Dirt Rally 2.0

Onko tässä mitään mahdollisuutta editoida cpu pelaajien nimiä? En googlesta löytänyt ainakaan mitään apuja.
 
Onko VR- tuen lisäämisestä vielä lyöty päivää lukkoon?
Ei ole.
Alunperin puhuttiin kesästä (Oculus).
Tuossa vähän ylempänä spoiler tagin alta (kirjoitettu 1.5.2019):
"We're working with an external development company to make this. There's a VR build in the studio right now - the lion's share of work is done, and we're onto looking at comfort features. More on that soon!"

PS4:lle ei ilmeisesti ole VR-tukea tulossa.
 
Tuli vertailuna testattua tuota ykkösen Ruotsia ja ei voi kun todeta että on se vaan haastavampi, saa tosissaan painaa menemään ja mutkien onnistuessa on hieno fiilis.

Tässä kakkosen Ruotsissa pystyy tykittämään ainakin nelivedoilla kaasu pohjassa huomattavasti enemmän, ajamisesta puuttuu fiilis ja se tuntuu liian helpolta.
 
Sanokaas Dirttiläiset ny mitä Dirt Rally 2.0.ssa on parempaa kun ykkösessä? En ole vielä kakkosta testannu kun odottelen siihen sitä VR tukea ja ruudulta ajelu ei enään maistu.
Mutta jos jätetään tuo VR tukiasia sivuun niin onko jotain juttuja mitkä selkeästi on kakkosessa paremmin tai huonommin kun ykkösessä?
Vois tietysti tilata jo odottamaan sitä VR tukea mutta tuntuu vähän siltä että CM voi vielä tehä oharit noissa VR tuki lupauksissa.
 
Ainakin seuraavat seikat tulee mieleen, jos vain positiivisia muutoksia halutaan arvioida:
- Uusia ratoja, ja oliko joku uusi autokin?
- Teiden kunto elää kisan aikana.
- Julkaisun yhteydessä väittivät kehittyneen visuaalisestikin, joka voi pitää paikkansa joiltain osin, mutta en osaa tähän oikein ottaa kantaa.
 
Asfaltilla on nyt enemmän tuntumaa kuin ykkösessä ja kyllä tämä kaikinpuolin parempi ja näyttävämpi on. FFB joltain osin huonompi, mutta siihen luvattu muutosta. Siitä ei toki takeita meneekö parempaan vai huonompaan. Itse olen kyllä saanut säädöt siedettäväksi ratissa.
Ykkösessä ei ollut myöskään väliä millä vaihteella veti vaan aina auto jaksoi vetää, nyt pitää jo vähän vaihteitakin vaihdella, ettei meno hyydy.
 
Tuli vertailuna testattua tuota ykkösen Ruotsia ja ei voi kun todeta että on se vaan haastavampi, saa tosissaan painaa menemään ja mutkien onnistuessa on hieno fiilis.

Tässä kakkosen Ruotsissa pystyy tykittämään ainakin nelivedoilla kaasu pohjassa huomattavasti enemmän, ajamisesta puuttuu fiilis ja se tuntuu liian helpolta.
Onko ek ajoissa paljonkin eroa jos vaikka testaat Citroen C4 molemmissa peleissä Ruotsissa? Tuo auto voi olla n.1-2s/km hitaampi tässä pelissä (ei kuitenkaan epärealistisen hidas jos katsoo ek:n keskituntinopeutta) niin ajaminen voi tuntua sen takia hivenen helpommalta.

Entä onko Ruotsin ek:t paikoittain yhtä pomppuisia kuin DR1.0:ssa, kun en ole vielä itse ajanut niitä? Jos ne pomput on poissa niin sekin voi tehdä ne helpommaksi tai ainakin itsellä oli niiden kanssa ongelmia jos oli nopea +kapeahko hieman mutkitteleva osuus ja kun yritti pitää vain autoa keskellä tietä niin sellaisesta pikkutöyssystä saattoi tulla enemmän pitoa juuri ohjausliikkeen kohdalla jonka takia saattoi osua penkkaan ja spinnata koska vauhtia oli sen verta paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin seuraavat seikat tulee mieleen, jos vain positiivisia muutoksia halutaan arvioida:
- Uusia ratoja, ja oliko joku uusi autokin?
- Teiden kunto elää kisan aikana.
- Julkaisun yhteydessä väittivät kehittyneen visuaalisestikin, joka voi pitää paikkansa joiltain osin, mutta en osaa tähän oikein ottaa kantaa.

Mä lisäisin näihin erityisesti sen, että urassa vauriot jää autoon kisan jälkeen. Eli jos ajaa vaan uraa, eikä niitä viikkohaasteita ilmaisen rahan perässä, niin oikeasti joutuu miettimään onko varaa kalliimmin korjattavilla autoilla ajaa, jos ei pysy varmasti tiellä.

Lisäksi ajotuntuma on omaan makuun parempi, autojen massa tuntuu paljon paremmin. Sit esim Montessa oli ennen joko jäätä tai sulaa, nyt voi mutkan sisällä olla jäätä ja ulkona sulaa, ja sitä pitoa voi hakea sieltä mistä sitä voisi kuvitella löytyvänkin.
Hdr kera peli näyttää myös todella paljon paremmalta kuin ykkönen.

Vielä kun saadaan lopun ykkösen ralleista mukaan, niin onhan tämä ihan kirjaimellisesti 2.0 versio ykkösestä.
 
Asfaltilla on nyt enemmän tuntumaa kuin ykkösessä ja kyllä tämä kaikinpuolin parempi ja näyttävämpi on. FFB joltain osin huonompi, mutta siihen luvattu muutosta. Siitä ei toki takeita meneekö parempaan vai huonompaan. Itse olen kyllä saanut säädöt siedettäväksi ratissa.
Ykkösessä ei ollut myöskään väliä millä vaihteella veti vaan aina auto jaksoi vetää, nyt pitää jo vähän vaihteitakin vaihdella, ettei meno hyydy.
Itse olen kyllä kanssa saanut hyvän tuntuman rattiin FFB-asetuksia säätämällä. FFB tämän hetkinen "ongelmahan" on juuri siinä, että mitä tietoa tien pinta välittää rattiin (kiven ropina tms). Samanlaista tunnetta ei varmasti tulla rattiin saamaan mitä se ohjaimelle antaa ja ei kyllä oikeastikkaan tunne rattiin ole sellainen mitä se ohjaimelle on tehty. Loppu peleissä ne kivet eivät rattiin ihan mahdottomia tunnu, mutta jengi varmaan haluisia sitä tunnetta siihen rattiin koska penkkiin sitä ei simuhommissa tule :D
 
Onko ek ajoissa paljonkin eroa jos vaikka testaat Citroen C4 molemmissa peleissä Ruotsissa? Tuo auto voi olla n.1-2s/km hitaampi tässä pelissä (ei kuitenkaan epärealistisen hidas jos katsoo ek:n keskituntinopeutta) niin ajaminen voi tuntua sen takia hivenen helpommalta.

Entä onko Ruotsin ek:t paikoittain yhtä pomppuisia kuin DR1.0:ssa, kun en ole vielä itse ajanut niitä? Jos ne pomput on poissa niin sekin voi tehdä ne helpommaksi tai ainakin itsellä oli niiden kanssa ongelmia jos oli nopea +kapeahko hieman mutkitteleva osuus ja kun yritti pitää vain autoa keskellä tietä niin sellaisesta pikkutöyssystä saattoi tulla enemmän pitoa juuri ohjausliikkeen kohdalla jonka takia saattoi osua penkkaan ja spinnata koska vauhtia oli sen verta paljon.

Pitää jossain vaiheessa katsella vielä noita aikoja.

Tie tuntuu tosiaan vähän leveämmältä ja tasaisemmalta. Ykkösen Ruotsissa piti tosissaan keskittyä ettei löytänyt itseään penkasta.

Tässä autoa on helpompi viedä, mutta sitten jos lipeää niin nuo kivikovat penkat kyllä heittää auton ympäri todella helposti, tykkäsin enemmän niistä ykkösen pehmeämmistä penkoista, tässä ne on melkoista kalliota.
 
Pitää jossain vaiheessa katsella vielä noita aikoja.

Tie tuntuu tosiaan vähän leveämmältä ja tasaisemmalta. Ykkösen Ruotsissa piti tosissaan keskittyä ettei löytänyt itseään penkasta.

Tässä autoa on helpompi viedä, mutta sitten jos lipeää niin nuo kivikovat penkat kyllä heittää auton ympäri todella helposti, tykkäsin enemmän niistä ykkösen pehmeämmistä penkoista, tässä ne on melkoista kalliota.
Joo kyllä ne pehmeät penkat olisi paremmat ja todenmukaisemmat. Vähän haiskahtaa, että on menty sieltä missä rima on matalampi noiden penkkojen mallinnuksen suhteen :(
 
Joo kyllä ne pehmeät penkat olisi paremmat ja todenmukaisemmat. Vähän haiskahtaa, että on menty sieltä missä rima on matalampi noiden penkkojen mallinnuksen suhteen :(

Onhan tässä muutamia juttuja mitkä oli paremmin ykkösessä ja tuntuu tässä tehdyn vasemmalla kädellä.

Vesisade on aivan hirveän näköinen, ykkösen parempi kojelautakuvakulma puuttuu ja replayt on 30fps, kun ykkösessä ne oli 60fps.

Jotenkin ristiriitaiset fiilikset edelleen tästä.
 
Näemmä saavat FFB päivityksen jakoon viikon parin sisällä, toivotaan parasta:
"Hi all, just wanted to chip in here before the weekend arrives; we're working on bringing changes to the FFB - within the next week or two we'll be releasing a FFB specific update."
 
Pelonsekaisin tuntein odotellaan tuota ffb päivitystä. Toivottavasti keskitytään itse ajotuntumaan eikä keinotekoisiin tärinöihin mikä häiritsi ykkös osassa. Tasaisella tiellä ajossa ratti nypytti jota ei todellakaan oikeasti tapahdu ja vie detailia muulta infolta pois.

Tuo olis kova mitä tuolla foorumilla ehdotettiin, että olisi myös mahdollisuus valita vanha ffb jos ryssivät tuon uuden.
 
Tulipahan ostettua ja pikaisesti jo kokeiltua. Ihan mukava ajella, mutta keskeneräinen tapaus on kyseessä. Ei kannata vielä lähteä ostamaan ellei melko huonot grafiikat ja ruudunpäivityksen heittely ole ongelmia. Metikössä kun ajelee niin johan putoaa FPS ja niityt näyttävät aika alkeellisilta, koska piirtoetäisyys on niin lyhyt. Peli ei ole vielä ihan parhaassa kunnossa, joten suosittelen odottamaan pari päivitystä ennen ostoliipaisimen vetäisemistä.
 
Tulipahan ostettua ja pikaisesti jo kokeiltua. Ihan mukava ajella, mutta keskeneräinen tapaus on kyseessä. Ei kannata vielä lähteä ostamaan ellei melko huonot grafiikat ja ruudunpäivityksen heittely ole ongelmia. Metikössä kun ajelee niin johan putoaa FPS ja niityt näyttävät aika alkeellisilta, koska piirtoetäisyys on niin lyhyt. Peli ei ole vielä ihan parhaassa kunnossa, joten suosittelen odottamaan pari päivitystä ennen ostoliipaisimen vetäisemistä.
Säädä graffat kohdilleen ja toteat, että on paljon hienompi kuin ykkönen. Siellä on muutama asetus mikä kannattaa disabloida niin johan kuva selkeytyy ja saa lisää FPS:ää samalla.
 
Siitä.
Dof on päällä koko ajan (myös shaders low:lla). Kuvan saa terävämmäksi, kun poistaa TAA -reunanpehmityksen valikosta. Lisäksi advanced -puolen advanced blending tekee jotakin terävyydelle. Motion blur sotkee myös kuvaa. Lisäksi siellä on muitakin post prosessing juttuja, kuten chromatic aberring ym.

Edit: Lisäksi huomasin, että ilman tuota TAA-ta puihin ja kaukana näkyvään ruohoon tulee samanlaiset risuaidat, kun radeonin korteilla DR1:ssa aluksi, voi olla että ajureilla korjaantuu.
 
Mitkä asetukset kannattaa disabloida?
Kannattaa kokeilla varjot "ultra low". Näyttää minun makuun paremmalta kun medium, koska ei samalla tavalla ilmesty horisontissa varjot ja parempi suorituskyky metsikössä. Ground cover low, crowd low, weather low. Night Lightningin low. Ultralle Textures, Trees, Objects, Car Details. Minulla 1440p resoilla 4x MSAA (vie n. 20fps pois).

Lisäys: Skidmarks päälle (pikkukivet mitä lentelee renkaista) ja bloom päälle, muut voi laittaa pois niistä on-off-jutuista. Anisotrophic filtering 16X, Nvidian Control Panelista saa paremman Ansotrophic Filteringin laittamalla laaduksi "High Quality" ja sampleja 16X, vie vaan aika paljon tehoja.

Tykkään ite pelata niin, että kuva on mahd. terävä, eikä näy paljon textuurien ja objektien "pop in:iä" lähietäisyydellä. Kasvillisuudessa siitä ei pääse eroon, mutta 4X MSAA peittää sen varsin hyvin hyvin. Jos koneessa riittää potkua, niin Ground Cover High:ille (tämän arvoa voi lisätä tai muokata mieleisekseen tekstitiedostosta (Documents/My Games/Dirt Rally 2.0/HardwareSettings/hardware_settings_config).
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin muuten että laskiessa ainakin GTX 1070:lla valmisasetukset tasolta 'Ultra' tasolle 'High', nousee ruudunpäivitys aika rutosti. En itse kovin helpolla huomaa edes mitään eroa, eli taas näitä tapauksia ettei kannata korkeinta asetusta käyttää ollenkaan. Ei kannata silloinkaan jos omistaa vielä tehokkaamman näyttiksen, ennemmin vapauttaa tehoja noin ja nostaa reunanpehmennystä (MSAA). Rallipelissä muutenkin korkea vakaa ruudunpäivitys paljon oleellisempi, kuin joku tehoste mikä näkyy vain jossain metsän keskellä puskissa.
 
Onpahan älytön ero latausajoissa kun tiputtaa tuon bugithreadin mukaisesti yhden coren käytöstä pelin käynnistyksen jälkeen, jotenkin käsittämätöntä minkälaista koodia on taustalla, kun itselläkin tippui Australia/Monaro stagen latausaika 38s -> 11s pelkästään tuolla muutoksella. Tein tuon vaihdon seuraavalla rimpsulla (pikakuvakkeen Target-kohdassa): C:\Windows\System32\cmd.exe /C "START "dirtrally2" /HIGH "E:\SteamLibrary\steamapps\common\DiRT Rally 2.0\dirtrally2.exe" & timeout 10 & powershell -Command "$Process = Get-Process dirtrally2; $Process.ProcessorAffinity=254""

Priority-arvolla (/HIGH) ei ole tuloksessa testien mukaan juurikaan merkitystä, mutta tuli jätettyä tuonne varmuuden vuoksi. Sopiva Affinity-arvo on eri prossuilla hieman erilainen, mutta kyseessä on väärinpäin luettava binääriluku muutettuna desimaaliluvuksi, eli omassa tapauksessa 11111110=254 (i7 4790k). Tuo timeout-osuus on jostakin syystä itsellä pakollinen, ilman käynnistymisen odottelua ei affinity-muutos toimi halutulla tavalla.
 
Täähän on samanlaista salatiedettä kun dos aikaan config.sysin ja autoexec batin viritys.
Joo eipä tule mieleen, että olisi tarvinnut tähän tapaan säätää hetkeen, eikä tuo toki pakollista ole vieläkään, mutta >20s nopeampi latausaika jokaisen pätkän kohdalla on aika mukava bonus :)
Muita vaikutuksia en ole ehtinyt vielä sen enempää tutkia, mutta tuskinpa tuolla suurempaa haittaa saa aikaseksi.
Alkuperäinen ketju asiasta löytyy täältä:
Long Loading Screen [FIXED]

Helpoin tosiaan kokeilla käynnistämällä Task Manager (kun peli on käynnissä) ja klikata Details - tabista dirtrally2.exe:n kohdalta Set Affinity - CPU0 kohdalta ruksi pois.
 
Ovat ilmeisesti lisänneet pelkät tärinät, muuta eroa en huomannut.
Tämä on kuulemma vasta ensimmäinen versio, päivittelevät jatkossa lisää.
 
Eih tuota vähän pelkäsinkin. Aivan turha tuollainen keinotekoinen tärinä, vie vaan immersion pelistä.
Vieköhän tuon sliderin nollaus jotain muuta detailia samalla pois?
 
Helpoin tosiaan kokeilla käynnistämällä Task Manager (kun peli on käynnissä) ja klikata Details - tabista dirtrally2.exe:n kohdalta Set Affinity - CPU0 kohdalta ruksi pois.
Kiitos tästä. On kyllä todella iso ero latausajoissa.
 
Jos sitä säätää jonnekkin 10-20 eikä 100 niin onko millainen?

Tuloksena on vähän miedompi tärinä. Itselläni on G25, muilla rateilla tilanne voi olla toinen.

Ajoin saman pätkän (Noorimbee Ridge Ascent) testimielessä useaan kertaan time trialissa vuorotellen suspension slideriä 0 - 100 ja muutaman vedon 20 - 50.

Jos ei muuta niin äänibugin ja satunnaisen stutteroinnin ovat saaneet palautettua. Olishan tuota ilmankin pärjänny.
 
No nyt pääsi testaamaan oikeen konkreettisesti ja kyllähän tuo vaikuttaa muuhunkin. 0 suspension asetuksella meno on realistisinta, mutta nyt puuttuu esim. Uuden-Seelannin ritilä ylityksissä tärähdykset kokonaan. Paras olisi jos tuohon tienpinnan tasaiseen tärinään olisi laitettu oma slideri.
Pitää testata lisää onko Esim. Puolan hyppyihin tullut mitään Dirt Rally 1:sen tapaan niitä hyviä ratin palautteita auton osuessa maahan.
 
DIRT_RALLY_2.0-CONTENT_SEASON2-PEGI.jpg
 
Eikä mitään mainintaa VR.stä pe...kle! Just tänään ostin Dirt Rally2.n ja kokeilin ruudulta ajoa kun Rift on lähetetty Oculucselle vaihtoon äänivian takia.
Aika outoo oli ajella ruudulta kun pari vuotta rällänny VR härpäkkeillä mut täytyy ny keräillä hynää ja ubgradeja ruudulta jos se VR tohon joskus tulis.
 
Mielenkiinnosta, onko täällä simucube kuskeja 1 tai 2 versiolla ajavia ja perus rateista näihin dd ratteihin vaihtaneita? Tai fanatecin dd ratilla ajavia? Tuleeko lisää infoa rattiin yms. tien pinnan eroista? Entäs jarrut? Onko heusinkveldin jarruja tai muita parempia jarruja käytössä kenelläkään? T3pa pro ainakaan sillä omalla brake modilla anna mitään palautetta lukkiutumisesta.
 
Mielenkiinnosta, onko täällä simucube kuskeja 1 tai 2 versiolla ajavia ja perus rateista näihin dd ratteihin vaihtaneita? Tai fanatecin dd ratilla ajavia? Tuleeko lisää infoa rattiin yms. tien pinnan eroista? Entäs jarrut? Onko heusinkveldin jarruja tai muita parempia jarruja käytössä kenelläkään? T3pa pro ainakaan sillä omalla brake modilla anna mitään palautetta lukkiutumisesta.

No minä siirryin suoraan Logitech G27:ta Simucubeen ja olihan siinä valtava ero. Myös säätömahdollisuuksia tulee paljon lisää ja sitäkautta menee kyllä niiden räpläämiseen paljon enemmän aikaa, että löytää mieluiset.
 
Mielenkiinnosta, onko täällä simucube kuskeja 1 tai 2 versiolla ajavia ja perus rateista näihin dd ratteihin vaihtaneita? Tai fanatecin dd ratilla ajavia? Tuleeko lisää infoa rattiin yms. tien pinnan eroista? Entäs jarrut? Onko heusinkveldin jarruja tai muita parempia jarruja käytössä kenelläkään? T3pa pro ainakaan sillä omalla brake modilla anna mitään palautetta lukkiutumisesta.
Polkimet ei yleensä anna palautetta lukkiutumisesta vaan sen pitäisi tulla ratin efektien kautta. Fanatec clusport v3 pedaaleissa jotka itseltä löytyy on kyllä tärinämoottorit jarru- ja kaasu polkimissa mutta en tiedä toimiiko ne tässä pelissä. Yleensä jarruttaminen kyllä helpottuu load cell polkimilla kun jarrutus perustuu täysin paineeseen, esim. TM t3pa Pro:ssa on vain potentiometri ja vaikka käytät kumimodia niin se jarruteho perustuu polkimen kulkemaan matkaan eikä paineeseeen, se kumimodi voi kyllä avittaa kasvavan paineen avulla löytämään tietyn kohdan jossa lukitsee.

Rallissa kun alustan pito voi vaihdella enemmän kuin rata-ajossa asfaltilla niin kannattaa aloittaa jarrutus reilusti aikaisemmin ja pumpata jarrua jos lukkiutuu jotta auto pysyy hallinnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Laittelin Ricmotechille viestiä,että postittavatko Suomeen load cell pakettia mutta eipä ole pariin viikkoon kuulunut mitään,joten se siitä. Tosiaan esimerkkinä tuosta jarrun lukittumisesta tuli tämän viikon Espanjan viikko haasteesta,vikalla pätkällä olin hyvässä kyydissä Subarulla ja 4 mutka oikealle,aavistus oli liikaa kyytiä ja menin jarruun kovemmin ja yhtäkkiä perä irti ja pihalle. Katselin replaysta sitten ja takajarrut lukittuivat ja sen takia lähdettiin,toki vähän liikaa yritystä. Mutta sitä tunnetta ei tullut rattiin,että jarrutan liikaa.

Onko Simucubella mahdotonta virittelyä saada peli toimimaan,ymmärtääkseni peli ei suoraan tunnista kuitenkaan?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 305
Viestejä
4 864 564
Jäsenet
78 640
Uusin jäsen
aimbertti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom