Dirt Rally 2.0

Jos asfalttikisassa huoltovälillä on sekä märkiä että kuivia etappeja niin milloin kannattaa käyttää sadekelin renkaita ja milloin valita softit? Jos on esim. 1 märkä ja 2 kuivaa, kumpi rengasvalinta on järkevämpi?
 
Arvelinkin että SM kisoissa on vähän kovempi taso, kuin näissä meidän piirikisoissa. Onko muuten heittää linkkiä noihin kisa tuloksiin(SM)?
Tohon rengas valintaan en osaa ottaa kantaa. Aika vähän on tullut ajettua märällä asvaltilla tässä pelissä.
 
Noobin ajatus tohon rengas hommaan. Kannattaa kattoa pätkien pituuksia, jos märkä pätkä on suht lyhyt ja kuivat pitkiä, niin valkkaisin kuivan tossun alle. Muistaa vaan että kuivan kelin tossut on pirun liukkaat sielä märällä.
 
Noobin ajatus tohon rengas hommaan. Kannattaa kattoa pätkien pituuksia, jos märkä pätkä on suht lyhyt ja kuivat pitkiä, niin valkkaisin kuivan tossun alle. Muistaa vaan että kuivan kelin tossut on pirun liukkaat sielä märällä.
Jotain tälläistä mietin mutta ehkä täytyy testata miten pysyy märällä tiellä softeilla ja paljonko vastaavasti häviää kuivalla kelillä wet renkailla ja sit kattoo ajoista kumpi olisi parempi.
 
Arvelinkin että SM kisoissa on vähän kovempi taso, kuin näissä meidän piirikisoissa. Onko muuten heittää linkkiä noihin kisa tuloksiin(SM)?
Tohon rengas valintaan en osaa ottaa kantaa. Aika vähän on tullut ajettua märällä asvaltilla tässä pelissä.
Tässä epäviralliset tulokset ekasta kisasta, virallisia tulee varmaan myöhemmin jonnekin näkyviin. Jotain maailmanmestareita ja oikeita rallikuskeja tuolla kärjessä näyttäisi olevan :)
 

Liitteet

  • Screenshot_20231016_000448_Chrome.jpg
    Screenshot_20231016_000448_Chrome.jpg
    324,8 KB · Luettu: 147
Jotain tälläistä mietin mutta ehkä täytyy testata miten pysyy märällä tiellä softeilla ja paljonko vastaavasti häviää kuivalla kelillä wet renkailla ja sit kattoo ajoista kumpi olisi parempi.
Ne softit on sitten tosi liukkaat märällä. Pito katoaa kun leikaten.
 
Noniin, rengastestit tyssäsi alkuunsa kun HP:n paskakikkare VR-lasit sanoi sopimuksensa irti. Nää kestikin vuoden verran kun edelliset vain 6kk... ei kellään olisi lainata vr-laseja pariksi päiväksi niin saisi kisan ajettua? :rolleyes: Varjo Aerot on jo matkalla mutta UPS hautoo niitä Eindhovenissa.

Edit: lainalasit löytyi ja HP myös lähettää uuden kaapelin jos sillä vika korjaantuisi, pääsee jatkamaan treenejä viimeistään huomenna :)
 
Viimeksi muokattu:
Suomi pätkät ajettu läpi. Ekalla pätkällä pari virhettä ja sitä myötä pari rengasrikkoa, joista ekaan vaihto ja toisen jälkeen nilkutin vaan maaliin perhana. 2-5 pätkät ajelin sitten hyvin varovasti, että välttyisin penalteilta ja viimeiselle tultiin sit vähän reippaammin, muttei liian jotta pysyis tiellä.
Näyttäs tulleen mukaan uusi kova kuski PETE94 ja kovaa näyttäs menevän huh:thumbsup: Odotellaan Vatazan iskua, että riittääkö nykyinen kärkiaika voittoon.
 
Kävin ajamassa Saksan pätkät pois kun ne oli SM-sarjan takia hyvin muistissa. Muuten meni ihan jees, mutta ekalla pätkällä yksi mutka hieman leveäksi ja ilmeisesti osuin katsojaan kun auto palautettiin tielle. Siinä taisi melkein 20 sekkaa hävitä, pieni tuomio taposta toki.
 
tuossa saksan ekassa pätkässä on kyllä pari turhan kovaa nuottia mutkaan nähden. se yksi alamäen oikea 4 ja lopussa oikea 5. tai sitten pitää osata leikata todella paljon
 
Jossain noista etapeista on kohta missä puuttuu nuotti kokonaan, 90 vasen mutka. Ekalla kerralla kun ajoin sen pitkästä aikaa meni pöpelikköön ja luulin että en vaan kuullut nuottia, mutta kyllä se puuttui ja piti vaan muistaa se kohta.
 
Jossain noista etapeista on kohta missä puuttuu nuotti kokonaan, 90 vasen mutka. Ekalla kerralla kun ajoin sen pitkästä aikaa meni pöpelikköön ja luulin että en vaan kuullut nuottia, mutta kyllä se puuttui ja piti vaan muistaa se kohta.
Onko tää se kun tullaan täysiä pienen nypyn yli ja sitten pitäisikin jo seisoa molemmin jaloin jarrulla, ettei vedä suoraan puomien läpi pitkäksi? Vituttanut monet kerrat ainakin toi kohta, jos ei ole lämmitellyt pätkää ennen kisavetoa.
 
Onko tää se kun tullaan täysiä pienen nypyn yli ja sitten pitäisikin jo seisoa molemmin jaloin jarrulla, ettei vedä suoraan puomien läpi pitkäksi? Vituttanut monet kerrat ainakin toi kohta, jos ei ole lämmitellyt pätkää ennen kisavetoa.
Ei ollut tuo mitä tarkoitin, mutta tiedän varmaan mitä kohtaa ajattelit :lol: Se mistä nuotti puuttui oli vähän ylämäkeen ja piilossa oleva mutka vasempaan siinä mäen päällä. Toiseen suuntaan ajettuna siinä taisi olla 1 oikea. En nyt millään muista missä pätkässä se oli.
 
Tässä epäviralliset tulokset SM-sarjan toisesta osakilpailusta. Kannatti harjoitella vähän etukäteen, tuli sieltä itselle muutamaa pykälää korkeampi sijoitus, mutta kyllä noi kärjen tyypit vetää hurjaa vauhtia!

Screenshot_20231023_083317_Chrome.jpg
 
Toi nypyn yli saksassa, niin siinä se kyllä sanoo sen nuotin(jos nyt vaan on se paikka mitä luulen), mutta se nyppy on niin veemäinen että tie vaikuttaa jatkuvan siitä nypyn jälkeen melkeen suoraan. Ei siis näy paalit/puomit kun lähestyy, vasta kun tuut ylitte siitä nypystä niin ne lävähtää näkösälle.
Tohon on monet saksan kisat jääneet.. :D
 
Mulla alkoi vahvasti mutta hyvin nopeasti alkoi tulla penaltyä niin paljon että hirvittää. Oma inhokkimutka on sen ison hyppyrin jälkeen (missä on kuumailmapallo mestoilla) ja sen jälkeen caution 5 right. Ekalla kerralla suoraan ilmalennolla ulos tieltä ja toisella kerralla mietin että olikohan tää se mutka ja ilmassa ollessa totesin että juuh olihan se.
 
Ei mulla olekaan näköjään Saksaa, niin jää io ralli ajamatta. Suomi on ainoa minkä ostin ja sekin oli sumunsa kanssa pettymys. Ylipäätään toi että maat oli dlc kamaa ärsytti ko pelissä. Yksi syy siihen että on tunnit jäänyt koko omistusaikana tosi vähiin. Noh, en ala sijoittamaan nyt. Seuraava wrc on jo ennakkotilattu.
 
Onpa vaikee tää Saksa. Kaiken lisäksi melkein kaikki oli joko sateella tai yöllä tai aurinko paistoi silmiin. Kun alkaa ikää olemaan niin ei tahdo nähdä :C
Koko ralli meni ikämiessarjalaisena ihan ok. En tuntenut ratoja niin ajoin aina ekana time trialin ja sitten vasta tämän. No toka pätkä piti ajaa niin ajoin time trialissa väärän pätkän.
 
Ainiin, VR-kuskeille tiedoksi: Jos vaihtaa shaderit low:lle niin sivuikkunoista näkee taas ulos sateella :smoke:
 
olisipa tuon tiennyt aiemmin :oops:
nythän ne on ihan naurettavat. no läpi tultiin kuitenkin sadepätkilläkin. 4lla pikku jarru moka ja jouduin peruuttelemaan ni karisi 11s etumatka sinne ja viimesellä eklla jouduin taipumaan puolen välin jälkeen.
 
Ainiin, VR-kuskeille tiedoksi: Jos vaihtaa shaderit low:lle niin sivuikkunoista näkee taas ulos sateella :smoke:
No enpä tiennyt minäkään tätä aiemmin... esim. Kreikassa tuota kannattaa sadekelillä hyödyntää kun on paljon neulansilmiä. Kävin nopsaan testaamassa ja oli siitä usein apua että näki sivulta ulos.
 
Ajelin itsekkin Saksan läpi. Neljä ekaa pätkää meni ihan hyvin, ei suurempia virheitä. 5 pätkällä vedin oikealle kääntyvän nopeen kurvi pitkäksi pellolle, jos tuhraantu 5-10 sekkaa. 6 pätkällä tuli sit kisan ainoa penalty 9 sekkaa ja pari pitkäksi mennyttä kurvia. Renkaat säästy sentään tällä kertaa, vaikka kerran takarengas kiveen osuikin. Omalta osalta Saksan ralli meni kuitenkin ihan jees, sillä ei tätä ole paljon tullut ajettua.
 
Saksa käyty klubilla ruopimassa Skodalla, yllättävän hyvään kyytiin pysty tällä kertaa. Renkaankin sain rikottua, mutta oli sen verran lähellä maalia, niin ei tullu kummosesti varmaan takkiin.

Ensi viikolla sitten WRC:n pariin, niin taitaa oma kurvailu olla dirtin parissa aika pitkälti siinä.
Tattis kisakumppaneille kurvailusta. :thumbsup:
 
Mullakin jää varmaan ajelut vähemmälle kunhan saa ton SM-sarjan pakettiin, jatketaan sitten WRC:n kanssa kunhan siihen tulee VR-tuki.
 
SM-sarjan kolmannen osakilpailun kärjen tulokset, kovin on tasaista :D Neljänneksi tullut hävisikin jo melkein minuutin näille herroille ja itse sijalla 15 joku 2,5min perässä. Alkaa sarjan ja varmaan mitalien puolesta olemaan selvää ketkä ne vie, mutta järjestys on vielä auki.

top3.JPG
 
Päättyi toi Iotechin lokakuun rallikin jo pari päivää sitten ja tulokset alla.:thumbsup:

Tulee varmaan itse siirryttyä tuohon EASportsWRC pariin niin jää tän pyörittäminen pois, lisäsin racenetin puolella noita oikeuksia useemmalle jos haluaa tähän vielä kisoja värkkäillä.


1699008596455.png
 
jessen sanoi:
Tulee varmaan itse siirryttyä tuohon EASportsWRC pariin niin jää tän pyörittäminen pois, lisäsin racenetin puolella noita oikeuksia useemmalle jos haluaa tähän vielä kisoja värkkäillä.

Pistätkö sinne IO tech rallit pystyyn?
 
Jatkan itse vielä Dirtin parissa kun ei VR tukea löydy wrcstä, oliko tuonne Clubiin ihan ns vapaa pääsy vai mitrn homma toimii? Olen tähä mennessä vaan hakannut pelkkää time trialia melkeimpä:D
 
Jatkan itse vielä Dirtin parissa kun ei VR tukea löydy wrcstä, oliko tuonne Clubiin ihan ns vapaa pääsy vai mitrn homma toimii? Olen tähä mennessä vaan hakannut pelkkää time trialia melkeimpä:D
Mun mielest oli iha vapaa pääsy et hakee vaa sen ja liittyy
 
Katsoppas, olikin liian helppoa kun tuolta pystyi etsimään vaan suoraan. Kerkesin jo täältä varmaan 15min etsiä jotain linkkejä/koodeja ja selailla vanhoja viestejä :D
Laitoin sullekki oikeudet nii sieltä vaa homma haltuu ja kisan tekoon. Aienmat ollu kuukauden pitusia ja sisäksi 4 kohdetta, yks kohde kesti aina viikon ja sisälsi 5 rataa. Hc vahingot oli päällä.
 
Tässä SM-karsintasarjan tulokset top 20 osalta, 15 parasta pääsee 18.11 ajettavaan finaaliin. Omalta kohdalta meni aika nappiin, ei yhtään rengasrikkoa ja vain kerran auto kävi katollaan yhdessä kisassa :p Varovaisesti ajamalla sijoitus 10. kun moni kovempi kuski mokasi jossain kisassa ja putosi finaalin ulkopuolelle.

1699339130346.png

Finaalikisojen etapit ja olosuhteet on julkistettu etukäteen niin on mahdollista treenailla, mutta mikä mahtaa olla tien kunto jos Surface asetus on "optimal"? Soralla varmaan jonkin verran kulumaa?
 
Onnittelut jatkoon pääsystä :thumbsup: varmaa suorittamista jälleen.
Eiköhän toi optimal tarkoita sopivin/parhaat olosuhteet.
 
Onnittelut jatkoon pääsystä :thumbsup: varmaa suorittamista jälleen.
Eiköhän toi optimal tarkoita sopivin/parhaat olosuhteet.
Joo, mietin lähinnä sillä jos tekee klubikisan niin mitä olosuhdetta se vastaa (none, low, med, high, max). Mutta voihan toki tehdä customkisan johon laittaa tuon asetuksen niin on sitten ainakin sama kuin finaalikisassa.
 
Tänään ajettavia SM-finaaleja voi seurata selostuksella Youtubekanavalta https://www.youtube.com/@GTFR-official

Eka karsintaryhmä aloittaa klo 10.15 ja seuraavat n. klo 12.30 ja 14.45.

Kaksi parasta jokaisesta lohkosta pääsee n. klo 17 starttaavaan finaalikierrokseen.

Hattua nostan että pääsit Online karsinnat läpi ja finaaliin asti !
Seurasin sun ajot tänään. Sulle sattui kovin lohko. Oliko jotain hämminkiä reverbien kanssa?
 
Hattua nostan että pääsit Online karsinnat läpi ja finaaliin asti !
Seurasin sun ajot tänään. Sulle sattui kovin lohko. Oliko jotain hämminkiä reverbien kanssa?
Joo, Espanjassa mikä meni parhaiten niin Windows päätti heittää työpöydälle kesken ajon, siinä meni jonkun verran aikaa kun tajus mitä tapahtuu ja pääsin takas peliin. USA ja Australia oli vaan paljon ajovirheitä ja ei oikein saanu hyvää tuntumaa polkimiin missään vaiheessa. Mutta ihan hauskaa ja oli tosiaan kovin lohko, siellä oli tosi tiukkaa kisaa lohkon kakkospaikasta.

Ja noi kovimmat kuskit on ihan älyttömiä o_O Ehkä täältä vähän ajovinkkejä tarttuu mukaan, Joona ainakin mielellään kertoo tekniikoista.
 
Joo, Espanjassa mikä meni parhaiten niin Windows päätti heittää työpöydälle kesken ajon, siinä meni jonkun verran aikaa kun tajus mitä tapahtuu ja pääsin takas peliin. USA ja Australia oli vaan paljon ajovirheitä ja ei oikein saanu hyvää tuntumaa polkimiin missään vaiheessa. Mutta ihan hauskaa ja oli tosiaan kovin lohko, siellä oli tosi tiukkaa kisaa lohkon kakkospaikasta.

Ja noi kovimmat kuskit on ihan älyttömiä o_O Ehkä täältä vähän ajovinkkejä tarttuu mukaan, Joona ainakin mielellään kertoo tekniikoista.

Harmillinen homma.
Millä polkimilla siellä ajeltiin?
Mukavaa, että mestari jakaa neuvoja reilusti!
 
  • Tykkää
Reactions: Jha
Harmillinen homma.
Millä polkimilla siellä ajeltiin?
Mukavaa, että mestari jakaa neuvoja reilusti!
Heusinkveld Sprint 3 polkimen setti.

Ajoasento ei oikein itselle sopinut kun on tottunut istumaan korkeammalla polkimiin nähden, meinasi pohje krampata parin ekan EK:n aikana kun kaasu oli ehkä turhan jäykällä säädöllä
Mutta paremmalla suorituksella ja ilman teknisiä ongelmia olisin silti ollut parhaimmillaan lohkon nelonen, ei mitään jakoa kolmelle nopeimmalle.
 
Group B 4WD sarja tehty iotechiin. 6 kisaa 6 pätkää per kisa ja viikko aikaa suorittaa. Alkaa 2.1.2024. Petyin rankasti uusimpaan EA WRC peliin ja annanpa sen marinoitua vielä ajatuksella, että ehkä saavat parempaan kuosiin ajan kanssa.
 
Group B 4WD sarja tehty iotechiin. 6 kisaa 6 pätkää per kisa ja viikko aikaa suorittaa. Alkaa 2.1.2024. Petyin rankasti uusimpaan EA WRC peliin ja annanpa sen marinoitua vielä ajatuksella, että ehkä saavat parempaan kuosiin ajan kanssa.
Täytyypä varmaan käydä ajelemassa nämäkin pois kun wrc antaa vielä odottaa VR tukea. Aika hiljaiseksi on tainnut Dirt mennä ainakin jonkun viikkokisan perusteella mitä kävin ajamassa, kovimmat kuskit lienee siirtyneet wrc:n pariin.
 
Sori - piti tulla ihan asiakseen hehkuttamaan, kun parin kuukauden ponnistus alkaa tuottaa hetelmää. Olen tahkonnut Time Trialissa R2 luokan etuveto Fiestalla Comienzo de Bellriu asfalttipätkää ja nyt viimein päässyt kympinsakkiin. En tosin tiedä miten valideja nuo leaderboardit on..

bellrius.jpg
 
On ne aika valideja kun e-sports kuskeja ihan kärjessä. Maksimaalisesti pitää oikoa, hyödyntää kaiteita ym. että saat nk helppoja sekunteja pois tuosta.

Oisko Opel nopeampi auto vaikka ei ole turboa mutta 1.6L 4-cyl kone silti parempi kuin Ford 1L 3-cyl kone turbolla. Espanjassa ei olla hirveän korkealla kuten Arg missä turbo auttaisi paljon (Argentiinasa tuo Ford on paljon nopeampi kuin Opel).
 
Aikojen perusteella Opel Aatami lienee nopeampi vaihtoehto. Mut toi nopein Ford aika on kyl ihan kiikarissa kun saa sektorit kasaan, eikä siinä pahemmin tarvi oikoa. Sitten voi vaihtaa Aatamiin.. Toi nopein R2 aika löytyy Tubesta ja se ajaa tosi sulavasti, ei oikase mistään.

Mulla on pohjilla sinun Fiesta setuppi, mutta olen sitä muokannut jonnin verran. En tiedä onko muutokset parempaan suuntaan, mutta sopii mulle. Muutenkin tuo setuppi homma vähän makuasia. Saman suuntasia aikoja vetää jos pistää Damping ja Springs nupit kaakkoon.

Tässä kuitenkin nykyinen setuppi, jos hauatte parantaa. Nelonen ja vitonen ehkä karvan lyhyitä:
0.00, -2.20, 0.38, -2.00
3000.00Nm, 66%
50%, 50%, 90,00Nm
0.399 / 0.538 / 0.686 / 0.851 / 1.038 / FD 0.192
Front 4.00, 5.00, 0.12mps, 3.00 / Rear 4.00, 5.00, 0.12mps, 4.00
10.00mm, 191.10, 32.73, 10.00, 149.54, 30.91



Yks isompi moka kun meni poikittain mutkassa, osa mutkista meni pitkäksi ja normi kamikaze syksyntä U-käännöksessä. Muuten ihan ok, noin niinku omasta mielestä.
 
Viimeksi muokattu:
Kävinpä vetää USA viikkiksen B ryhmäläisellä pitkästä aikaa tätä peliä. Viimeksi pelaillut tammikuussa ja olihan kivaa painaa oikein kunnolla menee. Tässä oli kyllä sitä vauhdin hurmaa. Vihreitä palkkeja useita, mutta virheitäkin oli niin ei ihan kärjen vauhdissa pysynyt. Onhan nää kisat helpommat ajaa, kun oikeastaan vaan rengasrikko voi kisa pilata, kunhan jotenkin tiellä pysyy. Kyllähän täällä näytäs viel pelaajia riittävän, jopa ehkä enemmän kuin noissa WRC klubi kisoissa. Taso ehkä vähän pudonnut, mutta eipä se haittaa, kun sopii itselle paremmin. Hyvä peli, mutta kai tässä vaan WRC tulee enemmän painettua, kun on hyvä sekin.
 
Testailin Thrustmaster T248:lla tätä peliä ja kun käännän rattia, niin auton ratti ruudulla ei ala kääntymään samaan aikaan, vaan vasta tietyn pisteen jälkeen - mistä tuon saa muutettua?
 
Testailin Thrustmaster T248:lla tätä peliä ja kun käännän rattia, niin auton ratti ruudulla ei ala kääntymään samaan aikaan, vaan vasta tietyn pisteen jälkeen - mistä tuon saa muutettua?
Suorita ratin kalibrointi pelissä ja tee se oikein. Viimeisessä vaiheessa valitse SELECT niin kalibrointi tallentuu (älä paina back tmv koska silloin ei tallennu).

Ja pelin rattianimaatio animoitujen käsien kanssa toimii vain 540asteeseen asti 1:1:een. Voit laittaa valikosta ratista animoidut kädet pois niin silloin se pelkkä ratti pyörii 1:1:een myös yli 540 asteen kanssa ihan 1080asteeseen asti. Ratinkin saa myös tarvittaessa kokonaan pois jos ei halua nähdä sitä tai koska se peittää mittaristoa, vaihtovaloja, vaihdenäyttöä tmv.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 161
Viestejä
4 862 899
Jäsenet
78 612
Uusin jäsen
Mauritze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom