Dirt Rally 2.0

Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
16
Oisko kellään vinkata mistä löytyisi hyvät ratti säädöt thrutmaster t150 ratti polkimelle tälle pelille ??
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
926
Tänään tulee ladattavaksi PS4:n Plus -jäsenille Dirt 2.0.
Levyltä asentaneena poistin pelin ja latasin tuon, niin ei tarvitse levyä laittaa.
Lisäosia ei tarvinnut aktivoida uudestaan.

Servereissä ollut turhan paljon ongelmia viime aikoina, saas nähdä mitä tuo "ilmainen" PS4 versio tekee että pahentaako entisestään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
161
Eipä ole nyt pariin päivään päässyt ajamaan kun ei saa yhteyttä palvelimiin.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
721
Oisko kellään vinkata mistä löytyisi hyvät ratti säädöt thrutmaster t150 ratti polkimelle tälle pelille ??
Voit kokeilla ihan näillä T300:n säädöilläkin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 338
Aika huonoa mainosta pelille, kun tulee pluspelinä Pleikkarille ja samalla serverit nurin. Onneksi pystyy sentään custom championship moodia pelaamaan, mutta kaikki clubit voi unohtaa, kun serverit takkuaa.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
1 577
En päässyt ees omaa offline kautta ajamaan kun ei saanut servuihin yhteyttä. Error "xxxxxx".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
70
Pitkästä aikaa jaksoi laittaa riftit päähän ja ensimmäistä kertaa testailla DR2:sta sen kanssa. Ekaa dirt rallyä joskus aikoinaan rifteillä pelannut. Olin jo unohtanut kuinka huikean tuntuinen kokemus. Nopeasti tottui ajamiseen VR:ssä kun toisella yrittämällä pääsi jo top 30 dailyssä. Tuntuu että olisi potentiaalia olla nopeampi VR laseilla verrattuna näyttöön, kun auttaa noi lasit aika paljon tilan hahmottamisessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
793
Eikö tässäkään pelissä ole mukana sitä kaikkien aikojen ralliautojen kuningasta eli Citroen Xsaraa? Kaiken maailman hikisiä Peugeotteja kyllä ilmeisesti löytyy. :( Pitääkö mun alkaa virittelemään tota pihalla olevaa omaa versiotani rallikuntoon, että pääsisi tuotakin ralliversiona testaamaan?
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
1 602
Ja suappi puuttuu. Ai ai oli niin legendaarinen rally trophyssa aikoinaan. Meijän kylällä saivat paljon toimintaa aikoinaan semmoisella. Kun keinosiementäjä ajeli 96 mallisella. 99 turbo ois kova.
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
2
Moro kaikille rällääjille!
Aloittelin pitkästä aikaa autourheilu harrastusta tällä kertaa e puolella.
Dirt 2 sta nyt pari kk takana pojan ps 4 lla.
Harmituksen olen huomannut ettei vauhti riitä maailman kärkeen puhtaallakaan ajolla. :geek:. Jään noin 3-5 sekuntia per ajanotto väli.
GTR säädöt asetettu niillä ehkä hiukan parannusta noin sekunti pari per pätkä.

Oletteko selvittäneet kuinka tuo ohjelma on koodattu? Eli mitkä asiat vaikuttavat aikaan?
Laatikon välitykset näyttäisivät suoraan vaikuttavat aikaan. Kuinkas ajolinjat? Niissä ainakin on parannettavaa.
Pankkosen videoita katsellessa sai käsityksen konepelti kulmasta että ajo olisi nyky wrc tyyliä eli ei luisteltaisi. Koko auto kuvassa näyttää paiskaavan keksinnön ennen mutkaa soralla kovinkin poikittain.

Kuinkahan paljon näyttö lähinnä koko vaikuttaa ajolinjalla ajon tarkkuuteen?
Hakusessa olisi kaarevanäyttö jos siitä olisi helpotusta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
304
27" flat ->35" kaarevaan siirryttäessä ajoelämys parani hieman, mutta en sanoisi, että ero ajotulokseen olisi ollut mitenkään merkittävä. 35" kaarevasta -> VR laseihin siirryttäessä ero olikin sitten melko tuntuva. Mitä jyrkempi mutka ja/tai mitä suuremmat korkeuserot tiessä, sitä merkittävämpi etu VR laseista. Mutta en osaa sanoa mikä vaikutus lopulta olisi ajoaikoihin, kun se olikin merkittävästi hankalempi asia mitata. Muutamia vertailevia ajokertoja kokeilin, ja niistä jä mututuntuma, että ajatkin olisi keskimäärin hieman parempia VR:llä, mutta en osaa antaa mitään arviota olisiko huippuajoissa ollut mainittavia eroja.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
926
Reilu vuoden verran DiRT Rally 2:sta hinkanneena ajat on toki parantuneet, mutta huippuihin jään silti vielä noin 30 sekuntia pidemmillä EK:lla eli ei todellakaan asiaa kärkeen lopputuloksissa.
Päivähaasteissa silti usein 100 joukossa, joskus jopa <50.
Eniten itsellä on vuodessa parantunut varmaan niin ajolinjat kuin tekniikka muutenkin, mutta ajovarmuus eli sillä omalla tasolla tulee enää harvemmin pahemmin mokailtua, toki niitäkin joskus sattuu edelleen.

Itsellä ei tavoite olekaan maailman kärki, vaan oma kehitys ja hauskaa on ollut ja on edelleen :)

Ne parhaat vetää vaan niin limiitillä joka suhteessa, että siinä tarvitsee olla myös sitä lahjakkuutta kuin vähän epäluonnollisen nopeaa menoakin jollaista tuskin IRL rallissa näkee, se oma henki kun pitää muistaa.
PC:llä pelaillessa voi kuulemma grafiikoita karsia ja ruohoja kun ei ole, niin kivetkin näkyy paremmin ja ajolinjoja voi hieroa paremmiksi helpommin.
Ulkoa opettelu auttaa todella paljon, mutta näin varhaisdementikkona (joskus siltä tuntuu) on kartturin nuoteista ajo silti mukavampaa :)

Sain tällä viikolla Fanatecin setin kokoon ja nyt taas tarkoitus harjoitella ajoa autenttisesti eli sequentaali läpysköillä, kepillä tai H-kaavioisella kytkimen kera.
Käsijarru helpottaa nyt hommaa.
Aikojen puolesta ei asiaa vähään aikaan sille tasolle kun ilman kytkimen käyttöä ja pelkillä läpysköillä...pelihän ei tätä huomioi mitenkään ennätyksissä ajaa sitten kaikki helpotukset päällä tai mahdollisimman autenttisesti.

Olen miettinyt että kuinkahan paljon on eroa immersiossa ajaa rigistä kolmella näytöllä kuin miten itse ajan eli lähellä 77":sta televisiota, joka näyttää hyvältä sekin etenkin muuten täysin pimeässä huoneessa.
VR on sitten asia erikseen, harmi kun en pysty sitä käyttämään peleihin pahoinvoinnin takia, yritin kyllä siedättyä PSVR@DR1
DR2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
125
Tässä Samsungin 49' super-ultrawide. Olen kohtuullisen ihastunut setuppiin, vaikka rattivermeihin tekisikin mieli panostaa. Käsijarru on tosiaan ehdoton.
20200417_183328.jpg
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
926
Tässä Samsungin 49' super-ultrawide.
Näyttää tosi hyvältä!
Tuo voisi olla yksi vaihtoehto itselläkin, olis ehkä just tilaa toisessa huonessa kun raivaa turhat huonekalut pois :)
Pitäs vaan päästä testaamaan ensin, tonnin näyttää maksavan.
Ajatuksena on vielä hommata tämä rigi (vaikka WSP ja tukeva toimistotuoli pelittää hyvin sekin):
ART Simulator Cockpit
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
125
Näyttää tosi hyvältä!
Tuo voisi olla yksi vaihtoehto itselläkin, olis ehkä just tilaa toisessa huonessa kun raivaa turhat huonekalut pois :)
Pitäs vaan päästä testaamaan ensin, tonnin näyttää maksavan.
Ajatuksena on vielä hommata tämä rigi (vaikka WSP ja tukeva toimistotuoli pelittää hyvin sekin):
ART Simulator Cockpit
Ostin näytön n. 500€ käytettynä. Oon katsellut kans tuommoisia kiinteitä rigejä. Heiluvaa penkkiä ei pienten lasten takia voi hommata. Toisaalta nyt on tuoli monikäyttöinen, kun voi avata rullien lukot, siirtää rattitelineen sivuun ja tehdä koneella muutakin...
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
587
Tässä omaa setupia. Nyt tullut ajettua Dirt rallya aika vähän, meni jokin aika sitten hermo servereihin ja niiden takia pilalle menneisiin kisoihin.

E: rigiä vahvistettu hitsaamalla lisäpalikoita koska ei kovin tukeva vakiona..
19F06993-3EFB-454E-ABFB-03C8A4C35BC6.jpeg
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
2
Hyvältä näyttää setupit!
Itsellä on vielä kunnon ajoasema tekemättä.
Suunnitteilla kyllä.
Tuli mieleen tuosta näytön hankkimisesta että jos ostaisikin VR lasit.
Säästäisi tilaa ajoasemassa ja ajo fiilis on kuulemma parempi?

Herää vain kysymys että mitkä. Käykö PS lle vain niiden omat lasit ym?
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
125
Tekstitiedostosta vaihtaa arvon osd="" arvoon osd="3×1". Peli huijataan luulemaan, että on kyseessä kolme näyttöä. Fov-asetukset vaan menee siitä sekaisin niin, että keskikohdassa säädintä on n. 38° vfov.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
1 577
Säästäisi tilaa ajoasemassa ja ajo fiilis on kuulemma parempi?
Aivan älyttömästi enempi fiilistä ja ajatkin paranee. + Setupin ei tarvi olla näytön edessä.
Flattina en ole pelannut kertaakaan VR hommaamisen jälkeen (3v. sitten).
Menee vaan PCVR hommiksi, mutta sillä puolella on tarjontaa hyvin.
Harmi, jos jollain paha olo estää VRn. Mutta luulisi siedätyksenkin toimivan, jos on kunnon vehkeet hyvällä frametimingilla (+90fps).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 047
Joo ei ole paluuta monitoriin VR:n jälkeen. Mikään ultrawidemonitori ei pääse edes lähellekään VR:llä ajon fiilistä.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
125
Joo ei ole paluuta monitoriin VR:n jälkeen. Mikään ultrawidemonitori ei pääse edes lähellekään VR:llä ajon fiilistä.
Mitenkä VR:llä shifterien ja käsijarrun kanssa onnistuu homma, kun niitä ei näe? Itse olen pari kertaa kokeillut ja vaihdeviikset ja pieni ratin kääntösäde on olleet ainut mahdollisuus, mikä on toiminut kunnolla. Fiilis on varmasti komea, mutta hifistelijänä en kestä VR:n huonoa resoluutiota ja/tai ruudunpäivitystä, minkä välttääkseen pitäisi olla vähintään 2000€ pc kokoonpano.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
926
Mitä siedätykseen tulee, niin tosiaan vain PSVR:llä kokeilin itseäni siedättää pelaamiseen.
Monilla eri peleillä ja hiljalleen aloittaen, asetuksista ei palellut.
Astro Botin vedin VR:nä läpi eikä tullut pahaa oloa, oli hieno kokemus...siksi en myy laseja pois jos vastaavia pelejä vielä tulee.

Onko PC:n VR laseilla sitten tuon pahoinvoinnin suhteen parempi tilanne?
Eli ruudunpäivitys on parempi ja onko resoluutiokin korkeampi?

Niin 2000eur PC:hen + lasit päälle...aika iso investoini, eikä nyt kyllä pysty moiseen kun meni tuo samainen summa Fanatecille.

Olettekos muuten Solbergin klubiin osallistuneet?
Monaco ajettavissa vielä tänään ja huomenna.
Siellähän on jotain palkintojakin jaossa, ilmeisesti vain parhaille. (edit: Paras pääsee jenkkeihin rallikouluun päiväksi. Rallien 3 parasta palkitaan mm t-paidoilla tms. Ylläripalkintojakin arpomalla sijoituksesta huolimatta)
Yli 10 000 osallistujaa.
The Solberg World Cup

Ajoavut ja kaikki kamerakulmat näemmä sallittu.
Ei taideta tuolla kärjessä ajella vaihdekepillä, sormen ojentaminen ja koukistaminen kun on niin paljon nopeampaa.

edit: melkoista vauhtia menee kärki, vetäsin kaikki 12 putkeen ja sijoitus ~900. ja nyt jo >1000 :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
58
Mitenkä VR:llä shifterien ja käsijarrun kanssa onnistuu homma, kun niitä ei näe?
Ei oikeassakaan liikenteessä käkkäriä tai vaihdekeppiä vilkuilla. Kun ne on aina samassa paikassa, niin käsi oppii liikeradan. Paddlet on isompi ongelma, mikäli ne eivät ole kiinteästi paikallaan vaan pyörivät ratin mukana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 047
Mitenkä VR:llä shifterien ja käsijarrun kanssa onnistuu homma, kun niitä ei näe? Itse olen pari kertaa kokeillut ja vaihdeviikset ja pieni ratin kääntösäde on olleet ainut mahdollisuus, mikä on toiminut kunnolla. Fiilis on varmasti komea, mutta hifistelijänä en kestä VR:n huonoa resoluutiota ja/tai ruudunpäivitystä, minkä välttääkseen pitäisi olla vähintään 2000€ pc kokoonpano.
Mullahan ei ole muita ratteja ollu kun tuo DFGT jossa käytän tota vaihdevipua käsijarruna ja vaihteenvaihdot noista "läpysköistä". Oikein hyvin luonaa VR:llä.
Ja kuten mainittu niin kyllä sen nopeasti oppii missä ne sijaitsee.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
721
Mitä siedätykseen tulee, niin tosiaan vain PSVR:llä kokeilin itseäni siedättää pelaamiseen.
Monilla eri peleillä ja hiljalleen aloittaen, asetuksista ei palellut.
Astro Botin vedin VR:nä läpi eikä tullut pahaa oloa, oli hieno kokemus...siksi en myy laseja pois jos vastaavia pelejä vielä tulee.

Onko PC:n VR laseilla sitten tuon pahoinvoinnin suhteen parempi tilanne?
Eli ruudunpäivitys on parempi ja onko resoluutiokin korkeampi?

Niin 2000eur PC:hen + lasit päälle...aika iso investoini, eikä nyt kyllä pysty moiseen kun meni tuo samainen summa Fanatecille.

Olettekos muuten Solbergin klubiin osallistuneet?
Monaco ajettavissa vielä tänään ja huomenna.
Siellähän on jotain palkintojakin jaossa, ilmeisesti vain parhaille.
Yli 10 000 osallistujaa.
The Solberg World Cup

Ajoavut ja kaikki kamerakulmat näemmä sallittu.
Ei taideta tuolla kärjessä ajella vaihdekepillä, sormen ojentaminen ja koukistaminen kun on niin paljon nopeampaa.

edit: melkoista vauhtia menee kärki, vetäsin kaikki 12 putkeen ja sijoitus ~900. ja nyt jo >1000 :hmm:
Ajoavut ei välttämättä tee nopeammaksi, tuli testattua tuota solberg eventin jälkeen. TC syö vain tehoja, no abs:stä voi olla ehkä jotain hyötyä jos käyttää soft kumeja niilä pitkillä ek:oilla kärki saattaa käyttää softeja koko eventissä paitsi nniillää lyhyillä 100% lumi+jää ek:oilla (ainakin ek 7-10 pystyi ajamaan softeilla kun ne oli n.80% puhdasta asfalttia ja softit on itsellä n.6-8s nopeampi noilla per ek). Tieten konepeltinäkymä on sallittu ja siitä kyllä hyötyy. Jos pitää vararengasta mukana se maksaa n.20-25s koko eventissä, kärki ei pidä vararenkaita.

Moni kärkikuskeista käyttää sekventiaalikeppiäkin, esim Mattias Adielsson joka on rallikuski oikeassa elämässä (twitchistä löytyy nimellä madielsson). Käyttää ajaessa 370astetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
926
Ajoavut ei välttämättä tee nopeammaksi...
Itse asiassa Sinun videoita kun on täällä tullut nähtyä, niin piti mainita että poikkeuksiakin on.
Käsittääkseni olet uskollinen autenttisuudelle eli ajat kuten on tarkoitettukin, eikä niin kuten ehkä olisi helpoin...ainakin jonkun mielestä.

Tähän tähtään nyt itsekin huolimatta siitä että opetteluun menee aikaa ennen kuin se tulee takaraivosta, mutta se on vaan niin paljon kivempaa näin kuten Sinäkin autoja ajelet.
Sekventaali kepillä alkaa jo sujua melko hyvin, H:ssa on opettelua vielä reilusti kuin myös jarrutustekniikassa vaikkapa kun ajat 200km/t B-ryhmän autolla ja tulet mutkaan jossa pitää vaihtaa 1:lle tai 2:lle.
En tarkoita "heel and toe" tekniikkaa, vaan ihan perusjarrutusta nopeasta vauhdista niin ettei aikaa tuhraannu liikaa.

Kääntösäde myös se mitä oikeassakin on, eikä vaikkapa kaikissa 360 astetta.

Aloin tätä harjoittelemaan aiemmallakin Logitechin kokoonpanolla, mutta jossain vaiheessa kyllästyin kun niin usein ei mennyt vaihde päälle.

Huomasin että olit Solbergissa sijoituksissa 200 paremmalla puolella eli taas hienoja aikoja paukutellut :)
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
721
Itse asiassa Sinun videoita kun on täällä tullut nähtyä, niin piti mainita että poikkeuksiakin on.
Käsittääkseni olet uskollinen autenttisuudelle eli ajat kuten on tarkoitettukin, eikä niin kuten ehkä olisi helpoin...jonkun mielestä.

Tähän tähtään nyt itsekin huolimatta siitä että opetteluun menee aikaa ennen kuin se tulee takaraivosta, mutta se on vaan niin paljon kivempaa näin kuten Sinäkin autoja ajelet.
Sekventaali kepillä alkaa jo sujua melko hyvin, H:ssa on opettelua vielä reilusti kuin myös jarrutustekniikassa vaikkapa kun ajat 200km/t B-ryhmän autolla ja tulet mutkaan jossa pitää vaihtaa 1:lle tai 2:lle.
En tarkoita "heel and toe" tekniikkaa, vaan ihan perusjarrutusta nopeasta vauhdista niin ettei aikaa tuhraannu liikaa.

Aloin tätä harjoittelemaan aiemmallakin Logitechin kokoonpanolla, mutta jossain vaiheessa kyllästyin kun niin usein ei mennyt vaihde päälle.

Huomasin että olit Solbergissa sijoituksissa 200 paremmalla puolella eli taas hienoja aikoja paukutellut :)
Tuo eventti olisi voinut mennä paremminkin. 2. ek:lla rengas rikki ja n.4km maaliin ja yritin ajaa ilman vaihtoa mutta varmaan hävisin enemmän kuin 1minuutin 10s jonka vaihto olisi vienyt ja lisäksi yksi 5s spinnaus tuli myös myöhäisemmällä ek:lla. Tuon eventin jälkeen tuli testattua kaikkea mm. sain tehtyä setupista ehkä n. 0,5s/km nopeamman.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
926
Itelle Monte on tosi vaikea, enkä tajua miten siellä voidaan mennä noin lujaa kun ei mitään oikomispaikkojakaan ole.
Käsijarrun kanssa on vielä opettelua, muutin asetuksissa arvon (linearity/sensitivity, kumpi se nyt olikaan) 100-->70 joka taisi olla Logitechillakin kun käytin kytkintä käsijarruna.

Itellä oli reilusti spinnauksia, yksi radalle avustaminen, yksi yleisön teilaaminen. Johtuen siitä etten vielä hanskaa kunnolla neulansilmissä tuota Fanan kässäriä.

Mikä on nopein tapa edetä jäällä? Niin että renkaat sutii mahdollisimman vähän vai kaasupohjassa kylki edellä mutkiin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
721
Itelle Monte on tosi vaikea, enkä tajua miten siellä voidaan mennä noin lujaa kun ei mitään oikomispaikkojakaan ole.
Käsijarrun kanssa on vielä opettelua, muutin asetuksissa arvon (linearity/sensitivity, kumpi se nyt olikaan) 100-->70 joka taisi olla Logitechillakin.

Itellä oli reilusti spinnauksia, yksi radalle avustaminen, yksi yleisön teilaaminen.

Mikä on nopein tapa edettä jäällä? Niin että renkaat sutii mahdollisimman vähän vai kaasupohjassa kylki edellä mutkiin?
Itse uskon että 4wd autoilla kaasu pohjassa niin paljon kuin mahdollista on nopein tapa lumella+jäällä, itse nostelen mutkissa vain jos tuntuu että auto voi aliohjata mutta tuonkin voisi korjata käsijarrulla ja pitää kaasua enemmän.
 

aPm

Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
353
Toimiiko porukalla G-sync tässä pelissä, jos V-sync on pois päältä? Ainakaan itsellä se ei toimi. FPS:t on reilusti näytön hertsien yli, vaikka valikosta valittuna näytön hertsit ja kuva myös repeilee ajossa. Kun laittaa v-syncin päälle, niin silloin fps:t on näytön hertsien mukaiset. :confused:
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
125
Toimiiko porukalla G-sync tässä pelissä, jos V-sync on pois päältä? Ainakaan itsellä se ei toimi. FPS:t on reilusti näytön hertsien yli, vaikka valikosta valittuna näytön hertsit ja kuva myös repeilee ajossa. Kun laittaa v-syncin päälle, niin silloin fps:t on näytön hertsien mukaiset. :confused:
GSync toimii kaikissa peleissä parhaiten, kun laitat maksimifps:n 142 Control paneelista ja vsync sieltä myös päälle kaikkeen (jos siis 144hz näyttö)
 

aPm

Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
353
Eli G-sync toimiakseen vaatii että pitää olla v-sync myös päällä?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
721
Itelle Monte on tosi vaikea, enkä tajua miten siellä voidaan mennä noin lujaa kun ei mitään oikomispaikkojakaan ole.
Käsijarrun kanssa on vielä opettelua, muutin asetuksissa arvon (linearity/sensitivity, kumpi se nyt olikaan) 100-->70 joka taisi olla Logitechillakin kun käytin kytkintä käsijarruna
Enpä itsekään tajua miten kärki ajaa niin paljon nopeammin tuolla.

esim. tämä vetokin talvirenkailla jää vielä 10,9s wr:stä (custom leaderboard wr) ek Col de Turini - Depart en descente joka on lähes täys lumi+jää ja 6,15km pitkä (vai toimiiko tuolla softit paremmin vaikka n.50% ek:sta on täyttä lunta+jäätä ja sen jälkeenkin sitä jäätä on vielä aika paljon). Vararengas on mulla mukana tuossa mutta se selittää n. 1,5-2,5s erosta, loput 8-9,5s pakosti tulee autosta(VW jotenkin parempi?), sen setupista, ohjauksen astemäärästä, kamerasta, taitotasosta(tai hotlappauksen määrästä)
auton säädöt löytyy videon infosta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
587
Enpä itsekään tajua miten kärki ajaa niin paljon nopeammin tuolla.

esim. tämä vetokin talvirenkailla jää vielä 10,9s wr:stä (custom leaderboard wr) ek Col de Turini - Depart en descente joka on lähes täys lumi+jää ja 6,15km pitkä (vai toimiiko tuolla softit paremmin vaikka n.50% ek:sta on täyttä lunta+jäätä ja sen jälkeenkin sitä jäätä on vielä aika paljon). Vararengas on mulla mukana tuossa mutta se selittää n. 1,5-2,5s erosta, loput 8-9,5s pakosti tulee autosta(VW jotenkin parempi?), sen setupista, ohjauksen astemäärästä, kamerasta, taitotasosta(tai hotlappauksen määrästä)
auton säädöt löytyy videon infosta
Kyllähän ne sekunnit tulee noista leveistä luisuista, leveäksi menneistä neulansilmistä, penkkoihin osumisista ja niitä seuraavista nostoista. Ei siinä sen kummempaa. Hyvinhän tuo menee, mutta melko paljon virheitä kuitenkin.
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
34
Enpä itsekään tajua miten kärki ajaa niin paljon nopeammin tuolla.

esim. tämä vetokin talvirenkailla jää vielä 10,9s wr:stä (custom leaderboard wr) ek Col de Turini - Depart en descente joka on lähes täys lumi+jää ja 6,15km pitkä (vai toimiiko tuolla softit paremmin vaikka n.50% ek:sta on täyttä lunta+jäätä ja sen jälkeenkin sitä jäätä on vielä aika paljon). Vararengas on mulla mukana tuossa mutta se selittää n. 1,5-2,5s erosta, loput 8-9,5s pakosti tulee autosta(VW jotenkin parempi?), sen setupista, ohjauksen astemäärästä, kamerasta, taitotasosta(tai hotlappauksen määrästä)
auton säädöt löytyy videon infosta
Itsekään en oikein tajua, että miksi noilla puhtailla lumi-/jääosuuksilla tulee niin paljon takkiin aivan kärkikuskeille. Monella eri ajotyylillä olen koittanut ja en oikein saa eroa kurottua, vaikka yrittäisi hissutella tai sitten kaasu pohjassa poikittain. Setup saattaa jossain määrin vaikuttaa, koska esim. tuon Solberg-kisan ajoin kokonaan ihan puhtaasti tiukalla asfaltti-setupilla (kiristetty vielä GTR:n asfalttisäädöstä) ja sillä sainkin muutaman vihreän sektorin aikaiseksi kuivan asfaltin osuuksilla, vaikka aika moni kärkikuski oli jo oman vetonsa ajanut. Jälkikäteen koitin pehmeämpää säätöä ja sillä nyt sai ehkä sen muutaman sekunnin parannettua lumiosuuksilla, mutta sitten auto ei ole kyllä enää kovin tarkasti ohjautuva kuivalla asfaltilla. Vielä on näköjään oma sijoitus juuri ja juuri sadan paremmalla puolella ja ilman muutamaa ihan turhaa spinniä olisi varmaan muutaman kymmenen sijaa parempi, mutta terävimpään kärkeen olisi siltikin edelleen matkaa. Mutta pitäisi vielä harjoitella noiden alaspäin menevien pitkien pätkien ajamista softeilla, koska uskon softien olevan nopeampi niillä. Ylöspäin olen softeilla nopeampi noilla pitkillä pätkillä, mutta alaspäin mennessä tulee aivan liikaa säheltämistä liukkaissa jarrutuksissa neulansilmiin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
141
Kyllähän ne sekunnit tulee noista leveistä luisuista, leveäksi menneistä neulansilmistä, penkkoihin osumisista ja niitä seuraavista nostoista. Ei siinä sen kummempaa. Hyvinhän tuo menee, mutta melko paljon virheitä kuitenkin.
Pitoa on niin vähän että pakko mennä poikittain ja käyttää penkkoja vähän hyväksi jotta saa sekunteja tiputettua. Toki tuossa oli mukana pikkuvirheitäkin, mut näkisin että tuommoista tyyliä pitää käyttää. Vaikka kusin jo toisessa ek:ssa tuon solberg kisan niin tuli myös testailtua ja nopeimmat ajat tuli kunnon luisuilla ja penkkoja hyväksikäyttämällä.

Solbergit vissiin käyttää chase camia, ihmettelinki miksi tuossa on sallittu ulkoiset kamerat.
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
34
Kokeilin nyt huvikseen ajella muutaman vedon tuolla Col de Turin - Depart en descente -pätkällä. Ensin pari vetoa GTR:n 50/50% Ice/Tarmac -säädöllä ja sitten yksi omalla asfalttisäädöllä. Aikalailla samoihin aikoihin meni molemmilla, mutta GTR:n säätö oli hieman helpompi ajaa jäällä/lumella ja sisäpuolen penkkoja kesti jonkin verran leikata kun taas omalla säädöllä menee heti katolleen, jos niitä leikkaa. Sen verran tiukalla on kallistuksenvakaajat... Mutta taitaisin kuitenkin ajella Monten jatkossakin omalla säädöllä, pitää vaan varoa sisäkurvin penkkoja ja pomppuja.

Tässä oma turistelu omalla asfalttisäädöllä:
En oikein tiedä, että miten tuosta nyt ottaisi pois esim. 10s. Kohtuu siististi välttelen ulkokurvien penkkoja, joten pitäisiköhän sitä vain reippaammin ottaa kontaktia niihin...? No, olisin ollut tyytyväinen tuohon aikaan Solberg-kisassa, koska silloin meni n. 8s hitaammin. Olikohan silloin sitten ollut jotain ohjelmaa tai muuten vain norminihkeää kisamenoa...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
721
Itsekään en oikein tajua, että miksi noilla puhtailla lumi-/jääosuuksilla tulee niin paljon takkiin aivan kärkikuskeille. Monella eri ajotyylillä olen koittanut ja en oikein saa eroa kurottua, vaikka yrittäisi hissutella tai sitten kaasu pohjassa poikittain. Setup saattaa jossain määrin vaikuttaa, koska esim. tuon Solberg-kisan ajoin kokonaan ihan puhtaasti tiukalla asfaltti-setupilla (kiristetty vielä GTR:n asfalttisäädöstä) ja sillä sainkin muutaman vihreän sektorin aikaiseksi kuivan asfaltin osuuksilla, vaikka aika moni kärkikuski oli jo oman vetonsa ajanut. Jälkikäteen koitin pehmeämpää säätöä ja sillä nyt sai ehkä sen muutaman sekunnin parannettua lumiosuuksilla, mutta sitten auto ei ole kyllä enää kovin tarkasti ohjautuva kuivalla asfaltilla. Vielä on näköjään oma sijoitus juuri ja juuri sadan paremmalla puolella ja ilman muutamaa ihan turhaa spinniä olisi varmaan muutaman kymmenen sijaa parempi, mutta terävimpään kärkeen olisi siltikin edelleen matkaa. Mutta pitäisi vielä harjoitella noiden alaspäin menevien pitkien pätkien ajamista softeilla, koska uskon softien olevan nopeampi niillä. Ylöspäin olen softeilla nopeampi noilla pitkillä pätkillä, mutta alaspäin mennessä tulee aivan liikaa säheltämistä liukkaissa jarrutuksissa neulansilmiin.
Tällä videolla (alkaen 1h tunnin kohdalta) on sen Mattias Adielssonin ajoa Monacossa R5:lla kun se vähän harjoitteli solberg cupia varten Jon Armstrongin(myös oikea R5+R2 kuski) kanssa.

En muista että ajoiko ne tuossa default setupeilla vai vähän säädetyillä autoilla. Kyllä siitä nyt vähän silti näkee että miten paljon käyttävät penkkoja tai kuinka poikittain auto on mutkissa jne. Mattias ei ole ihan nopein kuski mutta hieman lähempänä se silti oli kärkeä kun katsoo solberg clubin yksittäisiä ek-aikoja. WERT tiimissä ajaa ja sen kaveri Anton on vielä nopeampi ja tässä hänen ajoa itse eventissä
).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 338
Ainakin sen huomasi noista videoista, että molemmat ajaa neulansilmämutkan yhdellä käännöllä ja tiukasti sisäkurviin, itse tulee ajettua ne monesti pyörellä ajolinjalla ja siten, että ulkoreunasta-ulkoreunaan, kun noissa videoissa oli oikeastaan sisäreuna-auton kääntö-sisäreuna. Kaikesta tälläisestä niitä eroja sitten syntyy.
 
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
53
Onko joku onnistunut tekemään omia clubeja tässä pelissä? Jos on niin kertoisitteko millaisia poppakonsteja käytitte sillä ei ainakaan tuolta virallisilta sivuilta onnistu tehdä kun sivu jumittaa aina kun yrittää tehdä clubin ja painaa "all done" nappulaa niin mitään ei tapahdu.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
926
Huomasin just että nykyisessä telkussa on hyvä zoomaustoiminto eli PS4:llakin saa säädettyä FOV:ta.
11. naksautus tuntuis olevan omalle pelipaikalle oikea, mitä nyt AC ja PCARS 2:een vertaa alla linkatun laskurin arvoilla.

Modern FOV Calculator
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
510
Nyt ei jaksa ymmärtää miten pitoa on liikaa? Varsinkin moderneissa autoissa sitä pitoa on oikeasti paljon.

Lisäksi jos simu on liian vaikea ja vaikeasti hallittava, se ei tee siitä realistista. Päinvastoin, ei se auton ajaminen oikeasti ole niin vaikeaa. Vaikeaa on ajaa sitä kovaa ja helppoa se ei tässäkään ole.
Onhan noissa nykyisissä WRC-autoissa pitoa kun on isot siivet jne. mutta tässä pelissä niitä ei ole mukana.
R5:ssa on toki myös pitoa, mutta en usko että noin paljoa, varsinkin softeilla mennään ihan kiskoilla jopa märällä pinnalla. Tien kallistukset ei myöskään vaikuta mitään ajettavuuteen.

Noilla B-ryhmän takavedoillakin pystyy lähtemään kaasu pohjassa mutkista aika helposti.

Tosi moni tästä tykkää ja niin itsekkin haluasin, mutta joku vaan tökkii tässä ajomallissa. Peli tulee välillä lyötyä sisään ja ajeltua, mutta ei vaan nappaa enää. Kokeilin muuten huvikseen peliä ilman päivityksiä. Ajaminen tuntui vaikeammalta, auto ei mene niin raiteilla ja sivuttaispitoa on selvästi vähemmän. Sen ajomallin kun olisivat säilyttäneet.

Mutta nämä nyt on vaan tämmöisen pädirunkkarin ajatuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
141
Onhan noissa nykyisissä WRC-autoissa pitoa kun on isot siivet jne. mutta tässä pelissä niitä ei ole mukana.
R5:ssa on toki myös pitoa, mutta en usko että noin paljoa, varsinkin softeilla mennään ihan kiskoilla jopa märällä pinnalla. Tien kallistukset ei myöskään vaikuta mitään ajettavuuteen.

Noilla B-ryhmän takavedoillakin pystyy lähtemään kaasu pohjassa mutkista aika helposti.
Pelataan kyllä ihan eri peliä. Edes softeilla ei todellakaan mennä kiskoilla, märällä pinnalla pito laskee selvästi ja liukkaalta tuntuu. Tien kallistukset, ylämäki, alamäki, radan kunto jne myöskin vaikuttavat ajettavuuteen ja pitoon merkittävästi. Ratilla kyllä pelailen, onko pädille sitten eri ajomallinnus?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
89 678
Viestejä
1 833 489
Jäsenet
39 050
Uusin jäsen
PAKKAZEN

Hinta.fi

Ylös Bottom