Digijärjestelmäkamerat/rungot ja objektiivit -yleisketju

Vai olisiko järkevämpää vaihtaa suoraan runko? ja siihen kylkeen sitten laajis.
En näe kovin suurta syytä vaihtaa runkoa. Mutta noin matkailun kannalta olen itse kallistunut siihen, että perusmatkailuun riittää iPhone 14 (pistin mallin siksi, että rouvan SE:n kamera jää selvästi jälkeen isolta ruudulta katsottuna). Pokkarin tuo on jo käytännössä syrjäyttänyt. Mutta jos tarvitsee yhtään telepäätä, järkkäri on kyllä edellä vielä aika paljon.

Jos taas suhtautuu valokuvaukseen suurella intohimolla, mä melkein menisin johonkin käytettyyn FF R:ään. Ja siihen sitten EF- tai RF-laajista nokalle. Mä vaihdoin juuri RP:n R6:een, kun lintukuvausta tulee harrastettua kohtuullisesti. Tuo samainen EF 100-400 (ii-versio) + 1.4x telejatke on ihan jees. En ole noita RF-telejä oikeastaan edes harkinnut.

Minkä linssin hommaisitte ef 100-400mm kaveriksi r10:lle?
miettinyt:

Canon EF 24-105mm​

Canon EF 24-70mm​

vai kannattaisiko rf sarja ja käytetty ei ole ongelma.

käyttötarkoitus aikalailla matkailu + luontokuvaus.
Maisemakuvausta varten 35mm on aika sweet spot, joka tarkoittaa croppikenno Canonilla 22mm polttovälin obiskaa. Canonilta löytyy primet (RF) 24mm ja 28mm polttoväleillä, joista varsinki 28mm on pannukakkuna todella näppärä matkalinssi. Onko zoomi tarpeellista vai olisko ns. jalkazoomi ja parempi valovoima tae mielekkäämpiin otoksiin? Ef linssit toimii R-kameroiden kanssa kivasti, mutta adapteri siirtää putkien painopistettä hieman edemmäs, joka kannattaa pitää mielessä painavien putkien kanssa.

Statistiikka

Viestiketjuista
267 783
Jäsenet
76 092
Uusin jäsen
empeppo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom