Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
renkaat vaihdot sitten aina viimeiseksi. Jos sen jälkeen menee vaikka lataamaan alustasäätöjä niin nollaa esimerkiksi sen vararenkaan.Juu tulin mukaan ja ensimmäinen racenet ajo. No vituralleensa se meni. Ekalla pätkällä rengas rikki ja piti olla vararengas, mut ei ollutkaan ja yritys hajonneella renkaalla oli vaan liikaa. Siinä vaan hajottelin lisää autoa. Ulkona ollaan jo kisasta ekassa osakilpaillussa, mutta yritetään ajaa tulevat kisat paremmin.
ps. Kiva että tällainen kisa laitettiin pystyy
Ei ole ajoklubeissa mitään upgrade juttuja.Puola paketissa, pari isompaa munausta mahtu tähänki. Tuli huomattua että ilmeisesti noi engine upgradet on myös näissä online ralleissa. Omassa tasolla 1/4....
Okei no hyvä jos näinEi ole ajoklubeissa mitään upgrade juttuja.
Eikä ole käytössä uratilan insinöörit+mekaanikot eikä kartturin upgradet mm. 30s renkaanvaihto vaan stuo vaihto kestää clubeissa aina 60s. Jos ajaa clubissa terminal damaget niin kisa on ohi (ei pääse seuraavasta huollosta jatkamaan kuten urassa kun kartturi max upgrade) ja ne reset back to road saa enemmän sakkosekunteja clubeissa (uratilassa jälleen kartturin upgradeilla nuo pienenee)Okei no hyvä jos näin
Ei sitä alustaltaan yhtä hyväksi saa millään, mutta kokeile technicalin säädöistä vaimentimia vaikka napsu löysemmälle slow bumppia ja pari napsua jäykemmälle reboundia.olin menossa ajamaan tota Suomi pätkää mutta olikin eri autot kuin edellisissä, äkkiipäkkii
mite se tuo Lancia pitäisi säätää tai voiko edes ettei olisi alastuloissa semmone kumipallo?
ei ota yhtää vastaan kuten esim mitsu. kello vaan ei tykkää jos Mitsulla ajaa vs Lancia ainakaan tuossa Paskurissa.
Rally technical youtube kanavan setuppia kokeilin. ei ne vaan satu oikein..
Paljon autoja on "väärissä" sarjoissa. Mutta se on mitä on. Esimerkiksi joku h2 rwd sarja on tosi tasainen autojen puolesta. R5 myös aika tasainen.Gr A lanciassa vain 100mm jousituksen toiminta-alue. Pelin Mitsu on väärässä sarjassa kun on -99 auto n. 200mm joustoilla eli wrc-säännöllä (-97 alkaen wrc-säännöt) jolloin hylättiin tuotantoautoihin perustuva tekniikka ja sallittiin pitemmät jouset & iskarit ja sekventiaalivaihteistot ym.
Gr A Lancia riippuen pohjaileeko ja miten paljon niin
- damping Slow Bump 5 ja Slow Rebound alkuun 3 ja säätää siitä ylöspäin 4, 5 jos auto on liian epävakaa
(selitys: tuotantoautoihin perustuvan tekniikan takia ei löydy Fast Bump+bump zone divisionia isoihin rysäytyksiin niin Slow Bump joutuu ottamaan ne iskut vastaan ja kun joustovaraa on vain 100mm niin iskarin pitää tehdä se vaimennus tällöin paremmin/nopeammin, siksi ehkä joutuu käyttämään hyvin kovaa Slow Bump asetusta, ja voi olla että SB 5 asetuskaan ei riitä niin sitten pitää osata varoa tietyissä paikoissa enemmän että auto ei ehkä handlaa tän koon hyppyä tai pomppua hyvin niin sitten vähän sitoo jarrulla jne)
(selitys: slow rebound on iskarin palautumisnopeus eli liian jäykkänä voi heittää autoa paikoin vain enemmän ilmaan mutta liian pehmeänä lisää epävakautta)
- etu anti-roll bar maksimijäykkyys tai lähes (koska taka arb ehkä hyvä olla jäykkä/jäykempi kuin edessä jotta kääntyilee paremmin)
(selitys: tällä saa vakautta koska Lancia voi helposti kaatua mutkissa varsinkin jos on joutunut nostamaan maavaraa pohjaamisen takia ja pohjaaminen voi johtua yleisesti liian pehmeistä damping arvoista+spring rate arvoista myös tai jos tiessä on syvimmät urat niin pohjaa enemmän)
Jäykempi damping+spring rate säädöt vähentää kokonaispidon määrää mutta joskus se on tehtävä autonhallinnan vuoksi jotta voi ajaa rajoilla joka taas parantaa aikoja. Tai voi myös muuttaa ajotapaa sen auton mukaan, hidastaa pahoissa paikoissa mitä auto ei handlaa hyvin jne.
Saahan niillä paljonkin.Kuinka isoja eroja noilla säädöillä saa? Tullu ajettuu noil vakio setupeil aina.
Gr A on autoja eri minimipainoilla kun säädökset vuosien kuluessa muuttui(painot nousivat) mikä tekee siitä epäreilun luokan.Paljon autoja on "väärissä" sarjoissa. Mutta se on mitä on. Esimerkiksi joku h2 rwd sarja on tosi tasainen autojen puolesta. R5 myös aika tasainen.
Useasti 1s/km pelkästään pidemmillä välityksillä ja muilla muutoksilla voi saada velä lisää aikaa pois. Tai muutoksilla voi saada autoon vakautta, korjata liialliset yli/aliohjaamiset pois, pohjaamiset pois jolloin ajovirheet vähänee vaikka vauhtia tulee lisää esim. noilla pidemmillä välityksillä.Kuinka isoja eroja noilla säädöillä saa? Tullu ajettuu noil vakio setupeil aina.
TIME TRIAL, Skoda Fabia R5 (FINLAND, Aug 12th 2023) only driven/tested on Kailajärvi+Paskuri dry (same short stage) | |||||||||||||||
Alignment: | Front: toe 0.00, camber -1.50 / Rear: toe 0.00, camber -1.50 | ||||||||||||||
Brakes: | 2,840.00Nm, bias 66% | ||||||||||||||
Differential: | Front: driving 44%, braking 44%, preload 100.00 / Rear driving 50%, braking 48% (test 44%), preload 100.00 (test 90.00) | ||||||||||||||
Gears: | 0.325 (65kph) / 0.487 / 0.669 / 0.883 / 1.110 / FD 0.221 (top speed 223km/h or 138.6mph) | ||||||||||||||
Damping: | Front: 5.00, 5.00, 1.20mps, 3.00 (test reb 4 or 5) / Rear: 5.00, 5.00, 1.20mps, 3.00 (test reb 4 or 5) | ||||||||||||||
Springs: | Front: rh 15.00mm(max up in use), spr 98.97, arb 20.04 / Rear: rh 15.00mm(max up in use), spr 77.89 (test 75.03), arb 18.32 (test 19.29) <- adjust rear arb if need |
Gears, top 205kph: 325 / 463 / 622 / 811 / 1020 / fd 0.221 |
Gears: top 210kph: 325 / 470 / 635 / 830 / 1045 / fd 0.221 |
Gears, top 215kph: 325 / 476 / 647 / 848 / 1070 / fd 0.221 |
Gears, top 220kph: 325 / 482 / 660 / 867 / 1095 / fd 0.221 |
Gears, top 225kph: 325 / 488 / 672 / 886 / 1120 / fd 0.221 |
Gears, top 230kph: 325 / 495 / 685 / 905 / 1145 / fd 0.221 |
Gears, top 235kph: 325 / 501 / 697 / 923 / 1170 / fd 0.221 |
Gears, top 240kph: 325 / 507 / 710 / 942 / 1195 / fd 0.221 |
Näkee. Kun olet service arean pääsivulla niin yksi vaihtuvista sivuista siinä näyttää surface degradation, siinä on kolme aluetta ja seuraavan ek:n kuluma on korostettuna siinä rengaskuviossa. Kaikista vasen on off/low degr (urasyvyys off 0mm, low n.1-33mm), keskimmäinen on medium degr (urasyvyys n. 34-66mm) ja oikeammaisin on high/max degr (urasyvyys high n.67-99mm, max on n.100mm).Näkyykö tien uriutuminen jotenkin? En ole näitä klubikisoja paljoa ajellut, tapahtuuko tien kulumista ainoastaan näissä vai myös muissa pelimuodoissa?
Pelaat varmaankin kuvakulma auton sisällä? Ylivalotuksen saa korjattua modilla, löytyy osoitteesta kegetys.fiTekis mieli käynnistellä peli uudestaan. Onkohan tuohon VR puoleen tullut mitään fixiä? Pelaan Oculus Quest 2:lla ja viimeksi kun testailin oli aika kamalaa suttua ja muutamat kentät aika ajokelvotonta ylivalotuksen takia.
mulla sama mutta katotaan miten käyEn selviä takavetoisilla varmaan edes ensimmäistä etappia ehjänä maaliin aivan mahdotonta kun ei voi ajaa kaasu pohjassa koko ajan