Itselle tuli sama, menin takaisin päävalikkoon ja kokeilin uudestaan weekly eventtiä, niin jatkui viimeistä pätkästä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itselle tuli sama, menin takaisin päävalikkoon ja kokeilin uudestaan weekly eventtiä, niin jatkui viimeistä pätkästä.
ah kiitos. ei menny ajelut hukkaan!!Itselle tuli sama, menin takaisin päävalikkoon ja kokeilin uudestaan weekly eventtiä, niin jatkui viimeistä pätkästä.
Itselle tuli sama, menin takaisin päävalikkoon ja kokeilin uudestaan weekly eventtiä, niin jatkui viimeistä pätkästä.
Juu niin mullakin, mutta kaikki EK ajat oli tismalleen samat kaikilla. Sekä itsellä, että muilla. Viimeinen pätkä ratkaisi.
Laitoin tämän rivin pelin devise_devines.xml tiedostoon, niin sain säädetty ihan kohtalaiset forcet, kyllä tuo edelleen vaatii päivityksen CM."tm_t300_rs" priority="100" type="wheel" ffb_force="5.0" ffb_friction="1.5" />
Jaa että se sitten arpoo, mitä tuossa tilanteessa tapahtuu. Itselläkin kävi eilen tuo mutta useampi ek ennen loppua. Kun latasin uudestaan championshipiin oli kaikilla ajetuilla ek:lla sama aika, mutta tulevan ek:n osalta peli auto-skippasi sen kyselemättä mitään ja iski siitä ison aikasakon joka pilasi suoraan koko kisan. Sijalta ~20 sijalle ~500, hyvin meni.
Nyt vedettiin limitillä Pitää kyllä itse miettiä jos jaksaa ostaa joskus kun vähän halpenee. Itsellä vielä dirt niin pahasti kesken että ei oo edes kunnon autoilla päässyt ajamaan pelkästään B-luokalla.Nämä puolan rallit on kyllä parhaita Pitää lapun lattiassa ja toivoo parasta. Sori pätkäsy välissä. Xboxilla voi nauhoittaa nykyään 2min kerralla, ennen ollut 15min.
https://gameclipscontent-d3002.xboxlive.com/xuid-2533274945400500-private/d2bd2af5-4209-4083-9ee6-14722ff1ac4c.MP4?sv=2015-12-11&sr=b&si=DefaultAccess&sig=jpRLDPLA1skcAYT8B4R3xGkuk4sqjkb0YDjVhQYQ1N8=&__gda__=1551025857_ed37e43f8ef5ec007f4a53db2705e93c
Kyllähän tästä oikein maukas rallipeli tuli, kun forcet ja graffat sai säädettyä kohdilleen! Jarrutuksissa saa olla kieli keskellä suuta, kun massan tuntua on ihan eri tavalla kuin aiemmassa. Sisältöä on tässä vaiheessa hieman turhan vähän ja tulevat sisällöt on maksumuurin takana, josta pieni miinus.
Tähän malliin pyörähtää sigun koneella (RTX 2080 + 7700K) 4K-resolla graffat maksimeilla (TAA off):
Mikä FOV-asetus tuossa? Ihan mielenkiinnosta siis omaan vertailen, kun olet penkin saanut noin taakse ja näkyvyys silti hyvä...
Mulla jostain syystä ratti vetää vasemmalle noilla asetuksilla, ja nykivät ffb efektit tuntuu nimenomaan vasemmalle puolelle koko ajan (t300rs). Huomaa parhaiten soralla/kuravellillä... Onko muilla vastaavia kokemuksia?Koittakaas tätä ffb säätöä. Itelle auttoi hieman. toimii kai myös muilla rateilla.
T300RS FFB Settings for Dirt Rally 2.0
Edit: ai sori olikin jo ylempänä
Renkaiden valinnat! Ehdottomasti paras ominaisuus ja toivottu lisä. Ralleissa voit vaihtaa renkaasi huoltoalueella korjausten yhteydessä mutta EK:t vaihtelevat niin että joudut tekemään päätöksiä seoksien välillä jossa väistämättä joudut karsimaan toisen EK:n suorituskyvystäsi.
Mietin itse samaa, mutta huomasin että esim. 16,7km EK ja perään 9km EK saa renkaat kankaille Stratoksella, olosuhteista riippuen. Tuolloin olisi kovasta ollut hyötyä. Veikkaan että kovat renkaa tulevat kasvavissa määrin käyttöön mitä pidemmälle etenee uramoodissa ja mitä harvemmaksi huoltoalueet EK:iden välillä käy.Paperilla kyllä paras uudistus koko pelissä.
Käytännössä mulla ei ole tullut vielä vastaan tilannetta missä esim Hardilla olisi mitään käyttöä.
Pari täyspitkää EK:ta ja softit kuluneet 1/4.
Mietin itse samaa, mutta huomasin että esim. 16,7km EK ja perään 9km EK saa renkaat kankaille Stratoksella, olosuhteista riippuen. Tuolloin olisi kovasta ollut hyötyä. Veikkaan että kovat renkaa tulevat kasvavissa määrin käyttöön mitä pidemmälle etenee uramoodissa ja mitä harvemmaksi huoltoalueet EK:iden välillä käy.
"Ei sitä rallia voiteta jos siellä pelätään.."Ei ole hetkeen missään peliss ollut näin epätodellista fiilistä kun keskeytys tulee tuossa vaiheessa ja se miten se iskee taloudellisesti seuraavaan kisaan. Kaikissa muissa jatketaan suoraan ehjällä autolla uuteen, nyt on pakko varoa. Huh huh mitkä tuntemukset voi aiheuttaa yksi peli.
"Ei sitä rallia voiteta jos siellä pelätään.."
Tänään kolahti postilaatikkoon ja just latauksessa 1.03 päivitys (15,527Gt...taisi lopulta ollakin 9,150Gt).Ei riittänyt Gigantille viikko toimitukseen eli se siitä deluxen aiemmasta julkaisusta...no ens viikolla sitten, hyvittivät sentään vitosen kun ei saapunut ajoissa
No nyt siirryin ekaa kertaa vähän isompiin autoihin uralla. Mäkisen vanha A-ryhmän mitsu.
Missasin yhden nuotin ihan täysin ja liukusin hiljalleen tien reunan yli ja tipuin alas.
Tuo Argentiina oli alusta asti todella haastava. Niin pomppiminen ja röykkyinen tie, että en meinaa erottaa tietä kun kuva pomppii tv:ssä niin paljon. Kokoajan myös satoi ja se liukkaus oli ihan mieletöntä. Ongelmia oli läpi rallin jo ennen tuota viimeisen erikoiskokeen lipsahdusta. Palauttelemaan autoa tielle vissiin kolmesti.
Mutta tää viimeisen EK:n liukuminen..näytti siinä mitättömältä, mutta tippui se sen verran korkealta, että ruudulle lävähti ekaa kertaa Terminal Damage. Jäin epäuskoisena tuijottamaan ruutua. Olin ongelmien vuoksi 6sek perässä kärkikuskia, joka tällä viimeisellä EK:lla sattui tuossa kohdassa olemaan juuri 6,5sek mua perässä, eli voitto oli tulossa.
Eikä siinä vielä kaikki. Jos noista mestaruuksista on saanut sen noin 200k rahaa, niin nyt tän yhden keskeytyksen vaurioiden korjaaminen maksoi 100k!!! Tähän mennessä korjailtu muutamilla tonneilla. Eli nyt täytyy ihan oikeasti alkaa ajaa todella varovaisesti.
Ei ole hetkeen missään peliss ollut näin epätodellista fiilistä kun keskeytys tulee tuossa vaiheessa ja se miten se iskee taloudellisesti seuraavaan kisaan. Kaikissa muissa jatketaan suoraan ehjällä autolla uuteen, nyt on pakko varoa. Huh huh mitkä tuntemukset voi aiheuttaa yksi peli.
Edit: Seuraavana Uusi-Seelanti ja ennen kahta viimeistä pätkää olin tasan minuutin edellä. Päätin ottaa medium renkaat softien sijasta ja toinen vararengas vielä kyytiin. Ajelin todella varovasti ja ekalta pätkältä turpiin siten, että eroa oli 33 sek toisena tulevaan.
Viimeisenä rallin pisin 16,5km pätkä. Jäin AI:lle kokoajan lisää ja lisää, samalla alkoi sydän tykyttää ka ote herpaantua. Pyörähtelin ja osuin aitoihin. Viimeiselle väliaika pisteelle tullessa olinkin perässä 39sek. Sit ajattelin et kaikki peliin ja viimeisellä sektorilla sellaiset pohjat, että voitin koko rallin kahdella sekunnilla. Eli menetin kahden viimeisen EK aikana jännitykseen, auton painoon ja vääriin renkaisiin 58sek.
Vaikka tällä hetkellä pädillä ajelenkin, niin todella hauska ja sopivan haastava.
Visuaalisestikin iso parannus ykköseen verrattuna.
Suosittelen!
En ole ehkä paras sanomaan, mutta omasta mielestä DR2.0 pesee jo tällaisena virheellisenä raakileena legendaarisen Richard Burn Rallyn. Jos pitoa nyt jossakin kohtaa on edelleen liikaa, niin on sitä monessa tilanteessa paljon vähemmänkin kuin RBR:ssä. En mene modatusta versiosta valalle, mutta vakiosta menee ohi...
Kyllähän tuossa maisemat ja tiet on komeat, mutta omaan silmään autot näytti paremmalta ykkösessä ja tietysti nuo replayt myös, koska tässä ne on 30fps ja melkoista mössöä. Harmi homma tuo replayn huonompi laatu konsoliversioissa, oli paljon sulavampia ja mukavampia katseltavia ykkösessä.
Ainakin pelin HDR C8 OLED:lla näyttää upealta.Kyllähän tuossa maisemat ja tiet on komeat, mutta omaan silmään autot näytti paremmalta ykkösessä ja tietysti nuo replayt myös, koska tässä ne on 30fps ja melkoista mössöä. Harmi homma tuo replayn huonompi laatu konsoliversioissa, oli paljon sulavampia ja mukavampia katseltavia ykkösessä.
Day1 pätsi parantaa EK, että autojen tarkkuutta ja laatua selvästi.
Vielä kun nostaisivat replayt 60fps, mutta tuskin tuota tekevät konsoleille.
Tätä mietin itsekkin.Kai siellä uusittu valaistus ja pölypilvet jne vain vie tehoja liikaa konsoleille, jotta kykenisi 60fps.
Ralliautolla pitää jarruttaa vetopäällä. Eli kun alat jarruttaa paina kaasua samalla niin autopysyy hallinnassa. Ja tosa suoralla kun sulla alkaa nakkelee auto niin älä päästä kaasua, pidä vaan se kaasu pohjassa mutta paina jarrua vähän samaa aikaan niin saat auton helposti hallintaa. Näin ainakin itse teen, mikä minä olen ketään neuvomaanJarrutuksissa saa olla kieli keskellä suuta, kun massan tuntua on ihan eri tavalla kuin aiemmassa.
Alpine oli liian ylivoimainen dr1:ssä 1960s luokassa ja vain hivenen hitaampi(0,5?s/km) kuin 70s-luokan fiat 131 abart. Miten noiden alpinen ja fiat 131:n teho/paino suhteet menee tarkasti (onko tyyliin alpine 125hp 650?kg = 5,2kg/hv vs fiat 230hv 1000?kg = 4,3kg/hv), tässä pelissä oisko noiden ero silti alle 1,0s/km, mutta H1-luokassa alpine voittaisi minin ehkä yli 1,0s/km (mini 100hv 670?kg = 6,7kg/hv).Annetaan nyt vähän risujakin kun tullu pelattua.
Miks ihmeessä Datzun 240Z ja Lancia Stratos on H3 ryhmässä, eikä H2 jonne molemmat kuuluisi? Historiallisesti ja suorituskyvyllisesti. Alpine A110 kuuluisi taas H1 ryhmään. Nämä historic classit on ihan hatusta vedettyjä. M3 e30 ja RS500 samassa luokassa kuin yli vuosikymmenen vanhemmat 240Z ja Stratos? Group 4 ja Group A sekasin, ellei katsota FIA:n nykyisiä historic-luokkia, tosin silloinkaan ei päästäisi tällaiseen jakoon. Mikäköhän järki tässä on ollut?
Tänään kolahti postilaatikkoon ja just latauksessa 1.03 päivitys (15,527Gt...taisi lopulta ollakin 9,150Gt).
Olivat pistäneet mukaan vielä 20euron koodin PSN-lompsaan eli ihan kohtuullinen korvaus siitä ettei peli ehtinyt julkaisupäiväksi
Deluxelle tuli hintaa yhteensä 53,85eur
Lomaviikko eli ei muuta kuin päristelemään
Tehopainoluokitus on aika yksinkertaistettu tapa luokitella ralliautoja, näissä on kuitenki tapahtunut suuria harppauksia tasauspyörästöissä ja alustassa (eri asia tietenkin kuinka hyvin peli tätä simuloi). Historiallisesti A110 ajoi pikemminkin H1 luokan autoja vastaan. Jos kyseessä ois Alpine A110 1800 niin se voisi sopia tuohon 70-luvun Group 4 osioon jossa muutkih H2 on (paitsi Stratos). Mutta jos en väärin muista niin pelissä on 1600s malli joka on peruja 1963 vuodelta.Alpine oli liian ylivoimainen dr1:ssä 1960s luokassa ja vain hivenen hitaampi(0,5?s/km) kuin 70s-luokan fiat 131 abart. Miten noiden alpinen ja fiat 131:n teho/paino suhteet menee tarkasti (onko tyyliin alpine 125hp 650?kg = 5,2kg/hv vs fiat 230hv 1000?kg = 4,3kg/hv), tässä pelissä oisko noiden ero silti alle 1,0s/km, mutta H1-luokassa alpine voittaisi minin ehkä yli 1,0s/km (mini 100hv 670?kg = 6,7kg/hv).
Jep. Itse ostin tuolta. Näköjään hinta tullut nyt ylöspäin.Saako tän nyt tätä kautta hankittua? DiRT Rally 2.0 Deluxe Edition PC CD Key, Key - cdkeys.com
Ei ainakaan minulla ole ollut. Kahdesti on äänet kadonneet kesken pätkän.Olenko ainut jolla nuo autot bugittaa? Eli kun starttaa pätkälle niin auto ei meinaa kääntyä tai kulkea mihinkään. Restartilla palautuu aina normaaliksi. Tekee tätä noin joka toisessa pätkässä aina. Ei iso vika mutta ärsyttäähän tuo aina vetästä restart lähes joka pätkän alussa...
Minusta dr1:ssa oli tuo sama auto 1600S (125hv) ja wikipedian mukaan sitä tehtiin vuosina 1970-1973 Alpine A110 - Wikipedia, 1,6L koneella valmistus alkoi ylipäätään 1969.Tehopainoluokitus on aika yksinkertaistettu tapa luokitella ralliautoja, näissä on kuitenki tapahtunut suuria harppauksia tasauspyörästöissä ja alustassa (eri asia tietenkin kuinka hyvin peli tätä simuloi). Historiallisesti A110 ajoi pikemminkin H1 luokan autoja vastaan. Jos kyseessä ois Alpine A110 1800 niin se voisi sopia tuohon 70-luvun Group 4 osioon jossa muutkih H2 on (paitsi Stratos). Mutta jos en väärin muista niin pelissä on 1600s malli joka on peruja 1963 vuodelta.
Dirt Rally 1 tuo Alpine oli kieltämättä hieman ylivoimanen monella EK:lla, mutta juurisyy saattoi löytyä pelaajistakin jotka olivat jo ehtineet harjoitella useita stageja jo ulkoa. Enkä kyllä kuollakseni muista kumpi versio 1600s vai 1800 oli ensimmäisessä.
Jos et ole kokeillut vielä niin tee pelitiedostojen eheyden tarkistus steamissa.Olenko ainut jolla nuo autot bugittaa? Eli kun starttaa pätkälle niin auto ei meinaa kääntyä tai kulkea mihinkään. Restartilla palautuu aina normaaliksi. Tekee tätä noin joka toisessa pätkässä aina. Ei iso vika mutta ärsyttäähän tuo aina vetästä restart lähes joka pätkän alussa...
Totta, kiitos tarkennuksesta, tuo olikin tuoreempi kuin muistin. Mutta tuo 1,6L versio jää minusta silti auttamatta muun H2 jalkoihin ja kuuluisi H1 luokkaansa. Sinänsä huvittavaa että 1970 A110 on H2 luokassa mutta 1969 240Z on H3 luokassa.Minusta dr1:ssa oli tuo sama auto 1600S (125hv) ja wikipedian mukaan sitä tehtiin vuosina 1970-1973 Alpine A110 - Wikipedia, 1,6L koneella valmistus alkoi ylipäätään 1969.
Voisihan ne lisätä jonkin 1,3L (105hv) alpinen H1:een joka ei olisi niin ylivoimainen tai melkein se pitäisi olla 1,1L (95hv) versio.Totta, kiitos tarkennuksesta, tuo olikin tuoreempi kuin muistin. Mutta tuo 1,6L versio jää minusta silti auttamatta muun H2 jalkoihin ja kuuluisi H1 luokkaansa. Sinänsä huvittavaa että 1970 A110 on H2 luokassa mutta 1969 240Z on H3 luokassa.
Ajattelin että tässä voisi olla nykyrallin säännöt moottoritilavuuden kannalta jolloin turbokertoimet osuisivat kohdalleen H3 luokassa mutta se taas ei täsmää muihin luokkiin. Nämä tuntuu jotenkin hatusta vedetyiltä tai joku on vain yksinkertaisesti päättänyt että "tää tuntuu näin nopeelta joten tää kuuluu tänne".
Toisaalta tuo A110 olisi aika yksin H1 RWD luokassa, nähtävästi vetotapa on oma alakategoria luokissa.