Dirt Rally 2.0

Mitä tuosta kameran tärinästä on lukenut, niin ykkösestä poiketen se pitää juurikin olla siellä oikeassa laidassa jos ei halua käyttää merisairauslääkkeitä.
Sitten se toimii vain kuskinpenkin kuvakulmasta.
Argentiinassa sitä on hyvä testailla laidasta toiseen.

Omasta mielestä sen vaikutus on joka tapauksessa liian vähäinen ja siksi en viitsi ajaa lainkaan Argentiinaa.

Tästä on pelintekijän foorumilla jotkut valitelleet alusta asti ja luulisi olevan suht helppo korjata, kuten moni muukin asia mutta aika hintsusti tuntuu olevan halua korjailla niitä.
Ehkä syy että pelin parissa ahertaa enää muutama ja loput on laitettu toisen pelin ohjelmointiin.
Seuraava päivitys on kuitenkin tulossa melko piakkoin, joko nyt ensi tiistaina tai sitten 18.pv kun tulee Latvian RX rata.

Eipä ole juuri enää tullut pelailtua. 4WD haasteita lähinnä, eikä niitäkään credittien takia joita on liki 20miljoonaa.
Kyllä se ainakin PC versiossa toimii kuten pitää.
 
Tuli peli ostettua ja hetken ihmettelyn jälkeen sain konffittua ratit ja muut systeemit sisään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on mikrostutterointi, jota esiintyy grafiikka-asetuksista riippumatta, joten ei pitäisi olla tehoista johtuva ongelma. Aikaisemmin tuolla viitattiin, että jokin USB-laite voisi tätä aiheuttaa, mutta kun koneessa ei ole muita usbeja kuin näppis/hiiri+ratti/polkimet kiinni. Ei oikein voi mitään irroitella, jos meinaa ajaa... :)

Onko tähän löytynyt pysyvämpää lääkettä?
 
Katsoitko tuon linkin takaa, siinä on juurikin PC versiosta video (myös PS4 toiselta kirjoittajalta)?

Katsoin, mutta minulla säätö toimii kuten pitää.
Ei minulla tosin kuskin pää käänny mutkan suuntaan tai muutakaan.
Kamera on kuin pultattu autoon kiinni eikä mitään tuollaista heilumista ole nähtävissä. Jos peli näyttää tuolta sehän olisi täysin kelvoton pelattavaksi.
 
Kuten hän tuossa threadissa mainitsee niin käyttää TrackIR:ää, siksi tuo kameran sivuttaissiirtyminen.

Camerashake toimii kuitenkin päinvastaisesti kuin DR1:ssä, horisontti pysyy tasaise(mpa)na kun säätö on äärioikealla, eikä niin helposti aiheudu pahoinvointia kuten joillain tulee, itse mukaanlukien :)
Jokainen tietty ruuvailee sitä miten hyvältä tuntuu.
 
Katsoin, mutta minulla säätö toimii kuten pitää.
Ei minulla tosin kuskin pää käänny mutkan suuntaan tai muutakaan.
Kamera on kuin pultattu autoon kiinni eikä mitään tuollaista heilumista ole nähtävissä. Jos peli näyttää tuolta sehän olisi täysin kelvoton pelattavaksi.
Tuossa videolla on myös trackir käytössä kun katse kääntyy vasemmall ja oikealle, en tiedä miten camera shake toimii tuon kanssa..

Tässä mun ajoa ja pelkästään camera shake maksimissa.


Tuohan ei ole mikään random "shake" vaan kun auto kallistelee pituussuunnassa niin katse pyrkii olemaan lukittuna horisonttiin, mutta se säätö ei oikein riitä Argentiinassa vaan sitä kallistelu varaa pitäisi olla enemmän, koska nyt katse lähtee seuraamaan auton keulaa ylöspäin/alaspäin tietyn kallistuman jälkeen ja siksi näkyvyys tiehen heikkenee. Jos laitat camera shake säädön täysin vasemmalle niin silloin katse on lukittuna auton keulaan ja seuraa sitä.

Kuten hän tuossa threadissa mainitsee niin käyttää TrackIR:ää, siksi tuo kameran sivuttaissiirtyminen.

Camerashake toimii kuitenkin päinvastaisesti kuin DR1:ssä, horisontti pysyy tasaise(mpa)na kun säätö on äärioikealla, eikä niin helposti aiheudu pahoinvointia kuten joillain tulee, itse mukaanlukien :)
Jokainen tietty ruuvailee sitä miten hyvältä tuntuu.
Minusta camera shake toimii täysin samaan tapaan kuin DR1:ssä!? DR1:ssä ei ollut tuollaista maastoa kuin tämän pelin Argentiinassa, ei edes ne Kreikan ek:t ollut noin pomppuisia niin siksi se (sama?) säätövara riitti DR1:ssä, nyt sitä on liian vähän kompensoimaan Argentiinan röykytystä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli peli ostettua ja hetken ihmettelyn jälkeen sain konffittua ratit ja muut systeemit sisään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on mikrostutterointi, jota esiintyy grafiikka-asetuksista riippumatta, joten ei pitäisi olla tehoista johtuva ongelma. Aikaisemmin tuolla viitattiin, että jokin USB-laite voisi tätä aiheuttaa, mutta kun koneessa ei ole muita usbeja kuin näppis/hiiri+ratti/polkimet kiinni. Ei oikein voi mitään irroitella, jos meinaa ajaa... :)

Onko tähän löytynyt pysyvämpää lääkettä?
En ainakaan itse ole löytänyt. Näyttikasen kellojen laskeminen hitusen vaikuttai vähän lievittävän ongelmaa, mutta en ole saanut sitä poistumaan.
 
Minusta camera shake toimii täysin samaan tapaan kuin DR1:ssä!? DR1:ssä ei ollut tuollaista maastoa kuin tämän pelin Argentiinassa, ei edes ne Kreikan ek:t ollut noin pomppuisia niin siksi se säätövara riitti DR1:ssä.
Voi olla että muistan sitten väärin, pitää kokeilla joku päivä.
Konsoleilla tuo kameran "niiailu" ei kuitenkaan tunnu olevan niin voimakasta kuin PC:llä.
 
Voi olla että muistan sitten väärin, pitää kokeilla joku päivä.
Konsoleilla tuo kameran "niiailu" ei kuitenkaan tunnu olevan niin voimakasta kuin PC:llä.
Tuo ero pc ja konsoliversioiden välillä voi johtua penkin sijainnista ja fov:sta. Itsellä fov tuossa on 38astetta eli pari pykälää keskemmälle täysin vasemmalta, konsoleilla se on puolivälissä eli 50astetta vfov ja sitä ei voi muuttaa. Mun penkin asento tuossa videolla taitaa olla niin edessä kuin pystyy tai vain pari pykälää siitä taaksepäin.
 
Viimeksi muokattu:
Niin konsoleilla ei valitettavasti saa FOV:tä säädettyä.

Kuitenkin kuten totesit, niin säätövara ei riitä Argentiinassa ja usein tulee niin kova pahoinvointi etenkin useamman EK:n jälkeen ettei vaan voi pelata.
Se ei liene tarkoitus...siksi dissaan koko Argentiinan.

PC:llä voi muutenkin tuunailla kamerakuvakulmia, kuten vaikkapa tämä joka lähellä DR1:sen dashboard kameraa:
my.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa videolla on myös trackir käytössä kun katse kääntyy vasemmall ja oikealle, en tiedä miten camera shake toimii tuon kanssa..

Tässä mun ajoa ja pelkästään camera shake maksimissa.


Tuohan ei ole mikään random "shake" vaan kun auto kallistelee pituussuunnassa niin katse pyrkii olemaan lukittuna horisonttiin, mutta se säätö ei oikein riitä Argentiinassa vaan sitä kallistelu varaa pitäisi olla enemmän, koska nyt katse lähtee seuraamaan auton keulaa ylöspäin/alaspäin tietyn kallistuman jälkeen ja siksi näkyvyys tiehen heikkenee. Jos laitat camera shake säädön täysin vasemmalle niin silloin katse on lukittuna auton keulaan ja seuraa sitä.


Minusta camera shake toimii täysin samaan tapaan kuin DR1:ssä!? DR1:ssä ei ollut tuollaista maastoa kuin tämän pelin Argentiinassa, ei edes ne Kreikan ek:t ollut noin pomppuisia niin siksi se (sama?) säätövara riitti DR1:ssä, nyt sitä on liian vähän kompensoimaan Argentiinan röykytystä.


Itseäni häiritsee suunnattomasti tuo kojetaulun heiluminen, pelistä riippumatta. Ehkä pomppuisella radalla se horisonttiin lukitus voi auttaa, mutta en muutenkaan tykkää tuosta Argentiinasta niin en sitä aja.
 
Tuli peli ostettua ja hetken ihmettelyn jälkeen sain konffittua ratit ja muut systeemit sisään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on mikrostutterointi, jota esiintyy grafiikka-asetuksista riippumatta, joten ei pitäisi olla tehoista johtuva ongelma. Aikaisemmin tuolla viitattiin, että jokin USB-laite voisi tätä aiheuttaa, mutta kun koneessa ei ole muita usbeja kuin näppis/hiiri+ratti/polkimet kiinni. Ei oikein voi mitään irroitella, jos meinaa ajaa... :)

Onko tähän löytynyt pysyvämpää lääkettä?

Onko se semmoista, että nykäisee aina muutaman sekunnin välein? Itellä oli sama aikoinaan jännästi vain dirt rally ykkösessä ja korjaantui, kun vaihdoin lyhyemmän ja ehkä paremman näytön kaapelin.
 
En ainakaan itse ole löytänyt. Näyttikasen kellojen laskeminen hitusen vaikuttai vähän lievittävän ongelmaa, mutta en ole saanut sitä poistumaan.

Minulla on näytönohjain vakiokelloilla, joten tuntuisi hölmöltä laittaa alikelloja. Toki tuota voisi kokeilla, mutta esim BFV (joka on todella ronkeli kelloille) toimii ongelmitta.

Onko se semmoista, että nykäisee aina muutaman sekunnin välein? Itellä oli sama aikoinaan jännästi vain dirt rally ykkösessä ja korjaantui, kun vaihdoin lyhyemmän ja ehkä paremman näytön kaapelin.

Se on sellaista mikrostutteria, pyörii ihan pehmeästi koko ajan paitsi kun se tekee nopean nykäyksen. Haittaa ajamista etenkin nopealla vauhdilla, kun ei ehdi reagoimaan autoon kunnolla. Jos ongelma olisi näyttökaapelissa niin luulisin tämän tökkimisen esiintyvän myös muissa tilanteissa.

edit:
Tässä näkyy aika identtinen tökkiminen. Hupaisaa, että speksit ovat myös identtiset (9900K+2080Ti). Ehkä tämä voisi liittyä nvidian ajureihin jotenkin...?

 
Minulla on näytönohjain vakiokelloilla, joten tuntuisi hölmöltä laittaa alikelloja. Toki tuota voisi kokeilla, mutta esim BFV (joka on todella ronkeli kelloille) toimii ongelmitta.



Se on sellaista mikrostutteria, pyörii ihan pehmeästi koko ajan paitsi kun se tekee nopean nykäyksen. Haittaa ajamista etenkin nopealla vauhdilla, kun ei ehdi reagoimaan autoon kunnolla. Jos ongelma olisi näyttökaapelissa niin luulisin tämän tökkimisen esiintyvän myös muissa tilanteissa.

edit:
Tässä näkyy aika identtinen tökkiminen. Hupaisaa, että speksit ovat myös identtiset (9900K+2080Ti). Ehkä tämä voisi liittyä nvidian ajureihin jotenkin...?


Oletko kokeillut pelata pelkästään näppäimistöllä? Yhdellä twitch striimaajalla jonka tiedän (Quirkitized) oli myös tämä nykimisongelmaa julkaisussa mutta simucube DD-ratin kanssa, kokeili sitten pelata näppäimistöllä ja xbox padilla niin tuo nykiminen hävisi, sama 9900k prossu mutta gpuna 1080ti. edit: kysäsin siltä niin viimeksi kun pelasi joku 2viikkoa sitten tätä niin sitä stutteria ei esiintynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli itsekin palattua tämän pelin pariin, ja nyt asetuskysymyksenä on se, että mikä/mitkä asetukset pitäisi fiksata ratin säädöistä, että ei olisi sellaista "tyhjää aluetta" kun vähän kääntää rattia. Rattina G29 ja kun kääntää rattia vasemmalle tai oikealla about 10-20 astetta, niin tuntuu ettei auto reagoi siihen mitenkään.
 
Tuli itsekin palattua tämän pelin pariin, ja nyt asetuskysymyksenä on se, että mikä/mitkä asetukset pitäisi fiksata ratin säädöistä, että ei olisi sellaista "tyhjää aluetta" kun vähän kääntää rattia. Rattina G29 ja kun kääntää rattia vasemmalle tai oikealla about 10-20 astetta, niin tuntuu ettei auto reagoi siihen mitenkään.
Oletko muuttanut steering linearitya? Jos se on miinuksella niin silloin ratin käännön keskialue on tunnottomampi. Tieten jos astemäärä on hyvin suuri esim. 900 niin silloin pienempi kääntely ei juuri vaikuta autoon.

Oletko kalibroinut ratin pelissä ja myös tehnyt sen oikein?

Ja kai tarkoitat tyhjällä alueella sitä että auto ei käänny etkä esim. ffb:n tunnottumuutta 10-20asteen kääntelyissä?
 
Oletko muuttanut steering linearitya? Jos se on miinuksella niin silloin ratin käännön keskialue on tunnottomampi. Tieten jos astemäärä on hyvin suuri esim. 900 niin silloin pienempi kääntely ei juuri vaikuta autoon.

Oletko kalibroinut ratin pelissä ja myös tehnyt sen oikein?

Ja kai tarkoitat tyhjällä alueella sitä että auto ei käänny etkä esim. ffb:n tunnottumuutta 10-20asteen kääntelyissä?

Kiitos, mä varmistan vielä nuo asiat. Tällä hetkellä tuo Steering linearity on miinuksella 2 pykälää. Ja astemääränäkin on tuo 900 astetta. Kalibroinnin olen tehnyt, mutta teenpä nyt nuo kaikki vielä uudestaan.
Ja joo, tarkoitan juuri tuota, ettei auto käänny, en ffb:n tuntemuksia.
 
Kiitos, mä varmistan vielä nuo asiat. Tällä hetkellä tuo Steering linearity on miinuksella 2 pykälää. Ja astemääränäkin on tuo 900 astetta. Kalibroinnin olen tehnyt, mutta teenpä nyt nuo kaikki vielä uudestaan.
Ja joo, tarkoitan juuri tuota, ettei auto käänny, en ffb:n tuntemuksia.
Varmista myös ettei ole Steering deadzonea.
 
Varmista myös ettei ole Steering deadzonea.

Check, se on nollassa. Tein nuo yllä olevat asiat vielä kerran, ja muutin kääntösäteenkin 540 asteeseen, mutta edelleen häiritsee tuo, että pienet ratin liikkeet eivät vaikuta autoon. Ehkä pelannut liikaa rata- ja formulapelejä, jossa tuntuma tulee jo pienissäkin liikkeissä.
 
Check, se on nollassa. Tein nuo yllä olevat asiat vielä kerran, ja muutin kääntösäteenkin 540 asteeseen, mutta edelleen häiritsee tuo, että pienet ratin liikkeet eivät vaikuta autoon. Ehkä pelannut liikaa rata- ja formulapelejä, jossa tuntuma tulee jo pienissäkin liikkeissä.

Käy katsomassa asetussivulla, että peli reagoi pieneen ratin liikkeeseen. Jos näin on niin sitten se on vaan säädöistä/ajotuntumasta kiinni. Jos taas tosiaan lukemat ei muutu mihinkään pienellä ratin liikautuksella niin sitten pitää niitä rattiasetuksia ruuvailla lisää (deadzone yms).
 
Check, se on nollassa. Tein nuo yllä olevat asiat vielä kerran, ja muutin kääntösäteenkin 540 asteeseen, mutta edelleen häiritsee tuo, että pienet ratin liikkeet eivät vaikuta autoon. Ehkä pelannut liikaa rata- ja formulapelejä, jossa tuntuma tulee jo pienissäkin liikkeissä.
Mitä autoa ajoit? Jos se oli joku etuvetoinen niin ne vähän aliohjaa aina.
Onko linearity 0:ssa nyt? Voisit kokeilla myös pientä positiivista arvoa siinä (2-4) niin ohjausken keskilalue nopeutuu tai säädät astemäärää pienemmäksi jos haluat pitää ohjauksen täysin lineaarisena ilman mitään käyrää, joku Tänak/Ogier käyttää n.495astetta nyky wrc autossa ja yksi ruotsalainen R5 kuskikin ajaa 330asteella.
 
Mitä autoa ajoit? Jos se oli joku etuvetoinen niin ne vähän aliohjaa aina.
Onko linearity 0:ssa nyt? Voisit kokeilla myös pientä positiivista arvoa siinä (2-4) niin ohjausken keskilalue nopeutuu tai säädät astemäärää pienemmäksi jos haluat pitää ohjauksen täysin lineaarisena ilman mitään käyrää, joku Tänak/Ogier käyttää n.495astetta nyky wrc autossa ja yksi ruotsalainen R5 kuskikin ajaa 330asteella.

Ajoin aluksi vanhoilla etuvetoisilla, sitten kokeilin R5 Skodaa. Linearity oli nollassa.
Kiitos vielä näistäkin vinkeistä ja tiedoista, pitää kohta kohdalta koittaa löytää se itseä miellyttävä tuntuma.
 
Oletko kalibroinut ratin pelissä ja myös tehnyt sen oikein?

Onkos tähän jotain vinkkejä, kun itse kalibroin G25:sen niin asteita tulee joku 860, kannattaako se jättää siihen kun profilerissa on kuitenkin 900?

Toisaalta sitten kun säätää profileriin 540 astetta niin se tuntuu mukavalta ja toimivalta.
 
Onkos tähän jotain vinkkejä, kun itse kalibroin G25:sen niin asteita tulee joku 860, kannattaako se jättää siihen kun profilerissa on kuitenkin 900?

Toisaalta sitten kun säätää profileriin 540 astetta niin se tuntuu mukavalta ja toimivalta.
Jos ratin säätöpaneelissa on 900 ja kalibroinnissa se toinen vaihe kun pyytää kääntämään sen noin 90astetta niin käännä juuri sen verran että siihen tulee 900 lukuarvo ja sitten hyväksy. Jos silmämääräsesti arvioit 90asteen käännön niin sitten voi tulla tuo 860, mutta itse aina kalibroin niin että siihen tulee se astemäärä joka on laitettu ratin säätöpaneeliin ja ihan hyvin toiminut tähän asti.

Jos sulla ei ole H-kaavion shfiteriä tai sekventiaali tikku vaihtajaa vaan käytät vain viiksivaihteita niin silloin kannattaa pysyä 540asteessa. Niissä vanhemmissa autoissa nyt kuitenkin on ollut 720 ja 900astetta (ja ihan 1080astetta) kun niillä aikoinaan on kisailtu ja ihan nykypäivänäkin Historic-ralleissa käyttävät alkuperäistä astemäärää. Riippuu siitä haluaako ajaa autenttisilla kääntöasteilla, mutta tällöin tarvit h-kaavio/sekventiaalitikku vaihtajan jotta ajaminen isolla asteella onnistuu.

Tuosta löytyy lista pelin autojen asteista ja vaihteistosta
Dirt Rally, all personal best (karik134)
 
Viimeksi muokattu:
Jos sulla ei ole H-kaavion shfiteriä tai sekventiaali tikku vaihtajaa vaan käytät vain viiksivaihteita niin silloin kannattaa pysyä 540asteessa.
Onkos kalibroinnilla muuten sitten niin väliä, jos asettaa profileriin tuon 540 astetta? Vai kannattaako vielä kalibroida tuolla samalla astemäärällä?
 
Onkos kalibroinnilla muuten sitten niin väliä, jos asettaa profileriin tuon 540 astetta? Vai kannattaako vielä kalibroida tuolla samalla astemäärällä?
Joo kannattaa kalibroida aina kun vaihtaa astemäärää, sehän ei ole kuin minuutin homma. Jos ei kalibroi niin se voi vaikuttaa rattianimaatioon niin että se ei ole yks-yhteen jos ajaa ohjaamonäkymästä. Rattianimaatio käsien kanssa toimii vain 540 asti, jos asteet on tuon yli niin kannattaa poistaa kädet siitä animaatiosta jos haluaa 1:1 animaation.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tässä mahdollista ajaa rallycrossia ilman muita kisaajia ja niin monta kierrosta kuin haluaa (time trial/attack)? Eli ajatuksena koittaa vain rauhassa metsästää mahdollisimman hyvää kierrosaikaa.
 
Onkohan tässä mahdollista ajaa rallycrossia ilman muita kisaajia ja niin monta kierrosta kuin haluaa (time trial/attack)? Eli ajatuksena koittaa vain rauhassa metsästää mahdollisimman hyvää kierrosaikaa.

Kyllä pystyy. Justiinsa koitin B-ryhmän rx Peugetia. Kierrosmäärä oli rajoitettu mutta ei tarvinnut jokeria ajaa. Ja leaderboard on myös.
 
Minusta tuntui eilen, että jotain olisi tapahtunut tuolle ffb:n suspension asetuksekselle. FFB päivityksen jälkeen tuntui, että se tärinä oli todella överi kun suspension oli 150 ja tiputin sitä 70 ja tärinä oli ok. Nyt kun eilen käynnisti pelin tuntui ettei tärinä ollut enää lähelläkään edellistä vaikka sen suspension asetuksen muutti 150. Onko muilla samaa vai onka tämä vain omaa harhaani ?
 
Eilen alkoi ainakin uusi Season ja pari uutta autoakin taisi aktivoitua, Steam lataili myös jotain mutten katsonut sen tarkemmin... Olisivatko säätäneet samalla jotakin?
 
Jokohan kohta vois ruveta pyyteleen Steamiltä rahoja takaisin tai ainakin hyvitystä kun Steamin Dirt Rally 2.0 myyntisivulla mainittiin VR ainakin silloin kun mä tilasin.
Siitä tää mun kysymys tulikin kun katoin steamista että vr tuki olis tullu... Mutta jää ostamatta jos ei tukea tule.
 
Se VR tuki luvattiin alustavasti kesäkuulle jota vielä on 3vkoa jäljellä, mutta voi olla että tuo viivästyy jos(kun?) se ei ollut edes niiden suunnitelmissa aluperin.
 
Se VR tuki luvattiin alustavasti kesäkuulle jota vielä on 3vkoa jäljellä, mutta voi olla että tuo viivästyy jos(kun?) se ei ollut edes niiden suunnitelmissa aluperin.

Käsittääkseni testauksessa on ihan "toimiva" VR-versio, VR-tuen toteuttaa ulkopuolinen taho joten lukuisat bugikorjaukset yms. ei ole hidastanut VR-kehitystä.
 
Jaahas, tuli hommattua tämäkin. Vähän massin grindaamista taitaa olla uratila taas. On se toki hyvä että on saavutettavaa ja kerättävää, dailyt olis vaan kiva ajella laina-autolla.. ja en nyt tiedä miten tuo auton ylläpidosta maksaminen lisää elämykseen muuta kuin v*tutusta. FFB tuntuu melkoisen huonolle kun vertaa ekaan.. pitää säädellä rauhassa kun on aikaa. Ei tämä nyt ihan susi ole, mutta ei kyllä ihan timanttikaan..
 
Kävin testaamassa uutta päivitystä, liigat on tullut mutta vielä ei päässyt käsiksi koska racenet alhaalla.
Sade näyttää huomattavasti realistisemmalta, ei oo enää semmoista valkoista suihkua, myös yöt on huomattavasti valoisampia, näkee ihan hyvin ajaa.

Nyt vois alkaa sanoa että tämä peli on aika lailla valmis, ainakin viimeistään sitten kun Wales on tullut.
 
No nyt tuntuu FFB jo pirun hyvältä, taisin hommata pelin otolliseen aikaan.
Tuliko mielestäsi tämän päiväisessä päivityksessä tuohon muutosta?
Itse en sen suhteen eroa huomannut.

Sade sen sijaan näyttää nyt paljon entistä paremmalta, etenkin yöllä kovalla vesisateella ajaessa.

Viikon päästä sitten Latvian RX rata
Grandstand_plan-2019.jpg
 
Tuliko mielestäsi tämän päiväisessä päivityksessä tuohon muutosta?

Saattaa olla että eri rallit ja autot käytössä kuin ekana päivänä testaillessa, niin sattui vain kombo joka sopii omaan näppiin hyvin (Tais ekana päivänä olla asvalttia enempi kuin soraa). Aika pieni otanta vielä itsellä kun ei ole kerinnyt mahdottomasti ajelemaan. Oli tuossa ekassakin osa autoista sellaisia etten pitänyt yhtään. Lähinnä noi vanhemmat rassit omaan makuun, oli luokka sitten mikä hyvänsä.
 
Kävin testaamassa uutta päivitystä, liigat on tullut mutta vielä ei päässyt käsiksi koska racenet alhaalla.
Sade näyttää huomattavasti realistisemmalta, ei oo enää semmoista valkoista suihkua, myös yöt on huomattavasti valoisampia, näkee ihan hyvin ajaa.

Nyt vois alkaa sanoa että tämä peli on aika lailla valmis, ainakin viimeistään sitten kun Wales on tullut.

Suomi puuttuu vielä.
 
mikähän asetus on väärin tms kun puut näyttää tollaselta rasteri grafiikalta ?

dr2.PNG
 
mikähän asetus on väärin tms kun puut näyttää tollaselta rasteri grafiikalta ?

dr2.PNG
Tohon auttaa reunanpehmitys 4xMSAA tai TAA (jälkimmäinen sumentaa myös kaiken muun). Advanced blending auttaa myös hieman. Mitä korkeammalla asetuksella Trees (puut) valikosta, niin sen kauempana muuttuvat tommosiksi.

NVIDIAn tai Radeonin control panelista saa transparency antialiasingin 4x supersampling kytkettyä lisäksi, mikä auttaa vielä enemmän, mutta syö ruudun päivitystä järkyttävästi...
 
Rallicrossin ajotuntuma omaan näppiin huomattavasti parempi, kun DR, D4 tai PCars2:ssa. Olen ajellut vaihteluksi rallicrossia, kun niin tutuksi tulleet jo rallit. Nättiä on, vaikka rallista nautinkin enemmän.

Ffb-asetukset itellä kaikki defaultilla paitsi suspension 50% (vähentää tärinää, mutta ei poistakaan sitä). Logitechin profilerista force 100, muut 0. Asteet 900 soft lockilla. Rattina g27.
 
Pakko kyllä myöntää, että itse pidän Thrustmaster T300 RS:lla DR2.0 forceista. En osaa verrata DR1 forceihin, kun sitä ei ole tullut pelattua pitkään aikaan. Mutta ainakaan tämän ratin kanssa en näkisi force-efektien tilaa mitenään merkittävänä ongelmana. Pikemminkin päin vastoin. En toki väitä etteikö niitä ole mahdollista saada paremmiksi, mutta en valita vaikka eivät siinä onnistuisi. En sitten tiedä korostuuko ongelmat jotenkin poikkeuksellisen paljon paremmilla rateilla. Jos näin on, niin toivottavasti saavat ongelmat korjattua. Haaveissa on DD ratti itselläkin joskus, niin olisihan se hyvä jos ne toimisi kunnolla.
 
jos kotomaista peli seuraa haluaa niin halukkaat lisää steamissä Nasty , ajetaan rallia ja rallicrossia joko b ryhmäläisillä tai rx super careilla . steamin kuvassa pubg akka paistinpannu kera =)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 323
Viestejä
4 865 237
Jäsenet
78 641
Uusin jäsen
Fintukani

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom