Dirt Rally 2.0

Helpoin tosiaan kokeilla käynnistämällä Task Manager (kun peli on käynnissä) ja klikata Details - tabista dirtrally2.exe:n kohdalta Set Affinity - CPU0 kohdalta ruksi pois.
Kiitos tästä. On kyllä todella iso ero latausajoissa.
 
Jos sitä säätää jonnekkin 10-20 eikä 100 niin onko millainen?

Tuloksena on vähän miedompi tärinä. Itselläni on G25, muilla rateilla tilanne voi olla toinen.

Ajoin saman pätkän (Noorimbee Ridge Ascent) testimielessä useaan kertaan time trialissa vuorotellen suspension slideriä 0 - 100 ja muutaman vedon 20 - 50.

Jos ei muuta niin äänibugin ja satunnaisen stutteroinnin ovat saaneet palautettua. Olishan tuota ilmankin pärjänny.
 
No nyt pääsi testaamaan oikeen konkreettisesti ja kyllähän tuo vaikuttaa muuhunkin. 0 suspension asetuksella meno on realistisinta, mutta nyt puuttuu esim. Uuden-Seelannin ritilä ylityksissä tärähdykset kokonaan. Paras olisi jos tuohon tienpinnan tasaiseen tärinään olisi laitettu oma slideri.
Pitää testata lisää onko Esim. Puolan hyppyihin tullut mitään Dirt Rally 1:sen tapaan niitä hyviä ratin palautteita auton osuessa maahan.
 
DIRT_RALLY_2.0-CONTENT_SEASON2-PEGI.jpg
 
Eikä mitään mainintaa VR.stä pe...kle! Just tänään ostin Dirt Rally2.n ja kokeilin ruudulta ajoa kun Rift on lähetetty Oculucselle vaihtoon äänivian takia.
Aika outoo oli ajella ruudulta kun pari vuotta rällänny VR härpäkkeillä mut täytyy ny keräillä hynää ja ubgradeja ruudulta jos se VR tohon joskus tulis.
 
Mielenkiinnosta, onko täällä simucube kuskeja 1 tai 2 versiolla ajavia ja perus rateista näihin dd ratteihin vaihtaneita? Tai fanatecin dd ratilla ajavia? Tuleeko lisää infoa rattiin yms. tien pinnan eroista? Entäs jarrut? Onko heusinkveldin jarruja tai muita parempia jarruja käytössä kenelläkään? T3pa pro ainakaan sillä omalla brake modilla anna mitään palautetta lukkiutumisesta.
 
Mielenkiinnosta, onko täällä simucube kuskeja 1 tai 2 versiolla ajavia ja perus rateista näihin dd ratteihin vaihtaneita? Tai fanatecin dd ratilla ajavia? Tuleeko lisää infoa rattiin yms. tien pinnan eroista? Entäs jarrut? Onko heusinkveldin jarruja tai muita parempia jarruja käytössä kenelläkään? T3pa pro ainakaan sillä omalla brake modilla anna mitään palautetta lukkiutumisesta.

No minä siirryin suoraan Logitech G27:ta Simucubeen ja olihan siinä valtava ero. Myös säätömahdollisuuksia tulee paljon lisää ja sitäkautta menee kyllä niiden räpläämiseen paljon enemmän aikaa, että löytää mieluiset.
 
Mielenkiinnosta, onko täällä simucube kuskeja 1 tai 2 versiolla ajavia ja perus rateista näihin dd ratteihin vaihtaneita? Tai fanatecin dd ratilla ajavia? Tuleeko lisää infoa rattiin yms. tien pinnan eroista? Entäs jarrut? Onko heusinkveldin jarruja tai muita parempia jarruja käytössä kenelläkään? T3pa pro ainakaan sillä omalla brake modilla anna mitään palautetta lukkiutumisesta.
Polkimet ei yleensä anna palautetta lukkiutumisesta vaan sen pitäisi tulla ratin efektien kautta. Fanatec clusport v3 pedaaleissa jotka itseltä löytyy on kyllä tärinämoottorit jarru- ja kaasu polkimissa mutta en tiedä toimiiko ne tässä pelissä. Yleensä jarruttaminen kyllä helpottuu load cell polkimilla kun jarrutus perustuu täysin paineeseen, esim. TM t3pa Pro:ssa on vain potentiometri ja vaikka käytät kumimodia niin se jarruteho perustuu polkimen kulkemaan matkaan eikä paineeseeen, se kumimodi voi kyllä avittaa kasvavan paineen avulla löytämään tietyn kohdan jossa lukitsee.

Rallissa kun alustan pito voi vaihdella enemmän kuin rata-ajossa asfaltilla niin kannattaa aloittaa jarrutus reilusti aikaisemmin ja pumpata jarrua jos lukkiutuu jotta auto pysyy hallinnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Laittelin Ricmotechille viestiä,että postittavatko Suomeen load cell pakettia mutta eipä ole pariin viikkoon kuulunut mitään,joten se siitä. Tosiaan esimerkkinä tuosta jarrun lukittumisesta tuli tämän viikon Espanjan viikko haasteesta,vikalla pätkällä olin hyvässä kyydissä Subarulla ja 4 mutka oikealle,aavistus oli liikaa kyytiä ja menin jarruun kovemmin ja yhtäkkiä perä irti ja pihalle. Katselin replaysta sitten ja takajarrut lukittuivat ja sen takia lähdettiin,toki vähän liikaa yritystä. Mutta sitä tunnetta ei tullut rattiin,että jarrutan liikaa.

Onko Simucubella mahdotonta virittelyä saada peli toimimaan,ymmärtääkseni peli ei suoraan tunnista kuitenkaan?
 
Laittelin Ricmotechille viestiä,että postittavatko Suomeen load cell pakettia mutta eipä ole pariin viikkoon kuulunut mitään,joten se siitä. Tosiaan esimerkkinä tuosta jarrun lukittumisesta tuli tämän viikon Espanjan viikko haasteesta,vikalla pätkällä olin hyvässä kyydissä Subarulla ja 4 mutka oikealle,aavistus oli liikaa kyytiä ja menin jarruun kovemmin ja yhtäkkiä perä irti ja pihalle. Katselin replaysta sitten ja takajarrut lukittuivat ja sen takia lähdettiin,toki vähän liikaa yritystä. Mutta sitä tunnetta ei tullut rattiin,että jarrutan liikaa.

Onko Simucubella mahdotonta virittelyä saada peli toimimaan,ymmärtääkseni peli ei suoraan tunnista kuitenkaan?
Jos sulla takajarrut lukkiutuu ennen etupäätä niin silloin jarrubalanssi on huono, kannattaa siirtää enemmän eteen (ja kenties vielä vähentää jarrujen kokonaistehoa auton säädöistä). Jos sulla ei eturenkaat lukkiutuneet tuossa tilanteessa ollenkaan niin silloin se ratin ffb efekti jäi ehkä tulematta, en osaa sanoa pitäisikö ratin antaa infoa takajarrujen/renkaiden lukkiutumisesta, mutta rattihan kyllä lähtee kääntymään vastakäännökseen itsestään kun perä menettää pidon. Jos on paljon vauhtia niin vaikka saisit infon siitä niin ei ehkä ole aikaa/tilaa korjata sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnosta, onko täällä simucube kuskeja 1 tai 2 versiolla ajavia ja perus rateista näihin dd ratteihin vaihtaneita? Tai fanatecin dd ratilla ajavia? Tuleeko lisää infoa rattiin yms. tien pinnan eroista? Entäs jarrut? Onko heusinkveldin jarruja tai muita parempia jarruja käytössä kenelläkään? T3pa pro ainakaan sillä omalla brake modilla anna mitään palautetta lukkiutumisesta.
Mitä on dd ratit? Minkälaiset ohjelmat eri ajosimuille tommosessa simucubessa on?
 
Mitä on dd ratit? Minkälaiset ohjelmat eri ajosimuille tommosessa simucubessa on?
Rateille on myös oma keskustelu.

Onkohan season 3 vielä tulossa?
Jos pelin myynti lähtisi nyt nousuun kun tuo FFB on korjattu paremmaksi ja VR:kin tulossa siis kesäkuussa näillä näkymin, niin eiköhän peliin voisi tulla myös lisää ostettavaa.
Mitään faktaa tästä ei ole ollut pelintekijän keskusteluissa, pelaajat tietysti toivovat ja äänestävät kaikenlaista.

Kyllähän tämä peli on ainakin omasta mielestä ollut jo reippaasti sen 55euron arvoinen mitä deluxesta lopulta joutui köyhtymään.
 
Viimeksi muokattu:
Jos sulla takajarrut lukkiutuu ennen etupäätä niin silloin jarrubalanssi on huono, kannattaa siirtää enemmän eteen (ja kenties vielä vähentää jarrujen kokonaistehoa auton säädöistä). Jos sulla ei eturenkaat lukkiutuneet tuossa tilanteessa ollenkaan niin silloin se ratin ffb efekti jäi ehkä tulematta, en osaa sanoa pitäisikö ratin antaa infoa takajarrujen/renkaiden lukkiutumisesta, mutta rattihan kyllä lähtee kääntymään vastakäännökseen itsestään kun perä menettää pidon. Jos on paljon vauhtia niin vaikka saisit infon siitä niin ei ehkä ole aikaa/tilaa korjata sitä.

Juu oon laittanut yleensä pykälän tai pari lisää jarrutehoa mutta juurikaan en oo koskenut balanssiin,yleensä ollut asetussetupissa. Nyt se fiilis siinä pyörähtämisessä oli,että takarenkaat menetti pidon liiasta vauhdista,ei niinkään jarrutuksesta,mutta tokihan se varmaan järkeenkäypää on niinkin,kun mutkaan tulee kovasti ja painonsiirtymä menee eteen ja ei löysää jarrua,niin takapää lukkiutuu. Mieltymys olisi tosiaan polkimissa olisi tuntumaa,jos ei pelin puolelta niin polkinet itsessään olisi tunnokkaat.

Ja juu rateista on oma ketju,nyt lähinnä kiinnosti tämän pelin palaute muilla rateilla,kuin näillä thr ja normi fanatecin rateilla.
 
Nyt on XbX1:llä ja Fanan CSW v2:lla(x-un.hub 320mm rattikehä) kokeiltu. Ja... paskaahan ne forcet on edelleen. Asfaltilla/tasaisella ei edelleenkään mitään, se lisätäristys tulee hieman immersiota lisäämään mutta vasta kun soralla ehkä jo muutenkin tapahtuisi. Mistään eturenkaiden tuntemisesta/tienpinnan feedbackista ei voida puhuakaan kun sitä ei edelleenkään ole. Ajaminen on sitten sellaista tähtäilyä pysymään tien reunojen välissä kun autoa ei "tunne". Toki kaikki maksimiin saa pirusti jousta ja "vasen/oikea"-forcea yms, mutta tientuntumaa se ei tuo, plus sitten tuntuu ratti hajoavan niissä klonk-klonk ylityksissä.

Eniten ihmetyttää miten ne ei firmassa edes vaikuteta ymmärtävän mikä on pielessä. Vai ylpeyskö siinä on esteenä ettei voi virheitä myöntää. Selvästi vaikuttaa siltä että coden pitäisi ostaa ffb-tietämys talon ulkopuolelta ja tehdä muut asiat sitten itse.
 
Laittelin Ricmotechille viestiä,että postittavatko Suomeen load cell pakettia mutta eipä ole pariin viikkoon kuulunut mitään,joten se siitä.
Itse tilasin Ricmotechiltä muutama muutama vuosi sitten load-cell kitin G25 polkimiin, joten kyllä he suomeen toimittavat. Täytyy vain varautua maksamaan tullit yms. Omalle kitille taisi tulla hintaa sen aikaisilla dollarikurssilla jonkun 150-160€. Ei mikään edullisin kitti, mutta näissä harrastushommissa täytyy välillä hinnat unohtaa... :)
 
... paskaahan ne forcet on edelleen.
:tup: suorapuheisuudesta.

Jotkut kirjoittavat että jopa EK ajat ovat parantuneet useilla sekunneilla näiden uusien täristyksien myötä :geek:
Onhan tuo sellainen lonksahtelu, että vikaa lähtisi hakemaan jos oikeassa autossa olisi.
En kyllä tykkää kyseisestä efektistä vaikkapa Project Cars 2:ssakaan.
Tosin G29 rattina, että ei sillä kovin kummoisia taiota.

Toiset haukkuu DR1:sen tärinöitä, mutta itse tykkään niistä kyllä kakkosta enemmän.
Ouninpohjaa kun päästelee, niin kyllä ratissa tuntuu mihin suuntaan auto olisi haluamassa.
 
Sehän siinä ykkösessä on, siinä muita "puutteita", auto lentelee vähän liian hanakasti, nopeutta liikaa vähän joka paikassa jne. Mutta rattituntuma on informatiivisempi, jopa asfaltilla saa siinä loppujen lopuksi jotain aikaan kun nostaa pirusti tasoja kauttaaltaan, mutta tässä 2:ssa ei.

Aivan kuin joku tyyppi(t?) puuttuisi kehitystiimistä jotka aiemmin toivat tietotaitonsa.

Lisätään nyt että on tämä jonkinlainen parannus alkutasosta, mutta kovin pieni/huomaamaton. Miksi vaivautua ratilla ajamaan kun pädillä oikeastaan menee yhtä hyvin mutta rennommin. Niin ja pitää varmaan huvikseen mennä katsomaan coden foorumille vieläkö olen siellä kun aikaa sitten haukuin tilanteen aika suoraan. Tunnetusti kun deletoivat jengiä.
 
Coden foorumeilla osa porukasta puhuu,että ei tasaisella asfaltilla muutenkaan ole sellaista tuntumaa,mitä osa nyt haluaa mutta tiedä näitä sitten. Kun en oo ralliautolla asfaltilla ajanut,niin paha sanoa:bored:. Mutta olen kyllä samaa mieltä,että forcen tuntuma asfaltilla on kovin ohut ja sitä "tunnetta" ei oikein ole. Mutta silti himoitsen Espanjan pätkiä eniten:).
 
Tämähän on pädillä ajaessa liiankin helppo peli, muutamalla pätkällä ajoin helposti viiden joukkoon ekalla vedolla leaderboardeissa, kaikki ajoavutkin on pois päältä.

Ei tässä tarvi edes kunnolla keskittyä ajamiseen niin silti tulee lujaa, kun pelkoa ulosajosta ei ole, pädillä ajaminen on ainakin tylsää kun auto menee kuin kiskoilla.
 
Viimeksi muokattu:
No onhan tässä nyt parempi tuntuma kuin ykkösosassa asfaltilla! Täydellinen se ei todellakaan ole, mutta parempi.
Soralla ja asfaltilla nuo tärinät saisi jättää melkein kokonaan pois, ei mitään tekemistä auton ajotuntumaan. Ainoastaan teräviin iskuihin joissain paikoissa. Hypyt tässä ei tunnu missään kun taas ykkösessä ne olivat mahtavat, mutta siinäkin kummallisesti kaikista hypystä ei tullut feedbackiä.
 
Laittelin Ricmotechille viestiä,että postittavatko Suomeen load cell pakettia mutta eipä ole pariin viikkoon kuulunut mitään,joten se siitä. Tosiaan esimerkkinä tuosta jarrun lukittumisesta tuli tämän viikon Espanjan viikko haasteesta,vikalla pätkällä olin hyvässä kyydissä Subarulla ja 4 mutka oikealle,aavistus oli liikaa kyytiä ja menin jarruun kovemmin ja yhtäkkiä perä irti ja pihalle. Katselin replaysta sitten ja takajarrut lukittuivat ja sen takia lähdettiin,toki vähän liikaa yritystä. Mutta sitä tunnetta ei tullut rattiin,että jarrutan liikaa.

Onko Simucubella mahdotonta virittelyä saada peli toimimaan,ymmärtääkseni peli ei suoraan tunnista kuitenkaan?
Itse mietin tuollaista: https://www.simracingsolutions.co.uk/product-page/load-cell-brake-mod-t3pa-pro
 
Jaa, että Suomea ja Kreikkaa ei sitten seuraavassa seasonissa tulekaan. No on siellä sentään Wales, varmaan pitänyt nuo pari rallicrossi-maata ympätä mukaan kun kerta lisenssit on hankittu ja voidaan pitää ne kaksi pelaajaa tyytyväisinä jotka niitä ovat lisää kirkuneet mukaan. Ilmeisesti Suomi ja muut puuttuvat maat tulevat vielä julkaisemattomassa Season 3:ssa, mutta tämäkin on kuitenkin vasta aikaisintaan syksyllä ja silloinkin taitaa jo WRC 8 kolkutella nurkan takana.
 
Jaa, että Suomea ja Kreikkaa ei sitten seuraavassa seasonissa tulekaan. No on siellä sentään Wales, varmaan pitänyt nuo pari rallicrossi-maata ympätä mukaan kun kerta lisenssit on hankittu ja voidaan pitää ne kaksi pelaajaa tyytyväisinä jotka niitä ovat lisää kirkuneet mukaan. Ilmeisesti Suomi ja muut puuttuvat maat tulevat vielä julkaisemattomassa Season 3:ssa, mutta tämäkin on kuitenkin vasta aikaisintaan syksyllä ja silloinkin taitaa jo WRC 8 kolkutella nurkan takana.
Toivotaan, että tulee ja jos ei tule niin toivotaan, että WRC 8 olis ottanut simulaatiomaisemman otteen, että vois sitä alkaa tahkoamaan. Siinä kuitenkin tulee kaikki WRC maat.
 
Toivotaan, että tulee ja jos ei tule niin toivotaan, että WRC 8 olis ottanut simulaatiomaisemman otteen, että vois sitä alkaa tahkoamaan. Siinä kuitenkin tulee kaikki WRC maat.
Jos samat pelintekijät niin melkein voi sanoa varmaksi, ettei sieltä mitään mestariteosta ole tulossa.
 
Mites muuten kävi Sebastian Loeb ralli simulle? Onkohan kehitetty ollenkaan vai yrittävätkö unohtaa kokonaan?

Loeb oli Milestonen tuotos. WRC oli heillä neloseen asti. Sen jälkeen autoihin sijoittuvaa peliä ei ole tullut ulos kuin Gravel. Keskittyvät motocrossin, siviilipyöriin ja motogp sarjan peleihin nykyisin.

Sit taas vitosesta asti ollut Kylotonn gamesilla WRC ja menty kokoajan eteenpäin ja ensimmäiset tiedot ja materiaalit 8:sta vaikuttaa jo todella hyvälle.
Missään nimessä WRC ei tule ikinä olemaan täysiverinen simu. Sillä markkinoidaan massoille WRC:tä. Mutta paljon parempaan mennyt ja nyt ilmeisesti isosti eteenpäin ja siksi kahden vuoden kehityssykli otettiinkin tähän väliin.
 
Muutamat tunnit takana ajelua Dirt Rally 2.0.sta ruudulta väännettynä kun ei ole vielä Oculucselta tullut uutta takuu maskia ja eihän sitä tietty VR.nä muutenkaan vielä pääsis ajamaan mutta nyt kun rupee taas tottumaan tohon ruutuajeluun niin parannusta on tullut aika monessa asiassa.
Saksa, Monte ja Espanja pirun hyviä tien pitoalueiden suhteen kun voi hakea kuivempia ja pitävämpiä linjoja realistisemmin kun ykkösessä. Sorarallit, tai jotkut tuntuu mutarallilta, tuntuu melko erilaisilta enkä oo vielä oikeen löytäny tuntumaa asetuksista eli taitaa puheet huonosta ffb.stä pitää paikkansa.
Toisaaltaan taas rallicrossin puolella tuntuma on parempi soraosuuksillakin ja varsinkin auton hallittavuus loogisempaa verrattuna ykköseen.
Pitää seuraavaks ruveta kokeileen autojen säädettävyyttä pikkuhiljaa kun kertyy upgradeja jos sais kulkimet kohilleen siieks kun VR tulee! Jos tulee?
Onkohan kukaan löytänyt tai saanut tehtyä hyviä ffb settingsejä G27.lle uusimpaan peliversioon?
 
Nyt tuli testattua Ruotsia (time trial Hamra ek 6:26,7 puhdas ajo BMW M3:lla ja 2. sija leaderboardilla reilu 4s pohjista). Lumipenkat vaikuttaa paikoittain matalemmilta ja hieman enemmän ehkä kestää leikata kuin DR1:ssä. Joitakin pahimpia röykytyksiä ne on siitä tienpinnasta tasoittaneet mikä on varmaan ihan ok koska ne soratiepohjat on kait ihan yhtä hyvät kuin Suomessa. Pari kertaa tuli mentyä penkkaan syvemmälle ja siitä alkava katon kautta pyöriminen on kyllä täysin epärealistinen, melko hitaasta vauhdistakin (alle 100km/h) voi pyöriä 5-10kertaa katon kautta, se lumikaan ei muka yhtään hidasta tuota pyörimistä(?).

Sama Hamra ek DR1:ssä (12,1km) aikaan 6:10 eli tässä DR2:ssa n. +1,3s/km hitaampi kyyti.

Ajelin myös Saksan pätkiä weeklyssä Mantalla, graafisesti on parantunut, ajotuntuma tiehen on ihan hyvä. Sitten joissakin mutkissa pitää vähän varoa, kun leikkasi hieman liikaa niin tuo auto nousi kahdelle renkaalle ja kerran pyöri katon kautta ympärikin (ehkä liian pehmeät alustan säädöt tuossa autossa?).
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 579
Viestejä
4 501 006
Jäsenet
74 226
Uusin jäsen
Tober

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom