Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
02.03.2019
Viestejä
103
Löytyykö foorumilta wheel stand prosta kunnon rigiin vaihtaneita?Kun tässä nyt meinaa innostua simuilusta ja olen Simlabiin ollut yhteydessä ja gt evo1 rigi olisi mietinnässä. Kaikkine kilkkeineen reipas 800e:confused2:. Istuimeksi meinasin Sabeltin tai sitä simlabin omaa jakkaraa. Mahtuuko sinne tämmöinen 176/90kg perse? Ja saako fiilistä lisää ralliin ja rataan,kun olis tukevammat setit?. Tuo wheel standi heiluu kuitenkin ja olen joutunut laittaa 2x22.5kg käsipainot ettei luistelis jarruissa.

Se Darko on sieltä autellut ja hienoa asiakaspalvelua.:tup: Vähän lienee joutuisi askartelee kuitenkin,että saisi thr tss sparcon käsijarrun ja Th8a h-vaihteiston kiinni.

Ja,jos ja kun tuon hommaan,niin sitten ois joko rattisetin/jarrusetin uusintaa,tai vr. Nykyinen ratti siis thr tx,jossa sparcon 383 ratti kiinni. Eniten ärsyttää thr pro pedaaleissa jarrutuntuma,tai itseasiassa kaikkien polkimien fiilis. Assettossa lukkiutuu jarrut herkästi ja ei on tuntumaa. Se alkuperäinen jarrumodi kiinni. Heusinkveldin sprint polkimia katsellut mutta toki,ensin pitää rigi olla kunnossa. Onko kokemusta siis sprint pedaaleista?

No,entäs astetta paremmat rattisetit sitten? Suoraveto moottoreita kuolaillut ja onko tuo Fanatecin dd versiot kaikkein käyttäjäystävällisimmät? Ainakin Assettossa ärsyttää ratin ja forcen ”kuminauhamaisuus” vai saako sitä sitten säätämällä pois. Kerralla kaikkia näitä ei perse kestä ostaa mutta ois kiva saada supporttia. Eli rigi ensin ja satsaisiko sitten astetta parempiin polkimiin? Vai vr touhuihin? Vai jättääkö wheel standin ja ajaa nykyisen tx ratin loppuun(vajaa 3v vanha) ja panostaa koneen päivittämiseen ja vr pelaamiseen. Saako siis immersiota kunnon rigillä? Ja peleinä siis assetto ja dirt rally 2.0.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Offtopic.

Alla oleva DD-setti tulee myyntiin kunhan olen testannut että kaikki toimii, setti ollut täysin käyttämättömänä viimeiset 13kk, käyttötunnit siis muutamissa kymmenissä tunneissa ja rattia pyöritelty vain ajohanskojen kera, 10/10 kunto ja alkup. laatikot ym. löytyy. Setti ollut/on kiinni Sim Labin P1 cockpitissa joka ei ole myynnissä. Myyntihintaa/pyyntöä en ole vielä miettinyt.

simracingbay.com
1/2018, 1266.36€
SimuCUBE based OSW kit SinCos - with CM110 case
ServoMotor: MiGE 130ST-M10010 SinCos - 2,1 mil cpr
PSU: Mean Well 480W (Noiseless) 20-30Nm
Servo drive: Ioni Pro HC (25A)
Adapter for Fanatec QR: No
Servo Cables: MiGE Original Servo Cables + EMI Grounding Wire

sim-lab.eu
1/2018, 385.99€ + pk:t, Steering Wheel SRC GT-1
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Löytyykö foorumilta wheel stand prosta kunnon rigiin vaihtaneita?Kun tässä nyt meinaa innostua simuilusta ja olen Simlabiin ollut yhteydessä ja gt evo1 rigi olisi mietinnässä. Kaikkine kilkkeineen reipas 800e:confused2:. Istuimeksi meinasin Sabeltin tai sitä simlabin omaa jakkaraa. Mahtuuko sinne tämmöinen 176/90kg perse? Ja saako fiilistä lisää ralliin ja rataan,kun olis tukevammat setit?. Tuo wheel standi heiluu kuitenkin ja olen joutunut laittaa 2x22.5kg käsipainot ettei luistelis jarruissa.

Se Darko on sieltä autellut ja hienoa asiakaspalvelua.:tup: Vähän lienee joutuisi askartelee kuitenkin,että saisi thr tss sparcon käsijarrun ja Th8a h-vaihteiston kiinni.

Ja,jos ja kun tuon hommaan,niin sitten ois joko rattisetin/jarrusetin uusintaa,tai vr. Nykyinen ratti siis thr tx,jossa sparcon 383 ratti kiinni. Eniten ärsyttää thr pro pedaaleissa jarrutuntuma,tai itseasiassa kaikkien polkimien fiilis. Assettossa lukkiutuu jarrut herkästi ja ei on tuntumaa. Se alkuperäinen jarrumodi kiinni. Heusinkveldin sprint polkimia katsellut mutta toki,ensin pitää rigi olla kunnossa. Onko kokemusta siis sprint pedaaleista?

No,entäs astetta paremmat rattisetit sitten? Suoraveto moottoreita kuolaillut ja onko tuo Fanatecin dd versiot kaikkein käyttäjäystävällisimmät? Ainakin Assettossa ärsyttää ratin ja forcen ”kuminauhamaisuus” vai saako sitä sitten säätämällä pois. Kerralla kaikkia näitä ei perse kestä ostaa mutta ois kiva saada supporttia. Eli rigi ensin ja satsaisiko sitten astetta parempiin polkimiin? Vai vr touhuihin? Vai jättääkö wheel standin ja ajaa nykyisen tx ratin loppuun(vajaa 3v vanha) ja panostaa koneen päivittämiseen ja vr pelaamiseen. Saako siis immersiota kunnon rigillä? Ja peleinä siis assetto ja dirt rally 2.0.
Mulla oli perus G27 modatuilla pedaaleilla, Playseat evolution, Buttkicker Gamer 2 ja 40" kaareva 4k näyttö. Hetken huumassa ostin ekana päivityksenä Oculus Riftin, enkä olisi voinut parempaa ostosta tehdä. Immersio on aivan huipussaan eikä normi näyttöön ole paluuta. Pahoinvointia voi toki esiintyä mutta äkkiä olen ainakin itse tottunut. Itsekin kuolailen kokoajan parempia vermeitä mutta tuo VR oli kyllä aivan loistava hankinta. Toki jos ratti heiluu ja polkimet luistaa niin ei sekään hääviä ole.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Löytyykö foorumilta wheel stand prosta kunnon rigiin vaihtaneita?Kun tässä nyt meinaa innostua simuilusta ja olen Simlabiin ollut yhteydessä ja gt evo1 rigi olisi mietinnässä. Kaikkine kilkkeineen reipas 800e:confused2:. Istuimeksi meinasin Sabeltin tai sitä simlabin omaa jakkaraa. Mahtuuko sinne tämmöinen 176/90kg perse? Ja saako fiilistä lisää ralliin ja rataan,kun olis tukevammat setit?. Tuo wheel standi heiluu kuitenkin ja olen joutunut laittaa 2x22.5kg käsipainot ettei luistelis jarruissa.

Se Darko on sieltä autellut ja hienoa asiakaspalvelua.:tup: Vähän lienee joutuisi askartelee kuitenkin,että saisi thr tss sparcon käsijarrun ja Th8a h-vaihteiston kiinni.

Ja,jos ja kun tuon hommaan,niin sitten ois joko rattisetin/jarrusetin uusintaa,tai vr. Nykyinen ratti siis thr tx,jossa sparcon 383 ratti kiinni. Eniten ärsyttää thr pro pedaaleissa jarrutuntuma,tai itseasiassa kaikkien polkimien fiilis. Assettossa lukkiutuu jarrut herkästi ja ei on tuntumaa. Se alkuperäinen jarrumodi kiinni. Heusinkveldin sprint polkimia katsellut mutta toki,ensin pitää rigi olla kunnossa. Onko kokemusta siis sprint pedaaleista?

No,entäs astetta paremmat rattisetit sitten? Suoraveto moottoreita kuolaillut ja onko tuo Fanatecin dd versiot kaikkein käyttäjäystävällisimmät? Ainakin Assettossa ärsyttää ratin ja forcen ”kuminauhamaisuus” vai saako sitä sitten säätämällä pois. Kerralla kaikkia näitä ei perse kestä ostaa mutta ois kiva saada supporttia. Eli rigi ensin ja satsaisiko sitten astetta parempiin polkimiin? Vai vr touhuihin? Vai jättääkö wheel standin ja ajaa nykyisen tx ratin loppuun(vajaa 3v vanha) ja panostaa koneen päivittämiseen ja vr pelaamiseen. Saako siis immersiota kunnon rigillä? Ja peleinä siis assetto ja dirt rally 2.0.
Mä tein tuon vaihdon wheelstandistä GT Omega Pro:n. Tätä rigiä tällä penkillä en kuitenkaan sulle suosittele, koska istuin on aika kaponen tällaseen pienempäänkin (185/80kg) takapuoleen. Mut ite oon kyllä tyytyväinen rigiin, voisi se parempikin olla ja just saapunut DD1 ratti kaipaisi kyllä hieman jäykempää rakennetta kuin tässä. Kyllä tuo kunnon rigi tuo ison buustin immersioon etenkin triploilla kun saa näytöt parhaaseen paikkaan.

Minusta tuo kamojen päivittelyjärjestys riippuu siitä mikä sulla on hommassa tavoite. Jos aiot kipailumielellä nopeutta tavoitella niin aloita polkimista. Oikein hyvät polkimet tarvii toki sitten rigin. Ajoin Fanan CSL Elite LC polkimilla standin kanssa mutta nyt on rigissä juuri nuo Heusinkveldin Sprintit. CSL Elitet loadcellillä on ihan riittävän hyvät että ei ole vauhti niistä kiinni mutta onhan noissa Sprinteissä mahtava tuntuma. Paljon lähempänä oikeita kilpa auton polkimia.

VR/tripsit on hyvin henkilökohtainen valinta, moni vannoo VR:n nimeen fiiliksen vuoksi mutta tosimielellä kisaajat on useat käsittääkseni palannut tripseihin vauhdin takia.

Kyllä tuo DD1 on käyttäjäystävällinen laite, ja Fanatecillä on paljon hyvän hinta/laatusuhteen omaavia rimmejä tarjolla. Ei nuo DD ratit nyt kuitenkaan ole minusta se mistä kamojen päivittely kannattaa aloittaa. Jos olet eteläisellä pirkanmaalla niin saa tuota mun rigiä tulla kokeilemaan.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 110
Fanatecin V3 polkimet (loadcell jarrussa) on myös paljon parempi kuin Thrustmastersin polkimet. Itse laitoin nuo ClubSport V3:t (360€) kun HE Sprinttien saatavuus on heikko ja lisäksi ostin damper kitin kaasulle (80€) ja brake performance kit jarruun (30€), mutta nuo lisäjutut eivät ole vielä käytössä.
 
Liittynyt
02.03.2019
Viestejä
103
Fanatecin V3 polkimet (loadcell jarrussa) on myös paljon parempi kuin Thrustmastersin polkimet. Itse laitoin nuo ClubSport V3:t (360€) kun HE Sprinttien saatavuus on heikko ja lisäksi ostin damper kitin kaasulle (80€) ja brake performance kit jarruun (30€), mutta nuo lisäjutut eivät ole vielä käytössä.
Juu 'Out of stock' näyttää heiskan sprintit olevan,onko menekki niin kova tai tekeekö ne näitä niin vähän? Mutta Fanan v3sia olen katsellut myös. Hintaero tunaus osien jälkeen,kuitenkaan ihan mahdoton ole sprintteihin. Kunhan vaan saisin paremman ja tunnokkaamman jarrun,jota saa polkea tarvittaessa voimalla ja tuntea lukkiutumisen rajan. Mut on tää hieno harrastus, ekan kerran,kun koitin assettossa 2004 ferrarin f1stä,niin ooh,mitkä soundit oli koneessa. :happy::happy:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
510
No sattuipa tämä thread silmiin sopivasti, kun itselläkin mietinnässä vehkeiden upgrade...
Tällä hetkellä löytyy G29 ja Playseatin ajopenkki. Formulaa tulee mahdollisimman realistisena pelattua ylivoimaisesti eniten, joksikin Project Cars 2 ja Assetto Corsa Competizione löytyy myös. Mutta niissä ei ole sitä vauhdin ja läheisen kuoleman tuntua ;)
Olen ajatellut hypätä seuraavaksi settiin, jossa olisi
- Fanatec ClubSport Wheel Base V2.5
- ClubSport Steering Wheel F1 Esports
- ClubSport Pedals V3

Mietteitä, tai vielä parempi, kokemuksia?
G29 on ihan OK, mutta nyt haetaan enemmän FFB voimaa ja tarkkuutta. Polkimissa sama homma, eli jarrupoljinvoimaa täytyisi säätää ja tuntumaa saada parannettua. Overall, paremman tuntuisia vehkeitä mitä G29 on.

Kannattaako edes vilkuilla ThrustMasterin settejä?
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Juu 'Out of stock' näyttää heiskan sprintit olevan,onko menekki niin kova tai tekeekö ne näitä niin vähän? Mutta Fanan v3sia olen katsellut myös. Hintaero tunaus osien jälkeen,kuitenkaan ihan mahdoton ole sprintteihin. Kunhan vaan saisin paremman ja tunnokkaamman jarrun,jota saa polkea tarvittaessa voimalla ja tuntea lukkiutumisen rajan. Mut on tää hieno harrastus, ekan kerran,kun koitin assettossa 2004 ferrarin f1stä,niin ooh,mitkä soundit oli koneessa. :happy::happy:
HE:n erät menevät yleensä aika nopiasti mutta kannattaa kysyä seuraavan erän aikataulusta, HE:n tuki on kyllä yksi parhaimmista koskaan :) itselläni on jo toinen setti menossa HE Pro pedaaleista, aikoinaan ollut myös Fanatecin v1:set ja omasta mielestäni HE:t pesevät Fanatecin mennen tullen mutta tämä on toki myös ihan mieltymys kysymyskin.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
No sattuipa tämä thread silmiin sopivasti, kun itselläkin mietinnässä vehkeiden upgrade...
Tällä hetkellä löytyy G29 ja Playseatin ajopenkki. Formulaa tulee mahdollisimman realistisena pelattua ylivoimaisesti eniten, joksikin Project Cars 2 ja Assetto Corsa Competizione löytyy myös. Mutta niissä ei ole sitä vauhdin ja läheisen kuoleman tuntua ;)
Olen ajatellut hypätä seuraavaksi settiin, jossa olisi
- Fanatec ClubSport Wheel Base V2.5
- ClubSport Steering Wheel F1 Esports
- ClubSport Pedals V3

Mietteitä, tai vielä parempi, kokemuksia?
G29 on ihan OK, mutta nyt haetaan enemmän FFB voimaa ja tarkkuutta. Polkimissa sama homma, eli jarrupoljinvoimaa täytyisi säätää ja tuntumaa saada parannettua. Overall, paremman tuntuisia vehkeitä mitä G29 on.

Kannattaako edes vilkuilla ThrustMasterin settejä?
Omannut Fanatecin Clubsport Wheel Base v1 & Thrustmastersin T500RS, kummatkin olivat aikoinaan hyviä ja riittäviä (varsinkin Fanatec) mutta nälkä kasvaa toki aina syödessään eli jos vain lompakon puolesta mahdollista, kannattaa harkita myös DD-settejä, esim. Accuforce v2 on hintansa puolesta jo aika varteenotettava vaihtoehto.

Accuforce v1:sestä tykkäsin kaikin puolin mutta softa oli omaan makuun aivan liian kattava ja syvällinen, lisäksi miinusta todella äänekkäästä elektroniikkaboxista, toki ei ongelma vr:llä tai kuulokkeilla.

Fanatecin DD:mallien (100-200€) hinnat nousivat juuri tänään lukuunottamatta DD2:sta.

OSW puolella on taasen juuri julkaistu SimuCUBE v2 joten v1 saa luultavasti piakkoin hieman halvemmalla myyjien tyhjentäessä varastojaan.
 
Liittynyt
02.03.2019
Viestejä
103
Onko näiden suoraveto rattien, simucube 1 ja 2, fanan dd:t, accuforce, mige tms. Pelien soveltuvuudessa eroa? Eli lähinnä toimiiko pelissä kuin pelissä? Esim. Dirt rally 2ssa ei muistaakseni ole valmistajalta suoraan tukea ko. Rateille mutta taas simutyttö youtubessa ajaa fanan dd ratilla?

Ja miksi nuo rattikehät maksaa maltaita? Esim. Innoissani katselin simucube 2sta mutta en löydä mistään siihen järkevän hintaista rattia? Tai simgearilla tais olla jotain 1400 e kehiä. Vai käykö noihin mikä auton ratin kehä tahansa,kun olenko ymmärtänyt oikein,että moottorin ratin kiinnitys on vakio,kuten oikeissa kilpureissa,vai onko? Voisinko siis heittää esim. Oman thr sparcon kehän vaikka simucubeen, olettaen,että pelkkä kehä lähtee?

No anyway, nää on näitä,kun nollasta aloittaa,eikä ole kuin foorumit ja youtube auttamassa. :vihellys:. Ja se rigi on ensin hommattava:rolleyes:
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
399
Mä tein tuon vaihdon wheelstandistä GT Omega Pro:n. Tätä rigiä tällä penkillä en kuitenkaan sulle suosittele, koska istuin on aika kaponen tällaseen pienempäänkin (185/80kg) takapuoleen. Mut ite oon kyllä tyytyväinen rigiin, voisi se parempikin olla ja just saapunut DD1 ratti kaipaisi kyllä hieman jäykempää rakennetta kuin tässä. Kyllä tuo kunnon rigi tuo ison buustin immersioon etenkin triploilla kun saa näytöt parhaaseen paikkaan.

Minusta tuo kamojen päivittelyjärjestys riippuu siitä mikä sulla on hommassa tavoite. Jos aiot kipailumielellä nopeutta tavoitella niin aloita polkimista. Oikein hyvät polkimet tarvii toki sitten rigin. Ajoin Fanan CSL Elite LC polkimilla standin kanssa mutta nyt on rigissä juuri nuo Heusinkveldin Sprintit. CSL Elitet loadcellillä on ihan riittävän hyvät että ei ole vauhti niistä kiinni mutta onhan noissa Sprinteissä mahtava tuntuma. Paljon lähempänä oikeita kilpa auton polkimia.

VR/tripsit on hyvin henkilökohtainen valinta, moni vannoo VR:n nimeen fiiliksen vuoksi mutta tosimielellä kisaajat on useat käsittääkseni palannut tripseihin vauhdin takia.

Kyllä tuo DD1 on käyttäjäystävällinen laite, ja Fanatecillä on paljon hyvän hinta/laatusuhteen omaavia rimmejä tarjolla. Ei nuo DD ratit nyt kuitenkaan ole minusta se mistä kamojen päivittely kannattaa aloittaa. Jos olet eteläisellä pirkanmaalla niin saa tuota mun rigiä tulla kokeilemaan.
Onkos mitään ongelmia siun DD1:ssä? Ite oon parkunut iracingin foorumilla FEI ongelmasta, ihan helkkarin paskalle tuntuu suositetuilla asetuksilla.

90 FEI tuntuu kuin jollain antiikkisella hammasrattaisella ratilla ajelis. Pitää odotella moottori firmwarea tai lähettää koko paketti takaisin korjattavaksi.

Yleensä kun 1000€ lyö rattiin, niin pitäisi olla selvä parannus CSL elite baseen verrattuna, mutta täysin päinvastoin kävi nytten..

RSeat RS1 kyllä saa myös kyytiä tällä setillä, vähän pelottaa välillä että hitsaukset ei tässä kyllä tule kestämään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Ei mulla kyl mitään tule mieleen mistä valittaisi. Oon kokeillut FEI 80-100 arvoja mut voinhan mä testiksi laittaa ihan pienellekin et näkee tekeekö se mitään eroa. Kyl toi sun keissi vaikuttaa (IR foorumilla) vialliselta laitteelta. Onko Fanan support sanonut mitään asiaan vielä?
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
399
Ei mulla kyl mitään tule mieleen mistä valittaisi. Oon kokeillut FEI 80-100 arvoja mut voinhan mä testiksi laittaa ihan pienellekin et näkee tekeekö se mitään eroa. Kyl toi sun keissi vaikuttaa (IR foorumilla) vialliselta laitteelta. Onko Fanan support sanonut mitään asiaan vielä?
En oo vielä fanan supportiin ollut yhteydessä, pitää ens viikolla lyödä ku pitää melkeen reenailla ja ajella skippy kisat sunnuntaina.

Sulla on täysin smoothi 80-100 FEI arvolla?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
En oo vielä fanan supportiin ollut yhteydessä, pitää ens viikolla lyödä ku pitää melkeen reenailla ja ajella skippy kisat sunnuntaina.

Sulla on täysin smoothi 80-100 FEI arvolla?
Okei, nyt varmaankin tajuan mitä tarkoitat. Otin iR GTE Porschen ja menin Okayamalle koska se on silein rata joka tuli mieleen. Paikallaan ollen tai hitaasti ajaen rullasin kaikki arvot 0-100 läpi ja tunnen sen (minusta) pienen pykällyksen, mitä varmaan tarkoitat. Mulla se häviää noin 50 FEI kohdalla, ja siitä alempana. Tai ei se tavallaan ihan kokonaan häviä mutta ainakin muuttuu pykällyksestä sellaiseksi "aaltoiluksi". Oon ymmärtänyt että kaikki DD ratit pykältää paikallaan vähän, mutta en ole mitään muuta DDtä tosiaan koskaan kokeillut. Omassa mielessä toi pieni pykällys/tärinä ajaessa on mennyt ihan tavallisen tien epätasauden aiheuttaman ratin tärinän piikkiin. Omaan käteen nuo korkeat FEI arvot tuntuu paremmalta ja luonnollisemmalta kuin matalat.

Wheel Base Firmis 651
Wheel base motor Firmis 29
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
399
Mulla on 0-30 FEI smoothi ja en tunne mitään "cogging" tuossa 60-90 tiennoilla menee aivan kaameaksi, DD:n moottori iskee rimiin ja tuntee suoralla tiellä kääntäessä "hammasrattaisuuden"

60-90 FEI on paikallaan ja ajaessa ihan samanlainen. voisha tuonne supportiin lähettää jo huomenna kyssärin tästä tilanteessa.
 
Viimeksi muokattu:

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Mulla on 0-30 FEI smoothi ja en tunne mitään "cogging" tuossa 60-90 tiennoilla menee aivan kaameaksi, DD:n moottori iskee rimiin ja tuntee suoralla tiellä kääntäessä "hammasrattaisuuden"

60-90 FEI on paikallaan ja ajaessa ihan samanlainen. voisha tuonne supportiin lähettää jo huomenna kyssärin tästä tilanteessa.
Kannattaa kysyä Fanatecin tuelta olisiko mahdollisuutta downgradeta firmistä, jollei uutta siis ole heti tiedossa tai korjausta ongelmaasi. Tuolla varmistuisi ainakin onko vika firmiksessä.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Onko näiden suoraveto rattien, simucube 1 ja 2, fanan dd:t, accuforce, mige tms. Pelien soveltuvuudessa eroa? Eli lähinnä toimiiko pelissä kuin pelissä? Esim. Dirt rally 2ssa ei muistaakseni ole valmistajalta suoraan tukea ko. Rateille mutta taas simutyttö youtubessa ajaa fanan dd ratilla?

Ja miksi nuo rattikehät maksaa maltaita? Esim. Innoissani katselin simucube 2sta mutta en löydä mistään siihen järkevän hintaista rattia? Tai simgearilla tais olla jotain 1400 e kehiä. Vai käykö noihin mikä auton ratin kehä tahansa,kun olenko ymmärtänyt oikein,että moottorin ratin kiinnitys on vakio,kuten oikeissa kilpureissa,vai onko? Voisinko siis heittää esim. Oman thr sparcon kehän vaikka simucubeen, olettaen,että pelkkä kehä lähtee?

No anyway, nää on näitä,kun nollasta aloittaa,eikä ole kuin foorumit ja youtube auttamassa. :vihellys:. Ja se rigi on ensin hommattava:rolleyes:
Pääsääntöisesti kaikki autopelit VARMAAN toimivat eri DD-seteillä/ohjelmistoilla, kaikissa tapauksissa ei toki ole Plug n Play vaan voi vaatia enempikin säätämistä.

Vanhemmat pelit varsinkin voivat tuottaa ongelmia, Accuforcen softa tämän suhteen oli kylläkin todella hyvä jos vain jaksoi säätää, peleihin jossa ei ollut omaa FF-tukea, oli jopa keinotekoisesti mahdollisuus tämä lisätä jollain tasolla.

Periaatteessa melkein kaikkia kaupallisia ratteja voisi käyttää jos vain omaa tarvittavan oikeanlaisen adapterin, kiinnityspulttien määrä ratin keskiössä saattaa hieman vaihdella.

Ratin lisäksi tarvitsisit mahdollisesti myös käyttää vaihteita, ym. nappuloita, elektroniikkaa, oma esimerkki täältä.

Shop | Sim Racing Coach

Toki erillisellä shifterilläkin pärjäisi mutta ei taitaisi oikein soveltua hyvin tämän päivän formuloiden kanssa ;)

Oma näkemykseni hintatasoon on se että valmistus määrät ovat usein aika pieniä, monessa tapauksessa myös pienen yrityksen/yrittäjän käsin tekemiä ja yleensä ottaen High End tuotteet vain maksavat.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
399
Kannattaa kysyä Fanatecin tuelta olisiko mahdollisuutta downgradeta firmistä, jollei uutta siis ole heti tiedossa tai korjausta ongelmaasi. Tuolla varmistuisi ainakin onko vika firmiksessä.
Teki sammoo defaultilla myös, päivitin sen takia jos olisi korjaantunut.

Helkkarin huippu basehan tämä on 0-30 FEI arvoilla
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Teki sammoo defaultilla myös, päivitin sen takia jos olisi korjaantunut.

Helkkarin huippu basehan tämä on 0-30 FEI arvoilla
My bad, ymmärsin sitten väärin, toivottavasti saisit apuja mahdollisimman nopiasti.

Thomas Fanatecilta taisi muistaakseni jossain todeta että ovat tällä kertaa varautuneet kyllä ongelmiin & mahdollisiin vaihtoihin joten pitäisi vaihdon onnistua pikaisellakin aikataululla, tosin taitavat lähettää uuden vasta kun ovat vastaanottaneet vanhan, toivotaan ettei tähän tarvitsisi kuitenkaan mennä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Nyt siellä olis uutta softaa Fanalla tarjolla. Päivitin jo PC driverin versioon 335. Ei muuta huomattavaa eroa kuin forcejen taso laski, vähän asetuksista voimaa lisää ja tuntuu aika samalta. Molemmat firmiksetkin on tullut uudet.

EDIT: Laitoin molemmat firmiksetkin sisään ja mulla ainakin toi pykällys pieneni korkeilla FEI arvoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
399
Kiitos privasta @Ms Piggy

Fanatekin supportti jo lähetti IR privaa ja sanoit että taitaa tuo olla paskana.

Olen myös itsekkin nuo lyönyt, mutta just lähetin supportiin kattavan kuvauksen omasta ongelmasta.

Itellä on vieläkin täysin ajokelvoton korkeilla FEI, ite en jaksa uskoa 1000€ basen tuolta tuntuvan. todellakin tuntuu surkeammalle kuin joku g27. ;)

jos ne toteaa että täysin "toimiva" kun huoltoon meneepi, niin ei tämmösenään voi ainakaan suositella.
 
Viimeksi muokattu:

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Offtopic.

Alla oleva DD-setti tulee myyntiin kunhan olen testannut että kaikki toimii, setti ollut täysin käyttämättömänä viimeiset 13kk, käyttötunnit siis muutamissa kymmenissä tunneissa ja rattia pyöritelty vain ajohanskojen kera, 10/10 kunto ja alkup. laatikot ym. löytyy. Setti ollut/on kiinni Sim Labin P1 cockpitissa joka ei ole myynnissä. Myyntihintaa/pyyntöä en ole vielä miettinyt.

simracingbay.com
1/2018, 1266.36€
SimuCUBE based OSW kit SinCos - with CM110 case
ServoMotor: MiGE 130ST-M10010 SinCos - 2,1 mil cpr
PSU: Mean Well 480W (Noiseless) 20-30Nm
Servo drive: Ioni Pro HC (25A)
Adapter for Fanatec QR: No
Servo Cables: MiGE Original Servo Cables + EMI Grounding Wire

sim-lab.eu
1/2018, 385.99€ + pk:t, Steering Wheel SRC GT-1

Offtopic II: Myynti-ilmoitus tehty
Myydään - SimuCUBE 1 (OSW/Direct Drive/pikku MIGE) ratti-setti
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Ensimmäinen(-siä? jonkinlainen review Fanatecin DD1:stä, ts niistä DD:istä yleensä.
Fanatec Podium DD1 Direct Drive In-Depth Review By The Sim Channel - Bsimracing
Itselleni tuli aiemmin tällä viikolla vastaava kuin tuo DD1 mutta PS4 yhteensopivuuden kera.

En tosin pääse vielä vähään aikaan testaamaan kun SimuCube on vielä myymättä ja SimLab (tai ilmeisesti alihankkija) sähläsi kaikkien tilaukset toimittamalla mm. väärillä mittasuhteilla olevat profiilit, ensi viikon alkupuolella lähettävät ilmeisesti uudet.

https://sim-lab.eu/product/fanatec-podium-mounting-bracket/

Fanatec ei myöskään ole julkaissut vielä edes softaansa, viimeisin tieto on että beta julkaisu olisi 2-3 viikon päästä ja tuolloinkin suoraa tukea ei vielä kaikille peleille löytyisi ja merkittäviäkin ominaisuuksia uupuisi.

Toki ilman softaakin kaikki toimii.

Vähän kyllä pelottaa kun olen lukenut ainakin 20-30 eri tapauksesta joissa DD on jouduttu lähettämään takaisin Fanatecille, toki myyntimääristäkään ei ole mitään tietoa.

Tosin eipä tässä juuri kiire ole kun tuon simuilun suhteen on muutenkin ollut hyvin hiljaista mutta josko se tästä taas lähtisi kun terveyskin on hieman parempi mutta luultavasti pitäisi vielä löytää ratkaisu ja saada käännettyä pedaalit GT malliseksi joka sopisi allekirjoittaneelle reiden/alaselän rasittavuutta aatellen paremmin.
 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
435
Lukenut nyt tätä viestiketjua alusta ja hieman hävettää alkaa edes kysyä omaa kysymystä..

Olen pelannut PC:llä Wreckfestiä XBoxin Elite ohjaimella ja nyt kiinnostaisi ratti. Ohjaimella (padillä) en ole pitänyt päällä tärinöitä.

Se miksi hävettää kysyä rattiasiasta ja suosituksista on se, että itse pelaan sellaisella kuvakulmalla, että katson autoa lintuperspektiivistä enkä auton sisältä. Miksi? Lintuperspektiivistä näkee radan kivet hyvin ja sen kun auton pistää rallimaisesti pieneen sivuliirtoon (pieni heitto vastasuuntaan ja sitten kääntö). Hytin sisältä katsottaessa tätä ei niin näe tai pysty tekemään niin tarkasti. Te olette kirjoitelleet täällä simulaatiokokemuksesta, penkkisteistä.., mutta itse en pääse millään tähän ajatukseen hytin sisänäkymällä. Kysymykseni ei siis oikein edes kuulu siksi tälle alueelle.

Haen siksi rattia, jossa ei olisi koko tärinää lainkaan (force feedback). Onko tällaisia ratteja lainkaan? Saahan sen kai asetuksista pois, mutta turhaan nostaa vain hintaa moiset. Viestiketjua lukiessani huomasin, että joillain rateilla ja polkimilla on enemmän, hmm, portaita, joista rekisteröidään ja että noissa Logitechin G-sarjan rateissa on pieni kuollut tai tunnoton alue keskellä. Hihnaratkaisu olisi paras.. En haluaisi rattiini lappia.

Uuden ostaminen on aina vaikeaa. Oma murheenkryyni lienee sitten nuo polkimet, joista ei ole kirjoitettu tässä viestiketjussa hyvää. Jarru ja käsijarru ovat aivan ehdottomat Wreckfestissä. Hassua kysyä vielä lopuksi sekin, että vaatiiko polkimet kenkien käytön, jotta homma luonnistuu. Täsmennyksi vielä, että polkimia tulisi olla kaikki kolme eli kaasu, jarru ja kytkin. Mitä katsonut kaupasta, niin osassa on vain kaasu ja jarru (automaatti versio).
 
Viimeksi muokattu:

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Haen siksi rattia, jossa ei olisi koko tärinää lainkaan (force feedback). Onko tällaisia ratteja lainkaan? Saahan sen kai asetuksista pois, mutta turhaan nostaa vain hintaa moiset. Viestiketjua lukiessani huomasin, että joillain rateilla ja polkimilla on enemmän, hmm, portaita, joista rekisteröidään ja että noissa Logitechin G-sarjan rateissa on pieni kuollut tai tunnoton alue keskellä. Hihnaratkaisu olisi paras.. En haluaisi rattiini lappia.
Nimenomaan hyttinäkymässä saa sen parhaan tuntuman ratilla ja juuri tuolla force feedbackilla, silloin tuntee ratista että jahas, lähdetään nyt sivuluisuun ja mihin auto ohjautuu, puskee yms. Hankala selittää, mutta suosittelisin kokeilee FBtä jollain ratilla, pelaan välillä laiskuuttani samaa peliä ohjaimella ja onhan se nyt hankalempaa sillä.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
Lukenut nyt tätä viestiketjua alusta ja hieman hävettää alkaa edes kysyä omaa kysymystä..

Olen pelannut PC:llä Wreckfestiä XBoxin Elite ohjaimella ja nyt kiinnostaisi ratti. Ohjaimella (padillä) en ole pitänyt päällä tärinöitä.

Se miksi hävettää kysyä rattiasiasta ja suosituksista on se, että itse pelaan sellaisella kuvakulmalla, että katson autoa lintuperspektiivistä enkä auton sisältä. Miksi? Lintuperspektiivistä näkee radan kivet hyvin ja sen kun auton pistää rallimaisesti pieneen sivuliirtoon (pieni heitto vastasuuntaan ja sitten kääntö). Hytin sisältä katsottaessa tätä ei niin näe tai pysty tekemään niin tarkasti. Te olette kirjoitelleet täällä simulaatiokokemuksesta, penkkisteistä.., mutta itse en pääse millään tähän ajatukseen hytin sisänäkymällä. Kysymykseni ei siis oikein edes kuulu siksi tälle alueelle.

Haen siksi rattia, jossa ei olisi koko tärinää lainkaan (force feedback). Onko tällaisia ratteja lainkaan? Saahan sen kai asetuksista pois, mutta turhaan nostaa vain hintaa moiset. Viestiketjua lukiessani huomasin, että joillain rateilla ja polkimilla on enemmän, hmm, portaita, joista rekisteröidään ja että noissa Logitechin G-sarjan rateissa on pieni kuollut tai tunnoton alue keskellä. Hihnaratkaisu olisi paras.. En haluaisi rattiini lappia.

Uuden ostaminen on aina vaikeaa. Oma murheenkryyni lienee sitten nuo polkimet, joista ei ole kirjoitettu tässä viestiketjussa hyvää. Jarru ja käsijarru ovat aivan ehdottomat Wreckfestissä. Hassua kysyä vielä lopuksi sekin, että vaatiiko polkimet kenkien käytön, jotta homma luonnistuu. Täsmennyksi vielä, että polkimia tulisi olla kaikki kolme eli kaasu, jarru ja kytkin. Mitä katsonut kaupasta, niin osassa on vain kaasu ja jarru (automaatti versio).
Itellä on Logi G29, hyvin sillä on pelannu Dirt rallyt, Project Cars:it Euro Truck simut yms eikä ole millää tavalla vaikuttanu mun pelikokemuksiin. Feedbackit saa pois kytkettyä jos niin haluaa tehdä.
 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
435
Kysyn vielä käsijarrusta, koska se on Wreckfestissä enemmän käytetty kuin jarru. Tai itse käytän siten enemmän.. Mihin painikkeeseen se on "luontevaa" noin niin kuin anatomisesti käsiä ajatellen laittaa esim. tuossa Logitechin G29 tai sen XBox versiossa G290? Läppä olisi luonteva, mutta niitä tarvitsee vaihteisiin mikäli ei sijoita erilliseen vaihdevipuun. Vaihdevipu olisi tietenkin realistinen, mutta tällöin joutuisi ajamaan huomattavan paljon vasemmalla kädellä. Yltääkö peukalo rattikehän painikkeille miten hyvin?

Kai se on roudattava takamus Giganttiin tai Verkkokauppa.comiin. Pelikokeilua tuskin saa mistään. Koneita kansoittaa yleensä pienet pojat, jotka pelaavat Fortniteä. ;-)

Miksi noita Thrusmasterin hihnavetoisia ratteja pidetään parempana? Onko kuollut alue näissä pienempi?

Logitechin G29:ssa pelottaa hieman jarrun jäykkyys, ja siihen joutuisi mitä todennäköisemmin ostamaan jälkikäteen vielä modauksen, joka keventää poljinta.

Thrustmaster T80 vaikuttaisi sopivalta: rattikehässä neljä painiketta, joista yhtä voisi käyttää käsijarruun; käsijarrun ei tarvitse olla analoginen. Huonona asiana tässä ratissa pidän sitä, että siinä on jousi, joka palauttaa ratin keskellä, ts. joudut vääntämään rattia oikealle tai vasemmalle. Ja tästä puuttuu kokonaan tärinämoottori (mitä immersioon tulee, niin ei minun oikeassa autossakaan ole ratissa tärinämoottoria).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Thrustmaster T80 vaikuttaisi sopivalta: rattikehässä neljä painiketta, joista yhtä voisi käyttää käsijarruun; käsijarrun ei tarvitse olla analoginen. Huonona asiana tässä ratissa pidän sitä, että siinä on jousi, joka palauttaa ratin keskellä, ts. joudut vääntämään rattia oikealle tai vasemmalle. Ja tästä puuttuu kokonaan tärinämoottori (mitä immersioon tulee, niin ei minun oikeassa autossakaan ole ratissa tärinämoottoria).
Verrattuna muihin vähänkään kunnollisiin ratteihin tuosta puuttuu kokonaan force feedback, joka on siis aivan eri asia kuin tärinämoottori. Suosittelisin jättämään kaupan hyllylle..
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
105
Saksan Amazonissa olisi vielä muutaman tunnin Prime-tarjouksena G29 ihan huokeaan hintaan 174,30€.
Meinasin tuon jo poistaa vihdoin itselleni, mutta viimetipassa aloin lukemaan Thrustmaster T150 Prosta ja vaaka on alkanut kallistumaan isosti sen puolelle..
Niin paljon on tuota Thrustmasteria netin syövereissä yleisesti kehuttu ja kun tuossa on hieman paremmat polkimet vrt. normi T150 niin polttelee isosti raha lompakossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
57
Suosituksia polkimista, minulla on tuollainen vähän vanhempi fanatecin porsche 911-sarjan ratti/poljin-setti, joiden polkimet alkavat olla lopun edellä, itse ratti toimii vielä täysin ja on ollut ainakin toistaiseksi aivan riittävä omiin "viikonloppuajeluihin".

Millaisia polkimia raati suosittelisi?
Kytkinpoljin ei ole välttämättömyys, mutta toki plussa

CSL Elite, T3PA-Pro, CSL Elite load cell vai joku muu?

budjetti olisi luokkaa nuo edellä mainitut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
906
Parempaa topicia en hoksinut niin kysytään täältä.

Kevyeen sohvapelailuun oisin pädiä ostamassa, PS3:n pädi kun ei oikein ole hyvä ja microUSB-johto pätkii liittimen löysyyden takia. Tarkoitus olisi pelailla Forza, Dirt Rally, Assetto Corsa ja Quantic Dreamin teokset. Kannattaako nuita halvempia ohjaimia ees katsella vai ostaako suoraan Microsoftin/Sonyn ohjaimen. Aiemmin olen todennut Xboxin pädin sopivan käteen ihan hyvin. Langattomuudesta plussaa, headset kun on langallinen niin ei se toinen johto siinä enää haittaa.

Toki jos ylimääräisenä löytyy niin voi tarjota.

Nimim. sitten joskus(tm) rattisysteemin ja ison näytön/VR-härpäkkeen ostava :oops:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Parempaa topicia en hoksinut niin kysytään täältä.

Kevyeen sohvapelailuun oisin pädiä ostamassa, PS3:n pädi kun ei oikein ole hyvä ja microUSB-johto pätkii liittimen löysyyden takia. Tarkoitus olisi pelailla Forza, Dirt Rally, Assetto Corsa ja Quantic Dreamin teokset. Kannattaako nuita halvempia ohjaimia ees katsella vai ostaako suoraan Microsoftin/Sonyn ohjaimen. Aiemmin olen todennut Xboxin pädin sopivan käteen ihan hyvin. Langattomuudesta plussaa, headset kun on langallinen niin ei se toinen johto siinä enää haittaa.

Toki jos ylimääräisenä löytyy niin voi tarjota.

Nimim. sitten joskus(tm) rattisysteemin ja ison näytön/VR-härpäkkeen ostava :oops:
Suosittelen Xboxin ohjainta sillä se on yleensä edullisempi kuin Playstationin. En ole aikoihin pleikkarin ohjainta laittanut koneeseen mutta ainakin Xboxin meni bluetoothilla suoraan ilman kikkailuja ja ainakin itse olen sitä mieltä että liipasimet on paremmat tuossa Xboxin pädissä jos nimenomaan autopelejä on tarkoitus pelata.
 
Liittynyt
02.03.2019
Viestejä
103
Mulla on toi sparco 383. Huomattavasti parempi ratti,kuin orkkis leather edition. Isompi ratti ainakin itselle kävi paremmin käteen. Mutta liimauksista lähti irti n. 3 kk käytön jälkeen,eipä siinä pistin liimaa lisää ja nyt on pysynyt. Hanskoilla kannattaa ajaa. Ja myös harjailla välillä. Peleinä dr 2.0 ja iralli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Täältä löytyy TX:n kaverina tuo F1. Onhan se aika lelu kalliimpiin Fanatecin vehkeisiin verrattuna, mutta mukavasti kuitenkin antaa fiilistä vormuloiden ajeluun. Nappeja löytyy kiitettävästi (vaikka keskiosan rotaryt ovatkin feikkejä), ja nuo kaksi rullaa ovat todella käteviä säätämään esim. ERS:ää F1-peleissä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Ostaisin ennemmin tuon Open Wheel mod ratin kun tuon Ferrari F1 version. Tuo F1 versio itsellä oli aikanaan t500rs kaverina ja oli kyllä aika lelun tuntuinen, alta vuodessa rupesi kahvaosien pehmusteiden liimaukset pettämään ja muutenkin piti melkoista nitinää & natinaa.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
821
Taas nämä elämän vaikeet valinnat puskee päälle. Tuli tuossa kymmenen päivää takaperin haettua varmaan sadattakahdettasataa kertaa rattipoljinsetti. Nyt pari kautta ja parikymmentä mp-kisaa F1 2019 takana, ja pitiki mennä kokeilemaan ikipaskoja AC:ta ja PC2, nyt vituttaa koko laitos, ja mietityttää pitäiskö palauttaa ratti, wheelstand, ja sen vaihdekeppi lisäosa verkkikseen ja laittaa jo ennestään löytyneet T3PA ja TH8A myyntiin :facepalm:

Toinen vaihtoehto toki jos veis vaan tuon WS:n RGS-lisurin takas, ja koittais jollekulle tyrkyttää keppiä vaihdossa F1 wheel addoniin tai open wheel modiin ja pysyä formuloissa.

En tiedä :dead:
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 853
Taas nämä elämän vaikeet valinnat puskee päälle...
Et huomannut mainita mistä rattisetistä on kyse?!
Jos olet sata kertaa jo ratin hommannut, niin mikä on ongelma? Kaikki huonoja?
Kantsisko sitten siirtyä pykälää parempaan eli vaikkapa Fanatec?
Meniskö sillä AC tai PC2 paremmin? Ikipaskoja ne ei suinkaan ole vaan referenssinä toimivia helmiä.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
399
Taas nämä elämän vaikeet valinnat puskee päälle. Tuli tuossa kymmenen päivää takaperin haettua varmaan sadattakahdettasataa kertaa rattipoljinsetti. Nyt pari kautta ja parikymmentä mp-kisaa F1 2019 takana, ja pitiki mennä kokeilemaan ikipaskoja AC:ta ja PC2, nyt vituttaa koko laitos, ja mietityttää pitäiskö palauttaa ratti, wheelstand, ja sen vaihdekeppi lisäosa verkkikseen ja laittaa jo ennestään löytyneet T3PA ja TH8A myyntiin :facepalm:

Toinen vaihtoehto toki jos veis vaan tuon WS:n RGS-lisurin takas, ja koittais jollekulle tyrkyttää keppiä vaihdossa F1 wheel addoniin tai open wheel modiin ja pysyä formuloissa.

En tiedä :dead:
Kannattaa koittaa iracingia. 3kk joku 5€ koodilla mitä en muista, kannattaa googlettaa jos kiinnostaa.

Tuohon ei mitään muita lisäkustannuksia edes tule. 2-3 sarjassa pyörii ilmaset mapit + pirssit
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
821
Et huomannut mainita mistä rattisetistä on kyse?!
Jos olet sata kertaa jo ratin hommannut, niin mikä on ongelma? Kaikki huonoja?
Kantsisko sitten siirtyä pykälää parempaan eli vaikkapa Fanatec?
Meniskö sillä AC tai PC2 paremmin? Ikipaskoja ne ei suinkaan ole vaan referenssinä toimivia helmiä.
T300RS, T3PA ja TH8A tälläkertaa (kolmatta kertaa), on ollu fanatecin tuotteitakin, mutta aina nuo kyseiset tekeleet (AC & PC2) saa masentumaan, en saa noista minkäänmoista simulaation tunnetta vrt. oikean auton vieminen tiellä tai radalla :joy:

F1:t ainoa itselle toimiva tekele, mutta niissä sä taas oot onlinessa altavastaaja, padilla saa kiristettyä pari sekkaa pois kierrosajasta vrt. ratti, jotain pitäis codemastersin tehdä tuolle ongelmalle. Toinen ongelma pelaajat, vaikka itsellä gold rating, safety rating A, niin aina kisoihin eksyy romurallia ajavia idiootteja.

Kannattaa koittaa iracingia. 3kk joku 5€ koodilla mitä en muista, kannattaa googlettaa jos kiinnostaa.

Tuohon ei mitään muita lisäkustannuksia edes tule. 2-3 sarjassa pyörii ilmaset mapit + pirssit
Tähän ne mahtaa formulakuskitkin vapaa-ajallaan twitchissä streamailla, hyvän olonen simu, mutta oon siirtynyt konsolipelaamiseen :D

Ps. T3PA pedaalit ja TH8A keppi kaupan jos jollain tarvis.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 124
Kyllä se iracing on ainoa ratapuolen simu missä on kunnon tuntuma, vaikka kyllä siitäkin löytyy heikot puolet vanhan pelimoottorin johdosta.
Varsinkin dd ratilla pääsee Nordschleifessa huikeaan fiilikseen.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Mielipiteitä on yhtä monta kuin on pelaajiakin. Toivottavasti ei ala taas juupas eipäs väittely eri simujen paremmuudesta :btooth:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
59
Assetto ja iRacing on molemmat loistavia omissa vahvuuksissaan, sekä molemmista löytyy myös heikkouksia. Molempia voi suositella vahvasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Miksi noita Thrusmasterin hihnavetoisia ratteja pidetään parempana? Onko kuollut alue näissä pienempi?

Logitechin G29:ssa pelottaa hieman jarrun jäykkyys, ja siihen joutuisi mitä todennäköisemmin ostamaan jälkikäteen vielä modauksen, joka keventää poljinta.
Hihnavetoiset on pehmeämpiä ja TM:ssa taitaa olla vähän voimakkaampi moottorikin, toisaalta ne eivät ole "ikiusia" niinkuin Logitechit tuppaavat olemaan. Logitechin polkimet on jo vakiona paremmat ja se jarru modataan jäykemmäksi ei kevyemmäksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
T300RS, T3PA ja TH8A tälläkertaa (kolmatta kertaa), on ollu fanatecin tuotteitakin, mutta aina nuo kyseiset tekeleet (AC & PC2) saa masentumaan, en saa noista minkäänmoista simulaation tunnetta vrt. oikean auton vieminen tiellä tai radalla :joy:
AC:tä pidetään yleisesti about top-3 simulaattorina joten epäilen käyttäjävirhettä. Mutta ilmeisesti (konsoli) F1 on lähempänä tosimaailmaa :-D

Onko masennus siitä kiinni että et esim. pysy radalla vai siitä, että et saa voimaefektejä välitettyä tarpeeksi hyvin ratille? Ratin asetuksia saa viilata aika paljonkin että ne ovatoman maun mieleisiä.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
821
AC:tä pidetään yleisesti about top-3 simulaattorina joten epäilen käyttäjävirhettä. Mutta ilmeisesti (konsoli) F1 on lähempänä tosimaailmaa :-D

Onko masennus siitä kiinni että et esim. pysy radalla vai siitä, että et saa voimaefektejä välitettyä tarpeeksi hyvin ratille? Ratin asetuksia saa viilata aika paljonkin että ne ovatoman maun mieleisiä.
Lähinnä siitä, ettei kyseisessä tekeleessä saa vauhdintuntoa, ehkä VR-laseilla asia vois olla toisin. Vähän ku rollaattorilla ajelis. Toki AC:stakin löytyy formulat ja niillä on kiva päästää, ja alkaa vauhtiakin löytymään, muttei pääse ajamaan cuppeja tms ilman, että jaksaa luukuttaa sitä ennen miljoonaa kierrosta noilla etanan vauhdilla liikkuvilla vehkeillä :joy:

Ja kyllä, oon about 90% ajasta hietikolla noilla normikulkineilla :rofl:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Lähinnä siitä, ettei kyseisessä tekeleessä saa vauhdintuntoa, ehkä VR-laseilla asia vois olla toisin. Vähän ku rollaattorilla ajelis.
Fovin säätäminen kuntoon kaikissa peleissä mitä ajelee luulisi korjaavan tuon. Joissain on oletuksena niin isolla että näyttää kulkevan miljoonaa kävelyvauhdissakin, joissain taas sitten vähän maltillisempi lähestymistapa.

Field of view calculator · andyf.me
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 334
Viestejä
4 192 199
Jäsenet
70 723
Uusin jäsen
RSpa76

Hinta.fi

Ylös Bottom