Digijärjestelmäkamerat/rungot ja objektiivit -yleisketju

Vai olisiko järkevämpää vaihtaa suoraan runko? ja siihen kylkeen sitten laajis.
En näe kovin suurta syytä vaihtaa runkoa. Mutta noin matkailun kannalta olen itse kallistunut siihen, että perusmatkailuun riittää iPhone 14 (pistin mallin siksi, että rouvan SE:n kamera jää selvästi jälkeen isolta ruudulta katsottuna). Pokkarin tuo on jo käytännössä syrjäyttänyt. Mutta jos tarvitsee yhtään telepäätä, järkkäri on kyllä edellä vielä aika paljon.

Jos taas suhtautuu valokuvaukseen suurella intohimolla, mä melkein menisin johonkin käytettyyn FF R:ään. Ja siihen sitten EF- tai RF-laajista nokalle. Mä vaihdoin juuri RP:n R6:een, kun lintukuvausta tulee harrastettua kohtuullisesti. Tuo samainen EF 100-400 (ii-versio) + 1.4x telejatke on ihan jees. En ole noita RF-telejä oikeastaan edes harkinnut.

Minkä linssin hommaisitte ef 100-400mm kaveriksi r10:lle?
miettinyt:

Canon EF 24-105mm​

Canon EF 24-70mm​

vai kannattaisiko rf sarja ja käytetty ei ole ongelma.

käyttötarkoitus aikalailla matkailu + luontokuvaus.
Maisemakuvausta varten 35mm on aika sweet spot, joka tarkoittaa croppikenno Canonilla 22mm polttovälin obiskaa. Canonilta löytyy primet (RF) 24mm ja 28mm polttoväleillä, joista varsinki 28mm on pannukakkuna todella näppärä matkalinssi. Onko zoomi tarpeellista vai olisko ns. jalkazoomi ja parempi valovoima tae mielekkäämpiin otoksiin? Ef linssit toimii R-kameroiden kanssa kivasti, mutta adapteri siirtää putkien painopistettä hieman edemmäs, joka kannattaa pitää mielessä painavien putkien kanssa.

Kuun lopussa Sony julkaisee 400-800mm F6,3-F8 zoomin. Pricing info: Sony 400-800mm G will cost 2999€ and 16mm f/1.8 G 999€ | sonyalpharumors Mitä ilmeisemmin varma tieto kun objektiivi on jo pyörinyt testaajien käsissä.

Tuli vähän puun takaa mutta kuola alkoi jo valumaan 200-600mm omistajana :hungry: Millejä ei ole koskaan liikaa...

Painoa tulee tosin about 0,5kg lisää edellä mainittuun. Nykyiselläkin alkaa hauista jossain välissä hapottamaan, vaikka treenasin pari senttiä siihen lisää kuvanvakausta lisäämään :cigar2:

En tiedä meneekö samantien tilaukseen vai pitääkö tässä malttaa odottaa arvosteluja...Vähän riippuu myös mikä on Suomessa hinta. Pitäisi olla karvan vajaa 3k€ linssi mutta katsotaan mikä on suomilisä.

Sigmaltakin ehkä olis tulossa 800mm 6,3

Tämä tuntuu vähän oudolta vedolta ottaen huomioon Sonyn ei-natiivien lasien rajoitteet. 800mm ostajakandidaatit todennäköisesti omistavat A9 III tai A1/A1 II, joten rajoitettu kuvausnopeus ei varmasti maistu. Ja telekonvertteri varmasti löytyy prime linssien omistajilta. Turha kapine Sigman kanssa.

Nikonilta löytyy kuitenkin "kohtuuhintainen" 800mm F6,3 ilman rajoitteita. Mieluummin sitä vaihtaisi järjestelmää kuin ostaisi ramman telen.

Tämä tuntuu vähän oudolta vedolta ottaen huomioon Sonyn ei-natiivien lasien rajoitteet. 800mm ostajakandidaatit todennäköisesti omistavat A9 III tai A1/A1 II, joten rajoitettu kuvausnopeus ei varmasti maistu. Ja telekonvertteri varmasti löytyy prime linssien omistajilta. Turha kapine Sigman kanssa.

Nikonilta löytyy kuitenkin "kohtuuhintainen" 800mm F6,3 ilman rajoitteita. Mieluummin sitä vaihtaisi järjestelmää kuin ostaisi ramman telen.

Toisaalta L-mountilla ei ole mitään vastaavaa, ja Sigma ei tunnu pelkästään rahan vuoksi tekevän lasia.

Mulla ollut tänään pari kertaa sellanen tilanne, et kun käynnistän ton Z8:n ja Godoxin XPro triggerin, niin salama ei välky. Välkkyy kyllä jos painaa triggerin salamankuvasta. Sitten kun sammuttaa Z8:n ja käynnistää uudestaan, niin sit toimii. Onkohan kamera menossa rikki?

Mulla ollut tänään pari kertaa sellanen tilanne, et kun käynnistän ton Z8:n ja Godoxin XPro triggerin, niin salama ei välky. Välkkyy kyllä jos painaa triggerin salamankuvasta. Sitten kun sammuttaa Z8:n ja käynnistää uudestaan, niin sit toimii. Onkohan kamera menossa rikki?
Mulla tuo xpro menee kylmäksi välillä kun kamera käy pois päältä tai menee virransäästöön, herää kun käyttää triggerin virrat pois. Veikkaan, ettei triggerin softa ymmärrä kameran antamaa signaalia jos yhteys sopivasti katkeaa

Mulla tuo xpro menee kylmäksi välillä kun kamera käy pois päältä tai menee virransäästöön, herää kun käyttää triggerin virrat pois. Veikkaan, ettei triggerin softa ymmärrä kameran antamaa signaalia jos yhteys sopivasti katkeaa
Toisaalta se toimii koko ajan siitä triggerin päältä olevasta salamankuvasta silloinkin kun se ei väläytä kuvaa ottaessa. Ei kai se siklloin ole virransäästötilassa?

Statistiikka

Viestiketjuista
268 957
Jäsenet
76 317
Uusin jäsen
Svartzonker

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom