- Liittynyt
- 05.10.2017
- Viestejä
- 237
Tulisipa se VR jo pian. Sitten pelataan kovaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näkyykö ohjauspaneelissa sama klappi vai pelkästään pelissä?Onko muilla ongelmia Logitech G29 ratin kanssa ?
Ohjauksen keskikohdassa kuollutalue noin 3-4 cm ratin kehältä mitattuna.
Vaikuttaa ohjaukseen +-2%, sen saa kyllä pois dead zonella mutta 200km/h kapealla tiellä kyllä pusikko kutsuu .
Jos omassa autossa olisi tuollainen klappi keskialueella olisi auto mennyt vaihtoon aikojasitten .
Onko kaikissa rateissa enemmän tai vähemmän klappia keskialuella ???
Pitääkö alkaa kirjoittamaan RMA:ta ?
Näkyykö ohjauspaneelissa sama klappi vai pelkästään pelissä?
Onko muilla ongelmia Logitech G29 ratin kanssa ?
Ohjauksen keskikohdassa kuollutalue noin 3-4 cm ratin kehältä mitattuna.
Vaikuttaa ohjaukseen +-2%, sen saa kyllä pois dead zonella mutta 200km/h kapealla tiellä kyllä pusikko kutsuu .
Jos omassa autossa olisi tuollainen klappi keskialueella olisi auto mennyt vaihtoon aikojasitten .
Onko kaikissa rateissa enemmän tai vähemmän klappia keskialuella ???
Pitääkö alkaa kirjoittamaan RMA:ta ?
G29@PS4 Pro
Steering linearity ja deadzone 0.
Input reporting kohdassa rattia pitää liikuttaa noin 10mm että tulee joko 1% tai -1%
Kuitenkin pelin sisällä rattia kalibroidessa asteet muuttuu vaikka rattia liikuttaisi vain millin.
En ole omassa huomannut ongelmaa pelissä tai sitten siihen on tottunut.
Kaasupolkimen pedaalin joutui puhdistamaan kun se toimi omia aikojaan, tyyppivika noissa pedaalien potikoissa.
Jos tosiaan puhutaan siitä keskialueen FFB-tunnottomuudesta, niin kyllä.Onko sinun ratissa kuollutalue jossa ei ole mitään palautusvastetta ?
DD-ratti on sitten Sulle, rahaa joutuu lyömään tiskiin enemmän.Eli näyttäisi olevan G29:n ominaisuus .
Kysymys : Onko olemassa ratteja joissa EI ole em. ominaisuutta ja minkä merkkisiä ja mistä niitä saa ???
- Codemastersin virallinen Expert DiRT (ei ajoapuja, hc damage, ohjaamokuvakulma)
- KonsoliFin HC (ei ajoapuja, hc damage)
- KonsoliFin 2h (ei ajoapuja, hc damage) kisoja iltaisin klo 19-21
- KonsoliFin_1 (ajoavut sallittu, kaikki kuvakulmat, hc damage)
- Codemastersin virallinen Official DiRT (ajoapu sallittu, kaikki kuvakulmat, ei hc damagea)
Tuntuu päivityksen myötä että autoista tulleet "raskaampia" eli helpompi heittää ovenkahva edellä mutkiin ja pitää hanskasta niin ei yliohjaa..
Wales on suorastaan upea Pelin parasta grafiikkaa ajaa Walesia iltaruskossa märällä tienpinnalla. Ai että… Vaikka toki reitti itsessään ja maisematkin jostakin kumman tuttua On muuten jo ihan kohtuudella sisältöä DR2.0:ssa, kunhan vain omistaa kaiken lisäsisällön.Wales on ajettavissa. Oli se kyllä se mukavan tuntusta 4 vuoden tauon jälkeen
Ei taida olla, ei muuta kuin perustatOlikos tuota techhiläisten clubia jo perustettu?
Jees! Tässä siis olisi tämä Clubi: IO-TECHEi taida olla, ei muuta kuin perustat
KonsoliFin:ssä on tällä hetkellä kolme clubia joissa ollut ihan kiitettävästi osallistujia, täältäkin, monialustaisia kun ovat.
Nyt perustettu keskusteluketju vain kisaraportointiin ja muuhun clubeihin liittyvään, luvassa aktiivista jälkipuintia
Pystyy memberin nostamaan adminiksi ja adminin owneriksi.Toivottavasti tuohon pystyisi lisäämään enemmän admineita, niin muutkin pääsisivät luomaan kisoja.
Sain eilen PSVR lasit ja täpinöissään testaamaan DiRT Rallya kun ensin olin uudesta kokemuksesta hämmästyneenä testannut Playroomia ja Astrobotin demoa.Heti mukana kun se vr vihdoin tulee... jos tulee... kesäkin jo melkein mennyt....
Siis mitä v*ttua . Löytyyks tää jo PSVR:ltä. Nyt kasvo vitutus vielä enenmän. Koko kesän oottanu että tulisi tuki riffeille. Mutta ei vieläkään ole tullutSain eilen PSVR lasit ja täpinöissään testaamaan DiRT Rallya kun ensin olin uudesta kokemuksesta hämmästyneenä testannut Playroomia ja Astrobotin demoa.
Ei taida onnistua rallin ajo virtuaalisena, heti ekassa nypyssä aivot heitti volttia ja todella epämiellyttävä olo Tuota ei noissa em. tullut.
Täytyy yrittää totutella vähitellen, koska olishan tuo ihan mahtavaa ajaa laseilla.
Niin siis DiRT Rally 1:stä kirjoitinSiis mitä v*ttua . Löytyyks tää jo PSVR:ltä. Nyt kasvo vitutus vielä enenmän. Koko kesän oottanu että tulisi tuki riffeille. Mutta ei vieläkään ole tullut
Joka pätkän jälkeen lasit pois päästä ja vähintään viiden minsan jaloittelutauko niin kyllä se nuppi siitä rupee tottumaan.Sain eilen PSVR lasit ja täpinöissään testaamaan DiRT Rallya kun ensin olin uudesta kokemuksesta hämmästyneenä testannut Playroomia ja Astrobotin demoa.
Ei taida onnistua rallin ajo virtuaalisena, heti ekassa nypyssä aivot heitti volttia ja todella epämiellyttävä olo Tuota ei noissa em. tullut.
Täytyy yrittää totutella vähitellen, koska olishan tuo ihan mahtavaa ajaa laseilla.
Kameran lukitus horisonttiin auttaa ihan he...isti tuohon pahoinvointi asiaan. Mulla ainakin oli oletuksena lukitus kojetauluun ja silloin vatkaa maisemaa niin että varmaan tulee huono olo.Ei kyllä mulla ollut Oculuksilla mitään ongelmia, eikä kukaan kavereista valittanut. Pitää vaan muuttaa se jokin asetus että ei ole lukittu liike autoon tai jotain...
Ei tuo sitten ole se pelin camera shake joka maksimissaan pyrkii lukitsemaan kameraa horisonttiin?Kameran lukitus horisonttiin auttaa ihan he...isti tuohon pahoinvointi asiaan.
Ei ole sama. Tuota cam shake juttua kokeilin ittekkin DR2.0.ssa kun maisema vatkaa ihan hitosti varsinkin juuri tuossa Argentiinassa mutta DR1.ssä kamera lukittui ihan kunnolla horisonttiin ohjaamonäkymällä. Yritin äsken googlailla kyseistä ohjetta mutta ei ihan heti sattunu silmään.Ei tuo sitten ole se pelin camera shake joka maksimissaan pyrkii lukitsemaan kameraa horisonttiin?
Sitä pitänyt maksimilla tässä DR2.0:ssa jossa Argentiinakin aiheuttaa pahaa oloa vaikkei ole edes VR, en voi edes kuvitella minkälaista se olisi laseilla
Koitin netistä apuja hakea, löytyi vinkkiä tuulettimesta kasvoja kohden, ginger alea, keskeytys heti jos tulee kuumotusta tai tuskahikeä jne.
Kyllä se camera shake toimii ihan samalla tavalla tässä pelissä kuin DR1.0:ssä, mutta en tiedä tarkkoja astemääriä mitä se sallii auton kallistella pituussuunnassa. Argentiina on vain pomppuisempi ja ne pomput on vähän tiheämmässä ja kaltevuudeltaan ehkä jyrkempiäkuin esim. DR1:n Kreikka joka oli ehkä pahin siinä pelissä. Vanhemmissa autoissa Argentiina on aika paha kun niissä ei jousituskaan toimi parhaalla mahdollisella tavalla, mutta jos ajaa R2, R5, Up to 2000cc luokkia niin se on helpompi. Niiden pitäisi lisätä sitä kallistelun määrää isommaksi jotta katse olisi enemmän lukittuna horisonttiin, nyt se ei riitä.Ei ole sama. Tuota cam shake juttua kokeilin ittekkin DR2.0.ssa kun maisema vatkaa ihan hitosti varsinkin juuri tuossa Argentiinassa mutta DR1.ssä kamera lukittui ihan kunnolla horisonttiin ohjaamonäkymällä. Yritin äsken googlailla kyseistä ohjetta mutta ei ihan heti sattunu silmään.
Onko katseen lukitus horisonttiin valinta ihan valikossa nykyään VR käytöllä? Silloin joskus muinoin kun tuon käpistelin niin ei vielä ollut valikoissa vaan piti muuttaa jostain config tiedostoista.Mutta VR-laseille on oma katseen lukitus horisonttiin asetus ja camera shake on tarkoitettu niille jotka käyttää näyttöä.
Onko katseen lukitus horisonttiin valinta ihan valikossa nykyään VR käytöllä?
Juu, tuo se näköjään on se oikea asetus, kiitos korjauksesta! Itellä oli vähän helpompaa tuo siedättyminen kun on taustalla noita kolmeuloitteisia harrasteita mm. laitesukellus ja uppopallo. Sukelluskuvausta touhusin joskus 80 luvulla ja silloin filmi vehkeitten kans oikeesti ei aina tienny miten päin täällä ollaan kun laitteet vei kaiken huomion. No ei se mitään, nää virtuaaliset korvaa ihan hyvin noita juttuja mitä ei pysty enää oikeesti tekemään iän ja nivelkulumien takia.Tuollaiset siellä on ja tuo Vehicle Camera Motion on se joka off:lla (oletus) lukittuu horisonttiin ja on:lla autoon.
- VR Right stick camera control.
- VR look back
- VR all views
- Vehicle Camera Motion
- VR dynamic replays
Luin lisää tuosta motion sicknesistä ja monet sille alttiit heittää pyyhkeen kehään heti alussa joka kyllä ymmärrettävää kun se karsea olo voi kestää tunteja jos kärvistelee liikaa lasien kanssa, pitäisi lopettaa heti kun oireet pahenee.
Kuitenkin suositellaan aloittamaan hiljalleen peleistä ja videoista jotka ei aiheuta oloja tai hyvin lieviä, siitä sitten etenee hiljalleen ja Dirt Rallyn Kreikka ja Suomi lienee sitten siellä hännän päässä jos ylipäätään pystyy siedättymään.
Ilmankos näitä laseja on melko paljon käytettynä kaupan, nuo omatkin jotka Huuto.net:stä ostin on valmistettu vuosi sitten ja myyjän mukaan olleet hyvin vähällä käytöllä...syy lienee selvä, pahoinvointi.
Saitko kuitenkin vähän siedätettyä itseäsi?Yritin itsekkin tuota siedätystä usean kuukauden ajan mutta aina se huono olo sieltä hiipii. Kaikki mahdolliset säädöt kokeilin, muttei mikään auttanu. Sit loppu vr laseilla ajelu kokonaan kun PCars2 kolaroin toisen auton kans niin että auto lähti kulkemaan sivuttain ja tuulilasissa maisemat vilis sivusuunnassa, pari sekunttia ja meinasin oksentaa
Harmittaa kyllä kun ei kestä tuota vr laseilla ajelua.
Enpä oikeastaan, saattaa jopa olla että mitä useammin ajeli lasit päässä niin sen nopeammin tuli huono olo. Tosin johtuu varmaan fiiliksestä jota on aiemmin kokenut.Saitko kuitenkin vähän siedätettyä itseäsi?