Dirt Rally 2.0

Tässä videolla näkyy että se toimii PC:llä.
Aluksi säädin on vasemmassa laidassa ja sitten oikealla, selkeä ero.
PS4:lla ja luetun mukaan myöskään Xbox One:lla se ei toimi!
(Liike vasemmalle ja oikealle videossa johtuu TrackIR:stä)


Vähän outoa jos ei konsoleilla toimi jos kerran löytyy säätö sille.
 
Viimeksi muokattu:
[OT]Täältä kun ilmeisesti löytyy muitakin Thrustmaster T300 RS -ratin omistajia, niin kysyisin mahtaako alla olevalla videolla kuuluva "rutina" olla kyseiselle ratille normaalia?



Ääni kuuluu keskikohdan yli käännettäessä, mutta vain kun rattia kääntää vasemmalta oikealle. Ääni vaikuttaisi tulevan moottorin taikka hihnan kohdalta. Pelin FFB peittää tuon aika hyvin, mutta esim. Monte Carlossa jäällä, jossa FFB vaste on huomattavasti kevyempi, ratin kääntyminen ei tuossa kohdin ole yhtä sulavaa kuin muualla.[/OT]

Ihmeellisesti peli myös välillä näyttää, että olisin ollut EK:n nopein, mutta toimitsijan luokse ajamisen jälkeen näkyvissä tuloksissa oma sijoitus onkin tippunut parilla sijalla.

Oma T300 base ei pidä tuollaista ääntä vaikka on yli 3vuotta vanha.

Syy että sun sijoitus putoaa taitaa johtua lähtöpaikasta, jos lähdet ensimmäisten joukossa niin saat vain edellä lähteneiden väliajat+loppuajat ja sun sijoitus siinä vaiheessa maalissa. Osa sun jälkeen startanneista ai-kuskeista voi olla nopeampia joten sijoitus putoaa hieman. Jos lähdet ensimmäisenä ek:lle niin silloin et saa mitään väliaikoja.
 
[OT]Täältä kun ilmeisesti löytyy muitakin Thrustmaster T300 RS -ratin omistajia, niin kysyisin mahtaako alla olevalla videolla kuuluva "rutina" olla kyseiselle ratille normaalia?



Ääni kuuluu keskikohdan yli käännettäessä, mutta vain kun rattia kääntää vasemmalta oikealle. Ääni vaikuttaisi tulevan moottorin taikka hihnan kohdalta. Pelin FFB peittää tuon aika hyvin, mutta esim. Monte Carlossa jäällä, jossa FFB vaste on huomattavasti kevyempi, ratin kääntyminen ei tuossa kohdin ole yhtä sulavaa kuin muualla.[/OT]

Ihmeellisesti peli myös välillä näyttää, että olisin ollut EK:n nopein, mutta toimitsijan luokse ajamisen jälkeen näkyvissä tuloksissa oma sijoitus onkin tippunut parilla sijalla.

Ei ainakaan itselläni kuulu. polkimet kyllä ulvoo, varsinkin jarru.
 
Taitaa se toimia konsolillakin joskin sen vaikutuksen toivoisi olevan suurempi ja muistakin kuvakulmista kuin kuskin penkiltä.
Asetus muuttuu kohdassa 1:50
 
Ralli lattaumassa, ku löyty avain puoleen hintaan. Millasilla asetuksilla jengi on padin kanssa pelannu? Steamin communitystä löyty parit ohjeet, onko ne sinnepäinkään? Ei jaksais rattia ja polkimia tonkia esille casual hommiin.
 
Oma T300 base ei pidä tuollaista ääntä vaikka on yli 3vuotta vanha.

Syy että sun sijoitus putoaa taitaa johtua lähtöpaikasta, jos lähdet ensimmäisten joukossa niin saat vain edellä lähteneiden väliajat+loppuajat ja sun sijoitus siinä vaiheessa maalissa. Osa sun jälkeen startanneista ai-kuskeista voi olla nopeampia joten sijoitus putoaa hieman. Jos lähdet ensimmäisenä ek:lle niin silloin et saa mitään väliaikoja.

Kiitoksia vastauksista, kävin mutkan VK.comissa ja vaihtoivat ratin uuteen.

Ahaa, olen olettanut, että "class leaderin" aika on se AI -kuskien kaikista nopein aika, joka pitää päihittää jos mielii olla EK:n ykkönen.

Ralli lattaumassa, ku löyty avain puoleen hintaan. Millasilla asetuksilla jengi on padin kanssa pelannu? Steamin communitystä löyty parit ohjeet, onko ne sinnepäinkään? Ei jaksais rattia ja polkimia tonkia esille casual hommiin.

Tämmöisillä säädöillä pelailin PS4 ennen yhteensopivan ratin hommaamista:

Steering sensitivity: 90
Steering linearity: 4
Steering deadzone: 4 (ilman deadzonea oma pädi antaa pelissä 1-3% inputtia ilman että tekee mitään)
Steering/throttle/brake saturation: 100

Vibration & feedbackistä kaikki vakiona
 
Millä ratin kääntösäteellä techiläiset ajelevat tätä? Itsellä dilemma tuon kanssa, josko pitäisi kääntösäteen joku 360-400 astetta jolloin pystyisi käyttämään ratin vaihdinlaippoja. Tällöin sekventaaliseen vaihdekeppiin saisi mäpättyä käsijarrun. Toinen vaihtoehtohan olisi laittaa kääntösäde joku 540 astetta ja suosiolla käyttää vain vaihdekeppiä vaihtamiseen. Mutta silloin käsijarrulle ei ole kunnon paikkaa.

Kumpi olisi ajamiseen parempi?
 
Millä ratin kääntösäteellä techiläiset ajelevat tätä? Itsellä dilemma tuon kanssa, josko pitäisi kääntösäteen joku 360-400 astetta jolloin pystyisi käyttämään ratin vaihdinlaippoja. Tällöin sekventaaliseen vaihdekeppiin saisi mäpättyä käsijarrun. Toinen vaihtoehtohan olisi laittaa kääntösäde joku 540 astetta ja suosiolla käyttää vain vaihdekeppiä vaihtamiseen. Mutta silloin käsijarrulle ei ole kunnon paikkaa.

Kumpi olisi ajamiseen parempi?
Kyllä vaihdeviiksien käyttö onnistuu vielä 540 asteellakin, yleensä sopivan vaihteen tulisi olla päällä jo ennen kuin käännät mutkaan. Itse ajelen 540-1080 asteilla ihan autosta riippuen ja autenttisella vaihtotavalla (H-kaavio+kytkin tai dogbox tai sekventiaalikeppi tai vaihdeviikset ja vielä kaikkia Gr B 4wd+Lancia Stratos autoja ilman käsijarrua).
 
Viimeksi muokattu:
Konsolilla...en tiedä.
Eikö kääntösäde määräydy auton mukaan kun soft lock on päällä?
Mulla se on päällä ja hyvin on luonnistunut....no Uuden-Seelannin mutkaisimmilla teillä G29:n ratin pyörittely on joskus vähän haastavaa ellei käytä optimaalisesti käsijarrua.
Siksipä hommasinkin siihen toisen ratin, jolla homma hoituu ehkä helpommin :)
350mm ralliratti.jpg
 
(H-kaavio+kytkin tai dogbox tai sekventiaalikeppi tai vaihdeviikset ja vielä kaikkia Gr B 4wd+Lancia Stratos autoja ilman
käsijarrua).

Ihan mielenkiinnosta, miksi ajat Karik B-ryhmän vehkeitä ja stratosta ilman käsijarrua? Onko kyse siinä,että aikanaan niissä ei ollut toimivaa käsijarrua,kun oli kiinteät lukot tai jotain muuta sellaista? Vanhoja korsikan videoita katsellessa vaikutti ettei paljon käsijarrua käytetty vai oliko sitten teiden ahtauden vuoksi?
 
Ihan mielenkiinnosta, miksi ajat Karik B-ryhmän vehkeitä ja stratosta ilman käsijarrua? Onko kyse siinä,että aikanaan niissä ei ollut toimivaa käsijarrua,kun oli kiinteät lukot tai jotain muuta sellaista? Vanhoja korsikan videoita katsellessa vaikutti ettei paljon käsijarrua käytetty vai oliko sitten teiden ahtauden vuoksi?

Lukkojen takia juurikin, autoissa taisi olla käsijarru mutta jos siitä nykäisit niin kaikki pyörät meni lukkoon, ei hyvä. Uudemmissa nelikoissa tuli kehittyneemmät lukot ja ne mahdollisti myös käsijarrun käytön.

Itellä oli aikoinaan Subaru Impreza -98, ja siinä lukittui kaikki pyörät käsijarrusta. Aiheutti pari läheltä-piti tilannetta, ennen kuin oppi muistamaan tuon.
 
Ja Stratoksessa ei Alénin kertoman mukaan ollut käsijarrua vuonna -78 kun se ajeli sillä muutaman kisan (yhdellä youtube videolla se kertoi noin).

Myös Delta S4 sai kuulemma käsijarrun jota pystyi käyttämään mutta joskus -86 vuoden puolivälin jälkeen (eli ehkä jo esim. Suomen mm-ralliin tai myöhemmin). Tämänkin Alén mainitsi jollain youtube videolla, mutta en tiedä onko tosi vai muistaako väärin.

Tästä löytyy infoa mitä asteita ja vaihtamistapaa (+käsijarru optiota) käytän ei autoilla
Dirt Rally, all personal best (karik134)
 
Viimeksi muokattu:
Hienosti on vaivaa nähty Kari. Juu ajelen itse thrustin setupilla. Hommasin Sparcon ratin, H-kaavio olikin jo ja äskettäin sain myös tpa-pro pedaalit sekä tss-handbrake/seqtaali kepin. Kaikki on kiinni wheelstandissa. Minua ei oo häirinnyt tuo käsijarrrun digitaalisuus mutta ois hyvä koittaa analogisena. Kässäriä kyl oon käyttänyt vanhemmissakin vehkeissä mutta n.2000-luvusta eteenpäin käytän ratin siipiä. Se vähän harmittaa,että melkein vaatis vielä toisen tss-käsijarru/sqt setin,että kässäriä/sq vois käyttää. Neulansilmiin on niin paljon helpompi tulla ja käyttää kässäriä. Toki esim. Vanhemmissa vehkeissä auto sammuu,jos kässäriä liikaa vetää ja kytkintä pitää käyttää.

20190330_144000~2.jpg
 
Vois ne vähän panostaa noihin päivitysten kokoihin, 9 gigaa aika tuuhea määrä vaikka tossa olisikin tulossa olevat autot ja radat.
 
Kaikenlaista vikaa pelissä tuntuu vielä olevan, mutta itseäni häiritsee kovasti lähinnä se että auto putsaantuu aina liasta pätkien välillä. Voi kuulostaa pieneltä asialta, mutta minulla tuo rikkoo immersion, onko mukanani joku mekaniikko peräkontissa joka pesee auton aina kun tullaan pätkältä maaliin vaikka olisin kuinka pyörinyt pöpelikössä ja hyvä että ovet roikkuu juuri ja juuri mukana? Aiemmissa peleissä liat putsattiin vasta huoltopätkien aikana ja parjatussa Dirt 4:ssa sai sentään vielä itse päättää peseekö auton ollenkaan vai ei.

Pelin nimi on kuitenkin Dirt Rally 2.0.

Rallycrossissa AI-autot pysyvät kuraisina mutta oma auto ei, öh?
 
Onko kellään tietoa että onko tähän tulossa samanlaiset liigat kuin 1 osassa.
Oishan se kiva pistää vaikka io-tech liiga pystyyn.

Miten tuo auton virittäminen, jos laittaa uutta moottoria kiinni niin tuoko se lisää hevosvoimia, ainakaan free playhin se ei vaikuta mitään.
 
Vois ne vähän panostaa noihin päivitysten kokoihin, 9 gigaa aika tuuhea määrä vaikka tossa olisikin tulossa olevat autot ja radat.

Erikoiskokeet tuon tilan vie, asialle ei voi mitään. Mieluummin enemmän ajettavaa kuin pieni tilantarve. Tallennustila on halpaa nykyään.

Olisi myös kiva tietää tuleeko forceen oikeasti koskaan mitään.

Työn alla, vaatii enemmän aikaa. Ei pitänytkään tulla 1.3 päivityksen mukana.

Onko kellään tietoa että onko tähän tulossa samanlaiset liigat kuin 1 osassa.
Oishan se kiva pistää vaikka io-tech liiga pystyyn.

Miten tuo auton virittäminen, jos laittaa uutta moottoria kiinni niin tuoko se lisää hevosvoimia, ainakaan free playhin se ei vaikuta mitään.

Liigat tulossa. Moottoripäivitykset tuo lisää tehoa urapuolen pelitiloihin. Freeplay on nimensä mukainen: kaikki autot käytössä täysin päivitettyinä.
 
Mistä tuo tieto on peräisin että liigat on tulossa, oisko linkkiä laittaa, ite myös muistan joskus ajat sitten lukeneeni että ois tulossa. Ei taida olla mitään tuoretta tietoa saatavilla, vaikkapa aikataulusta.
 
Eilen pikaiseen testasin Baijerilaisen uusia ääniä ja on kyllä aivan mahtavat soundit:tup::tup::). Mutta jos liigaa tulisi niin mukana. Sen enempää en testaillut. Ja tuliko jotain muutoksia myös pätkien oikomiseen? Mitenhän time trialin ajat sitten? Viime viikolla oli rallicrossissa päivän haaste ja voittaja ajoi 1.50 min turpaan 2ksi tullutta..:vihellys:. Vaikko bugi sitten. Itsellä kummittelee ttssa Puolan pätkällä bugi aika,onneksi ei leaderillä näy. Muistaakseni ajoin pihalle viimeisen splitin jälkeen ja keskeytin ja aika näkyy silti.

Forceen mä kaipaisin vähän enemmän tunnokkuutta mutta jospa ne sitten joskus parantaisivat.
 
Vois ne vähän panostaa noihin päivitysten kokoihin, 9 gigaa aika tuuhea määrä vaikka tossa olisikin tulossa olevat autot ja radat.
Muistelen, että ykkösessä oli samaa vikaa. Aina jotain 6GB vaikka joku ihan pikku fixi...
"Codemasters" nääs.
PS. Ja päivitykset loppuivat kuin seinään kun "riittävä" taso oli saavutettu.
 
Mielenkiinnosta; mitkä on techiläisten dailyjen parhaimpia sijoituksia? Minun parhaani on tällä hetkellä tuohon 80. pintaan.
 
Mielenkiinnosta; mitkä on techiläisten dailyjen parhaimpia sijoituksia? Minun parhaani on tällä hetkellä tuohon 80. pintaan.

Rallicrossissa parhaimmillaan ollut alle 5s päässä ja sijoitus 15 huitteilla. Ralli eventeissä parhaimmillaan n. 20 sijoilla mutta perus pöristelyllä 100 plus,jossa jokunen pikku virhekin. Mutta aika kovaa ajavat ja vaikka tulis hyvin,niin tuntuu joka splitillä tulevan sekunteja takkiin.
 
Ekassa Dirtissä oli jo aika usvaisia ne parhaat ajat. Vanhaa sanontaa mukaillen, ihan sama kuinka kovaa ajat, aina on joku minuutin nopeampi. Ei tosin välttämättä aasialainen tässä.
 
Jep. Aina siellä joku on nopeampi ihan älyttömällä ajalla. Tuntuu, että RWD -sarjassa on helpompi saada hyvä sijoitus, kuin 4WD. Tietenkin autoa on vaikeampi hallita, kun potkii vain takaa.
 
Jep. Aina siellä joku on nopeampi ihan älyttömällä ajalla. Tuntuu, että RWD -sarjassa on helpompi saada hyvä sijoitus, kuin 4WD. Tietenkin autoa on vaikeampi hallita, kun potkii vain takaa.

Ainakin ykkösversiossa nelivedoilla pystyi ajamaan niin ylikovaa, että pelin fysiikat menivät rikki. Takavedollakin kait, mutta se oli vielä vaikeampaa.

Käytännössä siis mitä kovempaa ajoit nelikolla, niin sitä parempi pito oli. Tämä sitten mahdollisi niitä aivan himmeitä aikoja siellä dailyjen 1-5 sijoilla. Varsinkaan Suomessa ei tarvinnut jalkaa kaasulta nostaa kuin risteyksissä, jos linjat oli hinkattu täydellisiksi ja asetukset laitettu minttiin. Itseäni ei tuollainen kiinnosta, mutta sellaisen miinutin verran jonkun pätkän alusta pystyin ajamaan nilkka suorana 2001 Subarulla kun muutaman kymmenen kertaa hinkutti ajatuksella menemään (kymmenien toistojen päälle, jotka oli tullut ihan normaalisti ajettuna)
 
Eipä ole äänen pätkimiset lähtenyt vieläkään,tänään viikkokisaa ajoin ja lähti soundit pois. No,eipä siinä sammuttaa kuulokkeet ja optionseista käyttää muulla äänilähteellä ja takas kuulokkeisiin niin alkaa toimii. Iso päivitys paketti tuli tänään mutta liekkö ensi viikon ruotsia vai jotain muuta. Codemasterssin sivuilla spekulointia mm. Uusia ratoja, ralleja ja rx puolelle b-vehkeitä.

1.3 päivityksen myötä ainakin australiassa siltarumpujen vai mitä ritilöitä ovat tulee nyt äänitehosteiden kanssa.
 
Olikos tähän VR-tukea lupailtu ollenkaan?
 
Pääsin urassa rallin championshipissä Masters tasolle.
Aluksi Elite tuntui omaan tasoon ihan mahdottomalle, mutta kyllä se siitä vaan petraantui ja lopulta voitto oli melko helppo.
Argentiinan tilalla oli Monte Carlo, Argentiinassa tuskin olisin päässyt edes pisteille.
DiRT Rally 2 Elite to Masters.jpg
 
Pääsin urassa rallin championshipissä Masters tasolle.
Aluksi Elite tuntui omaan tasoon ihan mahdottomalle, mutta kyllä se siitä vaan petraantui ja lopulta voitto oli melko helppo.
Argentiinan tilalla oli Monte Carlo, Argentiinassa tuskin olisin päässyt edes pisteille.
DiRT Rally 2 Elite to Masters.jpg
Millä autolla(+luokka) ajelit? Noissa taitaa olla vähän eroja, joissain luokissa elite ja masters taitaa olla hyvin vaikeat.

Itse nyt Elitessä ja Gr B 4wd Audilla jossa Engine tuning 3 (max 5-6) viritys ja ei mitään jakoa Australiassa ja USA:ssa, noin 1-1,5s/km takkiin puhtaalla ajollakin. Tieten 900astetta ja ei käsijarrua vähän vaikuttaa hidastavasti noihin aikoihin ja että auto ei ole max tehoissa, mutta silti aika(liian) haastavalta tuntuu. Nytkin joutuu jo ajamaan epärealistisen kovalla attackilla eli 98-99% (ja ek:tkin alkaa olemaan jo tuttuja) ja tulee niin helposti tehtyä virheitä sen takia, mutta voittaakseen Mastersin pitäisi riittää n.92% ajotyyli(+autossa max tehot) jotta se olisi yhtään realistista. Ne voisivat kyllä lisätä pari ylimääräistä AI-tasoa koska kun ek:t tulee tutuiksi niin Masters AI tulee liian helpoksi, ne voisi olla esim. 0,5-1,0s/km(Legends) ja 1,0-2,0s/km(Alien) nopeampia kuin Masters AI.

Tätä ennen Pro-level jonka ajoin H3 rwd: BMW M3:lla aluksi ilman engine tuningeja ja suht puhtaalla ajolla voitin n.1-1,5minuutin erolla ja myöhemmin maksimi engine tuningilla voittomarginaali oli n.2-2,5minuuttia nopeimpaan AI:hin.
 
Viimeksi muokattu:
Millä autolla(+luokka) ajelit?
2000cc, Citroen C4 Rally.
Auton asetuksia kopioin täältä kun en itse oikein osaa niitä säädellä.
Retryjä käytin ehkä keskimäärin 2/event.

Kokeilin vähän Mastersia muutamassa eri maassa ja autolla. Ero kärkeen itsellä tuntuu olevan 10-20 sekuntia/EK eli tuskin sitä tulee tällaisenaan läpäistyä koskaan, mutta voihan sitä kokeilla joskus jos intoa riittää.
 
Kylläpä elitellä on aikamoinen hyppy vaikeustasossa, tai sitten olen todella paska noilla etuvedoilla ajamaan.
 
Miltäs toi 1.3v vaikuttaa, joko kehtaa lähteä mukaan tähän pelleilyyn? :D

No ei ainakaan FFB:n osalta ole tapahtunut mitään, vähän paransivat grafiikoita konsoleille ja jotain muuta. Äänibugikin tuli takaisin, vaikka kertoivat sen korjanneensa. Eikä tuo tänään tullut Ruotsi ainakaan itseä hirveästi vakuuttanut.
 
Mä tykkäsin jostain ihme syystä ruottista. Ei tuntunut yhtä ahtaalta ja v*ttumaiselta ku ykkösen esitys samasta maasta.
 
Mä tykkäsin jostain ihme syystä ruottista. Ei tuntunut yhtä ahtaalta ja v*ttumaiselta ku ykkösen esitys samasta maasta.
Jos kokeilet ykkösen Ruotsia uudelleen, niin melko samanlainenhan tuo on ja penkatkin käyttäytyy miltei samalla tavalla.
FFB toki on parempi ykkösessä ja grafiikankin osalta voidaan olla montaa mieltä.

Ei kyllä tullut mitään säväreitä tästä DLC:stä.
 
On kyllä pettymys tuo Ruotsi tässä, tylsää ajaa ainakin nelivedoilla. Sitten kun hipaiset kivikovaa penkkaa, niin auto vetää 15 kertaa katon kautta ympäri.

Jotenkin sellainen fiilis, että tämä tuntuu koko ajan enemmän Dirt nelosen jatko-osalta.
 
Mä tykkäsin Ruotsista varsinkin R5 autoilla. Ainut joka häiritsee isosti on nuo kovat vallit, eikä penkat ime enää. Niiden tilalle mielummin se imu ja pehmeä sukellus. FFB on tietysti vielä vaisu, niinkuin kaikissa muissakin maissa, mutta säädöillä olen senkin saanut jo mukiinmeneväksi.
 
Mä tykkäsin Ruotsista varsinkin R5 autoilla. Ainut joka häiritsee isosti on nuo kovat vallit, eikä penkat ime enää. Niiden tilalle mielummin se imu ja pehmeä sukellus. FFB on tietysti vielä vaisu, niinkuin kaikissa muissakin maissa, mutta säädöillä olen senkin saanut jo mukiinmeneväksi.
Itse pidän myös Ruotsista kovasti, hauska ajaa varsikin takavedoilla. Nelivedoilla myös, mutta takavedoilla on mukavaa haastetta. Jos penkat olisi pehmeät niin kuin oikeasti niin olisi omaan makuun 10 suoritus :)
 
Heti kun suomi mukana, lähtee ostoon. Itse pidin ruotsia kaiken vastenmielisimpänä DR1:ssä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 593
Viestejä
4 501 530
Jäsenet
74 232
Uusin jäsen
asic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom