Dirt Rally 2.0

Weekly championshipin VIIMEISEEN kisaan olisin menossa ja puolisen tuntia ollu nyt tässä ruudussa jumissa!! Onko mitää tehtävissä? Ajoinko tunnin turhaa tätä championshippiä nyt ja jäi 200k cr. saamati koska peli ei toimi.. Tulos taulukoita voi kyllä selailla että jossain yhteydessä tämä on..

IMG_20190224_144937.jpg
Itselle tuli sama, menin takaisin päävalikkoon ja kokeilin uudestaan weekly eventtiä, niin jatkui viimeistä pätkästä.
 
Itselle tuli sama, menin takaisin päävalikkoon ja kokeilin uudestaan weekly eventtiä, niin jatkui viimeistä pätkästä.
ah kiitos. ei menny ajelut hukkaan!!
Edit: ihan vähän meni ajan laskut sekasin tässä :D semmosen 20 sijaa kirin viimeisellä pätkällä ja tulin tokaksi koko champuchampissä kun sijoituin tokaksi vikalla pätkällä :D onneksi kotia päin :D
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin tämän rivin pelin devise_devines.xml tiedostoon, niin sain säädetty ihan kohtalaiset forcet, kyllä tuo edelleen vaatii päivityksen CM."tm_t300_rs" priority="100" type="wheel" ffb_force="5.0" ffb_friction="1.5" />

On tämä mennyt simumaisempaan suuntaan jos vertaa DR1, pitoa on huomattavasti vähemmän.
 
Juu niin mullakin, mutta kaikki EK ajat oli tismalleen samat kaikilla. Sekä itsellä, että muilla. Viimeinen pätkä ratkaisi.

Jaa että se sitten arpoo, mitä tuossa tilanteessa tapahtuu. Itselläkin kävi eilen tuo mutta useampi ek ennen loppua. Kun latasin uudestaan championshipiin oli kaikilla ajetuilla ek:lla sama aika, mutta tulevan ek:n osalta peli auto-skippasi sen kyselemättä mitään ja iski siitä ison aikasakon joka pilasi suoraan koko kisan. Sijalta ~20 sijalle ~500, hyvin meni.
 
Laitoin tämän rivin pelin devise_devines.xml tiedostoon, niin sain säädetty ihan kohtalaiset forcet, kyllä tuo edelleen vaatii päivityksen CM."tm_t300_rs" priority="100" type="wheel" ffb_force="5.0" ffb_friction="1.5" />

Kiitos tästä! Nuo forcet oli itselle vähän turhan rajut omaan makuun, niin säädin seuraavaksi:
<device id="{B66E044F-0000-0000-0000-504944564944}" name="tm_t300_rs" priority="100" type="wheel" ffb_force="3.0" ffb_friction="1.5" />
 
Jaa että se sitten arpoo, mitä tuossa tilanteessa tapahtuu. Itselläkin kävi eilen tuo mutta useampi ek ennen loppua. Kun latasin uudestaan championshipiin oli kaikilla ajetuilla ek:lla sama aika, mutta tulevan ek:n osalta peli auto-skippasi sen kyselemättä mitään ja iski siitä ison aikasakon joka pilasi suoraan koko kisan. Sijalta ~20 sijalle ~500, hyvin meni.

Minä taas vedin sen viimeisen siten, että ruudulla näkyi 5min pohja-aika. :D
Pätkän jälkeen olin jollain sijalla 6-7 ja siitä lykkäsi rahat suoraan.
Ehdin ajamaan yhtä pätkää lukuunottamatta kaikki. Tai siis toiseksi viimeinen jäi ajamatta ja sit siirtyi uudella yrityksellä viimeiselle pätkälle.
 
Nämä puolan rallit on kyllä parhaita :D Pitää lapun lattiassa ja toivoo parasta. Sori pätkäsy välissä. Xboxilla voi nauhoittaa nykyään 2min kerralla, ennen ollut 15min.

DriftingSnail97 playing DiRT Rally 2.0
Edit: linkki oli hajonnut, nyt pitäisi toimia
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hrm
Nyt vedettiin limitillä :D Pitää kyllä itse miettiä jos jaksaa ostaa joskus kun vähän halpenee. Itsellä vielä dirt niin pahasti kesken että ei oo edes kunnon autoilla päässyt ajamaan pelkästään B-luokalla.

Itse oon niin laiska vaan ottaa rattia esiin niin pelisessiot on todella vähäsiä ja jaksaa aina sen jonkun tunnin vaan vääntää ku kädet ihan hellänä :D
 
Kyllähän tästä oikein maukas rallipeli tuli, kun forcet ja graffat sai säädettyä kohdilleen! Jarrutuksissa saa olla kieli keskellä suuta, kun massan tuntua on ihan eri tavalla kuin aiemmassa. Sisältöä on tässä vaiheessa hieman turhan vähän ja tulevat sisällöt on maksumuurin takana, josta pieni miinus.

Tähän malliin pyörähtää sigun koneella (RTX 2080 + 7700K) 4K-resolla graffat maksimeilla (TAA off):

 
Kyllähän tästä oikein maukas rallipeli tuli, kun forcet ja graffat sai säädettyä kohdilleen! Jarrutuksissa saa olla kieli keskellä suuta, kun massan tuntua on ihan eri tavalla kuin aiemmassa. Sisältöä on tässä vaiheessa hieman turhan vähän ja tulevat sisällöt on maksumuurin takana, josta pieni miinus.

Tähän malliin pyörähtää sigun koneella (RTX 2080 + 7700K) 4K-resolla graffat maksimeilla (TAA off):



Mikä FOV-asetus tuossa? Ihan mielenkiinnosta siis omaan vertailen, kun olet penkin saanut noin taakse ja näkyvyys silti hyvä...
 
Mietin tuossa kun manuaalilla ajelin että perkele kun ei mikään meinaa luonnistua, olikin vain omat kädet joten automaatiksi autot niin alkaa pysyä toi Audi Quattrokin käsissä edes jotenkin. Ja ennen kuin joku tulee kyseenalaistaa että miksi en opettele manuaalilla niin on tietenkin kiva oppia ylipäätänsä ajaa tuota rallia peleissä paremmin, joka kentässä kun tulee koluttua automaatillakin noi ojat ja metsät niin ei tässä kiire ole. Ja eikö pelin idea ole viihdyttää eikä kisata muita pelaajia vastaan paremmuudesta :).

Peliohjaimet spekseistä näkee tän hetkisen virityksen ja pelaan 40" tv:llä jolla tosin näkyy jopa FHD resolla lagia. Huonomminkin olen käyttänyt iltoja, parasta viihdettä kun adrenaliini virtaa kun Quattrolla posottaa 200km/h lasissa :cigar2:
 
~10h tuli ajettua viikonloppuna, G27 ja T300RS/TH8A/CSL setupilla. Uramoodin aloitin Stratoksella kun se on se oma juttu, yllätyin kuin huomasin auton siirtyneen eri luokkaan Dirt 4-tavoin, eli ei enää samassa luokassa Escorttien ja muiden 70-luvun autojen kanssa. Escortilla uramoodia ajaessa sai himmailla ihan rauhassa maaliin ja olit ensimmäinen, Stratoksella vastassa olikin ensimmäiset turboautot ja M3 joten kevyttä yritystäkin oli ajamisessa muutamalla pätkällä.

Autot tuntuu välittävän paljon enemmän tien pinnasta ja urista, täyskaasulla huudattaminen ei ole enää se nopein tapa ulos mutkasta vaan etenkin keskimoottorisilla autoilla saa huomata kaasun moduloinnin tärkeyden. Porsche oli tähän eritoten hieno esimerkki soralla.

Asfaltilla tuntuma oli mielestän parempi kuin edeltäjässään, ei liikaa pitoa ja autosta riippuen perä lähtee irti ulostuloissa joten on/off kaasunkäyttö ei ole enää go-to taktiikka.

Suurimmat parannukset omissa silmissä:
Autojen painopiste ei ole enää keinotekoisesti madallettu, autot tuntuu kuin niissä on massaa eikä ilmalennot vaikuta epärealistisilta, yritin saada aikaan samaa efektiä kuin DR1 jossa auto pyörii auton painopisteen ympäri ilmassa jossa tämä näkyisi, mutten onnistunut tuottamaan haluttua efektiä. Joko painopistettä on todellakin nostettu realistisemmalle tasolle tai ilmalennoissa tapahtuu jotain erikoista.

Renkaiden valinnat! Ehdottomasti paras ominaisuus ja toivottu lisä. Ralleissa voit vaihtaa renkaasi huoltoalueella korjausten yhteydessä mutta EK:t vaihtelevat niin että joudut tekemään päätöksiä seoksien välillä jossa väistämättä joudut karsimaan toisen EK:n suorituskyvystäsi.
 
Renkaiden valinnat! Ehdottomasti paras ominaisuus ja toivottu lisä. Ralleissa voit vaihtaa renkaasi huoltoalueella korjausten yhteydessä mutta EK:t vaihtelevat niin että joudut tekemään päätöksiä seoksien välillä jossa väistämättä joudut karsimaan toisen EK:n suorituskyvystäsi.

Paperilla kyllä paras uudistus koko pelissä.
Käytännössä mulla ei ole tullut vielä vastaan tilannetta missä esim Hardilla olisi mitään käyttöä.
Pari täyspitkää EK:ta ja softit kuluneet 1/4.
 
Paperilla kyllä paras uudistus koko pelissä.
Käytännössä mulla ei ole tullut vielä vastaan tilannetta missä esim Hardilla olisi mitään käyttöä.
Pari täyspitkää EK:ta ja softit kuluneet 1/4.
Mietin itse samaa, mutta huomasin että esim. 16,7km EK ja perään 9km EK saa renkaat kankaille Stratoksella, olosuhteista riippuen. Tuolloin olisi kovasta ollut hyötyä. Veikkaan että kovat renkaa tulevat kasvavissa määrin käyttöön mitä pidemmälle etenee uramoodissa ja mitä harvemmaksi huoltoalueet EK:iden välillä käy.
 
Mietin itse samaa, mutta huomasin että esim. 16,7km EK ja perään 9km EK saa renkaat kankaille Stratoksella, olosuhteista riippuen. Tuolloin olisi kovasta ollut hyötyä. Veikkaan että kovat renkaa tulevat kasvavissa määrin käyttöön mitä pidemmälle etenee uramoodissa ja mitä harvemmaksi huoltoalueet EK:iden välillä käy.

Näin se hyvin varmasti on, mutta tästä päästäänkin tuon ura moodin typeryyteen. Vaikeustaso pitäisi olla jokaisen säädettävissä.
Ykköstä pelasin vielä ratilla, eikä taidot riittäneet vaikeampaan tasoon.
Nyt vedän pädillä, joten vaikeustaso tulee jäämään vielä pari pykälää alemmas. Se taas tarkoittaa suoraan sitä, että nautin max 8:n EK ralleista. Tämä taas tarkoittaa sitä, että en kykene saamaan ikinä täyspitkiä ralleja, saati sitten hyötyä rengastaktikoinnista.

En vain voi käsittää miksi se 0-100 AI vaikeustaso ei voisi olla sellaisenaan käytössä nykyisessä ura systeemissä. Se on sit jokaisen oma valinta haluaako taistella vai voittaa joka rallin viidellä minuutilla.
 
No nyt siirryin ekaa kertaa vähän isompiin autoihin uralla. Mäkisen vanha A-ryhmän mitsu.
Missasin yhden nuotin ihan täysin ja liukusin hiljalleen tien reunan yli ja tipuin alas.
Tuo Argentiina oli alusta asti todella haastava. Niin pomppiminen ja röykkyinen tie, että en meinaa erottaa tietä kun kuva pomppii tv:ssä niin paljon. Kokoajan myös satoi ja se liukkaus oli ihan mieletöntä. Ongelmia oli läpi rallin jo ennen tuota viimeisen erikoiskokeen lipsahdusta. Palauttelemaan autoa tielle vissiin kolmesti.

Mutta tää viimeisen EK:n liukuminen..näytti siinä mitättömältä, mutta tippui se sen verran korkealta, että ruudulle lävähti ekaa kertaa Terminal Damage. Jäin epäuskoisena tuijottamaan ruutua. Olin ongelmien vuoksi 6sek perässä kärkikuskia, joka tällä viimeisellä EK:lla sattui tuossa kohdassa olemaan juuri 6,5sek mua perässä, eli voitto oli tulossa.

Eikä siinä vielä kaikki. Jos noista mestaruuksista on saanut sen noin 200k rahaa, niin nyt tän yhden keskeytyksen vaurioiden korjaaminen maksoi 100k!!! Tähän mennessä korjailtu muutamilla tonneilla. Eli nyt täytyy ihan oikeasti alkaa ajaa todella varovaisesti.
Ei ole hetkeen missään peliss ollut näin epätodellista fiilistä kun keskeytys tulee tuossa vaiheessa ja se miten se iskee taloudellisesti seuraavaan kisaan. Kaikissa muissa jatketaan suoraan ehjällä autolla uuteen, nyt on pakko varoa. Huh huh mitkä tuntemukset voi aiheuttaa yksi peli.

Edit: Seuraavana Uusi-Seelanti ja ennen kahta viimeistä pätkää olin tasan minuutin edellä. Päätin ottaa medium renkaat softien sijasta ja toinen vararengas vielä kyytiin. Ajelin todella varovasti ja ekalta pätkältä turpiin siten, että eroa oli 33 sek toisena tulevaan.
Viimeisenä rallin pisin 16,5km pätkä. Jäin AI:lle kokoajan lisää ja lisää, samalla alkoi sydän tykyttää ka ote herpaantua. Pyörähtelin ja osuin aitoihin. Viimeiselle väliaika pisteelle tullessa olinkin perässä 39sek. Sit ajattelin et kaikki peliin ja viimeisellä sektorilla sellaiset pohjat, että voitin koko rallin kahdella sekunnilla. Eli menetin kahden viimeisen EK aikana jännitykseen, auton painoon ja vääriin renkaisiin 58sek. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole hetkeen missään peliss ollut näin epätodellista fiilistä kun keskeytys tulee tuossa vaiheessa ja se miten se iskee taloudellisesti seuraavaan kisaan. Kaikissa muissa jatketaan suoraan ehjällä autolla uuteen, nyt on pakko varoa. Huh huh mitkä tuntemukset voi aiheuttaa yksi peli.
"Ei sitä rallia voiteta jos siellä pelätään.."

Argentiinassa huomasi että jotkut autot sopii suoriltaan sinne huomattavasti paremmin, Escortilla sai vetää melkein vakioasetuksilla ilman suurempia ongelmia kun taas Stratos oli kuin kivireki, nostamalla alustaa ja vähän pehmentämällä sai kuitenkin ajettavan kokoonpanon. Oli hauska huomata tämä myös Porschella kun oli madallettu niin rohkeasti että pohja otti keskipolanteeseen kiinni, auto liukui hyppyjen jälkeen eteenpäin ja kovissa töyssyissä perän menetys oli selkeää.

Ilmeisesti mekaanikkoja päivittämällä saa tarkemmat säädöt auki autoon? En ainakaan itse saa vielä kun 0.20 asteella säädettyä aurauskulmia joka on aika hiton iso marginaali.
 
"Ei sitä rallia voiteta jos siellä pelätään.."

Kun on tälläinen pieni yksityistiimi, niin se on aina tasapainottelua konkurssin ja menestyksen rajamailla. Sponsoreita on vaikea saada ja kovaa pitäisi mennä, virheet kuitenkin rasittaa tiimin taloutta niin pahasti, että pakko tuolle kuskille on vähän jarruja heittää, muuten ei ole enää resursseja seuraavaan ralliin.
Tässä kuitenkin tehdään pitkäjänteistä työtä ja tiimin tavoitteena on nousta aikanaan haastamaan tehdastalleja. Se taas vaatii rahaa, jotta saadaan kalustoa tarpeeksi, kyseinen kalusto vieläpä iskukykyiseksi ja henkilökuntaakin pitäisi palkata. Toivon että myös kuskimme ymmärtää tämän ja menee tiimin etu edellä omaa uraansa eteenpäin. :D
 
Luulin bugiksi kun tilille napsahti milli, joten kauhealla kiireellä R5 Skodan ostoon ja loputkin tuhlasin tallin kehitykseen, mutta olikin Codemastersin hyvitelyä:
5c12519d9714123998f0adbd25953d89.jpg
 
Ei riittänyt Gigantille viikko toimitukseen eli se siitä deluxen aiemmasta julkaisusta...no ens viikolla sitten, hyvittivät sentään vitosen kun ei saapunut ajoissa :bored:
Tänään kolahti postilaatikkoon ja just latauksessa 1.03 päivitys (15,527Gt...taisi lopulta ollakin 9,150Gt).
Olivat pistäneet mukaan vielä 20euron koodin PSN-lompsaan eli ihan kohtuullinen korvaus siitä ettei peli ehtinyt julkaisupäiväksi :tup:
Deluxelle tuli hintaa yhteensä 53,85eur
Lomaviikko eli ei muuta kuin päristelemään :cool:

edit:
Ensi testit otettu ja oikein hyvältä vaikuttaa!
PS4:lla myös HDR.
Tyre Slip tärinässä jotain häikkää eli se pidon häviämien ei täristä kuten ykkösessä, no josko sen korjaavat jatkossa.
Ykkösessä nuotit sai kuulumaan ohjaimesta, mutta tässä ei eli piti laittaa kaikki muut äänet 50:iin ja nuotit täysille niin saa jotain selvää, OSD:t kytkenyt kaikki pois.

Vaikka tällä hetkellä pädillä ajelenkin, niin todella hauska ja sopivan haastava.
Visuaalisestikin iso parannus ykköseen verrattuna.
Suosittelen!
 
Viimeksi muokattu:
No nyt siirryin ekaa kertaa vähän isompiin autoihin uralla. Mäkisen vanha A-ryhmän mitsu.
Missasin yhden nuotin ihan täysin ja liukusin hiljalleen tien reunan yli ja tipuin alas.
Tuo Argentiina oli alusta asti todella haastava. Niin pomppiminen ja röykkyinen tie, että en meinaa erottaa tietä kun kuva pomppii tv:ssä niin paljon. Kokoajan myös satoi ja se liukkaus oli ihan mieletöntä. Ongelmia oli läpi rallin jo ennen tuota viimeisen erikoiskokeen lipsahdusta. Palauttelemaan autoa tielle vissiin kolmesti.

Mutta tää viimeisen EK:n liukuminen..näytti siinä mitättömältä, mutta tippui se sen verran korkealta, että ruudulle lävähti ekaa kertaa Terminal Damage. Jäin epäuskoisena tuijottamaan ruutua. Olin ongelmien vuoksi 6sek perässä kärkikuskia, joka tällä viimeisellä EK:lla sattui tuossa kohdassa olemaan juuri 6,5sek mua perässä, eli voitto oli tulossa.

Eikä siinä vielä kaikki. Jos noista mestaruuksista on saanut sen noin 200k rahaa, niin nyt tän yhden keskeytyksen vaurioiden korjaaminen maksoi 100k!!! Tähän mennessä korjailtu muutamilla tonneilla. Eli nyt täytyy ihan oikeasti alkaa ajaa todella varovaisesti.
Ei ole hetkeen missään peliss ollut näin epätodellista fiilistä kun keskeytys tulee tuossa vaiheessa ja se miten se iskee taloudellisesti seuraavaan kisaan. Kaikissa muissa jatketaan suoraan ehjällä autolla uuteen, nyt on pakko varoa. Huh huh mitkä tuntemukset voi aiheuttaa yksi peli.

Edit: Seuraavana Uusi-Seelanti ja ennen kahta viimeistä pätkää olin tasan minuutin edellä. Päätin ottaa medium renkaat softien sijasta ja toinen vararengas vielä kyytiin. Ajelin todella varovasti ja ekalta pätkältä turpiin siten, että eroa oli 33 sek toisena tulevaan.
Viimeisenä rallin pisin 16,5km pätkä. Jäin AI:lle kokoajan lisää ja lisää, samalla alkoi sydän tykyttää ka ote herpaantua. Pyörähtelin ja osuin aitoihin. Viimeiselle väliaika pisteelle tullessa olinkin perässä 39sek. Sit ajattelin et kaikki peliin ja viimeisellä sektorilla sellaiset pohjat, että voitin koko rallin kahdella sekunnilla. Eli menetin kahden viimeisen EK aikana jännitykseen, auton painoon ja vääriin renkaisiin 58sek. :D

Ite olin kanssa aikamoisissa tuntemuksissa tänään 11 EK:n mittaisen Uuden Seelannin Weekly R5-kisan jälkeen. Investoin CM:n millin Citikkaan pienten R5-autojen koeajeluiden jälkeen (lopulta päätöksen Rovanperän Skodan ja tämän välillä ratkaisi näkyvyys ohjaamosta).

Kisa läpi. Joka huoltotauolla kävin vettä hörppimässä ja vähän heiluttelemassa käsiä ja niskoja. Ekalla sadekelin EK:lla spinni ja auto pahaan kuntoon. Nilkutin maaliin ja pysyin mukana kisassa. Useampi 16km EK ja osa vielä pimeässä. Kunnon adrenaliiniryöpyt. Välillä tie oli aivan urilla, välillä märkä ja kolmen EK:n jälkeen (huoltoväli kisassa) oli renkaatkin aika huonossa hapessa. Ja ympäristöt enemmän todellisen kuin "pelin" näköisiä. Lopulta sijalle 46. Taitaa olla VR tässä melkonen spektaakkeli kesällä...

En ole ehkä paras sanomaan, mutta omasta mielestä DR2.0 pesee jo tällaisena virheellisenä raakileena legendaarisen Richard Burn Rallyn. Jos pitoa nyt jossakin kohtaa on edelleen liikaa, niin on sitä monessa tilanteessa paljon vähemmänkin kuin RBR:ssä. En mene modatusta versiosta valalle, mutta vakiosta menee ohi...
 
Vaikka tällä hetkellä pädillä ajelenkin, niin todella hauska ja sopivan haastava.
Visuaalisestikin iso parannus ykköseen verrattuna.
Suosittelen!

Kyllähän tuossa maisemat ja tiet on komeat, mutta omaan silmään autot näytti paremmalta ykkösessä ja tietysti nuo replayt myös, koska tässä ne on 30fps ja melkoista mössöä. Harmi homma tuo replayn huonompi laatu konsoliversioissa, oli paljon sulavampia ja mukavampia katseltavia ykkösessä.
 
En ole ehkä paras sanomaan, mutta omasta mielestä DR2.0 pesee jo tällaisena virheellisenä raakileena legendaarisen Richard Burn Rallyn. Jos pitoa nyt jossakin kohtaa on edelleen liikaa, niin on sitä monessa tilanteessa paljon vähemmänkin kuin RBR:ssä. En mene modatusta versiosta valalle, mutta vakiosta menee ohi...

Muistan kun hommasin RBR Playstation 2, kyllähän tämä DR2 sen version pesee ihan menen tullen ja palaten.
PC versio onkin sitten eri asia, nykyään kun puhutaan RBR niin taidetaan viitata aina modattuun versioon, en ole uusinta versiota kokeillut niin paha sanoa että onko realistisempi, veikkaan että on.

Kyllä se modaamaton PC versiokin on tätä huomattavasti haastavampi jos oikein muistan, pitäis kokeilla niin sais varmuuden.
 
Kyllähän tuossa maisemat ja tiet on komeat, mutta omaan silmään autot näytti paremmalta ykkösessä ja tietysti nuo replayt myös, koska tässä ne on 30fps ja melkoista mössöä. Harmi homma tuo replayn huonompi laatu konsoliversioissa, oli paljon sulavampia ja mukavampia katseltavia ykkösessä.

Day1 pätsi parantaa EK, että autojen tarkkuutta ja laatua selvästi.
 
Kyllähän tuossa maisemat ja tiet on komeat, mutta omaan silmään autot näytti paremmalta ykkösessä ja tietysti nuo replayt myös, koska tässä ne on 30fps ja melkoista mössöä. Harmi homma tuo replayn huonompi laatu konsoliversioissa, oli paljon sulavampia ja mukavampia katseltavia ykkösessä.
Ainakin pelin HDR C8 OLED:lla näyttää upealta.
Tulikohan tuo HDR sitten tuon 1.03 päivityksen myötä kun julkaisussa sitä ei kerrottu olevan kuin Xbox One X:llä.
 
Hankin viime viikolla halvalla Nvidia 3d Visionin ja Helix niminen tyyppi tehnyt fixin Dirt Rally 1:lle, jolla sen sai toimimaan hyvin. Luulisin, että Dirt Rally 2:selle tekee fixin myös, koska rallipeleissä tuosta 3D visionista on kuulemma hyötyä. Taitaapi tämä peli lähteä hankintaan.
 
Annetaan nyt vähän risujakin kun tullu pelattua.
Miks ihmeessä Datzun 240Z ja Lancia Stratos on H3 ryhmässä, eikä H2 jonne molemmat kuuluisi? Historiallisesti ja suorituskyvyllisesti. Alpine A110 kuuluisi taas H1 ryhmään. Nämä historic classit on ihan hatusta vedettyjä. M3 e30 ja RS500 samassa luokassa kuin yli vuosikymmenen vanhemmat 240Z ja Stratos? Group 4 ja Group A sekasin, ellei katsota FIA:n nykyisiä historic-luokkia, tosin silloinkaan ei päästäisi tällaiseen jakoon. Mikäköhän järki tässä on ollut?
 
Jarrutuksissa saa olla kieli keskellä suuta, kun massan tuntua on ihan eri tavalla kuin aiemmassa.
Ralliautolla pitää jarruttaa vetopäällä. Eli kun alat jarruttaa paina kaasua samalla niin autopysyy hallinnassa. Ja tosa suoralla kun sulla alkaa nakkelee auto niin älä päästä kaasua, pidä vaan se kaasu pohjassa mutta paina jarrua vähän samaa aikaan niin saat auton helposti hallintaa. Näin ainakin itse teen, mikä minä olen ketään neuvomaan :lol:
 
Onhan tuo ura alussa aika turhanpäiväistä, vaikka sitikka onkin uus tuttavuus ja painavin noista 60-lukulaisista niin silti aika ylivoimasesti voittanu kisoja vaikka välissä ajanu metsäänkin. Toista se oli ykkösen alussa :D
Ja kuten yllä on mainittu, on jotkut autot aivan väärissä luokissa.
 
Annetaan nyt vähän risujakin kun tullu pelattua.
Miks ihmeessä Datzun 240Z ja Lancia Stratos on H3 ryhmässä, eikä H2 jonne molemmat kuuluisi? Historiallisesti ja suorituskyvyllisesti. Alpine A110 kuuluisi taas H1 ryhmään. Nämä historic classit on ihan hatusta vedettyjä. M3 e30 ja RS500 samassa luokassa kuin yli vuosikymmenen vanhemmat 240Z ja Stratos? Group 4 ja Group A sekasin, ellei katsota FIA:n nykyisiä historic-luokkia, tosin silloinkaan ei päästäisi tällaiseen jakoon. Mikäköhän järki tässä on ollut?
Alpine oli liian ylivoimainen dr1:ssä 1960s luokassa ja vain hivenen hitaampi(0,5?s/km) kuin 70s-luokan fiat 131 abart. Miten noiden alpinen ja fiat 131:n teho/paino suhteet menee tarkasti (onko tyyliin alpine 125hp 650?kg = 5,2kg/hv vs fiat 230hv 1000?kg = 4,3kg/hv), tässä pelissä oisko noiden ero silti alle 1,0s/km, mutta H1-luokassa alpine voittaisi minin ehkä yli 1,0s/km (mini 100hv 670?kg = 6,7kg/hv).
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kolahti postilaatikkoon ja just latauksessa 1.03 päivitys (15,527Gt...taisi lopulta ollakin 9,150Gt).
Olivat pistäneet mukaan vielä 20euron koodin PSN-lompsaan eli ihan kohtuullinen korvaus siitä ettei peli ehtinyt julkaisupäiväksi :tup:
Deluxelle tuli hintaa yhteensä 53,85eur
Lomaviikko eli ei muuta kuin päristelemään :cool:

Miten sait nuo hyvitykset? Tuon 5€ ja psn koodin? Olen odotellut peliä gigantista, mutta ei ainakaan vielä ole tullut.
Jotain hyvitystä myös haluiaisin ja saisin tuota sinun saamaa hyvitystä käyttää verrokkina. Kiitos!
 
Olenko ainut jolla nuo autot bugittaa? Eli kun starttaa pätkälle niin auto ei meinaa kääntyä tai kulkea mihinkään. Restartilla palautuu aina normaaliksi. Tekee tätä noin joka toisessa pätkässä aina. Ei iso vika mutta ärsyttäähän tuo aina vetästä restart lähes joka pätkän alussa...
 
Alpine oli liian ylivoimainen dr1:ssä 1960s luokassa ja vain hivenen hitaampi(0,5?s/km) kuin 70s-luokan fiat 131 abart. Miten noiden alpinen ja fiat 131:n teho/paino suhteet menee tarkasti (onko tyyliin alpine 125hp 650?kg = 5,2kg/hv vs fiat 230hv 1000?kg = 4,3kg/hv), tässä pelissä oisko noiden ero silti alle 1,0s/km, mutta H1-luokassa alpine voittaisi minin ehkä yli 1,0s/km (mini 100hv 670?kg = 6,7kg/hv).
Tehopainoluokitus on aika yksinkertaistettu tapa luokitella ralliautoja, näissä on kuitenki tapahtunut suuria harppauksia tasauspyörästöissä ja alustassa (eri asia tietenkin kuinka hyvin peli tätä simuloi). Historiallisesti A110 ajoi pikemminkin H1 luokan autoja vastaan. Jos kyseessä ois Alpine A110 1800 niin se voisi sopia tuohon 70-luvun Group 4 osioon jossa muutkih H2 on (paitsi Stratos). Mutta jos en väärin muista niin pelissä on 1600s malli joka on peruja 1963 vuodelta.
Dirt Rally 1 tuo Alpine oli kieltämättä hieman ylivoimanen monella EK:lla, mutta juurisyy saattoi löytyä pelaajistakin jotka olivat jo ehtineet harjoitella useita stageja jo ulkoa. Enkä kyllä kuollakseni muista kumpi versio 1600s vai 1800 oli ensimmäisessä.
 
Olenko ainut jolla nuo autot bugittaa? Eli kun starttaa pätkälle niin auto ei meinaa kääntyä tai kulkea mihinkään. Restartilla palautuu aina normaaliksi. Tekee tätä noin joka toisessa pätkässä aina. Ei iso vika mutta ärsyttäähän tuo aina vetästä restart lähes joka pätkän alussa...
Ei ainakaan minulla ole ollut. Kahdesti on äänet kadonneet kesken pätkän.
 
Tehopainoluokitus on aika yksinkertaistettu tapa luokitella ralliautoja, näissä on kuitenki tapahtunut suuria harppauksia tasauspyörästöissä ja alustassa (eri asia tietenkin kuinka hyvin peli tätä simuloi). Historiallisesti A110 ajoi pikemminkin H1 luokan autoja vastaan. Jos kyseessä ois Alpine A110 1800 niin se voisi sopia tuohon 70-luvun Group 4 osioon jossa muutkih H2 on (paitsi Stratos). Mutta jos en väärin muista niin pelissä on 1600s malli joka on peruja 1963 vuodelta.
Dirt Rally 1 tuo Alpine oli kieltämättä hieman ylivoimanen monella EK:lla, mutta juurisyy saattoi löytyä pelaajistakin jotka olivat jo ehtineet harjoitella useita stageja jo ulkoa. Enkä kyllä kuollakseni muista kumpi versio 1600s vai 1800 oli ensimmäisessä.
Minusta dr1:ssa oli tuo sama auto 1600S (125hv) ja wikipedian mukaan sitä tehtiin vuosina 1970-1973 Alpine A110 - Wikipedia, 1,6L koneella valmistus alkoi ylipäätään 1969.
 
Olenko ainut jolla nuo autot bugittaa? Eli kun starttaa pätkälle niin auto ei meinaa kääntyä tai kulkea mihinkään. Restartilla palautuu aina normaaliksi. Tekee tätä noin joka toisessa pätkässä aina. Ei iso vika mutta ärsyttäähän tuo aina vetästä restart lähes joka pätkän alussa...
Jos et ole kokeillut vielä niin tee pelitiedostojen eheyden tarkistus steamissa.
 
Eikö pleikalle tulekaan mitään day1 pätsiä erikseen? 1.03 oli jo julkaisussa valmiiksi tuossa sisällä.
 
Minusta dr1:ssa oli tuo sama auto 1600S (125hv) ja wikipedian mukaan sitä tehtiin vuosina 1970-1973 Alpine A110 - Wikipedia, 1,6L koneella valmistus alkoi ylipäätään 1969.
Totta, kiitos tarkennuksesta, tuo olikin tuoreempi kuin muistin. Mutta tuo 1,6L versio jää minusta silti auttamatta muun H2 jalkoihin ja kuuluisi H1 luokkaansa. Sinänsä huvittavaa että 1970 A110 on H2 luokassa mutta 1969 240Z on H3 luokassa.

Ajattelin että tässä voisi olla nykyrallin säännöt moottoritilavuuden kannalta jolloin turbokertoimet osuisivat kohdalleen H3 luokassa mutta se taas ei täsmää muihin luokkiin. Nämä tuntuu jotenkin hatusta vedetyiltä tai joku on vain yksinkertaisesti päättänyt että "tää tuntuu näin nopeelta joten tää kuuluu tänne".

Toisaalta tuo A110 olisi aika yksin H1 RWD luokassa, nähtävästi vetotapa on oma alakategoria luokissa.
 
Totta, kiitos tarkennuksesta, tuo olikin tuoreempi kuin muistin. Mutta tuo 1,6L versio jää minusta silti auttamatta muun H2 jalkoihin ja kuuluisi H1 luokkaansa. Sinänsä huvittavaa että 1970 A110 on H2 luokassa mutta 1969 240Z on H3 luokassa.

Ajattelin että tässä voisi olla nykyrallin säännöt moottoritilavuuden kannalta jolloin turbokertoimet osuisivat kohdalleen H3 luokassa mutta se taas ei täsmää muihin luokkiin. Nämä tuntuu jotenkin hatusta vedetyiltä tai joku on vain yksinkertaisesti päättänyt että "tää tuntuu näin nopeelta joten tää kuuluu tänne".

Toisaalta tuo A110 olisi aika yksin H1 RWD luokassa, nähtävästi vetotapa on oma alakategoria luokissa.
Voisihan ne lisätä jonkin 1,3L (105hv) alpinen H1:een joka ei olisi niin ylivoimainen tai melkein se pitäisi olla 1,1L (95hv) versio.

Omasta mielestä parhain vaihtoehto olisi pitää Alpine H2:ssa ja lisätä H1:een joku muu takaveto esim. 1,8-2,0L (95+hv) Volvo Amazon (ja etuvetoinen Saab 96) ja H2:een Saab 99 Turbo.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 436
Viestejä
4 488 620
Jäsenet
74 237
Uusin jäsen
tarmo90000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom