Dirt Rally 2.0

Nyt haiskahtaa pahasti ja varsinkin jos samat pätkät kuin ennenkin. Toki vanhoissa pätkissä oli hyviäkin moni.
Pieni pelko mulla on tuosta ffb:stä. Saattaa tulla hyvin pienet muutokset ja vieläpä huonompaan suuntaan. Tästä puuttuisi enää se, että ilmoittasivat vaihtoehtoisesta arcade moodista pelissä...
Asfaltille tämä peli kaipaisi eniten vanhaan verrattuna ajettavuuteen ja muihin vähän vähemmän.

Toivottavasti tosiaan tuo FFB on kunnossa. Mitään arcade moodia ei ole tulossa (pelihän on jatkoa Dirt Rallylle eikä Dirt 4 tekeleelle). Ajettavuutta assulla voisi kehittää myös minun puolesta, sora ja ruotsi aika kohillaan jo ennestään.
Kaikkein eniten Dirt Rally kaipasi lisää ajettavaa, ja nythän sitä on tarjolla. Noita ekasta osasta kierrätettyjä pätkiähän ei ole mikään pakko ostaa.

VR-tuki, lupaukset simusta ja palava hinku ajamaan saivat minut hankkimaan tämän. Toivottavasti nyt mitään suurta pettymystä ei tule, minulle tosin riittää uudet kisat, hiukan kohennettu ulkoasu ja tuo muikea VR-kokemus :cool:
 
Sikäli pienen itsetutkiskelun paikka iomalla kohdalla, että monestihan eri pelisarjoissa rata-autopuolella on keskenään 95% samoja tosielämän ratoja tarjolla yhä uudelleen ja uudelleen (ja monia niistä nimenomaan juuri vaatii mukaan), mutta jos rallipeli tarjoaa samat hyvin mallinnetut pätkät uudestaan peruspelin päälle, niin se on sitten muka rahastusta... :D

Juuri tuota samaa ajattelin tänään :D Mutta sehän nyt on sama mitä Codemasters tekee, niin aina se jonkun mielestä on väärin. Eikä kaikki nyt munkaan mielestä aina ihan oikein ole mennyt, mutta...suht kelpo pelejä kuitenkin saaneet aikaan viime vuosina.
 
Tokihan olisi ollut mukavaa jos noihin ykkösen ralleihin olisi tullu uusia pätkiä mukaan, mutta on nuo vanhatkin mielenkiintoista ajaa uusilla fysiikoilla ja autoilla :)
 
Cdkeys.com:ssa n. 53€ Deluxe Edition, jota pääsee 22.pv pelaamaan. Normiversio 35€. Pistin tilaukseen. Kaikesta "kepulista" huolimatta olen odottanut DR2.0:aa jo monta vuotta. Blogissa mainittu extreme damage -mode kuulosti etenkin aika lupaavalta. En muista CM:n tehneen huonoja autopelejä DiRT4:n lisäksi, joten eiköhän sieltä ihan priimaa pukkaa;)
 
Tuo extreme damage kuulostais kyllä hyvälle. Saas nähdä miten sittten toimii.
 
Yks mitä kanssa mietin, kun on noita tosi pitkiä EK:ta (esim. Puolasta näkynyt CM:n blogissa videoita, joissa varmasti ei olluit extreme damaget päällä), niin voi olla että tulee esim. Ruotsin EK:t, Saksat, Suomet muut kokonaan ajettavaksi eli oisi omasta mielestä ihan mahtavaa, jos voisi pudotella vaikka koko Ouninpohjan tai Panzerplatten kerralla pikkupätkien sijaan :)

Joka tapauksessa itellä DR1:ssä 450h ajettuna, joten ei oo paha maksaa Deluxesta 50+€, kun aikanaan ykkösosan sai parilla kympillä Early Accessin alussa.
 
Kohta pääsee Deluxen ostaneet ajelemaan :)

Mielenkiintoista nähdä mitä tuo Dirt Season kakkonen tulee sisältämään.
 
Dirt Rallyn tekijät osaa kyllä tehdä äänet autoihin, aivan ylivertaiset muihin ajopeleihin verrattuna. Toki osa autoista ei kuulosta aivan samalta kuin oikeasti, mutta nuo vaimennetut incar-äänet on kyllä herkkua.
 
Dirt Rallyn tekijät osaa kyllä tehdä äänet autoihin, aivan ylivertaiset muihin ajopeleihin verrattuna. Toki osa autoista ei kuulosta aivan samalta kuin oikeasti, mutta nuo vaimennetut incar-äänet on kyllä herkkua.
Muistelin kanssa, että Dirt Rallyssa oli todella hyvin tehdyt äänet. Jos Raceroom ei ole tuttu niin suosittelen tutustumaan siihen simulaattoriin. Siinäkin on aivan upeat äänet mallinnettu autoihin. Youtubesta taitaa löytyä ihan hyviä videoita sen suhteen.
 
Muistelin kanssa, että Dirt Rallyssa oli todella hyvin tehdyt äänet. Jos Raceroom ei ole tuttu niin suosittelen tutustumaan siihen simulaattoriin. Siinäkin on aivan upeat äänet mallinnettu autoihin. Youtubesta taitaa löytyä ihan hyviä videoita sen suhteen.

Juu, on tullut katseltua Raceroom kisoja youtubesta, ja lähellä ne on aitoja rata-autojen ääniä, myös Asetto Corsassa on joissakin autoissa todella makeat soundit :)

Ilmeisesti tässä uudessa Dirt Rallyssa on vielä mahdollisuus säätää auton ääniä incar-kuvakulmassa, mikä on hieno homma.
 
Näköjään englanninkielisenä kartanlukijan äänenä pelissä on Petter Solbergin kartturina toiminut Phil Mills, mahtava homma!
 
Uutta materiaalia julkaisuversiosta:



Vaikuttaa ihan hyvältä.
 
Tänään tulee ilmeisesti Jimmy Broadbentiltä striimi puoli kymmenen aikaan aiheesta.

Itseä kiinnostaa onko asfalttilla ajomallinnus mennyt mihin suuntaan, kun aiemmin samainen tubettaja kehui jo soramallia, mutta asfaltilla ajelu oli ollut outoa, muttei tiennyt vielä tuolloin johtuiko se ratinsäädöistä vai itse pelin fysiikoista.

Jos nyt päästään SLRE:n tasolle niin aika hyvin jo:)

Autokantahan tässä on ihan maukas.

Niin ja kartanlukija sais olla edelleen Nicky Grist tai Derek Ringer! Mutta kaipa noilla Phil Millsin nuoteillakin tiellä pysyy..:D
 
Niin ja kartanlukija sais olla edelleen Nicky Grist tai Derek Ringer! Mutta kaipa noilla Phil Millsin nuoteillakin tiellä pysyy..:D
Joo, kunhan vain saa säätää riittävän hyvin ajoitusta ja mielellään myös nuottien määrää. Ykkösessähän nuottien määrään ei voinut vaikuttaa ja se oli ainakin omalla kohdalla aika iso miinus.
 
Kyllähän tää muuten vaikuttaa hyvältä mutta maita ja ek:ita kaipais enemmän. Onko tässäkin sama kuin Dirt 1:n kanssa että on vain kaksi eri ek:ta per maa (joita on sitten toki taas ajettavissa pienemmissä pätkissä ja toisesta suunnasta)? Ja varmaan selviäisi jos lukisi tätä ketjua enempi mutta onko peruspelissä nyt montako uutta maata heti julkasussa?
 
Onko missään vielä mitään kunnon kommentteja ajomallinnuksesta? Kovasti pukkaa keisarin uudet vaatteet-fiilistä, kun ainut todellinen muutos näyttää olevan lisää DLC:tä.
 
PcGamer:ssa sanottiin, että auton hallitseminen on hieman haastavampaa, kun ykkösosassa, mutta kuitenkin luonnollisen tuntuista. Toki ei vaikuttanut miltään simuharrastajalta arvostelija, vaikka PCars2:n tuntumaa vertasikin... Dirt Rally 2.0 review | PC Gamer

Edit: Tuolla lisää arvosteluja. https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/Games/comments/arx9lo/dirt_rally_20_review_thread/ Ihan positiiviselta vaikuttaa. Ajomallinnuksesta kuulisin myös mielellään enemmän, jos jollakin sattuu silmään jostakin.
 
Viimeksi muokattu:
Konsolipuolella hyvä jos padilla ajaminenkin "helpompaa" sillä eihän Dirt rallya mielellään pädillä ajellut. Aina ei jaksa rattia viritellä niin hyvä jos voi vaan rennosti pudotella sohvalta Forza-tyyliin.
 
Kyllähän tää muuten vaikuttaa hyvältä mutta maita ja ek:ita kaipais enemmän. Onko tässäkin sama kuin Dirt 1:n kanssa että on vain kaksi eri ek:ta per maa (joita on sitten toki taas ajettavissa pienemmissä pätkissä ja toisesta suunnasta)? Ja varmaan selviäisi jos lukisi tätä ketjua enempi mutta onko peruspelissä nyt montako uutta maata heti julkasussa?

Dirt Rallyssa on ainoastaan yksi ek per maa (sitä ei vain voi ajaa kokonaisuudessaan, vaan eri mittaisissa osissa). Ouninpohja (suomi), Panzerplatte (saksa), Turini (Monte)... Sama ilmeisesti tässä 2.0 "versiossa". 2.0 sisältää julkaisuhetkellä kuusi maata/ek:ta.
Tämä olisikin hyvä uudistuksen paikka: erikoiskokeet ajettavaksi myös kokonaisuudessaan. Sama noille vanhoille pätkille mitkä tulevat DLC paketissa (paketeissa) ajettavaksi.
Youtube videoiden mukaan näyttää olevan 2.0 sama meininki kuin ekassa osassa: yksi ek per maa silputtuna eri mittaisiin osiin. Tästä videolta näkyy pelin valikoissa kaikki pätkät (video alkaa suoraan pätkäesittelyistä):



Rallicrossia julkaisuhetkellä ajetaan kahdeksalla radalla (näistä kaksi tuttuja aiemmasta osasta). Hill Climbbiä ei ole mukana, ainakaan julkaisuhetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Varsinkin kun PPeakin oikeudet Sonylla niin voi olla ettei tule koko hill climbiä Dirtiin.
 
Dirt Rallyssa on ainoastaan yksi ek per maa (sitä ei vain voi ajaa kokonaisuudessaan, vaan eri mittaisissa osissa). Ouninpohja (suomi), Panzerplatte (saksa), Turini (Monte)...
Eikös se pitkä pätkä esim ouninpohjasta ole se koko pätkä. Sit ne lyhyet on puolet siitä ja ne vielä sit eri suuntiin kaikki.
 
Eikös se pitkä pätkä esim ouninpohjasta ole se koko pätkä. Sit ne lyhyet on puolet siitä ja ne vielä sit eri suuntiin kaikki.
Ei, ne on 15km ja 16km , CM:n pelimoottori ei ainakaan tuolloin pystynyt juurikaan yli 16km pätkiin, Ouninpohjan ek:ta on ajettu joskus jopa 34km pitkänä, ja joskus ajavat vain osaa siitä ja kääntyvät toiselle tielle siltä klassiselta pätkältä.
 
Vieläkään ei siis saada realistisen mittaisia EK-pätkiä.. :rolleyes:
RBR:ssä oli sentään se yksi Japanin pätkä millä oli pituutta joku 30km, sitä oli mukava jauhaa. :)

Toinen asia mikä tässäkin vituttaa on tuo EK:den lukumäärä. Oikeissa ralleissa on 15-30 EK:ta, tässä taas ilmeisesti joku 4-6 kpl.

Nuo kaksi asiaa + Suomen ja natiivin Vive-tuen puute on kyllä sen verran isoja asioita itelle että katotaan tätä sitten sieltä alelaarista vitosen hintaan joskus tulevaisuudessa..
 
Vieläkään ei siis saada realistisen mittaisia EK-pätkiä.. :rolleyes:
RBR:ssä oli sentään se yksi Japanin pätkä millä oli pituutta joku 30km, sitä oli mukava jauhaa. :)
Realismin ja pelattavuuden/mukavuuden välillä pitää tehdä valintoja. Mm. minä tykkään pelatessa enemmän lyhyemmistä pätkistä ja varsinkin kavereiden kanssa pelattaessa ne ovat paljon hauskempia, kuin sellaiset nälkävuoden mittaiset pätkät, joita pitää ajaa hiki hatussa kotonakin. En usko että olen ainoa, joka on tätä mieltä. RBR:n oletuspätkät olivat pääosin juuri passelin mittaisia. Dirt Rallyn EK:t taas olivat pääsääntöisesti jo liiankin pitkiä.

Toinen asia mikä tässäkin vituttaa on tuo EK:den lukumäärä. Oikeissa ralleissa on 15-30 EK:ta, tässä taas ilmeisesti joku 4-6 kpl.
Tämä on tosiaan ihan kakkelia. Ei niistä pätkistä uusia tule, jos niitä pätkitään tai ajetaan eri suuntaan.
 
^ Juu tuo pätkien pituus toki jakaa porukkaa kuten esim formulapeleissä kisojen pituus. Itse olen hc-realismi koulukuntaa ja olen aina pelannu formulapelini täyspitkillä kisoilla, yms.
 
Ilmeisesti asfaltti on edelleen se heikkous. Pientä parannusta, mutta samantyylinen tuntuma, vähän kuin auto leijuisi tien pinnalla.
Ostaa kait tämä kumminkin pitää, vaikka olisin toivonut kunnon muutoksia muutamiin asioihin ajomallinnuksen ulkopuolelta.
 
Toinen asia mikä tässäkin vituttaa on tuo EK:den lukumäärä. Oikeissa ralleissa on 15-30 EK:ta, tässä taas ilmeisesti joku 4-6 kpl.
Juuri päättyneessä Ruotsin rallissa oli 7 uniikkia metsäpätkää, loput toistoa tai se yksi raviratapyöritys. Montessa oli 8 EK:ta. Yli 15 EK:ta kuulostaa 80-luvulla tai sitä ennen ajetulta rallilta, tai sitten ajetaan moneen kertaa samoja pätkiä. Sehän tekisi rallipeleihin jotain realismia kun pätkä olisi kulunut kunnolla urille toisella ajokerralla. Rallipelien ongelma tuppaa olemaan se, että niissä ei sitä rallia lopulta ole kuin nimessä. Käytännössä yksittäisiä rata-autoilukierroksia.
 
Uutta materiaalia julkaisuversiosta:



Vaikuttaa ihan hyvältä.



Oi vitsi,

Näyttää kyllä harvinaisen hyvälle, jopa tekisi mieli pitkästä aikaa pelata ajopelejä...
Mutta sitten pitäisi hommata ratti+polkimet ja sille teline. Isoa telinettä ei voi hommata kun ei ole paikkaa, pieni teline on taas vähän nitku. Sitten kun sen pienen hommaisikin niin se pitää joka kerta virittää paikalleen ja piuhat on aina sekaisin. Päivällä ei voi pelata kun pennut hyppi johtoihin ja telkkarin eteen. Työhuoneessa ei viitsi pelata kun isosta telkkarista on kivempi. Jos yöllä pelaisi niin ratista kuuluisi ääniä ja vaimoketta tuo harmittaisi. Jos vaimoa ei harmittaisi niin aikaahan tuo ajaminen ottaisi kun ei viitsi hetkeksi kaikkea tuota ratin asettamista edes tehdä... Eihän sitä ole enää aikaa pelata mitään niin pitkään putkeen mitä rallipeli vaatisi. Sitten jos olisikin niin maksimissaan 6kk tulisi pelattua ja laittaisin kuitenkin kaikki härpäkkeet myyntiin.... Häviäisin hinnasta satasia kun paskaahan ei viitsi ostaa ja kauaa ei jaksa laitteita pitää myynnissä.

Ohjaimella tuota en pelaa.....

Pitäkää Dirttine.
 
Hyvinhän tuota ensimmäistäkin Dirt Rallya pelasi padilla. Muistaakseni riitti että kävi tökkäämässä sensitivityn tjsp. täysille niin ajotuntuma oli juuri sopiva. Tietysti jos tarkoituksena on kilpailla netissä muita rattipoljin-tyyppejä vastaan niin turpiin tulee armotta. Ehkä vähän on tehty tuosta padipelailusta turhaan mörkö, tiedostan itsekin sen että ratillahan nämä olisivat kymmenen kertaa parempia, mutta eipä ole ylimääräistä rahaa hirveästi ja tilanpuutettakin on.
 
Ei voinut vastustaa. Ostohousut meni jalkaan ihan väkisin. Tuli kuitenkin tuota ekaa pelattua se 400 tuntia niin tuskin tämä voi paljoa huonompi olla :D
 
Ei vielä ainakaan iske täysillä. Ekaa tuli tahkottua 850 tuntia. Katellut vähän noita ekan dirt rallyn parempien kuskien ensi videoita ja ainakin puola näytti aika lailla samalta jalka suorassa ja limitteri hakkaa menolta mitä ykkönenkin oli.
Pitää vähän vielä sulatella ja katella enemmän miltä näyttää.

 
Jos jotain positiivista niin monet peliä kokeilleet on maininnu tuon lisääntyneen massan tunteen, ettei autot tunnu enää pahvista tehdyiltä.
 
Tuntuu olevan näissä kaikissa videoissa ihan perkeleesti FOV, menee arcaden näköiseksi kun maisema vilisee niin lujaa.
Eiköhän ainakin PC versiossa ole FOV säädin niin saa kohilleen.
 
Tuntuu olevan näissä kaikissa videoissa ihan perkeleesti FOV, menee arcaden näköiseksi kun maisema vilisee niin lujaa.
Eiköhän ainakin PC versiossa ole FOV säädin niin saa kohilleen.
Samaa katselin. Näyttää että vauhtia olisi puiden välissä vähintään 300 km/h. Ajaminen näyttää naurettavan helpolta kun kokoajan kutosella ajetaan täysiä.

Kai tätä voi kahden vuoden päästä harkita alelaarista vitosella kun kaikki lisä autot ja rallit on julkaistu, johon varmasti suomikin kuuluu.
 
Samaa katselin. Näyttää että vauhtia olisi puiden välissä vähintään 300 km/h. Ajaminen näyttää naurettavan helpolta kun kokoajan kutosella ajetaan täysiä.

Puolan pätkät on nopeita, mutta kyllä sielläkin pitää sitoa jarrulla välillä, eikä tuossa nyt kokoajan kutosella täysillä ajeta, ainakaan niissä videoissa mitä itse katsoin.
Kyllähän Puolan rallista löytyy oikeastikkin erikoiskokeita missä paukutetaan rajottimella pitkän aikaa.

Jimmy Broadbent kehui soramallinnusta loistavaksi ja autoista löytyy painoa, asfaltilla ajo taas ei saanut samanlaisia kehuja, tuntui käytännössä samalta kuin ykkösessä.
 
Ykköstä tulee edelleen aika ajoin tahkottua PS4:lla, muita pelejä ei juuri enää jaksa pelailla.
Pitihän tämä tilata ja otin deluxen, niin saa nuo ykkösen pätkät sitten miltei samaan hintaan.
Näytti tänään lähtevän Ruotsista eli siinä ja siinä ehtiikö perjantaiksi postilaatikkoon, Gigantista tilasin.
Paljon paremmalta näyttää nuo uudet videot kuin ne viime syksyiset!
Puolassa ei näytä juuri ojia olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Lueskelin tänään oikein urakalla noita arvosteluja. Lähes kaikissa toistuu, että peli on suunnattu "hardcore simulaatioihmisille" ja on muille erittäin turhauttava ja vaikea oppia. Kuulostaa tältä osin hyvältä.

Videoissa ainakin B-ryhmäläiset ja vesikelin ajo soralla näyttää siltä, että pitoa on sopivan vähän.. Ajouratkin vaikuttaa ilmeisesti pitoon huomattavasti, niin paha tuomita etukäteen videon pohjalta.

FOVia voi varmasti säätää, kuten kahdessa edellisessä julkaisussakin, tarkempi FOV asteikko kelpaisi tosin, niin ei tarvitsisi modata tai tekstitiedostoa muokkailla...
 
Lueskelin tänään oikein urakalla noita arvosteluja. Lähes kaikissa toistuu, että peli on suunnattu "hardcore simulaatioihmisille" ja on muille erittäin turhauttava ja vaikea oppia. Kuulostaa tältä osin hyvältä.

Videoissa ainakin B-ryhmäläiset ja vesikelin ajo soralla näyttää siltä, että pitoa on sopivan vähän.. Ajouratkin vaikuttaa ilmeisesti pitoon huomattavasti, niin paha tuomita etukäteen videon pohjalta.

FOVia voi varmasti säätää, kuten kahdessa edellisessä julkaisussakin, tarkempi FOV asteikko kelpaisi tosin, niin ei tarvitsisi modata tai tekstitiedostoa muokkailla...

Kannattaa aina kattoa kenen arvosteluita lukee...
Mikä tahansa konsolipainotteinen julkaisu niin tollasille lausunnoille ei kannata antaa paljoa painoarvoa. Konsolistien mielestä puhutaan aina simulaatiosta jos pitää ajaa ratilla pädin sijasta. :dead:
 
Onko nyt niin, että moderneja wrc autoja ei tässä nähdä? Harmi homma, jää kyllä ainakin julkaisussa hankkimatta, mikäli näin on.
 
Onko nyt niin, että moderneja wrc autoja ei tässä nähdä? Harmi homma, jää kyllä ainakin julkaisussa hankkimatta, mikäli näin on.
Mitä tarkoitat moderneilla wrc- autoilla? Edellisen pelin 2010-luokka autoja ei ole ja niitä uusimpia 380hv wrc autoja tuskin tuleekaan. Ekan dlc:n mukana tulevat Focus '07 ja Citroen C4 olivat aikanaan monimutkaisempia laitteita kuin 2010-luokka (2011-2016 wrc:t) kun niissä oli vielä aktiivilukot ja jotain aktiivijousitustakin.

Ja kuitenkaan R5:n tai noiden 380hv wrc autojen välinen ero ei ole ihan älytön. Juuri päättyneessä Ruotsin rallissa nopeimman R5 kuskin keskituntinopeus oli 109,8km/h ja rallin voittajan Tänakin ktn oli 114,3 eli vauhtiero oli n.4% tai n.1,30s/km (1km ajo kesti keskimäärin R5:lla 32,78s vs Tänakilla 31,50s), joissain rankemmissa ja hitaammissa ralleissa s/km ero on 2s molemmin puolin (esim. Meksiko, Turkki).
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tarkoitat moderneilla wrc- autoilla? Edellisen pelin 2010-luokka autoja ei ole ja niitä uusimpia 380hv wrc autoja tuskin tuleekaan. Ekan dlc:n mukana tulevat Focus '07 ja Citroen C4 olivat aikanaan monimutkaisempia laitteita kuin 2010-luokka (2011-2016 wrc:t) kun niissä oli vielä aktiivilukot ja jotain aktiivijousitustakin.

Moderneilla tarkoitan moderneja, en 10v vanhoja autoja. Eli uusien sääntöjen mukaisia autoja. Olisi kovin hienoa päästä vetään noilla 400+hv aero autoilla.

Ralliautojen tekniikka ja laji on kovin tuttua kyllä, kiitos briefingistä.
 
Täytyy taas puollustella etten ensimmäisessä osassa edes ajanut noilla uusimmilla. Kaverit ketkä kokeilivat peliä tosin ottivat suoraan aina uusimmasta päästä auton. Olivat hurjia kiihtymään ja mukavia hallita, mutta kaipaan itse enemmän sellaista rotiskotuntumaa.
 
Mitä tarkoitat moderneilla wrc- autoilla? Edellisen pelin 2010-luokka autoja ei ole ja niitä uusimpia 380hv wrc autoja tuskin tuleekaan. Ekan dlc:n mukana tulevat Focus '07 ja Citroen C4 olivat aikanaan monimutkaisempia laitteita kuin 2010-luokka (2011-2016 wrc:t) kun niissä oli vielä aktiivilukot ja jotain aktiivijousitustakin.

Ja kuitenkaan R5:n tai noiden 380hv wrc autojen välinen ero ei ole ihan älytön. Juuri päättyneessä Ruotsin rallissa nopeimman R5 kuskin keskituntinopeus oli 109,8km/h ja rallin voittajan Tänakin ktn oli 114,3 eli vauhtiero oli n.4% tai n.1,30s/km (1km ajo kesti keskimäärin R5:lla 32,78s vs Tänakilla 31,50s)

Toisaalta Jari Huttunen ajoi 8,9km pitkällä Torsby 1-EK:lla juurikin viime vknlopun Ruotsin rallissa R5-autolla nopeimman ajan, vaikka mukana oli ihan normaalisti WRC-kalustoakin. Toki tähän vaikutti ajourien kuluminen ja sen myötä parempikuntoinen tie. Itse ajelen ihan mielellään vanhoilla WRC-autoillakin, vaikka toisaalta uusia en panisi pahakseni. Peukut pystyyn Season 2 odotellen, vaikka pessimistinä voin sanoa että tod. näk. tulee vain loput DR 1:n maat + rallicrossia, josta en niinkään välitä tämän julkaisun yhteydessä. Ja varauksella suhtaudutaan arvosteluihin, joissa ei mainita FOV-säätöjä, tarkempia tietoja rattituntumasta ja auton käyttäytymisestä mutkissa ym.

Silti tämä mies odottaa perjantaita kädet syyhyten. Deluxe tilattu. Pitänee päivitellä tänne kokemuksia, kunhan ajamiselta ehtii;)
 
Toisaalta Jari Huttunen ajoi 8,9km pitkällä Torsby 1-EK:lla juurikin viime vknlopun Ruotsin rallissa R5-autolla nopeimman ajan, vaikka mukana oli ihan normaalisti WRC-kalustoakin. Toki tähän vaikutti ajourien kuluminen ja sen myötä parempikuntoinen tie. Itse ajelen ihan mielellään vanhoilla WRC-autoillakin, vaikka toisaalta uusia en panisi pahakseni. Peukut pystyyn Season 2 odotellen, vaikka pessimistinä voin sanoa että tod. näk. tulee vain loput DR 1:n maat + rallicrossia, josta en niinkään välitä tämän julkaisun yhteydessä. Ja varauksella suhtaudutaan arvosteluihin, joissa ei mainita FOV-säätöjä, tarkempia tietoja rattituntumasta ja auton käyttäytymisestä mutkissa ym.

Silti tämä mies odottaa perjantaita kädet syyhyten. Deluxe tilattu. Pitänee päivitellä tänne kokemuksia, kunhan ajamiselta ehtii;)
Pelissä on ainakin pc-versiossa fov-säätö mutta en tiedä kuinka paljon se säätyy ja näytti siltä se ei näytä mitään arvoja. En kyllä ymmärrä miksi CM ei voi laittaa kunnollista fov-säätöä peleihinsä joka näyttää astemäärän sille hfov tai vfov ja säätyy 1asteen välein, jossakin F1 2017 pelissäkin se fov-säädön arvo ei taida vastata fov astemäärää vaan se on vain joku random numero.
DR1:ssä fovia sai säädettyä välillä 0.0-1.0 (0.1 / 4 asteen säätövälein) ja nuo tarkoitti vertical fovia 30-70asteen välillä (jos käytössä 16:9 kuvasuhteen näyttö niin silloin se kattoi 53-124 hfov) joten voisiko tässä olla vähintää sama.

edit: joo se fov on narrow <-> wider slideri ilman mitään lukuarvoja, 10pykälää säätöä eli taitaa ihan sama kuin DR1:ssä.
 
Viimeksi muokattu:
Pelissä on ainakin pc-versiossa fov-säätö mutta en tiedä kuinka paljon se säätyy ja näytti siltä se ei näytä mitään arvoja. En kyllä ymmärrä miksi CM ei voi laittaa kunnollista fov-säätöä peleihinsä joka näyttää astemäärän sille hfov tai vfov ja säätyy 1asteen välein, jossakin F1 2017 pelissäkin se fov-säädön arvo ei taida vastata fov astemäärää vaan se on vain joku random numero.
DR1:ssä fovia sai säädettyä välillä 0.0-1.0 (0.1 / 4 asteen säätövälein) ja nuo tarkoitti vertical fovia 30-70asteen välillä (jos käytössä 16:9 kuvasuhteen näyttö niin silloin se kattoi 53-124 hfov) joten voisiko tässä olla vähintää sama.

Ykkösosassa ja samoin DiRT4:ssa oli ongelmana, että kun FOV:n sääti tarpeeksi matalaksi (itsellä vFOV yleensä 35, DR1:ssa lähin arvo taisi olla 34), niin penkkiä ei saanut säädettyä tarpeeksi taakse. Tämä korjaantui modilla, mutta veikkaampa, että ainakin tämä ongelma on myös kakkosessa odotettavissa.
 
Mjaa, kyllähän tuossa Australian pätkässä alkaa olemaan pituutta ihan mukavasti.. :hungry:



Broadbentillä menossa muuten live-lähetys career-modesta:

 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 480
Viestejä
4 489 930
Jäsenet
74 244
Uusin jäsen
Ogeh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom