Dirt Rally 2.0

Jokohan rupeaa olemaan ostamisen arvoinen teos?
DR1 on siitä huono peli että siihen ei kyllästy koskaan. :)
Kyllä kandii ostaa! Uuden takuuvaihto VR maskin saapumista ootellessa testaillu nyt tota ja jokapäivä on löytyny uutta positiivista asiaa jos tosin kielteistäkin, esim. etäisyyksien arvioiminen tulossa oleviin käännöksiin ihmeen hankalaa! En tiedä onko kartanluku nyt niin erilaista vai johtuuko siitä että tottu niin vahvasti DR1.ssä tohon VR näkymään et nyt näytöllä on etäisyyksien arvioiminen tosi hankalaa niin että tulee jarruteltua he...in paljon liian aikaisin ja sit taas välillä tulee kurvit ihan silmille. VR.ää ootellaan tähän peliin kyllä nyt tiukemmin kun Joulupukkia.
DR1 on varsinkin VR.nä semmoinen ettei kyllästy koska se on ensimmäinen rallisimu missä voi naatiskella ajamisesta kun on ffb kohillaan ratissa ja Jetseatissa. Tietty jos olis liikealustapenkki niin ois täydellistä mutta taitavat maksaa vielä liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä kandii ostaa! Uuden takuuvaihto VR maskin saapumista ootellessa testaillu nyt tota ja jokapäivä on löytyny uutta positiivista asiaa jos tosin kielteistäkin, esim. etäisyyksien arvioiminen tulossa oleviin käännöksiin ihmeen hankalaa! En tiedä onko kartanluku nyt niin erilaista vai johtuuko siitä että tottu niin vahvasti DR1.ssä tohon VR näkymään et nyt näytöllä on etäisyyksien arvioiminen tosi hankalaa niin että tulee jarruteltua he...in paljon liian aikaisin ja sit taas välillä tulee kurvit ihan silmille. VR.ää ootellaan kyllä nyt tiukemmin kun Joulupukkia.

Eihän tässä ole vielä VR-tukeakaan?
 
Eihän tässä ole vielä VR-tukeakaan?
"VR.ää ootellaan kyllä nyt tiukemmin kun Joulupukkia."
Tarkoitin tällä että VR.ää ootellaan tähän DR2.0.aan ihan pirusti ja että se vaikuttaa pirun hyvältä ruudultakin ajeltuna vaikka kerkes DR1.ssä jo VR ajeluun tottumaan.
 
Täältäkin lämmin suositus pelin ostamiseen, omalla kokoonpanolla nykyisellään aivan mahtavaa rallia. Pieniä murheita vielä hiotaan, mutta onneksi nyt päivityksiä on tippunut suht tasaiseen tahtiin.

Ja kannattaa hommata tuo Deluxe, vaikka sisältää paljon kierrätettyä ajettavaa niin uusituilla fysiikoilla ja ajotuntumalla maistuu vielä ykköstäkin paljon paremmalta. Jahka VR-tuki saapuu niin morjens!

Peli on omasta mielestäni kokonaisuutena parempi kuin RBR, kauan kesti ennen kuin vanha kuningas syrjäytyi. Tietyt seikat saavat vielä palaamaan ajoittain RBRn pariin (modattavuus, yhteisö ja huikea määrä ajettavaa).
 
No, laitoinpa latautumaan Deluxe version :kippis:
Hetki varmaan menee että tuon halvemmalla saa, varsinkin kun lisäsisältöä tulee lisää.
 
Onkos tähän tulossa niinsanottua "hotseat" modia, että pelataan vuorotellen samalla tietokoneella, vaikka yksi ralli läpi.

Oli helvetin hauskaa joskus kauan sitten kun vietettiin viikonloppua pelaten jotain vanhaa rallipeliä missä oli tämä mahdollista.
 
Mahdollisuus vuorotella kaverin tai kavereiden kanssa pitäisi olla. Tuntuu että pelinkehittäjillä on joku ennakko-oletus siitä miten peliä suurinosa pelaa ja ylenkatsotaan nuo tuikihauskat pelitilat. Miten pelaisit tällaista rallipeliä kaksin? Niinko että kaveri tulee kylään ja hänellä sattuu olemaan peliläppäri laukussa ja oma kopio pelistä, vaiko niin että kummatkin pelaa peliä netin yli omilla koneillaan ja kopioillaan perjantai-iltana?

Kasvotusten ralli on juuri hauskaa kun voi huudahtaa tai nauraa toisen kolarille vieressä, mutta onko vuorottelu sellainen ominaisuus tai jopa jaetturuutu, että ne syövät myyntejä? Mutulla sanoisin etteivät syö lainkaan, sillä ne päin vastoin saavat pelistä lievästi kiinnostuneet ensin kaverin kanssa kokeilemaan peliä ja ovat sitä kautta askeleen lähempänä lopullista ostopäätöstä, kun ilman näitä pelitiloja ei peliä tule välttämättä koskaan edes harkinneeksi. Eihän kukaan aidosti pelistä kiinnostunut ravaa kaverilla kylässä vain pelatakseen peliä kaksinpelillä, kun omalla kopiolla voisi pelata peliä myös omalla ajalla.
 
No siis omasta mielestäni pelimaailman suurimpia mysteerejä on se, miksi noita ilmiselviä pelitiloja ei peleihin laiteta ja olemassa oleviin pelimuotoihin laitetaan täysin älyttömiä rajoituksia, esim monissa arcade-henkisissä ajopeleissä moninpelissä voi ajaa max 2 kierrosta kisassa...
(Joo nopeatempoisia pelejä, mutta on se perkele kun kaikkien saanti lobbyyn ja sieltä peliin kestää enemmän kuin itse kisat)

Tommosen hotseat-pelimuodon koodaaminen peliin olisi rehdisti joku parin päivän juttu kaikki meemisanaa. Jos pelkona on, että toi sekottaa pelaajan pohja-aikoja tai muita statseja tai mahdollistaa jotenkin huijaamisen, niin tekee siitä hotseatista oman sandboxin, joka voi ottaa ulkopuolelta tietoa vastaan (esim. isännän pohja-ajat), mutta ei saa lähettää ulospäin tietoa ja pelaajat vaan geneerisiä player X pelaajia. Sekin olisi valtavasti parempi kuin ei hotseattia ollenkaan
 
Tommosen hotseat-pelimuodon koodaaminen peliin olisi rehdisti joku parin päivän juttu kaikki meemisanaa. Jos pelkona on, että toi sekottaa pelaajan pohja-aikoja tai muita statseja tai mahdollistaa jotenkin huijaamisen, niin tekee siitä hotseatista oman sandboxin, joka voi ottaa ulkopuolelta tietoa vastaan (esim. isännän pohja-ajat), mutta ei saa lähettää ulospäin tietoa ja pelaajat vaan geneerisiä player X pelaajia. Sekin olisi valtavasti parempi kuin ei hotseattia ollenkaan

Tämä kyllä hämmästyttää itseäkin, pitäisi olla niin todella helppo homma tehdä ja ei pitäisi kaiken järjen mukaan haitata muita pelimuotoja millään lailla jos on oikein tehty. Ja nämäkin pelimuodot on tehty miljoona kertaa ennenkin, samankin pelitalon toimesta... :confused: Codemasters näkee nykyään kuluttajat ilmeisesti täysin homogeenisinä pelaajina, jotka pitävät pääasiassa daily/weekly challengeistä sekä uramoodista yksinpelinä.
 
Ite laitoin samat FFB asetukset kuin DR1 ja on ihan ok ajaa. Camera Shake oli jostain syystä maksimissa, hetki meni ennenkuin tajusin tarkistaa sen asetuksen. Useassa autopelissä se on vakiona häiritsevän isolla, ja voi mennä hetki ennen kuin tajuaa että miksei ajamisesta tule mitään. Ehdottomasti 0 oltava tämä asetus ainakin itselleni.
 
Mitä tuosta kameran tärinästä on lukenut, niin ykkösestä poiketen se pitää juurikin olla siellä oikeassa laidassa jos ei halua käyttää merisairauslääkkeitä.
Sitten se toimii vain kuskinpenkin kuvakulmasta.
Argentiinassa sitä on hyvä testailla laidasta toiseen.

Omasta mielestä sen vaikutus on joka tapauksessa liian vähäinen ja siksi en viitsi ajaa lainkaan Argentiinaa.

Tästä on pelintekijän foorumilla jotkut valitelleet alusta asti ja luulisi olevan suht helppo korjata, kuten moni muukin asia mutta aika hintsusti tuntuu olevan halua korjailla niitä.
Ehkä syy että pelin parissa ahertaa enää muutama ja loput on laitettu toisen pelin ohjelmointiin.
Seuraava päivitys on kuitenkin tulossa melko piakkoin, joko nyt ensi tiistaina tai sitten 18.pv kun tulee Latvian RX rata.

Eipä ole juuri enää tullut pelailtua. 4WD haasteita lähinnä, eikä niitäkään credittien takia joita on liki 20miljoonaa.
 
Viimeksi muokattu:
Oon tykästynyt ajaa time trialia GT-luokan vehkeillä ja on kyllä mielettömiä. Ootteko saanut Porchen ajettavaksi,kun tuntuu olevan vaikea säätää "helpoksi" ajettavaksi? Nuo muut Ford, Chevrolet ja Aston Martin on kyllä paljon helpompia ajaa. Ajoin Puolan pätkää muistaakseni Astonilla ja meni ihan kohtuullisesti,ei suuria virheitä mutta varovaista paikka paikoin ja jäin ällistyttävän paljon suomalaiselle kuskille eli 51s:dead:. No,katsoin steamistä,että kukas tää on, niin viime vuoden dr mestari:vihellys:. Ja Porchella oli ajanut. Olin sillä omallakin ajolla muistaakseni 5s vai 6s. Hattua päästä:).

Sain nyt takuusta uuden Sparcon tss seq/hb. Entinen hajosi alle kkssa mutta toivottavasti nyt kestää. Laitoin sequantaali moodin ja Fordilla nyt kiva pykältää,kun näyttää itse autossakin olevan sequantaali keppi. Ainoastaan käsijarrua nyt kaipaa. Hyväksyykö peli toisen käsijarrun? Jos on jo H-kaavio ja tää sq/hb?
 
Hotel12: Kyllä peli tukee useita erillisiä ohjaimia. Minulla tällä hetkellä polkimet, ratti, vaihdekeppi ja käsijarru kaikki kytkettynä omina USB laitteina koneeseen ja ne saa konffattua peliin käyttöön.

Mutta nyt vasta aloin pelaamaan koko peliä ylipäätään. Onhan tämä kyllä selkeästi paremman tuntuinen peli ajella mitä DR1. Vielä kun sen VR tuen saisi, niin kyllähän tässä taas loppuvuosi vierähtää rattoisasti. :)
 
Mitä tuosta kameran tärinästä on lukenut, niin ykkösestä poiketen se pitää juurikin olla siellä oikeassa laidassa jos ei halua käyttää merisairauslääkkeitä.
Sitten se toimii vain kuskinpenkin kuvakulmasta.
Argentiinassa sitä on hyvä testailla laidasta toiseen.

Omasta mielestä sen vaikutus on joka tapauksessa liian vähäinen ja siksi en viitsi ajaa lainkaan Argentiinaa.

Tästä on pelintekijän foorumilla jotkut valitelleet alusta asti ja luulisi olevan suht helppo korjata, kuten moni muukin asia mutta aika hintsusti tuntuu olevan halua korjailla niitä.
Ehkä syy että pelin parissa ahertaa enää muutama ja loput on laitettu toisen pelin ohjelmointiin.
Seuraava päivitys on kuitenkin tulossa melko piakkoin, joko nyt ensi tiistaina tai sitten 18.pv kun tulee Latvian RX rata.

Eipä ole juuri enää tullut pelailtua. 4WD haasteita lähinnä, eikä niitäkään credittien takia joita on liki 20miljoonaa.
Kyllä se ainakin PC versiossa toimii kuten pitää.
 
Tuli peli ostettua ja hetken ihmettelyn jälkeen sain konffittua ratit ja muut systeemit sisään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on mikrostutterointi, jota esiintyy grafiikka-asetuksista riippumatta, joten ei pitäisi olla tehoista johtuva ongelma. Aikaisemmin tuolla viitattiin, että jokin USB-laite voisi tätä aiheuttaa, mutta kun koneessa ei ole muita usbeja kuin näppis/hiiri+ratti/polkimet kiinni. Ei oikein voi mitään irroitella, jos meinaa ajaa... :)

Onko tähän löytynyt pysyvämpää lääkettä?
 
Katsoitko tuon linkin takaa, siinä on juurikin PC versiosta video (myös PS4 toiselta kirjoittajalta)?

Katsoin, mutta minulla säätö toimii kuten pitää.
Ei minulla tosin kuskin pää käänny mutkan suuntaan tai muutakaan.
Kamera on kuin pultattu autoon kiinni eikä mitään tuollaista heilumista ole nähtävissä. Jos peli näyttää tuolta sehän olisi täysin kelvoton pelattavaksi.
 
Kuten hän tuossa threadissa mainitsee niin käyttää TrackIR:ää, siksi tuo kameran sivuttaissiirtyminen.

Camerashake toimii kuitenkin päinvastaisesti kuin DR1:ssä, horisontti pysyy tasaise(mpa)na kun säätö on äärioikealla, eikä niin helposti aiheudu pahoinvointia kuten joillain tulee, itse mukaanlukien :)
Jokainen tietty ruuvailee sitä miten hyvältä tuntuu.
 
Katsoin, mutta minulla säätö toimii kuten pitää.
Ei minulla tosin kuskin pää käänny mutkan suuntaan tai muutakaan.
Kamera on kuin pultattu autoon kiinni eikä mitään tuollaista heilumista ole nähtävissä. Jos peli näyttää tuolta sehän olisi täysin kelvoton pelattavaksi.
Tuossa videolla on myös trackir käytössä kun katse kääntyy vasemmall ja oikealle, en tiedä miten camera shake toimii tuon kanssa..

Tässä mun ajoa ja pelkästään camera shake maksimissa.


Tuohan ei ole mikään random "shake" vaan kun auto kallistelee pituussuunnassa niin katse pyrkii olemaan lukittuna horisonttiin, mutta se säätö ei oikein riitä Argentiinassa vaan sitä kallistelu varaa pitäisi olla enemmän, koska nyt katse lähtee seuraamaan auton keulaa ylöspäin/alaspäin tietyn kallistuman jälkeen ja siksi näkyvyys tiehen heikkenee. Jos laitat camera shake säädön täysin vasemmalle niin silloin katse on lukittuna auton keulaan ja seuraa sitä.

Kuten hän tuossa threadissa mainitsee niin käyttää TrackIR:ää, siksi tuo kameran sivuttaissiirtyminen.

Camerashake toimii kuitenkin päinvastaisesti kuin DR1:ssä, horisontti pysyy tasaise(mpa)na kun säätö on äärioikealla, eikä niin helposti aiheudu pahoinvointia kuten joillain tulee, itse mukaanlukien :)
Jokainen tietty ruuvailee sitä miten hyvältä tuntuu.
Minusta camera shake toimii täysin samaan tapaan kuin DR1:ssä!? DR1:ssä ei ollut tuollaista maastoa kuin tämän pelin Argentiinassa, ei edes ne Kreikan ek:t ollut noin pomppuisia niin siksi se (sama?) säätövara riitti DR1:ssä, nyt sitä on liian vähän kompensoimaan Argentiinan röykytystä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli peli ostettua ja hetken ihmettelyn jälkeen sain konffittua ratit ja muut systeemit sisään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on mikrostutterointi, jota esiintyy grafiikka-asetuksista riippumatta, joten ei pitäisi olla tehoista johtuva ongelma. Aikaisemmin tuolla viitattiin, että jokin USB-laite voisi tätä aiheuttaa, mutta kun koneessa ei ole muita usbeja kuin näppis/hiiri+ratti/polkimet kiinni. Ei oikein voi mitään irroitella, jos meinaa ajaa... :)

Onko tähän löytynyt pysyvämpää lääkettä?
En ainakaan itse ole löytänyt. Näyttikasen kellojen laskeminen hitusen vaikuttai vähän lievittävän ongelmaa, mutta en ole saanut sitä poistumaan.
 
Minusta camera shake toimii täysin samaan tapaan kuin DR1:ssä!? DR1:ssä ei ollut tuollaista maastoa kuin tämän pelin Argentiinassa, ei edes ne Kreikan ek:t ollut noin pomppuisia niin siksi se säätövara riitti DR1:ssä.
Voi olla että muistan sitten väärin, pitää kokeilla joku päivä.
Konsoleilla tuo kameran "niiailu" ei kuitenkaan tunnu olevan niin voimakasta kuin PC:llä.
 
Voi olla että muistan sitten väärin, pitää kokeilla joku päivä.
Konsoleilla tuo kameran "niiailu" ei kuitenkaan tunnu olevan niin voimakasta kuin PC:llä.
Tuo ero pc ja konsoliversioiden välillä voi johtua penkin sijainnista ja fov:sta. Itsellä fov tuossa on 38astetta eli pari pykälää keskemmälle täysin vasemmalta, konsoleilla se on puolivälissä eli 50astetta vfov ja sitä ei voi muuttaa. Mun penkin asento tuossa videolla taitaa olla niin edessä kuin pystyy tai vain pari pykälää siitä taaksepäin.
 
Viimeksi muokattu:
Niin konsoleilla ei valitettavasti saa FOV:tä säädettyä.

Kuitenkin kuten totesit, niin säätövara ei riitä Argentiinassa ja usein tulee niin kova pahoinvointi etenkin useamman EK:n jälkeen ettei vaan voi pelata.
Se ei liene tarkoitus...siksi dissaan koko Argentiinan.

PC:llä voi muutenkin tuunailla kamerakuvakulmia, kuten vaikkapa tämä joka lähellä DR1:sen dashboard kameraa:
my.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa videolla on myös trackir käytössä kun katse kääntyy vasemmall ja oikealle, en tiedä miten camera shake toimii tuon kanssa..

Tässä mun ajoa ja pelkästään camera shake maksimissa.


Tuohan ei ole mikään random "shake" vaan kun auto kallistelee pituussuunnassa niin katse pyrkii olemaan lukittuna horisonttiin, mutta se säätö ei oikein riitä Argentiinassa vaan sitä kallistelu varaa pitäisi olla enemmän, koska nyt katse lähtee seuraamaan auton keulaa ylöspäin/alaspäin tietyn kallistuman jälkeen ja siksi näkyvyys tiehen heikkenee. Jos laitat camera shake säädön täysin vasemmalle niin silloin katse on lukittuna auton keulaan ja seuraa sitä.


Minusta camera shake toimii täysin samaan tapaan kuin DR1:ssä!? DR1:ssä ei ollut tuollaista maastoa kuin tämän pelin Argentiinassa, ei edes ne Kreikan ek:t ollut noin pomppuisia niin siksi se (sama?) säätövara riitti DR1:ssä, nyt sitä on liian vähän kompensoimaan Argentiinan röykytystä.


Itseäni häiritsee suunnattomasti tuo kojetaulun heiluminen, pelistä riippumatta. Ehkä pomppuisella radalla se horisonttiin lukitus voi auttaa, mutta en muutenkaan tykkää tuosta Argentiinasta niin en sitä aja.
 
Tuli peli ostettua ja hetken ihmettelyn jälkeen sain konffittua ratit ja muut systeemit sisään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on mikrostutterointi, jota esiintyy grafiikka-asetuksista riippumatta, joten ei pitäisi olla tehoista johtuva ongelma. Aikaisemmin tuolla viitattiin, että jokin USB-laite voisi tätä aiheuttaa, mutta kun koneessa ei ole muita usbeja kuin näppis/hiiri+ratti/polkimet kiinni. Ei oikein voi mitään irroitella, jos meinaa ajaa... :)

Onko tähän löytynyt pysyvämpää lääkettä?

Onko se semmoista, että nykäisee aina muutaman sekunnin välein? Itellä oli sama aikoinaan jännästi vain dirt rally ykkösessä ja korjaantui, kun vaihdoin lyhyemmän ja ehkä paremman näytön kaapelin.
 
En ainakaan itse ole löytänyt. Näyttikasen kellojen laskeminen hitusen vaikuttai vähän lievittävän ongelmaa, mutta en ole saanut sitä poistumaan.

Minulla on näytönohjain vakiokelloilla, joten tuntuisi hölmöltä laittaa alikelloja. Toki tuota voisi kokeilla, mutta esim BFV (joka on todella ronkeli kelloille) toimii ongelmitta.

Onko se semmoista, että nykäisee aina muutaman sekunnin välein? Itellä oli sama aikoinaan jännästi vain dirt rally ykkösessä ja korjaantui, kun vaihdoin lyhyemmän ja ehkä paremman näytön kaapelin.

Se on sellaista mikrostutteria, pyörii ihan pehmeästi koko ajan paitsi kun se tekee nopean nykäyksen. Haittaa ajamista etenkin nopealla vauhdilla, kun ei ehdi reagoimaan autoon kunnolla. Jos ongelma olisi näyttökaapelissa niin luulisin tämän tökkimisen esiintyvän myös muissa tilanteissa.

edit:
Tässä näkyy aika identtinen tökkiminen. Hupaisaa, että speksit ovat myös identtiset (9900K+2080Ti). Ehkä tämä voisi liittyä nvidian ajureihin jotenkin...?

 
Minulla on näytönohjain vakiokelloilla, joten tuntuisi hölmöltä laittaa alikelloja. Toki tuota voisi kokeilla, mutta esim BFV (joka on todella ronkeli kelloille) toimii ongelmitta.



Se on sellaista mikrostutteria, pyörii ihan pehmeästi koko ajan paitsi kun se tekee nopean nykäyksen. Haittaa ajamista etenkin nopealla vauhdilla, kun ei ehdi reagoimaan autoon kunnolla. Jos ongelma olisi näyttökaapelissa niin luulisin tämän tökkimisen esiintyvän myös muissa tilanteissa.

edit:
Tässä näkyy aika identtinen tökkiminen. Hupaisaa, että speksit ovat myös identtiset (9900K+2080Ti). Ehkä tämä voisi liittyä nvidian ajureihin jotenkin...?


Oletko kokeillut pelata pelkästään näppäimistöllä? Yhdellä twitch striimaajalla jonka tiedän (Quirkitized) oli myös tämä nykimisongelmaa julkaisussa mutta simucube DD-ratin kanssa, kokeili sitten pelata näppäimistöllä ja xbox padilla niin tuo nykiminen hävisi, sama 9900k prossu mutta gpuna 1080ti. edit: kysäsin siltä niin viimeksi kun pelasi joku 2viikkoa sitten tätä niin sitä stutteria ei esiintynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli itsekin palattua tämän pelin pariin, ja nyt asetuskysymyksenä on se, että mikä/mitkä asetukset pitäisi fiksata ratin säädöistä, että ei olisi sellaista "tyhjää aluetta" kun vähän kääntää rattia. Rattina G29 ja kun kääntää rattia vasemmalle tai oikealla about 10-20 astetta, niin tuntuu ettei auto reagoi siihen mitenkään.
 
Tuli itsekin palattua tämän pelin pariin, ja nyt asetuskysymyksenä on se, että mikä/mitkä asetukset pitäisi fiksata ratin säädöistä, että ei olisi sellaista "tyhjää aluetta" kun vähän kääntää rattia. Rattina G29 ja kun kääntää rattia vasemmalle tai oikealla about 10-20 astetta, niin tuntuu ettei auto reagoi siihen mitenkään.
Oletko muuttanut steering linearitya? Jos se on miinuksella niin silloin ratin käännön keskialue on tunnottomampi. Tieten jos astemäärä on hyvin suuri esim. 900 niin silloin pienempi kääntely ei juuri vaikuta autoon.

Oletko kalibroinut ratin pelissä ja myös tehnyt sen oikein?

Ja kai tarkoitat tyhjällä alueella sitä että auto ei käänny etkä esim. ffb:n tunnottumuutta 10-20asteen kääntelyissä?
 
Oletko muuttanut steering linearitya? Jos se on miinuksella niin silloin ratin käännön keskialue on tunnottomampi. Tieten jos astemäärä on hyvin suuri esim. 900 niin silloin pienempi kääntely ei juuri vaikuta autoon.

Oletko kalibroinut ratin pelissä ja myös tehnyt sen oikein?

Ja kai tarkoitat tyhjällä alueella sitä että auto ei käänny etkä esim. ffb:n tunnottumuutta 10-20asteen kääntelyissä?

Kiitos, mä varmistan vielä nuo asiat. Tällä hetkellä tuo Steering linearity on miinuksella 2 pykälää. Ja astemääränäkin on tuo 900 astetta. Kalibroinnin olen tehnyt, mutta teenpä nyt nuo kaikki vielä uudestaan.
Ja joo, tarkoitan juuri tuota, ettei auto käänny, en ffb:n tuntemuksia.
 
Kiitos, mä varmistan vielä nuo asiat. Tällä hetkellä tuo Steering linearity on miinuksella 2 pykälää. Ja astemääränäkin on tuo 900 astetta. Kalibroinnin olen tehnyt, mutta teenpä nyt nuo kaikki vielä uudestaan.
Ja joo, tarkoitan juuri tuota, ettei auto käänny, en ffb:n tuntemuksia.
Varmista myös ettei ole Steering deadzonea.
 
Varmista myös ettei ole Steering deadzonea.

Check, se on nollassa. Tein nuo yllä olevat asiat vielä kerran, ja muutin kääntösäteenkin 540 asteeseen, mutta edelleen häiritsee tuo, että pienet ratin liikkeet eivät vaikuta autoon. Ehkä pelannut liikaa rata- ja formulapelejä, jossa tuntuma tulee jo pienissäkin liikkeissä.
 
Check, se on nollassa. Tein nuo yllä olevat asiat vielä kerran, ja muutin kääntösäteenkin 540 asteeseen, mutta edelleen häiritsee tuo, että pienet ratin liikkeet eivät vaikuta autoon. Ehkä pelannut liikaa rata- ja formulapelejä, jossa tuntuma tulee jo pienissäkin liikkeissä.

Käy katsomassa asetussivulla, että peli reagoi pieneen ratin liikkeeseen. Jos näin on niin sitten se on vaan säädöistä/ajotuntumasta kiinni. Jos taas tosiaan lukemat ei muutu mihinkään pienellä ratin liikautuksella niin sitten pitää niitä rattiasetuksia ruuvailla lisää (deadzone yms).
 
Check, se on nollassa. Tein nuo yllä olevat asiat vielä kerran, ja muutin kääntösäteenkin 540 asteeseen, mutta edelleen häiritsee tuo, että pienet ratin liikkeet eivät vaikuta autoon. Ehkä pelannut liikaa rata- ja formulapelejä, jossa tuntuma tulee jo pienissäkin liikkeissä.
Mitä autoa ajoit? Jos se oli joku etuvetoinen niin ne vähän aliohjaa aina.
Onko linearity 0:ssa nyt? Voisit kokeilla myös pientä positiivista arvoa siinä (2-4) niin ohjausken keskilalue nopeutuu tai säädät astemäärää pienemmäksi jos haluat pitää ohjauksen täysin lineaarisena ilman mitään käyrää, joku Tänak/Ogier käyttää n.495astetta nyky wrc autossa ja yksi ruotsalainen R5 kuskikin ajaa 330asteella.
 
Mitä autoa ajoit? Jos se oli joku etuvetoinen niin ne vähän aliohjaa aina.
Onko linearity 0:ssa nyt? Voisit kokeilla myös pientä positiivista arvoa siinä (2-4) niin ohjausken keskilalue nopeutuu tai säädät astemäärää pienemmäksi jos haluat pitää ohjauksen täysin lineaarisena ilman mitään käyrää, joku Tänak/Ogier käyttää n.495astetta nyky wrc autossa ja yksi ruotsalainen R5 kuskikin ajaa 330asteella.

Ajoin aluksi vanhoilla etuvetoisilla, sitten kokeilin R5 Skodaa. Linearity oli nollassa.
Kiitos vielä näistäkin vinkeistä ja tiedoista, pitää kohta kohdalta koittaa löytää se itseä miellyttävä tuntuma.
 
Oletko kalibroinut ratin pelissä ja myös tehnyt sen oikein?

Onkos tähän jotain vinkkejä, kun itse kalibroin G25:sen niin asteita tulee joku 860, kannattaako se jättää siihen kun profilerissa on kuitenkin 900?

Toisaalta sitten kun säätää profileriin 540 astetta niin se tuntuu mukavalta ja toimivalta.
 
Onkos tähän jotain vinkkejä, kun itse kalibroin G25:sen niin asteita tulee joku 860, kannattaako se jättää siihen kun profilerissa on kuitenkin 900?

Toisaalta sitten kun säätää profileriin 540 astetta niin se tuntuu mukavalta ja toimivalta.
Jos ratin säätöpaneelissa on 900 ja kalibroinnissa se toinen vaihe kun pyytää kääntämään sen noin 90astetta niin käännä juuri sen verran että siihen tulee 900 lukuarvo ja sitten hyväksy. Jos silmämääräsesti arvioit 90asteen käännön niin sitten voi tulla tuo 860, mutta itse aina kalibroin niin että siihen tulee se astemäärä joka on laitettu ratin säätöpaneeliin ja ihan hyvin toiminut tähän asti.

Jos sulla ei ole H-kaavion shfiteriä tai sekventiaali tikku vaihtajaa vaan käytät vain viiksivaihteita niin silloin kannattaa pysyä 540asteessa. Niissä vanhemmissa autoissa nyt kuitenkin on ollut 720 ja 900astetta (ja ihan 1080astetta) kun niillä aikoinaan on kisailtu ja ihan nykypäivänäkin Historic-ralleissa käyttävät alkuperäistä astemäärää. Riippuu siitä haluaako ajaa autenttisilla kääntöasteilla, mutta tällöin tarvit h-kaavio/sekventiaalitikku vaihtajan jotta ajaminen isolla asteella onnistuu.

Tuosta löytyy lista pelin autojen asteista ja vaihteistosta
Dirt Rally, all personal best (karik134)
 
Viimeksi muokattu:
Jos sulla ei ole H-kaavion shfiteriä tai sekventiaali tikku vaihtajaa vaan käytät vain viiksivaihteita niin silloin kannattaa pysyä 540asteessa.
Onkos kalibroinnilla muuten sitten niin väliä, jos asettaa profileriin tuon 540 astetta? Vai kannattaako vielä kalibroida tuolla samalla astemäärällä?
 
Onkos kalibroinnilla muuten sitten niin väliä, jos asettaa profileriin tuon 540 astetta? Vai kannattaako vielä kalibroida tuolla samalla astemäärällä?
Joo kannattaa kalibroida aina kun vaihtaa astemäärää, sehän ei ole kuin minuutin homma. Jos ei kalibroi niin se voi vaikuttaa rattianimaatioon niin että se ei ole yks-yhteen jos ajaa ohjaamonäkymästä. Rattianimaatio käsien kanssa toimii vain 540 asti, jos asteet on tuon yli niin kannattaa poistaa kädet siitä animaatiosta jos haluaa 1:1 animaation.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tässä mahdollista ajaa rallycrossia ilman muita kisaajia ja niin monta kierrosta kuin haluaa (time trial/attack)? Eli ajatuksena koittaa vain rauhassa metsästää mahdollisimman hyvää kierrosaikaa.
 
Onkohan tässä mahdollista ajaa rallycrossia ilman muita kisaajia ja niin monta kierrosta kuin haluaa (time trial/attack)? Eli ajatuksena koittaa vain rauhassa metsästää mahdollisimman hyvää kierrosaikaa.

Kyllä pystyy. Justiinsa koitin B-ryhmän rx Peugetia. Kierrosmäärä oli rajoitettu mutta ei tarvinnut jokeria ajaa. Ja leaderboard on myös.
 
Minusta tuntui eilen, että jotain olisi tapahtunut tuolle ffb:n suspension asetuksekselle. FFB päivityksen jälkeen tuntui, että se tärinä oli todella överi kun suspension oli 150 ja tiputin sitä 70 ja tärinä oli ok. Nyt kun eilen käynnisti pelin tuntui ettei tärinä ollut enää lähelläkään edellistä vaikka sen suspension asetuksen muutti 150. Onko muilla samaa vai onka tämä vain omaa harhaani ?
 
Eilen alkoi ainakin uusi Season ja pari uutta autoakin taisi aktivoitua, Steam lataili myös jotain mutten katsonut sen tarkemmin... Olisivatko säätäneet samalla jotakin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 564
Viestejä
4 500 252
Jäsenet
74 221
Uusin jäsen
anuelisabeth

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom