Dirt Rally 2.0

Tuskin ne piikeillä tuolla ajaa, asfalttihan siinä menis paskaksi, aika hyvät kitkathan noilla taitaapi olla.
On tässä pelissä kyllä äänien kanssa häröjä, ihmisillä vieläkin katoaa äänet joskus, DS21 ei ole äänenvaimennusta kun pelaa sisänäkymästä, vaihteistojen vinkuminen on yks huonoimmista mitä olen koskaan kuullu... Nojoo hurjia ongelmia mutta silti :D
Innolla kyllä odotan M1 bemaria tähän, suorakuutosia ei ole koskaan liikaa rallipeleissä.
 
Ok, jostain vaan luin että siellä käytetään myös nastarenkaita.
Jotenkin ristiinhän ne niitä myös laittavat, onko siinä sitten vain eri seoksia.

Mut joo, ihan pelattavahan tuo on vaikkei omiin suosikkeihin kuulukaan.
 
Pelissä Montessa on vaihtoehtoina Soft tai Winter (kitkat). Montessa oikeasti tarjolla myös supersoft ja nastarengas (studded winter). Ruotsissa käytössä piikkipyörät. Piikkipyörässä reilusti enemmän nastoja ja nastat myös pidempiä. Monten nastarengas on aika lähellä nastoiltaan siviiliautojen nastarengasta, rengas toki muuten kestävämpi/tukevampi.
 
Mikähän juttu tuo on kun pyyhkijät pyyhkii satunnaisesti puhdasta lasia itsestään, aika häiritsevää jossain Monte Carlon syheröillä kun pyyhkijät käy kerran päällä ja fps tippuu samalla.
 
Mikähän juttu tuo on kun pyyhkijät pyyhkii satunnaisesti puhdasta lasia itsestään, aika häiritsevää jossain Monte Carlon syheröillä kun pyyhkijät käy kerran päällä ja fps tippuu samalla.
Siinä on asetuksissa pyyhkijöiden automaattikäytölle asetus päällä tai pois, se ei toimi ja on Codemastersin bugilistalla ollut alusta asti, vaan ei ole korjattu.
Pyyhkijät saa pois kun painaa pari sekuntia kyseistä painiketta, harmi vaan että sitä ei saa tehtyä samalla kun odottelee lähtövaloja vaan sitten kun aika lähtee käyntiin (sama ajovalojen kanssa). Tuostakin on kyllä raportoitu pelintekijöitä (jos eivät sitä mukamas ole itse peliä tehdessä huomanneet :rolleyes: ) Ykkösessä moni asia toimi, jonka korjausta pitää jostain kumman syystä nyt odotella kakkoselle.

Tuli hommattua shifteri (lähinnä Assettoon ja Project Cars 2:seen) ja kyllähän se tuo lisää fiilistä niihin autoihin joissa oikeasti H-vaihteisto on. Sekunteja kyllä menee reilusti enemmän ainakin näin opetteluvaiheessa.
Tässäkin kuulemma oli DR1:ssä niin että jos autossa on oikeasti H-vaihteisto niin peli ottaa sen automaattisesti käyttöön ja sequental läpysköillä toimii niissä vehkeissä missä pitääkin. Ainakin Assetto Corsassa tämä toimii hienosti. DR2:ssa kyseinen asetus pitää käydä aina vaihtamassa.
 
Millanen ajotuntuma tässä on padilla? Onko ehotonta olla ratti ja polkimet? Oli tuossa G920 mutta tulipa myytyä pois kun ei tullut nii paljoa ajeltua tai ollut aikaa sille.
 
Millanen ajotuntuma tässä on padilla? Onko ehotonta olla ratti ja polkimet? Oli tuossa G920 mutta tulipa myytyä pois kun ei tullut nii paljoa ajeltua tai ollut aikaa sille.

Toimii todella hyvin pädillä ja näistä ”simu” ajopeleistä selvästi parhaiten ku muistaa pari säätöä muuttaa (esim deadzone pieneksi)
 
Xbox onella(X) ajan tässä vaiheessa mielummin pädillä kun ffb ei todellakaan ole säällinen(tienpinnan/eturenkaiden tuntuma puuttuu täysin, ennemminkin vain sivu/jousi etc forcet tuntuu ratilla) ja kun pädillä huvittavasti pienen tärinän avittamana tuntee tienpinnan paremmin. Kun taas jotain Dirt 1:stä tullut mieleenkään ajaa pädillä ja siinä ffb:ssä tuntee nuo D2:sta puuttuvat.

Saa nähdä josko koskaan saavat tähän tuon ffb:n korjattua.
 
Xbox onella(X) ajan tässä vaiheessa mielummin pädillä kun ffb ei todellakaan ole säällinen(tienpinnan/eturenkaiden tuntuma puuttuu täysin, ennemminkin vain sivu/jousi etc forcet tuntuu ratilla) ja kun pädillä huvittavasti pienen tärinän avittamana tuntee tienpinnan paremmin. Kun taas jotain Dirt 1:stä tullut mieleenkään ajaa pädillä ja siinä ffb:ssä tuntee nuo D2:sta puuttuvat.

Saa nähdä josko koskaan saavat tähän tuon ffb:n korjattua.

Itse sain noilla ffb-asetuksilla tuntumaan, tosin ratti on paikoittain aika raskas :D mutta on tuntumaa
Imgur
 
Tommi Mäkinen rally? "Ajat liian hiljaa"

Nää on legendaarisia.
Myös WRC sarjan lisenssipelissä oli Jarmo lehtinen tms silloin Sonyn omistuksen aikaan.
Myös Rally Trophyssä ollut.

Oon edelleen sitämieltä et tässäkään ei ois paha homma tehdä nuottieditori mihin äänittää omat nuotit ja jakaa kavereille.
 
Tässä vähän omaa Monte Carlon ajelua. Liukast on perkule :cigar2:
(eka kerta stagella, älkää ny naurako siäl :D )
 
Oliko noissa Daily pätkien ajoissa jotain tolkkua? Melkee aina saa eron kärkeen kattoa kalenterilla vaikka tulee täysin nappiin koko pätkä. :cigar2: Samoiten ekalla sektorilla jo sekunttitolkulla turpaan vaikka tulis sukka syylärissä koko sektorin läpi. Ja tuloksissa tosi paljon DirtPlayer kuskeja ja ainakaan mulla ei näytä koskaan kärkiukkoja listan alkupäästä. Oliko tuohon jotain tai ollu aiemmin puhetta?
 
Oliko noissa Daily pätkien ajoissa jotain tolkkua? Melkee aina saa eron kärkeen kattoa kalenterilla vaikka tulee täysin nappiin koko pätkä. :cigar2: Samoiten ekalla sektorilla jo sekunttitolkulla turpaan vaikka tulis sukka syylärissä koko sektorin läpi. Ja tuloksissa tosi paljon DirtPlayer kuskeja ja ainakaan mulla ei näytä koskaan kärkiukkoja listan alkupäästä. Oliko tuohon jotain tai ollu aiemmin puhetta?
DirtPlayer pelaajat on konsolipelaajia, tuloslistan pystyy rajoittamaan myös pelkkiin pc-pelaajiin ja sitten kun daily on päättynyt ja saat ne rahat niin silloin ainakin näkee koko tuloslistan. Kyllä itselläkin tulee eroa kärkeen aika lailla(2-4s/km puhtaalla ajolla), mutta monesti ne nopeimmat kuskit ovat olleet myös tämän pelin testaajia ja ek:t on jo ulkoa opittu ja varmaan auto säädetty paremmaksi (tieten on niillä taitoakin).
 
Oliko noissa Daily pätkien ajoissa jotain tolkkua? Melkee aina saa eron kärkeen kattoa kalenterilla vaikka tulee täysin nappiin koko pätkä. :cigar2: Samoiten ekalla sektorilla jo sekunttitolkulla turpaan vaikka tulis sukka syylärissä koko sektorin läpi. Ja tuloksissa tosi paljon DirtPlayer kuskeja ja ainakaan mulla ei näytä koskaan kärkiukkoja listan alkupäästä. Oliko tuohon jotain tai ollu aiemmin puhetta?

Kaikki pelaajat kisaa ilmeisesti samassa, niin sinne mahtuu aika laajalla skaalalla eritasoisia kuskeja. Kärkikuskeilla varmaankin sitten ek:t tuttuja, autoissa kaikki viritykset ja setuppi viilattu kohilleen. Pelaajat, jotka pelaa eri alustalla kuin itse, näkyy leaderboardilla DirtPlayer -nimellä. Eli esim. PC:llä PS4 ja Xbox kuskit näkyvöt DirtPlayereinä ja PS4 kuskeille PC ja Xbox jne.
 
Samalla listalla on myös riippumatta siitä pelaako avuilla vai ilman, en tosin tiedä saisko luistonestolla parempia aikoja kun en ole kokeillut. Kuvakulmasta voi olla myös hyötyä jos vaikka ajaa niin että koko auto näkyy (tekee jotkut näinkin :rolleyes: ), niin näkee paremmin mistä oikoa.
Itse olen ollut yleensä siellä 300-500 joukossa haastekisoissa, joskus harvoin 100 paremmalla puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Ja mikähän se niksi on? On nimittäin rasittava bugi eikä voi ajella weekly ralleja kun niissä ei oo resettiä
Vaihda kuvakulmaa maali ennakon ja maalin välissä. Kerran kun unohdat niin auto ei lähe viivalta. Vaihdat kuvakulman takas oikeaksi sitten lähtöviivalla
 
On tuo MC vähän rasittava niissä peilijää kohdissa kun ei voi 30-50km/h nopeammin ajaa ja auton liike/tuntuma on enemmän sellaista jäällä leijailua suuntaan jos toiseen.
 
Hieman tympii kun nuotti ei voi olla muokattavissa... ikävä painaa Argentinaa kallioiden välissä eikä tule mitään ilmotusta kuinka nopeaa seuraava kurvi tulee. Huvittaa myös kun kartturi kyselee, että haluatko tehdä säätöjä autoon seuraavassa huollossa eikä tässä ilmeisesti pysty autoa säätämään, kuin uran alussa. :lol: Sateen ja yön todennäköisyyttä vois kans hieman pienentää.
 
En tajua miksi melkein päivittäin noissa Dailyissä on H1-luokka, joita ei kyllä mitenkään jaksa tehdä, kun ovat niin mopoja.
 
ChristinaMc sanoi:
DieselPoweredJo sanoi:
Still getting the sound cutting out issue. Possible happens on impact with dynamic range set "high".
Hi all, sorry about this - we thought we'd fixed it. We've identified the issue now and we're aiming to fix it in the next update.

Toivottavasti korjaus tällä kertaa onnistuu, äänten katoilu väheni merkittävästi viime korjauksessa, mutta onhan tuo nyt viheliäinen bugi.

ChristinaMc sanoi:
Shmeefly sanoi:
seems like most people don’t care for RX content, it shows here and across many other threads, hopefully the rumours for season 2 content being RX just stay as rumours, unless you plan to do a season 3 as well, it’s called Dirt Rally not RallyX after all, though I’m unsure if you or the rest of the team are even reading your tags lol
We're reading them! We're reading everything. I can't comment on the content of future seasons just yet, but there is RX and Rally content still to come.

Varmistus sille, että peliin on tulossa vielä sekä ralli ja rallicross sisältöä. Ja tuo "future seasons" antaisi ymmärtää että tulevia kausipaketteja olisi enemmän kuin nuo Delexe versioon kuuluvat seasonit 1&2.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo ääni bugi on kyllä ihan omaa luokkaansa. Viikonloppuna ajelin niin että kuuntelin koneen kautta radioa samalla kun ajelin ja kun äänet lähtee pelistä, lähti myös radiosta:) pitää kovia naksahduksia myös. Ihan kuin räpläis kaiuttimia on/off.
Kummallista kyllä että kaikki äänet katoaa koneesta, mitä lie cm tehnyt...
 
Asentelin opiskelijaversion ja vähän testailin taas rallia.
Hetki meni että sai ratin ja asetukset sellaseen kuosiin että pystyi ajamaan ihan tosissaan.
Ihan ok tuntuma ainakin nyt näin tunnin uuden seelannin kokeilun jälkeen.
Pitää nyt katsoa josko kesällä kun vr tuki tulee josko sitten ostaisi tämän teoksen.
 
Taas vaiheeksi melkein kaikki challenget (F/R)WD(1/2/3) luokan kulkupeleillä. Ei oikein nappais körötellä neljän eventin mittaista haastetta FWD1 luokan autolla.
 
Onko muilla konsoli pelaajilla Thrustmasterin TSS käsijarrua? Jos on niin oletteko huomanneet pientä viivettä kun käsijarrun vapauttaa ja lähtee liikkeelle? Ite huomasin tällaisen ja mitä pc-pelaajien videoita katsonu niin tätä viivettä ei ole. Testasin myös FM7 niin ei mitään viivettä.
 
Vieläkös on patchattavaa vai alkaaks peli olla valmis? :D
Pari pikku juttua...

-- PATCH v1.3 ETA: 15th-19th April --

1. The problem with dark stages and no visibility has been poorly resolved and now the cockpit of the car is completely dark and some stages over-exposed. HDR needs to be fixed for good, no matter how much time it takes. Headlights also have nearly no effect in dark zones (such as New Zealand forests, Australia forests and Monte Carlo's tunnel) during day time. This is as prioritary as FFB, because it's a gamebreaker. (https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=411207 and https://forums.codemasters.com/topic/178-dirty-gossip-thread/?do=findComment&comment=409909 )

2. Some cars' headlights lack proper glass texture opacity and some of them lack proper mirroring texture within the bulb case (Lancer VI for example) ( https://forums.codemasters.com/topic/35466-whats-wrong-with-dr-20-cars/?do=findComment&comment=406760 )

3. Tyre wear is too forgiving at the moment, making any choice besides Soft and Wet nonsense. Tyre wear, at least on softs, needs to be improved so that it wears way faster than it currently does, so that Medium and Hard compounds are a viable choice whenever there are bigger stages. And if possible, make it so that tyre wear rates also depend on how you drive (if you push harder, higher speed and higher sliding will cause the tyres to wear faster). ( Tyre life and Running order )

4. There are a few details missing from tail lights when the lights are on and brakes applied ( https://forums.codemasters.com/topic/35466-whats-wrong-with-dr-20-cars/?do=findComment&comment=407285 )

5. The Mitsubishi Lancer Evo VI lacks halogen lights during night stages. The game only places the 2 in the front bumper, but it lacks the set on the bonnet. ( https://forums.codemasters.com/topic/34816-dirt-rally-20-v11-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=408600 )

6. There's no mention on these patch notes about the grip bug happening intermitently to some players. Some get no grip, some get partial grip and some don't have any problems. It's as if the car had no gravity and the wheels didnt touch the ground ( https://forums.codemasters.com/topic/34816-dirt-rally-20-v11-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=408243 and https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409135 ) Being fixed in Patch v1.3

7. There's no mention on these patch notes about AI scoring irregular points in the My Team career. Not sure if this also happens on custom events. ( https://forums.codemasters.com/topic/34816-dirt-rally-20-v11-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=408152 )

8. After a stage when you're in the service then go to the main menu and back again in the service, the tyres you used lose their used condition and just display as "New".

9. Some materials while in wet conditions seem to lack proper roughness, making them extra shiny and bland ( https://forums.codemasters.com/topic/34816-dirt-rally-20-v11-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=407693 )

10. Running order seems to be class dependent. Example: Group A will never start 1st on the running order regardless if they lead the entire rally, and not just the class, making the running order and track degradation a bit shady. There's also the issue where the championship leader will start cleaning the first stage of the event (correct), except if you are on another class other than R5, but then if you lead the rally once again you don't get the best order position for the best grip. Not sure how you're gonna do it, but something needs to be done about this, as older classes get 90% of the time rutted stages.

11. Splash VFX and SFX are missing when passing through a splash (New England stages).

12. Splash VFX and SFX are missing on wet stages on little puddles of mud and water (all gravel stages that have wet condition). Not sure if this is a bug or an intented design decision. If it implies a significant performance drawback, discard.

13. PS4|PS4 Pro - Rain drops are pitch white during night when lighted by the headlights. ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409302 )

14. Some controllers that worked previously in 1.1, don't work anymore. (from here onwards https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=408998 ) Fixed in Patch v1.2.1 (25/03/2019)

15. There are more reports of stuttering since v1.2, which didn't exist before. ( Stuttering since Update 1.2 )

16. Audio is still cutting out in the stages. Being fixed in Patch v1.3

17. Some co-pilot pacenotes are not given in custom multiplayer races. ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409334 )

18. Headlights still need to light the road farther in dark/rain conditions (Poland specially).

19. PS4|PS4 Pro|Xbox One S - blurry graphics, unable to turn off TAA, low resolution textures overall, faulty HDR and unable to adjust FOV. Being fixed in Patch v1.3

20. Probably related to bug #6, the rear end of the cars is levitating in some rare cases. There's definitely something there with the gravity. ( https://forums.codemasters.com/topic/34816-dirt-rally-20-v11-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409901 )

21. Some of the R5s have their wheels wrongly placed ( What's Wrong With DR 2.0? - CARS )

22. Rally events are appearing twice in the same career championship, omitting one rally ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=410026 )

23. There's a set of graphic bugs on PC Steam version v1.2 (still to confirm in consoles) while in headcam, such as water splashes not rendering properly, objects levitating, etc ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409819 )

24. Screen tearing and black screens problems on Xbox One ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409736 )

25. Some buggy UI graphics overlaying during Car Setup (can't confirm platform) ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409572 )

26. Buggy dialog box showing code instead of text concerning insufficient funds to repair car damage in the main menu ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=409684 )

27. Stability issues on PC, causing crashes d3d11.dll and stack related, game freezing mid-stage and consequently PC freezing ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=410083 ) Being fixed in Patch v1.3

28. There's reports of the co-driver pacenotes notebook 3d object not appearing in head cam.

29. To get the trophy "watch the delta" and "living the dream" you have to buy the Group A and B cars that are already included in the Deluxe Edition.

30. Despite the 7th rally being added to the game (Monte Carlo), championships only have 6 events. Should get adjusted as locations get added.

31. In the Rallycross Daily events, people get forced back out of the event, rather than back to the pits after a practice run.

32. During replay, tyres are squealing on snow/ice surfaces like if it was tarmac.

33. Xbox One X - There's a report of the big black graphics bug still happening as of v1.2.1 ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=410821 )

34. In Monte Carlo rally, the italian co-pilot's first words at the start are not in italian.

35. Wipers remain automatic even after being disabled in the settings.

36. In Monte Carlo rally, headlights are ineffective in the tunnel during day time. This is the same problem as with the dark forest areas in New Zealand and Australia.

37. Invisible object collisions in Monte Carlo near the wall (trees) ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=411526 )

38. In Monte Carlo rally, when you go to the service area after you finish a stage, the ground floor is black like if it was missing a texture (i'll make sure to get a screenshot on this one soon, it happened to me on a GTX 770 with the latest nvidia driver)

39. The french translation of "clear weather" should be "dégagé" and not "vider".

40. When overwriting a setup it resets it's name instead of keeping the old name.

41. Rev counter analog display is upside down in the Mk1 Golf ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=412114 )

42. We are unable to scroll up to the top or down to the bottom in the leaderboards right after finishing the stage ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=412353 )

43. Sometimes windscreen wipers are duplicated. Being fixed in Patch v1.3

44. On the R2 Ford Fiesta most of the liveries have too wide (or actually too high) black bar on top of windshield, which make the car almost impossible to drive. The liveries 1 and 2 are ok, rest are not. Being fixed in Patch v1.3

45. PS4 - There's reports that "Unexpected Moments" stop appearing after a certain time spent in career.

46. PS4 (and maybe Xbox) - Modern Classics achievement is not unlocking.

47. Argentinian flag flickers in one of the argentinian stages ( https://forums.codemasters.com/topic/35657-dirt-rally-20-v12-found-a-bug-post-it-here/?do=findComment&comment=412905 )
 
Miksi hypetetään komeilla videoilla joku tietty julkaisupäivä jona peli on sitten pakko panna ulos vaikka se ei ole lähelläkään valmis ?
Testaajia tälläkin pelillä on ollut vaikka kuinka ja luulisi nyt niiden palautteen perusteella olevan jonkinlainen käsitys siitä kuinka paljon on työtä vielä jäljellä
ennenkuin peli on julkaisukelpoinen.
Tottakai aina jää bugeja ja hotfixejä tulee melkein kaikille peleille julkaisupäivänä, mutta kun tuotakin listaa katsoo niin sieltähän puuttuu ihan perus asoita kuten tekstuureita, renkaat vinkuu lumella jne.
 
sniperfin: Kapitalismia ollaan totuttu pyörittämään niin, että täysin toimivaa tuotetta ei kannata julkaista, koska sen aikataulu venyisi liian pitkäksi ja sijoittajien kärsivällisyydellä on rajansa. Pelien julkaisut on myös ajoitettava strategisesti optimaaliseen markkinarakoon kyseisen segmentin pelille. Mutta koska sijoittajilla ei ole kärsivällisyyttä odottaa valmista tuotetta, niin ne pelaajat joita keskeneräiset ja bugiset pelit häiritsee voivat itse päättää koska peli on riittävän valmis heille itselleen ja ostaa peli sitten kun hetki tuntuu oikealta. Käsityksen pelin bugeista kyllä saa hyvin helposti myös asiakkaana. Lopulta pelaamaan pääsyn aika ei siinä muutu riippumatta panttaako pelin julkaisija keskeneräistä peliä vaiko pelaaja lykkää ostopäätöstään.
 
Katellaan vuoden parin päästä, josko olisi ostamisen arvoinen tekele sittenkään.
 
Puutteista ja bugeista huolimatta ei ainakaan itseä ole kaduttanut pelin hankinta julkaisuhetkellä yhtään.
Olen sen parissa viettänyt aikaa enemmän kuin tarpeeksi ja hauskaa on ollut.
Itseä nyppii eniten nuo yöpätkät joista en tykkää kun autossa ei tunnu olevan pitkiä vaikka keulalla hirmuinen arsenaali lisävaloja ja toinen on Argentiinan pomppuinen tie ja kameran heiluminen joka välillä aiheuttaa pahoinvointia.
Jotkut sanoo että PC:llä se camera shake asetus toimii kuskin penkiltä, mutta mun mielestä PS4:lla sen säädöllä ei ole mitään vaikutusta pelaa sitten mistä kuvakulmasta tahansa.

FFB on joka eniten aiheuttaa napinaa ja toki se DR1:ssä on parempi.
Ei se kuitenkaan mun mielestä dealbreaker ole, joillain autoilla ja tienpinnalla se tuntuu ajoittain jopa hyvältä.

Taitaa olla niin että joiltain osia tätä on rakennettu enemmän DiRT 4:sen jatkoksi kuin DiRT Rally 1:sen.
 
sniperfin: Kapitalismia ollaan totuttu pyörittämään niin, että täysin toimivaa tuotetta ei kannata julkaista, koska sen aikataulu venyisi liian pitkäksi ja sijoittajien kärsivällisyydellä on rajansa. Pelien julkaisut on myös ajoitettava strategisesti optimaaliseen markkinarakoon kyseisen segmentin pelille. Mutta koska sijoittajilla ei ole kärsivällisyyttä odottaa valmista tuotetta, niin ne pelaajat joita keskeneräiset ja bugiset pelit häiritsee voivat itse päättää koska peli on riittävän valmis heille itselleen ja ostaa peli sitten kun hetki tuntuu oikealta. Käsityksen pelin bugeista kyllä saa hyvin helposti myös asiakkaana. Lopulta pelaamaan pääsyn aika ei siinä muutu riippumatta panttaako pelin julkaisija keskeneräistä peliä vaiko pelaaja lykkää ostopäätöstään.

Juu, ja koska näin toimitaan jatkuvasti, bugiset julkaisut eivät ilmeisesti karkota ostajia ja laske tuloja, siitä ne sijoittajat eivät ainakaan tykkää.

Taitaa olla niin että joiltain osia tätä on rakennettu enemmän DiRT 4:sen jatkoksi kuin DiRT Rally 1:sen.

Samanlainen kuva itselle tuli kun pikaisesti peliä testasin. Odotellaan siis vielä ostopäätöksen kansas.
 
Juu, ja koska näin toimitaan jatkuvasti, bugiset julkaisut eivät ilmeisesti karkota ostajia ja laske tuloja, siitä ne sijoittajat eivät ainakaan tykkää.
Kapitalistit tietää missä vaiheessa vihaisten nörttien ja pelin potentiaalin välinen suhde on riittävä, ettei sen taloudellinen vaikutus ole merkittävä. Ja sijoittajan näkökulmasta aiemmin sijoitukselle saatu tuotto voi olla arvokkaampi mitä rahassa mitattu vain hieman korkeampi tuotto myöhemmin. Mutta saivartelut sikseen. Meillä pelaajilla on nyt valta valita koska alkaa peliä pelaamaan. Itsekkin olen jo kerennyt pelin ostamaan, mutta en vielä ole pelannut ollenkaan. Jos seuraavan päivityksen jälkeen jo aloittelisi, tai viimeistään VR-päivityksen jälkeen. Katsellaan nyt miten peli kehittyy.
 
Argentiinan pomppuinen tie ja kameran heiluminen joka välillä aiheuttaa pahoinvointia.
Jotkut sanoo että PC:llä se camera shake asetus toimii kuskin penkiltä, mutta mun mielestä PS4:lla sen säädöllä ei ole mitään vaikutusta pelaa sitten mistä kuvakulmasta tahansa.
Viime vuonna neste rallin paviljongilla oli sellainen monen istuttava motion simulaattori missä mentiin Argentiinan rallia. Tuli kyseisen härvelin kyyti mieleen kun ekaa kertaa ajoin Argentiinan pätkää tässä pelissä. Eli omasta mielestä pc:llä tuo kameran pomppiminen toimii ja tuo lisää läsnäolon tuntua. Vielä kun olisi sellainen motion rig :p
 
Jossain väitettiin että kameran sheikkaus-asetus toimii väärin päin ja maksimi olisi parempi kuin minimi? Muuten tässä edelleen odottelee sitä force-fixiä, ei tee mieli ratilla ajella kun se vaan on veivaamisesta ilman tuntumaa, eikä pädilläkään jaksa koko aikaa plus toki pädillä aika turha edes yrittää nopeimmilla ajaa.
 
Joo niin kirjoittavat että liukusäädin oikeassa laidassa tarkoittaa vähemmän sitä oksennusta aiheuttavaa kuvan heilumista, mutta myös todettu moneen kertaan että toimii vain PC:llä ja kuskin penkiltä katsottuna.
Miten mahtaa VR:llä olla tuollaisen heilumisen kanssa, luulisi että siinä menee aivot ihan juntturaan...itellä ei tosin minkäänlaista kokemusta VR:stä, mutta koska olen herkkä tuolle "merisairaudelle" niin tuskin sopii vielä nykyinen teknologia meikäläiselle.
 
Joskin VR:n merisairauteen toimii siedätyshoito hyvin. En tosin tiedä pääseekö sitä kautta ongelmasta kokonaan eroon, mutta DR1:ssä kyllä hyvin pystyy nykyään ajelemaan useamman EK:n ilman pahaa oloa, vaikka tietyissä tilanteissa mienaa vähän ottaa vatsanpohjasta.
 
Oishan se kiva tietty kokeilla joskus VR:ää eikä tuo mahdottomia maksaisi, käytettynä tuntuu olevan paljon tyrkyllä PS4:lle.
Vahvasti epäilen ettei siedätys auta omalla kohdalla, vielä näin 30 vuoden jälkeenkin muistaa kuukaudet merivoimissa laivassa ja sen oksentelun myrskyssä.
Olinkin usein vapaaehtoisesti merivahdissa kannella pelastuspuku päällä :)
Mut joo, joskus Argentiinan pomput tuntuvat tekevän pahemman olon kuin toisina päivinä, tiedä sit mikä siihen vaikuttaa. Auttasko siihenkin ne teipit korvan taakse :btooth:
 
Joo niin kirjoittavat että liukusäädin oikeassa laidassa tarkoittaa vähemmän sitä oksennusta aiheuttavaa kuvan heilumista, mutta myös todettu moneen kertaan että toimii vain PC:llä ja kuskin penkiltä katsottuna.
Miten mahtaa VR:llä olla tuollaisen heilumisen kanssa, luulisi että siinä menee aivot ihan juntturaan...itellä ei tosin minkäänlaista kokemusta VR:stä, mutta koska olen herkkä tuolle "merisairaudelle" niin tuskin sopii vielä nykyinen teknologia meikäläiselle.
Kun camera shake on maksimissa ja ajat ohjaamonäkymästä(ei dash) niin liikkuuko kojelauta+ratti hieman niinkö ylös/alas-suunnassa?
Jos liikkuu niin silloin se shake toimii kuten pitää, mutta syy että ei auta pahimpiin pomppuihin(kaikilla autoilla?) on se että sitä liikettä ei ehkä ole riittävästi, jossain vaiheessa se kallistus ylös/alaspäin pään ja auton välillä loppuu jolloin pää(silmät) lähtee seuraamaan auton korin liikettä.

Ja autojen välillä voi olla eroja että miten paljon ylös/alas keinumista on (vanhemmissa autoissa vähemmän iskunvaimennusta->hyppii ehkä enemmän?), kannattaa kokeilla hyvin pehmeää jousitusta(spring) ja/tai muuttaa damper asetuksia myös pehmeämmäksi. Ja jotta autoon ei tule liikaa bodyrollia kun jousitus on pehmeämpi niin laitat anti roll-bareja tiukemmalle.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä videolla näkyy että se toimii PC:llä.
Aluksi säädin on vasemmassa laidassa ja sitten oikealla, selkeä ero.
PS4:lla ja luetun mukaan myöskään Xbox One:lla se ei toimi!
(Liike vasemmalle ja oikealle videossa johtuu TrackIR:stä)
 
[OT]Täältä kun ilmeisesti löytyy muitakin Thrustmaster T300 RS -ratin omistajia, niin kysyisin mahtaako alla olevalla videolla kuuluva "rutina" olla kyseiselle ratille normaalia?



Ääni kuuluu keskikohdan yli käännettäessä, mutta vain kun rattia kääntää vasemmalta oikealle. Ääni vaikuttaisi tulevan moottorin taikka hihnan kohdalta. Pelin FFB peittää tuon aika hyvin, mutta esim. Monte Carlossa jäällä, jossa FFB vaste on huomattavasti kevyempi, ratin kääntyminen ei tuossa kohdin ole yhtä sulavaa kuin muualla.[/OT]

Ihmeellisesti peli myös välillä näyttää, että olisin ollut EK:n nopein, mutta toimitsijan luokse ajamisen jälkeen näkyvissä tuloksissa oma sijoitus onkin tippunut parilla sijalla.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 593
Viestejä
4 501 530
Jäsenet
74 232
Uusin jäsen
asic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom