Dirt Rally 2.0

Elkäähän kiusatko Arrows'sia;) Mielipiteeseen on oikeus vapaassa maassa. Minun mielestäni noissa Moguzin Clubikisoissa on enemmän haastetta, kun vakiopelissä, koska esim. normi Daily, Weekly ja Monthly-kisoissa on kevyt vaurionmallinnus käytössä. Lisäksi sää, tien ja renkaiden kuluminen vaikuttaa tosi paljon ajettavuuteen. Uusilla pakasta vedetyillä softirenkailla ajaminen hyvällä tiellä (esim. time trialissa) on helppoa. Hardirenkailla tai kuluneilla renkailla ajaminen varsinkin liukkaalla tai sateella todella rankkaa ja haastavaa hommaa. Realistic Damage päällä pitää oikeasti varroa pikkukolhujakin, koska voi joutua ajamaan seuraavat kolme pätkää hankittu vaurio seuralaisenaan, tai vaikka pimeässä vesisateessa räpsyvillä valoilla:) Kyllä tässä monesti paha mieli tulee huolimattomasta ajosta itsellä. Tosin yleensä aina kyseessä niin sanotusti "oma moka". Itse en ainakaan pysty ajamaan tässä pelisse pitkään niin kovaa, kun osaisin, vaan pitää pikkuisen himmata, jos haluaa pysyä ehjänä ja tien päällä. Paras rallipeli ikinä, vaikka onkin jo useammat maista tuttuja ja 300h takana peliaikaa.

PS. Monte on tässä rajusti vaikeampi kuin ykkösosassa.
 
Elkäähän kiusatko Arrows'sia;) Mielipiteeseen on oikeus vapaassa maassa. Minun mielestäni noissa Moguzin Clubikisoissa on enemmän haastetta, kun vakiopelissä, koska esim. normi Daily, Weekly ja Monthly-kisoissa on kevyt vaurionmallinnus käytössä. Lisäksi sää, tien ja renkaiden kuluminen vaikuttaa tosi paljon ajettavuuteen. Uusilla pakasta vedetyillä softirenkailla ajaminen hyvällä tiellä (esim. time trialissa) on helppoa. Hardirenkailla tai kuluneilla renkailla ajaminen varsinkin liukkaalla tai sateella todella rankkaa ja haastavaa hommaa. Realistic Damage päällä pitää oikeasti varroa pikkukolhujakin, koska voi joutua ajamaan seuraavat kolme pätkää hankittu vaurio seuralaisenaan, tai vaikka pimeässä vesisateessa räpsyvillä valoilla:) Kyllä tässä monesti paha mieli tulee huolimattomasta ajosta itsellä. Tosin yleensä aina kyseessä niin sanotusti "oma moka". Itse en ainakaan pysty ajamaan tässä pelisse pitkään niin kovaa, kun osaisin, vaan pitää pikkuisen himmata, jos haluaa pysyä ehjänä ja tien päällä. Paras rallipeli ikinä, vaikka onkin jo useammat maista tuttuja ja 300h takana peliaikaa.

PS. Monte on tässä rajusti vaikeampi kuin ykkösosassa.

No joo, vähän kärkkäästi tuli itsekkin kommentoitua peliä. Onhan tämä oikeasti hyvä peli, kaipaisin silti enemmän kunnon vaaran tuntua ja realistista vauriomallinnusta. Sellaista että kunnolla katon kautta ympäri rullatessa auto olisi aivan solmussa, tai että kiveen kopsahtaessa voisi taittua rengas alle. No ehkä nämä voisi toteutua sitten seuraavassa versiossa.

Ja juuri tuo kuiva sora ja softit on aika tylsän tuntuista, ainakin pädillä. Tykkään omaksi ilokseni ajella enemmän märällä tienpinnalla.
 
Mites Viven omistajilla toimii peli? Itellä tullu ny muutamaan kertaan sellasta ihmeellistä aaltoilua pelatessa, aika mahdottomaksi tekee ajamisen. Graffatason pudottamisella ei näyttäs olevan juuri vaikutusta tuohon ja se ilmaantuu aika randomilla.
 
Gr B 4WD Lancialla ajoa Skotlannissa (auton säädöt löytyy videon tiedoista), tuo videon veto oli customissa mutta Time Trialin puolelle vedin 15s nopeamman ajan 6:15,4.




Toinen pitkä ek Skotlannissa (Newhouse Bridge) Lancia 037:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Kun serveritkin on jäätävää kuraa. Lisäksi ajoin auton oikean kulman kallioon Jämsässä niin meni vasemmalta rengas rikki. Taidan nostaa ratin ja polkimet kappiin hetkeksi
 
Tuli käytyä KFIN H2 kisaa ajelemassa,nyt meni suht kivasti 3 ekaa pätkää ja sitten 4 pätkällä peli päätti kipata.. Tuli sitten jätettyä kisa siihen. Tuosta vähän makua menosta,vauhtikin oli yllättävän kovaa tällä kertaa.


 
4WD Suomi-Sarja: Tänään ajetaan tupla höntsyt Skotlannissa.

Kaksi rallia, ensin B-ryhmä Rwd klo.12-18 ja heti perään B-ryhmä 4WD klo.18-24. Molemmissa ralleissa pituutta 7 EK (3 lyhyttä ja 4 pitkää). 45min huollot, 3 pätkän välein. Yksi pätkä liukkaalla, ei sadetta, eikä pimeää.Tervetuloa kisomaan!

Huom. Ensi viikolla aloitetaan uusi kausi. 176DE261-717A-482D-9B6A-136ABC0FC696.jpeg
 
4WD Suomi-Sarja: Tänään ajetaan tupla höntsyt Skotlannissa.

Kaksi rallia, ensin B-ryhmä Rwd klo.12-18 ja heti perään B-ryhmä 4WD klo.18-24. Molemmissa ralleissa pituutta 7 EK (3 lyhyttä ja 4 pitkää). 45min huollot, 3 pätkän välein. Yksi pätkä liukkaalla, ei sadetta, eikä pimeää.Tervetuloa kisomaan!

Huom. Ensi viikolla aloitetaan uusi kausi.176DE261-717A-482D-9B6A-136ABC0FC696.jpeg
Millä autoilla kausi alkaa?
 
Hmh, tuossa tämän illan b ryhmän kisassa kaatui kone heti ek1 alussa. Sitten kun sain pelin uudelleen käyntiin, niin alkoikin ek2:lta kamalien aikasakkojen kera:rage:

Lisäksi serverit tuntuu olevan melko tukossa.
 
Hmh, tuossa tämän illan b ryhmän kisassa kaatui kone heti ek1 alussa. Sitten kun sain pelin uudelleen käyntiin, niin alkoikin ek2:lta kamalien aikasakkojen kera:rage:

Lisäksi serverit tuntuu olevan melko tukossa.

Juu Cm:n servut tukossa, tai alhaalla, nyt ei pääse katsomaan edes päivän tuloksia kännykällä.

Millä autoilla kausi alkaa?

Vielä hieman auki, joko Up to 2000cc, tai A-ryhmä. Niihin tuli ne uudet Subarut. Tarkoitus huomenna tehdä tarkemmat suunnitelmat, kalenteri ja kisat. Keskiviikkona sitten startti. Tahtina, viikko per. kisa.
 
Tuli yritettyä ajaa B-ryhmän 4WD setti,no servut ei olleet yhteistyö haluisia. EK1 ekalle välietapille sain jopa vihreen palkin,niin ei vissiin kovin moni ollut käynyt ajamassa. Tosin 3 pätkän maalin tienoilla auto oli jo spoilerissa näkyvissä kuvissa olevassa kuosissa,niin eipä tuo nyt haittaa omalla kohdallaettä hommaa ei saanut pulkkaan. :D
Dirt Rally 2 Screenshot 2020.03.29 - 19.29.55.62.png
Dirt Rally 2 Screenshot 2020.03.29 - 19.30.16.79.png
 
Tuli yritettyä ajaa B-ryhmän 4WD setti,no servut ei olleet yhteistyö haluisia. EK1 ekalle välietapille sain jopa vihreen palkin,niin ei vissiin kovin moni ollut käynyt ajamassa. Tosin 3 pätkän maalin tienoilla auto oli jo spoilerissa näkyvissä kuvissa olevassa kuosissa,niin eipä tuo nyt haittaa omalla kohdallaettä hommaa ei saanut pulkkaan. :D
Dirt Rally 2 Screenshot 2020.03.29 - 19.29.55.62.png
Dirt Rally 2 Screenshot 2020.03.29 - 19.30.16.79.png
Menee lujempaa kun on tommonen kevennetty malli. :lol:
 
kylläpä oli eilisen codemasterin serveri perseilyn tuotos taas. gtfrally clubin kisaa yritin pari kertaa, kerran laski siihen valikkoon. no meni väärä auto menusta takas (on toiminu ennen). en päässy enää eilen.
nyt sitte alottamaa sitä kisaa ni hyppäski suoraa 2 eklle. eka ek ei näytä että olisin ajanu mutta täyden minuutit menny kuiteki.
mitä tästä opimme, jos vähänkää temppuilee servut ni ei toinna edes yrittää mennä peliin.
 
On kyllä todella syöpää nämä serverit. 2 ek:ta 4wd suomi sarjan höntsää takana, kolmannelle kun yrittää niin connection failed:rage:Takana vielä 2 ek:ta kohtuu hyvällä ajolla parin pyörähdyksen kera prkl.
 
Kauankos tässä menee renkaanvaihtoon? Meni kisa sitten vituiksi ek5:llä kun oikea eturengas osui johonkin ihme kiveen ilmeisesti ja tyhjeni. Muistin että kyseessä on lyhyt ek, joten päätin ajaa maaliin vaihtamatta rengasta. Jonkin aikaa ajettuani ja kun maalia ei näy, tajusinkin kyseessä olevan pitkä ek eikä sitten enää kannattanut pysähtyä rengasta vaihtamaan. No pari minuuttia takkiin ja siihen loppuikin mielenkiinto ajaa.
 
Jos servut tökkii, niin voi pelata niitä Colin McRae haastekisoja.
Vaikeustasoksi 91 (very hard), niin alkaa olla mukavasti haastettakin.

Skotlannissa näemmä valittavissa rankkasadetta neljänä eri vuorokauden aikana.
 
Jos servut tökkii, niin voi pelata niitä Colin McRae haastekisoja.
Vaikeustasoksi 91 (very hard), niin alkaa olla mukavasti haastettakin.

Skotlannissa näemmä valittavissa rankkasadetta neljänä eri vuorokauden aikana.
Tuli aloiteltua, vaikeusaste heti toki 95:lle :cigarbeye: Menee aika kovaa nuo, mutta hyvällä ajolla onnistuu tavoitteet.
 
95lla alotin myös mutta kyllä tuo pitänee 100 nostaa, näemmä saa lennosta.
 
Perushyvälle kuskille ~90 on aika sopiva haaste. Lujaa pitää mennä ilman virheitä. 100:lla pitää mennä vitun lujaa. Jos haluat voittaa, nii sit pikkuisen vielä lujempaa. Noin niinku yleissääntönä AI:lle.
 
Kauankos tässä menee renkaanvaihtoon? Meni kisa sitten vituiksi ek5:llä kun oikea eturengas osui johonkin ihme kiveen ilmeisesti ja tyhjeni. Muistin että kyseessä on lyhyt ek, joten päätin ajaa maaliin vaihtamatta rengasta. Jonkin aikaa ajettuani ja kun maalia ei näy, tajusinkin kyseessä olevan pitkä ek eikä sitten enää kannattanut pysähtyä rengasta vaihtamaan. No pari minuuttia takkiin ja siihen loppuikin mielenkiinto ajaa.

1min menee renkaanvaihtoon, plus omat härväämiset.

Tässä vielä tuloksia eiliseltä.
4WD Suomi-Sarja |Skotlanti |B-ryhmä 4WD
Eiliseen höntsäilyyn starttasi 67 kuskia ja maaliin asti ajamalla selvisi, 24. Voiton nappasi PETE.

Tarkemmat tulokset täällä: DiRT Rally 2.0

Tänään ajetaan vielä höntsykisa N-ryhmällä
D14A9CEF-E2C8-4B41-ACA2-BADCC11C0A9A.jpeg
 
Onko kellään tullut nuita access violation kaatumisia? Ajelen omaa uraa hiljalleen tässä eteenpäin ja pukkaa tuon errorin joka kerta noin 15 min pelaamisen jälkeen. Kaatuu työpöydälle ja error reportin esiin.
Eli tuommoinen, mutta nuo hexadesimaalit vaihtuvat joka kerta:

error.png


Kokoonpanona MSI Z390 ACE, i5-9600K ja 5700 XT.

Prossu, näyttis ja muistit kellotettuna. Näyttiksen vakiokelloilla olen kokeillut mutta silloinkin antoi tuon virheen. Resoluution vaihtaminen ei auta asiaan.
Googlettamalla löytyi ehdotuksia kuten mm. fps capin määrittäminen launch optionsiin ja pagefilen koon määritys Windowsin toimesta, mutta ainakaan nuo eivät ole auttaneet.

Harmittaa prkl kun Dirt Rally ykkösen kanssa on ongelma että kaatuu mitään ilmoittamatta työpöydälle ja tämä kaatuu tuon errorin kanssa.
 
Onko kellään tullut nuita access violation kaatumisia? Ajelen omaa uraa hiljalleen tässä eteenpäin ja pukkaa tuon errorin joka kerta noin 15 min pelaamisen jälkeen. Kaatuu työpöydälle ja error reportin esiin.
Eli tuommoinen, mutta nuo hexadesimaalit vaihtuvat joka kerta:

error.png


Kokoonpanona MSI Z390 ACE, i5-9600K ja 5700 XT.

Prossu, näyttis ja muistit kellotettuna. Näyttiksen vakiokelloilla olen kokeillut mutta silloinkin antoi tuon virheen. Resoluution vaihtaminen ei auta asiaan.
Googlettamalla löytyi ehdotuksia kuten mm. fps capin määrittäminen launch optionsiin ja pagefilen koon määritys Windowsin toimesta, mutta ainakaan nuo eivät ole auttaneet.

Harmittaa prkl kun Dirt Rally ykkösen kanssa on ongelma että kaatuu mitään ilmoittamatta työpöydälle ja tämä kaatuu tuon errorin kanssa.

Nyt pysty pelaamaan kaatumatta. Disabloin Steam overlayn ja sammutin battle.net apin ja gpu-z:n niin ilmeisesti auttoi :)
 
Steamissa Dirt tarjouksessa, nyt en ihan ymmärrä kumpi versio kannattaa ottaa...
Onko Gotyssä enemmän maita kuin normissa?
 
Ilman muuta GOTY, mukana kaikki lisäsisältö: autot ja ajettavat pätkät niin ralliin kuin rallicrossiin.
 
Tässä kuussahan sitten Pleseilijät saavat perusversion plussapelinä. Itsellä muuten XbX:lle ja pc:llä.
 
Mitä padia suosittelette käytettäväksi? Ratti ja polkimet on tilanpuutteen vuoksi poissuljettu.
 
Mitä padia suosittelette käytettäväksi? Ratti ja polkimet on tilanpuutteen vuoksi poissuljettu.
Xbox elite V1 täälä käytössä. DS4 olis tossa hyllyssä,mutta omaan käpälään toi boksin pädi istuu mukavammin. Ehkä johtuu paremmista liipasimista.
 
Aiemmin pelanut sohvalta käsin, nyt kokeilin siirtyä niin lähelle telkkua kuin mahdollista ja onhan siinä vähän autossa istumisen fiilistä jo.
Kinnarpsin tuolikin on tarpeeksi jämäkkä ja säätöjä riittää.

Pohtinut josko ratin päivittäisi Fanateciin, mutta yli 1000eur kapuava hinta vähän mietityttää omalla käytöllä.
Pitäisi sitten ehkä joku kunnon rigikin hommata, eikä tilaa ole liiaksi täälläkään.
G29 on ihan hyvä DiRT Rally:ssa, mutta esim Assetto Corsassa ei kovinkaan hyvä.

DR2 G29.jpg
edit:
Meni Fanatec tilaukseen :)
 
Viimeksi muokattu:
kävipä eilen taas kummallisuus dirtin kanssa, gtfr rally ruotsin osakilpailu, 2.ek. ajossa alko valve indexi pykältämään siis tökkimään. kuva pysähteli, pause menuun ja odotamaan tovi helpotaako, ei
oli microsoft photos viemässä kaiken jäljellä olevan muistin, kävin killaamassa en pois. muisti putosi, kokeilemaan tökkiikö, ei tökkinyt vaan herjasi ettei ole vr kytketty. sittenpä kaatuikin koko peli.
no takasin peliin, 2. ek oli dnf, clubi sivulla ajoani ei näy ollenkaan, mutta matka jatkui 3.eklta ja sain ajettuakin loppuun kisan. joutu vetämään riskillä kun ei ollut hävittävää enää :D
ihmettä kyllä tuommonen katoaminen..
 
Muut huomanneet "Stay Home" bannerit coronavirus mainintoineen pelissä? Ovatko kauanki olleet?
 
Muut huomanneet "Stay Home" bannerit coronavirus mainintoineen pelissä? Ovatko kauanki olleet?

Enpä oo huomioinut moista, pitääpä katsoa seuraavassa startissa :D

Sen sijaan osui tälläinen Codemastersin uutinen silmään. Dirt Rally 2:n molempien virallisten klubien uudet mestaruuskaudet starttaa nyt viikonloppuna ja ne kestää kokonaisen vuoden. Molemmissa sarjoissa ajetaan 12 rallia.

Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ja haastankin, kaikki täältä ottamaan osaa, ainakin toiseen näistä sarjoista ja näyttämään mistä termi ”Flying Finn” on peräisin. Lykkyä pyttyyn!

Official Dirt Club (Standard): DiRT Rally 2.0

Expert Dirt Club (Hardcore): DiRT Rally 2.0

”Official Dirt” sallii ajoavut, vapaan kuvakulman ja lievät vauriot. Luokkana R5.

”Expert Dirt” on haastavampi, ei ajoapuja, ohjaamo kuvakulma, realistisemmat vauriot ja odottamattomat tapahtumat. Luokkana, Up To 2000cc.

Ps. Meikäläisellä ei ole mitään tekemistä näiden klubien/sarjojen kanssa. Ajattelin vain infoilla, kun kerrankin pääsee koittamaan rahkeita isolla porukalla.
 

Liitteet

  • FEA5DC8D-73F8-42CE-B1FE-BA42E0A0AA7A.jpeg
    FEA5DC8D-73F8-42CE-B1FE-BA42E0A0AA7A.jpeg
    352,2 KB · Luettu: 32
Tässä videolla aika samanlaisia ajatuksia pelistä kuin itsellä. Ajaminen on steriiliä ja tuntuu että jotain apuja on taustalla päällä. Autot on liian helposti hallittavissa, jarrutusmatkat liian lyhyitä ja pitoa on liikaa. Ei tässä ainakaan itsellä ole koskaan sellaista mukavaa pelon tunnetta kun ajetaan täysillä.





Pelitestaajien mielestä ajomalli oli huomattavasti parempi ja realistisempi pelin kehitysvaiheessa, vähemmän yllättäen codemasters oli muuttanut ajomallin julkaisuun.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä videolla aika samanlaisia ajatuksia pelistä kuin itsellä. Ajaminen on steriiliä ja tuntuu että jotain apuja on taustalla päällä. Autot on liian helposti hallittavissa, jarrutusmatkat liian lyhyitä ja pitoa on liikaa. Ei tässä ainakaan itsellä ole koskaan sellaista mukavaa pelon tunnetta kun ajetaan täysillä.





Pelitestaajien mielestä ajomalli oli huomattavasti parempi ja realistisempi pelin kehitysvaiheessa, vähemmän yllättäen codemasters oli muuttanut ajomallin julkaisuun.


Nyt ei jaksa ymmärtää miten pitoa on liikaa? Varsinkin moderneissa autoissa sitä pitoa on oikeasti paljon.

Lisäksi jos simu on liian vaikea ja vaikeasti hallittava, se ei tee siitä realistista. Päinvastoin, ei se auton ajaminen oikeasti ole niin vaikeaa. Vaikeaa on ajaa sitä kovaa ja helppoa se ei tässäkään ole.
 
...haastankin, kaikki täältä ottamaan osaa, ainakin toiseen näistä sarjoista...
Liityin nyt uudestaan tuohon Expert Dirt:iin.
Ainakin on reilusti aikaa suoriutua yhdestä rallista kun ajoaikaa noin kuukausi.
Jokohan pistelasku on korjattu toimivaksi vai vieläkö sekoilee? Se oli yksi syy miksi sieltä lähdin pois, mitä järkeä järjestää tuollaisia jos pistelasku on mitä sattuu!
Päivä,- viikko,- ja kuukausihaasteet on ollut itsellä ne mitä tullut eniten ajettua. Sielläkin paljon osallistujia ja kärjessä saa mennä todella kovaa jos mielii TOP10:iin.
Molemmat urat läpäisty Mastersilla.
Flatoutin CMR haasteita nyt myös koittanut saada very hardilla.

Rallycrossissa kiinnostaisi ihmisvastustajat, muutamaan olen osallistunut ja ihan kivaa taistoa ollut.
Alustana mulla PS4. Moninpeli vaatii +-jäsenyyden.
Tässä kokeilin Kanadassa tekoälyä vastaan vaikeustasolla 100:


Kohdassa 3:06 kuski on vasemmalla puolella kuten kuuluukin, mutta muutamaa sekuntia myöhemmin vaihtuu kuski oikealle :)

Kunhan Fanatecin hilppeet joskus saapuu, niin pitää kaivaa kaapista Assetto Corsa ja Project Cars 2 taas esille. DR2.0:aa pelaan kyllä näillä näkymin vielä pitkään.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni Dirt 2.0 on hyvässä tasapainossa, ei liian arcade eikä liian realistinenkaan. PS4 ja pad käytössä ja ajaminen sujuu, nuottia pitää kuunnella koko ajan. Aika montaa custom championship kautta olen pelannut, 82% on vaikeustaso ja se on minulle ihan sopiva. Ajamisessa huomaa hyvin, että kun jaksaa keskittyä ja kuunnella nuottia, niin hyvin menee, mutta kun keskittyminen herpaantuu pätkän loppupuolella, niin romua tulee helposti.
 
Liityin nyt uudestaan tuohon Expert Dirt:iin.
Ainakin on reilusti aikaa suoriutua yhdestä rallista kun ajoaikaa noin kuukausi.
Jokohan pistelasku on korjattu toimivaksi vai vieläkö sekoilee? Se oli yksi syy miksi sieltä lähdin pois, mitä järkeä järjestää tuollaisia jos pistelasku on mitä sattuu!
Päivä,- viikko,- ja kuukausihaasteet on ollut itsellä ne mitä tullut eniten ajettua. Sielläkin paljon osallistujia ja kärjessä saa mennä todella kovaa jos mielii TOP10:iin.
Molemmat urat läpäisty Mastersilla.
Flatoutin CMR haasteita nyt myös koittanut saada very hardilla.

Rallycrossissa kiinnostaisi ihmisvastustajat, muutamaan olen osallistunut ja ihan kivaa taistoa ollut.
Alustana mulla PS4. Moninpeli vaatii +-jäsenyyden.
Tässä kokeilin Kanadassa tekoälyä vastaan vaikeustasolla 100:


Kohdassa 3:06 kuski on vasemmalla puolella kuten kuuluukin, mutta muutamaa sekuntia myöhemmin vaihtuu kuski oikealle :)

Kunhan Fanatecin hilppeet joskus saapuu, niin pitää kaivaa kaapista Assetto Corsa ja Project Cars 2 taas esille. DR2.0:aa pelaan kyllä näillä näkymin vielä pitkään.


Tänään ajattelin ajaa suljetussa lobbyssa rallicrossia, humans only, klo.15 alkaen, alustana kanssa PS4. Teen tapahtuman ja pistän kutsun. Koitetaan saada huone täyteen.
 
Enpä oo huomioinut moista, pitääpä katsoa seuraavassa startissa :D

Sen sijaan osui tälläinen Codemastersin uutinen silmään. Dirt Rally 2:n molempien virallisten klubien uudet mestaruuskaudet starttaa nyt viikonloppuna ja ne kestää kokonaisen vuoden. Molemmissa sarjoissa ajetaan 12 rallia.

Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ja haastankin, kaikki täältä ottamaan osaa, ainakin toiseen näistä sarjoista ja näyttämään mistä termi ”Flying Finn” on peräisin. Lykkyä pyttyyn!

Official Dirt Club (Standard): DiRT Rally 2.0

Expert Dirt Club (Hardcore): DiRT Rally 2.0

”Official Dirt” sallii ajoavut, vapaan kuvakulman ja lievät vauriot. Luokkana R5.

”Expert Dirt” on haastavampi, ei ajoapuja, ohjaamo kuvakulma, realistisemmat vauriot ja odottamattomat tapahtumat. Luokkana, Up To 2000cc.

Ps. Meikäläisellä ei ole mitään tekemistä näiden klubien/sarjojen kanssa. Ajattelin vain infoilla, kun kerrankin pääsee koittamaan rahkeita isolla porukalla.
Mukana ollaan. Sijalla kaksi kolmen pätkän jälkeen 2s Citikalla kärjestä perässä, tosin 79 kuljettajaa vasta toistaiseksi yhtä pitkälle ajanut...:poop:
 
Onko mitään hakutyökalua noille clubeille, kun ei pysty mitenkään eroittelemaan, onko clubissa 1 vai 100 kuskia ja onko aktiivista mestaruussarjaa vai ei.
 
Tänään ajattelin ajaa suljetussa lobbyssa rallicrossia, humans only, klo.15 alkaen, alustana kanssa PS4. Teen tapahtuman ja pistän kutsun. Koitetaan saada huone täyteen.
Olisin tullut jos olisin tuon huomannut.

Mukana ollaan. Sijalla kaksi kolmen pätkän jälkeen 2s Citikalla kärjestä perässä, tosin 79 kuljettajaa vasta toistaiseksi yhtä pitkälle ajanut...:poop:
Vedin maratoonina koko rallin mikä ei ollut ehkä hyvä idea, 10EK:lla keskittyminen herpaantui ja kone rikki siinä rytäkässä.
Loppumatka oli nilkuttelua
MJV_1973

Onko mitään hakutyökalua noille clubeille, kun ei pysty mitenkään eroittelemaan, onko clubissa 1 vai 100 kuskia ja onko aktiivista mestaruussarjaa vai ei.
DiRT Rally 2.0
Tuolta niitä voi katsella, tuloksia myös.
DiRT Rally 2.0
Tuolla haastekisat, tosin osa puuttuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli päivitettyä kalustoa hiukan. Nyt kaipailisin hyviä FFB asetuksia T300 ratille, löytyykö käyttäjiä?
 
Olisin tullut jos olisin tuon huomannut.


Vedin maratoonina koko rallin mikä ei ollut ehkä hyvä idea, 10EK:lla keskittyminen herpaantui ja kone rikki siinä rytäkässä.
Loppumatka oli nilkuttelua
MJV_1973


DiRT Rally 2.0
Tuolta niitä voi katsella, tuloksia myös.
DiRT Rally 2.0
Tuolla haastekisat, tosin osa puuttuu.
Jaa sinun kanssa sitä ajettiin kilpaa. Riitti silloiseen toiseen sijaan koko rallista, kun 169 oli eilen ajanut maaliin. Aika nätiltä tuntui, vaikka takaa varmasti vielä tullaan kovaa vauhtia ohi. Ei tullut isompia virheitä, mutta sadekelillä piti vähän liiankin varovasti ottaa.

Saa muuten hyvin Time trialissa harjoiteltua huonoja pito-olosuhteita, kun ottaa märän kelin ja ajelee kovilla renkailla. Tämmöinen kokemus.
 
Tuli päivitettyä kalustoa hiukan. Nyt kaipailisin hyviä FFB asetuksia T300 ratille, löytyykö käyttäjiä?

Omat säädöt kun vielä ajoin T300:lla. Pelin ffb arvot voi olla melko alhaiset joillekin mutta itsellä ei tahdo kädet kestää muuten kun ajelen myös isoilla asteilla(900-1080) ja jopa 4-8tuntia putkeen ilman isompia taukoja.
Control Panel
overall strength95
periodic95
constant95
dampers95
springs95
auto-centerOFFaka centering spring
allow game to do changes: YES
In Game
self aligning torque42
wheel friction42
tire friction42
suspension30
collision0

testitapa miten päädyin pelissä noihin vibration and feedback arvoihin (sen lisäksi että ne ovat melko alhaiset jotta jaksan ajaa ilman kipua ja nopeaa väsymistä)
Testaamista varten mene Saksaan tai Espanjaan BMW e30 M3:lla ja aja 1-2vaihteella noin 60km/h tasaista vauhtia täysin suoraan, paina kytkin pohjaan ja tee 90asteen nopea kääntäminen(laita ratti kääntymään 720astetta) mutta tee tuo kääntäminen kuitenkin niin että pito säilyy takarenkaissa (Huom. auto ei saa mennä vielä sladiin tuossa koska silloin ratti voi kääntyä automaattisesti liian paljon vastakäännöksen puolelle joka johtaa spinnaukseen).
Heti tuon 90asteen kääntämisen jälkeen irroita kädet ratista+pidä kytkin pohjassa ja katso miten ratti käyttäytyy. Jos se vispaa liikaa eikä keskitä riittävän nopeasti niin silloin ehkä vähennä self aligning torqueta ja ehkä myös hivenen suspension arvoa (wheel friction arvoa ei ehkä kannata nostaa tuosta kovin paljoa ylöspäin kun se vain lisää mekaanista kitkaa ohjaukseen joka kyllä voi auttaa myös oskilloinnin vähentämiseen).
Kovemmissa vauhdeissa kuin 60km/h on ehkä normaalimpaa että auton balanssi kärsii enemmän(auto menee jopa sladiin) tuosta nopeasta 90asteen kääntämisestä ja silloin ratti oskilloi hieman voimakkaammin eikä keskitä välttämättä enää vaan jää vispaamaan puolelta toiselle kun auton painopiste heittelee puolelta toiselle(tuo riippuu myös auton setup-säädöistäkin)


Tässä mun BMW e30 M3 säädöt asvaltille niin voit kokeilla niitä tuossa testissä
BMW E30 M3 (Jan 25th 2020)
Alignment:Front: toe 0.00, camber -1.00 / Rear: toe 0.00, camber -1.13
Brakes:2,490.00Nm, bias 66%
Differential:driving 54%, braking 6%, 20.00Nm
Gears:0.376 (75kph) / 0.486 / 0.598 / 0.727 / 0.876 / 1.015 / FD 0.182 (top speed 202km/h or 125mph)
Damping:Front: 4.00, 4.00 / Rear: 4.00, 4.00
Springs:Front: rh -38.00mm, spr 126.28, arb 21.82 / Rear: rh -38.00mm, spr 114.03, arb 21.82
notes:
 
Viimeksi muokattu:
Oisko kellään vinkata mistä löytyisi hyvät ratti säädöt thrutmaster t150 ratti polkimelle tälle pelille ??
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 603
Viestejä
4 501 847
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom