Dirt Rally 2.0

Onko muilla ongelmia Logitech G29 ratin kanssa ?
Ohjauksen keskikohdassa kuollutalue noin 3-4 cm ratin kehältä mitattuna.
Vaikuttaa ohjaukseen +-2%, sen saa kyllä pois dead zonella mutta 200km/h kapealla tiellä kyllä pusikko kutsuu :(.
Jos omassa autossa olisi tuollainen klappi keskialueella olisi auto mennyt vaihtoon aikojasitten :cool:.

Onko kaikissa rateissa enemmän tai vähemmän klappia keskialuella ???

Pitääkö alkaa kirjoittamaan RMA:ta ?
 
Onko muilla ongelmia Logitech G29 ratin kanssa ?
Ohjauksen keskikohdassa kuollutalue noin 3-4 cm ratin kehältä mitattuna.
Vaikuttaa ohjaukseen +-2%, sen saa kyllä pois dead zonella mutta 200km/h kapealla tiellä kyllä pusikko kutsuu :(.
Jos omassa autossa olisi tuollainen klappi keskialueella olisi auto mennyt vaihtoon aikojasitten :cool:.

Onko kaikissa rateissa enemmän tai vähemmän klappia keskialuella ???

Pitääkö alkaa kirjoittamaan RMA:ta ?
Näkyykö ohjauspaneelissa sama klappi vai pelkästään pelissä?
 
G29@PS4 Pro
Steering linearity ja deadzone 0.
Input reporting kohdassa rattia pitää liikuttaa noin 10mm että tulee joko 1% tai -1%
Kuitenkin pelin sisällä rattia kalibroidessa asteet muuttuu vaikka rattia liikuttaisi vain millin.

En ole omassa huomannut ongelmaa pelissä tai sitten siihen on tottunut.
Kaasupolkimen pedaalin joutui puhdistamaan kun se toimi omia aikojaan, tyyppivika noissa pedaalien potikoissa.
 
Onko muilla ongelmia Logitech G29 ratin kanssa ?
Ohjauksen keskikohdassa kuollutalue noin 3-4 cm ratin kehältä mitattuna.
Vaikuttaa ohjaukseen +-2%, sen saa kyllä pois dead zonella mutta 200km/h kapealla tiellä kyllä pusikko kutsuu :(.
Jos omassa autossa olisi tuollainen klappi keskialueella olisi auto mennyt vaihtoon aikojasitten :cool:.

Onko kaikissa rateissa enemmän tai vähemmän klappia keskialuella ???

Pitääkö alkaa kirjoittamaan RMA:ta ?

Mullakin oli/on tuo sama. Sain sitä noilla ohjeilla säädettyä vähän parempaan suuntaan, ja pystyy ajelemaan, mutta sama haaste kuin sinulla. Kun vertaa esim. F12019 niin on hirveä ero tuossa asiassa ajamisen suhteen, Formula reagoi pieniinkin liikkeisiin ratissa, mutta Dirtissa kovissa vauhdeissa aika helvettiä ajaminen.
 
G29@PS4 Pro
Steering linearity ja deadzone 0.
Input reporting kohdassa rattia pitää liikuttaa noin 10mm että tulee joko 1% tai -1%
Kuitenkin pelin sisällä rattia kalibroidessa asteet muuttuu vaikka rattia liikuttaisi vain millin.

En ole omassa huomannut ongelmaa pelissä tai sitten siihen on tottunut.
Kaasupolkimen pedaalin joutui puhdistamaan kun se toimi omia aikojaan, tyyppivika noissa pedaalien potikoissa.

Onko sinun ratissa kuollutalue jossa ei ole mitään palautusvastetta ?
 
Onko sinun ratissa kuollutalue jossa ei ole mitään palautusvastetta ?
Jos tosiaan puhutaan siitä keskialueen FFB-tunnottomuudesta, niin kyllä.
Googletuksella siitä löytyy tarinaa, tämäkin tuntuu olevan Logitechin ominaisuus.
PC:llä mahdollisuutta enemmän tweakkailla, konsoleilla ei voi muuta kuin säätää deadzonea ja lineaarisuutta.
 
Eli näyttäisi olevan G29:n ominaisuus :confused2:.

Kysymys : Onko olemassa ratteja joissa EI ole em. ominaisuutta ja minkä merkkisiä ja mistä niitä saa ???
 
Itsellä ollut kaksi G29:ä ja molemmissa oli tuota klappia keskellä. Thrustmasterin T300RS ratissa taas ei ollut.
 
Eli näyttäisi olevan G29:n ominaisuus :confused2:.

Kysymys : Onko olemassa ratteja joissa EI ole em. ominaisuutta ja minkä merkkisiä ja mistä niitä saa ???
DD-ratti on sitten Sulle, rahaa joutuu lyömään tiskiin enemmän.
Kannattaa kysellä noista paremmista rateista täältä:
Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Logitechilla tuo ffb-deadzone johtuu luetun mukaan kahden sähkömoottorin tuomasta rajoituksesta ja on pakko jättää keskelle pieni kuollut alue.
T300:sta jotkut kirjoittaa että on vähemmän, mutta ei täysin poissa.
 
Onko kukaan vielä keksinyt miten jarrupaineen saisi tarkistettua? Tuntuu ettei jarrutus ole lineaarinen vaan ekspotentiaalinen, hemmetin ärsyttävää load cell polkimella.
Tarkoitan siis asetusta joka useista peleistä löytyy "brake gamma" nimellä.
 
Itse olen kyllä luovuttanut että koskaan saavat forceja säällisiksi. Konsolilla(XbX) käytännössä samaa paskaa kuin alussa. Ja mitä hittoa niille yrittää vaikka foorumillaan marmattaa kun firman väki ei näytä edes ymmärtävän koko asiaa, puhuvat ihan muusta kuin mihin jengi haluaisi parannusta, mikä siinä voi olla niin vaikeaa.

Ei tätä muulla kun pädillä aja, varsinkin asfaltti on aivan hirveää tuntumatonta jööttiä, aja siinä fiiliksellä sitten. Ennemmin ajan D1.stä jos ratilla.
 
Omasta mielestä FFB on nyt aika lähellä 1 osaa, eihän ne mitkään huikeat ole mutta hyvin pystyy ajamaan.
FFB on vielä tulossa parannusta jos tekijöihin on uskominen.
 
Parempi FFB tässä mielestäni on nyt kuin ykkös osassa. En kaipaa niitä turhia keinotekoisia tärinöitä.
Ainut mikä ykkösessä oli parempi löytyi hyppyjen alastuloissa joka antoi paremman feedbackin. Niitäkään ei läheskään kaikista hypystä tullut, eikä tule vieläkään.
 
Tuntuu päivityksen myötä että autoista tulleet "raskaampia" eli helpompi heittää ovenkahva edellä mutkiin ja pitää hanskasta niin ei yliohjaa..
 
Tuntuu päivityksen myötä että autoista tulleet "raskaampia" eli helpompi heittää ovenkahva edellä mutkiin ja pitää hanskasta niin ei yliohjaa..

Oliko siinä päivityslistassa jotain mainintaa ajettavuuden muutoksista? Ei ole tullut ajeltua pariin kuukauteen, voisi kokeilla jossain vaiheessa taas.
 
Wales on ajettavissa. Oli se kyllä se mukavan tuntusta 4 vuoden tauon jälkeen :D
Wales on suorastaan upea:) Pelin parasta grafiikkaa ajaa Walesia iltaruskossa märällä tienpinnalla. Ai että… Vaikka toki reitti itsessään ja maisematkin jostakin kumman tuttua:think: On muuten jo ihan kohtuudella sisältöä DR2.0:ssa, kunhan vain omistaa kaiken lisäsisällön.

Viimesimmässä päivityksessä tuli muuten vaihteistoksi valittavaksi "manual or sequential" ja "manual + clutch or sequental" mitä kaipailinkin jo ykkösosasta. Eli pelille voi antaa luvan valita automaattisesti oikea vaihteisto autossa olevan mukaan.
 
Tuli myös testattu tänään Walesia ja olihan hienoa pätkää päästellä!
Tuota en huomannutkaan, että saa vaihteistoa valita. Pitää kokeilla.
 
Olikos tuota techhiläisten clubia jo perustettu?

Ja niin, Wales tuntuu mahtavalta ajaa. :tup:
 
Olikos tuota techhiläisten clubia jo perustettu?
Ei taida olla, ei muuta kuin perustat ;)

KonsoliFin:ssä on tällä hetkellä kolme clubia joissa ollut ihan kiitettävästi osallistujia, täältäkin, monialustaisia kun ovat.
Nyt perustettu keskusteluketju vain kisaraportointiin ja muuhun clubeihin liittyvään, luvassa aktiivista jälkipuintia :geek:
 
Ei taida olla, ei muuta kuin perustat ;)

KonsoliFin:ssä on tällä hetkellä kolme clubia joissa ollut ihan kiitettävästi osallistujia, täältäkin, monialustaisia kun ovat.
Nyt perustettu keskusteluketju vain kisaraportointiin ja muuhun clubeihin liittyvään, luvassa aktiivista jälkipuintia :geek:
Jees! Tässä siis olisi tämä Clubi: IO-TECH

Toivottavasti tuohon pystyisi lisäämään enemmän admineita, niin muutkin pääsisivät luomaan kisoja.
 
Toivottavasti tuohon pystyisi lisäämään enemmän admineita, niin muutkin pääsisivät luomaan kisoja.
Pystyy memberin nostamaan adminiksi ja adminin owneriksi.
Molemmilta sitten onnistuu kisojen teko.

Ite luotsaan kahta KonsoliFin clubia, luulen että siinä on tarpeeksi :)
Sinnekin on kaikki tervetulleita tekemään kisoja, aiemmin kyselin tuolla KFin keskusteluissa, mutta ei löytynyt halukkuutta.
 
Heti mukana kun se vr vihdoin tulee... :D jos tulee... kesäkin jo melkein mennyt....
Sain eilen PSVR lasit ja täpinöissään testaamaan DiRT Rallya kun ensin olin uudesta kokemuksesta hämmästyneenä testannut Playroomia ja Astrobotin demoa.
Ei taida onnistua rallin ajo virtuaalisena, heti ekassa nypyssä aivot heitti volttia ja todella epämiellyttävä olo :darra: Tuota ei noissa em. tullut.
Täytyy yrittää totutella vähitellen, koska olishan tuo ihan mahtavaa ajaa laseilla.
 
Sain eilen PSVR lasit ja täpinöissään testaamaan DiRT Rallya kun ensin olin uudesta kokemuksesta hämmästyneenä testannut Playroomia ja Astrobotin demoa.
Ei taida onnistua rallin ajo virtuaalisena, heti ekassa nypyssä aivot heitti volttia ja todella epämiellyttävä olo :darra: Tuota ei noissa em. tullut.
Täytyy yrittää totutella vähitellen, koska olishan tuo ihan mahtavaa ajaa laseilla.
Siis mitä v*ttua . Löytyyks tää jo PSVR:ltä. Nyt kasvo vitutus vielä enenmän. Koko kesän oottanu että tulisi tuki riffeille. Mutta ei vieläkään ole tullut :(
 
Siis mitä v*ttua . Löytyyks tää jo PSVR:ltä. Nyt kasvo vitutus vielä enenmän. Koko kesän oottanu että tulisi tuki riffeille. Mutta ei vieläkään ole tullut :(
Niin siis DiRT Rally 1:stä kirjoitin :)
2.0:aan on Oculus tuki tulossa...piti ehkä alunpitäen tulla jo kesäkuussa entisen Codemastersin community managerin kirjoitusten perusteella, mutta ei sitten tullut.
Eiköhän se näillä näppäimillä ole tulossa ja tuesta muille ei ole ollut mainintaa, muuta kuin ettei 100%:sti poissuljettukaan.
 
Sain eilen PSVR lasit ja täpinöissään testaamaan DiRT Rallya kun ensin olin uudesta kokemuksesta hämmästyneenä testannut Playroomia ja Astrobotin demoa.
Ei taida onnistua rallin ajo virtuaalisena, heti ekassa nypyssä aivot heitti volttia ja todella epämiellyttävä olo :darra: Tuota ei noissa em. tullut.
Täytyy yrittää totutella vähitellen, koska olishan tuo ihan mahtavaa ajaa laseilla.
Joka pätkän jälkeen lasit pois päästä ja vähintään viiden minsan jaloittelutauko niin kyllä se nuppi siitä rupee tottumaan.
 
Ei kyllä mulla ollut Oculuksilla mitään ongelmia, eikä kukaan kavereista valittanut. Pitää vaan muuttaa se jokin asetus että ei ole lukittu liike autoon tai jotain...
 
Ne VR comfort asetukset DR1:ssä on oletuksena off:lla ja jos laittaa päälle, niin varoittaa että voi aiheuttaa pahoinvointia joillekin.
Siis pidin pois päältä, mutta minuutin hiljainen ajo aiheuttaa pariksi tunniksi etovan olo...ehkä en sit vaan pysty käyttämään VR:ää ajopeleissä :(
Kokeilin niistä demolevyistä jotain avaruuslentelyä ja tankkipeliä, niin ei niin pahasti tullut oloja ja uskon että niihin pystyisi siedättymään ajan saatossa.
Mut nyt saa ajot vähäksi aikaa olla virtuaalisena, ei pysty ajamaan enää ilman lasejakaan kun heikottaa sen verran :oops:
 
Jatka vain harjoittelua. Vähän kerrassaa aivot kyllä tottuvat siihen aina vain paremmin. En tosin tiedä pääseekö ongelmasta koskaan täysin eroon, mutta helposti siinä siedättyy useamman EK:n mittaisiin sessiokestoihin.
 
Ei kyllä mulla ollut Oculuksilla mitään ongelmia, eikä kukaan kavereista valittanut. Pitää vaan muuttaa se jokin asetus että ei ole lukittu liike autoon tai jotain...
Kameran lukitus horisonttiin auttaa ihan he...isti tuohon pahoinvointi asiaan. Mulla ainakin oli oletuksena lukitus kojetauluun ja silloin vatkaa maisemaa niin että varmaan tulee huono olo.
Menussa ei tainnu olla tuolle suoraa valintaa eli tais olla ohjeet johonkin tiedoston käpistelyyn mut konsoliversiosta en tiiä.
 
Kameran lukitus horisonttiin auttaa ihan he...isti tuohon pahoinvointi asiaan.
Ei tuo sitten ole se pelin camera shake joka maksimissaan pyrkii lukitsemaan kameraa horisonttiin?
Sitä pitänyt maksimilla tässä DR2.0:ssa jossa Argentiinakin aiheuttaa pahaa oloa vaikkei ole edes VR, en voi edes kuvitella minkälaista se olisi laseilla :eek:

Koitin netistä apuja hakea, löytyi vinkkiä tuulettimesta kasvoja kohden, ginger alea, keskeytys heti jos tulee kuumotusta tai tuskahikeä jne.
 
Ei tuo sitten ole se pelin camera shake joka maksimissaan pyrkii lukitsemaan kameraa horisonttiin?
Sitä pitänyt maksimilla tässä DR2.0:ssa jossa Argentiinakin aiheuttaa pahaa oloa vaikkei ole edes VR, en voi edes kuvitella minkälaista se olisi laseilla :eek:

Koitin netistä apuja hakea, löytyi vinkkiä tuulettimesta kasvoja kohden, ginger alea, keskeytys heti jos tulee kuumotusta tai tuskahikeä jne.
Ei ole sama. Tuota cam shake juttua kokeilin ittekkin DR2.0.ssa kun maisema vatkaa ihan hitosti varsinkin juuri tuossa Argentiinassa mutta DR1.ssä kamera lukittui ihan kunnolla horisonttiin ohjaamonäkymällä. Yritin äsken googlailla kyseistä ohjetta mutta ei ihan heti sattunu silmään.
 
Ei ole sama. Tuota cam shake juttua kokeilin ittekkin DR2.0.ssa kun maisema vatkaa ihan hitosti varsinkin juuri tuossa Argentiinassa mutta DR1.ssä kamera lukittui ihan kunnolla horisonttiin ohjaamonäkymällä. Yritin äsken googlailla kyseistä ohjetta mutta ei ihan heti sattunu silmään.
Kyllä se camera shake toimii ihan samalla tavalla tässä pelissä kuin DR1.0:ssä, mutta en tiedä tarkkoja astemääriä mitä se sallii auton kallistella pituussuunnassa. Argentiina on vain pomppuisempi ja ne pomput on vähän tiheämmässä ja kaltevuudeltaan ehkä jyrkempiäkuin esim. DR1:n Kreikka joka oli ehkä pahin siinä pelissä. Vanhemmissa autoissa Argentiina on aika paha kun niissä ei jousituskaan toimi parhaalla mahdollisella tavalla, mutta jos ajaa R2, R5, Up to 2000cc luokkia niin se on helpompi. Niiden pitäisi lisätä sitä kallistelun määrää isommaksi jotta katse olisi enemmän lukittuna horisonttiin, nyt se ei riitä.

Mutta VR-laseille on oma katseen lukitus horisonttiin asetus ja camera shake on tarkoitettu niille jotka käyttää näyttöä.
 
Viimeksi muokattu:
Koitin tuota Lancia 037 ekaa kertaa ja oli kyllä kummallinen auto ajaa. En pitänyt ollenkaan. Vähän kuin vasaraa veisi. Saako tuota säädettyä yhtään paremmaksi?
 
Mutta VR-laseille on oma katseen lukitus horisonttiin asetus ja camera shake on tarkoitettu niille jotka käyttää näyttöä.
Onko katseen lukitus horisonttiin valinta ihan valikossa nykyään VR käytöllä? Silloin joskus muinoin kun tuon käpistelin niin ei vielä ollut valikoissa vaan piti muuttaa jostain config tiedostoista.
Tarttis varmaan tutkia valikot läpi päivitysten jälkeen ettei jäis niin kuutamolle uudistuksista.;)
 
Onko katseen lukitus horisonttiin valinta ihan valikossa nykyään VR käytöllä?
  • VR Right stick camera control.
  • VR look back
  • VR all views
  • Vehicle Camera Motion
  • VR dynamic replays
Tuollaiset siellä on ja tuo Vehicle Camera Motion on se joka off:lla (oletus) lukittuu horisonttiin ja on:lla autoon.

Luin lisää tuosta motion sicknesistä ja monet sille alttiit heittää pyyhkeen kehään heti alussa joka kyllä ymmärrettävää kun se karsea olo voi kestää tunteja jos kärvistelee liikaa lasien kanssa, pitäisi lopettaa heti kun oireet pahenee.
Kuitenkin suositellaan aloittamaan hiljalleen peleistä ja videoista jotka ei aiheuta oloja tai hyvin lieviä, siitä sitten etenee hiljalleen ja Dirt Rallyn Kreikka ja Suomi lienee sitten siellä hännän päässä jos ylipäätään pystyy siedättymään.
Ilmankos näitä laseja on melko paljon käytettynä kaupan, nuo omatkin jotka Huuto.net:stä ostin on valmistettu vuosi sitten ja myyjän mukaan olleet hyvin vähällä käytöllä...syy lienee selvä, pahoinvointi.
 
  • VR Right stick camera control.
  • VR look back
  • VR all views
  • Vehicle Camera Motion
  • VR dynamic replays
Tuollaiset siellä on ja tuo Vehicle Camera Motion on se joka off:lla (oletus) lukittuu horisonttiin ja on:lla autoon.

Luin lisää tuosta motion sicknesistä ja monet sille alttiit heittää pyyhkeen kehään heti alussa joka kyllä ymmärrettävää kun se karsea olo voi kestää tunteja jos kärvistelee liikaa lasien kanssa, pitäisi lopettaa heti kun oireet pahenee.
Kuitenkin suositellaan aloittamaan hiljalleen peleistä ja videoista jotka ei aiheuta oloja tai hyvin lieviä, siitä sitten etenee hiljalleen ja Dirt Rallyn Kreikka ja Suomi lienee sitten siellä hännän päässä jos ylipäätään pystyy siedättymään.
Ilmankos näitä laseja on melko paljon käytettynä kaupan, nuo omatkin jotka Huuto.net:stä ostin on valmistettu vuosi sitten ja myyjän mukaan olleet hyvin vähällä käytöllä...syy lienee selvä, pahoinvointi.
Juu, tuo se näköjään on se oikea asetus, kiitos korjauksesta! Itellä oli vähän helpompaa tuo siedättyminen kun on taustalla noita kolmeuloitteisia harrasteita mm. laitesukellus ja uppopallo. Sukelluskuvausta touhusin joskus 80 luvulla ja silloin filmi vehkeitten kans oikeesti ei aina tienny miten päin täällä ollaan kun laitteet vei kaiken huomion. No ei se mitään, nää virtuaaliset korvaa ihan hyvin noita juttuja mitä ei pysty enää oikeesti tekemään iän ja nivelkulumien takia.;)
 
Yritin itsekkin tuota siedätystä usean kuukauden ajan mutta aina se huono olo sieltä hiipii. Kaikki mahdolliset säädöt kokeilin, muttei mikään auttanu. Sit loppu vr laseilla ajelu kokonaan kun PCars2 kolaroin toisen auton kans niin että auto lähti kulkemaan sivuttain ja tuulilasissa maisemat vilis sivusuunnassa, pari sekunttia ja meinasin oksentaa :darra:

Harmittaa kyllä kun ei kestä tuota vr laseilla ajelua.
 
Yritin itsekkin tuota siedätystä usean kuukauden ajan mutta aina se huono olo sieltä hiipii. Kaikki mahdolliset säädöt kokeilin, muttei mikään auttanu. Sit loppu vr laseilla ajelu kokonaan kun PCars2 kolaroin toisen auton kans niin että auto lähti kulkemaan sivuttain ja tuulilasissa maisemat vilis sivusuunnassa, pari sekunttia ja meinasin oksentaa :darra:

Harmittaa kyllä kun ei kestä tuota vr laseilla ajelua.
Saitko kuitenkin vähän siedätettyä itseäsi?
Itellä suurin pointti oli yksi kokemus lisää ja kannatti kyllä hommata lasit vaikkei sitten rallia voisi ikinä kunnolla ajaakaan ilman monen tunnin pahoinvointia.

Voihan niillä sitten kattella vaikka pornoa, siinä ei ole niin paljon sivuttaisliikettä :btooth:
Kokeilin muuten youtuben vuoristorata videoita ja kyllähän puski hikeä ja tuskaista oloa.

Tyytyväisiä olkoon ne joille ei aiheudu mitään huonoja fiiliksiä :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin dirt rallyllä laseja niin kylläpähän tuli äkkiä kuvottava olo ja pitkään tuntu hankalalta että joutu painumaan maaten.
En ole sen koomin yrittänyt uudestaan mutta näillä kameran lukitus jne... vinkeillä täytyy kokeilla vielä uudestaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 540
Viestejä
4 499 561
Jäsenet
74 218
Uusin jäsen
Pena82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom