Dirt Rally 2.0

No niin. Kieli pitkällä testattu ilta. Pettymys. Suunta on enemmän arcadeajelu. Vauriomallennus on kummallisen poukkoileva ja vähintäänkin mielenkiintoinen. Kliimaksina iin päällä on ratille ainakin unohtunut tehdä ffb kokonaan, sitä ei siis pelissä ole ollenkaan tähän mennessä.
Täsmälleen samat ajatukset itsellä. Pakko kai tuossa FFB:ssä on joku bugi olla. Arvosteluissa on kyllä kehuttu ajotuntumaa paremmaksi kuin ykkösessä. Nyt auto tuntuu vain leijuvan tien päällä.
 
Täsmälleen samat ajatukset itsellä. Pakko kai tuossa FFB:ssä on joku bugi olla. Arvosteluissa on kyllä kehuttu ajotuntumaa paremmaksi kuin ykkösessä. Nyt auto tuntuu vain leijuvan tien päällä.

Oiskohan niissä asetuksissa vain jotkut jutut mitkä täytyy olla eritavalla kuin ykkösessä? Muistelen ykkösessäkin säätäneeni niitä todella paljon jotta sai kuntoon. Nyt syksyn ennakoissa luki että forcea oli niin paljon parhaimmillaan et sai kaksinkäsin kääntää rattia, joten outoa jos nyt on yks kaks aivan surkea.

Ei sen puoleen..pädillä oli eka fiilis niin järkyttävä et meinasin lopettaa pelaamisen ekaan sektoriin. Sit huomasin et asetukset oli aivan hirvittävät.
 
Oiskohan niissä asetuksissa vain jotkut jutut mitkä täytyy olla eritavalla kuin ykkösessä? Muistelen ykkösessäkin säätäneeni niitä todella paljon jotta sai kuntoon. Nyt syksyn ennakoissa luki että forcea oli niin paljon parhaimmillaan et sai kaksinkäsin kääntää rattia, joten outoa jos nyt on yks kaks aivan surkea.
Forcea löytyy kyllä tuossa mielessä että rattia tosiaan saa välillä vääntää. Outoa on minusta se että tien pinta ei välity rattiin saakka ollenkaan. Esim Karkea sora pitäisi tuntua minusta myös ratissa selvästi.
 
Ei riittänyt Gigantille viikko toimitukseen eli se siitä deluxen aiemmasta julkaisusta...no ens viikolla sitten, hyvittivät sentään vitosen kun ei saapunut ajoissa :bored:
 
Mielenkiinnolla seuraan porukan fiiliksiä tästä, plussa ois vielä maininta millä ratilla arvostelut annettu ?
Juuri näin. Mukaan kommentteihin aina mielellään maininta alustasta ja pelikalustosta. Se on kuitenkin ihan eri asia haukkua/kehua peliä, jos pelaa konsolilla padia käyttäen, kuin jos alustana on vaikkapas joku tehokas PC ja kunnon ratti.

Jotenkin tuntuu, että eri sivostojen arvostelijoillakin tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää tätä.
 
Muistelen itsekin että ykkösessä sai aika tavalla tehdä säätöjä ratin kanssa että sai mieleisekseen. Orkkis setit tuntui kun ois isoa puuro kattilaa hämmentänyt olipahan auto mikä tahansa.
 
Muistelen itsekin että ykkösessä sai aika tavalla tehdä säätöjä ratin kanssa että sai mieleisekseen. Orkkis setit tuntui kun ois isoa puuro kattilaa hämmentänyt olipahan auto mikä tahansa.
Se vasta olisikin hienoa, kun saisivat kehitettyä sellaisen standardin, että kun pulttaat ratin kuin ratin kiinni, niin sille löytyy ko. ratin kohdalla hyväksi ja toimivaksi viritetty valmis profiili automaattisesti. Se säätäminen on niin turhauttavaa.
 
Hieno systeemi tää yksinpelin uran pakotettu online.
Racenet herjaa ensin ettei oo synkassa mun tallennus ja onlinen tiedot, joten ura on nollattu. Ilmeisesti se ei kuitenkaan oo nollattu ku rahat näkyy, mutta mihinkään kisaan en pääse. Lataa aikansa ja palaa päävalikkoon..
 
Kertokaahan kuka tätä on päässy jo testaa, et millasen moninpelifeaturet tässä on? Se on itelle isossa arvossa ja ostopäätökseen isosti vaikuttava tekijä.

Esim. pystyykö stageja pelaamana kaverin kanssa yhtäaikaa / ghostcarina tms? Vai onko se samaa jumppaa kuin DR1:ssä, jossa se oli aika kehnosti tehty.

Mitään hotseat tyylistä juttua tässä ei ole eli jos kaverin kanssa vuorotellen ajelee ni valikko rumbaa on tehtävä. Etenkin jos eri autoilla haluaa ajella. Moninpelistä löytyy ainakin päivä ja viikko challenget. Enempää en niihin ole vielä perehtynyt.

Itselläni rattina thrustmaster t 150, suunnilleen samanlaiset säädöt kuin ensimmäisessä osassa ja hyvin ainakin itselläni toimii. Ajotuntuma myös vähintään yhtä hyvä kuin ykkösessä. Vaikeampaa ajaminen tosin tuntuu olevan. Sadekeli esim oikeasti tekee pätkästä liukkaamman eli takavedoilla/b-ryhmän autoilla saa ainakin näin alussa aika varovainen olla :)

Muutamia bugeja valitettavasti löytyy. Useamman kerran on jo pätkälle lähdettäessä auto valmiiksi "rikki". Kulkenut max 80km/h eikä meinannut kääntyä mihinkään. Restartilla palannut taas normaaliksi. Pari kertaa myös jäänyt lähtöviivalle paikalleen eikä liikkunut eteen tai taakse. Ps4 versio kyseessä.

Muuten peliin olen kyllä ollut tyytyväinen.
 
G27 fiiliksiä PC:ltä. Kaksi tuntia nyt ajoa R5 Fiestalla vakiosäädöillä Puolassa (sora) ja Espanjassa (asfaltti). Molemmissa tie "puhtaana" ilman uria. Ajokokemus soralla loistava. Asfaltti ei ole niin paha ainakaan minun ratilla, kun monet täällä kirjoittelevat. Ei ole asfalttituntuma AssettoCorsa tai PCars2 -tasoa kokonaisuutena, mutta mielestäni toimii. FFB on jäykempi asfaltilla kuin DirtRally1:ssä, kuten joku jo kirjoittikin. Espanjassa oli helppo ajaa kovaa, enkä tehnyt kertaakaan virheitä FFB:n takia. Edellisessä versiossa 450h itsellä ajettuna, pääosin soralla. Ratin säädöt ovat vakiona eikä ole Logitech Profilerista Dampeningia ym. päällä (Forcet 100%, muut 0%, kääntösäde 900 ja soft lock käytössä). Ajomalli on haastavampi, jarrutusmatkat pidempiä ja auto puskee enemmän. Kaatosateella ajaminen hengenvaarallista:)

Yksi pikku miinus on asetuksissa ainakin tullut vastaan. DiRT4:n tyyliin pitää itse valita vaihteisto, en löytänyt automaattiasetusta, joka vaihtaisi vaihteet/kytkimen auton mukaisesti.
 
Oiskohan niissä asetuksissa vain jotkut jutut mitkä täytyy olla eritavalla kuin ykkösessä? Muistelen ykkösessäkin säätäneeni niitä todella paljon jotta sai kuntoon. Nyt syksyn ennakoissa luki että forcea oli niin paljon parhaimmillaan et sai kaksinkäsin kääntää rattia, joten outoa jos nyt on yks kaks aivan surkea.
Pikaisella testauksella ei ainakaan auttanut. Rattiin kyllä saa forcea enemmän kuin tarpeeksi, mutta se tienpinnan tuntuma puuttuu edelleen. Esimerkiksi ykkösessä kun ajaa Kreikassa nii sen sorapinnan tuntee koko ajan myös ratissa, mutta tässä se tuntuma puuttuu nyt kokonaan.
 
Kertokaahan kuka tätä on päässy jo testaa, et millasen moninpelifeaturet tässä on? Se on itelle isossa arvossa ja ostopäätökseen isosti vaikuttava tekijä.

Esim. pystyykö stageja pelaamana kaverin kanssa yhtäaikaa / ghostcarina tms? Vai onko se samaa jumppaa kuin DR1:ssä, jossa se oli aika kehnosti tehty.

"Ghostcar" löytyy valikosta, mutta en ole vielä keksinyt, kuinka se toimii...
 
Lueskelin huvikseni muilta foorumeilta ja redditistä kokemuksia nimenomaan rattipelaajilta, eikä positiivisia kokemuksia oikein tahdo löytyä.
Moni ihmettelee onko ffb:ssä joku bugi kun on niin tunnoton ym.
Taitaa tulla pettymysten ilta. Ihmettelen vaan, että tubettajien kommentit ovat olleet toisen suuntaisia ennen julkaisua...
 
Hieno systeemi tää yksinpelin uran pakotettu online.
Racenet herjaa ensin ettei oo synkassa mun tallennus ja onlinen tiedot, joten ura on nollattu. Ilmeisesti se ei kuitenkaan oo nollattu ku rahat näkyy, mutta mihinkään kisaan en pääse. Lataa aikansa ja palaa päävalikkoon..

No nyt se meni sisään, mutta tosiaan mun mestaruussarja nollautunut ja auto hajonnut itsestään. Korjauksiin meni kaikki tienatut rahat..
 
Muistelen itsekin että ykkösessä sai aika tavalla tehdä säätöjä ratin kanssa että sai mieleisekseen. Orkkis setit tuntui kun ois isoa puuro kattilaa hämmentänyt olipahan auto mikä tahansa.

Ei kyllä paljoa asetukset auta. Kun EI OLE ffb ollenkaan
 
Hieno systeemi tää yksinpelin uran pakotettu online.
Racenet herjaa ensin ettei oo synkassa mun tallennus ja onlinen tiedot, joten ura on nollattu. Ilmeisesti se ei kuitenkaan oo nollattu ku rahat näkyy, mutta mihinkään kisaan en pääse. Lataa aikansa ja palaa päävalikkoon..

Nyt ei näköjään muutenkaan pääse enää Careeriin. Lataa vaan "Communicating with RaceNet" ja palaa valikkoon. Tunti sitten pääsi vielä..

Edit: Kuudennella yrityksellä pääsinkin. Hohhoijaa, vissiin serverit jollakin nimeltä mainitsemattomalla firmalla tukossa.
 
Pari tuntia Xbox X:llä padillä takana ja omat fiilikset lyhyesti tässä:
- Vaurionmallinnus on jotenkin rikki, ihan oudosti tuntuu satunnaisesti damaget tulevan riippumatta minkälainen kolari/tms tapahtuu (Hardcore damage päällä)
- Ei kannata lähteä tosiaa medium renkailla sadekeliin, itsellä kävi sama kuin omenanraadolla
- Ajettavuus padillä ainaki näillä "heikoilla" autoilla ihan ok

Täytyy ajella lisää kyllä ja katsoa miltä se rupeaa tuntumaan ajan kanssa.
 
Nyt ei näköjään muutenkaan pääse enää Careeriin. Lataa vaan "Communicating with RaceNet" ja palaa valikkoon. Tunti sitten pääsi vielä..

Edit: Kuudennella yrityksellä pääsinkin. Hohhoijaa, vissiin serverit jollakin nimeltä mainitsemattomalla firmalla tukossa.
Vedin pari EK:ta ja yritin palata päävalikkoon -> failed...eli nollautuu taas. Huumori loppuu muuten ihan just tuohon pakko onlineen..
 
Pelissä on 2 sisäkamerakuvaa. Se, missä pystyy säätämään kuvakulmaa on ihan erilainen kuin se toinen, ja siinä toisessa näkyy vaan se hudi(jos on näkyvillä)

Molemmat käyttäytyvät inputteihin oudosti eritavalla, vaikka säätäisi toisen fovin "mätsäämään " toista.
Se, mitä pystyy säätämään on ensikokeilun perusteella paljon nopeammin reagoiva forceihin yms.
Kannattaa koittaa molempia niin huomaatte eron.

FFB:tä joutuu säätelemään mutta ei tämä mikään dirt4 kyllä ole lähellekään. Onneks :tup:

ps.ajoin crossissa täyttä päin rengasvallia ja hävis kaikki äänet koko pelistä :D
 
Vedin pari EK:ta ja yritin palata päävalikkoon -> failed...eli nollautuu taas. Huumori loppuu muuten ihan just tuohon pakko onlineen..

Tajusin just et kaikkein surkeinta tuossa on se, että autojen damage ja rahat on sidottu racenetin tunnukseen.
Eli mälläät auton EK:lla, serverit kusee ja rallin edistyminen nollautuu. Auton damage jää ja korjaus syö rahat nolliin.

Itsellä auto oli hajalla kun ei ollut rahaa korjata. Vedin kaksi EK:ta ja hieman hajosi lisää, mutta nyt joudun aloittaa taas alusta ilman rahaa ja korjausmahdollisuutta..
 
Lueskelin huvikseni muilta foorumeilta ja redditistä kokemuksia nimenomaan rattipelaajilta, eikä positiivisia kokemuksia oikein tahdo löytyä.
Moni ihmettelee onko ffb:ssä joku bugi kun on niin tunnoton ym.
Taitaa tulla pettymysten ilta. Ihmettelen vaan, että tubettajien kommentit ovat olleet toisen suuntaisia ennen julkaisua...

Itse ajelen G25 + bodnar modatut polkimet. Kyllä forcet ovat ainakin tällä laitteistolla ihan kunnossa, autot jopa keskittävät ratin ja soft lock toimii mitä ei dirt rally 1 koskaan tapahtunut.

Pelin säätöjä en ole vielä muuttanut, profilerilla näin
g25.jpg

Ajotuntuma on paljon parempi kuin edeltäjässä, autoissa on jo massan tuntua eikä manuaalilla kytkimen kanssa ajaessa auto sammu niin helposti jarruttaessa tai hypyissä.
Vielä en muuta valittamista keksi kuin uramoodin jättämistä racenetin alle joka ei tunnu toimivan kuin ajoittain.
 
Mitenkäs padin asetukset, toimiiko okei defaulteilla ja jos ei niin voikohan ykkösestä heittää asetukset? Siinä kun on tuntuma niin kohdillaan kuin mahdollista.
 
Mitenkäs padin asetukset, toimiiko okei defaulteilla ja jos ei niin voikohan ykkösestä heittää asetukset? Siinä kun on tuntuma niin kohdillaan kuin mahdollista.

Oletuksena oli ihan kauhea. Deadzone ohjauksessa oletuksena järkyttävä 20:tä. Se nolliin tai ykköseen.
Itse heitin myös herkkyyden täysille.
 
G27 edelleen loistavaa menoa. Voisi verrata ajomallinnusta Sebastien Loeb Rally Evoon ja aika lähelle Richard Burnsia. Group A Subarulla meno Uudessa Seelannissa mahtavaa. Ei häviä pito 100% yhtäkkiä DiRT4:n tyyliin mutkissa, mutta joutuu oikeasti ajamaan hiljempaa, kun meinaa luisua mutkissa ulkokurvin puolelle (niin kuin kuuluukin). Scandinavian flickiä ja käsijarrua tarvitsee ainakin vanhemmilla autoilla, jos meinaa mestaruudesta kamppailla. Itsellä on DirtRally 1:ssä forcet vakioilla avian kamalat, ratti rutisee ja paukkuu, ja muutenkin omituinen, siinä oli itsellä käytössä FFB modi Real Rally Driver - LAR555. Ainakin alkuun kakkososan FFB tuntunut paljon tuota modia/saati sitten vakioasetuksia paremmalta. Ajelin eilen oikein tarkotuksella DR1:sta, jotta voisi vertailla.

Yliohjaa siis huomattavasti vähemmän kuin DR1:ssä.
 
Mitenkäs padin asetukset, toimiiko okei defaulteilla ja jos ei niin voikohan ykkösestä heittää asetukset? Siinä kun on tuntuma niin kohdillaan kuin mahdollista.

Omiin sormiin tuntui heti oletusasetuksilla ihan hyviltä mitä tuossa yöllä väsyneenä testailin PS4:lla. Mutta kuten omenanraato tuossa jo kanssa aiemmin mainitsi, pienillä säädöillä saa pelattavuudesta muokattua varmasti paremman.
 
Jaha, careeria ei pääse pelaamaan jos peli ei yhdistä RaceNet:tiin kuten tällä hetkellä ei pääse. Mahtavaa että yksinpeleihin tungetaan tätä "Always online"-roskaa...
 
Jahas cdkeys lähetti normaali version kun ostin deluxen. Ei niin pientä asiaa ettei vituiks voisi mennä. Onkos muut saanu oikeita koodeja kyseisestä paikasta?
 
PC ja G27 alustana. Aivan tajuttoman kova peli! Paljon samaa kun ykkösosassa, mut ny tuntuu et auto on jotenkin raskaampi, jarrutusmatka esim. paljon pidemi kun ennen. Eittämättä viihdettä koko rahalla. Parasta tässä pelissä on se vauhdin tuntu. Isket menemään Puolan metsikössä, lähes pari markkaa lasissa oikeelle taittuvaan 6 mutkaan inasen jarrulla sitoen. Huhhuh! Varotuksen sanana, niin kakkosmutkat on välillä todella tiukkoja! Kuunnelkaa nuotteja, moni mutka kirraa vielä viimehetkillä yllättävän rajusti. Sama ongelma oli mulla kun ekaa kertaa käynnistin, ettei ollu käytännös yhtää Forcea. Ajotuntuma on nyt loistava G27 (alla kuva). Ite aina tykänny et rattia saa vääntää voimalla, mutta ohjaus on todella herkkä (173 astetta) johtunee Iracing taustasta. Itse pelissä en koskenut ratin asetuksiin ollenkaan. PS. pakko pelata time trialia, se RaceNet on aivan jumissa. Tämähän on vaan hyvä, että ollaan saatu lisää simupelaajia kun servot tukossa.

G27 asetuket.PNG
 
Jahas cdkeys lähetti normaali version kun ostin deluxen. Ei niin pientä asiaa ettei vituiks voisi mennä. Onkos muut saanu oikeita koodeja kyseisestä paikasta?

Mä luulin että mulla kävi sama! Kato uudestaan se sivu mis on koodi. Siel alempana on toinen koodi Deluxeen :)
 
Jahas cdkeys lähetti normaali version kun ostin deluxen. Ei niin pientä asiaa ettei vituiks voisi mennä. Onkos muut saanu oikeita koodeja kyseisestä paikasta?

Mulle tuli kaks koodia. Normi ja sit upgrade koodi siinä alapuolella.
 
Äsken kyselin Voidulta, milloinka mahtais koodia tulla, lupailivat muutaman tunnin sisään.
 
Ei tää ainakaa liian helppo ole. Jotenki tuntuu et auto aliohjaa helvetisti. Kyseessä mäkisen mitsu.
 
Takavetoautot nyt paremmin hallittavissa kun ykkösessä.
Takapään pyöräkulmia säätämällä saa varmaan jo ihan nopeankin laitteen rakennettua.

Jarrutusmatkat tosiaankin pidempiä kun ennen.
PS4 ja G29.
 
Jeps, sen verran laidasta laitaan menee nyt kommentit pelistä että jätetään hautumaan toistaiseksi..
 
Itsellä vielä testaamatta kun iski kova flunssa ja ei tunnu että jaksaisi rattia väännellä. Jos huomenna olisi olo parempi ja vois kokeilla PS4 + T500RS ratilla.
 
Nyt toimii taas RaceNet. Mahtava fiilis oli Subarulla päästellä Daily pimeässä 16km Uudessaseelannissa tuntematta reittiä. Ilman kolareita rauhallista kyytiä 80 sakkiin. Tunti tunnilta tuntuu vaan paremmalta.
 
Ihmetyttää miksi tässä ei ole samaa kojelautakuvakulmaa kuin ykkösessä oli, nyt on kaksi sisäkuvakulmaa ja molemmissa näkyy mittaristo. Muuten kyllä mahtava peli, autoilla on selvästi enemmän massaa ja luulen että Suomessa ajaminen näillä fysiikoilla olisi mukavaa verrattuna ykköseen.
 
Ihan selkeästi menty eteenpäin oikeaan suuntaan DR1.0:sta. Tuntuu että autoissa on paremmin painoa ja auto kaivautuu ihan eri tavalla tienpintaan kiinni.

Päädyin itse asetuksiin mallia 60/0/70/90/35/100/100 DFGT:llä.
 


Hyvältähän tuo edelleen ohjaamonäkymä vaikuttaa.Näin ainakin itse tykkään ajella . Mutta onko säätövaraa tullut lisää ohjaamonäkymään?, esim Rellu 5 DR1ssä istutaan alimmillaankin niin ylhäällä, että jollain pätkillä vaikea nähdä välillä tietä,.. vai voiko tuota jostain tiedostoista muuttaa?
 
Grafiikkathread


Hyvältähän tuo edelleen ohjaamonäkymä vaikuttaa.Näin ainakin itse tykkään ajella . Mutta onko säätövaraa tullut lisää ohjaamonäkymään?, esim Rellu 5 DR1ssä istutaan alimmillaankin niin ylhäällä, että jollain pätkillä vaikea nähdä välillä tietä,.. vai voiko tuota jostain tiedostoista muuttaa?


Säätövara ymmärtääkseni aivan vastaava ykkösosaan. Esim. Group A Subarussa penkkiä ei tahdo saada kovin taakse ym. On rajoitettu, joissakin autoissa, kuten R5 enemmän säätövaraa...
 
Onkos mitään sivustoa tai vastaavaa missä on autoihin setupeja? Ykkösessähän pc:llä oli steamworks tuki josta autoihin hain säädöt enkä itse niitä osaa niinkää säätää.
 
Mitenkäs noi gift car autot lisätään talliin mitkä tän deluxe Editionin mukana pitäisi tulla? Eli toi Subaru, Audi yms. Vai pitääkö oikeesti ajaa eka tällä fulvialla tää helvetin pitkä (6x 6ek:ta) eka championship kokonaan?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 457
Viestejä
4 489 232
Jäsenet
74 239
Uusin jäsen
viemäri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom