Dirt Rally 2.0

Jokohan kohta vois ruveta pyyteleen Steamiltä rahoja takaisin tai ainakin hyvitystä kun Steamin Dirt Rally 2.0 myyntisivulla mainittiin VR ainakin silloin kun mä tilasin.
Siitä tää mun kysymys tulikin kun katoin steamista että vr tuki olis tullu... Mutta jää ostamatta jos ei tukea tule.
 
Se VR tuki luvattiin alustavasti kesäkuulle jota vielä on 3vkoa jäljellä, mutta voi olla että tuo viivästyy jos(kun?) se ei ollut edes niiden suunnitelmissa aluperin.
 
Se VR tuki luvattiin alustavasti kesäkuulle jota vielä on 3vkoa jäljellä, mutta voi olla että tuo viivästyy jos(kun?) se ei ollut edes niiden suunnitelmissa aluperin.

Käsittääkseni testauksessa on ihan "toimiva" VR-versio, VR-tuen toteuttaa ulkopuolinen taho joten lukuisat bugikorjaukset yms. ei ole hidastanut VR-kehitystä.
 
Jaahas, tuli hommattua tämäkin. Vähän massin grindaamista taitaa olla uratila taas. On se toki hyvä että on saavutettavaa ja kerättävää, dailyt olis vaan kiva ajella laina-autolla.. ja en nyt tiedä miten tuo auton ylläpidosta maksaminen lisää elämykseen muuta kuin v*tutusta. FFB tuntuu melkoisen huonolle kun vertaa ekaan.. pitää säädellä rauhassa kun on aikaa. Ei tämä nyt ihan susi ole, mutta ei kyllä ihan timanttikaan..
 
Kävin testaamassa uutta päivitystä, liigat on tullut mutta vielä ei päässyt käsiksi koska racenet alhaalla.
Sade näyttää huomattavasti realistisemmalta, ei oo enää semmoista valkoista suihkua, myös yöt on huomattavasti valoisampia, näkee ihan hyvin ajaa.

Nyt vois alkaa sanoa että tämä peli on aika lailla valmis, ainakin viimeistään sitten kun Wales on tullut.
 
No nyt tuntuu FFB jo pirun hyvältä, taisin hommata pelin otolliseen aikaan.
Tuliko mielestäsi tämän päiväisessä päivityksessä tuohon muutosta?
Itse en sen suhteen eroa huomannut.

Sade sen sijaan näyttää nyt paljon entistä paremmalta, etenkin yöllä kovalla vesisateella ajaessa.

Viikon päästä sitten Latvian RX rata
Grandstand_plan-2019.jpg
 
Tuliko mielestäsi tämän päiväisessä päivityksessä tuohon muutosta?

Saattaa olla että eri rallit ja autot käytössä kuin ekana päivänä testaillessa, niin sattui vain kombo joka sopii omaan näppiin hyvin (Tais ekana päivänä olla asvalttia enempi kuin soraa). Aika pieni otanta vielä itsellä kun ei ole kerinnyt mahdottomasti ajelemaan. Oli tuossa ekassakin osa autoista sellaisia etten pitänyt yhtään. Lähinnä noi vanhemmat rassit omaan makuun, oli luokka sitten mikä hyvänsä.
 
Kävin testaamassa uutta päivitystä, liigat on tullut mutta vielä ei päässyt käsiksi koska racenet alhaalla.
Sade näyttää huomattavasti realistisemmalta, ei oo enää semmoista valkoista suihkua, myös yöt on huomattavasti valoisampia, näkee ihan hyvin ajaa.

Nyt vois alkaa sanoa että tämä peli on aika lailla valmis, ainakin viimeistään sitten kun Wales on tullut.

Suomi puuttuu vielä.
 
mikähän asetus on väärin tms kun puut näyttää tollaselta rasteri grafiikalta ?

dr2.PNG
 
mikähän asetus on väärin tms kun puut näyttää tollaselta rasteri grafiikalta ?

dr2.PNG
Tohon auttaa reunanpehmitys 4xMSAA tai TAA (jälkimmäinen sumentaa myös kaiken muun). Advanced blending auttaa myös hieman. Mitä korkeammalla asetuksella Trees (puut) valikosta, niin sen kauempana muuttuvat tommosiksi.

NVIDIAn tai Radeonin control panelista saa transparency antialiasingin 4x supersampling kytkettyä lisäksi, mikä auttaa vielä enemmän, mutta syö ruudun päivitystä järkyttävästi...
 
Rallicrossin ajotuntuma omaan näppiin huomattavasti parempi, kun DR, D4 tai PCars2:ssa. Olen ajellut vaihteluksi rallicrossia, kun niin tutuksi tulleet jo rallit. Nättiä on, vaikka rallista nautinkin enemmän.

Ffb-asetukset itellä kaikki defaultilla paitsi suspension 50% (vähentää tärinää, mutta ei poistakaan sitä). Logitechin profilerista force 100, muut 0. Asteet 900 soft lockilla. Rattina g27.
 
Pakko kyllä myöntää, että itse pidän Thrustmaster T300 RS:lla DR2.0 forceista. En osaa verrata DR1 forceihin, kun sitä ei ole tullut pelattua pitkään aikaan. Mutta ainakaan tämän ratin kanssa en näkisi force-efektien tilaa mitenään merkittävänä ongelmana. Pikemminkin päin vastoin. En toki väitä etteikö niitä ole mahdollista saada paremmiksi, mutta en valita vaikka eivät siinä onnistuisi. En sitten tiedä korostuuko ongelmat jotenkin poikkeuksellisen paljon paremmilla rateilla. Jos näin on, niin toivottavasti saavat ongelmat korjattua. Haaveissa on DD ratti itselläkin joskus, niin olisihan se hyvä jos ne toimisi kunnolla.
 
jos kotomaista peli seuraa haluaa niin halukkaat lisää steamissä Nasty , ajetaan rallia ja rallicrossia joko b ryhmäläisillä tai rx super careilla . steamin kuvassa pubg akka paistinpannu kera =)
 
Millä pysyä nopeimpien perässä?
Harjoittelua joo, mutta ajotavassa lienee vikaa kun lyhyellä pätkällä jää 15 sekuntia kärjestä.
Olisko kaasun ja jarrun yhteensovittaminen, ainakin sorapätkillä?
Itsellä enemmän se tyyli että nostetaan reilusti kaasua ja ehkä painetaan jarrua, nopeampi olisi ehkä pitää kaasua enemmän ja jarrua tarpeen mukaan, yhtä aikaa molempia pedaaleja siis?
En vaan tiedä saako tuota ajotyyliä resetoitua korvien välistä ja opeteltua uuden :)
 
Millä pysyä nopeimpien perässä?
Harjoittelua joo, mutta ajotavassa lienee vikaa kun lyhyellä pätkällä jää 15 sekuntia kärjestä.
Olisko kaasun ja jarrun yhteensovittaminen, ainakin sorapätkillä?
Itsellä enemmän se tyyli että nostetaan reilusti kaasua ja ehkä painetaan jarrua, nopeampi olisi ehkä pitää kaasua enemmän ja jarrua tarpeen mukaan, yhtä aikaa molempia pedaaleja siis?
En vaan tiedä saako tuota ajotyyliä resetoitua korvien välistä ja opeteltua uuden :)

Video olis kova niin sais varmasti paljon paremmin jaettua täsmävinkkiä mitä lähteä korjaamaan. :)
 
Todenäköisesti pitäisi mennä paljon suorempaa linjaa ja jarrulle saa mennä kovaa. Kaasua ei tarvii päästää välttämättä kokonaan edes pois joka jarrutuksessa.

Ja kärkiajat ajetaan sitten aina sekventaalilla (joko läpät tai jos suosii isoa kääntösädettä niin kepillä)
 
Kuiva/päivä Australian Chandlers Creek 2000cc luokassa paras oma suoritus.
Videota ei nyt tähän hätään ole antaa, mutta voin jossain vaiheessa laittaa.
Kun ottaa MJV1973 haamuautoksi ja sitä seuraa, niin näkee vähän ajolinjoa.
Tuolla pätkällä N1njaporolla kyllä kova aika...koitin pysyä perässä, mutta ei mitään jakoa.
Jo muutaman ekan mutkan jälkeen näkyy kuinka menee menojaan :jd:

On tätä tullut kyllä pelattua tosi paljon ja muutenkin ajopelejä aina sieltä 80-luvulta lähtien, tosin ne oli vähän eri tyyppisiä silloin mutta kuitenkin :)
Ehkä tää vaan on taso johon kykenee, silti askarruttaa mikä se ero on siinä ajotyylissä :geek:

G29 rattina ja läpillä vaihtelen, kepin käyttö on nyt jäänyt vähemmälle mut sekin tuosta löytyy. Miten muuten vaihtaa 7. vaihteelle Logitechin shifterillä? A-ryhmän Cossu.
 
Kuiva/päivä Australian Chandlers Creek 2000cc luokassa paras oma suoritus.
Videota ei nyt tähän hätään ole antaa, mutta voin jossain vaiheessa laittaa.
Kun ottaa MJV1973 haamuautoksi ja sitä seuraa, niin näkee vähän ajolinjoa.
Tuolla pätkällä N1njaporolla kyllä kova aika...koitin pysyä perässä, mutta ei mitään jakoa.
Jo muutaman ekan mutkan jälkeen näkyy kuinka menee menojaan :jd:

On tätä tullut kyllä pelattua tosi paljon ja muutenkin ajopelejä aina sieltä 80-luvulta lähtien, tosin ne oli vähän eri tyyppisiä silloin mutta kuitenkin :)
Ehkä tää vaan on taso johon kykenee, silti askarruttaa mikä se ero on siinä ajotyylissä :geek:

G29 rattina ja läpillä vaihtelen, kepin käyttö on nyt jäänyt vähemmälle mut sekin tuosta löytyy. Miten muuten vaihtaa 7. vaihteelle Logitechin shifterillä? A-ryhmän Cossu.
Et saa 7. vaihdetta käyttöön tuolla shifterillä, vaihdeviiksillä saat kyllä (ehkä 7.vaihteen voi laittaa ratin nappiin mutta joudut painamaan sitä koko ajan). Jos käytät sitä H-shifteriä tuon auton kanssa niin skippaa 7. vaihde, laitat 6.vaihdetta vain pidemmäksi ja 7.vaihteen pituus heti siihen 6. perään ettei se vaikuta siihen kokonaisvälitykseen.
 
Video olis kova niin sais varmasti paljon paremmin jaettua täsmävinkkiä mitä lähteä korjaamaan. :)

Jäin tuossa 10s omasta pohjasta ja Skoda tehdasoletuksilla.
En tuolla nopeudella pysty kyllä ajamaan kuin tätä itselle eniten tuttua pätkää.
Mutta en sit tiedä, mitä voisi lähteä korjailemaan ajotyylissä?
 

Jäin tuossa 10s omasta pohjasta ja Skoda tehdasoletuksilla.
En tuolla nopeudella pysty kyllä ajamaan kuin tätä itselle eniten tuttua pätkää.
Mutta en sit tiedä, mitä voisi lähteä korjailemaan ajotyylissä?



Ihan hyvinhän tuo menee, liian varovasti vaan monessa kohdassa.

Laitappa videoo esim. Ruotsista niin näkee vähän vasurin käyttöä.
 

Jäin tuossa 10s omasta pohjasta ja Skoda tehdasoletuksilla.
En tuolla nopeudella pysty kyllä ajamaan kuin tätä itselle eniten tuttua pätkää.
Mutta en sit tiedä, mitä voisi lähteä korjailemaan ajotyylissä?


Ihan lennokasta menoa näkyy olevan. :) Siellä täällä on vähän empimistä, hiukan vielä rohkeammin vaan. Jokusen kerran tiputit turhaan liian pienelle vaihteelle, ja muutenkin aika paljon arpomista vaihteilla. Itse alkaisin panostaa tuohon mihin aikaan vaihtaa, millä vaihteella menee mutkaan ja pyrkisin minimoimaan turhat vaihtamisetkin. Sitten on vielä sekin, että kaikilla tulee jossain kohtaa se limitti vastaan. Siitä saa vielä hiukan kiristettyä mutta se vaatii aikaa ja duunia.. ja kyllä se ihan vihoviimeinenkin limitti lopulta löytyy. :D
 
Menee AI muuten elite tasolla kovaa tuossa uramoodissa. Hauska ajaa, kun saa oikeasti jo osua pätkät että pystyy voittamaan.
 
Kiitos vinkeistä :)
Melkoista arpomista tosiaan noiden vaihteiden kanssa välillä ja tässä kun ei auto hajoa vaikka vaihdat töydellä vauhdilla kutoselta ykköselle, ni joskus ääritilanteissa tulee tuota käytettyä myös moottorijarrutuksiin.
Joo en usko että näin vanha ukko tästä enää pahemmin kehittyy, mutta hauskaa on silti ;)

Elite oli tosiaan mukavan haastava, Masters sen sijaan ainakin itselle liiankin haastava.
Parhaimmillaan pääsee noin 10. sijalle, mutta yleisesti siellä häntäpäässä.
En tosin olekaan mikään huippukuski ja tietty hyvä että siellä on se viimeinen taso niille kaikkein parhaille.
 
Kiitos vinkeistä :)
Melkoista arpomista tosiaan noiden vaihteiden kanssa välillä ja tässä kun ei auto hajoa vaikka vaihdat töydellä vauhdilla kutoselta ykköselle, ni joskus ääritilanteissa tulee tuota käytettyä myös moottorijarrutuksiin.
Joo en usko että näin vanha ukko tästä enää pahemmin kehittyy, mutta hauskaa on silti ;)

Elite oli tosiaan mukavan haastava, Masters sen sijaan ainakin itselle liiankin haastava.
Parhaimmillaan pääsee noin 10. sijalle, mutta yleisesti siellä häntäpäässä.
En tosin olekaan mikään huippukuski ja tietty hyvä että siellä on se viimeinen taso niille kaikkein parhaille.
Jos toi 73 tarkottaa ikää niin nostan hattua mutta jos se on syntymävuosi niin et voi vielä vanhaks ukoks ittees sanoo! Keski-ikää parhaimmillaan!
Terveisin Natsky, 64v.
 
Menee AI muuten elite tasolla kovaa tuossa uramoodissa. Hauska ajaa, kun saa oikeasti jo osua pätkät että pystyy voittamaan.

Saa nähdä milloin pääsee sinne asti kun Dailyt ja muut eventit ehtii hädin tuskin ajella mun vähäisillä peliajoilla. :D Toinen (clubman?) kausi menossa vasta ja on kyllä kovin helppoa ollut tähän asti, huomattavasti helpompaa kuin ekassa oli.
 
Jos toi 73 tarkottaa ikää niin nostan hattua mutta jos se on syntymävuosi niin et voi vielä vanhaks ukoks ittees sanoo! Keski-ikää parhaimmillaan!
Terveisin Natsky, 64v.
:D
Respect :tup:

Juu syntymävuosi se on :oops:

En tiedä, välillä tuntuu että olis jo ehtoopuolella. Sen jälkeen kun joutu alkaa tyroksiinia ottamaan, ni ei ole ollut paluuta entiseen. Se perhosen muotoinen elin kaulalla on elimistön kaasupoljin ja mulla tuntuu olevan kaasari enemmän tai vähemmän tukossa lääkityksestä huolimatta :dead:

Tuntuu tämän pelin parissa viihtyvän varttuneempikin väki :)
 
Aloitin tuon eliten tänään ja ajoin aamulla new englandin. Siinä joutui tosissaan ajamaan vaikka tuntui että tulee ihan asiallisesti ja voitto tuli kohtuu niukasti.

Nyt ajoin seuraavan rallin eli Saksan ja 7 pätkän jälkeen yli minuutin johdossa :D

Tuo hardcore damage on muuten melko kaukana hardcoresta. Hajoaahan se auto enemmän, mutta toivoisin oikeasti sitä että terminal damage tulisi oikeasti kun ajat puuhun tai kolautat perseen kallionseinään kunnolla. Nythän näin ei käy.
 
Tuo AI:n taso tuntuu tosiaan heittelevän aika paljon maasta ja autoluokasta riippuen.
Yksi alusta asti valiteltu asia CM:n foorumilla ja edellisen päivityksen piti rallin osalta sitä korjata, mutta en sit tiedä onko korjannut.

Millähän ne on mahtanut nuo tasot määritellä? Ainakin Codemastersilla pitäisi olla riittävästi dataa tehdä sopivia AI:n tasoja, siis pelaajien aikoja joka varmaan heillä luettavissa.
Ehkä se sitten ei vaan ole niin helppoa kuin maallikko voisi kuvitella.

Rallycrossissa Mettet on mun mielestä sellanen jossa AI paljon muita ratoja parempi.
Siinä oon jämähtänyt Elite tasolle, vaikka voittaisi suurimman osan karsinnoista niin aina on siellä hännillä niin että vain omassa ryhmässä muut mukana olleet on alempana. Harvoin pääsee edes finaaleihin.
B-ryhmällä on kiva ajella RX:ää :)
 
Aloitin tuon eliten tänään ja ajoin aamulla new englandin. Siinä joutui tosissaan ajamaan vaikka tuntui että tulee ihan asiallisesti ja voitto tuli kohtuu niukasti.

Nyt ajoin seuraavan rallin eli Saksan ja 7 pätkän jälkeen yli minuutin johdossa :D

Tuo hardcore damage on muuten melko kaukana hardcoresta. Hajoaahan se auto enemmän, mutta toivoisin oikeasti sitä että terminal damage tulisi oikeasti kun ajat puuhun tai kolautat perseen kallionseinään kunnolla. Nythän näin ei käy.

Itsellä kyllä tuli terminal damage Peugeot 205 GTI:llä (H2 fwd) kun osuin puuhun n.60-70km/h vauhdista, ulosajo tapahtui n. 130km/h vauhdista mutta nopeus laski alas n.70km/h ennenkuin osuin puuhun. Ainakin info mitä peli antoi törmäysnopeudeksi oli alle 70km/h.

Autojen välillä voi olla isoja erojakin, en tiedä esim. oisko keski/takamoottorinen auto saanut terminal damagen tuossa tapauksessa.

Joo esim. rengaskulmat, ripustukset, jousitus, vetoakselit ym voisi vauriotua herkemmin ettet voisi hyödyntää kallioseinämiä, penkereitä jne kovin paljon tai vain kilkkailla niihin huolettomasti ja jatkaa vaurioitta.
 
Viimeksi muokattu:
:D
Respect :tup:

Juu syntymävuosi se on :oops:

En tiedä, välillä tuntuu että olis jo ehtoopuolella. Sen jälkeen kun joutu alkaa tyroksiinia ottamaan, ni ei ole ollut paluuta entiseen. Se perhosen muotoinen elin kaulalla on elimistön kaasupoljin ja mulla tuntuu olevan kaasari enemmän tai vähemmän tukossa lääkityksestä huolimatta :dead:

Tuntuu tämän pelin parissa viihtyvän varttuneempikin väki :)
Olen vierestä katellu tyroksiini tasapainoilua kymmenisen vuotta kun vaimo joutui aloittamaan.
Hänellä vei aikansa että tasapaino löytyi ja silloin kaikki on OK mutta välillä tulee muutoksia ja taas menee alavireisenä hetki ennen kun saa taas määrät kohalleen.
 
Joo esim. rengaskulmat, ripustukset, jousitus, vetoakselit ym voisi vauriotua herkemmin ettet voisi hyödyntää kallioseinämiä, penkereitä jne kovin paljon tai vain kilkkailla niihin huolettomasti ja jatkaa vaurioitta.

Tuntuu että vahingon rajuutta suunnitellessa on ajateltu aika paljon tuota pelin sisäistä rahasysteemiä, ja unohdettu ehkä mitä "hardcore" sanana tarkoittaa. Reilun parinkymmenen tunnin aikana tullut vain kerran terminal damage, toki ajellut aika paljon eventtejä joissa taitaa olla normaali damage.
 
Täräytin hardcore damagella noin 100kmh betoniporsaisiin Saksassa ja syyläristä tuli pari tippaa nestettä ulos ja matka jatkui :D Siinä oikein hardcore damage
 
Pitkästä aikaa tuli palailtua tämän pariin. Ajot maistui ja peli mennyt eteenpäin.
Päätin liittyä tuohon konsoliFIN ryhmään myös ja huomenna koitetaan sitten kuinka lähtee siellä.
 
Mikä meininki tän suhteen, joko lapsibugit korjattu? Missä versiossa mennään...?
 
Versio on edennyt ihan hyvin. Vielä pari kertaa on äänibugi iskenyt, mutta hyvin harvoin. Force-efektien osalta en osaa sanoa oikeastaan muuta kuin, että minulle ne kelpaavat. Vielä vain sitä VR pätsiä tässä haikaillaan ja mahdollisia tulevia season pakkeja joissa tulisi lisää ratoja.
 
Mikä meininki tän suhteen, joko lapsibugit korjattu? Missä versiossa mennään...?
Bugilista

-- PATCH v1.5.1 Bug List --

Based on v1.5's changelog and taking note of the fixes it brings, here's the updated bug list reported in the v1.4.1 thread, which represents all the bugs that still need fixing



Game Stability

CRITICAL

  1. There are reports of stuttering since v1.2, which didn't exist before, due to some Wheels (Logitech G27 and G29 were the ones reported so far) and other USB devices being connected. Probably something to do with HIDs. (Huge rhythmic stutter on high end PC & Stuttering since Update 1.2 )
  2. A few players are getting their FPS reduced to 20 when going off-track.
  3. There's reports of the game crashing on Clubs for some players, when clicking "Continue" after completing a stage.


Lighting Department

CRITICAL

  1. The visibility during some stages in New Zealand and Australia is nearly null when played on Sunset or Dusk conditions and the headlights have no effect. This applies to any rally when run on Sunset/Dusk and sometimes cloudy weathers, headlights have no effect at all when turned on. Headlights don't seem to light far enough during night time as well in rallies like Poland and USA, they could use a draw distance boost because there's some sort of black fog.
    https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=415484
There seems to be an under-exposure or shadow problem.


About lighting at night (click):

60 FPS -> Low-Medium settings. 28 FPS -> Maxed. Nearly no difference in the lighting range aspect, despite some more definition.





2. There's also HDR/Bloom/Over-exposure or Draw Distance fog incoherences between interior cameras and bonnet (and/or other exterior cameras).

Please check this post: https://forums.codemasters.com/topic/38591-dirt-rally-20-version-15-bug-reporting-thread/?do=findComment&comment=433911

LOW

  1. Headlights are missing some glow+lens flare effect from DiRT4 at night when watching from outside. (DR2: | D4: )


Sound Department

CRITICAL

  1. Sound cuts off randomly during the stage and you either have to finish the stage to have the sound back in the next loading screen, or restart the game to get it solved.
MEDIUM

  1. During replay, tyres are squeaking on snow/ice/gravel surfaces like if it was tarmac. This happens when track degradation is OFF. ( https://forums.codemasters.com/topic/36042-next-patch/?do=findComment&comment=415800 )
  2. Engine sound is cutting out on replays, apparently only in Time Trials. Reported in an Xbox One X but might be extended to other platforms.
  3. There are occasions where ambient sounds and music are muted in the service area (while menu selection feedback sound and rain still works). Happens immediately upon selecting menu items e.g. option, tyres, tune, event details. Normal sounds resume after starting stage.


Graphics Department

CRITICAL

  1. Xbox One|Xbox One X - Screen tearing and black screens problems on Xbox One and Xbox One X ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409736 ) NOTE: Needs confirmation in v1.5
  2. Some people are getting black snow for a few seconds in Sweden. It also happens on Australia's last sector of Mount Kaye Pass but it's not certain. There are some parts of some stages that flash either black or white like if lighting was adjusted. This bug has been here for a long time (at least for Australia), since the early patches. NOTE: Needs confirmation in v1.5
  3. PC - While in headcam, some car objects are levitating, you can see through some car panels, etc ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409819 and https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=415454 ) NOTE: Needs confirmation in v1.5. Lancia Stratos still had clipping panels on headcam while using the lowest FOV setting, after a fix attempt in patch v1.4.
  4. Car bodywork parts are disappearing for some players while using exterior cameras. Happens both in Replay Mode and during the stages while playing. ( )
  5. PS4 (and maybe Xbox) - Textures flicker black for fractions of seconds sometimes, can be related to bug #2. NOTE: Needs confirmation in v1.5
MEDIUM

  1. Shadows are giving a weird low resolution stripe effect when seen from interior cameras. This is probably also responsible for creating this shadow grid effect in the track surface. (Interior: https://cdn.discordapp.com/attachments/547916290833252376/580061880727502848/20190427111535_1.jpg Exterior: https://cdn.discordapp.com/attachments/547916290833252376/580061923027058700/20190427111548_1.jpg )
  2. Some materials while in wet conditions seem to lack proper roughness, making them extra shiny and bland when using lower graphic settings. ( https://forums.codemasters.com/topic/34816-dirt-rally-20-v11-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=407693 )
  3. Xbox One|Xbox One S - blurry graphics, unable to turn off TAA. Probably due to hardware limitations.
LOW

  1. Skidmarks seem to be gone since v1.5. ( https://forums.codemasters.com/topic/38591-dirt-rally-20-version-15-bug-reporting-thread/?do=findComment&comment=433809 )
  2. Some cars' headlights lack proper glass texture opacity and some of them lack proper mirroring texture within the bulb case (Lancer VI for example) ( https://forums.codemasters.com/topic/35466-whats-wrong-with-dr-20-cars/?do=findComment&comment=406760 )
  3. The Mitsubishi Lancer Evo VI lacks halogen lights during night stages. The game only places the 2 in the front bumper, but it lacks the set on the bonnet. ( https://forums.codemasters.com/topic/34816-dirt-rally-20-v11-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=408600 )
  4. Some tail lights combos light wrongly when the lights are on and brakes applied. ( https://forums.codemasters.com/topic/35466-whats-wrong-with-dr-20-cars/?do=findComment&comment=407285 )
  5. An argentinian flag flickers in one of the argentinian stages ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=412905 )


Tyres System

CRITICAL

  1. After a stage when you're in the service then go to the main menu and back again in the service, the tyres you used lose their used condition and just display as "New".
  2. If you don't take spare tyres and have a puncture in a stage, the tyre will still get repaired in the next one. If you don't take spare tyres, the tyre shouldn't get repaired in the next stage. If you do take spare tyres, it should use one or more depending on how many tyres you have punctured and how many you have in the trunk. This used to work properly before patch v1.2.
  3. If you make a puncture after the finish line while driving to the marshall, that puncture won't get repaired in next stage regardless if you have spares available.
  4. There's an issue with tyres selection and saving. People are choosing Softs, but when they go back to service after they run the stages, it shows that Mediums were the one being used. ( https://forums.codemasters.com/topic/38591-dirt-rally-20-version-15-bug-reporting-thread/?do=findComment&comment=432410) NOTE: Bug introduced in v1.5
MEDIUM

  1. Tyre wear seems to be too forgiving at the moment, making any choice besides Soft and Wet a bit irrelevant, and rendering the Hard compound useless. This is specially notory in My Team, where there's only 2 stages between services. Solution goes through increasing tyre wear rates on Softs, using current Softs wear rate on Mediums and Mediums' on Hards. This change needs to be thoroughly tested in a "hardcore" environment such as 4 stages in between services at least, in order to see results. This is classified as Medium priority since it is a game changer if properly tweaked and will surely improvement the rally experience for everyone.


Physics Department

CRITICAL

  1. Something weird happened with the physics when crashing one of the bridge pillars in Argentina ( )



Monte Carlo Rally

CRITICAL

The Monte Carlo rally stages could use a search for collision zones, as there are a few spots where players touch invisible objects and that ruins the stage for those people who like to take closer lines to the walls/barriers.

  1. There's invisible object collisions in Monte Carlo near the wall (trees) and some of the stone barriers (One example: https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=411526 )
  2. There's one or two iron barriers that have spectators on the outside. If you hit the barrier or drive close to it you don't hit the spectators, but the game will still reset you to the track. This is happening in one of the left iron rails in "Col de Turini - Descente" stage.
  3. Some zones that would otherwise retire you from the rally in DiRT Rally 1 if you slid off the mountain, now reset you to the track instead. Zones that you have no realistic way of coming back from (either because you simply cant come back to the stage, or if you happen to land in the road a few meters below the car would be trashed) should retire you definitely and not reset you to the track. Quick solution: re-introduce DR1's Monaco retirement zones. (Example: )



Co-Driver Issues

CRITICAL

  1. A pacenote is missing in one of the Germany stages, "over crest, turn left", the "turn left isn't said. ( https://forums.codemasters.com/topic/37295-dirt-rally-20-v14-found-a-bug-post-it-here-update-v141/?do=findComment&comment=427767 ) NOTE: Confirmed in v1.5. ( https://forums.codemasters.com/topic/38591-dirt-rally-20-version-15-bug-reporting-thread/?do=findComment&comment=432147 )
  2. Spanish co-driver call is incorrect in Poland stage "Lejno" and "Zienki". Should say "izquierda uno" (left one) and not "derecha uno" (right one) ( https://forums.codemasters.com/topic/36317-dirt-rally-20-v13-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=415733 ) NOTE: Needs confirmation in v1.5
MEDIUM

  1. Phil Mills keeps repeating "over finish" when you get close to the finish of the german stages, and also on some swedish stages. He repeats it once more once you cross the finish line, on to the stop. ( ) NOTE: Confirmed in v1.5.



User Interface and User Experience (UI/UX)

CRITICAL

  1. When selecting recommended repairs in a service area, components out of view stay on 'no fix' unless you scroll down to view and reselect recommended repairs. NOTE: Confirmed in v1.5. Intermittent issue.
  2. Some Leaderboard problems from v1.4 persist. ( https://forums.codemasters.com/topic/38591-dirt-rally-20-version-15-bug-reporting-thread/?do=findComment&comment=432113 )
MEDIUM

  1. Penalty times obtained in the service sometimes shows doubled in the penalty time column in the stage's leaderboard results following that service. (Example: You get 01:30 penalty time in the service, the penalty time shown in the next stage is 03:00. However, the correct value (01:30) is still added to the stage time and so the overall time is correct). This bug isn't very consistent, because I've seen service penalty times of other players displaying correctly, while they see it doubled. So this might be a LocalPlayer display glitch.
  2. There's no UI information about each setting in the Settings menu, something that existed in previous D4 and DR1.
LOW

  1. The portuguese translation of "Clear" weather is wrong, it should say "Céu Limpo" or simply "Limpo" and not "Limpar". "Limpar" is used as "to clean", and "limpo" alone makes no sense because that's just not how we use the verbs, we say it's "clear" like "sky clear", which doesnt make sense in english but that's the way it is in PT-PT and PT-BR. Eitherway, rather have it shown as "Limpo" than "Limpar". ( https://forums.codemasters.com/topic/36317-dirt-rally-20-v13-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=415813 ) Also, the translation of Hard tires to Portuguese should be "Duro" and not "Dificil" like it's in the game. "Dificil" means that it's hard as in difficult.
  2. We can't change the Penalty Times parameter while setting up a Custom Event. ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=414541 )


Clubs (BETA) - DiRT Rally 2.0: Clubs

CRITICAL

  1. Custom Vehicle Tunings don't carry on from a stage to another, it resets to default regardless if there's service or not. This means custom setups are only used in the stage followed by the service where you tuned your car.
  2. There's reports of not being able to set up more than 1 stage in the Monte Carlo event sometimes. It will give a 400 error when trying to setup more. A walk-around has been found for this, by creating the event with 1 stage and later editing it to add more stages.
  3. Sweden and Germany are missing the Location table. Fixed in Clubs hotfix 18/06/2019
  4. Players can't repair punctures during the stage regardless if there's any spares available (Clubs only). Punctures get repaired in between stages (General), regardless of spares availability (please refer to "Tyres System" above, as these bugs are correlated.
  5. Some players are crashing when clicking Continue to proceed to the next stage (Check "Game Stability", same bug).
  6. The Assists filter is inaccurate, because it says most people are using assists, even if they aren't. This Assist list should only list people with mechanical assists turned on, please check the link for more information. ( https://forums.codemasters.com/topic/38598-dirt-rally-20-clubs/?do=findComment&comment=432528 )
  7. Championship points aren't being given correctly, more like randomly. Apparently this issue was already present in DiRT4 Clubs ( https://forums.codemasters.com/topic/38598-dirt-rally-20-clubs/?do=findComment&comment=432703 & https://forums.codemasters.com/topic/38598-dirt-rally-20-clubs/?do=findComment&comment=432697 )
  8. Rally time schedule isn't working properly and is ending the events sooner than defined. ( https://forums.codemasters.com/topic/38598-dirt-rally-20-clubs/?do=findComment&comment=432704 )
  9. There seems to be some incoherency between times registered in-game and times registered in Clubs leaderboards ( +4.967 between my finishing time and official time. )
  10. Damage is not properly transfered from one stage to the next, only gets worse.
MEDIUM

  1. Some people are getting stage conditions showed in non-english languages in the website, despite the rest of the parameters being in english and the selected language of the account being english.
  2. There's been a couple of reports where sometimes when you press "Submit Championship" the button goes white and nothing happens.
  3. It would be nice if you had the option to force 'return to main menu' to only be available during service, to prevent hot lapping possibilities.
LOW

  1. The cars in Clubs don't stay dirty between stages, unlike in other modes.
  2. We can't see existing club memberships (from DR1) in-game, only new club memberships show up. Clubs were remade from scratch, and this is irrelevant now.


Achievements

  1. PS4 (and maybe Xbox) - There's reports of Modern Classics achievement not unlocking. Fixed in Patch v1.5
  2. To get the trophy "Watch the delta" and "Living the dream" you have to buy the Group A and B cars that are already included in the Deluxe Edition. Sometimes the achievement won't be unlocked even after buying all the cars.
  3. "Past and Present" achievement, which triggers by winning one championship, isn't working.


AI

CRITICAL

  1. AI is sometimes scoring irregular points in the My Team career ( https://forums.codemasters.com/topic/34816-dirt-rally-20-v11-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=408152 ) NOTE: Needs confirmation in v1.5


Hardware Support

LOW

  1. Fanatec CSL Elite wheels are now showing the rev lights in reverse (right to left). Meaning from highest blue rev light at Low RPM to lowest red rev light at High RPM. Wheels confirmed so far (Porsche RSR, BMW GT2 Rim) NOTE: Fanatec updated their SDK which led to this change, but it's up to developers to update this in the code (AC Competizione team already did this), so Codemasters need to fix it on their end for DR2.

Codemastersin community manager kirjoitti foorumilla että tuon bugilistan korjaus on mennyt läpi ja se tehdään...nähtäväksi jää koska.
On siellä jokunen ikävä bugi vielä tai oikeastaan korjauksissa mukaan tupsahtanut kuten autojen asetusten nollautuminen kesken kisan.

Ite pelannut tätä alusta asti, eikä ole ollut mitään ylitsepääsemätöntä joka olisi estänyt pelaamisen tai edes mitenkään pahemmin vaikuttanut pelinautintoon.
 
The DiRT Roadbook – June 28, 2019 | Codemasters Blog
"VR: Yes, it’s still coming!
Summer is here and the DiRT community’s been lighting up our Twitter page with one question in particular, “where is VR”? While we don’t have a release date or extra info to share right now I do want to point out that yes, the DiRT team is working hard on making the virtual a reality in DiRT Rally 2.0. We’re excited to share the news just as much as you are to read it, and once everything is in place we’ll provide another update."



 
Se ois jännä tietää että mitä noitten äänien kanssa on sössitty kun useasti sanottu että on korjattu ja vieläkin ne katoilevat. Ykköstä se 400 tuntia takana eikä siinä ollu koskaan mitään vastaavaa bugia.
 
Se ois jännä tietää että mitä noitten äänien kanssa on sössitty kun useasti sanottu että on korjattu ja vieläkin ne katoilevat. Ykköstä se 400 tuntia takana eikä siinä ollu koskaan mitään vastaavaa bugia.

Ihan samantyylistä äänien pätkintää esiintyi 1.0.ssakin headseteillä dirt rally 1.0 headset issue - Google-haku

Itse pelailin tuota 1.0:aa kotiteatterin kautta silloin niin ei pätkinyt, tätä Dr2.0 pelaan headsetillä ja se on pätkäissyt äänet n.10-15kertaa 140h aikana joten ei kovin paha ja helppo fiksata (pausetus, headsetin usb irti->kiinni ja toimii).

Pelin asetuksissa on sound quality-säätö ja mulla on siinä high, low-asetuksella tuo pätkintä voi ehkä kadota kokonaan jos tuo bugi jotenkin liittyy siihen, mutta en ole testannut onko siitä apua. Tällä viikollakin olen pelannut yli 10h ilman äänien katoamista. Ja voi olla että useimmiten kun äänet on lähteneet se on tapahtunut Australian pätkillä, mutta en ole ihan varma.

Käytössä ihan emolevyn äänikortti, ei erillistä korttia.

edit: Nyt katosi äänet taas mutta ehti toimia n.15h tässä välissä, ja se tapahtui jälleen Australiassa sillä hetkellä kun osuin kallioseinään, tätä edellinen katko myös Australiassa kun osuin puuhun.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tuo pätkintä muutenkin kovasti laitteistoriippuvaista? Ei ole kohdalle kertaakaan osunut, vaikka pelattua tullut runsaasti lähes joka päivä. Itsellä tosin äänikorttina ikivanha PCI-väyläinen ESI Juli@
 
Todennäköisesti tuo usb-headset pätkintä ja usb-rattien kytkennän jälkeen tapahtuva stutterointi liittynee samaan asiaan. Jotenkin peli pollaa väärin usb-laitteita...?

Nimim. näppiksellä ajaessa ei mitään stutterointia, mutta ratin kanssa kyllä. DR 1.0 ei tätä ongelmaa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 564
Viestejä
4 500 252
Jäsenet
74 221
Uusin jäsen
anuelisabeth

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom