Dirt Rally 2.0

Kannattaa ehdottomasti ostaa se Game of the Year -edition niin saa lisäautoja ja Dirt Rally 1:n loistavat radat. Jämsän erikoiskokeet ovat vieläkin parhautta, ihan rehellisesti ilman sinivalkoisia lasejakin.
Skotlanti on parempi ;)
Edit: Sekin on dlc:n takana.
 
Skotlanti on parempi ;)
Edit: Sekin on dlc:n takana.
Eilen koitin ekaa kertaa moninpeliä. Löyty joku eurooppalainen lobby ja sinne oli valittu 3x joku Skotlannin rata ja 3x joku Suomen rata. Selvästi muutkin pitää nuista vauhdikkaista mutta silti sopivan mutkaisista!
 
Morjes. Osaako kukaan neuvoa pystyykö noita skinejä käyttää useita yhtä aikaa ku tuntuu kansioiden nimet olevan samat ku asentaa ne tonne cars kansioon? vaikkakin eri auto kyseessä mniin kansion nimi on lds
 
Morjes. Osaako kukaan neuvoa pystyykö noita skinejä käyttää useita yhtä aikaa ku tuntuu kansioiden nimet olevan samat ku asentaa ne tonne cars kansioon? vaikkakin eri auto kyseessä mniin kansion nimi on lds
Eikös ne ylipäätään asenneta sillä erillisellä softalla?
 
Toimiiko moninpeli game pass ja steam versioiden välillä vieläkään? Ei siis racenetin kautta, vaan ihan lobbyna.
 
Onko kukaan testannut EK.n aikoja , ajamalla näytöllä / VR-laseilla ???
Meinaat onko kukaan vertaillut niitä? Minä vertailin joskus talvella sen jälkeen kun VR tuki tuli peliin. Testissä 35" GSync näyttö ja Samsung Odyssey VR-lasit. Pientä etua sain VR:n hyväksi radan hahmottamisen myötä, mutta pidemmän päälle erot ajoissa saattoi mennä enemmänkin virhemarginaaliin. Joten suorituskykyapua ei juuri VR:stä irtoa, vaikka ajovirheitä saattoi tulla keskimääräistä vähemmän. Mutta iso hyöty ajovirheiden määrään sai jo poistamalla visuaaliset nuotit pelistä, kun huomio ei keskity niin moneen asiaan koko ajan.
Mutta vaikka olettaisi vaikutuksen ajonopeuteen olevan 0, pelaisin silti aina mieluiten VR laseilla, koska ajotunnelma on aivan omaa luokkaansa.
 
Kyllä VR tuo aika hitosti etua, näet apexin helpommin, siihen on helpompi tähdätä ja muutenkin tuntuu että olet osa autoa etkä istu sen ulkopuolella.
Oma ajo parani ykkösessä pirusti VRn myötä enkä aio monitoriin palata koskaan tässä(kään) simussa.
 
Onko kukaan testannut EK.n aikoja , ajamalla näytöllä / VR-laseilla ???
Kyllä VR tuo aika hitosti etua, näet apexin helpommin, siihen on helpompi tähdätä ja muutenkin tuntuu että olet osa autoa etkä istu sen ulkopuolella.
Oma ajo parani ykkösessä pirusti VRn myötä enkä aio monitoriin palata koskaan tässä(kään) simussa.
Juuri näin. Lätyllä tuntui mutka (apex) menevän aina vähän ohi, ellei nyt täysin ulkoa osannut rataa/pätkää. Ulkoa osaaminen nyt ei sinänsä edes kuulu ralliin. Ei vaan jaksanut tehdä mitään testejä kun odotteli innolla VRää.
Lätyllä ei ole tullut enää pelattua kertaakaan VRn hankkimisen jälkeen (2018).
 
Viimeksi muokattu:
mikä lie päivitys eilen lätkästä vajaa 15Gb laitaili ja sotki tuota flightsimulatorin lataamista..
 
mikä lie päivitys eilen lätkästä vajaa 15Gb laitaili ja sotki tuota flightsimulatorin lataamista..
Joku online-kisailu päivitys. Kaistan tuhlaamista kun katsoo pätsin sisältöä. CM:llä on ollut tapana laittaa ihan pienetkin pätsit 5GB... :facepalm:

Content:

New livery: Royal Air Force - Ford Fiesta R5


UI/UX:

  • Re-enabled World Series tab on main menu to accommodate for DiRT Rally 2.0 World Series Qualifiers.

  • Players who take part in World Series Qualifiers will earn a new car (Ford Fiesta R5 MKII), which is set to be released in version 1.16.
  • Players who take part in Qualifiers using v1.15 will get the car when it releases.



Rallycross:
  • Updated sponsor board branding on all FIA World Rallycross championship tracks to reflect real-world updates.
  • Adjusted performance of AI drivers in wet conditions (decreased pace by 1%).



Cars:
  • SUBARU Legacy RS - Added ability to upgrade brake durability in My Team, in line with other cars across the game.
  • SUBARU WRX STI (Rallycross) - Updated livery number which was previously difficult to see.
  • Peugeot 208 WRX (2019) - Adjusted position of gear indicator which was previously obscured by steering wheel.



Locations:
  • Perth and Kinross, Scotland - Adjusted collision detection for some log piles, which previously resulted in invisible collisions.
  • Perth and Kinross, Scotland - Adjusted Pace Note timings for a small number of corners on Newhouse Bridge Stage (now come slightly earlier).
  • Perth and Kinross, Scotland - Resolved issue regarding notable FPS drop on South Morningside and Old Butterstone Muir Stages (narrow bridge section).



Colin McRae Scenarios:
  • Updated completion text in German, French, Italian and Spanish for consistency.
 
Ne paransi Skotlantia tuossa päivityksessä (mm. korjasivat hitboxeja niihin puukasoihin) ja silloin joutuu lataamaan sen lokaation kokonaan uudelleen, siksi päivitys oli noin iso ja siksi ne aikaisemmatkin päivitykset ovat olleet isoja kun/jos ovat fiksanneet jotain pieniä juttuja ek-pätkillä. Ehkä niiden seuraavassa rallipelissä (WRC 2023 ?) ek:t voisivat olla jaettavissa lyhyempiin päivitysosiin niin ei ehkä aina tarvitsisi latailla noin paljon jos vain osaa ek:sta pitää fiksailla.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kun koitin Oculus Rift S laseilla ajaa tätä, niin niillä ei ollut yhtään vauhdin tuntua verrattuna näytöltä ajamiseen. Varmaankin johtui pienestä FOVstä. Lisäksi ensimmäisessä mutkassa jo melkein oksennus tuli. Assetto Corsa Competizione niillä laseilla oli pahoinvoinnin puolesta ajettava, mutta ei siinäkään ollut vauhdin tuntua. Ehkä joillain muilla laseilla on parempi.
 
Itse kun koitin Oculus Rift S laseilla ajaa tätä, niin niillä ei ollut yhtään vauhdin tuntua verrattuna näytöltä ajamiseen. Varmaankin johtui pienestä FOVstä. Lisäksi ensimmäisessä mutkassa jo melkein oksennus tuli. Assetto Corsa Competizione niillä laseilla oli pahoinvoinnin puolesta ajettava, mutta ei siinäkään ollut vauhdin tuntua. Ehkä joillain muilla laseilla on parempi.
Tuskin vauhdin tuntuun on laseilla hirveästi vaikutusta. Todennäköisemmin käyttämäsi FOV asetukset tai kamerakulma (esim. konepelti) on vaikuttanut vaihduntuntutottumukseen, että se vaatisi VR:llä vain enemmän totuttelua. Omasta mielestä VR:llä DR2 vauhdintuntu vaikutta hyvin luontevalta niinkuin oikeassa autossa ajettaessa. Aivojen/silmien vain annettava tottua siihen.

EDIT: Pahoinvointiinkaan ei auta muu kuin viikkojen/kuukausien totuttelu. Rallissa se vain korostuu, kun tiessä on enemmän korkeuseroja ja autossa enemmän sivuttaisliikettä.
 
Alkaa taas kisat:
DiRT Rally 2.0 World Series - Season Two Announced - Codemasters

Pelasin reilu vuoden tätä PS4 Pro:lla ja nyt siirryin takas PC pelailuun.
Harmi ettei Codemasters voinut samalla tehdä HDR tukea PC:lle kun kerran sellainen on konsoleille.
Menettää graafisesti paljon!

Ps. Tuosta VR:n siedättymisestä olen vähän skeptinen, en usko että kaikki pystyy sille siedättymään.
Se olo on niin karsea joka tulee jo parin minuutin rallinpeluusta että pahinkaan krapula ei ole mitään siihen verrattuna kun makaat seuraavat tunnit sängyssä.
Toisille ei tule mitään oloa...
Yritin kyllä monen viikon ajan...Astro Botin pelasin läpi eikä tullut oloja, mutta kun DiRT Rally:n heitti tulille niin hyi helvata :sick::dead:
Myin Pleikan ja VR:n pois, tuskin tulee toista elleivät keksi siihen jotain kikkaa millä merisairaudelle herkätkin voivat sitä käyttää.
 
Tuosta VR:n siedättymisestä olen vähän skeptinen, en usko että kaikki pystyy sille siedättymään.
Kaveri sanoi, että Dirt Rallyä ei pysty ajamaan, mutta esim Project Cars 2 ei aiheuta mitään ongelmia.
Millä VR potalla siis olet ajellut?
Olihan frametimet tarpeaksi korkeat ettei se vaan olisi käynyt puoli tehoilla.
 
Kaveri sanoi, että Dirt Rallyä ei pysty ajamaan, mutta esim Project Cars 2 ei aiheuta mitään ongelmia.
Millä VR potalla siis olet ajellut?
Olihan frametimet tarpeaksi korkeat ettei se vaan olisi käynyt puoli tehoilla.
PS4 Pro ja PSVR.
Ovat sen verran kalliita vermeitä että ei ole tulossa PC:lle kun tietää ettei oma pää ole tuolle yhteistyökykyinen.
GT Sport:a pelasin myös VR:nä, sillä meni 5-10 min ihan ok...sille ehkä olisi voinut siedättyä paremmin, tosin mäkiset radat siinäkin tuotti kaikkea muuta kuin hyvän olon.
Puntariin kun heittää sen wow elämyksen jonka VR tarjoaa ja sen veemäisen olon joka siitä aiheutuu, niin valitettavasti joutuu jättämään väliin.
Toivon todella että tähän vielä jotain keksitään, itse syy tähän kun on lääketieteellä vielä enemmän tai vähemmän pimennossa.
 
PS4 Pro ja PSVR.
Ovat sen verran kalliita vermeitä että ei ole tulossa PC:lle kun tietää ettei oma pää ole tuolle yhteistyökykyinen.
GT Sport:a pelasin myös VR:nä, sillä meni 5-10 min ihan ok...sille ehkä olisi voinut siedättyä paremmin, tosin mäkiset radat siinäkin tuotti kaikkea muuta kuin hyvän olon.
Puntariin kun heittää sen wow elämyksen jonka VR tarjoaa ja sen veemäisen olon joka siitä aiheutuu, niin valitettavasti joutuu jättämään väliin.
Toivon todella että tähän vielä jotain keksitään, itse syy tähän kun on lääketieteellä vielä enemmän tai vähemmän pimennossa.
DR2 on kyllä pahinta ajelua tuossa mielessä, harmi jos näin.
Ite en enää ees suostu pelaan lätyltä...
 
Mulla Dirt Rally 1 toimi sisäänheittäjänä VR-hommiin tänä kesänä. Kaikki toimi heti oikein ja vasta myöhemmin muiden pelien myötä huomasin että asiat voisivat olla huonomminkin.

Vuosia sitten ehkä 2016 kokeilin sitä ensimmäistä Oculus Riftiä kaupassa ja silloin huono olo tuli välittömästi. Alle sekunnissa otin lasit pois päästä ja meinasin kaatua, en pystynyt edes testaamaan niitä. Myöhemmin katsoin VR-videoita Google Cardboardin avulla puhelimen näytöltä eikä pahoinvointia ollut ollenkaan. 6 viikkoa sitten ostin Oculus Questin ja huonoa oloa on ollut niin vähän ettei siitä ole jaksanut edes mainita.

Assetto Corsa
Pahoinvointia heti kun painaa kaasua koska kamera heilui holtittomasti ylösalas auton rungon mukaan. Laitoin asetuksista päälle lock camera to horizon ja pahoinvointi katosi. En vain innostu millään näistä tasaisen tien autopeleistä niin pelaaminen on jäänyt vähälle.

Dirt Rally 1 ja 2.0
Ei pahoinvointia, kamera on oletuksena lukittu horisonttiin ja pään sijaan auton runko heiluu ympärillä. Toimii erittäin hyvin ja ostin viikon pelaamisen jälkeen uuden ratin ja polkimet vaikken ole minkään sortin simumies tai autoukko. Tässä jatko-osassa olen huomannut että maalin tulon jälkeen jos katselen sivuille niin voi tulla pahoinvointia kun auto matelee, tuntuu että frame rate on vain 20 sivulle katsoessa kun tulee maaliin. Kesken kisan jos tulen kovassa luisussa mutkaan ja katson sivuikkunasta ulos menosuuntaan niin en huomaa alhaista fps:ää tai pahoinvointia.
 
Joku motion rigihän voi auttaa jos VR-lasien kanssa tulee pahoinvointia, tieten melko kallishan sellainen on, mutta pahoinvoinnin syyhän voi olla G-voimien/kropan-liikkeen puuttuminen pelkkien VR-lasien kanssa. Te joilla tulee huono olo niin onko teillä myös taipumusta matkapahoinvointiin esim. autossa matkustajana takapenkillä?
 
Te joilla tulee huono olo niin onko teillä myös taipumusta matkapahoinvointiin esim. autossa matkustajana takapenkillä?
Merisairaus iskee helposti ja joo autossa jos katsoo alas. Kakarana tuli joka bussireissulla oksennettua.
Intissä olin laivalla joka oli kovassa merenkäynnissä tuskaa ja halusinkin aina merivahtiin mitä kovempi merenkäynti eli ulos yläsillalle tähystämään pelastuspuku päällä...horisontin kun näkee, niin no problem.

90-luvun alussa intissä jaettiin lääkelaastareita jotka laitettiin korvan taakse, ne auttoi aika paljon.
Nykyään näemmä apteekista löytyy Postafen 25mg matkapahoinvointiin...mahtaisko auttaa myös VR:ään :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Joku motion rigihän voi auttaa jos VR-lasien kanssa tulee pahoinvointia, tieten melko kallishan sellainen on, mutta pahoinvoinnin syyhän voi olla G-voimien/kropan-liikkeen puuttuminen pelkkien VR-lasien kanssa. Te joilla tulee huono olo niin onko teillä myös taipumusta matkapahoinvointiin esim. autossa matkustajana takapenkillä?
Täälä on ainakin kaikenlaista pahoinvointia. Autossa ei vanhempana enää tule paitsi jos tuijottaa esim luuria tai lehteä. Itsellä aikaajoin myös hyvän laatuista asentohuimausta joten eiköhän se ole jokin vika tuolla sisäkorvassa.
Sellaisen havainnon tein kuitenkin että kavereiden kanssa otettiin kuppia ja demottelin vr:ää juuri Dirt 2.0 niille ja kas kummaa kun itse kokeilin niin ei pienintäkään pahoinvointia!
Eli definitely drink and drive!
Ei sitä kuitenkaan joka päivä jurrissa voi olla joten aika harvakseltaan tulee Dirttiä vr:llä väännettyä.

Edittiä vielä:
Eli myös merisairautta löytyy mutta niin sekin häviää kunnon jurrilla.
 
Itsekin tulen merisairaaksi ja autossa tulee paska olo jos tuijottaa luuria. Tuo kuitenkin ilmeisesti johtuu ihan vaan siitä, että aivot ja kroppa tuntee liikkeen, mutta silmät ei näe sitä.
VR peleissä homma on taas päinvastoin ja kyllä tuohonkin voi tottua.
Hyppäys jostain astro botista dirt rallyyn on kuitenkin aika huima ja tuossa välissä voisi pelata vaikka jotain walking sim tyylistä peliä ja totutella sen avulla hetken kerrallaan.

Itse olen siitä onnekas, että mulla yleensä tulee vr peleissä silloin huono olo jos kamera kääntyy liian hitaasti ja nopeat liikkeet sekä heilumiset ei vaikuta mitään.
 
PS4 Pro ja PSVR.
Ovat sen verran kalliita vermeitä että ei ole tulossa PC:lle kun tietää ettei oma pää ole tuolle yhteistyökykyinen.
GT Sport:a pelasin myös VR:nä, sillä meni 5-10 min ihan ok...sille ehkä olisi voinut siedättyä paremmin, tosin mäkiset radat siinäkin tuotti kaikkea muuta kuin hyvän olon.
Puntariin kun heittää sen wow elämyksen jonka VR tarjoaa ja sen veemäisen olon joka siitä aiheutuu, niin valitettavasti joutuu jättämään väliin.
Toivon todella että tähän vielä jotain keksitään, itse syy tähän kun on lääketieteellä vielä enemmän tai vähemmän pimennossa.

Tuossa Dirt Rally 2.0 voi ainakin PC:llä laittaa sieltä "vr comfort options" valikosta sen lukitun horisontin päälle niin se auttoi itseäni alkuun. Nyt pystyn ajamaan jo ilman sitäkin.

Olen Make73 koittanut psyykata VR maailmaan näissä simuissa sillä tiedän itse millainen olo voi tulla sillä olin itse myymässä Rift S heti ekan päivän jälkeen, kun makasin DR2.0 jälkeen sängyssä loppupäivän. Jossain vaiheessa vain totuin tuohon mikä ei tietysti tarkoita, että jokainen voisi tottua. Ajattelen vain, koska itselläni oli niin äärimmäisen huono olo alkuun niin toivoa on muillakin.

Jos asut Make73 pääkaupunkiseudulla niin tule joskus testaamaan laseja PC-ympäristössä.
 
Joo, tunteja kestävä VR-pahaolo on hyvinkin tuttu tunne, jo muutaman minuutin ajelun jälkeen. Mutta useiden kuukausien treenailua myöhemmin tunteroisen rallivedotkin menee. Jossain vaiheessa ensin vain oppi tunnistamaan sen tunteen, jonka jälkeen pelaamisen jatkaminen aiheuttaa pidemmän pahan olon. Sitten kun oppi siihen lopettamaan pelit, niin huomasi, että sekin raja tuli aina vain myöhemmin vastaan. Lopulta sitä kohtasi enää harvoin.
 
Joo, tunteja kestävä VR-pahaolo on hyvinkin tuttu tunne, jo muutaman minuutin ajelun jälkeen. Mutta useiden kuukausien treenailua myöhemmin tunteroisen rallivedotkin menee. Jossain vaiheessa ensin vain oppi tunnistamaan sen tunteen, jonka jälkeen pelaamisen jatkaminen aiheuttaa pidemmän pahan olon. Sitten kun oppi siihen lopettamaan pelit, niin huomasi, että sekin raja tuli aina vain myöhemmin vastaan. Lopulta sitä kohtasi enää harvoin.
Siedättäminen onnistuu kyllä varmasti jos se pahanolon tunne ei ole ihan niin voimakas.
Joissain peleissä se vaan meikäläiselle iskee jo parissa sekunnissa.
Siinä ei ole paljon tehtävissä.
Alien Isolation oli jostain syystä sellainen että lasit päähän, 5 sekunnin päästä pois ja koko illan pahaolo.
 
Jos asut Make73 pääkaupunkiseudulla niin tule joskus testaamaan laseja PC-ympäristössä.
Kiitos tarjouksesta :)
Asun joo sielläpäin, mutta taidan nyt toistaiseksi jättää väliin.
Uskon että sitkeällä työllä eli useiden kuukausien siedättymisellä voisi ehkä pahemmatkin tapaukset tottua niin että voisi pelata jopa tunnin verran, mutta onko se kaiken sen pahoinvoinnin arvoista ja silti siinä on oksu nurkan takana.
Pääsi tätä kuitenkin maistamaan ja hienoa on! Jos joku ei VR maailmaan ole vielä päässyt, niin ehdoton suositus (jos pää kestää).

Olikos tuossa Jyskälä e-Rallyssa WRC 9 ?
Yle e-urheilu | Jyväskylän e-rallitapahtuma
Aika karsean näköistä menoa.
Viime vuonna pelasin peliä yhden illan, jää tänä vuonna väliin.
Katsotaan jatkossa mitä Codemasters saa aikaan pelisarjalle.
 
World Series Qualifiers alkoivat tänään

omat auton säädöt ei ole sallittuja vaan vakioina pitää ajaa

Rally: R2 autot, New Zealand: Elsthorpe Forward Sprint 7,32km
Rallycross: RX2 auto , Norway: Hell

ajoaikaa ainakin 31.8 asti, 1.9 tulee uusi karsinta

tälläiset oli omat ajat:
- Ralli 3:44.436
- RX 4:04.4

edit: RX-kisa taisi nyt vaihtua/päivittyä oikeaan eli Sweden: Höljes supercars-autoilla
 
Viimeksi muokattu:
Valve Index VR laseilla tullut nyt muutama ilta pelattua, hauskaa on mutta yllättävän huono fps, kokeilin kaikki asetukset medium, koneena 9900k ja 2080ti, lasit 90hz modessa ja silti ei ole täysin smoothia menoa, onko muilla kokemusta vastaavasta?
 
Valve Index VR laseilla tullut nyt muutama ilta pelattua, hauskaa on mutta yllättävän huono fps, kokeilin kaikki asetukset medium, koneena 9900k ja 2080ti, lasit 90hz modessa ja silti ei ole täysin smoothia menoa, onko muilla kokemusta vastaavasta?
Joo, ennen asetusten säätöä oli raivostuttavaa ja hankalasti uudelleen toistettavaa mikrojäätyilyä.

Säätelin vaikka mitä, mutta muistaakseni pelkästään yleisö piti laittaa low:lle. Ambient Occulusionit sun muut kehittyneet efektit ja tekstuurit kestää olla high:lla tai ultralla, mutta yleisö tai joku vastaava aiheutti mikrostutteria. Ei ole kertaakaan nykäissyt ekojen päivien jälkeen.

Joku on tehny Steamiin VR-oppaan, josta on hyötyä varsinkin peruskokoonpanoille. Ei tämä peli (tai moni muukaan VR peli) vaadi 2080ti:tä.
 
Kiitos tarjouksesta :)
Asun joo sielläpäin, mutta taidan nyt toistaiseksi jättää väliin.
Uskon että sitkeällä työllä eli useiden kuukausien siedättymisellä voisi ehkä pahemmatkin tapaukset tottua niin että voisi pelata jopa tunnin verran, mutta onko se kaiken sen pahoinvoinnin arvoista ja silti siinä on oksu nurkan takana.
Pääsi tätä kuitenkin maistamaan ja hienoa on! Jos joku ei VR maailmaan ole vielä päässyt, niin ehdoton suositus (jos pää kestää).

Olikos tuossa Jyskälä e-Rallyssa WRC 9 ?
Yle e-urheilu | Jyväskylän e-rallitapahtuma
Aika karsean näköistä menoa.
Viime vuonna pelasin peliä yhden illan, jää tänä vuonna väliin.
Katsotaan jatkossa mitä Codemasters saa aikaan pelisarjalle.

Itseltäni on PS4Pro ja PSVR.
Kokeilin VR-laseilla Dirt Rally 1.0 ja se aiheutti pahoinvointia. Kuvan laatukin jätti toivomisen varaa.
Tänään kävin tutun luona kokeilemassa DirtRally2.0 PC/Oculus Rift S ja herran jestas mikä ero PSVR.
Minkäänlaista pahoinvointia ei ilmennyt Australian röykkyisillä ja isoilla hypyillä varustetuilla pätkillä! Oli jopa hämmentävää, kun odotin tuon aiheuttavan pahoinvointia ja yllättävää kuinka erilailla se VR-maailma aukesi itselleni verrattuna PSVR.
Jos ja kun PC-puolelle tässä vaihdan myös itse, niin ihan ehdoton hankinta tulee olemaan myös VR-lasit ja todennäköisesti juurikin nuo Oculus Rift S-lasit.

PSVR-lasit lähtee viikonloppuna myyntiin tori.fi....
 
Itseltäni on PS4Pro ja PSVR.
Kokeilin VR-laseilla Dirt Rally 1.0 ja se aiheutti pahoinvointia. Kuvan laatukin jätti toivomisen varaa.
Tänään kävin tutun luona kokeilemassa DirtRally2.0 PC/Oculus Rift S ja herran jestas mikä ero PSVR.
Minkäänlaista pahoinvointia ei ilmennyt Australian röykkyisillä ja isoilla hypyillä varustetuilla pätkillä! Oli jopa hämmentävää, kun odotin tuon aiheuttavan pahoinvointia ja yllättävää kuinka erilailla se VR-maailma aukesi itselleni verrattuna PSVR.
Jos ja kun PC-puolelle tässä vaihdan myös itse, niin ihan ehdoton hankinta tulee olemaan myös VR-lasit ja todennäköisesti juurikin nuo Oculus Rift S-lasit.

PSVR-lasit lähtee viikonloppuna myyntiin tori.fi....
Breaking news: neljä vuotta vanhat matolaatikon kakkulat on huonommat kuin suht uudet PC:llä.
Sorry, ei ole tarkoitus kuittailla, tuo nyt vaan on aika selvä homma :)
Arvostan, että kokeilit, osa täällä on VRn tuominnut PSVR perusteella...
 
Arvostan, että kokeilit, osa täällä on VRn tuominnut PSVR perusteella...

No tätä mä lähinnä lähdin mainostamaankin, että PSVR kokeilun myötä ei kannata tuomita VR-pelaamista :)
Olin itsekin hyvin skeptinen, kunnes pääsin tänään kokeilemaan. Yllätyin positiivisesti pahoinvoinnin pysyessä poissa täysin.
ProjectCars2 tuntui niillä laseilla jopa vielä paremmalta ja tosi luontevalta. Aiheutti wau-efektin...;)
 
Niin padilla pitää paljon vähemmän käskeä autoa ja sitäkautta ajaminen on vähän yksinkertaisempaa sekä periaatteessa helpompaa. Muistuttaa aavistuksen enemmän arcadea. Joten ajomallissa on eroa millä laitteella ajelee.

Ratilla joutuu tekemään enemmän töitä auton hallinnan suhteen, mutta toki itse laite mahdollistaa paremman kontrollin autoon kuin joku padin pienen tatin liikerata. On rattilla ajaminen paljon varmempaa ja nopeampaa.

Ehdottomasti kuitenkin hyvä ratkaisu Codemastersilta tehdä myös padilla ajamisesta hyvin helposti pelattava. Ihan hauska satunnaisesti ajella padin kanssa vaikka jotain takavetoa, kun auto pysyy aika helposti hanskassa. 99% ajasta ajelen ratilla ja onhan se sitten jo paljon aidompaa ajamista sekä täten vielä reilusti hauskempaa.
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
Itsellä meni noin 3 iltaa että alkoi pysymään ihan hyvin tiellä koko radan ilman mällejä, itse tein niin että en mennyt 2. ja 3. vaihdetta isommille ollenkaan ja pikkuhiljaa alko ottamaan nelosta sitten kun alkoi pysyä tiellä. Auton säätöihin en ole koskenut kertaakaan.
 
Joko tästä pelistä on korjattu ffb ja ajamisen tunnottomuus? Ostin aikanaan julkkarista, kun ykkösversio oli niin hyvä. Petyin kuitenkin pahasti siihen miten tunnotonta ajaminen oli verrattuna ykköseen, missä tien ja kuopat selvästi tunsi ja ajaminen oli paljon hauskempaa.
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
Ajoitko Group B -autoilla? Niillä ajaminen on aika hazardihommaa ja asetusten tulee olla kunnossa tai muuten on joka toisessa mutkassa ympäri. Näin ainakin kävi minulle perusralliukolle.

Dirt Rally 1:ssä oli helpompaa kun piti aloittaa heikkotehoisilla ja pikku hiljaa oppi sitten ajamaan ja sai parempia autoja, niin luonnollisesti pysyi paremmin tiellä. Eipä silti, en olisi jaksanut samaa grindausta DR2:ssa toista kertaa vaikka se DR1:ssä hauskaa olikin.
 
Itsellä meni noin 3 iltaa että alkoi pysymään ihan hyvin tiellä koko radan ilman mällejä, itse tein niin että en mennyt 2. ja 3. vaihdetta isommille ollenkaan ja pikkuhiljaa alko ottamaan nelosta sitten kun alkoi pysyä tiellä. Auton säätöihin en ole koskenut kertaakaan.
Taitaa pätee sama ohje mulle,WRC8:ssa saa laskee nappi pohjassa melkein aina,mut tässä ei peli muuten vaikuttaa hienolta.
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
Aloita etuvetoisilla esim. H2 fwd tai R2, helpoimmat ajaa padilla kun aliohjaavat enimmäkseen kun/jos ajaa liian kovaa mutkiin. Voi ajaa hivenen ylikovaa mutkiin ja kääntää padista maksimit ja sitten vain säätää kaasulla/jarrulla kääntymistä+käyttää käsijarrua tiukempiin mutkiin.

Tuon jälkeen voit ajaa vaikka R5:sta tai 2000cc Subaru -01, ovat 4wd ja nopeampia. 2000cc Citroen C4 on noita nopeampi ja aika hyvä jos ajaa sitä ns. keula edellä (aika aliohjaava muuten).

Jos haluat kokeilla takavetoista niin sitten ehkä H3 rwd BMW e30 M3 on helpoimmasta päästä. Avaa diff driving lockia jos spinnaat liikaa kaasulla ja avaa diff braking lockia jos spinnaat liikaa jarrulla. Toe in eteen+taakse esim. 0.80 ja 0.80 pitäisi myös helpottaa takavetoisten hallintaa (toimii myös Gr B 4wd kanssa jotka on aika vaikeita hallita vaikka miten setuppia säätää).
 
Viimeksi muokattu:
Juu tätä DR2:sta voi pädilläkin suht kivuttomasti ajaa, toki oikeat pädisäädöt yms pitää olla. Mutta ihan eri malliin kuin 1:stä jota ei kyllä erkkikään halunnut pädillä ajaa. Se tosin ratilla sitten edelleen nautittava(siis sora).
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
Kokeiles tosta alta vähän säätöjä pädiin. Jelppas ittellä aika hyvin.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kokeiles tosta alta vähän säätöjä pädiin. Jelppas ittellä aika hyvin.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Säädöt tehty aivan uskomaton ero ajamiseen aika parani pätkällä vaatimattomasti toista minuuttia eikä kertaakaan ulos.Kiitti linkistä
 
Tänään ajoin ekat pätkät Dirt 2.0:lla padilla, en saa autoa pysyy millään ojien välissä, en tiedä mikä mättää?ole pelaillu rallipelejä 15 v et muuten tuttua touhua. Suoranpäässä loiva mutka niin heti lähtee liikaan suisuun ja pelto kutsuu. autojen säätöihin en ole vielä muuttanut mitään onko muilla samoja kokemuksia?
"
Alku tuolla etuveto-Lancialla oli hakemista, kun kokemukset puhtaista rallipeleistä on 20 vuoden takaa (siinä välissä rata-autoja sitten enemmän) Colin McRae Rallysta ja Rally Trophysta, mutta kyllähän sen mestaruuden lopulta voitti ihan selvin lukemin, vaikka pari rallia kariutukin auton rikkoutumiseen.
Sitten H2 RWDn ostoon ja tunnesyistä Kadetti talliin. Nyt sit ajamisesta ei meinaa tulla yhtikäs mitään. Tuntuu että perä karkailee välillä aivan holtittomasti vaikka lukko on lähes auki. Auton liikehdintä on toisinaan valtaisaa huojumista aivan kuin joku tönisi sivuilta toiselle."

Tuossa omat kokemukset parin sivun takaa. @karik134 sitten ohjasi kokeilemaan hänen setuppejaan. Itse myös ajanut GTR technicalin säädöillä ja ero vakioon aivan totaalinen. Pikku hiljaa se siitä kuitenkin lähtee. Nami pohjassa jos ajaa koko ajan niin ruumiita tulee. Rauhassa vaan aloittaa ja pikku hiljaa se nopeus rupee kasvamaan
 
15Gigan päivitystä haluaisi ladata, onko jollain mitään tietoa päivityksestä? En äkkiseltään löytänyt mitään aiheesta, patch noteja tms. aika isolta kumminkin kuulostaa :hmm:
 
Version 1.16

September 28, 2020

Content:

New car: Ford Fiesta R5 MKII

Note:
Car is available to all players in modes outside of My Team.
To unlock the car for use in My Team, take part in a DiRT Rally 2.0 World Series Qualifier and you'll get it when the Event Week ends.


Cars:

Volkswagen Polo GTI R5 - Updated engine audio based on new recordings of real-world car.
Volkswagen Polo GTI R5 - Updated rear-view mirrors to show reflected images.
Ford Escort MK2 - Updated rear-view mirrors to show reflected images.
Porsche 911 RGT Rally Spec - Updated rear-view mirrors to show reflected images.


FIA World Rallycross Championship:

Removed AI driver names which were mistakenly appearing when using 2019-spec cars.


Colin McRae Scenarios:

Resolved issue where Used tyres were displaying as New in Service Areas.


Miscellaneous:

Added ability to select Paraguay as a driver nationality.
Made various minor (not notable) bugfixes across the game.


This is currently the final update planned for DiRT Rally 2.0.

The Ford Fiesta R5 MKII will be unlocked for all players to purchase in My Team Garage menu in early 2021, however this does not require a game update.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 981
Viestejä
4 929 580
Jäsenet
79 277
Uusin jäsen
whatshaw

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom