Dirt Rally 2.0

Vkl:na jaksoin vihdoin XO(X) versiota ratilla(Fana CSW v2/CSL Elite LC pedals, nyt oli Xhub 320mm ratilla) ajella niin täytyy yhtyä tietuntuman puutteen valittajiin. Jousivoimaa ja sitä suspension yms rattia kääntävää kyllä saa vaikka kuinka jos haluaa mutta tien pintaa ei saa tuntumaan, ei väliä onko soraa/asfalttia tms.

Ajelin samalla vanhaa Dirttiä ja riippumatta että päivitin ratin firmiksenkin(fanan uusimmat ajurit 328 joista fw627) niin vanhassa edelleen parempi tientuntu, pienetkin kuopat ja sora "tuntuu" ratissa kuten pitääkin ja tekee ajamisen myös helpommaksi kun auton hallitsee paremmin.

Kolmas juttu sitten se että vanhaan Dirttiin verrattuna ffb-säädöt on kyllä kovasti pelkistetyt, osaltaan varmasti vaikuttaa myös kun ei niin eritellysti voi säätää.


Toisaalta näin konsolin kyseessä ollen on positiivista että pädiajaminen on ihan eri planeetalta D1:een verrattuna, hyvin voi ajella vaikkei rattia jaksaisi laittaa.

Itse olen sitä mieltä, että xbox ohjaimella vs thrustmaster tx, ohjain vie kun pässiä narussa tuntumankin suhteen :D
 
Taas useampi tunti lisää ajoaikaa alla, tuli huomattua tämä sama ongelma pimeiden kohtien kanssa, tosin huomasin että joillain näytöillä tämä ei ole edes ongelma. En tiedä onko kyseessä jokin adaptive brightness/contrast säätö mutta kaverin 144Hz 27" Samsungilta en huomannut tätä ongelmaa, omalta 60Hz 32" LG:ltä kylläkin. Liekkö kehittäjillä ollut tietyn tyyppisiä näyttöjä joille nuo osat on tehty, pimeätä mielestäni saisi metsätaipaleella ollakkin jos otetaan huomioon mihin silmä tottuu todellisuudessa, tosin tällä hetkellä se on sama kuin ajaisi pohjattomaan säkkiin kun pääsee Uudessa-Seelannissa metsäosuudelle.

Oli tosin ilo huomata että ahtopaineet saa pidettyä paljon paremmin kuin DR1 jossa kaasun pitäminen mutkissa ei ollut niin tehokasta kuin olisi toivonut, nyt autot ampaisee mutkasta ulos kun saa paineet pidettyä korkealla.

Vieläkin on pieni mysteeri miten tuota autoa saisi säädettyä tarkemmin, ilmeisesti tiimiä ja sen työntekijöitä kouluttamalla? Jää aika paljon säätöjä tekemättä kun säätöhaitarit on monessa paikkaa ihan törkeän isoja.
Oletko ostanut säätö upgraden autoon? Ja meekanikko osaa säätää paremmin myös kun ostaa sille sen upgraden kyseiseen autoon
 
Oletko ostanut säätö upgraden autoon? Ja meekanikko osaa säätää paremmin myös kun ostaa sille sen upgraden kyseiseen autoon
Kyllä, käsittääkseni säätöjä ei voi tehdä ollenkaan ellei sitä tuning upgradea ole ostettu, ilmeisesti se on tuo mekaanikkojen päivittely mikä täytyy ostaa. DR1:ssä tämä taisi tulla automaattisesti mitä enemmän mekaanikot joutui kyseistä merkkiä korjaamaan.
 
Kyllä, käsittääkseni säätöjä ei voi tehdä ollenkaan ellei sitä tuning upgradea ole ostettu, ilmeisesti se on tuo mekaanikkojen päivittely mikä täytyy ostaa. DR1:ssä tämä taisi tulla automaattisesti mitä enemmän mekaanikot joutui kyseistä merkkiä korjaamaan.
Dr1:ssä ne osasivat korjata kaikkia autoja yhtä hyvin. Niille pystyi vain ostamaaan perkkejä(valmistusmaa,luokka,vetotapa,auto itse) jotka vain nopeutti auton moottori/painonvähennys jne upgradejen avaamista, noilla perkeillä ei ollut mitään vaikutusta auton säätöjen/huoltonopeuden parantumiseen. Mekaanikon palkka määräsi kuinka hyvä se oli korjaamaan ylipäätään mitään.

Nyt tässä pelissä et voi vaikuttaa kuinka hyvän mekaanikon ostat vaan sinne tulee vain joku perusjamppa ja niillä mekaanikon upgradejen ostoilla voit vaikuttaa miten hyvin ne osaa jatkossa korjaa/säätää autoa.
 
Viimeksi muokattu:
Dr1:ssä ne osasivat korjata kaikkia autoja yhtä hyvin. Niille pystyi vain ostamaaan perkkejä(valmistusmaa,luokka,vetotapa,auto itse) jotka vain nopeutti auton moottori/painonvähennys jne upgradejen avaamista, noilla perkeillä ei ollut mitään vaikutusta auton säätöjen/huoltonopeuden parantumiseen. Mekaanikon palkka määräsi kuinka hyvä se oli korjaamaan ylipäätään mitään.

Nyt tässä pelissä et voi vaikuttaa kuinka hyvän mekaanikon ostat vaan sinne tulee vain joku perusjamppa ja niillä mekaanikon upgradejen ostoilla voit vaikuttaa miten hyvin ne osaa jatkossa korjaa/säätää autoa.
Ahaa, aivan. Tää helpottikin huomattavasti tallisuunnitelmaa tulevalle kaudelle. Nyt kun luin postauksesi niin muistin et ne mekaanitkothan sai XP:tä ja sen myötä sait perkkejä/slotteja auki jotka sit kans makso rahaa. Tässähän pitää palkata joku Runki Pettersson talliin joka korjaa sen halenneen lohkon kävyllä ja liimalla.
 
Täällä tuli viime yönä otettua ensipuraisu Dirt 2.0:sta.

Toimii. Kannatti kyllä sijoittaa 27€. Hienoja autoja. Upeat äänet (cih moottori kuulostaa cih moottorilta). Fysiikkamallinnus parempi kuin ykkösessä. Nätti.

Vasta time trialia tuli muutama pätkä muutamalla eri autolla ajettua, mutta ensivaikutelma on kyllä hyvä :)
 
Täällä tuli viime yönä otettua ensipuraisu Dirt 2.0:sta.

Toimii. Kannatti kyllä sijoittaa 27€. Hienoja autoja. Upeat äänet (cih moottori kuulostaa cih moottorilta). Fysiikkamallinnus parempi kuin ykkösessä. Nätti.

Vasta time trialia tuli muutama pätkä muutamalla eri autolla ajettua, mutta ensivaikutelma on kyllä hyvä :)
Pc vai konsoli ja ohjaimella vai ratilla?
 
Pc ja ratilla. Rattina kylläkin vanha Logitech Driving Force Pro. Tekisi mieli kokeilla joskus jotain kunnon rattia, niin tietäis olisiko tarvetta päivittää ratti jossain vaiheessa.
 
Täällä vielä odotellaan Gigantin deluxe versiota PS4:lle. Oma moka kun tilasin tuolta enkä vpd tms. En löytänyt keskusteluista että onnistuuko tässä jonku lobbyn kautta kaverien kanssa pelaaminen rallin tai rallycrossin puolella?
 
Täällä vielä odotellaan Gigantin deluxe versiota PS4:lle. Oma moka kun tilasin tuolta enkä vpd tms. En löytänyt keskusteluista että onnistuuko tässä jonku lobbyn kautta kaverien kanssa pelaaminen rallin tai rallycrossin puolella?
On rally lobby, mutta ei muita autoja samanaikaisesti tiellä, näet vain spliteissä ja ehkä progress barissa kaverisi.
 
Täällä vielä odotellaan Gigantin deluxe versiota PS4:lle. Oma moka kun tilasin tuolta enkä vpd tms. En löytänyt keskusteluista että onnistuuko tässä jonku lobbyn kautta kaverien kanssa pelaaminen rallin tai rallycrossin puolella?

Vpd pisti kyllä kovin. Vajaa viikkoa ennen deluxen ilmestymistä lähti peruspeli jo postiin.. varmaan codemastersin toive myös. ‍♂️
 
Dr1:ssä ne osasivat korjata kaikkia autoja yhtä hyvin. Niille pystyi vain ostamaaan perkkejä(valmistusmaa,luokka,vetotapa,auto itse) jotka vain nopeutti auton moottori/painonvähennys jne upgradejen avaamista, noilla perkeillä ei ollut mitään vaikutusta auton säätöjen/huoltonopeuden parantumiseen. Mekaanikon palkka määräsi kuinka hyvä se oli korjaamaan ylipäätään mitään.

Nyt tässä pelissä et voi vaikuttaa kuinka hyvän mekaanikon ostat vaan sinne tulee vain joku perusjamppa ja niillä mekaanikon upgradejen ostoilla voit vaikuttaa miten hyvin ne osaa jatkossa korjaa/säätää autoa.

Mites toi nyt menee?
Kun jos ostan mekaanikolle vaikka nelivedon täysille. Onko enää mitään hyötyä ostaa niitä alusta/moottori jne palkkeja täyteen, kun samaa asiaa tuntuvat korjaavan. Siis jos ajaisi vain nelivedolla.

Tai jos olen vaikka ostanut mekaanikon joka palkin täysille, mitä etua näistä uusista mekaanikoista sit saa? Menin tuhlaamaan 240k uuteen mekaanikon, yksi lisää maksaisi jo 480k, mutta mitä hyödyn siitä enää?
 
Mites toi nyt menee?
Kun jos ostan mekaanikolle vaikka nelivedon täysille. Onko enää mitään hyötyä ostaa niitä alusta/moottori jne palkkeja täyteen, kun samaa asiaa tuntuvat korjaavan. Siis jos ajaisi vain nelivedolla.

Tai jos olen vaikka ostanut mekaanikon joka palkin täysille, mitä etua näistä uusista mekaanikoista sit saa? Menin tuhlaamaan 240k uuteen mekaanikon, yksi lisää maksaisi jo 480k, mutta mitä hyödyn siitä enää?
En tiedä itsekään sen tarkemmin miten nuo toimii kun on vasta n.5 tuntia pelattuna ja ainoa juttu minkä ostanut mekaanikolle on setup-upgrade escort mkII:een.
 
Dr1:ssä ne osasivat korjata kaikkia autoja yhtä hyvin. Niille pystyi vain ostamaaan perkkejä(valmistusmaa,luokka,vetotapa,auto itse) jotka vain nopeutti auton moottori/painonvähennys jne upgradejen avaamista, noilla perkeillä ei ollut mitään vaikutusta auton säätöjen/huoltonopeuden parantumiseen. Mekaanikon palkka määräsi kuinka hyvä se oli korjaamaan ylipäätään mitään.

Nyt tässä pelissä et voi vaikuttaa kuinka hyvän mekaanikon ostat vaan sinne tulee vain joku perusjamppa ja niillä mekaanikon upgradejen ostoilla voit vaikuttaa miten hyvin ne osaa jatkossa korjaa/säätää autoa.
Nyt kun tarkastelen noita valintoja DR2 teams puolella niin eipä mikään näistä mekaanikkojen upgradeista erikseen mainitse säätömahdollisuuksien laajenemista. Kaikissa kerrotaan vain että upgrade toimii damagen korjaukseen. Päivitin sit mekaanikkoja yks täppä kerrallaan ja katsoin olisko millään vaikutusta: ei ole. Ihan sama mitä upgradeja lisäsi mekaanikoille niin säätömahdollisuudet pysyi samana.

Hieman outoa kun ei saa säätää autoa mieluisekseen ilman että joutuu tekemään isoja kompromisseja.
 
Onpas tämä nyt tänään bugittanu, kahdesti lähteny äänet. Onneksi ne tuli takasin kun häippäs kisasta ja tuli takas mutta onhan se perseestä kun kesken ura kisan tapahtuu.
Nyt on eka mestaruuski voitettu ja alla takaveto niin kyllä noihin aika äkkiä pääs sisään.
 
Toivoisi vähitellen jotain muitakin luokkia Daily Challengeen, kuin vain R1. Ne kun on loppujen lopuksi aika tuhnuja. :lol:
 
Nyt kun tarkastelen noita valintoja DR2 teams puolella niin eipä mikään näistä mekaanikkojen upgradeista erikseen mainitse säätömahdollisuuksien laajenemista. Kaikissa kerrotaan vain että upgrade toimii damagen korjaukseen. Päivitin sit mekaanikkoja yks täppä kerrallaan ja katsoin olisko millään vaikutusta: ei ole. Ihan sama mitä upgradeja lisäsi mekaanikoille niin säätömahdollisuudet pysyi samana.

Hieman outoa kun ei saa säätää autoa mieluisekseen ilman että joutuu tekemään isoja kompromisseja.
Joo ei taida vaikuttaa mekaanikoiden upgradet auton säätöihin kun nyt tarkemmin katsoin niitä. Ne vaikuttaa vain korjaamisnopeuteen huollossa.

Nyt puhjenneen renkaan vaihto taitaa oikeasti kannattaa kun ajelin H1: Minillä joku 10km eturengas vanteella USA:ssa soralla niin tuli reilu 15s/km takkiin, ei siis kiihdy mihinkään, oisko huiput olleet sen 80-100km/h ja siihenkin kiihdyttäminen kestää.
Renkaanvaihto kestää 60s ja kait hieman vähemmän jos hommaa Phil Millsille sen renkaanvaihto upgraden joten eturengas kannattaa melkeinpä vaihtaa jos on joku 4km tai enemmän ek:ta jäljellä.

Takarengas vanteella Mini ei ehkä ole noin hidas, mutta jos on ehkä yli 10-12km ajettavaa niin tuolloin senkin vaihto voi olla hyödyllistä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei taida vaikuttaa mekaanikoiden upgradet auton säätöihin kun nyt tarkemmin katsoin niitä. Ne vaikuttaa vain korjaamisnopeuteen huollossa.

Nyt puhjenneen renkaan vaihto taitaa oikeasti kannattaa kun ajelin H1: Minillä joku 10km eturengas vanteella USA:ssa soralla niin tuli reilu 15s/km takkiin, ei siis kiihdy mihinkään, oisko huiput olleet sen 80-100km/h ja siihenkin kiihdyttäminen kestää.
Renkaanvaihto kestää 60s ja kait hieman vähemmän jos hommaa Phil Millsille sen renkaanvaihto upgraden joten eturengas kannattaa melkeinpä vaihtaa jos on joku 4km tai enemmän ek:ta jäljellä.

Takarengas vanteella Mini ei ehkä ole noin hidas, mutta jos on ehkä yli 10-12km ajettavaa niin tuolloin senkin vaihto voi olla hyödyllistä.

Juu se tippuu täysillä upgradeilla johonkin 30-40sek luokkaan. Mulla nyt renkaanvaihto 42sek ja tielle palautus 5sek.
Fulvialla vedin pitkän EK:n kaksi viimeistä sektoria oikean eturenkaan vanteella ja 22sek johto vaihtui 1sekunnin EK voittoon, onneksi en vaihtanut.

Tulipa tänään löydettyä useammasta maasta, mutta erityisesti USA:sta mutkia mistä pitkäksi ajaessa tiput pengertä alaspäin. No tässä ei ole mitään ihmeellistä, niin se on kaikkialla. Mutta välittömästi tämän todennäköisen ulosajo kohdan jälkeen siinä penkereessä on matalia kiviä.
Eli jos menet perä edellä mutkaan, et osu niihin, mutta jos ajat mutkasta ulos niin tielle et voi takaisin päästä.
Täysin tarkoituksella tehty keinotekoinen juttu, joka kyllä pisti ärsyttämään.
 
Tässä simucube säätöjä small migelle pitkän hieromisen jälkeen.
Oman mieltymyksen mukaan sitten friction slideria simucubesta sekä self aligning torgueta pelistä.
Suspensionia en lähtisi nostamaan kun lyö sitten käsille tien reunuksesta.
IMG_20190228_205038.jpg
dirt rally 2.0.jpg
 
Viimeksi muokattu:
20190222143438_1.jpg


T500RS.lle säädöt, käytän DFGT:llä jossa lisää self-aligning torqueta (80-90).
 
Tulee varsinkin tuolla usassa outoja fps droppeja, eli välillä jymähtää lukemaan 39 ja sitten taas nousee.

Fysiikat on kyllä mun mielestä paremmat kuin ykkösessä. Modernit WRC autot saisi vielä olla, mutta kyllä tuolla R5:lläkin ajaa.

Tässä 30min tuntuman hakemisen jälkeen omaa ajoa, kyseinen pätkä ekaa kertaa menossa videolla niin puuhunhan se pärähti kun ei vielä tuntuma 100% :)

 
Kovasti odottelen sitä VR-versiota tästä, en jaksa enää pannukakkuversiolla aloittaa.
 
Ei hitto kyllä tämä peli rupeaa maistumaan jo loistavalta. Säädöt on nyt kohdallaan ja asfaltillakin on todellakin pitoa aivan eritavalla kuin ykkösversiossa.
Tuntuma suorastaan loistava nyt!
Nuo pimeät kohdat kun vielä saisi kuntoon grafiikkapuolelta niin meikä on suht tyytyväinen. Sahalaidat sai kuntoon edellisen sivun vinkeillä.
 
Tässä simucube säätöjä small migelle pitkän hieromisen jälkeen.
Oman mieltymyksen mukaan sitten friction slideria simucubesta sekä self aligning torgueta pelistä.
Suspensionia en lähtisi nostamaan kun lyö sitten käsille tien reunuksesta.
IMG_20190228_205038.jpg
dirt rally 2.0.jpg

Kun lisäsit pelissä tuon Simucube ratin niin valitsitko "Load device preset", ja jos niin kumpi seuraavista vaihtoehdoista:

Direct Input
Direct Input Wheel

Vibration & Feedback välilehdellä ylin valinta: Device Driver, Enabled vai Disabled?

Ja otatko vielä kuvan Advanced Settings välilehdeltä?

Kiitos jo etukäteen!

edit: kannattaako polkimet, käsijarru ja vaihdekeppi lisätä USB laitteina vai kytkeä tuohon Simucube laatikkoon? Käytössä Fanatecin polkimet, käppäri ja vaihdekeppi.
 
Laitan huomenna kuvaa advanced settings välilehdestä kun en ulkoa niitä muista @Kokkola ja polkimet ja käsijarru ovat mulla USB laitteina. Vaihdekeppiä en omista.

Niin ja lataa sitten uusimmat ioni sekä simucube firmikset luonnollisesti. Eikös tämä dd ollut sulla nyt ihan uusi juttu jos muistan oikein?
 
Jonkinlaista analyysiä muutoksista aiempaan Dirt Rallyyn verrattuna.

 
Laitan huomenna kuvaa advanced settings välilehdestä kun en ulkoa niitä muista @Kokkola ja polkimet ja käsijarru ovat mulla USB laitteina. Vaihdekeppiä en omista.

Niin ja lataa sitten uusimmat ioni sekä simucube firmikset luonnollisesti. Eikös tämä dd ollut sulla nyt ihan uusi juttu jos muistan oikein?

DD saapui tuossa iltapäivällä, joten melko uusi juttu. Simucube puolen jo päivitinkin.

Dirt Rally 2.0 säilyttää näköjään sitkeästi tuon Fanatec CSW primääri ohjainlaitteena, vaikka ei ole edes kytkettynä. Resetoin profiilin kaikki asetukset mutta ei auttanut. Nyt on uudelleenasennus menossa. Huomenna jatkuu ihmettely.
 
Tajusin tuossa kun jengi laittanut noita ffb-settingsejä että XO-versiosta puuttuu osa asetuksista. Ne muutamat frictionit yms, sinänsä outoa kun Dirt 1:ssä ne kyllä on.

Pitää varmaan avautua CM:n foorumilla asiasta.
 
FFB kyllä puhuttaa Codemastersin foorumilla, vaan heiltä ei yhtään vastausta asiaan lukuunottamatta sitä viikko sitten tullutta twiittiä että tutkivat asiaa.
mm. tässä epäillään että tuo ffb-koodaus on otettu Dirt 4:sta, jossa se jotain ihan muuta kuin DR1:ssä.
 
FFB kyllä puhuttaa Codemastersin foorumilla, vaan heiltä ei yhtään vastausta asiaan lukuunottamatta sitä viikko sitten tullutta twiittiä että tutkivat asiaa.
mm. tässä epäillään että tuo ffb-koodaus on otettu Dirt 4:sta, jossa se jotain ihan muuta kuin DR1:ssä.
No ainakin konsolilla se on HUONO, mutta ilmeisesti pc:llä tätä voi korjata muuttamalla jotain tiedostoa joka määrittää ffb asetuksia tms. Eilen kun testasin xbox ohjaimella niin oli huomattavasti paljon parempi kuin ratilla :O
 
Itsellä ei ole rattia (G29 tulossa), mutta liekö kaikissa rateissa tuo "Tyre Slip" ja "Engine" ffb-asetukset harmaana?
Pädillä niitä pääsee säätämään, tosin mun mielestä niillä ei juuri jos ei lainkaan ole vaikutusta, toisin kun DR1:ssä.

Tässä hyvin summailtu ffb-asetuksia.
 
Itsellä ei ole rattia (G29 tulossa), mutta liekö kaikissa rateissa tuo "Tyre Slip" ja "Engine" ffb-asetukset harmaana?
Pädillä niitä pääsee säätämään, tosin mun mielestä niillä ei juuri jos ei lainkaan ole vaikutusta, toisin kun DR1:ssä.

Tässä hyvin summailtu ffb-asetuksia.
Ainakin konsolilla on harmaana kun ratin ottaa käyttöön (thustmaster tx leather edition) Toivotaan, että korjausta tulee piakkoin...
 
Olenkohan ainoa jonka mielestä ffb toimii niinkuin pitääkin :tdown:
No jos jotain puuttuu niin ratti ei hakkaa ja tärise joka kiven nokareen kohdalla jos sitä puutteena pitää.
Ohjaus kuitenkin keskittää niinkuin pitääkin ja muutenkin samaa tuntua kuin oikeassa autossa jota ainakin itse arvostan.
Tietty makuasioitahan nämä ffb säädöt on.
 
Jotkut kaipaa enemmän tuntumaa rattiin, koska persetuntumaa ei ole.
Ihan ajettava tuo on PC:llä kun muuttaa tiedostoja, tosin "persetuntuma" siitä puuttuu lähes täysin.
 
Tulee varsinkin tuolla usassa outoja fps droppeja, eli välillä jymähtää lukemaan 39 ja sitten taas nousee.

Fysiikat on kyllä mun mielestä paremmat kuin ykkösessä. Modernit WRC autot saisi vielä olla, mutta kyllä tuolla R5:lläkin ajaa.

Tässä 30min tuntuman hakemisen jälkeen omaa ajoa, kyseinen pätkä ekaa kertaa menossa videolla niin puuhunhan se pärähti kun ei vielä tuntuma 100% :)



Näyttäisi virtuaalinen ratti kääntyvän nyt yli 180 astetta :tup:

Muistelisin, että 1:ssä se kääntyi hölmösti ja näin teki sisäkuvakulmasta pelaamattoman.
 
Nyt sain tuon Fanatecin CSW setin poistettu primääriohjaimen paikalta. OSW Simucube toimii nyt rattina ja FFB toimii, seuraavia ohjeita käytin:

How To Use Your Codemasters DiRT Rally 2.0, DiRT4 With Simucube FW or MMOS OSW? – EKSIMRacing Website

Polkimet ja käsijarru toimivat USB-laitteena. Ratin vaihtoläppiä tai vaihdekeppiä en vielä saanut toimimaan, joten automaattivaihteisena testaillut. Hyvin luonnistuu jo ajaminen ja FFB on kunnossa (Jarskille iso kiitos).

Toimiiko Jarskilla vaihtoläpät OSW ratissa, vai onko sinulla millainen rattikehä käytössä?
 
Olenkohan ainoa jonka mielestä ffb toimii niinkuin pitääkin :tdown:
No jos jotain puuttuu niin ratti ei hakkaa ja tärise joka kiven nokareen kohdalla jos sitä puutteena pitää.
Ohjaus kuitenkin keskittää niinkuin pitääkin ja muutenkin samaa tuntua kuin oikeassa autossa jota ainakin itse arvostan.
Tietty makuasioitahan nämä ffb säädöt on.

Pelailetko konsolilla vai pc:llä?
 
Olenkohan ainoa jonka mielestä ffb toimii niinkuin pitääkin :tdown:
No jos jotain puuttuu niin ratti ei hakkaa ja tärise joka kiven nokareen kohdalla jos sitä puutteena pitää.
Ohjaus kuitenkin keskittää niinkuin pitääkin ja muutenkin samaa tuntua kuin oikeassa autossa jota ainakin itse arvostan.
Tietty makuasioitahan nämä ffb säädöt on.
Minullakin toimii ja on parempi kun ykkösosassa. Pari sivua selailet taaksepäin, niin on siellä muiltakin positiivista. PC ja G27. En muuttanut asetuksia.

Vertailin eilen ykkösosaan. Soralla siinä jämäkämpi tuntuma, mutta tässä uudemmassa ffb on informatiivisempi (vrt. PCars 2). Ite tunnen ratissa kaiken tarvittavan. Tärinät ja kolina puuttuu, mikä on mun mielestä vaan hyvä, kun vaan haittaavat ajamista ja ykkösosassa piti säätää ne erikseen pois.

Makuasia varmasti, kelpaisi minullekin jämäkämpi tuntuma, mutta toivon, ettei mene huonompaan suuntaan, kun on paineita tehdä muutoksia...
 
Itse haluan simuissa(tai ajopeleissä yleensäkin) tienpinnan "tuntuvan". Haluan ratissa tuntea mitä kämmenen kokoisen renkaan kontaktipinnan alla on. Pelkkä jousi tai laajempi ratin huojutus ei anna ajamiseen tarvittavaa tuntumaa.
 
Tosiaan makuasioita ja nyansseja mitä halutaan painottaa. Omasta mielestä kakkosessa on paremmat fysiikat kuin ykkösessä ja auto käyttäytyy realistisemmin. Myös ffb vakiona kertoo paremmin auton asennosta, eli eturenkaiden suhteesta kulkusuuntaan, mikä on mielestäni yksi tärkeimmistä ominaisuuksista mitä ffbn täytyy osata välittää, että luistokulman tuntee. Myös renkaiden lukkiutuminen ohjauksen keventymisenä toimii 2.0 hyvin.

Omasta mielestäni live for speedissä on yksi autopelien parhaista ffbstä vaikka onkin ratapeli, mutta siinä rallicrossiradalla ajaessa sorasladit ovat mielestäni hyvinkin realistisia.

Tässä 2.0 takavedolla leveäksi lähtenyt sladi ei ole automaattispinnaus niinkuin ykkösessä vaan riitävällä vastaohjauksella sen saa vielä melko pitkältä takaisin niinkuin oikeastikin. Itse ainakin tykkään tähän asti ja ihan vakioasetuksilla toistaiseksi vetänyt. Ainoastaan deadzonet otin pois.
 
Mitäs muuten setuppeja ihmiset käyttää jos ajavat Logitechin DFGT:llä. Itse ajelen siis dirt rally 1 joten lähinnä mietin vaan sitä profiilia. Testasin jonkun jätkän setuppeja ja meni jotenkin säädöt ihan vi****. Keskellä ratti tuntuu heiluvan joka suuntaan niin helposti mutta sitten enemmän kääntämällä pitää vääntää niin birusti. Ja sitten oma ratti ja pelin ratti ei enää käänny samalla asteella vaan oma kääntyy paljon enemmän vrt in-game.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 413
Viestejä
4 488 232
Jäsenet
74 236
Uusin jäsen
Bandito

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom