähän kuin on monessa hyvässä asfalttisimussa. Tottakai DR1:ssä oli liioiteltu vauhti yms ongelmia, liikaa pitoa välillä etc.

Mutta DR2:ssa ärsyttää kun millään ei saa sellaista tarkkaa rattituntumaa, forceja saa paljon mutta ne ei silti tuo tuntumaa ja esim Fanatecin(CSW v2) ratti silloin saa hepulin aina niistä "ritilän" tms ylityksistä, ne täräyttää aivan järkyttävästi.

Fanatec elitellä ps4 montessa jää aiheuttaa kyllä ratin tunnottomuutta.
Ärsyttävää kun ohjaustuntuma menetetään täysin jäällä.

Rattiasetuksista kun taas puhetta, niin onko Monte Carlon jääosuudet täysin tunnottomia myös dd- ja muilla paremmilla rateilla...? g27 ja t300 ainakin itsellä on kuin olisi ratti kokonaan ilman forceja. Muutenkin on aika erillainen rattituntuma Dirtissä, kun vertaa muihin ajopeleihin.

Eron huomaa kun on alkanut taas pelaamaan modattua Richard Burns Rallya, jossa ohjaaminen on jotenkin vaan luontevampaa. Pcars 2, Assetto Corsa ja Wreckfest myös ylivertaisia rattituntumaltaan Dirttiin...

Kyllä se näin vaan on, minulla on Fanatecin DD2 ja DR2 jäällä ajaminen on kyllä täysin tunnotonta hommaa. Onhan se jää tietysti liukas alusta, mutta ei sitä kovin hyvin ole rattituntumaan mallinnettu.

Joo se monten jää osuus on aivan kamala ei mitää tunnetta menee kuin tyhjän päällä lumi osuus taas hiukan tuntuu Ruotsi hiukan tunnokas tärinän puolesta.Asfaltti montessa muutenkin jotenkin outo.Saksa jotenkin hiukan parempi.Suomi ja Australia tärisee kunnolla mutta Australian asfaltti osuudet kuin leijailis .

Viittiskö joku jeesiä T500Rs rattiin alkuperäiseen DIRT 1 semmoiset yleispätevät aloittelijän säädöt. Olen parempien rattien suhteen ihan aloittelija ostin tän ja pelin 3 vuotta sitten ja molemmat jäi hyllylle ja nyt vasta avasin. Sen verran oon netistä löytänyt että thrustmasterin control panelin kautta on yleensä porukalla gain settings 60-100-100- 0- 0 ja oon yrittänyt pelata rotation 540 mutta ei ees mopoautot pysy hanskassa joten peliin pitäis jotkut hyvät säädöt saada kanssa.. Tiedän että dirt1 on oma keskustelu mutta tätä lukee varmaan useampi :)

DR2 ei saa lähellekään sitä tuntumaa mitä DR1...itseasiassa koko peli, ff/tuntuma/ajettavuus/fiilis/grafiikka selvä downgrade DR1 jälkeen..ja tietysti puhtaasti vain oma mielipide/kokemus tästä pelistä.

Viittiskö joku jeesiä T500Rs rattiin alkuperäiseen DIRT 1 semmoiset yleispätevät aloittelijän säädöt. Olen parempien rattien suhteen ihan aloittelija ostin tän ja pelin 3 vuotta sitten ja molemmat jäi hyllylle ja nyt vasta avasin. Sen verran oon netistä löytänyt että thrustmasterin control panelin kautta on yleensä porukalla gain settings 60-100-100- 0- 0 ja oon yrittänyt pelata rotation 540 mutta ei ees mopoautot pysy hanskassa joten peliin pitäis jotkut hyvät säädöt saada kanssa.. Tiedän että dirt1 on oma keskustelu mutta tätä lukee varmaan useampi :)
Tässä jonkinlaiset mitä voisit kokeilla

control paneliin:
- asteet : esim. perus 540
- overall strength 95
- constant 95
- periodic 95
- dampers 95
- springs 95
- auto-center: OFF
- allow game to do changes: YES

Kalibroi ratti pelissä ohjeiden mukaan. Sitten tarkista Advanced Wheel Settings-menu jossa pitäisi olla Steering Saturation 100%, Steering Linearity 0, ei paljon deadzoneja polkimiin jos ne toimii kunnolla(max 5%), clutch saturation pienemmäksi jos ajat h-kaaviolla(esim. 50-70%) niin ei tule vaihtovirheitä liian usein. Soft Lock-asetus ei taida defaulttina olla päällä mutta tarkista silti että se on OFF:lla (ei tarvetta tälle jos asteet on 540 tai vähemmän tai haluat ajaa kaikkia autoja samalla astemäärällä ainakin aluksi).

peliin:
- self aligning torque 60
- wheel friction 50
- tire friction 60
- suspension 43
- dirt rally 1.0 Tire Slip ehkä 50-60
- collision 0 (tai hyvin pieni 5-10 koska yleensä haittaa/vaikeuttaa ajoa, suspension efektistä tulee kyllä tarpeeksi feedbackiä rattiin kun renkaat/kori osuu johonkin voimalla)

steering centre force 30 (tuo varmaan riittää, pitää myös asettaa ON jotta toimii). Tämä vain suoristaa ratin startissa tai takaisin tielle-resetin jälkeen jos et ole sitä itse tehnyt. Ei vaikutusta auton liikkuessa eli tämä ei ole mikään auto-center/centering spring asetus joka löytyy ratin control panelista.

Kunnolliset setupit autoissa (varsinkin takavetoisissa ja ylitehokkaissa) voi helpottaa ajoa melko paljon. Kaasunhallinta on tärkeää rwd:llä ja/tai ylitehoisilla ajaessa.

täältä löytyy mun säätöjä jos haluat kokeilla Dirt Rally 2.0, all personal best (karik134)
- valitse DR 2.0 lokaatio ja scrollaa sivua alaspäin ja sieltä ek:oiden alapuolelta niitä löytyy (ja siis nuo DR 2.0 säädöt voi toimia myös DR 1.0:ssä)
- newest car settings - välilehdeltä löytyy mun viimeisimmät setupit jotka olen tehnyt ja yleensä on melko hyvin testatut, mutta aina voi löytyä parannettavaa kun se testaaminen on niin aikaa vievää hommaa

Viimeksi muokattu:
Tuossa Dirt Rally 2.0 voi ainakin PC:llä laittaa sieltä "vr comfort options" valikosta sen lukitun horisontin päälle niin se auttoi itseäni alkuun. Nyt pystyn ajamaan jo ilman sitäkin.

Olen Make73 koittanut psyykata VR maailmaan näissä simuissa sillä tiedän itse millainen olo voi tulla sillä olin itse myymässä Rift S heti ekan päivän jälkeen, kun makasin DR2.0 jälkeen sängyssä loppupäivän. Jossain vaiheessa vain totuin tuohon mikä ei tietysti tarkoita, että jokainen voisi tottua. Ajattelen vain, koska itselläni oli niin äärimmäisen huono olo alkuun niin toivoa on muillakin.

Jos asut Make73 pääkaupunkiseudulla niin tule joskus testaamaan laseja PC-ympäristössä.
Anteeksi off topic...

Ostin tosiaan hiljattain Valve Index lasit ja oikeastaan vain ekalla käyttökerralla tuli heikotusta, voi olla että johtui säädöistä.
Olin ihan varma että en pysty VR:ää käyttämään PSVR huonosta kokemuksesta jolla kyllä yritin siedättyä pitkään, mutta niin vaan kävi että nyt iRacing:ä pelannut jo useita tunteja lasien kanssa, eikä tule yhtään paha olo pidemmässäkään pelisessiossa.

DiRT Rallya en ole vielä ehtinyt kokeilla, mutta Elite Dangerous ja uutta Star Wars peliä kyllä ja nekin menee ongelmitta :)

Jos joku muu on lyönyt hanskat tiskiin PSVR:n takia, ni ei muuta kuin kunnon lasit kehiin PC:llä ja on mahdollista ettei tule lainkaan pahaa olo.

Mulla tuli pahaa oloa ja tuskanhikeä PSVR:llä pelistä riippumatta, mitään autopeliä en sillä kyennyt paria minuuttia pidempää ajamaan.
Astro Bot meni, mutta heikotusta tuli silläkin.
En suosittelisi kyseisiä laseja kenellekään.
PS4 Pro oli koneena.

Voi toki PS5:llä parantua kun vähintään lasien/tekniikan maksimiin pitäisi laitteiston pystyä suorituskyvyn puolesta, PS4/Pro ollut äärimmilleen rasitettu noissa.

Dirt Rally 2:sta VR:nä pelatessa pitää ottaa pois pari turhaa grafiikka-asetuksta. Yleisön pistäminen lowille tai poistaminen oli se kynnys joka minun GTX2080ti:llä oli. Loppu semmoset käsittämättömät mikrojumitukset. Tämän pelin saa toimimaan ilman mitään nikotteluita.

EDIT: frame rate on toki hyvä huonommillaki näyttiksillä, mutta tuo katsomo tai vastaava asetus vetää varmaan kaikki 3090 maihin.

Tuolla on listattu noita asetuksia mitkä vaikuttaa eniten.
Olen muistaakseni laittanut tähän topicciin linkin taulukosta jossa on tarkemmalla tasolla vaikutukset.

No harmi sitten ettei ole DR 2.0:n FFB:hen mallinettu aliohjaamista/etupyörien lukkiutumista, vaikka perän liikkeet sieltä ihan hyvin tuntee, ja muutenkin meno parempi kuin ykkösosassa, myös asfaltilla. Ykkösosassa edelleen pelintekijöillä kummallinen käsitys takavetoautosta ja märästä asfaltista, eikä ajamisessa pidonrajoilla oikeastaan minkäänlaista logiikkaa, sellaista kuten oikeassa elämässä niillä autoilla joita olen ajanut. Ehkä RBR:n takavetoautot ovat lähimpänä sitä mitä niiden kuuluisi olla, siis modi-autoja tarkoitan. Toisaalta eipä kovin monella simuajajalla taida olla kokemusta oikeassa elämässä ajamisesta tai mitenkä auton säätäminen ajoon vaikuttaa, esim. tasauspyörästö ja pyöränkulmat, joten kaikki "massan tuntumiset" ym. argumentit kai voi ohittaa pienellä yskäisyllä:hmm::D

DR 2.0 päätestajaalla toki on oikeata rallikokemusta ja on myös pelaaja, joten siinä oli ihan hyvä yhdistelmä. Toivottavasti palaa vielä DR 3.0 kehitykseen mukaan.

DR 2.0 oli loistava askel eteenpäin ykkösestä, varsinkin ffb päivityksen jälkeen. Etupyörien tuntumasta ja lukittumisen tuntuman puutteesta pääsin itse eroon tuon ffb päivityksen jälkeen. Toki se voisi silti olla parempi.

Ihan kamala ajaa, kun nyt palaa takaisin pelamaan DR1:stä. Niillä keveillä, joka nyppylästä kuuhun pomppaavilla autoilla ei pystynyt enää ajamaan. Vaikka silloin aikanaan DR1 iski todennäköisesti vielä kovemmin mitä DR 2.0.

Toivottavasti seuraava osa vie taas mallintamista eteenpäin lisää ja ennen kaikkea toisi ajamiseen enemmän rallia, eikä pelkkää hotlappia. Online Clubeissa nyt sentään saa edes vähän rallimeininkiä mukaan, mutta sekin aika rajatusti.

Onko vielä jotain aktiivista Suomi-sarjaa olemassa?
Olikos tässä mahdollista ajaa champpareita monessa luokassa yhdellä kertaa?

Moguzin sarjat aika hiljaisia viime aikoina ainakin. Itse olen ajanut viime aikoina Codemastersin Expert Dirt -clubia.

Rallicrossissa on sellainen hauska ominaisuus, että jos ostaa uuden auton, esim Fiesta Mk8 mallin eikä omista muita vastaavia autoluokan autoja, niin tietokone alkaa myös ajamaan samalla autolla. Nyt on kisoissa siis yksityyppiluokka, pelkkää Fiestaa kisassa.

Tätä Rallicrossia olen pelannut muutekin aika lailla, yksinpelirallin osalta vaikeustaso nousee niin nopeasti, että ei sitä jaksa kovin pitkään ajella, toki custom championship moodi auttaa, onlinessa taas kun konsolilla pelaa niin ei välttämättä löydy oikein hyviä kisoja ja clubit on todella surkeasti toteutettuja.

Harmi kun tähän ei ole kunnollista yksinpelimoodia, sellaista uramoodia jossa olisi oikeasti nähty vaivaakin, olisi hieno ajella menemään eikä nyt olisi mikään mahdoton toteuttaakaan, oletus on vaan että kaikki haluaa aina pelata onlinea, joka itseäni kiinnostaa aika vähän.

Juu, sitten kun Dirt Rally 3.0 joskus tulee, niin kaksi toivetta yli muiden: kunnon ura moodi sekä mahdollisuus ladata muiden käyttäjien setuppeja autoihin. Huippuajettavuus on niin itsestään selvää, että sitä en erikseen maininnut. Niin, ja oikeat dynaamiset säät saisi tulla kanssa.

Näinköhän seuraavaksi tulee sitten se WRC lisenssi peli 2023, vai onkohan mahdollista että välissä tulisi vielä Dirt Rally 3.0?

Niiin ja miten vaikuttaa codemastersin myynti Take twolle. TT:llä kun ei ole historiaan ajopelien suhteen, tai se vähintäänkin hyvin vähäistä. Eli miten ymmärtävät genreä, pakottavatko täyteen arcadeen vai miten. Sama toki sitten että miten F1-pelisarjan käy.

Tuli tätä pelattua eilen pitkästä aikaa ja hauskaa on VR:llä.
3080 kortilla saa laittaa grafiikka-asetukset miltei tappiin ja pyörii silti tasaisesti 90fps (Valve Index).
Kumma kyllä vaikka kytken horisontin lukituksenkin pois ei tule mitään oloja, PSVR ja DiRT Rally 1 oli minuutti ihan maksimi ja tuntui todella pahalta.
Kiitos niille jotka kannustivat kokeilemaan PC:n puolella VR:ää uudemman kerran :)

Mielenkiintoista. Itse olen yrittänyt Samsung Odyssey laseilla ajella, ja ei juuri mediumia korkeampia graffa-asetuksia voi laittaa 3080 näyttiksenkään kanssa, ilman että FPS alkaa droppailemaan 90 alle melko usein.

Grafiikka-asetuksia hakiessa käytin Indexin omaa GPU käppyränpiirtoa apuna ja fps pysyi tasaisena kun Afterburnerista pelaamisen jälkeen katsoi.
Renderöinti oli laseissa 130%.
Prossuna 9700k.
Voin katsoa DR2.0 asetukset kun pelaan sitä seuraavan kerran.

Ilman VR:ää ja Gsync:n kanssa (144hz Freesync-näytöllä) nuo fps:n dippailut myös häiritsevät asetuksilla kuin asetuksilla vaikka yleisönkin poistaisi kokonaan. Rtx 2070:llä lähtivät pois, kun Control panelista poisti vsyncin kokonaan DR2.0:n kohdalta. Muissa peleissä GSync + vsync toimii parhaiten. Tässä näköjään sekä pelin oma, että Control panelin vsync aiheuttaa epäsäännöllistä nykimistä.

Näyttönä 32:9 144hz Samsung C49hg90.

Hyvä rally peli varsinkin kun goty edition oli steam alessa 9,99€. Hyvin optimoitu, prossun käyttö alhainen ja näyttiksen käyttö korkea. Ihan hienon näköinenkin. Kiva rally elämys ihan vaan xbox controllerillakin. Ratti ja polkimet (+ vaihdekepp)i olis varmasti komee tässä pelissä.
Enää ei valitettavasti ole steam alessa, mutta löysin tuolta pelitarjoukset ketjusta tälläisen:

Ostamisen arvoinen peli varsinkin ale hintaan.

Huomio VR-pelaajat, auttakaa vanhaa hieman.
Lasit on HP Reverb G2.
kysymys kuuluu : miten saadaan Dirt 2.0 näkymään laseilla ?

En ole saanut näkymään muuta kuin Microsoftin Mixed Reality Portalin.

Oletattavasti DR2 on sinulla Steamissa, niin onko Steam VR asennettuna Steami

kyllä
Näyttökuva 2020-12-22 134250.jpg

Entä onko steamissa tuollainen "Windows Mixed Reality For SteamVR" asennetuna? Nuo kaksi näyttää olevan minulla, ja DirtRally käynnistyksen yhtydessä antaa valikon, josta voi valita haluaako pelin käynnistää normaalisti, vai SteamVR tilassa.

Näyttökuva 2020-12-22 135545.jpg

Käynnistin Dirtin SteamVR tilassa jolloin laseilla ei näkynyt mitään ja näytöllä oli huonolaatuinen kuva ja hiiri lopetti toiminnan.

@karik134
Minkälaisia kameroita käytät Youtube videoihin?

edit:
Eipä sittenkään mitään, valkenikin jo :)
EpocCam app:lla (Android/Windows versio) saa kännykästä tehtyä ilmaisen webkameran, löysin sen vanhemman version ennen kuin siirtyi Corsairin omistukseen.

Anteeksi Off Topic.

Viimeksi muokattu:
@karik134
Minkälaisia kameroita käytät Youtube videoihin?
Siis nuo jotka kuvaa pedaaleja ja Sinua takaviistosta.
Jonkinlainen webkamera?
Miten nuo telemetriat saa tuohon?
Softana OBS?

Anteeksi Off Topic

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Wheel cam on logitech 922 (60Hz) ja pedal cam on logitech 920 (30Hz)

telemetria juttu on cortextual's telemetry tool (for dirt rally) ja racedepartment sivuilta on ladattavissa

softa on OBS ja nuo kaikki jutut (kamerat+telemetrian) saa näkyviin siihen kun vähän säätää

olen vähän muuttanut miten peli+kamerat+telemetria näkyy, nyt ne on näin
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Viimeksi muokattu:
Wheel cam on logitech 922 (60Hz) ja pedal cam on logitech 920 (30Hz)

telemetria juttu on cortextual's telemetry tool (for dirt rally) ja racedepartment sivuilta on ladattavissa

softa on OBS ja nuo kaikki jutut (kamerat+telemetrian) saa näkyviin siihen kun vähän säätää
Kiitos!

Löysin tosiaan miten tehdä kännykästä webbikamera ja kaapista löytyy joku vanha Logitech:n kamera.
Pitääpä kokeilla :)
Tuntuu kaupoista olevan kamerat loppuunmyyty, olisin sellaisen Microsoft Lifecam Studio:n voinut ostaa, sen saa kamerajalustaan ja hinta/laatu pitäs olla kohdillaan.

edit:
Hyvältä näyttää uusi sijoittelusi :thumbsup:

Testasin eilen NLR Motion Platform V3:sta Dirt Rally 2.0:ssa ja yllättävän vähän penkki keikkuu sivuille ja eteen, mutta hyppyjen alastuloissa sitäkin enemmän!
SimHub:n (ButtKicker tärinät) ja MPV3:sen sain toimimaan yhdessä kun pistin portinohjauksen toiseen softaan.

Viimeksi muokattu:
En löytänyt sitä ikivanhaa webbikameraa, no eipä silti mun pedaalityöskentelyssä ole mitään katsottavaa :)

Kännykästä sen sijaan sain taiottua em apilla webbikameran, tässä testivideossa se oli wi-fi:n kautta ja resoluutio pienempi, USB:llä yhdistäessä saa Full HD reson 30fps.
Pitää harkita josko joskus ostaisi jonkun kunnon kameran.

VR:n kanssa sai venytellä ja vanutella kuvaa, mutta lopputulos suunnilleen se näkökenttä jonka silmätkin näkevät VR:llä.

Kolme viikkoa oli ajotaukoa dirtistä ja aika ruosteessa oli joten tuli hinkattua time trialia H3 rwd: BMW M3:lla että saa jonkinlaisen ajotuntuman takaisin (tuloksena 3.sija Puolan Jozefin ek:lle ja ilman niitä typeriä oikaisuja joita tältä ek:lta löytyy aika monta).

setuppi jolla ajoin tuon
BMW e30 M3 (Poland, Feb 2nd 2021)
Alignment:Front: toe 0.60(in), camber -0.38 / Rear: toe 0.60(in), camber -0.75
Brakes:2,380.00 Nm, bias 55%
Differential:driving 36%, braking 18%, preload 20.00
Gears:0.401 (80kph) / 0.526 / 0.657 / 0.801 / 0.961 / 1.129 / FD 0.182 (top speed 220km/h or 136mph)
Damping:Front: 3.00, 3.00 / Rear: 2.00, 2.00
Springs:Front: rh 0.00mm, spr 73.39, arb 10.00 / Rear: rh 0.00mm, spr 60.40, arb 8.80

Viimeksi muokattu:
ite pidin taukoa n. 6kk DR2ssa. nyt osallistuin Actrollvisionin dr2 liigaan (27 kisaajaa) takaveto fiude 131lla , monte meni miten on aina mennyt tuolla kuitekin sija 8. wales 4. sija, usa 2. sija, argentiina 2.sija. siitä se lähtee kun tahkoaa ! tässä vaihtui välissä pedaalitkin csl elite LCstä clubsporti v3.
jännästi kyllä muistaa pätkistä nuo pskimmat paikat. ja tosiaan inhokit monte ja argentiina on nyt takana.

Codemastersin vuoden mittainen ExpertDirt -liiga tuli tuli ajeltua toissapäivänä maaliin C4:lla. Täällä joku suositteli osallistumaan. Vahvasti näyttäisi 8 parhaan joukkoon olevan menossa kokonaistilanteessa :) Suomalaisista aajiiko ja RaineVeltti ovat vetäneet kovaa. Mukava olisi nähdä näiden ajoa, kun muistaakseni ovat joskus postanneet täällä foorumilla..

20210201_220436.jpg

Eka päivänä, kun ajelee kisan pois, niin saa tällaisia kuvakaappauksia muistoksi (Vasta 17 oli ajanut tuossa kohtaa).;)

Viimeksi muokattu:
Codemastersin vuoden mittainen ExpertDirt -liiga tuli tuli ajeltua toissapäivänä maaliin C4:lla. Täällä joku suositteli osallistumaan. Vahvasti näyttäisi 8 parhaan joukkoon olevan menossa kokonaistilanteessa :) Suomalaisista aajiiko ja RaineVeltti ovat vetäneet kovaa. Mukava olisi nähdä näiden ajoa, kun muistaakseni ovat joskus postanneet täällä foorumilla..
Kiitoksia vain, aivan hyvin meni tuo sarja lukuunottamatta kolmea viimeistä kisaa, kun kerran menin vaihtamaan Lenovo Explorer+2060 -combon joulukuussa Quest 2+RX6800 -comboon ja en vain millään saanut uutta komboa pelaamaan kunnolla DR 2.0:ssa. Jostain syystä näkymä oli koko ajan niin kuin ajaisi oikein paksussa hernerokkasumussa ja varsinkin nopeilla osuuksilla ei oikein nähnyt mitään. No, nyt tietenkin eilen löysin sitten viimeinkin sellaiset asetukset, että homma alkoi rokkaamaan, mutta sarja kerkesikin jo päättyä...:facepalm: Viimeisen Argentiinan kisankin tietenkin olin taistellut läpi jo toissapäivänä muutaman turhan mutta ison spinnin kera...:facepalm::facepalm:

Näitä Dirt Expert-sarjan kisoja ei tullut nauhoitettua ollenkaan, kun tämän sarjan suhteen oli sellainen "kylmiltään kisaan tyylinen" -ratkaisu, mutta viime vuoden aikana tuli ahkerasti ajettua Crest Autosportin järjestämiä WSRC, ESRC ja HSRC -sarjoja ja niistä on ajoja tallella runsaasti, koska niissä oli säännöissä määritelty pakollinen nauhoitus/striimaus. Jos jotakuta kiinnostaa, niin voinhan tuollaisen linkittää. Tai sitten jos tässä innostuu vielä aloittamaan uuden kauden CA:n sarjoissa, niin sieltäpä taitaa sitten taas tulla uutta materiaalia. Vahva suositus muuten noille CA:n sarjoille: ovat hyvin järjestettyjä, kisailijoiden tasoa löytyy laidasta laitaan ja vauhdin mukaan luokitellaan sopivaan kategoriaan ja rallit seuraavat oikean elämän ralleja niin hyvin kuin vain pelin rajoitteiden puitteissa on mahdollista, esim. WSRC kisoissa on ti-ke shakedown, to-la ajetaan 1.päivä ja la-su ajetaan 2.päivä (taisi joku kisa olla 3-päiväinenkin). Kisan lopputuloksiin lasketaan luonnollisesti molempien päivien kokonaisaika. Ilmoittautuminen tapahtuu Crest Autosportin Facebook-sivujen kautta.

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia vain, aivan hyvin meni tuo sarja lukuunottamatta kolmea viimeistä kisaa, kun kerran menin vaihtamaan Lenovo Explorer+2060 -combon joulukuussa Quest 2+RX6800 -comboon ja en vain millään saanut uutta komboa pelaamaan kunnolla DR 2.0:ssa. Jostain syystä näkymä oli koko ajan niin kuin ajaisi oikein paksussa hernerokkasumussa ja varsinkin nopeilla osuuksilla ei oikein nähnyt mitään. No, nyt tietenkin eilen löysin sitten viimeinkin sellaiset asetukset, että homma alkoi rokkaamaan, mutta sarja kerkesikin jo päättyä...:facepalm: Viimeisen Argentiinan kisankin tietenkin olin taistellut läpi jo toissapäivänä muutaman turhan mutta ison spinnin kera...:facepalm::facepalm:

Näitä Dirt Expert-sarjan kisoja ei tullut nauhoitettua ollenkaan, kun tämän sarjan suhteen oli sellainen "kylmiltään kisaan tyylinen" -ratkaisu, mutta viime vuoden aikana tuli ahkerasti ajettua Crest Autosportin järjestämiä WSRC, ESRC ja HSRC -sarjoja ja niistä on ajoja tallella runsaasti, koska niissä oli säännöissä määritelty pakollinen nauhoitus/striimaus. Jos jotakuta kiinnostaa, niin voinhan tuollaisen linkittää. Tai sitten jos tässä innostuu vielä aloittamaan uuden kauden CA:n sarjoissa, niin sieltäpä taitaa sitten taas tulla uutta materiaalia. Vahva suositus muuten noille CA:n sarjoille: ovat hyvin järjestettyjä, kisailijoiden tasoa löytyy laidasta laitaan ja vauhdin mukaan luokitellaan sopivaan kategoriaan ja rallit seuraavat oikean elämän ralleja niin hyvin kuin vain pelin rajoitteiden puitteissa on mahdollista, esim. WSRC kisoissa on ti-ke shakedown, to-la ajetaan 1.päivä ja la-su ajetaan 2.päivä (taisi joku kisa olla 3-päiväinenkin). Kisan lopputuloksiin lasketaan luonnollisesti molempien päivien kokonaisaika. Ilmoittautuminen tapahtuu Crest Autosportin Facebook-sivujen kautta.
Minulla oli tämä ensimmäinen "totinen" kisa johon tuli harjoteltua pätkiä ulkoa. Saksassa ajoin sateessa rytinällä ulos ja hajotin etupyörät, mutta muuten perusvarmalla ajolla ei ihan limitillä tuli ajettua. Ei vaan vauhti riittänyt kovempaan. 7. sija näyttäisi tulevan.

Offtopic: Hyvää treeniä ajella RBR:aa aina välillä. Oppii ajamaan varovaisemmin kovaa.

Kiitti vinkistä, pitänee tsekata.

harjoteltua pätkiä ulkoa.
Tää on vähän sellasta mikä ei kuulu ralliin, mut hiffaan et sitä tarvii tehä et pärjää jossain pro kisoissa...
Ite en osaa mitään näistä kunnolla vaikka ykköstäkin ajellut.
Käsijarrua odotellessa...

Tää on vähän sellasta mikä ei kuulu ralliin, mut hiffaan et sitä tarvii tehä et pärjää jossain pro kisoissa...
Ite en osaa mitään näistä kunnolla vaikka ykköstäkin ajellut.
Käsijarrua odotellessa...
Monte Carlon MM-rallia seuratessani YLE:n urheilutoimittaja mainitsi, että kaikki WRC-kuljettajat katsovat ajettavilta pätkiltä etukäteen videota minkä ehtivät, että osaisivat pätkät mahd. ulkoa, saadakseen kilpailuetua...

Mutta joo. On silti ihan parasta ajaa jotakin aivan uutta EK:ta kovaa vain nuotin varassa. Ei vaan tämän pelin kanssa enää onnistu.

Tässä pelissä ei ole uniikkia tietä per maa kovin paljon niin vaikka ei harjoittelisi pahemmin vaan pelaa satoja tunteja niin lopulta ne osaa ulkoa, esim. Suomi koostuu kahdestä 15-16km pätkästä jotka ajetaan molempiin suuntiin eli ulkoa opeteltavaa tietä on yht. n.62km (monellahan työmatka on joku 50km suuntaansa ja senkin osaa ulkoa) lyhyet ek:t ovat puolikkaita noista pitkistä joten niissä ei ole mitään uutta. Mutta jos treenaa vielä ek:t tarkemmin juuri ennen kisaa niin siitä voi saa aika hyvän lisähyödyn, ehkä jopa -1s/km.

Tässä pelissä kun ei voi editoida nuotteja jotka on paikoin aika pahasti pielessä niin niiden mukaan ajaminen on vaikeaa kun ei löydy mitään luottoa. Itse yirtin tätä Skotlannin ek:oilla kun ne julkaistiin mutta ei siitä tullut yhtään mitään, tosi varovaisesti jos olisi ajanut niin ei olisi tullut ulosajoja mutta tuolloinhan se on lähes sama kuin ajaisi kokonaan ilman nuotteja.

Mietin tuota oikeiden rallien ek:oita niin nehän ajetaan maksimissaan 10vuodessakin 20kertaa läpi kisavauhtia +nuotitusajot niin siksi hankalampaa opetella ulkoa, mutta varmasti kuskit osaa jotkin ek:t tai tietyt kohdat ek:lta ulkoa tosi hyvin. En tiedä nauhoittaako ne nuotitusajot niin silloinhan voivat katsoa ne läpi ennen kisaa tai jos löytyy ajokuvaa edelliseltä vuodelta jotka voi katsoa läpi ennen kisaa.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
286 941
Jäsenet
79 271
Uusin jäsen
Kario

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom