Dirt Rally 2.0

Vois ne vähän panostaa noihin päivitysten kokoihin, 9 gigaa aika tuuhea määrä vaikka tossa olisikin tulossa olevat autot ja radat.
 
Kaikenlaista vikaa pelissä tuntuu vielä olevan, mutta itseäni häiritsee kovasti lähinnä se että auto putsaantuu aina liasta pätkien välillä. Voi kuulostaa pieneltä asialta, mutta minulla tuo rikkoo immersion, onko mukanani joku mekaniikko peräkontissa joka pesee auton aina kun tullaan pätkältä maaliin vaikka olisin kuinka pyörinyt pöpelikössä ja hyvä että ovet roikkuu juuri ja juuri mukana? Aiemmissa peleissä liat putsattiin vasta huoltopätkien aikana ja parjatussa Dirt 4:ssa sai sentään vielä itse päättää peseekö auton ollenkaan vai ei.

Pelin nimi on kuitenkin Dirt Rally 2.0.

Rallycrossissa AI-autot pysyvät kuraisina mutta oma auto ei, öh?
 
Onko kellään tietoa että onko tähän tulossa samanlaiset liigat kuin 1 osassa.
Oishan se kiva pistää vaikka io-tech liiga pystyyn.

Miten tuo auton virittäminen, jos laittaa uutta moottoria kiinni niin tuoko se lisää hevosvoimia, ainakaan free playhin se ei vaikuta mitään.
 
Vois ne vähän panostaa noihin päivitysten kokoihin, 9 gigaa aika tuuhea määrä vaikka tossa olisikin tulossa olevat autot ja radat.

Erikoiskokeet tuon tilan vie, asialle ei voi mitään. Mieluummin enemmän ajettavaa kuin pieni tilantarve. Tallennustila on halpaa nykyään.

Olisi myös kiva tietää tuleeko forceen oikeasti koskaan mitään.

Työn alla, vaatii enemmän aikaa. Ei pitänytkään tulla 1.3 päivityksen mukana.

Onko kellään tietoa että onko tähän tulossa samanlaiset liigat kuin 1 osassa.
Oishan se kiva pistää vaikka io-tech liiga pystyyn.

Miten tuo auton virittäminen, jos laittaa uutta moottoria kiinni niin tuoko se lisää hevosvoimia, ainakaan free playhin se ei vaikuta mitään.

Liigat tulossa. Moottoripäivitykset tuo lisää tehoa urapuolen pelitiloihin. Freeplay on nimensä mukainen: kaikki autot käytössä täysin päivitettyinä.
 
Mistä tuo tieto on peräisin että liigat on tulossa, oisko linkkiä laittaa, ite myös muistan joskus ajat sitten lukeneeni että ois tulossa. Ei taida olla mitään tuoretta tietoa saatavilla, vaikkapa aikataulusta.
 
Eilen pikaiseen testasin Baijerilaisen uusia ääniä ja on kyllä aivan mahtavat soundit:tup::tup::). Mutta jos liigaa tulisi niin mukana. Sen enempää en testaillut. Ja tuliko jotain muutoksia myös pätkien oikomiseen? Mitenhän time trialin ajat sitten? Viime viikolla oli rallicrossissa päivän haaste ja voittaja ajoi 1.50 min turpaan 2ksi tullutta..:vihellys:. Vaikko bugi sitten. Itsellä kummittelee ttssa Puolan pätkällä bugi aika,onneksi ei leaderillä näy. Muistaakseni ajoin pihalle viimeisen splitin jälkeen ja keskeytin ja aika näkyy silti.

Forceen mä kaipaisin vähän enemmän tunnokkuutta mutta jospa ne sitten joskus parantaisivat.
 
Vois ne vähän panostaa noihin päivitysten kokoihin, 9 gigaa aika tuuhea määrä vaikka tossa olisikin tulossa olevat autot ja radat.
Muistelen, että ykkösessä oli samaa vikaa. Aina jotain 6GB vaikka joku ihan pikku fixi...
"Codemasters" nääs.
PS. Ja päivitykset loppuivat kuin seinään kun "riittävä" taso oli saavutettu.
 
Mielenkiinnosta; mitkä on techiläisten dailyjen parhaimpia sijoituksia? Minun parhaani on tällä hetkellä tuohon 80. pintaan.
 
Mielenkiinnosta; mitkä on techiläisten dailyjen parhaimpia sijoituksia? Minun parhaani on tällä hetkellä tuohon 80. pintaan.

Rallicrossissa parhaimmillaan ollut alle 5s päässä ja sijoitus 15 huitteilla. Ralli eventeissä parhaimmillaan n. 20 sijoilla mutta perus pöristelyllä 100 plus,jossa jokunen pikku virhekin. Mutta aika kovaa ajavat ja vaikka tulis hyvin,niin tuntuu joka splitillä tulevan sekunteja takkiin.
 
Ekassa Dirtissä oli jo aika usvaisia ne parhaat ajat. Vanhaa sanontaa mukaillen, ihan sama kuinka kovaa ajat, aina on joku minuutin nopeampi. Ei tosin välttämättä aasialainen tässä.
 
Jep. Aina siellä joku on nopeampi ihan älyttömällä ajalla. Tuntuu, että RWD -sarjassa on helpompi saada hyvä sijoitus, kuin 4WD. Tietenkin autoa on vaikeampi hallita, kun potkii vain takaa.
 
Jep. Aina siellä joku on nopeampi ihan älyttömällä ajalla. Tuntuu, että RWD -sarjassa on helpompi saada hyvä sijoitus, kuin 4WD. Tietenkin autoa on vaikeampi hallita, kun potkii vain takaa.

Ainakin ykkösversiossa nelivedoilla pystyi ajamaan niin ylikovaa, että pelin fysiikat menivät rikki. Takavedollakin kait, mutta se oli vielä vaikeampaa.

Käytännössä siis mitä kovempaa ajoit nelikolla, niin sitä parempi pito oli. Tämä sitten mahdollisi niitä aivan himmeitä aikoja siellä dailyjen 1-5 sijoilla. Varsinkaan Suomessa ei tarvinnut jalkaa kaasulta nostaa kuin risteyksissä, jos linjat oli hinkattu täydellisiksi ja asetukset laitettu minttiin. Itseäni ei tuollainen kiinnosta, mutta sellaisen miinutin verran jonkun pätkän alusta pystyin ajamaan nilkka suorana 2001 Subarulla kun muutaman kymmenen kertaa hinkutti ajatuksella menemään (kymmenien toistojen päälle, jotka oli tullut ihan normaalisti ajettuna)
 
Eipä ole äänen pätkimiset lähtenyt vieläkään,tänään viikkokisaa ajoin ja lähti soundit pois. No,eipä siinä sammuttaa kuulokkeet ja optionseista käyttää muulla äänilähteellä ja takas kuulokkeisiin niin alkaa toimii. Iso päivitys paketti tuli tänään mutta liekkö ensi viikon ruotsia vai jotain muuta. Codemasterssin sivuilla spekulointia mm. Uusia ratoja, ralleja ja rx puolelle b-vehkeitä.

1.3 päivityksen myötä ainakin australiassa siltarumpujen vai mitä ritilöitä ovat tulee nyt äänitehosteiden kanssa.
 
Olikos tähän VR-tukea lupailtu ollenkaan?
 
Pääsin urassa rallin championshipissä Masters tasolle.
Aluksi Elite tuntui omaan tasoon ihan mahdottomalle, mutta kyllä se siitä vaan petraantui ja lopulta voitto oli melko helppo.
Argentiinan tilalla oli Monte Carlo, Argentiinassa tuskin olisin päässyt edes pisteille.
DiRT Rally 2 Elite to Masters.jpg
 
Pääsin urassa rallin championshipissä Masters tasolle.
Aluksi Elite tuntui omaan tasoon ihan mahdottomalle, mutta kyllä se siitä vaan petraantui ja lopulta voitto oli melko helppo.
Argentiinan tilalla oli Monte Carlo, Argentiinassa tuskin olisin päässyt edes pisteille.
DiRT Rally 2 Elite to Masters.jpg
Millä autolla(+luokka) ajelit? Noissa taitaa olla vähän eroja, joissain luokissa elite ja masters taitaa olla hyvin vaikeat.

Itse nyt Elitessä ja Gr B 4wd Audilla jossa Engine tuning 3 (max 5-6) viritys ja ei mitään jakoa Australiassa ja USA:ssa, noin 1-1,5s/km takkiin puhtaalla ajollakin. Tieten 900astetta ja ei käsijarrua vähän vaikuttaa hidastavasti noihin aikoihin ja että auto ei ole max tehoissa, mutta silti aika(liian) haastavalta tuntuu. Nytkin joutuu jo ajamaan epärealistisen kovalla attackilla eli 98-99% (ja ek:tkin alkaa olemaan jo tuttuja) ja tulee niin helposti tehtyä virheitä sen takia, mutta voittaakseen Mastersin pitäisi riittää n.92% ajotyyli(+autossa max tehot) jotta se olisi yhtään realistista. Ne voisivat kyllä lisätä pari ylimääräistä AI-tasoa koska kun ek:t tulee tutuiksi niin Masters AI tulee liian helpoksi, ne voisi olla esim. 0,5-1,0s/km(Legends) ja 1,0-2,0s/km(Alien) nopeampia kuin Masters AI.

Tätä ennen Pro-level jonka ajoin H3 rwd: BMW M3:lla aluksi ilman engine tuningeja ja suht puhtaalla ajolla voitin n.1-1,5minuutin erolla ja myöhemmin maksimi engine tuningilla voittomarginaali oli n.2-2,5minuuttia nopeimpaan AI:hin.
 
Viimeksi muokattu:
Millä autolla(+luokka) ajelit?
2000cc, Citroen C4 Rally.
Auton asetuksia kopioin täältä kun en itse oikein osaa niitä säädellä.
Retryjä käytin ehkä keskimäärin 2/event.

Kokeilin vähän Mastersia muutamassa eri maassa ja autolla. Ero kärkeen itsellä tuntuu olevan 10-20 sekuntia/EK eli tuskin sitä tulee tällaisenaan läpäistyä koskaan, mutta voihan sitä kokeilla joskus jos intoa riittää.
 
Kylläpä elitellä on aikamoinen hyppy vaikeustasossa, tai sitten olen todella paska noilla etuvedoilla ajamaan.
 
Miltäs toi 1.3v vaikuttaa, joko kehtaa lähteä mukaan tähän pelleilyyn? :D

No ei ainakaan FFB:n osalta ole tapahtunut mitään, vähän paransivat grafiikoita konsoleille ja jotain muuta. Äänibugikin tuli takaisin, vaikka kertoivat sen korjanneensa. Eikä tuo tänään tullut Ruotsi ainakaan itseä hirveästi vakuuttanut.
 
Mä tykkäsin jostain ihme syystä ruottista. Ei tuntunut yhtä ahtaalta ja v*ttumaiselta ku ykkösen esitys samasta maasta.
 
Mä tykkäsin jostain ihme syystä ruottista. Ei tuntunut yhtä ahtaalta ja v*ttumaiselta ku ykkösen esitys samasta maasta.
Jos kokeilet ykkösen Ruotsia uudelleen, niin melko samanlainenhan tuo on ja penkatkin käyttäytyy miltei samalla tavalla.
FFB toki on parempi ykkösessä ja grafiikankin osalta voidaan olla montaa mieltä.

Ei kyllä tullut mitään säväreitä tästä DLC:stä.
 
On kyllä pettymys tuo Ruotsi tässä, tylsää ajaa ainakin nelivedoilla. Sitten kun hipaiset kivikovaa penkkaa, niin auto vetää 15 kertaa katon kautta ympäri.

Jotenkin sellainen fiilis, että tämä tuntuu koko ajan enemmän Dirt nelosen jatko-osalta.
 
Mä tykkäsin Ruotsista varsinkin R5 autoilla. Ainut joka häiritsee isosti on nuo kovat vallit, eikä penkat ime enää. Niiden tilalle mielummin se imu ja pehmeä sukellus. FFB on tietysti vielä vaisu, niinkuin kaikissa muissakin maissa, mutta säädöillä olen senkin saanut jo mukiinmeneväksi.
 
Mä tykkäsin Ruotsista varsinkin R5 autoilla. Ainut joka häiritsee isosti on nuo kovat vallit, eikä penkat ime enää. Niiden tilalle mielummin se imu ja pehmeä sukellus. FFB on tietysti vielä vaisu, niinkuin kaikissa muissakin maissa, mutta säädöillä olen senkin saanut jo mukiinmeneväksi.
Itse pidän myös Ruotsista kovasti, hauska ajaa varsikin takavedoilla. Nelivedoilla myös, mutta takavedoilla on mukavaa haastetta. Jos penkat olisi pehmeät niin kuin oikeasti niin olisi omaan makuun 10 suoritus :)
 
Heti kun suomi mukana, lähtee ostoon. Itse pidin ruotsia kaiken vastenmielisimpänä DR1:ssä.
 
Pyöriikö hyvin raudalla kuin raudalla?

Itellä dualcore 4.5ghz asus GTX 750 TI OC 16GB fullhd 144hz näyttö SSD,, kyllä tota medium asetuksilla pelaa 30-52fps säällä kuin säällä.

Hyvää vappuu kaikille kuskeille
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään mielestään toimia ffb asetuksia g27? Itse huomannut suurimmaksi haasteeksi kun en tykkää kekittävästä jousi voimasta mutta tuntuu melkein autolla kuin autolla että pyörät olisi ilmassa ilman että laittaa tuota jousivoimaa liian kovalle. Eikä kyllä tule palautetta tiestäkään hirveästi. Poikkeuksena on tuo m1 ruotsissa mikä oli tosi positiivinen ylläri muihin verrattuna.
 
Day One versiossa tulee extrana autot Porsche 911 RGT Rally Spec, Fiat 131 Abarth Rally ja Alpine Renault A110 1600 S.
Deluxe version ostamalla pääsee käsiksi jo julkaistuihin sekä tuleviin (season 1&2 sisältö) lisäratoihin ja autoihin.

Pelintekijän kootut selitykset peliin kohdistuneissa kysymyksissä:

"We're not fixing FFB as it's not broken for us"


We're definitely making changes in this area - but OP is right that we had to do a lot of investigative work and talk to a lot of people to ascertain what was 'missing'. Also, as we've alluded to elsewhere - not everyone has been affected/been discontent with the FFB out of the box, so we've had to discuss about how to implement it as well (and that's still something we're trying to define). Please bear in mind that we also have a wealth of data here about people's wheels, settings, etc - so it's all a big balancing act to please as many people as possible.


In terms of the process of how we refine and change FFB; it’s something that needed key individuals in the studio to be given the time to look at in detail, whilst also trying to balance this against giving them the time to fix other issues and work on upcoming features. There's also a lot less people available to take part in this process now the game's out, as the service team is smaller than the base game team. There are demands from all areas of the company, with numerous projects going on and F1 2019 launching two months earlier than ever before. In that respect, it's something that's ended up taking us a little longer to tackle, just by sheer number of people available - and that's something we're really sorry about. Throw into the mix that we want to get it validated by pro drivers, and you can see how the weeks have gotten away from us.


And finally, just on the point of FFB: with DiRT Rally 2.0 we very much focused on simulating the effects that come through the front wheels as purely as possible, and we (and external validators) were pleased with how authentic the simulation felt in that regard. However on previous games, rather than just science, we used a little more art in some of the effects (especially with regards to the chassis effects, environmental effects, etc) - and that's the area where we've seen the most feedback.


We didn't think we were launching it 'broken' and felt we had achieved and validated a realistic representation of steering feedback when driving a rally car. The sheer volume of [negative] feedback we've had definitely took us by surprise, and it's taken us a considerable amount of time to find something that a/ tackles the feedback we've had, and b/ is still an improvement on all previous iterations of DiRT games. We're getting there, and I look forward to sharing with you in the coming weeks when these changes/options will arrive. Our car handling team have done an absolutely stellar job when it comes to DiRT, and they've been valiant in going through the more nuanced feedback we've received about how it feels.


"We're not adding clubs because there aren't enough players in this game"


Clubs is in for testing now. It's very likely Clubs will arrive in June - which we know is late, and it's disappointing because the same thing happened with DiRT 4's Clubs coming quite late post-launch - but it's a huge undertaking to get right. We have also needed to refactor the backend RaceNet system and make significant changes to the web interface as a result. However, we're seeing some brilliant retention numbers despite the lateness of this feature, and we're confident it'll be more than ready to provide infrastructure for our competitive plans later this year (as well as all your plans).


Just while we're on competitive - the next update will include human-only MP rallycross. We've always been listening, and that comes later this month in Update 1.4.


"We only push out the DLC we promised because that makes us money while fixes don't"


The health, longevity and player sentiment is just as important to the commercial stuff as DLC is. There's no point releasing DLC if people aren't playing the game - if no-one's playing it, who's going to buy DLC? And conversely, who will let us make DLC if no-one's buying it? Plainly: everyone who's worked on DR2.0 loves it and wants to make more for it for as long as we're allowed!


But back to the main issue raised: the new environments are made by our amazing Environment Artists and Level Design team, and the vehicles are made by our Vehicle Artists. It's a predominantly different set of skillsets that tackle the bugs. However, player satisfaction and happiness is just critical to our commercial goals as DLC.


"We're working on VR instead"


"We're not working on VR because of other fixes"

We're working with an external development company to make this. There's a VR build in the studio right now - the lion's share of work is done, and we're onto looking at comfort features. More on that soon!
 
On kyllä niin VMP osastoa tuo CM:n vastine, mitä ihmettä ne teki niille tyypeille jotka saivat 1:ssa(loppujen lopuksi) säällisen ffb:n aikaan kun nyt yhtäkkiä hemmoilla ei ole hajuakaan. Ei siinä mitään, ajetaan sitten pädillä mutta onhan tämä kasa paskaa kun ei ajopelissä ratti toimi niin kuin pitäisi.
 
On kyllä niin VMP osastoa tuo CM:n vastine, mitä ihmettä ne teki niille tyypeille jotka saivat 1:ssa(loppujen lopuksi) säällisen ffb:n aikaan kun nyt yhtäkkiä hemmoilla ei ole hajuakaan. Ei siinä mitään, ajetaan sitten pädillä mutta onhan tämä kasa paskaa kun ei ajopelissä ratti toimi niin kuin pitäisi.
Millä ratilla ajat ja mitkä asetukset ratille? Itsellä oli samaa ongelmaa alussa, mutta kun tarpeeksi säädin nuppeja kaakkoon niin sain ihan ok FFB-vasteen.
 
Hyvin on kyllä jo ajettavaa. Mielenkiinnolla odotan tuleeko edes mitään 2 kautta.
 
Hyvin on kyllä jo ajettavaa. Mielenkiinnolla odotan tuleeko edes mitään 2 kautta.
Kakkoskausi sisältyi Deluxeversion suurempaan hintaan eli kyllähän se on tulossa.
CM:n foorumilta luin tässä joku aika sitten että ovat alkuperäisessä suunnitelmassa sen suhteen (mikä sitten lieneekään) ja sisältö julkaistaan lähiaikoina.

Oma veikkaus että sieltä tulee vielä loputkin DR1:ssä olleet maat + tietty lisää autoja ja niiden värityksiä.
Rallycross sisällön tulemisesta jotkut veikkailleet, mutta saa nähdä.
Eiköhän tuo season 2 sisältö tän kuun lopussa tai viimeistään heti ens kuun alussa julkaista.

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 323
Viestejä
4 865 237
Jäsenet
78 641
Uusin jäsen
Fintukani

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom