Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Missä tuo kisamaksu maksetaan sitten?Joo, pitää olla jonkun AKK:n alaisen kerhon jäsen. Tulihan tälle kisalle nyt hintaa, 30€ jäsenyys, 5€ digilisenssi ja itse kisa maksaa vielä 25€.
Itse liityin Tampereen Urheiluautoilijoihin (TamUA), joten heitä sitten edustataan kisassa. Kävin myös kerholla tutustumassa tänään kun siellä oli avoimet ovet, ihan asialliset simulaattorivehkeet löytyy ja koulutusta junnuille joka viikko. Ihan mielellään tukee jäsenmaksun myötä toimintaa.
Kisamaksusta tuli lasku ilmottautumisen jälkeen. Oikominen oli kisan säännöissä kielletty mutta en tiedä miten sitä voi valvoa kun ajoja ei tarvitse tallentaa. Itse en ole yhtään oikoreittiä koskaan käyttänyt enkä ole perehtynyt missä niitä on, joten voi hyvällä omallatunnolla tykittää menemään.Missä tuo kisamaksu maksetaan sitten?
Onko säännöt sitten mitkä oikomisten suhteen? Ja pitääkö ajaa Livenä tai tallentaa ajot josta voidaan tarkistaa/varmistaa ettei ole oikonut sääntöjen vastaisesti tmv.
Itse en kyllä aio hyödyntää niitä maksimioikomisia, varmaan yritän pitää sisemmät renkaat aina tiellä(ei ojissa), mutta voi tulla virheitä paikoin että valuu linjat leveäksi tai ottaa sisälle liian aikaisin tmv jolloin kaikki renkaat hetken ulkona tieltä.
Ruotsissa ja Kreikkassa, Saksassa ei ole isoja oikomisia, puoli auton leveyttä tai koko leveyden ulkona verran voi juuri ja juuri mennä paikoin.Kisamaksusta tuli lasku ilmottautumisen jälkeen. Oikominen oli kisan säännöissä kielletty mutta en tiedä miten sitä voi valvoa kun ajoja ei tarvitse tallentaa. Itse en ole yhtään oikoreittiä koskaan käyttänyt enkä ole perehtynyt missä niitä on, joten voi hyvällä omallatunnolla tykittää menemään.
VR ajelijat: Minulla Pico 4, ja saan Steam Dirtin vain Picon omalla streaming assistantilla toimimaan, ja siinähän on huonompi kuvanlaatu...
Virtual Desktopilla peli pyörähtää mutta introa pidemmälle ei pääse, koska ei ota näppäinkomentoja vastaan. Onko joku muu tähän törmännyt?
Pikaisesti eilen googletin niin en äkkiseltään ratkaisua löytänyt.
Ensimmäistä kertaa kokelin rallia VR laseilla, olihan se ihan erilaista, täytyi kokeilla kun kävi hotsittamaan tuo tuleva WRC (ja kerran siihen aikanaan VR -tuki tulee).
Muuten hyvä, mutta olisi kivaa jos saisi ohjaamosta näkyvän ratin pois, häiritsee koska on toki omilla mieltymyksillä pyörii eri tahtia kuin ratti omissa käsissä.
Kyllä melkee kaikki noi ralli lokaatio dlc:t ostaisin, ei kuitenkaa iha hirveesti oo muuten mistä valkkailla noita kisoja. Jos siis järkevään hintaan saa.Alkoi itseäkin kiinnostaa tämä iotechin skaba ja kävin luomassa Racenet-tilin ja liittymässä klubiin.
Sen verran vähän on tullut pelattua viime aikoina rallia että melkoista hakemista oli pädillä kun kävin testaamassa ekaa kertaa melkein vuoteen time trialia. Viimeksi tullut ajettua ratilla joten siinäkin varmaan yksi syy miksi tuntui niin oudolta.
Onko klubissa minkä verran muita pädikuskeja?
Mitä dlc:ta pitää olla ostettuna jos meinaa kaikkiin kisoihin osallistua?
Pari juttua mitä kokeilla eli kun olet käynnistänyt pelin niin käy desktopin puolella ja klikkaa se Dirt Rallyn ikkuna siellä aktiiviseksi ja hyppää takaisin VR puolelle jos sitten ottaisi komennot vastaan.
Iski eilen into hieroa Kakaristoa sen verran että pääsis alle 7min up to 2000cc kotterolla, kyllähän se jokusen yrityksen otti.Nyt on oma pb 6.52.008, pari sekkaa varmaan sais pois vielä kun pikku kohellukset jäis pois. Sijotus tais olla 154 listalla ajon jälkeen. Tätä tulosta ei olis tullut ilman @karik134 säätö raamattua.
Etitte karik134 twitchistä, niin siel on. Laittakaa nyt followia sit supportiks.Mistä tuo raamattu löytyy? Voisi olla itsellänikin käyttöä![]()
Joo, se sade-efekti sivulaseissa on hieman turhan vahva kun niistä ei näe mitään läpi. Lasit ei putsaannu vaikka kuinka vetäisi kylki edelläsama juttu. eka pätkä ihan kivastiparilla oja roikotuksella, kakkos pätkällä sitten vähän enemmin ojaan kumipuhki eikä vararengasta ja 3/4 pätkää kolmella renkaalla parilla piruetilla mutta sitkeästi maaliin.
VRllä nuo sade pätkät on vaikeita. menettää sen vr tuoman edun kun ei näe sivulaseista pihalle..
Lisävalot on heikot kaikilla johtuen siitä että valot nyt loppuu n.70m päässä kuin seinään. Ehkä pakko ollut tehdä noin koska julkaistu ps4, xbox one konsoleille ja niiden tehot ei vain riitä yövalaistukseen kunnolla. Olisivat voinet jättää yöt kokonaan pois ja olisi jääny dusk pimeimmäksi kun ei ne öisin juuri ajele enää, parempi sekin kuin tällainen iso kompromissi näkyvyyden kanssa.Kävin treenaamatta ajamassa pätkät läpi, melko keskellä tietä piti ajella kun ei näitä oikein muistanut. Pari spinnausta/kiveen osumista ja lisäksi viimeisellä yöpätkällä piti ajaa tosi hiljaa kun näkyvyys oli joku 20m. Jostain tarvii kyllä käydä säätämässä gammaa kun vr:llä kaikki muut kelit on ihan ajettavia mutta öisin tuntuu että autossa olisi jotkut mummofillarin valoa vähän heikommat tuikut.
Ei timetrialissa olekaan kuin ne kuiva ja märkätie. Tehtävä custom kisaEn oo vuosiin ajellu Dirt2. Olisin treenannu tota kakkos pätkää sateella vaan mun versiossa ei sitä ollut?? Mikäköhän tossakin oli että puuttu toi sadekeli tältä pätkältä?
Joutu siellä pimeessä kyllä nuottia kuuntelemaan ja säätämään lyhyemmäksi naksun . Joskin tulee ajettua mutenkin sillä toisella vai kolmanneksi lyhyimmälläKävin treenaamatta ajamassa pätkät läpi, melko keskellä tietä piti ajella kun ei näitä oikein muistanut. Pari spinnausta/kiveen osumista ja lisäksi viimeisellä yöpätkällä piti ajaa tosi hiljaa kun näkyvyys oli joku 20m. Jostain tarvii kyllä käydä säätämässä gammaa kun vr:llä kaikki muut kelit on ihan ajettavia mutta öisin tuntuu että autossa olisi jotkut mummofillarin valoa vähän heikommat tuikut.
No joo, kohtalaisen varmaa silloin kun ei yritä liikaa puskea. Samalla mentaliteetilla SM-sarjaa läpi, körötellään ja luotetaan että kovemmat vetää pöpelikköönEilen tuli itse ajeltua Scotland läpi ja valitettavasti liikaa virheitä siinä tuli. 3 ja 5 pätkä ok ajoa, vaikka unohdin vaihtaa uudet renkaat 3 pätkälle. Nää on kyllä raakoja kisoja täydellä damagella, kun ei saa edes huollettua autoa kuntoon huollossa. Mutta Suomi ralliin sitten uutta yritystä.
Hyvää ajoa taas Terror. Varmaa ajamista, selvä rattimies siis![]()
Saa ilmeisesti finaalissakin, mutta järjestäjän toimesta ei ole laseja ja omien lasien säätäminen sinne valmiiseen setuppiin voi olla hankalaa. Täytyy selvitellä jos nyt sinne asti pääsee, näytöltä ajettuna tulisi annettua tasoitusta aika reilusti muilleSaako muuten tossa SM kisassa ajaa VR laseilla? Kotona ajeltuna varmaakin, mutta mitens siel loppukisassa?
Tuliko osumaa johonkin vikalla pätkällä vai pitikö vaan ajaa hiljaa? Mulla oli sen verran näkyvyyttä että mutkaisilla osuuksilla pärjää, mutta suorilla piti himmata.Skotlanti ajeltu. Ilman sen kummempia virheitä leppoisassa 22 sekunnin johdossa tultiin viimeiselle pätkälle.
Lähes sokkona menee nämä yöpätkät omalla VR setupilla joten viimeisellä pätkällä 26 sekuntia turpaan ja voitto karkasi jälleen.
Ei tullut osumaa vaan älyttömän hiljaa ettei törmää mihinkään. Nuotitatkaan ei auta kun näkymä on about sokkonaTuliko osumaa johonkin vikalla pätkällä vai pitikö vaan ajaa hiljaa? Mulla oli sen verran näkyvyyttä että mutkaisilla osuuksilla pärjää, mutta suorilla piti himmata.
Varmaankin asetuksista/configista kiinni ja toki eri lasien näyttötyypeistä.Toistaako nuo VR lasit jotenkin huonosti pimeitä kenttiä vai mikä niissä on? Voisi kyllä olla kiva ajaa VR, nyt tulee ajettua 42" töllöllä melko likeltä.
En ole ihan satavarma mutta pidon määrä voi laskea tielle kertyvän irtosoran myötä. Tiehen kyllä jää enemmän kumia myös että paikoin pitoa voi olla enemmän. En tosiaan tiedä meneekö noin mutta voi olla ennen mutkia jarrualueilla voi olla vähän enemmän pitoa, mutta mutkissa/mutkien jälkeen sitten vähemmän.Vaikuttaako "surface degradation" asfaltilla ajattaessa jotenkin? Sorapätkillä kaiketi tie urautuu enemmän ja auto voi pohjata helpommin?
Täytyy varmaan tehdä testiklubikisa ja kokeilla huomaako eroa. Hölmöä ettei pelissä voi esim. Time trialissa testailla näitä.En ole ihan satavarma mutta pidon määrä voi laskea tielle kertyvän irtosoran myötä. Tiehen kyllä jää enemmän kumia myös että paikoin pitoa voi olla enemmän. En tosiaan tiedä meneekö noin mutta voi olla ennen mutkia jarrualueilla voi olla vähän enemmän pitoa, mutta mutkissa/mutkien jälkeen sitten vähemmän.
Voi olla niin pieni ero ettei ole juuri merkitystä tai sitä ei erota.
Muistaakseni Espanjassa jos ajaa Custom ja valitsee full degr niin se degradation ei muutu yhtään vaan aina näyttää low-kohtaa oli lähtöpaikka ai vastaan mikä tahansa. Saksassa se muuttuu mutta siellä voi leikatakin yleensä enemmän tai tie on huonokuntoisempaa.
Sä voit testata Customissa.Täytyy varmaan tehdä testiklubikisa ja kokeilla huomaako eroa. Hölmöä ettei pelissä voi esim. Time trialissa testailla näitä.
Tästä innostuneena meinasin että nyt vedän ihan täysiiKävin rykäisemässä Iotechin Suomipätkät heti alta pois. Tällä kertaa kokeilin ajaa lähempänä omia taitorajoja ja yli mentiinkin sitten pariin otteeseennelospätkällä kovavauhtisesta hypystä penkan reunaan ja siitä katolleen pusikkoon. Ihmeen kaupalla en osunut lyhtypylvääseen vaan pääsin nilkuttamaan maaliin. Viimeisellä etapilla sitten yksi mutka puolivälissä leveäksi ja kovalla vauhdilla kiveen. Terminal damage oli varmaan lähellä, mutta pääsi siitä kuitenkin loppupätkän kävelyvauhdilla maaliin vaikka auto rämisi ja kolisi jo aika pahasti.
SM-sarjan kisassa kovin aika tuohon Hämelahden pätkään oli 6:07... itse jäin siitä ~25sTästä innostuneena meinasin että nyt vedän ihan täysiiEka hyppyri ja johonkin joko merkkiin tai näreeseen ja siitä metsään. Toka pätkällä kaks t-risteystä suoraan.
Pimeillä ja sateisilla pätkillä tulinkin sitten hissukseen. Viimeinen pätkä olikin kivaa kun oli hyvä keli. Omasta mielestä tuli hyvin (6.58) mutta enpä tiedä millaisia aikoja vedätte siellä.
Uskoisin ettei kukaan minuuttia nopeampi ole.
En usko että tarvii enää stressata finaaliin pääsystä, aika kova taso tuolla SM-sarjassaOk. Toivotaan että pääset finaaliin ja säädöt laseille kuntoon, ettei tarvitse sen takia tasotusta antaa.