Dirt Rally 2.0

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 314
onko kukaan ajanut tuota GTFR - Henri Toivonen Special | GT Finland Racers ?
ei vissiin kiinnosta järjestäjää enää laskeskella pisteitäkään kun ei ne muutu tuolla tulos sivula, tai muutamaan kisaan ei ole muuttunut. ei ole enää kuin tuo viimeinen ajamatta.
taitaa jäädä ajamatta jo senkin takia kun on monte.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
267
Niin padilla pitää paljon vähemmän käskeä autoa ja sitäkautta ajaminen on vähän yksinkertaisempaa sekä periaatteessa helpompaa. Muistuttaa aavistuksen enemmän arcadea. Joten ajomallissa on eroa millä laitteella ajelee.

Ratilla joutuu tekemään enemmän töitä auton hallinnan suhteen, mutta toki itse laite mahdollistaa paremman kontrollin autoon kuin joku padin pienen tatin liikerata. On rattilla ajaminen paljon varmempaa ja nopeampaa.

Ehdottomasti kuitenkin hyvä ratkaisu Codemastersilta tehdä myös padilla ajamisesta hyvin helposti pelattava. Ihan hauska satunnaisesti ajella padin kanssa vaikka jotain takavetoa, kun auto pysyy aika helposti hanskassa. 99% ajasta ajelen ratilla ja onhan se sitten jo paljon aidompaa ajamista sekä täten vielä reilusti hauskempaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Joo, Ratin kanssa kyllä tien ominaisudet tuntuu oikein hyvin. Sade kelillä etenkin jarrutusten kanssa saa olla huomattavasti tarkempi.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
899
Niin padilla pitää paljon vähemmän käskeä autoa ja sitäkautta ajaminen on vähän yksinkertaisempaa sekä periaatteessa helpompaa. Muistuttaa aavistuksen enemmän arcadea. Joten ajomallissa on eroa millä laitteella ajelee.

Ratilla joutuu tekemään enemmän töitä auton hallinnan suhteen, mutta toki itse laite mahdollistaa paremman kontrollin autoon kuin joku padin pienen tatin liikerata. On rattilla ajaminen paljon varmempaa ja nopeampaa.

Ehdottomasti kuitenkin hyvä ratkaisu Codemastersilta tehdä myös padilla ajamisesta hyvin helposti pelattava. Ihan hauska satunnaisesti ajella padin kanssa vaikka jotain takavetoa, kun auto pysyy aika helposti hanskassa. 99% ajasta ajelen ratilla ja onhan se sitten jo paljon aidompaa ajamista sekä täten vielä reilusti hauskempaa.
Jep, tuntuu että jotain ajonvakautusta tai muuta on päällä kun pädillä ajaa, vaikka kaikki on kuitenkin offilla. Pitää taas jossain välissä hommata rattisetti, niin jos tästä saisi enemmän irti.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Näköjään Clubisivut toimii ihan hyvin näin aikaisin aamulla. Eilen ip-ilta niin oli ihan tervaa.
Primetime käyttäjämäärien kanssa ilm kapasiteetti ei vain riitä :facepalm:

Ps. Nyt jo taas tahmaa 2h myöhemmin klo 9.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 566
Thrustmaster TMX PRO rattipoljin setille kaveri kaipailisi hyviä asetuksia jos jollain sattuisi olemaan tiedossa?
Alustana Xbox One X jos sillä jotain merkitystä asetuksien kannalta.
Kuulemma ei saa itse mitenkään hyviksi ja on oikeassa elämässä rallimiehiä. Tiedä sitten onko vaatimustaso liian kova vai mikä.
Asuu toisella puolella suomea joten ei pääse itse käymään testaamassa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 116
Hitto kun jää Ruotsissakin niin paljon noista kärkikuskeista kun yritin tehdä autoon setuppia tuota Solberg Cupia varten. Miten tätä ek-aikaa voisi parantaa? Vararengas on mukana tuossa joten se selittää n. 1,5s, mutta ero olisi siltikin 8,0 sekuntia 5,25km ek:lla (n. +1,5s/km). Jos yritän ajaa yhtään kovempaa niin sitten vain tulee jo niin rajuja penkkaosumia että ne alkaa vain hidastamaan vauhtia tai aiheuttaa spinnejä, kaatoja tmv.

auton säädöt (videon tiedoissa vanhat arvot, tässä nyt päivitetyt luvut joilla ajoin tämän ek:n time trialissa aikaan 2:58,9 ja nopein aika siellä on 2:53,3)
car setup: (Peugeot 208 T16 R5, Sweden)
- Alignment: Front: toe -0.40(out), camber -0,96 / Rear: toe 0.00, camber -0.75
- Brakes: 2,850.00Nm, bias 66%
- Differential: Front: driv 36%, brak 20%, 30.00 / Rear: driv 55%, brak 40%, 60,00
- Gears: 0.351 (70kph) / 0.507 / 0.670 / 0.835 / 1.005 / FD 0.219 (top speed 200km/h or 124mph)
- Damping: Front: 3.00, 3.00, 0.24mps, 3.00 / Rear: 3.00, 3.00, 0.24mps, 3.00
- Springs: Front: rh 16.00mm, spr 73.78, arb 11.00 / Rear: rh 16.00mm, spr 59.13, arb 9.00

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 263
Alussa tulee vähän liikaa ehkä penkkaosumia ja ehkä kolme kertaa on sellainen kohta, jossa nostat kaasun etkä jarruta, näitähän ei optimitilanteessa tule yhtään (pl ehkä hypyt), vaan aina kiihdytetään tai jarrutetaan.

Mut en mä noilla pysty kun pari sekuntia laskemaan pois, toiset pari vois löytää setupista ehkä (en osaa sanoa yhtään mihin suuntaan mitkäin pitäis säätää) ja sit jostain pitäis vielä neljä sekuntia löytää. Varmaan pitäis mennä suorempaan jossain kohtaa, vaikka kyl tässä kakkosessa noi nopeimmatkin menevät luisussa toisin kuin ykkösessä.

Tosin ei ne nopeimmat kuskit WR-aikaa kuitenkaan varmaan pitkässä kilpailussa tykitä kokoaikaa, vaan jää siitä lyhyillä sen pari sekkaa ainakin.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
298
Oon miettiny tän ostamista, mutta dirt 1 jäi vähä huono maku, kun pädillä pelailen singleplayeriä, kone oli jossain kisoissa, aivan ylivoimanen, ja toisinaan tosi helppo, onko tässä hyvä career mode, pystyykö pädillä pelaan, ja onko koneen ajaminen yhtään tasasempaa, dirt 1 joku suomi tietysti pitäs ajaa täysillä mutta ei onnistu, niin kone veti ek:sta riippuen noin 30sekunnin eroja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 427
Ei ole hyvä career mode, kun vaikeustaso nousee aivan liian nopeasti. Custom championship on, jolloin voit tehdä omat kisat ja määrittää vaikeustason, mutta career modessa sitä ei voi tehdä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 116
Oon miettiny tän ostamista, mutta dirt 1 jäi vähä huono maku, kun pädillä pelailen singleplayeriä, kone oli jossain kisoissa, aivan ylivoimanen, ja toisinaan tosi helppo, onko tässä hyvä career mode, pystyykö pädillä pelaan, ja onko koneen ajaminen yhtään tasasempaa, dirt 1 joku suomi tietysti pitäs ajaa täysillä mutta ei onnistu, niin kone veti ek:sta riippuen noin 30sekunnin eroja.
Porukka täällä on ainakin sanonut että tässä padilla on helpompi ajaa kuin DR1.0:ssa.

Jotkin auto-luokat ja /tai maat voi olla vielä aika bugisia ajoiltaan ja lähes mahdotonta voittaa kun ne ajaa nopeammin kuin kukaan ihmispelaaja tai useasti jonnekin top10-50 sijoille sillä vaikeimmlla tasolla(Masters). Varsinkin yö ja/tai rankkasade ek:lla AI ajat ei ole riittävän hitaita kun vertaa parempiin/helpompiin olosuhteisiin.
Koko uran voi vetää läpi vaikka samalla autolla jos havaitsee jonkin hyväksi ja helpoksi ajaa ja näyttää pärjäävän hyvin alemman tasojen ai vastusten kanssa.
Loppupeleissä kuitenkin ek:t pitää osata ulkoa tosi hyvin ja auton tulee olla upgreidattu maksimitehoille jos haluaa pärjätä 4-tason Elite AI:lle.

Ja autoja joutuu säätämään jos haluaa tehdä niistä yhtään nopeampia, vakio vs hyvät säädöt saa ehkä n.1s/km tai enemmän pois. Jos et osaa itse säätää niin tästä löytyy mun setuppeja https://docs.google.com/spreadsheets/d/1B0MNyHmtHrl0PN2R18tQ4mBkaqnouWR_dm6MPHu3qhE/pubhtml

tässä esimerkkiä Masters tason AI:sta, ajettu freeride custom puolella jossa AI taso 100%, oma aika 2:52 ja AI 2:59 n. 5,8km ek:lla (autona 2000cc Ford Focus -07).


Pelissä saa Lancia Fulvia alussa ja huollot sille on ilmaiset. Autona se on hyvin epävakaa, voi kaataa liian helposti. Suosittelen että ostat pikimmiten pelissä esim. H2 fwd VW Golf joka etuvetoisena on helpohko ajaa padilla ja AI ajatkin taitaa suht ok tasolla. Tuon jälkeen voi harkita siirtymistä mahdollisesti H3 rwd-luokkaan esim. BMW M3 ja/tai sitten 4wd R5-luokan autoihin (esim Peugeot, Ford, Mitsu ovat ok) joissa myös AI on suht kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
899
Oon miettiny tän ostamista, mutta dirt 1 jäi vähä huono maku, kun pädillä pelailen singleplayeriä, kone oli jossain kisoissa, aivan ylivoimanen, ja toisinaan tosi helppo, onko tässä hyvä career mode, pystyykö pädillä pelaan, ja onko koneen ajaminen yhtään tasasempaa, dirt 1 joku suomi tietysti pitäs ajaa täysillä mutta ei onnistu, niin kone veti ek:sta riippuen noin 30sekunnin eroja.
Pädillä paljon helpompi hallita autoa kuin ykkösessä, varsinkin kun säätää asetukset kuntoon.

Omat asetukset pädille:

Sensitivity 95
Linearity 4
Deadzone 2
Saturation 100
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 864
Mun mielestä uramoodi on pelissä ihan hyvä ja haaste kasvaa sopivasti.
Treeniä tarvitaan että Eliten läpäisee kolmen parhaan joukossa, mutta silti itsellänikin oli sekä RX että rallin puolella kokonaisia keskeytyksiäkin ja silti pääsi Eliten edit: siis Mastersin läpi.

Ainoa moite tulee siitä että uramoodi on liiankin helppo ja rahaa tulee sen verran ettei mene kovin kauaa kun tiimi on loppuun viritetty ja autotallissa on kaikki autot loppuun viritettynä.
Näin itsellä ja kredittejä lisänä noin 60 miljoonaa joilla ei enää tee mitään...toki peliäkin on jokunen sata tuntia tullut pelattua.

Pädillä pelasin ehkä ekan kuukauden peliä ja sitten oli ratin hankinta.
Ei mun mielestä tällaista peliä ole tarkoitettu tateilla veivattavaksi.

Pelin hankintahinta on nykyään jo niin alhainen ja jos rallista tykkää, niin en kauheasti miettisi ostamista.
 
Viimeksi muokattu:

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Pelin hankintahinta on nykyään jo niin alhainen ja jos rallista tykkää, niin en kauheasti miettisi ostamista.
Löytyy myös game passista ja eikös tää pleikkarillekki saanu ilmaiseksi lunastettua. Jos haluaa testailla ensin.. lisärit taitaa kuite GOTY:n verran maksaa, että sama ostaa itselle, jos koko paketin tahtoo.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
267
Kahdella ekalla kaudella ei mitään haastetta, useiden minuuttien voittoja. Kolmannella Pro-tason kaudella vielä mestaruus, vaikka Puolassa tekoäly sitten päätti ajaa lähes maailman kärjen tahtia. Elite sopiva taso itselle, löytyy haastetta. Masterilla tuskin pärjään, vaikka DR1 silläkin tasolla tuli mestaruus.

Joten mielelläni olisin alusta asti ajanut haastetta vastaan ja yrittänyt tapella noususta ylempään sarjaan. Vaikeusasteen valinta olisi ollut hyvä olla myös Career Moden puolella.

Nämä uramuodon kisat on kyllä ajettu silloin pelin julkaisun aikoihin ja sen jälkeen Codemasters on muuttanut tekoälyn ajoa eri vaikeustasoilla. Sen jälkeen olen ajanut vain haasteita, time trialit ja klubeja. Uramuoto pelissä on kyllä todella vaisu, mutta onneksi ihmisten väliset kisat klubeissa paikkaa sitä.
 
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
163
voisiko joku nyt oikeesti kertoo että miten ihmeessä mä saan tehtyä clubin tuohon peliin? pitäisi päästä kaveriporukalla kisaamaan...
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 864
muuten hyvä muttei toimi tuo clubin teko...jää vaan junnaamaan paikoilleen kun painaa "all done" nappulaa...sen takia kysyinkin täältä että jos joku on onnistunut tekemään klubin niin miten ihmeessä?
Onnistuu kyllä, just tein yhden klubin kokeeksi.

Club Description kenttä on pakollinen eli siihen pitää kirjoittaa jotain, muuten All Done painikkeesta ei tapahdu mitään.
 
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
163
Onnistuu kyllä, just tein yhden klubin kokeeksi.

Club Description kenttä on pakollinen eli siihen pitää kirjoittaa jotain, muuten All Done painikkeesta ei tapahdu mitään.
Näin olen tehnytkin mutta ei vaan mene millään etiäpäin...samaan kohtaan jää aina junnaamaan
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 864
Näin olen tehnytkin mutta ei vaan mene millään etiäpäin...samaan kohtaan jää aina junnaamaan
Ok, sitten en osaa auttaa.
Itsellä ei tosiaan ollut mitään ongelmia kun juuri testasin.
Servereissähän on ollut vikaa eli josko voisi sitten johtua siitä :hmm:
 
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
163
En tiedä mikä tässä mättää...oon koittanut eri aikoihin tehdä mutta siltikään ei mene tuosta etiäpäin
 

Liitteet

Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
163
2 viikkoa tässä yrittänyt tehdä klubia eri kellon aikoina ja joka päivä mutta ei niin ei
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 864
Meni sekunti ja onnistui samoilla asetuksilla eli Sulla on joko koneessa/selaimessa tai Codemastersin tilissä vikaa.
1588401129003.png


Eihän ole Addblock Plussaa tai muuta sellaista aktiivisena?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Onko muilla ollut VR:n kanssa ongelmia (SteamVR)?
Kaks kaveria valitti et koko Ocu mode on pudonnut pois tai herjaa ettei Rift ole tuettu. Ja SteamVR ilm. käynnistyy mut hyvin huonolla perffillä.
Mulla Indexillä lähtee normaalisti käyntiin, mutta Puolassa suorituskyky on luokkaa lagfest. Samat asetukset kun ennenkin, mutta ihan paska suorituskyky. Pudotin resonkin 120% -> 100%, mutta ei vaikutusta.
Ajan ekaa kertaa Puolaa, joten voihan syynä olla olematon optimointikin.

EDIT. Taisi käydä itelle perinteiset. Asensin koneen uusiks viime viikolla ja vaikka otin user-fileet, niin kaikki asetukset ei löydä takaisin paikoilleen. Mulla oli siis ongelmana se et oli auto reso steamvr:stä päällä.
Kaverien Ocu Riftit ei toimi edelleenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 263
Kellään muulla ollut sellaista ongelmaa, että ei saa ostettua tiettyjä autoja? Olen tässä nyt useamman viikon ajan käynyt joka päivä "purchase vehicle" valikossa ja en saa ostettua mitään muuta B-ryhmäläistä nelikkoa kuin (käytettynä) Audin, joka mulla jo on. Mitä vittua? Kenen idiootin suunnittelema mekaniikka toi ees on, että kaikki autot ei oo ees kokoajan saatavilla, kun siellä ostosivulla on "new stock in"-laskuri?

Ilmeisesti siis ainut mahdollisuus mulle ostaa noi on odottaa dailya, jossa on vaatimuksena tietty auto. Audi on ihan hauska joo, mutta haluaisin niitä muitakin ajaa ja kehittää ja käyttää dailyissä/weeklyissä/monthlyissä, enkä vaan customkisoissa
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
Kellään muulla ollut sellaista ongelmaa, että ei saa ostettua tiettyjä autoja? Olen tässä nyt useamman viikon ajan käynyt joka päivä "purchase vehicle" valikossa ja en saa ostettua mitään muuta B-ryhmäläistä nelikkoa kuin (käytettynä) Audin, joka mulla jo on. Mitä vittua? Kenen idiootin suunnittelema mekaniikka toi ees on, että kaikki autot ei oo ees kokoajan saatavilla, kun siellä ostosivulla on "new stock in"-laskuri?

Ilmeisesti siis ainut mahdollisuus mulle ostaa noi on odottaa dailya, jossa on vaatimuksena tietty auto. Audi on ihan hauska joo, mutta haluaisin niitä muitakin ajaa ja kehittää ja käyttää dailyissä/weeklyissä/monthlyissä, enkä vaan customkisoissa
Eipä siinä tosiaan ole koko ajan kaikkia autoja myynnissä. Samalaista juttua oli joskus et piti kytätä muutama päivä että tietyn auton sai ostettua.

Miten siis menee noissa dailyissä joissa on vaatimuksena auto? Onko siihen aina ostettavissa? Jotenkin sellainen muistikuva että en joskus pystynyt dailyä vetämään kun autoa ei saanut ostettua. Mutta se oli ihan alkuaikoina, voi olla että muistan väärin tai kusin jotenkin muuten sen vain.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 263
Miten siis menee noissa dailyissä joissa on vaatimuksena auto? Onko siihen aina ostettavissa? Jotenkin sellainen muistikuva että en joskus pystynyt dailyä vetämään kun autoa ei saanut ostettua. Mutta se oli ihan alkuaikoina, voi olla että muistan väärin tai kusin jotenkin muuten sen vain.
Sen pystyy ostamaan siitä dailyn kautta, eli ei tarvitse mennä kaupan kautta. On voinut olla että sulta on puuttunut esim DLC (ja vaikka oisit sen ostanut, niin niissä oli vähän bugia toimivuudessa joka kerta kun uusia DLC-juttuja tuotiin sisään...)

Juu pari päivää ok, mutta olen valehtelmatta käynyt 12. päivänä viimeisen kahden viikon aikana useita kertoja katsomassa noita autoja ja siellä tuntuu olevan kokoajan kaikki muut autot tarjolla, paitsi B-ryhmäläiset nelivedot. Eli siis valikoima ei vaan muutu. Täytyy kokeilla ostaa joku turha auto jos ne siitä sit muuttuis.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Eipä siinä tosiaan ole koko ajan kaikkia autoja myynnissä. Samalaista juttua oli joskus et piti kytätä muutama päivä että tietyn auton sai ostettua.

Miten siis menee noissa dailyissä joissa on vaatimuksena auto? Onko siihen aina ostettavissa? Jotenkin sellainen muistikuva että en joskus pystynyt dailyä vetämään kun autoa ei saanut ostettua. Mutta se oli ihan alkuaikoina, voi olla että muistan väärin tai kusin jotenkin muuten sen vain.
Auton pystyy ostamaan vain, jos se on "in stock". Siellä kaupan oikeassa yläkulmassa on laskuri tyyliin "new stock in: xx:xx:xx", joka kertoo, koska uusi valikoima autoja tulee. Se, että auto on vaatimuksena johonkin challengeen, ei takaa, että sen voisi myös ostaa. Muutaman kerran jäänyt daily challenge ajamatta, kun tarvittavaa kulkupeliä ei olekaan saanut ostettua.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
57
Nyt olis hyville vinkeille ja pirkkanikseille tarve. Tuli tuossa ladattua peli kun ps+ ilmasiks tarjos. Pääasiassa veivannut pelkästään uramoodia, mitä nyt pari stagea kävin Minillä voittamassa Historicissä AI-tason ollessa 100.
Alku tuolla etuveto-Lancialla oli hakemista, kun kokemukset puhtaista rallipeleistä on 20 vuoden takaa (siinä välissä rata-autoja sitten enemmän) Colin McRae Rallysta ja Rally Trophysta, mutta kyllähän sen mestaruuden lopulta voitti ihan selvin lukemin, vaikka pari rallia kariutukin auton rikkoutumiseen.
Sitten H2 RWDn ostoon ja tunnesyistä Kadetti talliin. Nyt sit ajamisesta ei meinaa tulla yhtikäs mitään. Tuntuu että perä karkailee välillä aivan holtittomasti vaikka lukko on lähes auki. Auton liikehdintä on toisinaan valtaisaa huojumista aivan kuin joku tönisi sivuilta toiselle. Ja sen kerran kun omasta mielestä tulee joku stage vedettyä ihan limitillä ja hyvinkin puhtaasti niin tappioo tulee kärjelle silti semmoinen 6-9 sek.
Käytössä DS4 kun kiitos Sonyn nerouden, PS3lle hankittu G27 ei toimi nykyisessä (eli tällä hetkellä ns. turha laite. vink vink), eikä jaksaisi tuhlata +70 euroa yhteen kikkareeseen.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 116
Nyt olis hyville vinkeille ja pirkkanikseille tarve. Tuli tuossa ladattua peli kun ps+ ilmasiks tarjos. Pääasiassa veivannut pelkästään uramoodia, mitä nyt pari stagea kävin Minillä voittamassa Historicissä AI-tason ollessa 100.
Alku tuolla etuveto-Lancialla oli hakemista, kun kokemukset puhtaista rallipeleistä on 20 vuoden takaa (siinä välissä rata-autoja sitten enemmän) Colin McRae Rallysta ja Rally Trophysta, mutta kyllähän sen mestaruuden lopulta voitti ihan selvin lukemin, vaikka pari rallia kariutukin auton rikkoutumiseen.
Sitten H2 RWDn ostoon ja tunnesyistä Kadetti talliin. Nyt sit ajamisesta ei meinaa tulla yhtikäs mitään. Tuntuu että perä karkailee välillä aivan holtittomasti vaikka lukko on lähes auki. Auton liikehdintä on toisinaan valtaisaa huojumista aivan kuin joku tönisi sivuilta toiselle. Ja sen kerran kun omasta mielestä tulee joku stage vedettyä ihan limitillä ja hyvinkin puhtaasti niin tappioo tulee kärjelle silti semmoinen 6-9 sek.
Käytössä DS4 kun kiitos Sonyn nerouden, PS3lle hankittu G27 ei toimi nykyisessä (eli tällä hetkellä ns. turha laite. vink vink), eikä jaksaisi tuhlata +70 euroa yhteen kikkareeseen.
Jos spinnaat kaasulla niin siiloin diff driving lockin aukaisu pitäisi helpottaa, jos RWD yliohjaa liikaa jarrulla niin silloin pitää avata braking lockia ja kannattaa ehkä kokeilla preloadin laskuakin hieman jos kaasunnostolla(ilman jarrua) auton käytös ei ole stabiili. Huojumiseen voi auttaa auton jäykistäminen eli ride height alemmas kunhan ei pohjaa, spring ratet jäykemmiksi vaikka pari pykylää kerrallaan (ja hieman jäykemmät anti roll-baritkin voi auttaa jos autossa on nuo). Noiden jälkeen voit kokeilla dampingia jäykemmällä(esim. laittaa kaikki +2) jos se myös auttaisi. Joskus pitää turvautua myös alignment: rear toe IN- säätöön jotta saa perän kontrolliin (kaikissa rwd autoissa sitä ei ehkä ole)
Spring ratet ja damping kannattaa yrittää pitää kuitenkin mahdollisimman pehmeänä kunhan auto pysyy ajettavana koska ne vaikuttaa eniten pidon määrään.

Täältä löydät mun setuppeja autoihin https://docs.google.com/spreadsheets/d/1B0MNyHmtHrl0PN2R18tQ4mBkaqnouWR_dm6MPHu3qhE/pubhtml

H2 rwd Opeliin löytyy setupit peruspelin 5 lokaatioon(ARG, AUS, POL, SPA, USA), New Zealand säädöt puuttuu mutta testaa AUS setuppia siellä (ehkä pienin muutoksin).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
57
Kiitos @karik134 ! Apinoin Argentiinan setupin pl. lukot oli lähes auki. Nyt siinä auton käyttäytymisessä oli semmoinen järellinen tuntuma; todisteena 2 ekasta stagesta 2 sijat. Harmittavat virheet söi aikaa mutta niistä voi syyttää vain kuskia. Seuraava kyssäri AIn aikoihin liittyen: vetääkö tuo kärkimies aina noin otsa hiessä? Kahden stagen jälkeen 3sek jälessä kärkeä, mutta kolmantena majaileva tekoäly melkein 50sek tappiolla?
Nyt unille ja niiden jälkeen jos hilloisi taas muutaman pätkän niin pääsee näkemään oliko vain moukan tuuria nuo ajot
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
192
Kiitos @karik134 ! Apinoin Argentiinan setupin pl. lukot oli lähes auki. Nyt siinä auton käyttäytymisessä oli semmoinen järellinen tuntuma; todisteena 2 ekasta stagesta 2 sijat. Harmittavat virheet söi aikaa mutta niistä voi syyttää vain kuskia. Seuraava kyssäri AIn aikoihin liittyen: vetääkö tuo kärkimies aina noin otsa hiessä? Kahden stagen jälkeen 3sek jälessä kärkeä, mutta kolmantena majaileva tekoäly melkein 50sek tappiolla?
Nyt unille ja niiden jälkeen jos hilloisi taas muutaman pätkän niin pääsee näkemään oliko vain moukan tuuria nuo ajot
Näköjään tässä pelissä on tuo Ai:n vastus toteutettu tuolla tavalla loppuun asti eli oikeastaan aina on vain yksi selvästi muita nopeampi Ai-vastus, jota vastaan kisaillaan. Pelasin itse pikakelauksella Master-tasolle asti saman tien kun pelin hommasin viime syksynä ja pari viikkoa sitten ihan mielenkiinnosta ajoin tuon Master-kauden läpi ja sama Ai:n periaate oli siinäkin. Sinänsä tuo uramoodi ei muuten jaksa kiinnostaa, mutta kiinnosti nähdä mitä tapahtuu, kun voittaa Masterin. No, sehän olikin aika antikliimaksi: ilmoittaa vain, että taso on Master ja ei muutosta siihen. Olisi nyt edes ollut jotain fanfaaria ja serpentiiniä niin ei olisi aika mennyt täysin hukkaan...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 127
Joo toi uramoodi on täysi vitsi tässä. Jotain syvyyttä olisivat saaneet tehdä siihen. No ehkä sitten dirt 3.0. Tässä alkaa olla jo ajettavuus muuten kohdallaan ja pienellä viilauksella tästä sais tosi hyvän esim. hotseat mukaan pelimuodoksi.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 263
Joo toi uramoodi on täysi vitsi tässä. Jotain syvyyttä olisivat saaneet tehdä siihen. No ehkä sitten dirt 3.0. Tässä alkaa olla jo ajettavuus muuten kohdallaan ja pienellä viilauksella tästä sais tosi hyvän esim. hotseat mukaan pelimuodoksi.
Ja "oikea ralli" moninpeli, kuten dirt 2 ja 3 oli, eli siis moninpelissä pätkälle lähdettiin 10 sekunnin välein, pysty ottamaan toisen kiinni ja ohittamaan jne. Toki siis nykyisten juttujen rinnalle privapeleihin, ei tilalle

Ihan mieletön kiima noissa peleissä ajaa rallia laneilla arcade ajomallinnuksesta huolimatta, ei tässä mitenkään samanlaista fiilistä. Ois esim Kreikan pölyssä ihan uskomaton kokemus, vielä jos sais dynaamisen tienpinnan kulumisen (ja sliderin sille että efektin sais muutamallakin autolla rajuksi) mallinnettua niin ai että

Mitään todellista teknistä estettähän tähän ei ole pelissä, rallycrossi kun on olemassa
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
205
Ja "oikea ralli" moninpeli, kuten dirt 2 ja 3 oli, eli siis moninpelissä pätkälle lähdettiin 10 sekunnin välein, pysty ottamaan toisen kiinni ja ohittamaan jne. Toki siis nykyisten juttujen rinnalle privapeleihin, ei tilalle

Ihan mieletön kiima noissa peleissä ajaa rallia laneilla arcade ajomallinnuksesta huolimatta, ei tässä mitenkään samanlaista fiilistä. Ois esim Kreikan pölyssä ihan uskomaton kokemus, vielä jos sais dynaamisen tienpinnan kulumisen (ja sliderin sille että efektin sais muutamallakin autolla rajuksi) mallinnettua niin ai että

Mitään todellista teknistä estettähän tähän ei ole pelissä, rallycrossi kun on olemassa
Tuollaista moninpelimodia olisi hauska joskus kokeilla, mutta 10s lähtöväli on kyllä aivan liian lyhyt, että tuossa pystyisi kunnolla kilpaa ajamaan. Pidemmällä välillä tulee sitten se ongelma, että omaa lähtövuoroa joutuu odottelemaan pidempään (niin kuin oikeassa rallissa).
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
57
Harmillista jos kerran tuo uramoodi on tuommoinen torso. Itse kun tykkään semmoisesta "mitättömyydestä kohti keskinkertaisuutta" teemasta. Ilmeisesti tuossa nyt hinkataan vaan samoja ralleja eri luokissa + vaikeustaso nousee aina mestaruuden jälkeen?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 864
Harmillista jos kerran tuo uramoodi on tuommoinen torso. Itse kun tykkään semmoisesta "mitättömyydestä kohti keskinkertaisuutta" teemasta. Ilmeisesti tuossa nyt hinkataan vaan samoja ralleja eri luokissa + vaikeustaso nousee aina mestaruuden jälkeen?
Rallit arvotaan joka kerta kun aloittaa uuden uran.
Siis jos ei maat miellytä, niin abandon championship ja aloittaa uudelleen.

Itse tykkäsin ajaa nuo uramoodin rallit ja rallikrossit läpi.
Tiimin päivitys sen sijaan on melko turhaa ja kredittejä tulee ihan liikaa.
Josko tosiaan keksivät seuraavaan peliin vähän enemmän sisältöä ja tavoitetta uramoodiin.

Pelinvalmistajan foorumilla juorutaan jostain suurenmoisesta joka on ihan kynnyksellä...olisko DiRT 5 ?!
(Itse en ole kokeillut ensimmäistäkään DiRT peliä, eikös ne ole enemmän arcaderälläilyä?)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
Olenko ainut jonka mielestä tuo uramoodi oli ihan käypä? En jotenkin kaipaa monimuitkaisempaa tähän, progression tuntu oli erinomainen ja se tuli suoraan ajomekaniikkojen hallinnasta. Jos jotain moitittavaa pitäisi sanoa, niin parempi AI olisi ollut kiva, eikä always online pakkoa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Rallit arvotaan joka kerta kun aloittaa uuden uran.
Siis jos ei maat miellytä, niin abandon championship ja aloittaa uudelleen.

Itse tykkäsin ajaa nuo uramoodin rallit ja rallikrossit läpi.
Tiimin päivitys sen sijaan on melko turhaa ja kredittejä tulee ihan liikaa.
Josko tosiaan keksivät seuraavaan peliin vähän enemmän sisältöä ja tavoitetta uramoodiin.

Pelinvalmistajan foorumilla juorutaan jostain suurenmoisesta joka on ihan kynnyksellä...olisko DiRT 5 ?!
(Itse en ole kokeillut ensimmäistäkään DiRT peliä, eikös ne ole enemmän arcaderälläilyä?)
Siitähän tuo Steamin uutinen ainakin kertoo. DiRT Rally 2.0 - DIRT 5 - Coming October 2020 - Steam News
Mutta DR1 ja DR2 ystävänä kokelin Dirt 4:sta, ja oli viimeinen Dirt sarjan peli mitä kokeilin. Ei ole minun pelejä. Jatkan Rally linjalla.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 864
En tiedä johtuuko G29-->Fanatec vaihdosta vai PS+ jäsenien myötä lisääntyneestä pelaajamäärästä, mutta ei ole ollut enää mitään asiaa kärkeen haastekisoissa.
Fanalla olen pitänyt soft lockia päällä ja ajanut niillä vaihteilla joita autoja oikeastikin ajetaan, hauskempaa niin vaikka EK ajoissa näyttääkin aika karusti tuntuvan.

GT Sport ollut nyt enemmän työn alla, vähän rennompaa menoa tuo rata-autoilu :)

Joo DiRT 5:sta oli tuossa hypestä kyse...tuskin päätyy omaankaan ostoskoriin.
Toivotaan että DiRT Rally 3 näkee joskus päivänvalon.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 263
Autosta ja pätkästä riippuen otat H-kaaviolla ja isolla ratin asteella pataan ihan huolella, joku Argentiina, Monte tai Saksa vanhoilla autoilla on ihan toivota kun rattia pitää veivata niin birusti ja samalla toisella kädellä ränklätä vaihteita. Voi tulla helposti 10 sekuntia noista tappiota pätkällä.

Sit taas joku up to 2000cc tai A Ryhmä Suomessa on melkein se ja sama, kun vaihteita ei tarvitse kovin paljon vaihdella, vitosella pärjää varmaan 80% ajasta, joten ehkä vaikka yhden sekunnin tappio niissä ihan realistinen...
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
209
Tuli tehtyä vaihdos ratin osalta rimpula Logitechin tekeleestä halvimman pään Fanateciin. (CLS elite). Olisiko kenelläkään tarjota sopivia asetuksia niin ratin kuin pelin osalta
millä lähteä liikkeelle?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 214 966
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom